~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Noni eli kaikki hyvin. pinellä kokoa 4 cm. LA 22.10
Koko vastasi 4 päivää isommalta mutta neuvolassa laitettiin jo 22.10 sillon lasketuksi ajaksi niin sitä ei lähdetä vaihtamaan. Nt. 0.69. Ultraaja oli ihana. Mies oli esikoisen kanssa esikoinen siis kohta 11kk odotus tilassa kun menin itse sisälle ja täti ihan itse ehdotti että jos isä ja isovelikin haluaisi pikkuista tulla kurkkaamaan :heart: Nähtiin sitten kaikki pikkuinen! Ei ne kauaa siinä olleet kun esikoinen ei oikein malttanut sylissä pysyä.
Vauva nukkui koko ultra ajan eli voi olla toivoa että rauhallisempi tapaus olisi kuin esikoinen, :LOL: joka ultrissakin uiskenteli niin kovin ja potki kyllä huolella koko raskausajan ja synytmästä asti ei ole kyllä paikalla suostunut olemaan :heart:

Kesälomista oli puhetta. Itselläni ei ole kuin viikko lomaa. pidän sen joskus kesä heinäkuussa ja heinäkuussa meinaankin jo kokonaan työt lopettaa. Täälläkään kun ei tota työ innostusta ihan kamalasti löydy :ashamed:

Nyt nukkumaan

Pikku prinssi 10+4 (Laitako mama-L lasketuksi 22.10)
 
Äippäloman jälkeen voi hakea Kelasta kotihoidontukea, jonka perusosan määrään ei vaikuta tulot, hoitolisä on tulosidonnainen. ainoa kriteeri on, että lapsi eio kunnallisessa päivähoidossa ja on alle 3-vuotias.

saa siis tehä niin paljon töitä kun ehtii ja jaksaa, jos vaikka pystyy sumplia vuorot miehen kanssa niin ettei sitä hoitopaikkaa tarvita, eli lapsi hoidetaan kotona. Tai mummolla tai missä nyt sitten. Tai sitten äiteekin on lapsen kaa kotona :)

äitiys- ja vanhempainrahakaudella sunnuntait ei vaikuta päivärahaan, muut päivät työssä pudottaa niiden päivien osuuden minimimääräiseen päivärahaan. Tosiaan kotihoidontuessa sitten eio sellaisia kikkailuja.

Tajusko tästä mitään ;) ?

 
Hei!

Pahoittelut Peppioliina :hug: Toivotaan ettei ole mitään vakavaa ja kaikki olisi kunnossa!!!

Jaksamista myös sulle Champion... elä pelkää, uskon että vauvalla kaikki hyvin...!

Kysyisin nyt vielä, vaikka tästä on muistaakseni aikaisemminkin keskuteltu, että mitä mieltä olette hiustenvärjäyksestä? Teratologisesta ne sano että normaali hiustenvärjäys kohtuukäytössä ok mut netissä tosi paljon kaikkee keskustelua aiheesta...osa sitä mieltä että senkun värjää ja osa sitä mieltä että se on tosi haitallista... Mitenkähän tässä nyt pitäs toimia.... kaverin häät olis parin viikon päästä ja juurikasvu ei ole kovin nätti... :/

Terkuin Kultasiipi + Pikkuruinen 12+4
 
tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille! :wave:

piti vielä tosta ultrasta kertoa se että mun mies ja esikoinen oli mukana mut sit sinne ultraushuoneeseen ei saanut mennä eli odottelivat sit sen aikaa,eli mitä siinä nyt meni,semmonen 10minsaa. mäkin lueskelin jostain että ois pitänyt olla joku lääkärintarkastuskin samassa (joissain lapuis joskus näin luin kai) mut kyllä mulla oli vaa yks kätilö joka äkkii ultras ja sit housut takas jalkaan ;) sen jälkeen sit kävin antaan verinäytteen ja pari päivää myöhemmin vein pissanäytteen lähiterveysaseman labraan.

mullei lomia oo kun "teen töitä 24/7" eli siis hoitovapaalta jään suoraan äitiyslomalle. laskeskelin että ilmoittamani hoitovapaan lopun ja äitiysloman alun väliin jää yks työpäivä mutta enpä usko että ne mua ilolla sinne päiväks ottaa seisoskelemaan :whistle:
ja työ ei sinällään nappaa yhtään kun ei ole mikään unelmaduuni, eikä vastaa opiskeluja tai intohimoja.

esikoista odottaessa en saikkuja saanut vaikka kuinka kävin itkemässä työterveyslääkärille supistuksia ja hirveitä lonkka-, lantio- ja liitoskipuja. vasta pari viimeistä viikkoo ennen äitiysloman alkua menin sit suoraan terveyskeskuksen lääkärille joka kirjoitti saikun samantein ja kummasteli työterv.lääkärin kommentteja ja käytöstä. mut näin meidän duunipaikan työterveys on ilmeisesti aina toiminut. koskaan sieltä ei mihinkään sairaslomaa saanut tai jos sai, se oli max 2-3 päivää.

mun mielestä nämä keskustelupalstat on tarkoitettu ihan just siihen että saa avoimesti kertoa just sen verran kuin haluaa,ja ainakin näissä raskausjutuissa sattuu ja tapahtuu paljon asioita mitä ei voi kuvata mitenkään ruusuilla tanssimiseksi. kivut, pettymykset ja itkut kuuluvat asiaan, so to speak. aivan kuten kaikissa muissakin elämäntilanteissa. ja tietenkin asiaan kuuluvat myös ne ihanat yllätykset, voitontunteet ja riemunkiljahdukset myös. vertaistukeahan tässä varmasti kaikki haetaan samankaltaiseen elämäntilanteeseen :) :hug:

mut nyt ei silmät enää pysy auki

noonie
 
Eliiz Me kävimme kolmosen kohdalla 3d ultrassa, tai virallisemmin 4d ultrassa, kun on liikkuvaa kuvaa. Oli kyllä ihana kokemus ja varmasti käymme myös nyt neljännen kohdalla. Itse kävin oulussa terveystalolla, maksoi ilman kela korvausta 260e ja korvauksen jälkeen reilu 200e. Monet eivät ole saaneet tuosta korvausta, mutta meillä oli sitten samalla myös rakenneultra (joka tehdään 2d tekniikalla), niin siksi varmaan korvattiin. Ja siellä paikan päällä ei vielä korvausta pystytty hyvittämään, kun kela ei tosiaankaan kaikissa tapauksissa korvaa mitään.

Hiustenvärjäämisestä Luin juuri ammattilehdestä, että esim. parturien tulisi enemmän "valaista" asiakkailleen raskaudenaikana hiusten värjäämisestä. Suosia esim. kevytvärejä. Mitä lyhyempi on vaikutusaika, niin sen parempi. Ja kannattaa mahdollisimman vähän päästää väriä päänahkaan. MUTTA omaan hiustenvärjäykseen nämä tiedot ei ainakaan mulla ole vaikuttaneet. Värjään kun siltä tuntuu ja sillä värillä mikä tuntuu hyvältä.
 
Moikka kaikille!

Oon tässä pitänyt jo useamman viikon palstataukoa, kun kävi jotenkin pelottaa koko raskaus ja täälläkin ikävä kyllä moni sai huonoja uutisia :hug: vielä kaikille niistä!

Nyt oon kohta lähdössä nt-ultraan ja toivon kovasti että pienellä ois kaikki hyvin!

Hiustenvärjäämisestä hiukan se mietityttää, mut aattelin et ens viikolla on pakko värjätä, kun rupee toi juurikasvu olemaan aika kauhea :p Aattelin jos kevytvärillä värjäis.

Haluaisin tiedustella että valkovuodosta, onks kuinka moni jolla se on niin runsasta, että joutuu käyttää pikkuhousunsuojia? Mulla alko n.3 viikkoo sitten kirvelyä ja kutina, ja aattelin et on hiivaa. Ostin apteekista jotain hiivalääkettä. No se ei auttanu, ja kävin lekuris. Ne otti näytteen ja määräs hiivalääkettä. Näyte oli puhdas, ei hiivaa, ei epäspesifistä bakteeritulehdusta, ei mitään. Silti kivelee ja kutittaa välillä ja valkkari lisäänty ihan älyttömästi, pakko pitää suojaa. Sori tää vähän ällö sepostus, mut haluisin tietää onko mulla kohtalotovereita?

Sorrun itekkin ostamaan kotidopplerin, kun täällä aika moni tuntu sellasen hankkineen :) Viime sunnuntaina annoin miehen kokeilla sitä, ja se löyti meidän pienen sydänäänet :heart: Kuuntelin niitä itsekkin (meillä on se angel soundin karvalakkiversio) ja luulen ja toivon että ne oli pienen sydänäänet. Kun neuvolas eivät suostuneet kuuntelemaan, ja oon lukenut et sielt voi kuuluu esim oman suonen sykettä, mut kyl toi aika tihee syke oli, joten luulen et ihan oikeesta paikasta se kuulu. Ihana laite muuten :heart: vaik aika hankala käyttää, ainakin vielä tässä vaiheessa raskautta.

Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille! Tää lähtee nyt äippäpolille.

Danuli ja pieni rv 11+3 (kai)
 
Vielä tuohon saikkuun palatakseni (onko tää mun mieliaihe ) :saint:

Mä oon itte työterveyshuollossa töissä ja olen sitä mieltä, että ehdottomasti raskausaikana saikun hakemiset neuvolan lääkäriltä. Suurinosa työpaikoista hyväksyy sairauslomalapun, kunhan on jonkin kirjoittama. Sitten on näitä joille kelpaa vaan oman työterveyslääkärin lappu ja ne on asia erikseen.
Neuvolan terkkahan voi kirjottaa 3 päivää saikkua jos ei heti sais aikaa neuvolan lääkärille. Ja kaikki hoitajat voi kirjottaa 3 päivää, se oma työterveyshoitaja/sairaanhoitaja. Tosin en tiedä miten ne uskaltaa kirjotella saikkua ja ottaa vastuuta näin raskausaikana.
Työterveyslääkäreitä on niin moneen lähtöön, joku niin työnantajaan päin ettei saikkua saa vaikka pää olis irti (tämähän on VÄÄRIN ), koska työterveyshuolto ei ole työnantajan edustaja.
Ja ainakin mun se toinen neuvolan lääkäri on ihana ja siltä sa saikkua kun mainitseekin asiasta. Ja kyllähän raskausaikana pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja sillon se työ jää kyllä helposti toiseksi =)


Zeena 13+3
 
Huomenta kaikki ja kiitokset tervetulotoivotuksista!! =)

Noonie, kerroit työpaikkas sairaslomakäyttäytymisestä ihan kun olisit mun työpaikasta kertonu. Meilläkään ei turhia sairaslomia heru. Liekkö pomo antanut palautetta ettei saakkaan antaa. Itsekin menin valittamaan yks kerta rannettani jossa tosi kauhee patti ja niin kipee ettei todellakaan kärsinyt kääntää yhtään. Ja tää ranne oli oireillu jo 4kk ja vihdoin aattelin että asialle tehdään jtn ja luulin että tottakaihan nyt tollasesta sairaslomaa irtois.. No lääkäri vaan imas patin tyhjiin ilman mitään puudutuksia, minä kivusta kiljahdellen. Ja määräsi mobilaattia vaan sitten perään.. Ei lomista puhunutkaan vaikka irvistellen piti kassallakin istua joka kuuluu osiattain mun työnkuvaan, kaupassa kun olen töissä :/ Että mä päätin soitella aikaa sitten tarvittaessa tohon meijän terveyskeskukseen. Sieltä irtoo.. Toivonmukaan!

Kesälomista ollut puhetta. Omaani en vielä edes tiedä kun lomia ei ole vielä kai päätetty. Mutta ehdotin että vika kuukaus ennen äippälomaa olis hyvä.. Mut saapi nyt nähdä mitä ne päättää. Lomista puheenollen.. Pomo tuli silloin kyselemään kun tajusi mun lopettaneen tupakanpolton että onko kyseessä terveydellinen syy vai muu syy että pakko ei ole tietenkään kertoa tessin mukaan. Ja jatko että lomia ajatellen hän kyselee ja muutenkin että kun hän tietää kuinka naiset käyttäytyy jos odottaa.. No sanoin sitten että juu u, positiivisen testin olin tehnyt. Sitten mainitsin ettei saa kertoa muille koska oltiin niin alussa ettei koskaan voi tietää mitä tapahtuu, niin eikähän samalla viikolla jo tullut sellasia virnuiluja ja mulkasuaja että arvasin että osa porukasta tietää. Mun mielestä työnantajalla on oikeus olla tällaiset asiat kertomatta muille!!! Mutta ei meijän työpaikassa. Nyt olen asiasta itse jo avoimesti kertonut ja eräs työkaveri sanokin sitten että no hyvä että asiasta saa jo puhua ja tälle en itse ollut edes asiaa kertonu, mut tiesipä kuitenkin.. Inhotti vaan ajatus että työpaikka tietää aiemmin kun omat lapset, vanhemmat ja sisarukset.. Mut joo tollee meilläpäin..

Hiustenvärjyystä. Minä olen värjäillyt tukkaani raskauksien aikana samallailla kun aiemminkin. Mulla vaan ei ole väri pysyny yhtä hyvin ja tuntuu että juurikasvukin erottuu jo viikon päästä :D

DanuliOnnea ultraan, kaikki on varmasti niinkun pitääkin!!
Kyselin valkovuodosta. Mulla ihan samanalaista kutinaa ja kirvelyä ollut ja karmeesti tulee tosiaan valkovuotoo.. Tosi inhottavaa. Ja muutenkin paikat niin turvonneet että huhhuh :LOL: Nää vaan kuuluu raskauteen. Paitsi en tiiä toi kirvely on itteänikin mietityttäny.. Mistähän lie johtuu.. Voisko olla jtn kun on tosiaan niin kostea kokoajan että se jotenkin sitten hautoo ja aiheuttaa limakalvoille haavaumia tai jtn sellasia.. En osaa sanoa.
:whistle:

Joo. oma oloni on nyt ollut hyvä tässä vajaan viikon.. Mä viimeviikolla töissä oksensin ja luulin että oli joku noro tai jtn kun sitä on liikkeellä ja mulla koski palleaan aikalailla ja tosi paha olo oli. No menin sit kysymään että mitä teen lähdenkö kotiin vai kuin? Niin eipä antanut lupaa pomo lähteä että jos nyt kuitenkin oli pahoinvointia että seurataan tilannetta. No iltavuorossa olin sillon ja kassalla vielä niin voitte uskoo että oli kauhee olla ja asiakkaatkin kyseli että olenko kipeäks tulossa tai jtn.. Tää pahaolo ja palleakipu kesti sitten jonku 4 pvää ja lähti pois.. Mitälie sitten oli ni en tiedä

Mä eilen tunsin kohdun kun painelin.. Ukkokin paineli ja tunsi sekin. Oli ihan ihmeissään että miten oli niin kova ja iso

:heart: Siellä se pieni kasvaa.. Voi että miten ihanaa!!! Viimeksi neuvolassa kuunneltiin sydänääniä.. Olin jo varma ettei kuulu mutta kyllä se heti osui kohdalleen ja tasaisesti löi n160 krt minuutissa.. Kasvas masu jo nopeesti ja kohtahan ne liikkeetkin alkaa varmaan tuntea.. Nuorimmaista odottaessani tunsin 15 viikoilla..

Mut nyt antamaan pojille aamupalaa.. Tänään onkin iltavuoro mulla.. Ei huvittas!!!

Hanttaliini81 ja mötkö 13+4
 
Mä oon kyllä kanssa sitä mieltä, että on aika vaikea ruveta arvioimaan mikä juttu on liian rankka ja mikä ei. Yritän varoittaa kyllä, tietenkään en halua tarkoituksella pahoittaa Laran mieltä.

Kärsiikö muut vielä pahoinvoinnista näillä viikoilla (12+4)? Mua yrjöttää vähän väliä vieläkin. Plaah, sais jo loppua!

Peloista ja huolista pääsin täysin yli kun ultra oli ohi ja nyt nautin täysillä raskaudesta. Sanoin miehellekkin, että saa kertoa mun puolestani kelle haluaa. Omille läheisilleni ja ystävilleni kerroin heti ultran jälkeen.

Onko kukaan muu aloittanut vielä raudan syöntiä? Mä aloitin ihan omaehtoisesti pari päivää sitten kun mulla on taipumusta alhaiseen hemppaan. Viime raskaudessa olin kuoleman väsynyt viikoilta 6 viikoille 35 ja nyt toivon, että säästyisin siltä kun aloitan raudansyönnin hyvissä ajoin.

Muutama viikko niin pääsee jo kuulostelemaan ensimmäisiä liikkeitä! Ihmeellistä! :)

Leli & Elsa 12+4
 
Tsihhihii. Meillä on täällä työterveydessä semmonen lääkäri että ihmiset toivottelee onnea toisilleen jos kuulevat että sen luokse on joku raukka menossa. Kukaan ei taida koskaan olla saanut sairaslomaa tai mitään jatkohoitoa mihinkään vaivaan. Keppijumppa ja nenähuuhtelu on ne jutut joilla vaiva kun vaiva hoituu.

Minä olen yleensä pitänyt kesäloman elokuussa mutta nyt tänä vuonna näyttää siltä että joudun pitämään heinäkuussa. Mutta voi sitä vahingonilon määrää kun voi ilmottaa että jos se niin tärkeää on niin voin minä sinne elokuussa käymään tulla. Ja saikulle asap... :LOL:

Nyt tuli vihdoin kutsu sinne utraan. 14.4. Miten sinne jaksaa odottaa?! HÄ? Mut ei siinä kyllä mitään lääkäristä mainittu. Päinvastoin sanottiin että tutkimuksen tekee kätilö. Eli näillä näkymin seuraava visiitti neuvolaan 22.6. Pitänee soitella sinne ja kysellä että eikö ne halua mua tavata :LOL:

Hanttaliini81 Miten noin voi tapahtua? Voisit kysellä siltä pomolta että toimikohan hän nyt ihan ammattitaitoisesti.. arrgh!
 
Pitkästä aikaa vähän kuulumisia. Olen kyllä aina välillä käynyt lueskelemassa, mutta kirjoittaminen on aina vaan jäänyt. :ashamed: Monille on tullut huonoja uutisia :)hug: ), ja itseäkin on tietysti mietityttänyt, että mitähän tästä tulee... Neuvolalääkärissä saatiin kuitenkin sydänäänet kuulumaan, niin paremmilla mielin nyt menossa ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin! :)

danulille onnea ultraan! b:)d Mäkin sorruin tilaamaan sen samaisen kotidopplerin... Ei oo oikein kunnolla saatu ääniä vielä kuulumaan sillä. Siksi olikin aika jännät paikat, että miten neuvolassa käy! Onneksi siellä ne äänet löytyi. :heart: Nyt voi sitten kotonakin aina joskus kokeilla siitä samasta paikasta kuunnella.

Kesälomista, mä opiskelen vielä ja kesällä ois tarkotus saada gradu valmiiksi, tai ainakin mahdollisimman valmiiksi. En oo sitten hakenu kesätöitäkään, kun en tiedä, että miten siellä töissä jaksais. Ja toisaalta on tosi tärkeää saada tuo gradu tehtyä pois alta, niin pääsis valmistumaan. En kyllä yhtään osaa arvioida, että miten tuo onnistuu, kun ei oo kokemusta aikaisemmista raskauksista. Toivottavasti koneen äärellä istuminen ei käy liian rankaksi!

Raudasta, mä syön sitä Multivita Raskaus ja Imetys -monivitamiinia, jossa rautaa on 20 mg. Aloin nyt vasta miettimään, että ei kai tuosta lisäraudasta oo vaaraa, kun mulla oli hemppa ekassa neuvolassa tosi hyvä, muistaakseni yli 150. Tosin olin melko vasta syönyt rautakuurin, kun verenluovutuksessa mulla oli hemoglobiini laskenu reippaasti edellisestä luovutuksesta kuukautisten takia. En syö ollenkaan lihaa, niin ravinnosta ei kai pitäis tulla niin paljoa, mutta jostain syystä mulla ei oo koskaan ollu ongelmia hemoglobiinin kanssa. Pitääkin ottaa selvää, että miten tuon lisäraudan kans pitäis tehä!

Mukavaa pääsiäisenaikaa kaikille! :)

Valeska 12+1
 
Kiitos teille kaikille myötelämisestä tän kaaoksen keskellä :)

Nyt on puhaltimet laitettu kuivaamaan kosteutta ja kaksi viikkoa noi kuivurit nyt pöhisee tuolla ja sit alkaa remppa. Ihan kiva saada toi ns. länsisiipi talosta kuntoon ja ollaan jo suunniteltu miehen kans mitä sinne tehdään. Kunhan vaan nyt kestää tän elämän ilman lämmintä vettä niin uskon et lopputulos on kaiken tän arvosta :)

Lähden kohta kelaan viemään valituspäätöstä erityisäitiysrahasta uuden lääkärin lausunnon kera. Lääkäri oli järkyttynyt ettei mennyt läpi ja kirjotti tarkemman ja paremman lausunnon. Mää oon siis ollut joulukuun alusta asti lomautettuna ja piti palata töihin 1.3. ja helmikuun olin entisessä työpaikassa tuurailemassa MUTTA olin niin fiksu etten katkassut työnhakua missään vaiheessa joten kun soitin liittoon niin ilmottivat et jos työnantaja katsoo että olen edelleen lomautettuna niin saan liiton rahaa jos kela ei hyväksy uutta hakemusta :) Huh! Ja työkkäri ymmärsi mun tilanteen ja laittoivat seuraavan käynnin sinne vasta kesäkuulle ettei tartte koko aikaa raskaana ollessa siellä rampata. Liitto oli sitä mieltä että työantajan pitää pitää mut lomautettuna jos en pääse erityisäitiysrahalle joten siitä on nyt päästy lopulliseen yhteisymmärrykseen että olen sit äitiyslomaan asti lomautettuna joka tapauksessa :) Huh ja huh :D Nyt kun saisi vielä tietää että vauvalla kaikki hyvin niin olisin onnellinen mut viimestään ens viikolla kun on lääkärineuvola. Ja sain muuten ne ylityörahat tänään tilille et hetken aikaa nyt taas oärjätään :) Näin se alkoi aurinko paistaa tällekkin suunnalle.

Nyt lähden tosiaan kelaan ja verikokeille sikiöseulontaa varten ja sit vaan lorvitaan lasten kaa tekemättä mitään erikoista tänään :)

Mun mielestä muuten kans täällä pitää voida sanoa mielipiteensä, eihän tämä muuten olisi mukavaa. Eihän kaikkien tarvitse pitää ja hyväksyä samoja asioita mutta saa silti ilmaista oman kantansa ja kenenkään ei tarvitse asiasta loukkaantua. Itse herätän usein paheksuntaa sillä kun ilmotan et meen sikiöseulontoihin etten ole valmis synnyttämään vammaista lasta jos se on vaan mahdollista tietää etukäteen ja toisille se on taas päin vastainen mielipide, mutta silti kunnioitan myös toisen kantaa asiasta.

Champion ja Tirpunen 10+1
 
Uusille tervetuloa :flower: Ja onnea ultrassa käyneille! Josko ne meidän huonot uutiset olis nyt vihdoin ohi!

Soitin äsken neuvolasta sokerirasitustuloksia, ja niinhän siinä kävi, kuin epäilinkin. Eli raskausdiabetes todettiin. :'( Sormenpäästä ja suonesta otetuissa arvoissa on heittoa, mulla oli eka sormenpäästä otettu arvo 4.7, suonesta sama taisi olla 5.7! Se oli onneksi kuitenkin vielä viitealueella. Kaksi muuta olikin sitten koholla. Tuli tosi paha mieli. Miksi en ole pitänyt itsestäni huolta, vaikka varsin hyvin olen riskit tiennyt. Ylipainoa on runsaasti ja lähisuvussa diabetesta sairastavia riittää. :headwall: No, eihän tässä auta muu kuin tsempata ja alkaa hoitaa itseään. Terkkari lähettää mulle postissa ruokavalio-ohjeet ja huomenna soitan ajan diabeteshoitajalle.

bubbeli hyvä, että täällä on joku saman asian kanssa taisteleva, saan vertaistukea! Milloin sulla on rd todettu? Miten on vaikuttanut?

Hiustenvärjäyksestä, kävin eilen parturissa ja kerroin olevani raskaana, sekä omat epäilykseni värjäystä kohtaan. Mun parturini sanoi, ettei värjäämisestä ole haittaa, kun en kuitenkaan niin usein värjää. Hän kuitenkin värjäsi tyvikasvun kevytvärillä, osin kyllä omasta toiveestani.

Peloista en ole vieläkään päässyt kunnolla yli, vaikka jo aika monelle on raskaudesta kerrottu. Parin viikon takainen ultra helpotti hetkeksi, mutta nyt oon taas samassa tilanteessa. Itseäni ärsyttää tämä oma epätietoisuus ja pelko. Ei kai tässä auta kuin odotella, että liikkeet alkaa tuntumaan... Dppleria en viitsi kovin usein käyttää, jo siksi, että harmittaa, kun en ole saanut ääniä kuulumaan.

Lähdenpä tästä lenkille, opettelemaan uusia elämäntapoja! :wave:
 
Tulin pikapikaa poksumaan,kun lähdetään tytön kaa ulos,siellä on niin ihana auringonpaiste,että! B)
Ja hammassärkykin,tai siis sen olemattoman hampaan :LOL: -särkykin on nyt nujerrettu lääkkeillä tosin,mutta kuitenkin =)

Heidi ja Muxu-kax 14+0 waudewaudewauuuu! :heart:
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille! (unohdin tossa aiemmin toivotella).

Kiitos Hanttaliinille ja Valeskalle ultratsempeistä!

Nt-ultra nyt sitten takana! Oli aika ihana kätilö, onneks! Ja pikku toverilla kaikki hyvin :heart: Liikuskeli ja venytteli söpösti. Kaikki oli kuulema just niiku pitää ja pikkunen sopusuhtainen. La hiukan heittoa ultran ja viimesten kuukautisten laskennan mukaan, 3 pienempi oli pikkunen, mut sanovat et on normaalia, mulla tosin on kierto 3 päivää normaalia (28) pidempi, et selittynee sillä. LA on nyt 15.10, muta toi 18.10 saa jäädä tonne, kun koon puolesta se on jut se päivä. Nt oli 0,7 mm ja pää-perämittä 4,5cm. Mä aattelin et kai tästä raskaudesta vois jo alkaa nauttiakkin, nyt kun toi ultrakin on ohi ;)

Hanttaliina juu kai nää kutina, kirvely ym tuntemukset liittyy raskauteen ja hormoneihin. Oon itekkin miettinyt et ehkä limakalvot ärsyyntyy kun paikat on kosteena koko ajan. Pelkäsin vaan itse että ois epäspesifinen bakteeritulehdus, kun se voi aiheuttaa keskenmenon, siinä missä hiivatulehdus on harmiton vaiva. Kävin ostaa lactal-maitohappovalmistetta, saa nähdä auttaako.

Kesälomista mulla on juhannuksen jälkeinen viikko ja sit loput 3 viikkoo heinä-elokuussa. Toivon että kykenen sitten vielä töihin n. kuukaudeksi, tai sitten olen saikulla. Toi mun työ kun käy hiukka selkään, et saa nähdä miten pitkään sitä sit pystyy tekemään, mut vaikka munkin motivaatio on aika nollassa, toivon että vielä loman jälkeen voisin palata töihin.

Munkin pitäs lähtee lenkille, saa nähdä jaksanko, kun ulkona näytää aika harmaalta... :|

 
Mäkin olen tainnut unohtaa uudet toivottaa tervetulleiksi :ashamed: Eli Tervetuloa :flower: =)

Unohdin eilen kirjoittaakkin illalla että kävin eilen elämäni ekan kerran hieronnassa! Ja se oli aivan ihanaa! SUOSITTELEN, jos vähänkin lihakset jumissa.

Mihin se aurinko katos :eek: Vettä sataa nyt :(

Limakalvojen kutinasta ym.
on tainnut puhetta olla mulla kutina ei johdu kosteudesta vaan kuivuudesta.. :ashamed:

Välipalalle :)

Pikku prinssi + vaavi 10+5
 
Täälläki iski sitten vissii se mahatautiki vielä.. Oon taas viimeset 3pvää vaan halaillu pyttyä, eikä mikään oikee pysyny sisällä. Tänään alkaa onneksi ehkä taas olo vähä helpottaan. Oon kyllä jo ihan tarpeekseni saanu tästä oksentelusta, et vois kyllä jo pikkuhiljaa helpottaa jos raskausoireisiin vielä liittyy. Ei tykkää yhtään! Voimat iha nollassa ja koulusta poissa oloja vaan ropisee, ku ei jaksa mitään. Viikon päivät mulla oliki hyvä olo ja olin jo et jes, nyt se helpottaa nii ei.. huoh!

Hiustenvärjäyksestä mie oon ainaki värjäilly ihan normaaliin tapaan. tosin en mitenkää tiheeseen tahtiin, mut aina ku tuntuu et alkaa juurikasvu liikaa työntymään esiin. Aattelin et jos ens kerralla kokeilis niitä 10min hiusvärejä, et niittenhän ei tarvi olla päässä sitte ainakaan kovin kauaa.

Tervetuloa myös kaikille uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :heart:

HayLina ja Hippu 13+0 POKSISTA POKS :)
 
Täälläkin palstalla piti sitten tämäkin päivä nähdä! Joku idiootti-paskiainen levitteli tuolla yleisellä puolella jotain lapsipornolinkkejä,mitkä tosin oli poliisin toimesta jo lukittuja,mutta kuitenkin!. Järkyttävää ja toivottavasti ton levittelijä vietäis johkin hoitoon tai tajuis sinne ite mennä! |O |O |O Mistä lie tietää tollaset osotteet sun muuta! Sairasta!!
 
Np-ultra on mulla 15.4.! Tänään postin mukana tuli tuo kutsu. Silloin olis viikot 11+5.

Rakenneultra on sit 11.6. ja silloin viikot 19+6.

Soittelin tänään sinne uuden/tulevan asuinalueemme neuvolaan ja tuli hyvä mieli! Terkka kuulosti ystävälliseltä ja topakalta (sopii mulle) ja totesi heti, että onneksi heillä ei ole sama leikkuri neuvola-ajoissa käynyt kuin Helsingin puolella, vaan ilman muuta ottaa mut heti muuton jälkeen vastaan. Sanoi vielä hänkin ammattilainen, että on kyllä tosi pitkä odotella seuraavaa neuvolaa yli rakenne-ultran, kun liikkeet eivät vielä välttämättä hirveän hyvin tunnu ja sitten äidit saa stressaamallakin vauvan liikkeet taas vähenemään ja sitten huolen kierre on valmis. Eli pääsenpäs sittenkin neuvolaan vähän aiemmin, ähäkutti Helsinki :wave:!

Hyi kamala tota yleisen palstan juttua, en edes yritä mennä kurkkimaan, oksetus...

Minä myös Peppioliinaa kaipailen, missä mennään, mitkä fiilikset?

Onnea ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille!

Iloinen Jaja ja pikkuinen aarre 9+4
 
Ultrassa kaikki hyvin! Olen niin helpottunut! Jännitti niin kauheasti, että tutkimustuoliin kavutessa ihan vapisutti. Mutta onneksi sai heti kuulla, että siinä teidän vauva on ja tuossa sykkii sydän. :heart:

Mittojen perusteella olisi menossa 12+3, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Sopii mulle, koska esikoinenkin meni yli lasketun ajan.

On se niin outoa nähdä, että siellä todella on joku kuusisenttinen tyyppi käsineen ja jalkoineen. Tulee ihan malttamaton olo, kun jo haluaisi päästä siihen tutustumaan, miettii, onko se ihan erinäköinen tai -luonteinen kuin esikoinen.

Tervetuloa kaikki uudet ja oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille! Omani ei tästä paremmaksi voi tulla!

t. ikionnellinen Cleopatra ja otus 12+1

 
:D sain tänään dopplerin postissa ja pitihän sitä testata heti uteliaana :D pienen etsiskelyn jälkeen löysin äänet,vasemmalta ja aika alhaalta.....siellä se jumputti kiivaaseen tahtiin :heart: mullahan on se ultar vasta 14.4 mutta kyllä mä nyt jo olen ihan varma että kaikki hyvin ja asiaa en aio enää salailla eikä se kyllä salassa pysy tän mun mahani kanssa :D
mähän kävin aikoinaa varhaisultrassa viikoilla 6+2 ja tuolloin pikku syke näkyi :heart:
luulenpa että odotan nyt ultraa lähinnä tuon lasketun ajan saamiseksi...ja tietysti että näkee sen siellä vilkuttelevan :D mulla on tosi luottavainen mieli ja aion nauttia nyt tästä odotuksesta oikein kunnolla :heart:

multakin oli jäänyt väliin eli tervetuloa uusille :heart:

sutulii 10+2
 

Yhteistyössä