~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Zeena, virtsatientulehdushan on toinen joka voi tuollaista aiheuttaa, samoin hiiva, siis kaikki alapään alueen tulehdustilat... Toivottavasti testaavat sitten nämä kaikki. Virtsatientulehdus ei välttämättä kun edes oirehdi mitenkään, mulla oli esikoisesta jatkuvasti jotain "sekaflooraa" pissassa ja jouduin ravaamaan vti-kokeissa viikon välein. Mut juuri sen takia tarkistetaan et ei sit tulis näitä komplikaatioita... Jaksut!

Nyt pääsiäisaskarteluja tekemään kerhoon! ->
 
Voimia Scala :'( :hug: !

Voi ei... Näitä uutisia nyt tosiaan vaan sataa :( . Mä en kanssa muista, että esikoisen tai kuopuksen pinoissa olisi ollut näin paljon suru-uutisia, mutta veikkaan, että kesäkuisten 2010 pino saattoi vetää tälle vertoja. Itse kuuluin siinä pinossa myös niiden suru-uutisten tuojiin, mutta meitä oli siis tosi paljon :( .

Itsellä kaikki toistaiseksi hyvin. Pahoinvointi ollut tosi voimakasta, kurjaa, mutta ainakin silloin pitäisi olla masussa kaikki hyvin. Eilen oli viimeinen kontrolli (seurattu, että vauvanalku lähtee kehittymään normaalisti, kun alussa oli kohdunulkoisen epäily, kipua ja vuotoa, puhjennut kysta ja km viime syksynä ) ja siellähän tuo köllötti :heart: . Hengissä oli yhä vahvasti ja vastasi edelleen viikkoja. Hetken jo taas helpotti ja päätin, että nyt alan nauttimaan raskaudesta, mutta sitten nämä huonot uutiset palauttivat taas maan pinnalle... Tulee niin elävästi viime marraskuu mieleen, että helpotus ja varmuus haihtuivat sen siliän tien :/ .

Lisäksi tunnelmia latisti se, että heti omien hyvien ultrakuulumisten perään sain kuulla erään tuttuni saaneen juuri tietää odottavansa Down-vauvaa... Ja olivat päättäneet keskeyttää raskauden. Esikoinen siellä toiveissa. Voi että, itku pääsi kyllä, niin vanhempien kuin vauvankin puolesta :'( ... Voi kurjuuksien kurjuus.

Nyt yritän kuitenkin ryhdistäytyä ja unohtaa kaiken mikä voi vielä mennä pieleen. Lähdetään mummolaan loppuviikoksi ja siellä toivottavasti ja todennäköisesti on niin paljon vipinää, että viikot poksuu huomaamatta :) (lauantaina 9+0, jee!).

Ma-aamuna meen ekaan neuvolaan ja parasta mitä voisi tapahtua, olisi että sydänäänet kuuluisivat dopplerilla :heart: . Sitä odotellessa ja toivoessa...

Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille mammoille, hyviä vointeja ja nyt ei ihan oikeasti enää kenellekään huonoja uutisia, eihän?! Siihen tähdätään =) !

 
Voi kamala miten paljon huonoja uutisia :eek: :'( Jaksamista, vaikka ei ole kyllä mitään mitä voi sanoa.

Itse suunnittelin kertoa noille isoiso vanhemmille ja sedille sekä tädeille, mutta taidan lykätä viellä vähän .Niin hiljaiseksi vetää tuo muisto lista joka on kohta yhtä pitkä kuin toinenkin.

Kävin muuten eilen vaakassa, -4kg! Jotain iloakin huonoista oloista, kun mulla on sentään mistä ottaa. Niin ei se vaavikaan kärsi vaikka vähän putoo painot. Ajattelin muutenkin syödä terveellisemmin, turhat vaaleat pois ja herkkuja vähemälle. Se on kuitenkin meidän molempien etu. Onko muita "isoja" odottajia? bimi yli 29. Paljon on painoa tullut edellisissä raskauksissa? jos siis niitä on ollut. Itsellä tuli joku 12kg viimeeksi, nyt toivon että vähemmän jos tulisi.

Taikamyrsky ja aarresamakko 12+6
 
Zeena, täälläpäin se klamytesti näyttäis olevan aika vakiojuttu, tosin mulla terkka ekassa neuvolassa kysyi että haluanko sen. No, eihän se oo kun yks purkki pissinäytettä joten miks ei? Ja vaikka oliskin yllärinä sellanen, eipä siitä kukaan tinttaa leimaa otsaan... kuulostaahan se ällöltä, mutta etenkin naisilla voi olla aika oireetonkin kuulemma. Tehdäänhän tippuritestikin automaattisesti, samoin hiv :) joten, relax. Ai joo, ei ikä mullakaan sitä testilähetettä aiheuttanu kai, 32 minäkin ;)

Joo, jos ottais extremematkan töihin autolla, jonka jouset levis perjantaina :headwall:

Höplömmöö 10+3
 
Zeena: no mä oon sit vissiin toinen joka liian herkillä, mutta olisin kyllä loukkaantunut noista sanoista! Vois todellakin vähän empaattisemminkin ton asian esittää. P****ainen ;) ...

Meidän neuvolassa otetaan jokaisessa alkuraskaudessa semmoinen perusseula jossa ainakin pieni verenkuva (hemoglobiini, tulehdusarvot ja mitä siinä nyt onkaan), veriryhmän määritys, se Klamydia sekä HIV. Pissanäytekin viedään, josta se VTI sit suljetaan myös pois. Eli ihan perussettiä toi klamydian tutkiminen, mutta ymmärrän pointtisi, kyllähän sitä mielikuvitus alkaa lentämään jos se oikein eritoten mainitaan otettavaksi :/ ... Jälleen kerran, on niin monta tapaa esittää asioita, toiset on siinä taitavampia kuin toiset ja sun lääkäri ei vedä tästä erästä pisteitä himaan.

Muoks: Juu, tippuri muuten otettu kanssa siinä samassa ja minä myös 31 (kesällä 32) että nuoruudesta ei ole kyse ;) ...
 
Voimia Scala :hug:

Kymmenvuotias pyysi mut illalla viereen nukkumaan ja eiköhän se sit alkanut yöllä oksentamaan. Onneksi ehti juosta vessaan, ettei ykännyt päälle.
Nyt sit kuulostelen onko mullakin huono olo vai ei... Vatsataudilla kun on ihme taipumus tarttua vaikka puhelimitse.
No ainakin näillä näkymin meen illaksi töihin.

Eilen muuten kävi asiakas, joka kerti olevansa raskaana, 13. viikko menossa. Onnittelin ja höpistiin kaikkea raskaus ja vauvajuttuja. En kylläkään viittinyt mainita omasta raskaudesta mitään. Hymyilytti, että on vielä samoilla viikoilla.. ;)

Eipä täälläkään oo vielä tarvinnut mammahousuja pukea. Ihan tavisfarkuilla mennään ja tietty legginsit on hyvät. Oon ihan yllättynyt, mutta nykyhousuissa on aika matalat vyötäröt. Kiloja oli tullut aika tasan kolme. Ilmeisesti mahaan/vyörätölle ja tisseihin, koska housunpersaukset ei purista pahemmin.
Aiemmissa raskauksissa niiton tullu 17-21, niin hyväs vauhdissa ollaan!

Oon kaks kertaa yrittänyt käydä paikallisella lastentarvikekirppiksellä kattomassa noita vaatteita. Mut eipä oikeen osata palvella siellä aukioloaikojen suhteen.. Sunnuntaina kiinni ja arkisinkin auki about 11-17 välillä, yhtenä päivänä taisi olla 18 asti auki. Työssäkäyvillä ei oo mitään mahiksia, ehkä hän haluaa palvella vain kotiäitejä.
Mä ainakin kiirehdin suoraan kotiin sapuskan tekoon, sitten kuskaan ipanat harrastuksiin ja SITTEN olis aikaa kierrellä. No olin sit yksi ilta klo 18.10 siinä oven takana kiroomassa... :kieh:

Musta on tullu oikee vaunubongari. Ihmiset varmaan kattoo oudoksuen, kun töllään pitkään kaikkia ohikulkevia vaunuja..:LOL: Ei ehkä ihan ajankohtaista vielä, mutta vertailua pitää tehdä:)

Joo, mullon ollu tosi alhanen toi verenpaine. Ei ees raskauden loppuvaiheilla oo noussu ylemmäs. Neuvolassa aina naureskeltu, et uskomaton viilipytty..
Nyt oli jo ekalla kerralla tota nykylukemaa. Ehkä on ihan kiva olla "normaali" ees yhdessä asiassa
:D ;)

:wave: Puskajussi ja Onni 12+2 :heart:
 
Tosta klamydiatestistä.. Klamydiahan voi tarttua synnytyksessä lapseen, niin siksi se testataan. Se todellakin voi olla oireettomana jopa vuosia. Nimim. kokemusta on.. Oon ite sairastanu sen ilman oireita joskus kakskymppisenä ja meni melkeen kaksi vuotta, kunnes sain rajun tulehduksen -> sairaalahoitoon
Luojan kiitos hedelmällisyys säilyi!! :eek:
 
Huomenta !

Heikku, vatsataudissa pikkuiset lapset pääsevät kuivumaan yleensä tosi nopeaa jos eivät saa riittävästi nestettä =( Joten yritä juottaa pientä mahdolllisimman paljon, oksentamisesta huolimatta! ja jos oksentelu jatkuu yhtä rajuna tämänpäivän niin kyl mä sit varmaan tilanteen mukaan kävisin huomenna lääkärissä. Mun kummitytölle 1vee tuli thaimaassa mahatauti ja se ei kestäny ku vrk ja oli sairaalas tiputuksessa.. no toki, se kuumuus siellä tekee ihan oman tehtävänsä!
Mut juotavaaa vaan kovin pienelle, niin kyl se siitä =)

Ei nyt omaa napaa sen ihmeemmin, kun kerta ei mitään ihmeellistä oo kerrottavana!

Nuo suru-uutiset pinossamme vetää niin hiljaiseksi ;(

Tänään parin kaveripariskunnan kanssa Gurmee ilta, ihanaa ruokaa ja mahtavaa seuraa !! nam!

Aurinkoista päivää kaikille!!

POKS POKS 9+0

ps. Mama, saat tarkentaa meidän lasketuksi ajaksi sen 28.10, kiitos!
 
angel08 kiitoksia paljon tiedosta! En mitään meinaan tiedä näistä pienten mahataudeista,hyvä kun itteänsä osasi siinä taudissa juottaa niin hyvä oli :( Joten kiitos vielä :flower:

[/b]Klamydiatesteistä ym pissajutuista Mua siis ärsyttää se kun munkin pitäs saada ne näytteet ennen ens kuun alkua tonne labraan joka on 20 kilsan päässä mutta kun millä mä lähen niitä täältä ton pienen kanssa kuskaamaan kun ei ole autoa ja bussit ei kulje herranjestas kun sillon tällön.Ja millä mä kuluttasin tuolla tuppukylässä aikaani ties kuinka monta tuntia odotellen bussia takasin,siis kylässä missä ei oo edes kirpparia!Ei oo kun apteekki,S-market ja joku toinen kauppa!Aaargh!Anoppi ei voi auttaa kun on itekin töissä aina päivät ja mies tulee aina puol 6 illalla kotiin eikä pysty niitä aamusellakaan vaikka mun puolesta viemään kun se terkkari on ihan toisessa suunnassa.Ja kun toinen näyte pitäs ottaa aamupissasta ja se toinen vähän myöhemmin päivällä.Anteeks,mullakin keittää tänään,mutta vielä valitan yhdestä jutusta,eli kun mulla olis huomenna 9.30 aamulla Hyvinkäällä lääkäri ja kätilöaika,mutta milläs nyt sinne pääsen sitten kun tuo on siinä noroviruksessa ja muutenkaan en pääsis,sillä millä kyydillä mä muka noin aikaseen pääsisin mihkään.Tyttöä en saa mihkään hoitoonkaan vaikka siks aikaa että jos sattus vaikka bussi menemäänkin,huoh,voi paskan paskat sanon mäkin!
 
Ja taas voimia niitä tarvitseville, eli Scalalle. Hiljaiseksi vetää.

Zeena toi on tuttu tunne. Jostain syystä mulla on ihan sama paniikki ollu kanssa asiasta ilman mitään syytä. Kai se niin menee että jos jossain sanotaan että ei välttämättä huomaa mitään niin siinä tapauksessa se on ihan varma diagnoosi :LOL: No joo, siis nehän testataan aina. Klamydia, HIV ja olisko ollu vielä joku muu sukupuolitauti. Mulla testattiin viimeeks alkuvuodesta kun oli outoa kipuilua kohdun seudulla. Silloin mietin että oijee, nyt kun olis jostain vessarenkaasta saanu tartunnan ja seurauksena lapsettomuus.

noonie sulla menee kanssa tosi pitkälle seuraava käynti. Mä aloin miettimään tota omaa kesäkuun seuraavaa aikaa että oliskos sitten kuitenkin niin että ultran yhteydessä on lääkäri? Sitten joskus tulevaisuudessa kun se on.. Kun kuitenkin monessa paikassa sanotaan että kerran kuukaudessa olis joku käynti.

Onko kellään tietoa miten tuo vasta-aine -homma menee? Mulla ei silloin siinä keskenmenneessä raskaudessa annettu mitään piikkiä eikä niitä rhesus juttuja ole merkitty mihinkään kun en uudestaan neuvolaan enää ehtinyt. No, nythän ne kai testataan uudestaan mutta mitä se sitten tarkoittaa jos vasta-aineita löytyy? Kuten Nietos kirjoitti käyneen. Kysyin tätä jo kerran neuvolasa ja sain niin epäselvän vastauksen että annoin koko asian olla.

äiti03. Pisti naurattamaan toi liian monijalkainen ötökkä :LOL:
 
Meillä ei ainakaa klamydiaa oteta.. Pelkkä Hiv mun mielestä.. Raskauden jälkeen multa klamydia otettiin koska minultakin on se joskus löytynyt niin katsottiin vain kun samanlaisia oireita löyty että eihän se ole uudestaan tullut. Kyllä sillon sydän hakkas että onko se ollu mulla monta monta vuotta ilman että tiennyt olen.. Ja synnytyksessä myös olisi ollut! Ei onneksi ollut sitä! Syy oli paikkojen kuivuminen vain :LOL: :LOL: mitä nytkin löytyy :LOL: :LOL:
 
Tosiaan tais ehkä olla mullakin se norovirus :(

Ensin alko sattuu mahaa ihan tajuttomasti, sitten rupes oksettaa.
Menin vessaan istuu. Rupesin tärisee ja hikoilee ja tuntu et taju lähtee!
Sitten rupes vessa soimaan ja yökkäilin, mutta en onneks oksentanu.

Pari kertaa ehdin käydä juomas vettä ja eiku taas.
Maha ollu sen jälkeen tosi kipeä ja arka, mutta onneks en joutunu enää yöllä herää siihen... nyt koitan syödä puuroa ja gefilus-kiisseliä. (joka on muuten kauheen makusta :< )

Nyt olo on ihan ok, vähän jotenki heikko vielkin....
Laitoin muuten masukuvaa tonne masupinoon!
Musta tuntuu täälä hetkellä, että se vaan pienenee kokoajan! :(

Onko täällä muuten nuoria esikoisen odottajia minkä verran? Olen itte sitten 22v. kun pikku syntyy...

Voi heikku raukkaa! Laitoin sulle yksäriäkin... :hug:

Lara- ja Nunu rv14+0 :heart:
 
Pahoitteluni Scala! :hug:

Nämä huonot uutiset on kyllä saaneet mutkin epävarmaksi... :ashamed: Tunnin päästä pitäisi alkaa lähtemään omaan np-ultraan... Vieläkin jännitän pääseekö mummo lapsenvahdiksi jotta mies pääsee mukaan. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin...

BJ, muksut ja Ötti 11+6
 
sofiia, siis onko sun veriryhmä rh negatiivinen? Mulle annettiin se antiD-piikki tytön syntymän jälkeen kun oon O- ja tyttö A+. Sitten mulla oli se kemiallinen raskaus 4/09, meni päivä plussan jälkeen kesken niin en hakeutunut mihinkään hoitoon (kun en tiennyt että piikki pitäis hakea keskenmenon jälkeen myös). Nyt sit tietty olin ihan paniikissa tämän raskauden alussa, mutta neuvolantäti konsultoi lääkäriä ja sanoi että siinä vaiheessa kun on istukka ja yhteinen verenkierto ja jos sitten menee kesken niin täytyy hakea se piikki. Ei siis näissä rv 4-5 keskenmenoissa.

Soita vaan neuvolaan ja oo tiukkana et saat vastauksia.
 
Meitä on ollu tällä palstalla 124 odottajaa joista jo 16 mennyt kesken :'(

Sen ku muuttaa prosenteiksi, niin se on kyl paljon ... Surullista !

Mä tulin just kattomasta 2vkon ikäistä pikkupoikaa ja voi hellanlettas ku hän oli suloinen :heart: Meidän neiti hoiti häntä kovinkin innokkaasti joten saas nähä ku oma pikkusisarus syntyy et kuis hoivaavia sitte ollaan ;)

Mul alkaa iltapahoinvointi päivä päivältä vaan aikaisemmin, ärsyttävää !

Mä meinaan nyt syyä jauhemaksapihvejä ja perunamuusia, puolukkahilloa ja sitte päiväunille
Nam Nam :p
 
osanotto kaikille jotka kohdanneet menetyksen. elämä on julmaa joskus.

Itse just kävin verinäytteet viemässä sikiöseulontaavarten ja ensviikol pissinäyte. Enskuussa saan vasta mennä niskapoimu-ultraan.

Väsyttää mutta kai se kohta helpottaaa sekin.

Hyvää pääsiäisen aikaa kaikille
tiltalitti ja hattivatti 10+2
 
Lara- Vaikken nyt täysin vastaa hakemaasi nuorta esikoisen odottajaa tällä kertaa, niin oon kuitenkin semmonen ollu. Esikoinen kun synty olin 19 ja nyt sitten kerkeen just täyttää 22 lokakuussa. Tosin nyt en enää itteeni kovin nuorena pidä :LOL:

Omaa napaa: Mie pimahdin tässä paripäivää sitten ja ostin yks kaks 180litrasen akvaarion :LOL: Nyt vaan mietin että onkohan tuo mimmonen listeriariski :O

Menhit ja Lörttis rv 10+6
 

Yhteistyössä