~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

:wave:

Minä kuulun myös niihin hysteerisiin odottajiin, joka ei osaa rentoutua. Viime kerralla rentouduin vasta liikkeiden tuntuessa.
Kävin tänään yksityisellä ultrassa, kun en osaa rentoutua. Kolmen viikon päästä sitten niskaturvotusultra.

eipä ihmeellisempiä täältä, nuha vaan vaivaa ja aivot on puuroa!

bubbeli ja pikkunen 9+6
 
Heippa vaan kaikille ja anteeksi kun näin teidän pinoon hyökkään kommentoimaan. Ja onnittelut kaikille tulevista pienokaisista. Itselleni tulossa syyskuun vauva, joten sen takia teidänkin ketjua olen käynyt lukemassa :)

Zeena Ei sulla varmaankaan klamydiaa ole eikä ainakaa ole koko elämääsi oireettoman ollut, koska se aiheuttaa lapsettomuutta ja sinullehan noita pienokaisia on siunaantunut. Joten älä panikoi :)
 
lääkäri- ja neuvolakäynneistä: mulla menee käsittääkseni niin että seuraavan kerran pääsen neuvolaan just vasta sen tokan ultran jälkeen,eli neuvolakäynneillä väliä taitaa tulla yli 2kk!! ihan jotenkin hullua,esikoisen kanssa kummiskin ravattiin siellä yhtenään. eli oon käynyt tasan kerran neuvolassa silloin kun viikkoja oli vajaa 8 ja sit tossa ekassa ultrassa ja seuraavana sit se toka ultra 20.5.!!

mammavaatteista otin käyttöön jo housut, ei ollut enää mukavaa farkkujen kanssa kun nappi uppos istuessa mahaan ihan liian kipeesti ;)

noonie 12+4
 
Voi, eikö nämä huonot uutiset lopu jo! :'( shenda81, otan osaa! Voimia tulevaan!

Nana09 tervetuloa mukaan! :)

Hoikkalori, mullakin on vielä mahakipuilua aika-ajoin. Mä en oo niistä stresannu. Oon ajatellu, et hyvä vaan, jos kohtu kasvaa ja se tuntuu. :) Äitiysvaatteisiin en oo vielä siirtynyt, vaikka farkkuja en voi enää käyttääkään. Mulla on kahdet tuulipuvun housut, joita voin pitää. Ja eilen tajusin, et mun farkkuhameet menee vielä vähän aikaa, eikä ne purista alamahaa niin kun housut. Seuraava hankinta on kyllä äitiys- tai muut löysät siistit housut. Erityisiä äitiyspaitoja en meinannut edes hankkia.

Kyllä toi eilinen ultra vähän toi enemmän luottamusta tähän raskauteen. Ajattelen nyt, että jos se on tähän asti noin hyvin kestänyt, niin eiköhän se jaksa vielä edelleenkin. Tosin Lileinin vauvan kohtalo on vielä hyvin mielessä... Mulla on ollu tosiaan tällä viikolla sellanen luokka opetettavana, että äänihuulia joutuu käyttämään kovastikin ja välillä meinaa sisimmässä oikein kiehua. Mua vähän huolestuttaakin, et mitenkähän noi mun tunteet ja kovempi äänen käyttö vauvaan vaikuttaa... Toivottavasti se ei suutu niistä ja mieti, et tolle äidille mä en ainakaan halua syntyä ja lopeta elämästä. :ashamed: (Oikeesti mä kyllä mietin, et minkähänlaisia fysiologisia seurauksia mun hermostumisella on ja miten ne vaikuttaa sikiöön.) Mut sit mä lohduttaudun sillä ajatuksella, et eikös näin raskaana tunteet vaihtele ja voimistu muutenkin tavallista enemmän. Et eiköhän se maha-asukas kestä monenlaista tunteiden kirjoa. Kotosalla kun pystyn kuitenkin rentoutumaan, eikä se koko työpäiväkään niin kauhee oo, välillä vaan. :)

Eilen käytiin kertomasta ultrasta tulomatkalla vauvasta miehen mummolle. Aluks tuntu, et tajuskohan mummo ollenkaan, mistä me sille kerrottiin ja mitä ultrakuva esitti. Sit se meni vähän oudoksi ja hiljaiseksi. Mietittiin miehen kanssa kotona, et tulikohan sille jotain oman elämän kysymyksiä mieleen. Ukki kun kuoli just tuossa joulun alla. Rupesi varmaan mummoakin vielä mietityttämään tämä elämän kiertokulku... Eilen mies laitto ultrakuvan myös vanhemmilleen tekstarilla ja tänään saatiin onnitteluviesti takaisin. Tänä iltana mennään kylpemään mun vanhempien luo ja ajateltiin kertoo uutiset myös niille. :)

Illan jatkoja toivotellen

Tatara, rv 12+4
 
Väsymys ja huonovointisuus jatkuvat. Illalla vatsaa vihloo ja kiristää. Loppuis nyt tämä vaihe ja tulisi se raskauden hehkeä vaihe. Tosin en kyllä muista, tuliko mulle sitä vaihetta viimeksikään. No, päivä kerrallaan...

Olen ollut viime päivinä niin väsynyt, että sairaslomalle jääminen on tullut mieleen. Terkkari vaan ei ole nyt alkuviikolla ollut puhelinaikana (puoli tuntia päivässä) tavoitettavissa. Viestin saa sanella kiireellisissä asioissa, mutta koska asiani ei ole sellainen, en sitten ole viestiä jättänyt. Yritän sitten iltaisin tehdä ihan vain pakolliset kotityöt ja muuten levätä.

Kaikille hyviä uutisia toivoen,

Cleopatra 11+1
 
Pitkästä aikaa uskaltaudun taas mukaan. Silloin tällöin olen käynyt lukemassa ja vastassa aina ollut niin surullisia uutisia, että usko on meinannut loppua... kaikille pikkuisensa menettäneille lämmin halaus.

Tämä ikä tuo tullessaan ihan erilaisen pelon kuin aiemmissa raskauksissa! Nuorempana tosiaan luotti siihen, että toki kaikki menee omalla kohdalla hyvin.

Tänään kävin sitten aamulla nt-ultrassa ja pääsin vihdoin ja viimein kertomaan tuleville isoveljille! Viikot vastasi hyvin menkkojen mukaista la, ja tänään tuli 12 viikkoa täyteen =)
Aivan ihana hoitaja teki kuvauksen ja saatiin kuvata pojille videokuvaa pikkaisesta omalla kameralla, vähän olivat onnessaan :heart:

Onnea kaikille muille ultra/ ilouutisia saanneille!!!

sannri ja pikkuinen tirppana 12+0
 
Heippa! Saanko liittyä joukkoonne? Olin aikaisemmin marraskuun murusissa, mutta LA siirtyikin lokakuulle neuvolan mukaan. Eli olen 19v ja odotan esikoista. Synnytyssairaala on SATKS tai TAYS. Tällä hetkellä se olisi SATKS, mutta ollaan jossakin vaiheessa muuttamassa, niin sitten se vaihtuisi. LA on siis 28.10.2010.

Mulla on vasta ensimmäinen neuvola takana, lääkärille sain ajan 13.4. Ensimmäinen ultra on samoihin aikoihin, mutta ajan saan tietää vasta ensi viikolla.

Nallu ja Hattivatti 8+6
 
Zeenalle tulin vaan sanomaan et mulla on ainakin testattu toi klamydia sekä ekassa että tässä raskaudessa... Vissiin automaattisesti testataan jos on alle 25v odottaja (en muista oliko se ikä tarkalleen tuo). Ei mitenkään epätavallista siis et lääkäri määräis klamydiatestit? Tuskinpa sitä kauheesti päällepäin näkee et haa, klamydia! :D
 
Tervetuloa uusille odottajille :flower:

Olen ihan paniikissa täällä ja odotan vain perjantai aamua, kun pääsen neuvolaan. Ajatukset pyörii koko ajan vain tulevassa vauvassa. Onko kaikki masussa vielä hyvin? Saako terkkari sydänäänet kuuluviin? Mitä jos ei??
Kyllä sanon, että tieto lisää tuskaa :ashamed: Esikoisen odotus oli niin ihanaa aikaa. En osannut pelätä suuremmin koko aikana. Kuopuksen odotuksessa säikäytti verenvuodot pari kertaa pahan päiväisesti, mutta onneksi olivat vääriä hälytyksiä. Silloinkin ensimmäisen kolmanneksen jännäsin jatkuvasti, että jatkuuko raskaus normaalisti. Nyt tämän kolmosen odotus on ollut niin epätietoista ja -todellista aikaa. Mulla on useampi km takana, joista edellinen oli tammikuussa. Nyt niin haluaisin iloita raskaudesta täysin rinnoin ja kuuluttaa koko maailmalle iloisen uutisen, MUTTA en ennen perjantain neuvolaa. Koko ajan takaraivossa jyskyttää ajatus, että mitä jos kaikki ei olekaan niin kuin pitää. Hus pois se minusta!

mutta nyt koitan keksiä jotain muuta ajateltavaa.
Illanjatkoja kaikille!
 
:hug: kaikille suru uutisia saaneille....
täällä mammahousut kovassa käytössä ja töissä arvasivat kun maha on ihan hirvee....turvottaa tajuttomasti ja jossakin on kaiketi se vaavimasukin tuolla alla :D
mulla seuraava lääkäri/neuvola 13.4 ja np ultra sitte 14.4 :heart:
ruokahalut ovat palenneet :D onneksi....ja eilen viimeksi oksentanut joten tänään olo on ollut mahtava,pääsi jopa salille :heart:
niin ja tervetuloa uudet :D
sutulii 9+2
 
osannottoni huonoja uutisia saaneille :hug:

tänään oli sitten se eka neuvola vihdoinkin, siellähän sitä mentiin täyttä häkää :heart: että pakko se ny on uskoa todeksi ku sen itte näki! mun la aika on sit 18.10. aika monella muullaki näky olevan sama päivä! olenko ainoa vammalaan menijä???

seuloista: täällä on varmaan ollutki jo kyseisestä asiasta juttuakin. mut kirjottelen silti. miks ootta osallistunu siihen tai jättäny osallistumatta? meillä siis jo kaks lasta eikä ennen oo ees asiaa muistini mukaan otettu puheeksi. eikä viime raskaudessa ollu katottu ees sitä niskaturvotusta. ite en siihen haluais osallistua mut mies haluais et osallistuttas. tuntuu et eikö se riitä et katotaan se niskaturvotus ja sit on se rakenneultraki. toisaalta ois taas kiva saada ns. varmuus et kaikki hyvin. ei tää voi olla näin vaikeaa?? päällimmäisenä ajatuksena on et jos se ei ookkaan ok se tulos, niin olenko valmis keskeyttään raskauden...tuskin...

kuopus heräs....palaan astialle!

justiina ja mönkiäinen 10+1
 
Voi, miksi niin monta surullisesti päättynyttä alkuraskautta on pinoomme eksynyt? Ei niitä soisi kenellekään. Jaksamista kaikille, joita uutiset on kohdanneet!

Pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia, nyt ovat alkuraskauden 3 vkon vuodot toistaiseksi ohitse ja hematooma kohdusta pois. Noh, 3 pvää ehti huokaista kontrolliultran jälkeen ja ehkä jo uskalsin nauttia raskaudestakin, mutta sitten tuli neuvolasta viesti, että verestä on löytynyt vasta-aineita. Ihan yllätyksenä tuli... Täytyy vain toivoa, että kaikki menee siitä huolimatta hyvin.

Kovasti huolestutti tänään, vieläkö masussa on elämää ja neuvolassa saatiin onneksi sydänäänet kuuluviin, joten ainakin toistaiseksi voi iloita vielä.

La on näillä näkymin 15.10. - Mama-L, lisäätkö listalle?
Synnytyssairaala jääköön vielä auki, koska lapsen vointi raskausaikana ratkaisee synnytyssairaalan.

Pelonsekaisin tuntein, mutta tänään ehkä hieman valoisammalla mielellä,
Nietos, rv 10 +3
 
:hug: surullisia uutisia saaneille :hug:


Kävin tänään ensimmäisessä neuvolassa ja kyllähän sitä tietoa tuli taas ihan tarpeeksi. Mutta mielelläni otan vastaan, kun kerta tänne saakka ollaan päästy. Päätin osallitua raskausdiabetestutkimukseen, tulen jossain vaiheessa pitämään kolmen päivän ruokapäiväkirjaa ja sitten on tulossa kaksi kertaa isompi kokoontuminen, jossa saadaan tietoa liikkumisesta ja ruokavaliosta. Itsellä kun tuota ylimääräistä löytyy aika lailla :ashamed: , niin ihan mielenkiinnolla lähdin mukaan.
Lopuksi kuunneltiin sitten sydänääniä, terkka varoitteli ettei niitä vielä pakosti kuulu ja itsekin olin siihen varautunut, mutta ei tarvinnut kauaa hakea kun sieltä alkoi tasainen syke kuulua :heart: Helpotti todella, kakenlaista kun takaraivossa olen viikon aikana mielessä kehitellyt. Ultran varasin myös ja se on 15.4., seuraava neuvola/lääkäri on siitä viikko eteenpäin eli 20.4.. Kuinkahan sitä jaksaa taas odottaa.....

Uusille tervetuloa :wave: ja sit tää taitaa painua nukkumaan, koko ajan tajuton väsy.
Sähikäinen 9+1 :heart:
 
Paljon voimia ja halauksia suru-uutisia saaneille! :hug: Se on aina sitä kauheampaa kuultavaa, mitä pidemmälle mennään... Otan osaa suruunne! :flower:

Mammavaatteista: Housut on olleet käytössä jo joitakin viikkoja. Tosin mulla on maha nyt pienentynyt! :xmas: Vielä muutama viikko sitten oli kauhea turvotus, eikä menneet omat vaatteet päälle, mutta nyt se on selkeästi tasoittunut. Kiloja on tullut kaksi kappaletta, joten nyt mahtuu taas omatkin vaatteet päälle.

Np-ultra: Huomenna se olisi! :D :eek: :xmas: Hieman on sekavat tunteet... Tässä on ollut niin paljon kaikkea muuta vaivaa, että raskausoireet on ihan jääneet niiden peittoon. Näin jo untakin, ettei siellä mitään ollut... Taidan siis kuulua noiden huolehtijoiden piiriin. :ashamed: Ei ole vielä edes ihan varmaa pääseekö mies mukaan kun ei olla saatu lapsenvahtia. Pieni toive on että mun äiti pääsis lähtemään töistä ja katsomaan muksuja. Olisi kiva saada ukko mukaan kun muutenkin jotenkin pelottaa...

Tänään oli sitten toisenlainen ultra! Ultrasivat siis noi mun jalkani veritulpan varalta. Ei löytynyt mitään. Myös viimeviikkoset verikokeet veti vesiperän. Ainoa mikä sieltä löytyi olivat hieman kohonneet tulehdusarvot joihin söin jo antibioottikuurin. Sinänsä hölmöä, kun tulehduksen aiheuttajaa ei tiedetä, saatikka sitten tarkkaa sijaintia! Eikä kuuri edes auttanut. Kivut jaloissa on edelleen kovat ja oikea nilkka turpoaa kaksinkertaiseksi joka ilta. Aamuisin en oikein pysty kävelemään ollenkaan. Mies oli pari päivää lomallakin tuossa kun en aamulla voinut lapsia hoitaa. Suoraan sanottuna v****aa kun tälle ei saada mitään selitystä! |O Tässä sitten vaan mennään kipulääkkeillä! Perjantaina viimeistään soitan taas lääkäriaikaa, vaikkei siitä ukosta ole mitään hyötyä ollut tähänkään mennessä. Jalka pitäisi kuvata, muttei voi raskauden takia... :headwall:

Anteeksi purkaukseni! :xmas:

Ihania ultrakuvia oli kerhon puolella! Pitää lainata jostain skanneri niin saa sitten omankin koneelle liitettyä...

BJ, muksut ja Ötti 11+5
 
Minut voi siirtää sen toisen listan jatkoksi.

Tänään alkoi töissä vuoto. Ruokatunnilta lähdin naistentautien päivystykseen. Meidän pikkuisen Kasin sydän oli pysähtynyt rv 8+4, nyt tänään piti olla rv 10+4 . Tyhjennyslääkkeet sain kotiin, ne otan aamulla. Sairauslomaa tuli viikko.

Kaikille teille mukana oleville suojelusenkeleitä matkalle. Toivottavasti te kaikki loput saatte vauvan syksyllä käsillenne.

Scala
 
Voi ei, voimia Scala :hug: Näitä uutisia tulee jo aivan liikaa!

Nyt mua pelottaa jo ihan tosissaan, että meille käy samoin. Mitään oireita ei ole, pieniä mahan nipistelyjä ja turvotusta lukuunottamatta. Esikoisen odotuksessa löytyi kaikki mahdolliset. Mun on kai pakko huomenna tilata se doppler.

Peppioliina 9+6
 
Scala olen pahoillani ja sinulle iso,lämmin :hug: . Näitä on todella ihan järkky paljon tässä pinossa ollut :eek: .Niinkuin Mintukaskin kirjoitti,niin samoin myös mäkin olen aikaisemmin kirjoitellut odotuspinossa,niin en ole kyllä näin paljoa lukenut suru-uutisia mistään ikinä.Todella harmillista.

Täällä se noro tarttui sitten viime yönä meijän pikkuseen :( Koko yö meni oksennuksia siivotessa,oli pinnasängyt,peitot,lattiat,kaikki oksennuksessa.Huh.Täytyy toivoo vaan että edes neste pysyis sisällä tytöllä tänään,jos meinaa menee saman kaavan mukaan kun mulla muutama päivä sitten ku alkoi,että yö oli oksentelua ja ripulia (sori!) ja sitte aamulla oli jo niin että pysy neste sisuksissa,ettei mihkään sairaalaan tarttis lähteä tai mitään nyt tuon kanssa :/ En tiiä miten herkästi ne laittavat tippaan ym. alle vuoden ikäsen, että missä vaiheessa kandeis soittaa ylipäänsä lääkäriin..ööö :whistle: Toivotaan nyt parasta :|

Tänään siis ohjelmassa lakanapyykkiä ala yrjö niinkuin arvata saattaa :x

Heidi ja Muxu-kax 13+1.
 
Ihan kamalaa kyllä ku nuita suru-uutisia tulee tänne melkeen joka päivä. :'( Tuntuu niin pahalta! :hug: :hug: ja paljon voimia Scala ja muut ikäviä uutisia saaneet. Kyllä tämä hiljaseksi vetää ja pelko hiipii mieleen täälläki. :(

Tervetuloa ja onnea myös uusille pinoon tulleille! Ja onneksi oli myös hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä myös kaikille! :heart:

Pikaista paranemista myös sairastajille! :hug:

Huomenna ois sitte aamusta ultra. Jännittää kyllä jo nyt iha hirmusesti. Ei tiiä enää oikee mitä ajattelis, toivoo vaan niin kovasti et kaikki ois hyvin. Oireet on kyllä nyt vähentyneet ja toisaalta oon kyllä ihan tyytyväinenkin siihen, ku ei se oksentaminen ja huono olo mitään kivaa oo. Mahaa kyllä juilii täälläki aina välissä. Menee kyllä sitte ohittekki, et ei ihan kokoaikasta oo kuitenkaan, eikä mitenkään hirmu kovaa. Oon aatellu et ne on vaa niitä kohdun kasvukipuja?!

Mukavaa päivää kaikille! Tuun sitte huomenna kertoilemaan ultrakuulumisia taas.

HayLina ja Hippu 12+1 POKS POKS eilen :)
 
Jaksuja ikävän uutisen kokeneille
mammahousuja en ole vielä jalkaani laittanut en käyttänyt edellisissäkään raskauksissa
menee vielä käyttämäni farkut jalkaan
Mulla paha olo jatkuu äsken tapoin jonku örkkimörkin lattialla piti mennä heti vessaan yökkimään oli ötökällä liikaa jälkoja
Suosittelen muuten lukemaan juha vuorisen raskausarpia kirjan ja jatkona siihen vaippaihottumaa on vähän kyllä ronskia tekstiä mutta saa nauraa
 
Voi kun näitä huonoja uutisia riittää :hug:

Niin, siis mä oon vanha odottaja (32-v) ettei varmaan sen iän takia niitä klamydiakokeita laitettu. Ne on vaan varmistus toimenpide kun on jo nyt noita supisteluja. Mut ärsyttää silti. Kun mulla on niin vainoharhanen luonne, että oon nyt sit varma, että mulla on se.

Lisäks mua ärsyttää se eilinen lääkäri ihan :kieh:
Sen asenne oli niin ärsyttävä. Soitan tänään neuvolaan ja valitan :LOL: Ja sanon että sille en mee enää koskaan.

"kuule, jos tässä vaiheessa supistaa niin ei sillon tarvitse levätä, jos tulee keskenmeno niin se vaan tulee eikä me sitä aleta lepäämällä estämään"

Tonkin asian olis ehkä voinu esittää jotenkin toisin? Vai oonko mä nyt jotenkin herkillä vaan? :whistle:

Ja lisäks se ei kertonu siitä etisestä istukastakaan mitään. Ei mitään neuvoja tai mitään, että miten seurataan tai mitä se tarkottaa. Ei senkään nyt niin väliä, onneks oman ammatin puolesta tietää jotain. Ja ehkä se lääkäri tarkotti että KVG :LOL:

Mä oon nyt jotenkin kypsänä :xmas:


Zeena 11+6
 

Yhteistyössä