LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Dogtor
Ei taida se kuuri riittää meikäläisen muotojen ohentamiseen. Tuo Nutrilett ois siitä hyvä, että sitä voi jatkaa aika pitkään. Lääkärin valvonnassa tosin. Jos niitä ällöjä litkuja muka sais menemään alas :x
 
Ihanaa, meillä likat vielä toisen yön mummulla. Tosin tuossa hetki sitten mummu soittaa, että esikoinen haluu kotiin. Todettiin, että pidä siellä vaan :ashamed: . Päiväkotiin on jo ilmoitettu, että eivät huomenna tule ja olisivat lapset nukahtaneet autoon. Oltiinkos kamalia :kieh: ? Ei anneta toisen tulla kotiin. No ei, tiedän kumminkin, ettei sillä isompaa hätää siellä ollut, kunhan varmaan kokeili. Siellä söi ihan tyytyväisen kuuloisena muroja eikä halunnut tulla puhelimeen |O .

Tyttelille edelleen jaksuja, harmillinen homma tuo lääkkeen keskeytys tai siis ettei annettu korvaavaa lääkettä heti.

Olipa kiva huomata, että Katjannakin on taas maisemissa :D . Juttuja odotellen :) .

Jaahans, mulla on taas monta rautaa täällä tulessa ja haluan jotain vielä ehtiä tehdä, ennen kuin menen ihan itekseni saunaan :D . Laitoin mm yksien kummien lahjan valmiiksi, jotka nyt viikonloppuna nähdään. Musta on aina ihana päästä eroon noista joululahjoista. Jotenkin saa aina sen asian pois mielestä :) . Ihanan vähän mulla muutenkin enää lahjojen eteen miettimistä, muutaman lahjan verran. Ja ompeluja hiukan päälle, tänään taas keksin yhden mitä pitää ainakin tehdä. Juu, mulla tää touhuaminen taitaa olla Nutrilett-kuuria. Pari kiloa on tainnut melkein pudota siitä, kun aloitin työt ja ainakin lähestulkoon samalla tavalla olen syönyt ja iltaisin herkutellut. Töissäkin otan usein lisääkin vaikkei todellakaan tarvis :whistle: .

Mut nyt hommiin, eka mamman viesti lukeen :wave: :)
 
Voi miten mie olen kateellinen, kun joillain on jo lahjat kondiksessa |O Ei miun montaa tarvi ostaa, mutta silti... Ite ilmoitin vuosia sitten omille porukoille, että mie en osta lahjoja aikuislle ja minä en odota lahjoja keltään. Meni ne lahjat niin tyhmiks krääsäks yms. Kun se mitä olis voinu toivoa ja tarvita olis ollu liian kallista esim miun sisarusten budjeteille. No, mummut saa ainakin pojan 1v kuvan ja kai semmoisen vois teettää kumeillekin. Lähipiirin lapset tarvii lahjat ja mies haluaa lahjoa omat porukkansa. Ne on tarkoitus hommata ens viikonloppuna. Parasta olis sillon löytyä, kun montaa kaupunkireissua ei jaksas tehdä :headwall: (meiltä menee tunti ajaa kunnonkaupoille)

Meillä poika keksi tänään miten kiivetään jakkaralle :kieh: ja siitähän ei mennyt kuin hetki, kun oli jo keikkumassa pirttikaluston tuoleilla ja pöydän päällä |O Kiva, kiva. Niin kovasti sitä silloin odotti liikkeelle lähtöä. Enpä silloin ihan tainnu tietää mitä oli luvassa...
 
Heips,

kiva kuulla Katjannasta, ja että reissu meni suht hyvin.
Mutta juuri samaa mieltä olen - en tohdi ja tahdo suurensuurille matkoile - kun aikamoista showta se vielä on. Yksin kaitsiessa eritoten.
Ehtiihän tuota...
Aikamoista ikiliikuntaa on Viullakin pienemmissäkin ympyröissä, varmaán sais olla useammatkin valjaat mualimalla mennessä. Siis töpöttelyä joka paikkaan .. onneksi ei (vielä) kiipeile paljoa tai ollenkaan...

Ohessa kuvaa tän päivän mielileikeistä...

Levynainen- monta levyä jo teon alla ...


Eli äipän polttamattomat cdt on kivoja - leiköhän noista enää poltettaviksi ...

Ja toiset kirpparilöydöt tänään , retronukenkärryt ... aika ihanat 10 e... satittiin juuri apajille kun lastia purkivat...




Tuommoiset metalliset - ja tosi siistit , menee kasaan jne jne ...

Paitsi mun pitöisi jo tehdä lupaus , etten mene enää ikuna kirppikselle, enkä huuda huutonetistä mitään. Maksaa se paljon ja halavallakin jotain juu ...
Voinhan mä luvata - mutta kai joku pahe ihmisellä saa olla - baareissa ei käydä, alkoholitonta olutta juon, en polta - ja niitä miehiäkään ei ole moneen vuoteen näkynyt - eikä suklaatakaan vissiin sais enää syödä - se paino, mutta varsinkin tuo iho taitaa kukkia aina sukaliden seurauksena. Nyyyyyyyyh ....

Kommentoin lisää muiden elämää - toivon mukaan Tyttelillä alkaa järjestyä ja rauhaa tulla maahan...

 
Ihanat kärryt Viulla :) kyllä tuo kirppis kiertely kannattaa...
Tyttelille mahdottoman paljon jaksamisia :hug: ihan kummalliselta kuulostaa kyllä tuo miehes touhu :/ ja niinukalle samoin ukkelin kanssa jaksamisia :hug:

Mä pääsin tänään salille, vihdoin viimein. Ja ai että teki niiin hyvää :) paljon paremmalla päällä oon ollu koko päivän. Pakko sinne on vaan päästä... ja tokihan sielä oli mun flirttailu kaverikin,joten senkin puolesta hauska reissu ;)

Tällasen kuvan laitan korttiin , tohon oon siis liimannu huovasta noi lakit ja laitan niihin vielä tupsut+tietenkin kartongille koko komeus... hiukan on siis kesken vielä kun ei oo Tiimariin kerenny. mutta siis kuva on toi, Pessin 1v kuvan kanssa otettu kuva.

Pessi ja Pessin istumapaikka. Oppinut muuten tääkin kiipeileen tuoleille...
 
mileko se onki sellanen puhdistus kuuri,lähtee kaik kökkö pois elimistöstä,nesteet sun muut,mulla läks tuolla ihan reippahasti pois..

kivoja kuvia kaikilla,ja mukavaa saada katjanna takas palstalle sieltä auringon alta :D

kävin lenkillä,latasin mp3 soittimeen sturm und drangin uuden levyn,ja ah,olipa niiiiin ihanaa kävellä ja kuunnella kovalla niitä kappaleita,vaikka räntää tuli vaaka tasossa,ei menoa haitannu,olin ihan likomärkä,alkkareita myöten ku kotia pääsin,sukat ja kengät kans,takki oli onneks vedenpitävä..
ja tein tuos äskön 150 vatsaa,kohta mokoma perään,ukko jo muistutti,oonko tän illan satsin tehny :xmas:

poitsuukkeli se alkaa kävellä jo kovempaa tahtia,ei töpötä enää,uskaltaa jo lelu kädessä kävellä,kiipee jokapaikkaan minne sorkkansa saa ujutettua :headwall:
tulipahan tänään uus lelukorikin,pääkallo kuvioilla :heart: :p

minä pähkään sitä influenssa rokotetta,ei kai siitä haittaakaan oo jos sen ottaa?vai kuis?
 
Terveisiä saunasta :D , ihana olo. Ihanaa, kun pitkästä aikaa kuvia taas :) . Aijaa tuntui vaan käyvän ihan liian hitaalla mun makuuni, että täytyy katsoa kuvat isompina vasta huomenissa. Mutta hienot kärryt Viu saanut ja YO shopannut :whistle: . Ja hauska kuva Yksäitin tonttupojista :heart: . Joo-o oliskin toi kuva jo otettu, mutta jääköön ensi viikkoon.

Niinukalle piti jo viime viestiin lähettää myös paljon voimia ja jaksamista. On ne miehet välillä NIIIIIIIIIIIIIIN :headwall: :headwall: . Toivottavasti siellä jo hiukkasen parempi fiilis?

Onkos Heidi muuten löytänyt tietään vielä ollenkaan tänne Taaperoihin? Ainakin on taas aikaa, kun on viimeksi kirjoitellut.

Hyvin sait Tuuti kirpparilta rahaa :D . Mutta harmi ne rillit :headwall: |O :headwall: . Mulla alkais kirppispöytä 14.12, mutta katotaan nyt, miks ihmeessä ressaisin itteeni silläkin hommalla |O :kieh: ?? Toisaalta myytävää olisi. Onkohan tuo myöhäinen aika, siis käyköhän ihmiset kirpparilla vielä noin lähellä jouluakin? Mitäs mieltä ootte? 6 päivää on pöydän vuokra-aika.

Topsylta on pitänyt kysellä, että mitäs enkeleille kuuluu???? Ja mulla olis parin viikon päästä Me&I kutsut, tai siis että sain kutsun kutsuille, itse en ole pitämässä. Kiva mennä hipeltään :)

Nyt BB pariin
 
Huomenta :wave:
Mulla on olo kuin sahapukilla, siis niin jumissa jokapaikka..täytyy vähän venytellä, niin jospa se siitä.
Puuro on tossa hautumassa, et hetki tässä aikaa kirjotella ennenkuin aamupalalle käydään. Ja vielähän tuolla yksi lapsista nukkuukin.
Kaikessa tohinassa tässä unohtunut mainita et nyt täällä on jo ihan kivasti lunta, ihanaaaaaaaa :heart: Voi kun ees tän verran ois jouluna, niin oisin erittäin tyytyväinen :)
Jaahas, mut jos kommentois seuraavaks jotain...
Niinukka, jaksuja :hug: Mikäs nyt on, jos saa udella... :ashamed: Toivotaan että teilläkin asiat järjestys, ettei nyt kipot jakoon menis.
Kiitos mileko ohjeesta =) Kuulostipas :p Otin ylös ja tota ehdottomasti koiteltava :) Tuleeko tosta kuinka iso satsi?? Voi olla mielenkiintoinen leivottava, mutta kokeilla täytyy kun niin kehuit :D Niin ja jos siihen kermaa tulee, niin pakkohan sen on hyvää olla :)
Dogtor, vai sellasia kotitöitä teillä on ;) :saint: :D Nojoo, ei ollut meillä, mutta pitäskö joskus kokeilla :LOL: :whistle:
Ja sulle on pitänyt kommentoida sitä taloo, että kivalta vaikuttaa! Toivotaan että se on sellanen kun haluutte, livenäkin, ja ois kaikinpuolin kunnoltaan ok. Saisitte siitä kodin itsellenne :) Hintakaan ei todellakaan ole paha!!!!!
Yksäidillä oli kiva korttikuva :) Ja taas niin suloja kuvia pessistä :D Meilläkin toi poika aina ettii jonkun istumapaikan ja sit siinä pomppii pyllyllään :D Hassu...
Viulla oli ihanat rattaat :) Oma lapsuus tulee mieleen :) Kyllä kirpparilla ravaaminen kannattaa!!!
Tuutiksella kiva saldo kirpparilta :) Onnea! Paljonkas meni omiin ostoksiin tuosta summasta :whistle: :D
Hipkukka, se kiipeily on vasta kiwaaa :whistle: :kieh: Saa silmät olla selässäkin :eek: Meillä kiipeilee millon minnekin...nyt on onneksi oppinut myös itse laskeutumaan alas, mikä helpottaa suunnattomasti :) Mutta innostuksissaan haavereitakin voi sattua siitä huolimatta :/ Paristi on sohvalta pyllähtänyt alas, ja otsaan tullu mustelma, mutta ei vakavampaa.

Ei mut nyt kutsu käy...palailen :wave:
 
Huomenta

Takana taas osittain uneton yö. Hitto että miä en nykyään osaa nukkua jos myrskyää :headwall:

Mamma miä en uskalla ees laskea :LOL: Mut kattelin tässä että tuosta summasta on 180? tullut pelkistä vaatteista ja suurin osa tyyliin 0.50-1.50?. Että aika paljon tavaraa läks uuteen kotiin.

Meillä oli eilen kyllä sellanen kiviriippa täällä ettei tosikaan. On se kumma jos äiti on poissa niin vinkumisella kostetaan monin kerroin :kieh:

Tervetuloa katjanna tosiaankin tänne kotimaan kamaralle takaisin. =)

Niinukka :hug: Samako syy taas :/

Tää koko palsta tökkii.. tai ainakin eilen tökki. Pukkas valkoista sivua ja ei päästänyt kirjautumaan sisälle. Enkä ollut ainoa. Moni muu valitti mitäs nyt-puolella samaa

Nyt pitää mennä nykimään Jeppe ylös että ehtii kouluun :wave:
 
Joulukorteista myö taidetaan tänä vuonna mennä ostokorteilla. Ja just maanantaina mun täti tuumasi että oonkos jo kuullut että joulukortteja ei lähetetä sitten tänä vuonna. Ovat kuulemma lähiporukan kesken niin sopineet. Sopii mulle :D Tosin kyllä niitä pitää silti lähettää muille kuin lähipiirille.
 
Dogtorille onnea matkaan! Eikös teidän tänään pitäny mennä kattomaan sitä taloa? Toivottavasti on oikeinkin mieluinen.

Mamma3
Minä yritin muistella, että montako oon tuosta yhestä satsista tehny, mutta en kyllä muista :/
Ihan hirveen ohkaseks ei kannata kaulita, ettei sakarat pala. Ja kun oot ottanu kaulittavaks osan, niin laita loput jääkaappiin siks aikaa. Vaikka taikina näyttää pieneltä määrältä, niin ei kannata alkaa kaulimaan koko satsia kerralla. Usein oonkii tehny laukkumallisia. Ja näistä ei tule sellasia lehteviä höhhöjä vaan sellasia lohkeevia, namskis. :p
Ite aion tehdä omalle porukalle ainakii 3 satsia ja äiti ja vaari sitte erikseen. Mutta kokeile ihmeessä yks satsi ensin ja kerro mitä tykkäsit...

Toivottavasti saan ite kirpparilta yhtä hyvän tilin kun Tuutis. Tilitys tosin on vasta tammikuussa, mutta kaipa sitä rahaa tarvii joulun jälkeenkii :D
 
Heippa!

Pupu, kyllä yv tuli takaisin ja vastattukin on.

Rontti, enkeleille kuuluu hyvää :) Hiukset puuttuu, kun sain eilen vasta ruskeaa lankaa. Kovin on hektistä tämä meidän elämä, joten kauheasti en ehdi tekemään, saati tänne kirjoittamaan :ashamed: Anni on ihan selvästi tylsistymässä kotielämään, joten olen keksinyt meille paljon aktiviteettia että toinen jaksaa. Käymme siis paljon kylässä ja harrastuksissa.

Mutta nyt pitää joutuakin perhikseen, heippa ja mukavaa päivää kaikille :wave:
 
huomenia!
pikakommentti tohtorille: me ei otettu sitä inf.rokotetta. tämä on vaan mun mielipide,mutta en usko että kaikenmaailman rokotukset ainakaan kasvattavat lapsen vastustuskykyä,noin pidemmällekkin ajatellen. ja kun teillä ei ole edes hoitoonlähtö edessä.....
 
pikaseen tulin käymään..
täällä kiuketellaan!!huono yö takana,en ottanut viereen ja kyllä sitkeesti poika heräili ja osasi olla niiiin suloista reppanaa että mainasin retkahtaa ottaa viekkuun,no onneksi en nostanut sieltä.
jospa se muutamassa yössä helpottaa....toivotaas vaa :whistle:
niin,meillähän on pikkujoulumenot viikonloppuna ja anoppi tulee tänne yöksi.
paras opettaa tuo nukkumaan omassa sängyssään,anoppi nukkuu niin sikeesti että tuskin kuulis jos poju muksahtas alas.

viulla samat kujeet ku meilläki,nuo poltetut levyt =)

niinukka :hug:
miten ne oppis.... |O

jos se mileko tekis meille männystä halot ja niillä taottas järkeä :kieh: :LOL:

nyt mua kutsutaan :wave:
 
:wave:

Vähän kiirusta pitää, oon lupautunu tekemään tuttaville yht. 17 havukranssia, 8 havupalloo ja vielä muutaman metrin havuköynnöstä. Sitten aloin kynttiläkonsultiksi ja niitä asioita on pitäny järjestellä ja kaiken kukkuraksi kaverin vuokraheppa potkasi minua niin kovasti, että lensin pari metriä ilmassa ja särjin oikean käteni siinä. Nimettömän kohdalta rystynen on ihan turvoksissa ja tosi kipeä, mutta mitään ei ole murtunut. Ja lantiossa kiva mustelma...
 
Milla-Maria
Aikasta hyvä bisnesidea :LOL:
Jokainen vaan laittaa yksärinä tekstin, jonka kalauttimensa varteen haluaa ja toiveen siitä, että saako vermeestä irrota tikkuja lyötäessä vai tehdäänkö sileempi versio. Sit luksusmalliin voisin kiinnittää halutun värisen ripustuslenkin, rusetin, ommella säilytyspussukan. Ja sitte yhtenä vaihtoehtona vois olla, että kun kalauttimlla kumauttaa, niin siitä jäis ukon otsaan kuvio tai teksti...
*Lähtee anomaan lupaa mäntykuusen kaatamiseen...*


Leya
Huih, just tuollasen takia en mee hevosten lähellekkään :eek:
Onneks ei käyny pahemmin...
 
:LOL: nuijabisnestä :LOL: Hyvähyvä, mä tilaan heti sellasen luxusmallin, joulunpunaisella nauhalla :LOL: :LOL:
Ja mileko, varmasti koetan ja mahdollisimman pian tota taikinaa!! Joskus vuosia sitten sai kaupasta tuore voitaikinaa ja siitä tehdyt tortut oli taivaallisen hyvii :p Nykyisin se tuoretaikina kaupassa ei enää samanmoista ole :/
Leyallahan kiirettä pitää :D Mutta mukavien asioiden parissa, paitsi tuo heppa :eek: Onneksi ei tosiaan pahemmin käyny!! Mäkään en kovin lähelle heppoja mee...
Mäkin noita kransseja ym tein puolelle sukuu ja kyllä käsissä tuntui :whistle: Nyt on onneks havutyöt tehty, vaikkakin näin yhdessä paikkaa aivan mahtavia kransseja ym et alkoi himottamaan tehdä sellasia, paaaaljon erilaisia vinkkejä ois sieltä saanut. No ehkä ensi jouluksi sitten :D
 

Yhteistyössä