LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Moikka. Noh eilen meni niin myöhään, että en sitten jaksanut minneen lähteä, kun äiti tuli, olin ihan puhki kun olin tässä pyörittänyt tätä systeemiä ja oli niin mielikin maassa yms. Ja aattelin, että eihän tässä mitään kun ei se ukkokaan kotia aikonut tulla. Niin eiköhän rojahtanut viereen klo 1.44 |O Siinä unen seasta kysäisin missä oli ollut, oli kuulema ollut kylässä ja sitten lähteneet käymään yhdellä kaljalla! Ei siis ollut humalassa tai mitään, varmaan se yhden oli juonutkin kun autolla oli ollut liikkeellä. Mutta eipä ollut käynyt mielessä kertaakaan miten vaimo vauvojen kanssa pärjää :/ So what, yhdet vauvat nyt oli saatu kyllä hoidettua ilman häntäkin, siskon kanssa kylvetettiin jne. ja sain itsekkin saunassa käytyä.

Tänään sitten heti aamusta aloin siihen malliin touhuamaan, että lähdettiin päiväunien aikoihin mummolaan. Vaunuja mukaan ja vaan siirsin siellä nukkuvat vauvat ulos nukkumaan. Illalla tulin kotiin ja huomenna mennään taas. Näin nyt ainaskin alkuun, koska Eemil ollut vielä vähän nuhainen ja väliin heräilee yöllä. Voi olla helpompi vielä kotona. Kohta varmaan sitte sinne pidemmäksikin aikaa. Siellä jotenkin niin osas nauttia lapsistakin erilailla :heart: nukkuivatkin tosi hyvin. Eemilkin yli 3 tuntia =) liekkä tuossakin vaikutusta mielialastani? Ja nukuin myös itse siellä ja äiti laittoi ruoan. Ei tarvinnut tapella kenekään kanssa.

Tunnelmahan täällä hieman "jäätävähkö" tai miten sen nyt sanois... en ole oikein kommentoinut mihinkään tms. Ja siitäkin kaljalle menosta ilman ilmoitteluja tms. normisti olisin pillastunut, mutta nyt en... ihan sama. Jotenkin vaan oudon isällistä käytöstä. Huomenna soittelen tuolle l-valvojalle ja kyselen hieman faktoja.

Noita pidempiä reissujahan aina riitojen päätteeksi on jo melkeis joka viikonloppu :kieh: kysyinkin jo että onko hällä paikka missä käy, siis nainen. Ei kuulema ole, ainakin väittää. Ja eis sek kyllä mullakaan päällimmäisin epäilys ole. Taitaa vaan olla niin tyhmä tuo! Ja minä kun luulin niin isähahmoksi jne. Jep. Nyt vielä muutama vaate silittään ja nukkuun. Huomenna taas uus päivä.

Aamulla tv2 tulee jotain klo 9 jälkeen sellanen sarja kuin Toinen alku. Olen sitä seurannut tässä muutaman viikon maanantaisin. Joteskin niin mulle passaa jo nimenä tuo sarja. Hyväkin vielä, itse tykkään. ONkos kukaan muu seurannut.

Mutta nyt menoksi vielä ja sitten koisiin :wave: Eiköhän se elämä loppu peleissä voita.

ps. Mileko, tuota ajattelinkin noista jako jutuista, jo ihan lasten vuoksi en anna periksi. Vaikka heille suoraan voidaan se tehdä, minut ohittamalla, jos se siitä on kiinni :)
 
tytteli ihana kuulla etä itse olet saanut mielen vähän iloisemmalle,ja tottahan se,ainakin mun mielestä että oma mieliala vaikuttaa lapseenkin..toivotaan nyt että kaikki menisi parhainpäin,niinkuin pitäisi mennä :hug:

ja olinko minä muka "aamun" eka :eek:
 
Tosiaankin, missäs kaikki on :eek: On varmaan ensimmäinen maanantai kun on näin hiljaista ollut.

Miä oon täällä tehnyt pikku sydämiä valmiiksi Kipsuttimen kummille ja viimeisiä pyyhkeitä alkanut ompelemaan. Pitäis kai jotain kotihommiakin tehdä :headwall:

Täällä oli aamulla pakkasta ja auton ikkunat piti osittain raapata jäästä. Ei ollut sisätilanlämmitin ehtinyt sulattaa |O
 
Keiju07
Tuntuu kyllä omat murheet -eihän niitä edes ole- niin pieneltä, kun tyttelin kirjoituksia lukee. Mutta nyt oli jo positiivisemman kuulonen viesti, ihan kuin olisit asettunut jotenkin miehen käytöksen yläpuolelle, ja hyvä niin! On tuo vaan ihanaa, että sinulla on vanhemmat ja siskosi tukena! Se on elintärkeää sun tilanteessa, ja tottakai muutenkin elämässä. Ja muita peesaan: miehes vaan uhkailee huoltajuudella ja osituksilla; saat aivan varmasti mitä sulle kuuluu ja huoltajuudenkin, jos niin pitkälle joudutte menemään.

Dogtorin talo näyttää kivalta, ja lääniä näyttäis piisaavan ympärillä! Sopii varmasti koira- ja heppaystävälle!

Joulukortit, mä nyt taas joudun kerran myöntämään, että en lähetä joulukortteja :ashamed:. Oonko ainoa luuseri lusmu? Hienoa, että te muut jaksatte väsätä ja askarrella - minä en :(. Toki nautin valmiista kädenjäljestä, mutta se on se ryhtyminen niin pirun vaikeaa...

Meilläkin eilen maistui joulutortut, aattelin, että nyt pitää ajoissa leivoskella ja herkutella, kun sitten itse ajankohtana nautitaan vähän toisenlaisia ruokia. Täytyykin itseasiassa vääntää tässä lanttulaatikko joku päivä, se on mun jouluherkuista herkuin. Mut nyt joulutorttu kyssäri: siis miten saatte tortut pysymään kiinni? Mulla kun ne sakarat aina aukeaa, siis vaikka kostutan vedellä siitä keskeltä ja vielä munalla voitelen... ärsyttävää... eihän se makuun vaikuta, mutta olisi kiva tarjota ei avonaisia torttuja... mieskin sanoi kauniisti, että ei sitä voi kaikkea osata :D (yleensä oon aika hyvä leipoja ja ruuanlaittaja).
 
keiju
Minä laitan ne sakarat ensin kiinni ja sitten sen luumuhillon siihen päälle. Ja ainakii suurin osa pysyy kiinni :D
Sitte mulla on sellanen voitaikinan ohje, että niitten torttujen jälkeen ei muut kelpaa ja ne ei aukeile ollenkaan :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Kuka on pöllinyt mun rillit |O Pitäis alkaa imuroimaan mut se on yhtä tyhjän kanssa jos en lattiaa erota :headwall: *alkaa suunnitteleman rilleihin hakulaitetta* :kieh:
:LOL: :LOL: :LOL: Kiitos tästä :) Ja olenpahan itekkin miettinyt jonkinmoista piipparia kakkuloihin, kun näkö ilman niitä alkaa tosiaan olla sitä luokkaa, että seuraava aste on opaskoira...

Tuossa selailin nopsaan juttujanne, kun en tosiaan viikonlopun aikana päässyt lukemaan niiltä ukin hautajaisilta, ja silmiin pisti nuo Tyttelin murheet -IHAN MIELETTÖMÄSTI VOIMIA TYTTELILLE :hug: Ja sun ukolle yhtä paljon järkeä päähän |O Se on kumma miten ihminen vihastuksissaan muuttuu ihan tyystin erilaiseksi :/ Muistan itsekkin sillon eron uhatessa 3 vuotta sitten, miten minusta välillä tuntui että missä v***n sumussa minä olen elänyt kun enhän minä tuota ihmistä edes tunne :eek: Miten 10 vuoden yhteiselon jälkeen toinen voi tuntua ihan vieraalta, ja rakkauden tunteet, jos niitä ikinä on edes ollut, tuntuu ihan järjettömiltä :( Loppuviimein aika h****tin pelottavaa, että ihminen kokee asioita ihan eri tavalla tunnetilasta riippuen :whistle: :/

Toivottavasti Tytteli saatte asioihin selvyyttä, ja mikäli päädytte elämään erikseen, niin eiköhän se ukkokin tajua kuka niille mukuloille on "paras" huoltaja. Mahtaisikohan 2 päivää kauemmin yksin jaksaa lasten kanssa :whistle: Mutta kaiken varan vuoksi voisit melkein pitää jonkinmoista "päiväkirjaa" tapahtumista -kinastelua tänään siitä ja siitä ->ukko pois vuorokauden jne. jne. ihan vaan siksi, että kokemuksesta tiedän, että paskamaisilla asioilla on taipumus unohtua ja jos nyt oikeuteen asti joutuisi menemään, niin sulla olisi muistin lisäksi oiva apu muistiinpanoista kun isännän käytöksestä ja läsnäolosta puhuttaisiin. Huoltajuutta tuskin myönnettäisiin isälle joka ei tuon taivaallista välitä lastensa voinnista, vaan juoksee pahimman hädän ja tarpeen hetkellä teillä tietämättömillä!

Toivon kaikesta sydämmestäni, että sinä vielä joku päivä olet yhtä onnellinen kuin miltä olet aiemmin kirjoitustesi perusteella vaikuttanut :hug:

Nyt täytyy tunnustaa, että unohdin jo ihan kaikki muut asiat mitä piti kommentoida :/ Hitsi kun mulla on taipumus tuohtua hiiteen aina kun parisuhdeasioista on kysymys :whistle: :ashamed: Menen lukemaan uudelleen ja palajan sitten :wave:
 
Poika imuroi eteistä, joten jos hetken saisin palstailla. Meillä on heti pienestä pitäen kova kuri. Kukin tehköön osansa kotitöistä :saint: Imuri on tällä hetkellä pojan lempilelu ja sen pitää olla päällä! Tulee siistiä ja poika on hetken tyytyväinen. Kätevää, vaikka kyllä tuossa huolellisuudessa on vielä opettelemista :LOL:

No, ni. Ei sitä omaa rauhaa sitten tämän kauemmin kestänyt. Täytyy mennä pelastamaan koira ennen kuin poika imuroi koko elukan kaljuksi...
 
voi helevetti :kieh: :kieh:
nytten toi pikkuherra haluaa sit syödä ite ite ite :kieh: ...eiiiiiiiiii...........yhtä hemmetin tappelua,ku en saa ees auttaa ja siinä onki sit puolet ruuat sylissä ja puolet lattialla....meneeköhän suuhun mitään???
mites muilla?? saako äiti auttaa...siis jos ei ite vie kuitenkaan kunolla osaa??

tyttelille :hug:
 
Miten toi puheln voikin soida aina kun olis aikaa tulla tänne :headwall: Eilen kävi kahdesti niin, tänään käynyt kerran. Nyt jos soi, niin en vastaa :LOL:
Kivoja oli noi essut ja korvikset mitä LS myy, täytyy kysellä vieläkö sillä kummitytöllä reijät korvissa on :D Ne kun on umpeutuneet jo kahdesti :whistle:
Henkka, meillä oli juu ihan samaa, etten mä tai kukaan muukaan saanut hetkeen auttaa poikaa syömisen kaa. Muutamii kertoja kesti niin ja todellakaan sitä ruokaa ei massuun mennyt kovin paljon, mut minkäs teit :/ Sit hyväksyi niin että toinen sai olla toisen lusikan kaa vieressä auttamassa, mutta ei saanut häneltä lusikkaa ottaa ja hänen piti suurimmaks osaks homma hoitaa itse. Nyt sitten jo osaakin tosi hienosti itse syödä. Joskus, ruuasta riippuen, vähän apua silti annan. Mutta siis tiedän, että on rasittavaa!!! |O
Joku kyseli eilen mitä mää askartelen, nooh...kaikenlaista. Enkelejä ja tonttuja ja lumiukkoja lasten kaa, niin ja pakettikortteja jo väkräsin ja sit ommellut olen, lähinnä tildaa jne.
Kyllä taas kädet syyhyis askartelujen pariin, mutta ois tässä välillä jotain muutakin :) Kuten tää palstailu ;)
Eilen sainkin vissiin loput lahjukset ym anttilasta tilattuun :) Huhheijaa. Tänään pitää jouluksi valokuvia tilailla, niin sittenpä mulla onkin oikein hyvällä tolalla jo asiat :D Saa sit keskittyy niihin kortteihin, kun nyt lopullisen idean keksisin. Kuvia on jo niihenkin otettu paria eri sorttia :whistle: ...niin ja ennenkaikkea saa nauttia rauhassa siitä joulun tulosta :p
Kyllä oli tyttelillä jo paljon huojentuneemman kuuloisempi olotila ja tilanne. On kyllä mahtavaa että sulla on tukiverkosto siinä lähellä :hug: Edelleen vaan jaksuja ja voimia täältä toivotellaan :hug:
Jaa, mutta nyt meen tyhjäämään tiskarin ja sit kuivurin... :wave:
 
mileko millanen se siun torttutaikinan ohje on?

meillä on sitten kaks uutta perheenjäsentä :D nimittäin kaks kappaletta gerbiilejä,oiva ja jokeri on nimet.tuo kääpiöhamsteri otti ja kuoli sitten toissa lauantaina.

kissoja kiinnostaa suunnattomasti nuo elukat :eek: ja venlaa myös,nenä häkin raossa seuras tosi pitkään kun nuo elukat juoksi.

huh,minuu väsyttää,saunaan pitäs lähtee kuhan ukko on kuntoillu..nimittäin se on tolla kuntolaitteella nyt muutamana iltana polkenu.ite samaten..tulee ainakin hiki..ulos pimeeseen ei jaksa enää töihen jälkeen lähtee.

meilläkin varmaan tuo ryhmis joulun ja uudenvuoden välin kiinni,joten meikäläinenkin saa lomaa..joko palkatonta tai muutaman lomapäivän.
no saapihan joulut olla ihan rauhassa kotona =)
 
Niin tosiaan juu, muakin kiinnostas se milekon taikina :p Vai onko salainen resepti :D
Tortut mäkin teen niin et ensin painan sakarat kiinni keskelle(ilman vettä) sit voitelen ja sit vasta hillo. Noin ei leviä sitä hilloakaan sutin mukana pitkin torttuja :)
 
Tytteli toivottavasti sullekin kohta paremmat ajat koittaa, joko sitten yhdessä miehen kanssa, tai sitten ilman miestä mutta kahden ihanan lapsen kanssa :heart: Tuo erilleen muutto hetkeksi aikaa saattaa olla ihan hyvä asia puolin ja toisin, saatte molemmat rauhallista miettimisaikaa asioihin ja monestihan ne sitten selkiytyykin omassa päässä kun saa vähän etäisyyttä tilanteeseen. On kyllä tosi harmillista tuo miten sun mies antaa hänen poikansa sotkeutua teidän väleihin ja olla sua vastaan, samallahan isä tekee hallaa poikansa tulevia parisuhteita ajatellen kun antaa hälle tuommoisen kuvan parisuhteesta ja perheenjäsenten välisistä kunnioittamisista... Toivotaan että sun mieheskin alkais ymmärtämään omaa käytöstään ja pääsisitte alkaa availemaan noita teidän solmuja. Mutta varmasti pärjäät kyllä yksin lastenkin kanssa jos se siihen menee, ja pääasia on että lapset saa elää rakastavassa ympäristössä ilman vanhempien ainiaista kinastelua. Voimia! :hug:

Tuutis ei voi tämä väsyny naikkonen täälä kun ihmetellä tuota sun aikaansaavaa luonnetta! :eek: Siis miten ihmeessä sulla on energiaa ja innostusta lasten- ja kodinhoidon lisäks vielä ommella yms. Kyllä mullakin väliin aina innostus iskeen mutta sulla se näyttää olevan päällä vuodesta toiseen :LOL: No mutta hyvä vaan että löytyy ahkeria ihmisiä!
Nukkekotivinkkejä kaipaan vielä! :wave: Ostin Siljalle nyt siis sen Lundbyn nukkiksen ja ajattelin sitä alkaa nyt hiljalleen laitteleen kuntoon ja harjotteleen sillä kun mulla ei nyt sitä "oikeeta" nukkista vielä ole. Miten ja mistä kannattaa hommata tonne tapetteja ja millä kiinnittää, liisterilläkö vaiko liimalla? Onnistuuko lattia jos alan syömään ahkeraan tikkujätskejä ja alan sitten niistä tekemään parkettilattiaa? Mistä teen wc-tiloihin kaakelilattian, mosaiikkilaatoistako, mutta mistä niitä saa niin pieniä eriä.... ja entä jos ois halunnu seinille jotain pikkukaakeileita, unohanko koko homman? Eli jotain vinkkejä kaipaisin tuohon pintaremonttiin, mitään huonekaluja yms. en oo vielä ees kattellu, haluisin ensin tehä sitä remppaa ja saada sen tässä talven aikana valmiiks.
Ja miten ne mosaiikkikaakelit pitäis kiinnittää, ihan silleen oikeeoppisestiko ja saumaukset sinne väleihin tietty, vai?
 
tiipii varmaan vanhat tapetit kannattaa poistaa niin saa tasaisemman pinnan. Miä tosin en ole laiskana niitä jaksanut liotella vaan päälle lätkinyt uudet :ashamed:

Tapetiksihan käy mikä tahansa pienikuvioinen tapetti. Jotkut ovat käyneet liikkeistä kysymässä poistettuja tapettimallikansioita (miä löysin kaksi kirpparilta). Tapetteja voi myös tulostaa mutta ei ne ihan yhtä hyviä ole. Ison nukkiksen tapetithan mulla on tulostamalla tehdyistä ja ei ne sama ole kuin esim sen kaappi nukkiksen. Jotkut ovat tapetteina käyttäneet myös kangasta ja lautasliinoja.

Lattialautoja saa myös bambutableteista purkamalla ja apteekeista saa niitä tikkuja joilla lääkäri katsoo suuhun. Niistä tulee leveämpää lankkulattiaa. Jäätelötikkuja myydäänkin... olikohan se dolores joka myi (menee kohta katsomaan).

Jotkut on tiilejä tehneet kanamunakennosta....jos niitä kaipaa. Ja kaakeleita oli ainakin jossain blogissa tehty hamahelmistä sulattamalla niitä.... *pähkäilee kenen blogi se olikaan*
 
Tässä on bambutabletin osista tehty lattiaa tai ainakin siltä tuo näyttää :D
http://taidetytsy.vuodatus.net/blog/1637591

Ja tässä ne hamahelmikaakelit http://liinaolga.vuodatus.net/blog/398659 ite en ole moista kokeillut ja en kokeile :D Voihan kaakelit saada varmasti leikattua jostain tarrajutusta tai esim fimo massasta tekemällä omin kuvioin
 
Kiitos Tuutis :flower: Tuo hamahelmivinkki oli hyvä! Täytyy kattoo jos löytäs jostain ihan muutamia kappaleita niin vois ensin tehä pari "koevedosta". Mun appivanhemmat teki just ison rempan, pitää kysellä jos niiltä jäi tapetteja yli, muistaakseni niitten vanhan talon komeron kaapeissa on kans jotain rullia...harmi vaan että mennään sinne vasta jouluks, tekis mieli jo tehä kaikkee...
Nyt nettiin hakeen ideoita, Siltsi nukahti jo kun oli niin kiukkunen tossa.
 
Keiju07
Jep, mileko reseptiä vaan jakoon, jos ei tosiaan salainen ole. Tosin, voitaikina on kuulemma aika työläs tehdä (?), joten voipi jäädä multa tekemättä, kun nuo valmistaikinat on torttujen osalta niin käteviä. Kiitos kaikille torttuvinkeistä, alan siis laittamaan hillon vasta viimoseksi.

Huh teitä nukkekotinaisia! En voi kun ihailla, kun noi blogitkin kävin tsekkaamassa! Voi, että olisi johonkin asiaan elämässä vastaava passion! No, ehkä mä keksin sen juttuni ennen pitkään, onhan tässä vielä aikaa... Äitini juuri kauhisteli yksi päivä, että kuka kutoo tulevaisuudessa vauvoille villavaatteet, kun meidän sukupolvi ei enää osaa. Ehdotti, että opettaisi kerrankin kunnolla mulle ja siskolleni. Olen mä toki neulonut jotain joskus, mutta oikeasti en osaa. Totesin, että en ole niin innostunut, että jaksaisin neuloa tarpeeksi usein, sitten vaan unohdan koko jutun, jos en tarpeeksi usein sitä tee. Vähän sama kuin räsymattojen kutominen: opettelin, tein pari noin 7 vuotta sitten, ja arvatkaa osaanko enää nykyään... pitää kai vaan myöntää, että en ole käsityöihminen. Osa selityksenä on toki, että mulla on ollut kässää koulussa vain 1-4:llä luokalla; eipä siinä paljoa ehdi oppia... plääh.
 
tiipii onhan niitä ihan esim. minimaailmasta tilattavissakin tapetteja. Unohdin sen äsken sanoa mutta edullisemmaksi tulee jos jostain muualta löytää.

Nuo hamahelmet on halpoja. Niin halpoja että jopa raaskin niitä surutta imuroida kun ovat lattialla :D kiva kilinä vaan kuuluu :LOL:

Keiju miä en osaa kutoa pätkääkään :ashamed: Mun ei tarvinnut koulussakaan lapasia tehdä :whistle: Ne pakolliset sukat ois mahtuneet norsulle. Kun ei siitä neuleesta ikinä tullut hyvää. Joko puikot ei liikkuneet pätkääkään kun oli niin tiukkaa tai sitte ne tippui kilisten ja kolisten lattialle. Ei mun hommaa! Ja ikinä en ole pahemmin ollut ompeluihmisiäkään. Sitähän nyt vähän ihmettelen mikä kärpänen on purassut :eek: Eiköhän tästäkin kohta parannuta :LOL:
 
Keijulle tulin vinkkaa tortuista...kaulitko yhtään ohuemmaksi sitä taikinaa? Mie kaulin taikinan niin että saan yhestä levystä 3 torttua.Laitan hillon ja vedellä painan kiinni taikinan.Miula kestäny ihan kiinni se keskiosa.Muutenkin tykkään ettei torttu ole "yhtä taikinaa" vaan vähän ohuempi.
 

Yhteistyössä