LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Mamma3: auts, meikäläinen osti juuri tuollaisen yhden koulun järjestämiltä kirppareilta hintaan 3 e !! :)
Itkuhäläri paristotta - joten pitää hyppäillä Viun nukkumisen perään tässä samalla...

Dogtorille onnea talon ostoon - aika edullinen on paikallinen hintataso - tänne Ouluunkin verrattuna !

Minäkin tein tuossa uuniruokaa - valkosipuliperunoita ja makkaraa ja raejuustoakin sekaan... en tieäd oliko huono idea se raejuusto, vaan vähän pyttis-meininkiä, ja tähtee kehiin ...

Ja nyt väliin mukaviakin kuulumisia - tai siis ponhan niitä paljonkin - tuo rinsessahan on koko ajan niin hempukka ja ihana ja fiksu .. mutta siis saatiin tuettu joulunaika loma 22-27.12 Vuokattiin - aika edukkaasti . Alle 120e koko aika - ja täysihoidolla - Ohjelmaakin on , pulkkailua ja jotain- yksin ja yhteishuoltajien liiton hakusessa oli ja järjestämä on .
Eli onko Yksäiti hokannut hakea näitä ?

Ja jatkettava sänky on ja sen päällä Ikean semmoinen lehvä lehtikoriste. Otan rinsessan palatsista kuvia , jahka saan vielä vähän rimmailtua...

Myöhemmin lisää, nyt meen taas kuulosteleen dooorista.

Ja Tyttelille jaksua kovasti - mieti mitä teet , mutta senhän tästä vinkkelistä voi sanoa että yksinkin pärjää. Paremmin kuin huonon tai sopimattoman miehen kanssa. Ja sulla tuntuu olevan tukiverkkoa... Itse olen monesti jo tässä miettinyt, että jääpähän mun lapselta alkulapsuudesta monet riidat kokematta - jää toki onnellisia isähetkiäkin - mutta ja mutta - tältä mieheltä, joka lapseni biologinen isä on - emme ja ei Viu niitä todennäköisemmin olisi saanutkaan...
Ja ihanan luottavainen kälkättäjä tuosta on kasvanut . Helposti lähestyvä ja lähestyttävä pikkuimmeinen, jolla on oma tahto ja aika lempeä luonto...

haleja siis sinne :hug:
 
tyttelille :hug: :hug:

Nyt olis auto aikalailla pakattu. Vielä pitää kerätä nuo henkarit, kuvastot, tilauslomakkeet yms pikku härpäkkeet mukaan.... ja hinnoitella noi korvikset.
Isäntä ei ole vieläkään palannut, joten toivottavasti hän on siellä reissussa antanut eemelille jotain ruokaakin...
Prismassa oli joulupukkikin, joten toivottavasti ovat käyneet siellä moikkaamassa pukkia. Olispas hyvä, jos olisivat saaneet siellä kuvan otettua, niin olisi korttikuva valmiina :saint:

Jouluvalot löin eilen illalla olohuoneen ikkunoihin palamaan... joskin ne on sellaisia, jotka ei oikein virallisesti ole jouluvalot. Minä vain pidän niitä joulun aikaan päällä. Ainut vain, että en löydä niihin tällä hetkellä mistään varalamppuja ja varastosta loppus kaikki eilen. Joten saa nähdä kuin kauan niitä voi siinä pitää... Ellei jostain löydy pikaseen lisää lamppuja. Siellä oli muutamia, jotka sammuu ehkä viikon sisällä, paloivat sen verran himmeästi jo... No tarvii katella... Pitää varmaan laittaa kuvaa teille niistä, josko jollakulla olisi varastossa tai sattuis jossain kävelemään vastaan, kun kierrätte noita kirppiksiä ja kauppoja. Mun joululahja ostokset taitaa tosiaan jäädä tähän ihan omaan kauppaan tai nettiin. Ei taida oikein ehtiä missään käymään ostoksilla pahemmin.... Mutta saapi nähdä...
 
tyttelille hirveesti jaksamisia sinne :hug:

käypäs laittaan suljetummille puolille linkin siihen taloon mitä ollaan katseltu,ja todellakin,täällä hinnat on mitä on,saman kokoinen talo tässä kylällä,65 rakennettu maksaa 115 tonnia :D
 
Iltaa täältä sateen ja pimeyden keskeltä.Käy niin kateeksi tytteliä jolla jo paaaljon lunta.Haluun kans lumiukkojen tekoon. Tyttelille kovasti myös jaksamista miehen kanssa.Ja voimia päättää mitä tulevaisuudessa aijotte. :hug:

Dogtorille onnea talon hankintaan.

Käytiin tänään jouluostoksille.Lapsille saatiin melkein kaikki lahjat ostettua! =) Katselin myös äippävaatteita.Aika hurjan hintasia! :eek: En raaskis kyllä millään ostaa (ellan kohalla sain lainaan ison kasan kaverilta) Eli jos jollain jälellä s koon äippävaatteita niin voisin ostaa pois :D Siis jos tiedät ettei tule enään käyttöön ;) Palaan illemmalla...Nyt mummolaan.
 
kiitos reille jaksujen toivottamisesta :'( mies lähti pojan jääkiekkopeliä katsomaan ja aikoi palata huomenna sitten kun lapset, siis isommat palaa kotiin äidiltään. On nyt niin suivaantunut, kun noista jako asioista puhuttiin, että kun sanoin että haluan että ne menee lain mukaan. Aikoi nyt sitten myöskin hakea lasten huoltajuutta itselleen :eek:

Minun äiti tulee tänne kohta ja aletaan pakkaamaan mulle tavaroita mukaan ja lapsille että ainakin muuan päivän pärjätään. En käsitä mikä meillä on, mikä meille tuli. Vasta oltiin niin onnellisia :'( Miehen poika mulla ainakin niin rassaa, ettäö monet riidat sieltä juontaa. Ja kun mies ei usko, että se poika ei todella ole mikään enkeli aina... sehänä se on kun ei koskaan ole kuullut kun mulle puhuu haistattaen jne. Olen jotenkin henkisesti ihan hajalla...

Ja kun vähän väliä saa kuulla, että pakkaa kamas jne. Ja seuraavassa hetkessä, kuin ei mitään oliskaan tapahtunut |O En enää oikein itsekkään tiedä mitä teen.. ihan niin kriisissä tämä homma ja solmussa. Kuulemma ohi nyt! Kun alettiin niistä jaoista puhuun... Meillä kun ei ole avioehtoa.
 
Voi tytteli :'( Yritä jaksaa :hug: :hug: Jotenkin minusta näin ulkopuolisena tuntuu että sulla saattais olla helpompi elämä lasten kanssa ilman miestäsi. Kauhea näin sanoa mutta kamalalta tuo sun tilanne nyt kuulostaa.

Meille aikalisä (vuoden ero, osittain totaalinen) auttoi. No ei tää herkkua aina nytkään ole mutta vähän kerrallaan tarvotaan eteenpäin.

Voi kun sinuu vois jotenkin auttaa ja halata muutenkin kuin virtuaalisesti :hug:
 
Niin minusrtakin on alkanut tuntua, että voisi olla parempi tosiaankin elää lasten kanssa yksikseen... mutta nyt minua rupes hirvittämään tuo sen lasten huoltajuuden haut yms.! Osaa kyllä puhua tarpeen tullen, että puhuu varmaan ne itselleen tai yrittää, osaa olla tosi pirullinen tarvittaessa :$ Mutta jos mistä taistelen, lapsia en anna :kieh: vain minun kuolleen ruumiini yli :kieh:

Ihan minun kiusaksi saattaisiikin sitä hakea... vaikka varmasti kumpikin tietää, mulla lapsilla parempi kummiskin, niin pieniä ja toinen vielä tissillä :eek: enkä todellakaan ole mikään huono äiti, hoidan lapset, aina puhtaissa ja ruokittu juotettu! En juo en poltakaan jne.... en lauko kylillä, aina kotona lasten kanssa tai ainakin sitten mukana ollut....

Voi v....ttu sanonko jo jotain...
 
tytteli :hug:
En tosiaankaan voi sanoa, että tietäisin miltä sinusta nyt tuntuu...
Tuohan on ihan älytöntä. Millä se äijä luulee ottavansa huoltajuuden sinulta? Millä se luulee imettävänsä pienempää? Siis oikeasti pistää oikein vihaksi sun puolesta. Harmi, kun en voi tehdä mitään puolestasi tällä hetkellä. On aika älytön tuo koko tilanne... mutta niinhän se yleensä menee noissa eroissa, oli lapset tai ei. Toivottavasti pääsette sopuun tavalla tahi toisella ihan jo lastenkin takia. Aika jännä kyllä tuo ukon käyttäytyminen. Ymmärrän, että molemmilla on pinna tiukalla, mutta silti. Onhan tuo rassaavaa toisaalta, kun on kaksi ihan pientä lasta. Mutta siltikin.... Pidetään peukkuja, että tilanne helpottaa mahdollisimman pian!
 
tytteli ei miehesi kevein perustein huoltajuutta saisi ja lapsia pois sinulta. Ja millä eväillä edes yrittäisi taistella... eihän nytkään ilmeisesti pahemmin auta heidän hoidossa saatika sitten ole kotona. Yhteishuoltajuutta voi hakea kylläkin ja tapaamisoikeutta. Mutta eiköhän siinäkin ole jotain tekemistä minkä ikäisiä lapset ovat.

Eiköhän sen itekin mies tajua. Haluaa vain kiusata ja peloitella sinua :kieh:
 
Voi tytteli :'( :hug: Kyllä mäkin näin sivusta voinen sanoa että lukemani perusteella sulla vois olla parempi yksin lasten kanssa, kuin nyt. Joskaan ei helppoa niinkään, mutta se muu paine esim miehen pojan kanssa, miehen sättiminen, miehen menot ym. ei sit sillai ois siinä läsnä, vaan luulen et jaksasit paremmin!! :hug:
Ja kuule, ei helvata miehes lapsia saa, en ainakaan usko!!!!!!! Jos tollai viel sanokin että ei mikään lastenhoitaja ole, niin kuin penteleessä nyt haluu huoltajuutta :eek: Eiei...ole huoleti, en kyl millään usko että hän koko huoltajuuden saisi! Niin ja miten noissa, jos käräjille juttu menis et saako siellä sit todistajia pyytää, luulen et sullakin lähipiiri tietää kuinka teillä on lapset hoidettu, kuinka mies osallistunut jne... Ja jos toi on miehelläs vaan ensireaktio, että hän ottaa lapset...kun tarkemmin asiaa miettii, niin luulen että voi alkaa perääntyä puheissaan.
Onneksi äitisi on sinne tulossa/tullut kaveriksesi. Mäkin tulisin jos välimatka ei ois näin pitkä :hug: HIRVEESTI JAKSUJA!!!!!!!!!!!!!!
 
tyttelille :hug: ja jaksamista.
mitä kirjoitit,niin kyllä minäkin suosittelen ihan aikalisän ottamista,olet äippäs luona jonkun aikaan,nukut (jos pystyt) univelat pois,ja mietit asioita.tiedän omasta kokemuksesta että kaikki asiat tuntuu paljon paljon suuremmilta ja vaikeemmilta kun on väsynyt.ja toivottavasti mieskin tajuu et mitä on menettämässä kun oot muutaman päivän tai pitempääkin poikessa.

kyllähän meilläkin mies (isojen tyttöjen isä ) aikoinaan uhkas hakee yksinhuoltajuutta,kun ei enää mitään muuta keksinyt..ehkä mies vaan haluu tolla asialla pelotella sinuu.mutta sinähän oot lapsien äiti ja noin pienet tarvii äitiä 24h vuorokaudessa,mitä isä pystys tarjoomaan,jos ei kotonakaan koskaan ole.
mutta :hug: vielä kerran.

 
tytteli miljoona :hug: ja yhdyn muiden puheisiin,se vaan vielä että kuinka sun miehes pärjäis kaikkien lasten kanssa?en usko että millään,taitaa vaan pelotella sua ja laukoa suutuspäissään suustaan mitä sattuu :/
 
Kiitti onnenpotkuista itse kullekin :D Kyllä tässä sitä onnea tarvitaankin... Siitä tapahtumasta oli ollu mainos vaan jossain ilmaisjakelulehden etukannessa.... eli kaikki Kaarinasta ja itä-Turusta on sitten nähneet sen.... Eli odotettavissa voi olla pieni yleisömenestys kuulema....
Eli toivon mukaan auton tavaroista max puolet tulee kotiin takaisin.... :saint: :D
Toisaalta siinä tapauksessa iskee ongelma, kun on pakko mennä hakemaan lisää askartelumatskuja, että pystyy tekemään lisää seuraaviin myyjäisiin ja varmaan pitää joltain maahantuojalta lähteä hakemaan pikaista täydennystä.... No kynttilöitä saa onneksi erittäin nopealla toimituksella, sen kun ajaa itse tuohon 20 km päähän hakemaan :p
 
tinille yv :attn:



Nyt laittaa Tuutin tehdas lapun luukulle ja jää ansaitulle joululomalle :D Tai no yks sovittu juttu pitää vielä tehdä ja sitten näitä kotiompeluksia... Ja sitte ajattelin yhden pyyhkeen lähettää mun huonekaverin pojalle (kiiaa puol tuntia vanhempi) pikkujouluksi vaikkapa. Sieltäkin tuli Kiialle synttäripaketti. Nuo omat pojat edelleen oottavat omia pehmojaan :ashamed:
 
Piti vielä sanoa että YO:ta ja Viuta oottaa kiva loma joulun tietämillä =) Ai niin, Viu tuli taas mieleen kun kipsutin tallaili ilman toista sukkaa... Onks teillä muuten aina kyse saman jalan sukasta? Meillä on, oikean jalan varpaat aina vilkkuu ja sukka tiellä tietämättömillä :LOL:
 
Tyttelille paaaljon :hug: ja jaksamisia! Eikä ne huoltajuus asiat tosiaan ihan niin helposti mee että tosta noin vaan saadaan huoltajuus.. ja uhkailuna on tätä tääläkin suunnalla käytetty,Peetun suhteen aikanaan. Että josko olisi sitä vaan.

Yodottaja, himputti.. oon mä joskus lehdistä noita kattellu mutta aina on jääny hakemus tekemättä. Täytyskin tehdä nyt kun on pitkä joululoma meillä.

nukkumaan..tänään ollu niin ketutus päivä ettei mitään rotia!!! :headwall:
 
Tyttelille :hug:
Miehes vaan pelottelee ja yrittää saada sinut antamaan periks. Nyt eikun nokka pystyyn ja selkä suoraks, eikä milliäkään periks! Todellisudessa ei oo mitään mahdollisuutta saada sinulta huoltajuutta vaikka ois millanen puhemies. Ja kun tavaroita jaatte, niin ensisijaisesti sinulle ja lapsille kaikki tarvittava ja miehelle loput. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan lopulliseen eroon tarvitse mennä, vaan mieskin alkaa tajuta, mitä meinaa menettää...

Meillä sairastelijat vaihtuu. Ronjalla ei ollut onneksi keuhkokuumetta. Terveempänä jo onneksi muutenkin. Peppi sen sijan kuumeessa. Yskii sillee haukkuvasti ja Ventolinee jouduttu antamaan max. määrä |O
 
Huomenia!!
aamun ekako..muka :eek:
jaahas,mileko kerkesi ennen=)

tyttelille paljon jaksamisia :hug:
ompas inhottavaa kun aletaan uhkailemaan lapsien huoltajuudella,ja kun sinähän ne hoidat.
paljon tsemppiä sulle,pärjäät kyllä!!

milekon poppoolle pikaisia paranemisia!!


yon ja viun joulu tosiaan kuulosti hyvältä!!
me ollaan tämä joulu oman perheen kesken,ihana olla kotona!
ollaan muina jouluina sännätty suvulta toiseen..kamalaa hässäkkä äollut ja hermoja raastaavaa puuhaa!

l-s: myyntionnea =)

minäpä painun vaihtamaan yöpuvun pois... :LOL: ja sängynki vois petata nyt ku ukko nous!
myöhemmin takas :wave:
 
milekon mukuloille tarantumista. :hug:

täällä maa valkoisena,mutta aika löllökeliltä tuo näyttää.jotain lumen ja rännän sekasta tuolla sataa.

täällä ollaa keikuttu jo puol seiskasta ylhäällä.heräsin siihen kun venla riehu keskessä,ja muksas ihan täysillä nyrkillä minuu silmään.suoraan sanottuna tähtiä sinkoili,ja sattu niin pirusti.
tuosta mukulasta on tullu tollane ihme riehujainen,heiluu ja potkii vieressä,ja kyllä osaa olla niin kovat kantapäät sillä,kun kipeesti kylkeen muksahtaa.

jotain ruokaakin pitäs vissii kehitellä,taidetaan kyllä syödä eilistä tonnikala laatikkoa,kun iltaruualle tiedossa lihapullia :p
 
Heippa :wave: Missäs kaikki on :eek: Hiljaista on niin.
Laitoin kahvit porisemaan, juon kohta kaffet ja sitten alkaa nettiseikkailut, muutama joulujuttu puuttuu viel. Yritän saada nekin netistä. Mutta kuitenkin pitää päästä jossainvaiheessa ihan kauppaan vähän pörräämään, tulee siitäkin oma joulufiilis kun joululaulut soi ja ihmisiä vilisee. Toisilla kauhee joulukiirus, mutta itellä ei :saint: :D
Täälläkin räntäkeli. Kivannäköistä, mutta muuten inhottavaa :/
Niinukalla melkis samanlainen herätys ollut kun mulla :whistle: Otin aamulla pojan viereen ja ite viel torkahdin, siihen heräsin kun potkas leukaan ihan mojovan potkun :eek:
YO, on tehnyt hyvän pulkkaostoksen, mun mielestä tosi hyvä pulkka!!!!! Ja kiva reissu tiel tiedossa :)
mileko, paranemisia sinne!!!
:hug:
Jaahans, nyt on kahvit tirissy...
 

Yhteistyössä