LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

missä kaikki tosiaan on?! :eek: kerrankin mä kerkeen hetkeks istahtaa kun pojat nukkuu. Oli mun kaveri lapsineen käymässä aamusta ja oli niiiiin ihanaa nähdä välillä jotain ystävääkin! Taas tullu niin yksinäinen fiilis välillä kun ei ketään kavereita/ystäviä nää missään välissä :( siitä siis tylsää tuo työharjottelu kun ei pääse kouluun jossa olis niitä kavereita, muuten kun en sitten kauheesti ketään nääkkään. Eilen oltiin poikien kanssa keskenään Ideaparkissa kun ei kukaan päässy seuraks lähtemään.

Missä kaikki luuraaaaa?!... tulkaa tänne,mars!!

Kyllä miä täällä oon :D Äsken tulin postista punnitsemasta paketteja että tietää oikein periä postimaksuja. Piru että tuol on kylmä *puistattaa*

Tämmäset pika pika pehmot pojille aamupäivällä väsäsin. Näitä ne on vinkuneet ja joutuneet odottamaan. :ashamed: Eihän nuo hyvin ommellut ole, kunhan kasaan sain. Mutta poitsuille kelpaa (onneksi) :D

yv.tä tuutilullalle laitettu,ja kivat pehmot olet pojille kerenny väsäämään.

mie oon maannu sohvalla vaan tän päivää,aamulla laitoin taas noita rytkiä huutikseen.
ja muutaman joululahjankin netistä jo kerkesin hankkia..mutta kun tietäs mitä ostaa,omille kyllä papatin etteivät saa yhtikäs mitään kun oli niiiiin iso puhelinlasku hitto soikoon,uhkasin myös takavarikoida niiden puhelimet :headwall:

jepulis olikin pika käynti,pitää likat lähtee tuolta st.ltä hakemaan kun ex on näköjään kaupunkiin menossa..

Ihania tuuti noi pehmot =) hitto,repisköhän sitä ite aikaa jostain että tekis jotkut hömpötykset noille pojille...lahjaks vaikka.Vois yrittää. Tuola jotain kankaita taitaa ehkäpä ollakkin.

Mulla on TYLSÄÄÄÄÄ!!!! plaaaah...

Yksäiti noihin ompeluihin hurahtaa ihan täysin ja hetkessä :whistle: ei muuta kun kone surraamaan :D Lahjaksi ois minustakin kiva jotain pojille ommella tai Kiialle mutta milloins teet ettei nuo näe. :/ Yöllä ei jaksa ja päivällä nuo käy koko ajan kurkkimassa mitä miä ompelen. Ja minusta tuntuu että nuo ja yhdet toiset nallet jotka pojat ovat itse täyttäneet, valinneet kankaat jne. ovat noille kaikkein rakkaimpia.

Dogtorille
puhallus pipiin päähän ja onnea talon katsantoon.

Plääh, mälsää... Tilatut ompelut tehty ja paketeissa... Ei oikein huvittais mitään aloittaa ompelemaankaan... Josko menis laittamaan pesukoneen laulamaan ja keittäis kahvit ja menis vaikka kattelemaan noita tilda kaavoja ihan varmuuden vuoksi vaan
:saint:

Sunnuntaita kaikille,

täällä sitä ihmetellään , rytmit on mullinmallin ... kimuli nukkuu eka päikkäreitä - nyt ja vielä-

Rontille - taitaa olla hankalaa kuskata sitä sun nukkista Ouluun , ja ehtisköhän tuota vielä myöhemmin etsiskellä tuolle Viulle semmoista ! Kiitos kumminkin...
Taitaa tällä äipällä väh'n mennä yli tuo leluvarusteluhommeli ...
Mutta jos saa hyvää ja halavalla , nin pakkohan se on :)
Ja oman lapsuuden puutteitahan tässä paikkailaan, kaikkea sellaista mitä itsellä ei ole ollut - niinkus se karttapallo , ja muumiperhe ja kohta koko Ankkalinnakin on meillä pehmoilemassa - mikki, minni (oikeastaan 3 minniä ...), hessu ja aku ... iines ei ole vielä mkävellyt meille :)

Luulin jo että tuli stoppia shoppailulle , kun näytti että hukkasin pankkitiulin turvanumerot - mutta hähäääää löytyihän ne ... :LOL:
Eri lokeroon olin tuikannut lompsassa vaan...

Oulussa on lumista myös , oikein kivaa - mulla vaan huono omatunto , kun jotenkin ei ehditä tai saada aikaan ulkoiltua tarpeeksi. On noita kaikenmoisia menoja ja liitelyjä, ja aamulla tämä äippä on hitaalla - ihanaa naatiskella hitaasti vetkuilusta aamulla .. Ja jotenkin tuo tyttö reippaammin touhuaa sisällä - noh, ihmekös - kun on siihen tottunut.
Aurinkokin paistoi tänään , yks mun ystävä kävi ja Viu oli ihan hempeenä hälle - aijaijailjaili ja halaili tlisöpösti.
Kannattavaa näin joulun alla ???

Paranemisia sairastelijoille, ainakin Milekon huusholliin ! Olikos muitakin ?

Aion kyllä joulun ohittaa vähin äänin - ja pitää tätä hoitovapaa budjettia selityksenä lahjattomuuteen - siis alle 400e kuukausitulot... noh, otanhan mä sukanvarresta mutta noin kuitenkin. Ja Viulle on kyllä lahjaa lahjan päälle aika roimasti jo.
Näitä muutamia ihania ystäviä pitää muistaa jollain tapaa, kun ovat myötäeläneet tätä aika tapahtumarikasta vuotta meidän kanssa ...
Sattuneesta syystä en omia sukulaisia kovin korkeelle ajattele, enkä kovin aio lahjoa ...

Tuutis on kyllä käsityöihme ... Huh aj huh. Hienoja ja hienoja ja uusia pehmoja ja vaikka mitä.
Viun huoneen verhoja mietin - onko ideoita millä sais nyt tähän legoväritykseen sopivat verhot ? Siis puna-viher-kelta ja valkoinen maailma on pinsessalla...
En halua kovin kuviollisia painokankaita - levotonta mun mielestä.
Mietin paneeliverhoja - siten että ois vaikka kaikkia noita suikale ...
Tai sitten että olemassa olevaan valkoiseen pimennysverhoon - siis verhoverho - ompelisin jotain tarroja tai pikkupehmoja tai nappeja tai jotain hauskaa kiinni - noilla perusväreillä ?

Mulla on tuolla jo Kiiaa odottamassa nukkekoti tai oikeastaan parikin. Pojille ne on hommattu ja nyt pitäis niihin alkaa huonekaluja haalimaan :D

Ai niin ja mulla ei itsellä ole nukkista ollut ikinä aiemmin että siitäkös tää mun vimma johtuu... Nyt on jo kolme puol valmisteista ja ikiomaa. Ja meille on kuulemma se lehtisahakin tulossa niin päästään tekee lisää ja niitä huonekalujakin kokeilemaan ihan vanerista :D

Ihan kivoilta ideoilta nuo YO:n verhoideat kuulostaa. Pystyiskö siihen pimennysverhoon (?) kiinnittämään kuinka kiinni esim. perusvärisestä huovasta leikattuja kuvioita? Kukkia, perhosia tms. Niin että sais helpolla irti jos haluaa ilmettä vaihtaa. Siihen rinnalle yksiväriset sivuverhot/verho....

tuutilulla meilläkin on nukkekodista raakaversio tuolla varastossa..olin sitä tässä kerran heittämässä palamaan mutta sitten honasin et senhän vois sitten joskus sisustaa venlalle..tosin se on ihan normi nukkekoti..mutta kai sen vois vaikka tapetoida :D

Tiistaina viimeks oon palstaillu?? :eek:
En siis nyt lue sen enempiä teitin kuulumisia, anteeks...

Mä sain ihanan lahjan veljenvaimolta!! Kun kesällä tilasin hältä pari Tilda-pupua, niin lahjaks ompeli ovikoristeen, joka on koivunoksassa ja siihen ommeltu kaks lumiukkoo ja sydän. Aivan yli-ihana. Laitan sen kyllä sisäpuolelle, ettei vaan mee pilalle.
On ollu jalastaan saikulla ja ollu aikaa ommella =)

Meillä ollaan edelleen terveinä, kopkop! Tiistaina neuvolaan rokotuksia hakemaan, kun jäi MPR saamatta 1v neuvolassa. Influenssa-rokote tulee samalla. Eero parka :'(
Mun ukkeli lähtee tiistaina 8-10 päiväks Mikkeliin työmatkalle, eli testailen yh:n elämää.
Semmosia tänne!

YOdottaja musta sinne Viun huoneeseen vois sopia ensin joku yksvärinen pimennysverho ja sitten niitä erivärisiä ohkasia paneeliverhokaistaleita. Tätä varmaan sillon suunnittelitkin kun käytiin kyläilemässä. Ostin muuten Siljalle LUndbyn nukkekodin kun PikkuLiinussa lauantaina pyörähin ja sielä oli myytävänä hintaan 25?. Oli kuulemma ollu myytävänä n.2min. Revin kaikki tapetit sielä irti ja hiljalleen laitan sen itse kuntoon. Rappusetkin jo irrotin ja aattelin että sahaan niiden alle tyjän tilan naulakoita varten =) Huutiksessa noihin tulee kans aika korkeet hinnat ja sitte vielä postarit päälle :whistle:

hepsankeikkaa,täällä taas ollaan! eilen illalla kotiuduttiin tuurista, ja tämä päivä meni koirulin kanssa match showssa!

tohtorin talokaupoille onnea,näytti hyvältä =) ! minkä kokoinen tontti kun en hoksanna kahtoo?

heitäppäs kipsutin mullekkin yksi joulutorttu,kyllä maistuis :p !

No, oikeesti...missä kaikki ooooooooon :eek: Huhuuuuu :wave:
Mä tääl askartelupuuhissa... Hirvee jouluhöösäys jo alkanu :D Iltateet just keittelin ja samalla just nautiskelen punaiset marjat teetä kun askartelen :)
Mukava sunnuntai-ilta.
Olikos tohtorin talosta jossain kuva, vai siellä teidän paikallislehdissä???

Täälä on aika hiljasta :whistle: Mie oon tänää ollu ku persiisee ammuttu karhu.Kaikki ketuttaa niin maan vietävästi.Jotenkin stressaan tällä hetkellä kaikkea mitä pitäisi tehdä.Koulutehtävät stressaa eniten,kotiakin haluisin laittaa joulukuntoon,joululahjoja ostaa jne. mutta vuorokaudessa on liian vähän tunteja :| Voi ahdistus sentään.

Myö ostettiin Ellalle joululahjaksi semmonen pienois "piano"/soittopeli.Kummit ja mummot kyselleet että mitä hankkisivat mutta en todellakaan osaa sanoa.Tuntuu jo että kaikkea on.Ellan huonekin on aika pieni joten hirmusesti ei lelujakaan mahdu.Pitäs vissii myydä levitettävä sohva sieltä pois niin sais lisätilaa.Ei vaan raaskis.se on hyvä sohva ja vaan pari vuotta vanha.

Ootteko jo tilannu joulukortit tai tehny ite?? mie tein viime vuonna ite ja ei ollu miun juttu.Tästä lähin ostan tai tilaan vaikka Ellan kuvalla.Mistä niitä kannattaa tilata ja kauanko kestää että ne tulee?

tilda puol hehtaaria :/
mamma "kerhossa" on linkki siihen taloon,mun päikyssä..

me saatiin anopilta 60kpl joulutorttuja,pakastettuja ilman hilloa,siis tehtaata tulivat tuollaisenaan,tänään pellillisen paistoin,kiva ku tarvii vaan hillot lätkiä niin uuniin saap heti..
pohdittu ja pähkäilty hirveesti kaikkia taloon liittyviä asioita,mietitty kysymykset ym,kuten jätemaksut,tiemaksut,paljo sillä mummelilla sähköt maksaa siinä tällähetkellä,ja sit pitää kaikki kunto ym. tarkastukset siihen taloon teettää,ja jos me se otettais niin muutettais hetkeks siihen 10km päähän anoppilaan,jotta saa tapetit sun muut laittaa..kävinkin lastenhuoneella kuolaamassa kaikkia huonetyyppejä,olikohan www.lastenhuone.com tai jotain,on vaan tosi kallista tuolla,mutta malliahan on hyvä katsella ;)

seki ihana puoli että sinne saatais tuo meidän toinen koira otettua,edi kävikin tänään kotona kylässä ja ai että poitsu tykkäs,ja riehui :headwall: mulla on jalat ja kädet täynnä puru jälkiä,toi on ikuinen pentu,se silleen hassusti jälttää käsiä ja varpaita,se osoittaa niin kiintymyksensä :D

poika on ihan pirun kiukkunen tänään ollu,ikenet ihan turvoksissa,ja tais lämpööki ola,nakkasin sit muutaman millin pronaxenia sille niin johan alko olla erimeininki kellossa,nyt jo nukkuukin tuola..isillä ens viikko iltavuoroo :kieh: jipii,äet ei sit pääse vessaankaan ilman poikaa :LOL:

Raskaustestin tekemisenhän pitäisi olla tehokas tapa saada kuukautiset tulemaan. No, miulla se ei toiminut. Varasin sitten ajan lääkärille (synnytyksen jälkeen eivät ole alkaneet) ja eikös ne nyt sitten alkaneet :kieh: Ja nyt mie sitten mietin, että perunko koko ajan vai olisko se kuitenkin hyvä käydä. Mietin, jos pyytäisi Terolut-reseptin, ihan siltä varalta, jos kierto ei heti tasaannu. Plääh, että elo on joskus monimutkaista...

Kyllä te sitten kuulostatte ahkerilta :ashamed: Mie olen saanut olkkarista otettua verhot pois ja laitettua toisen jouluverhon tilalle (!!?) :snotty: olkkarissa ei siis ole kaikkia verhoja. Ja pojan huoneen verhot odottaa nyt toista iltaa silitystä keinutuolin selkänojalla... Jos sitä ennen joulua sais kaikki ripustettua....

Toktorille yv:tä laitettu...

Myynti meni aika persiilleen... en ole kyllä kassaa vielä laskenut.... mutta siis ei menny kuin arpoja suunnilleen... no ensi sunnuntaina paremmalla onnella.... ehkä....
http://www.aijaa.com/v.php?i=3098347.jpg tollaisia korviksia olis myynnissä 6 ?/kpl ja lisäksi muumi-kankaalla tehtyä patalappuja ja -hanskoja... Uteliaat voivat kysellä suoraan minulta...

Nyt pää täyteen ja kassaa laskemaan :LOL: :LOL: :saint: :saint: :LOL: :LOL: Näyttää ainakin v***n paljon paremmalta :LOL:

Yhteistyössä