LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Tuuti katoin just että minimaailmassa olis kiva kaakelilattia kylppäriin, ymmärsin että olis ihan oikeeta kaakelia (sini-valkoruutunen)
http://www.minimaailma.fi/shop2/cat/product_catalog.php?c=39&page=4
mutta en ihan nyt tajunnu että onko tuo yks iso laatta minkä ne mulle sieltä sitten lähettäis vai onko ne pikkulaatat siinä irrallaan? Että pitääkö sitä tuo koko yks iso köntii lätkästä sinne lattiaan vai voiko noita pieniä siitä irrottaa? ei tajuu :LOL:
Mikä noissa Lundby nukkiksissa on se mittakaava kun kalusteita hankkii?
 
kivaa kun mammoliinokin oli löytäny palstalle,kuis teidän remppa etenee?ja oottekos saanu keskusteltuu tän isäs uuden naikkosen kanssa?
nukkiksista en oo ite koskaan perustanu,siskolle kyllä kuulema joululahjaks tulee sellanen lundbyn rinsessa nukkis :D

tänään oltiin ilta pihalla,oltiin melkeen 2 tuntia tuos,koko porukka.isi ei ollu töissä tänään :whistle: kenen vika lie :headwall:
tosiaan,iskä veti meitä,siis mua ja poikaa stigalla ringissä pihalla,ja koirakin oli irti,jahtas meitä ihan hurjana ja hyppi ja riehui kuin 1 vuotias,olin ihan että wtf? kyllä tuolla mummolla ilmeisesti se lapsi jossain sisuksissa vielä asuu :LOL: no,nautittavahan se on senkin ensi lumesta.jota sataa edelleenkin,ihanaa..ei oo kyl kolannu saada vielä,tamppautunu kaikki tohon maahan,ja nurmikin vielä läpi näkyy mutta kyllä stiga hyvin veti :LOL:
keskiviikkona mennään sitä taloa katsomaan :wave: jippijaijeeee :heart:

poitsukin jo nukkuu,odottelen että koiran peitot kuivuis niin sais sille pedin tehtyä,on taas 2 yönä pissat tehny ja ne 2 peittoo nyt on kuivumassa,tuo kun ei olevinaan voi nukkua kun pehmeellä :headwall: :saint: rinsessaks seki herenny :headwall: :D

huomenna mennään sit heti ku on herätty,niin mummille ja tädin luo leikkimään,jos ei saa räntää tai vettä niin ollaan varmaan ulkona,on niin ihana kun on niin puhdas ja raikas ilma,kun tuota lunta tupruttaa :D

palailen jahka syön iltapalan :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Nukkekotivinkkejä kaipaan vielä! :wave: Ostin Siljalle nyt siis sen Lundbyn nukkiksen ja ajattelin sitä alkaa nyt hiljalleen laitteleen kuntoon ja harjotteleen sillä kun mulla ei nyt sitä "oikeeta" nukkista vielä ole. Miten ja mistä kannattaa hommata tonne tapetteja ja millä kiinnittää, liisterilläkö vaiko liimalla? Onnistuuko lattia jos alan syömään ahkeraan tikkujätskejä ja alan sitten niistä tekemään parkettilattiaa? Mistä teen wc-tiloihin kaakelilattian, mosaiikkilaatoistako, mutta mistä niitä saa niin pieniä eriä.... ja entä jos ois halunnu seinille jotain pikkukaakeileita, unohanko koko homman? Eli jotain vinkkejä kaipaisin tuohon pintaremonttiin, mitään huonekaluja yms. en oo vielä ees kattellu, haluisin ensin tehä sitä remppaa ja saada sen tässä talven aikana valmiiks.
Ja miten ne mosaiikkikaakelit pitäis kiinnittää, ihan silleen oikeeoppisestiko ja saumaukset sinne väleihin tietty, vai?
Missä tahansa myydään tapetteja, voi pyytää mallipalasia. K-raudasta välivainioltakin olen sen tuhat kertaa hakenut ison kasan tapettipalasia Annin huoneen sisusteluun (leikattiin kissasiluetteja seinälle), tauluun kehystettäväksi jne. Välivainiolla lyövät sakset käteen ja sanovat että leikkaa niin monesta kuin haluat :) Siellähän on jokaisesta mallista avonainen rulla.

Lisäksi minimosaiikki kaakeleita voi myös reilusti pyytää kaakeliosastolta. Itse aikoinaan tein nukkiksen ja kun kävin pyytämässä jämiä, olisi saanut niin paljon kuin jaksaa kantaa. Eli ei noista tarvikkeista maksamaan kannata alkaa!

 
Heipparallaa, jospa täältä taustalta ihan pikaisesti, samalla kun tulin heittään mamma3 yv.

Onpas olla kiirettä ja sutinaa ja eilen olin illalla yhtäkkiä ihan jonkun väsymys puuskan alaisuudessa, itkin vaan pitkin iltaa täällä lasten nähden ja anopinkin kanssa puhelimessa. Huh, olin vaan jotenkin iiiihan naatti ja kypsä kaikkeen. Mies oli iltavuorossa molemmat mun vapaat. Ja mä hullu kun kokoajan painan täällä pää kolmantena jalkana :ashamed: .

Mutta kyllähän se olo oli sitten loppuillasta jo hyvä ja nyt on niin kiva olo että :) . Meillä oli viikonloppuna kyläilyjä, sit hain säkillisen katajaa ja puolukan oksia metsästä, jos ehtis joskus jotain väsätä. Yhden kataja sydän jutskan tein jo, pitäskin laittaa kuvaa, vaikkei se kovin erikoinen ole. Tosi helppo ja nopea tehdä, jos joku muukin innostuis :whistle: .

Tänään anoppi haki muksut, siis kaksi isompaa päikystä anopille yökylään. Mä oon hullustanut tätä joulusisustusta. Raikkaat matot tuoksuu nyt ihanasti, talvimatot käytössä nyt siis :) . Tyynynpäällisiä vaihtelin lisää ja tietty lattiat pesin. Tuo kolmonen kokoajan siinä sotkemassa vierellä :snotty: .

Nyt tein ekan testikassin. Meillä on esikoisen synttärit viikonloppuna (siksi nyt niin kai hullustankin) ja teemana on jollain tapaa kas kummaa Hello kitty. Kutsut oli kittyjä ja nyt siis päätin, että maanantaina lastenkutsuilla lapset saa aarteenetsinnästä kangaskassit hello kitty kuviolla. 1/12 kassia on ommeltu :LOL: . Nyt mietin, et tekiskö kittyn pään sillä silitystekniikalla, sit päästä tulis vaan aika pieni, että saisin 4 päätä sopiin yhteen arkkiin. Vai piirtäiskö ne päät vaan käsin ja pystyis tekeen hiukan isommat. Sit rusetin vaan värittäis kangastussilla punaseks. :LOL: Olipa sepustus, mut mites Tuuti sä tekisit? Kasseihin tulee sit muutamia kitty kiiltokuvia jokaiselle ja pusut, ehkä ei mitään muuta? Ärsyttävä ylipäätään tuo tapa, että nykyään synttäreillä annetaan vieraille aina jotain |O :headwall:

Mileko, en oo kelleen vielä mökkiä myynyt, kun en ole tuolta rapusta edes kuvattavaksi ehtinyt kaivaa. Voipi olla, että menee ens viikkoon, kun ehdin sen tuolta kaivaa.

Noista nukkekodin tapeteista. Sinellissäkin on ollut kivoja A4 kokoisia arkkeja erilaisia papereita (ei kalliita muistaakseni ja Sinooperissa varmaan myös?), joskus niitä jo ostin tuota nukkekotia silmällä pitäen, mutta nyt tosiaan tuntuu, ettei meille kotia tulekaan.

Mut joop, mulla olis nyt tehtävänä pari pientä työhommaa ja jos sit ihan vaan sohvallekin hetkeks. Tosin tuolla sohvapöydällä jo odottaa hiukan näperrettävääkin, jos samalla vielä intoutuisin...

Niin ja Tyttelille kovasti jaksuja :hug: :hug: . Muista, että oot hieno ja vahva Nainen :D . Mutta vahvatkin saa välillä olla heikkoja, aina ei tarvi jaksaa ja sit pitää pyytää apua :) .
 
Tyttelille paljon jaksuja ja :hug: .

Mä kerkesin tulosteleen vaan kuvat joulukortteihin,pakko alkaa väsäämään kun muutkin kaikkea askartelee ja näpertelee. Taidanpa ottaa tekemistä siis nukkari ajaks tonne töihin itelleni. Ja kello on jo noin pirun paljon...kääk... pakko mennä kerään salikassi huomiseks valmiiks ja nukkumaan,aamulla töihin klo.7.

Ainiin,Pessillä EDELLEEN korvat punottaa...sama tilanne korvissa jatkunut nyt 3viikkoa,ei kuitenkaan siis niin paljon punota että lääkekuuria lääkäri laittas. Eikä sitten saatu influenssa rokotetta noitten korvien takia :headwall: ens viikolla korvalääkärille ja sitten sieltä saa luvan rokotteeseen jos saa...saas nähdä tuleeko liimakorva tosta jätkästä :headwall: :headwall: no,mutta siis Pessi ei muuten kipeä ole mitä nyt nenä tavalliseen syksy tyyliin vuotaa ;)
 
Pikaiseen täällä! Ei päästykään tästä mökistä minneen tänään :kieh: oltiin jo jätetty vaunut yms mummolaan joita sitten piti kauheella kiireellä alkaa roudata takas :kieh: Eemilille iski viime yönä TAAS korvatulehdus |O Edellinen kuuri loppu viikonloppuna, tai jouduttiin lopettamaan ripuloinnin takia. Tk lääkäri sano, että pitää lopettaa kun niin ripuloi. Mutta uutta kuuria ei enää aloiteta :kieh: Nyt sitten päätin, että mennään ihan oikeelle korvalääkärille yksityiselle ja hän heti että vaikka se lääke oli jouduttu lopettaan, olis pitänyt vaan vaihtaa antibiootti!!! Ei olllut ehtinyt purra vielä se. Noh nyt kuukauden sisällä 3. kuuri menossa :eek:

AAmu oli sellasta juoksua suuntaan toiseen 13.30 asti siitä kun herättiin :kieh: pikku tytön nukutin välissä vaunuun ulos papan ollessa vahtina. Ukko oli eka tulossa käymään kotona, mutta sitten ei tullutkaan, ajatteli että pärjätään. Minä hain lääkkeet ja vaunut yms. Eemilillä venyi päikkäreille menokin, onneks jaksoi kuiten... sai taas kirota sitä ukkoa, kuitenkin kun on sellanen joustava työ, olis pitänyt nyt ruokkiksen aiemmin tms. Eikä edes tullut tuomaan meille rahaa sinne lääkäriin, piti papan antaa, kun minä kaiken huipuksi tällä hetkellä aikas matti kukkarossa. Ukko haukkuu mua etten mitään tähän osallistu yms. eipä noilla äippä rahoilla mahdottomiin pysty :whistle: puolen kuun ruoat tälle katraalle :kieh:

Eemil nyt nukkuu panadolin ja uuden lääkkeen voimin, toivotaan että nyt alkaa tepsiin ja ei ainakaan vatsaa kovin sekasin taas löis. Oli ihan järkkyä se ripuli, kun myötään kakkas ja aina melkeis lapaluita myöten ja haju karmea :$

Saa nähdä miten päästäänkö torstaina sinne 1v kuvaukseen vaan pitääkö taas perua, toivottavasti.

Mutta huomenna uus yritys taas päästä päiväksi tästä neljän seinän sisästä.
 
Aamupäivää :)
Vähän paremmilla fiiliksillä hyvin nukutun yön jälkeen. Eilis ilta meni kyl vähän :kieh: sanosko pers...lleen :whistle: Kädet täynnä hommia, selkä oli inhottavan kipee ja sit ukko kotiutuessaan alko valittaan kuinka häntä väsyttää |O Sohvalla sit makoili ja vähän välii ilmoitti ja voivoitteli että voi voi kuinka nyt on veto pois. No ymmärrän kyllä ja uskoin, että veto oli pois, oli töissä pitkä päivä ja raskas, mutta niiin väsytti muakin |O Mä vaan tein ja tein, ja yritin kiukkuni niellä, mut sit palo pinna kun mies kysyi että saunotaanko? vastasin et joo, ja hetken päästä tuli multa kyseleen et laitoitko sen saunan :eek: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Helvatto soikoon, vielä sekin ois kaiken lomassa pitänyt mun ehtiä. Ääntä piti oikein korottaa ja kyllä se sitten kiltisti sen saunan meni laittaan ja saunan jälkeen viel jotain pientä tekikin :D
Ja sitten kun yrittää tätä huushollia järjestää, niin noi lapset sotkee samaa tahtia, eikä meinaa nekään alkaa siivoomaan jälkiään ennenkuin topakammin sanoo :/ Ärsytti kyl niiiiiiiiiiiin paljon tuo mies ja loppupelissä kaikki että meni jo itku ja nauru sekasin :whistle:
Huoh, kylläpäs helpotti kun sai purkaa :D Niin ja helpotti jo aamusta kun tiesi ettei itse tarvii lähtee eskarilaista viemään, vaan mies vei kun menee tänään myöhempään töihin.
Saa tässä nyt vaan olla :)
Meillä pienin sit jo ekoilla unosilla :eek: Siis heräsi jo kuudelta ja on flunssainen, niin se väsyttää.
Saas nähä tuleeko meille nyt mikä tauti tässä :/ Kaipais en mitään!
Kaikille sairastelijoille, ainakin tyttelin eemilille ja pessille puhallus että korvatulehdus nyt talttuisi *puuh* =)
Yksäiti muuten, millasia kuvia otit joulukortteja varten?? Ja millai meinaat tehdä ne? Vink,vink vinkkejä kaivataan :D
Mä kovasti ootan että aika kuluisi vielä vähän niin sais alkaa enemmän laittelemaan kotia joulutunnelmiin :saint: Mutta pahimpaan tuskaan nuo näpräilyt sun muut on oiva apu :D
Kyllä sitä pitää ihmisen olla jouluhöpsö.... :snotty:
Rontille noista kasseista, että kiva idea :) Ompelun iloa sinne =)
Mutta täytyy sanoo että mä en ole tohon leikkiin ryhtynyt, että vieraillekin jotain synttäreiltä! Meillä on kans jotain aarteen etsintää tai ongintaa tms ollut, mutta se on ollut sitten karkkia tms jotka ovat syöneet sitten jo juhlissa, tai ehkä joku mukaansa kotiin vienyt, mutta mä oon aatellut niin et kun kuitenkin jokaisella se juhlapäivä joskus on, niin jokainen on se sankari vuorollaan. Joskuskin joku lapsi oli ihan itkenyt kun ei päässyt kaverinsa synttäreille kun oli kipeenä, et nyt mä en saa lahjaa :whistle: Me on koetettu aina jotain kivaa ohjelmaa järjestää, kerran askartelivat juhlien alussa itselleen juhlahatut jne...ne toki mukaansa sitten saavat viedä.
Tulipas selostus... Juu, mutta nyt hommiin kun on niin rauhallistakin :)
 
Täällä :wave:

On ollut oikea hulabaloo koko päivän. Aamupäivä vierähti rattoisasti neuvolassa :kieh: Ei ollut ajat kuin reilun tunnin vissiin myöhässä |O Danielilla oli lääkäri sitä lähetettä varten (KOKSiin mahd. risojen poistoon kun on koko ajan kipeenä ja kuorsaa mahdottomasti). Sieltä kun kotiuduin pitikin lähteä kirpparipöytää tyhjentää. Ihan kiva saldo 297 - pöytämaksu. Ja sisällä on vielä ainakin yhden sitterin verran. Tajusin kotona ettei siitä ollut lappua, soitin kirpparille ja lappuhan on siellä tiskillä kun joku oli unohtanut pöytänumeron laittaa :ashamed:

No onneks tuli tuota rahaa kun oon ihan peeaa ja rillit sitten levis eilen. Nyt on pakko hommata uudet viimeinkin. Noihan kipsutin hajotti juhannuksena (toisen aisan) ja miä tein omat patentit :D Nyt napsahti toinen aisa pashaksi. Hitto että vaan ne rillit on kalliita ja pakollisia kun miä sokea en muuten nää minnee.... |O :headwall: Ja silmät ei piilareita kestä mitenkään pitkään käyttää... Menee nekin joululahjarahat nyt rilleihin ja ruokakauppaan :'(

Ukko tuossa just tekee töihin lähtöä. Työkaveri lupas noutaa... Tiedossa toisaalta leppoisa ilta ja toisaalta helvetti :LOL: neiti kun ei ole parhaimmalla tuulella kun äiti on vaan pieniä hetkiä ollut aamupäivällä kotosalla, se kostetaan mielettömällä kitinällä ja vitinällä :headwall:

NO ei se äitikään parhaimmalla tuulella ole :kieh: :ashamed:
 
mamma3 ai mitäs pientä se miehes vielä teki :whistle: ;) :D

täällä oli yön aikaan tullu lisää lunta,sain ihan kolata pihaakin pikkuisen :LOL:
käytiin tosiaan pojan kans siellä mummilla,piti ottaa rattaat mukaan että sain auton puhdistettua lumesta,tuo kun ei yksinään autossa viihdy :/
eilen illalla tein 300 vatsalihasta ja kyllä kyljissä tuntuu :x mies oli ihan että miten sä jaksat noin monta tehä :D ite vielä laskijana toimi :LOL: kun ei uskonu että niin paljo jaksan tehä :kieh: :saint: :LOL: kyllä tuon nahkarepun alta lihaksetkin löytyy..

juups,lähtisköhän kupposen kahveeta hakemaan,ja jos joulutortun napsis naamaan :p :wave:
 
tiipii mun muistaakseni mittasuhde on 1:16. Koska noissa mun omissa on 1:12 ja ne on pikkusen pienempiä. Ja taas 1:24 menee toooosi pieneksi.

Rontti joko päätit kuinka teet? Miä ehkä tekisin sillä kangastussilla. Isompi on näyttävämpää periaatteella :LOL:

Jaahas, syliä vinkuu neiti kiukkupussi :wave: tai sitte on mun kahvikupin perään kun tuossa rääkyy :whistle:
 
tuuti hullu ku pullosta tullu :LOL: no ei,pakko alkaa tehä jotain ku ahistaa tuo nahka säkki :LOL: :saint: ja ukollekki valittelin yks ilta jenkka kahvoja niin se sano että nyt joka ilta 300 vatsaa ja hää vahtii vieressä niin loppuu se valitus :whistle: :D

huih,tuos 12 aikaan on sattunu kolari,toivottavasti kukaan tuttu ei oo ollu siinä ku 2 kuollu :( sattunu tuos naapuri kuntaan menevällä tiellä :'(
 
Heipsan!!
täällä pikkumies koisaa päikkäreillä.jo useemman tunnin nukkunut.
taitaa olla lämpöä ku noin väsynyt.
nokkahan tuolla vuotaa.

mitäs se mamman mies on tehnyt :whistle: ;)

sairastelijoille pikaisia paranemisia!! :hug:

tuuti: sinähän sait hyvät rahat kirpparilta!=)

ai kauhee että säikähin aamulla 6lta kun poika tippui sängystä...hyi!
mies oli hereillä ja iso muksahus oli kuulunut keittiöön asti!
nyt me päätetttiin että saa nukkua poika omassa sängyssään ettei satu pahemmin joku kerta...
saas nähä miten ens yö menee,apuva sanon jo valmiiksi!
poika aina 1n maissa nousee seisoon sängyssään ja vaati viekkuun!
jos levittäs tuon sohvan ja ottas pojan kainaloon nii ei tarttis valvoa :whistle:
tuokun ihan lattian rajassa ois...
mutta onhan se hyvä oppia olemaan siellä omassa pedissä!!

minäpä painun kahvin keittoon,ystävä tulossa kylään!päästään suunnitteleen viikonlopun reissua... :D

:wave:
 
Onhan täällä elämää...vihdoinkin!!! Mut just sillo kun ite ei ehdi palstaileen :kieh:

:LOL: :LOL: Ootte te kaksmielisii :LOL: :LOL: mut siinäpä teille miettimistä :whistle: :D :LOL: Ei vainenkaan, eilisessä milentilassa en ois antanu tuon koskee muhun pitkällä tikullakaan |O Ihan siis kotitöistä oli kyse, ikävä tuottaa teille pettymys :D

Hitto, pitäskö ottaa tohtoorista opiks ja alkaa jotain tälle kropalle tekemäään :whistle: ei taida kehdata :ashamed: Mut eiks ompelukin kuluta kaloreita, sanokaa et kuluttaa, pliiiiiiiis :saint:

Jep, mut mentävä on, vaikka mielummin tässä vaikka istuis ja antas muiden asioiden olla...ei auta :/ Koitan palata myöhemmin!! :wave:
 
ärsyttää :headwall: ja taas sotatila mökissä..näinköhän nyt menee kattilat jakoon.vituttaa tuo yks taas ja rankasti :headwall: :headwall: :headwall: siis ei näköjään opi,ei...

venla pyörii jaloissa,sekin sylkytystä vaille..joten lähdemme istumaan olkkariin sylikkäin..
 
Ei se mikään salainen resepti oo. Suvussa tosin kulkenu jonnii aikaa :D

KERMAVOITAIKINA

3 DL KUOHU-/VISPIKERMAA
6,5 DL VEHNÄJAUHOJA
1 TL LEIVINJAUHETTA
PUOLET TAIKINAN PAINOSTA VOITA/MARGARIINIA (N. 250-300G)

- VATKAA KERMA VAAHDOKSI
- SEKOITA LEIVINJAUHE VEHNÄJAUHOON
- LISÄÄ JAUHOSEOS KERMAVAAHTOON
- VAIVAA PEHMEÄ RASVA JOUKKOON
- ANNA LEVÄTÄ KYLMÄSSÄ


Kokemuksesta voin sanoa, että välineet ja pöytä pitää olla kylmiä, kun näitä alkaa leipomaan. Ja pieni annos kerrallaan Helposti tarttuu pöytään kiinni, mutta ovat vaivan arvoisia... :p

Kuka tulis korjaamaan Nooran huoneen laminaattilattian???
Jouduttiin purkamaan sitä, ku Nooran hamsteri karkas ja livahti lattian alle... :headwall:
 
Niin ja :hug: :hug: niitä tarvitseville.
Tyttelin asenne ainakin kuullosti hyvälle =)
Niinukan miestä vois kalautta pulikalla. Voisin tuosta mäntykuusesta tekasta :kieh:
Eikä Mammankaan miehelle taitas pikku täräytys olla pahitteeks :whistle:

Minä en onneks omaani paljoo nää, kun jompikumpi on aina töissä. Ei siis kerkee tuo ukkokulta ärsyttämäänkään, paitsi kuorsaamisella ja haisevilla sukilla...

Suunnittelin alottavani Nutrilett-kuurin. Kaappi ois täynnä vaatetta, joka ei mahdu päälle |O
En kyllä voi ymmärtää, että kuka mun suulla on herkkuja syöny... :whistle:
 
Hellurei!!

Terveiset Teneriffalta :wave: B) Tänään ollaan iltapäivällä kotiuduttu ja suurin piirtein matkalaukut purettu. =)

Tänne on tullut kymmenen sivua tekstiä mun poissaolon aikana ja kun ylimalkaisesti luin viimeisen sivun tekstit, niin tietenkin mielenkiinto heräsi siinä määrin että mun on pakko lukea kaikki sivut läpi kunhan aikaa liikenee. :/ |O siinä mulla urakkaa :headwall: :D

Lennot meni oikeinkin mukavasti ja todella paljon paremmin mitä etukäteen pelkäsin. Paluu lennollakin poika nukkui kolme tuntia. Mutta sitten muuten koko reissusta... Koin välillä todella raskaaksi Apinanpojan kans matkustamisen enkä uutta reissua ihan heti suunnittele :D Toinen kun menee suuntaa jos toiseen ja sitten olihan meillä tuo esikoinenkin jota piti myös yrittää toisella silmällä vahtia. Toki se helpotti suuresti kun mukana oli useampi silmä pari jotka vahti kaverina lasten perään. Meillä ei myöskään ollut mikään raponen allas alue, mutta ranta 20 metrin päässä ettei sen puoleen sitä kaivannutkaan. Mutta se hienon hiekan määrä joka meni uima-asujen sisään oli aivan järkyttävää ja sitä myöten kantautui myös huoneeseen, joten hiekkaa oli ihan joka paikassa.

Mutta mun on nyt pakko jatkaa hommia ja yritän jossain vaiheessa kahlata viestit läpi.
 

Yhteistyössä