LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Keiju07
Mamma, oliskos häikkä vaan nyt sun päässä, kun mulla ainakin palsta pelittää ihan kivasti. En kylläkään vastusta uutta pinoa.

Yks päivä aloin aatteleen, että onko Dirlittan kirjoittanut ollenkaan tänne taaperoihin? Harmi, kun niin moni tuntuu pudonneen pois, mutta onhan se ymmärrettävää, että elämässä on niin paljon kaikkee muutakin.

Mulle tuli kyllä niin hirvee joulutorttuhimo, kun nyt noita ohjeita luin... Täytyypä taas tehdä, mut tuota kermavoitaikinaa täytyy kokeilla paremmalla ajalla.

Mä en pääse jotenkin yli rakkaan ystäväni kommentista. Sanoin ohimennen, että toivon Vienan oppivan kävelemään kunnolla ennen matkaamme. Johon ystävä totesi, että "niin et sitte joudu kaikille selittelemään, että miksei kävele". Jaahas... oikeasti ajattelin ja sen sanoinkin, että "jotta ei nuohoa sitten koko ajan maassa, kun hygienitaso on vähän erilaista". Mutta tulipa selväksi hänen mielipiteensä siitä, että Viena 1 vuotta ja 3 viikkoa ei vielä kävele muutamaa askelta enempää :eek: :eek: :eek: . Tiedän, olen kuullut saaataaakertaa, hänen lapsensa on kävellyt 8½ kuukautisesta lähtien (hieman värittynyt totuus itseasiassa). Ja miksi tämä mua ärsyttää? Ystävänihän se on, joka on tosi kilpailuhenkinen kaikissa asioissa, myös lasten asioissa, en minä. Eli jos hän saa paremman mielen siitä, että omansa käveli aikasin ja meidän nyt ilmeisesti keskiarvoa myöhemmin (jos keskiarvo on se 1 vee?), niin mitä mä siitä välitän? Mut ärsyttää vaan tuollainen! :/ Ja enemmän ärsyttää se, että tuota se nyt tulee olemaan koko ajan: et mitä hänen lapsensa tekevät ja mitä meidän... ihme vertailu. No enemmän tästä ovat kärsineet toinen ystäväpariskunta, jolla sattuu olemaan samanikäinen kuin heillä; vertailu on ollut sitäkin rankempaa ja helpompaa. (Esim. meidän vauva kääntyi 3 kk:n iässä (antoi vauhtia ja sitten vauva kääntyi...) jep jep.)
 
Keiju älä välitä ystäväsi tokaisusta :hug: Aina löytyy vanhempia joiden täytyy päteä lastensa kautta. Jokainen lapsi on yksilö ihan perheen sisälläkin joten typerää yleistää asioita ja jokainen kehityy omassa tahdissaan. Toiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia, toiset motorisesti ja sitten on niitä jotka loistaa molemmissa. Lasten kehityksestä kertovassa opuksessakin sanotaan että jos lapsi ei kävele vielä 1v 8kk iässä niin silloin tulee huolestua eli ei mitään hätää vaikka Viena ei vielä kävelekään :D
 
Tervedys :wave:

Hijaista on palstalla ollut :eek: tosin enpä itsekään ole muutamaan päivään tainnut kirjoitella :ashamed:

Juuri tappelen tuon neidin päiväunien kanssa :kieh: heräsi tunnin nukuttuaan SELVÄSTI väsyneenä,mutta kun ei vaan voi millään jatkaa unia :headwall: :kieh:
Miten nää päiväunet menee aina meillä näin??? yhdet unet liian vähän,kun ei suostu nukkumaan tarpeeks kauan(vain tunnin) ja sitten taas kahdet unet liian paljon,jos haluu neidin saada klo.21mennessä nukkumaan..eilenkin oli yli puolen tunnin taistot illalla,kun kahdet päikyt nukku....ottaa päähän niiiiin paljon,PRKL!!!!! Miten kaikki voikin aina olla niin vaikeeta ton neidin elämässä?! EN YMMÄRRÄ!!!!
Eikai tässä muu taas auta,täytyy toi neiti ottaa tuolt sängystä ja kiukutellaan sitten taas loppu päivä molemmat!

Missäs santti,toivotaan,dirlittan,milli ja muut??? :wave: laitakaas jotain elon merkkejä itsestänne :D
 
Keiju
Meillä tytöt alkaneet kävellä välillä 8kk-1v3kk, joten eipä Vienallakaan ole mitään kiirettä. Tuollaiset kommentit anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja odottele rauhassa Vienan tahtiin niitä askelia. Tosin ymmärrän kyllä tuon hygieniapointin hyvin.

Sanni kiipes äsken pois häkkisängystä |O
Minen ymmärrä, et miten onnistu siinä. Nyt pitäs äkkiä löytää joko
a. jatkettava sänky tms
b. tukevat kalterit sängyn päälle
c. pakkopaita
d. paremmat hermot, että kestää kattoo...

Eikä tuo antibiootti ainakaan tohon yskään/ vinkumiseen/ ahdistukseen/ räkään tehoo :headwall:
 
Tuosta syömisestä piti vielä kysymäni..
Meillä kun tuo neiti on nyt alkanut syömään ilman tappeluita *koputtaa puuta* ja kerralla menee 2/3 osaa tai koko purkki 8kk-1v ruokaa ja kotiruokaa vaihtelevalla menestyksellä.
Eli minkä verran muilla syödään? onko tuo purkillinen ns.hyvä määrä?? Tokihan toiset syö enempi ja toiset vähämpi,mut kuiteskii...
Ja itse syömisestä..joko kaikilla osataan? :ashamed:
melinalla kun ei oikeen edes kiinnostusta löydy siihen hommaan..lähinnä vaan läpsyttelee ruokaa ja heittelee lattialle. Itse en koe,että ois vielä kiire oppia itse syömään,mutta mikä ois niin ku sellai normaali ikä? huhtikuussahan neiti menee päiväkotiin ja on sillon sen 1,5v eli oisko sillon suotavaa jo osata itse syödä?
tuttipullotkin meille edelleen käytössä,kun ei tuo ihanan makuinen neocate maistu nokkiksesta.
 
Keiju, voi olla että vain täälläpäässä tökkii-mutta niinhän toi tuutikin sanoi että monilla muillakin on tökkinyt, et yleinen probleema vissiin :)
Ja olipas ihme kommenttia ystävältäs :eek: Meillä toinen noista isommista alkoi kävellä n.1v3kk enkä missään vaiheessa ollut huolestunut. Ennemmin nyt tätä ihmettelin et kuin nyt niiiin aikasin kun alta vuoden oli kun alkoi käpötellä.
Ole ihan rauhallisin mielin ja älä välitä :)
Johan milekon Sanni oli kiipeillyt :eek: Onko teillä pohja ihan alhaalla?? Ja paranemista Sannille kovasti :hug:
 
Sanni syo kanssa pullosta oikeeta maitoo n. 6-10dl/vrk
Lisäks aamupuuroo 1-2dl
5kk:n lihasosetta purkki
Oikeeta ruokaa 1-2dl
Iltapuuroo 1-2dl
Lisäks vaihtelevasti sormipaloina leipää voilla, juustoo, kinkkua, makkaraa, muroja, raejuustoo, hedelmiä, marjoja, vihanneksia ym.
Lisäks satunnaisesti kiisseleitä, hedelmäsosetta, makaroonia tms sattuu olemaan.
Ja neiti ei syö itse, kun en minä anna :ashamed:
Kerran on kokeillu ja ruokaa oli hiuksissa, vaatteissa, syöttiksen ympärillä, seinässä ja jopa vaipan sisällä :headwall:
Minä melkein voisin sanoo, että Melina varmasti hoidossa oppii itse syömään kun on muita lapsia antamassa mallia.

Ja mamma3:
Pohja on ollu ihan alhaalla jo kuuuuukausia :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Ja mamma3:
Pohja on ollu ihan alhaalla jo kuuuuukausia :eek:
Miten ihmeessä se sieltä pystyi ponkasemaan ittensä :eek: Ihmetellä sopii....

Ainiin ja keijulle piti sanoo et jos tarkotin et mun päässä, siis päässä päässä, on vikaa, niin sehän ei ole mitään uutta :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Ja mamma3:
Pohja on ollu ihan alhaalla jo kuuuuukausia :eek:
Miten ihmeessä se sieltä pystyi ponkasemaan ittensä :eek: Ihmetellä sopii....
Tuo oli tunkenu peittosa myttyyn toiseen päähän ja taas kerran heittäny sukat pois. Eli tuollanen nihkeen hikinen pikkukoipi näköjään pitää pinnassa hyvin kiinni. Pikaliimallako minä noi sukat laitan???

 
Hei,

Sainpa jotenkin käytyä tekstit läpi. En nyt ihan ajatuksella, mutta sinne päin :D Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista :heart: =)

Mulla tuntuu että paniikki iskee tuon hoitoon lähtemisen kans. :'( Tänään laitoin vasta Apinan eka kertaa sisälle päiväunille etten sitten joudu kotiläksyjä tekemään kun hoito alkaa ;) Hyvinpä tuo laittoi ja nukkuu edelleen =) Huomenna mennään ensimmäisen kerran tutustumaan ja siitä sitten säännöllisesti ensi viikonkin ajan. Alku viikosta jätetään muutama päivä väliin päiväkodin omasta toivomuksesta. ( jotain normaalista poikkeavaa säpinää )

Mulla on täällä kakun leipomiset kesken. Mies haluaa välttämättä yllättää äitinsä syntymäpäivä kakulla. Miehen vanhemmat kun aikoivat tulla tänään käymään. Minä tein pohjan ja mies aikoi itse täyttää sen tytön kans :LOL: saapa nähdä mitä siitä tulee :whistle: Minun tietääkseni ei ole koskaan ennen tehnyt kakkua.

Keiju; älä välitä ystäväsi kommenteista, joillakin on ihme tarve vertailla lapsia. Minä ajattelisin just päinvastoin tuon meidän reissun perusteella kävelemään lähtemisestä sinun kanssasi. Ainakin meillä tuo poika juoksi joka paikkaan ja jos et koko aikaa nähnyt poikaa niin se oli varmasti vaara tilanteissa. Ajattelen että jos eivät osaa kävellä eivät myöskään pääse niin nopeasti vaaran paikkoihin. Yhdenkin kerran poika pääsi livahtamaan minun selän takaa porras käytävään jossa oli pojan mentävä aukko ala reunassa ja jos siitä olisi tippunut, niin pudotus olisi ollut todella korkealta ( 2krs) ala kerrokseen asti. :( Aaltojakaan tuo ei pelännyt yhtään vaan juoksi suoraan mereen eikä minkäänlaista itse suojeluvaistoa olemassakaan.

Topsy; eikö enkeleillä ole valkeat hiukset? ;) Oli ihan pakko kommentoida, kun aioit ostaa ruskeaa hiuslankaa ;) :saint:

Mun pitää lähteä hakemaan postista paketti.

Ai niin ja on muuten tosi ihanaa olla kotona ja teidän seurassa taas :heart: =)
 
Hyvää päivää!

Kateuden kihinä Katjannan reissulle, mutta ihanaa, että teillä oli ihanaa :) Ja toisaalta voin kyllä kuvitella senkin, että ei se ihan täyttä "lomaa" ole tämmösen natsan kanssa lomaillessa :/ Onneksi teillä oli niitä varasilmäpareja mukana. JA ONNEKSI APINA EI TIPPUNU SIELTÄ PORTAISTA |O :eek: Kaikkea sitä näiden kanssa saakin pelätä... Joskus tuntuu, että hulluhan sitä on kun mukuloita vääntää tähän maailmaan kun saa sitten sydän sydän syrjällään pelätä koko ajan :(

Ja onneksi Sannikaan ei ilmeisesti pahemmin itseään telonut pinniksestä hypätessään :eek: Jos nyt Ameriikan mantereella oltaisiin, niin olis muhevan oikeusjutun paikka! Miljuunakorvauksilla saisitte elellä :D

Minä tuossa syvennyin tähän netin ihmeelliseen maailmaan ja törmäsin siihen parin päivän takaiseen uutiseen niistä myrkyllisistä tuttipulloista. Miten te meinaatte toimia jatkossa? Toisaalta, eihän se auta murehtia joka asiaa, mutta toisaalta kun omia lapsia haluaisi suojell akaikelta "pahalta"... No sikäli asia ei enää meitä edes koske, kun Sikke jätti tässä männä viikolla pullot kokonaan pois, mutta mietityttää nuo muut muoviastiat kuitenki :/ Ja mikrossa kuumentamonenhan pahentaa tilannetta radikaalisti...

Sikäli muuten tämä on ollut ihan "tuottoisaa" oleilua isin nurkissa, kun Sikke on oppinut täällä ollessaan kävelemään, juomaan mukista, juomaan oikeaa maitoa ja sanomaan äiti :D Mutta pakko myöntää, että väkisinkin mieleen juolahtaa, että onkohan meillä normikotioloissa elämä niin epäsosiaalista ja "kontaktitonta", että lapsi oppii vieraiden nurkissa sosiaaliset taidot :whistle: :ashamed: Kieltämättä viime aikoina on jäänyt tämä elämä aika 4 seinää-keskeiseksi... Pakko vissiin raahautua taas ihmisten ilmoille ja muihin kinkereihin, ettei laps jää pelkälle apinakielelle...

Yksäidin joulukorttikuvaa on vielä ihasteltava!!! AIVAN IHANA KUVA POJISTA :heart: Mulla kyllä meinaa itku päästä kun vaan mietinkin, ettei miedän rahatilanne antanut nyt periksi mennä poseeraamaan mihinkään ammattikuvaajille, mutta jospa niistä äipän räpsimistä joku olis julkisuuskelpoinen :/ Ja Viutsin uudet rattaat oli kadehdittavan hienot :p :'( Miksen minä saa ikinä aikaseksi lähettyä mihinkään kirppiksille |O

Krisulle siitä syömisasiasta, että kuulostaa ihan hyvälle mun mielestä tuo määrä. Sikellä menee vaihdellen 2/3 osa pukista täyteen purkkiin, vaikkakin nyt on ollut "oikeilla eväillä" tässä jo muutaman viikon, mutta tuota luokkaa se oli kun niitä purkkeja vielä söi.

Mitteehän sitä muuta... Niin, siitä Niinukan tilanteesta piti kyselemäni. Onko jo rauha maassa? Pitkiä hermoja sulle ja jätesäkillinen järkeä ukollesi!!! :hug:

Ja Tohtorin remppauteluihin voisin todeta, että ens viikolla saattais hyvinkin olla saumaa, että saatte kurkata meijän uuteen kotiin :D

Son taas moro vähäksi aikaa!
 
Jes!!!! Ihanaa.... meillä on taas yhteys :headwall: :headwall: Eilen illalla alkoi valot pätkimään ja pätkisivät ihan jatkuvalla syötöllä.... Yöllä katkesivat jossain vaiheessa, kun aamulla herätessä eivät toimineet. Tunti sitten tuli sähköt taas päälle takaisin. Hitsi, että on ollut tylsää :D :LOL:
No tulipahan tehtyä eemelin kanssa kaikenlaista kivaa.... Aamulla käytiin perhekerhossakin lämmittelemässä :LOL: :LOL: No ei vaan... onneksi on noita tulipesiä sen verran monta, että ei päässyt pahemmin palelemaan. Mutta silti...
Kun ei mun mielestä edes niin kovin tuullut eilen illalla, mutta niin kai sitten....

Tuuti hoidan homman kuntoon kohta, kun pääsen pankkiin vihdoinkin :D

Vähänkö ketuttaa yks jälleenmyyjä. Lupasin hälle, että saa palauttaa sellaisia tuotteita mulle asiakaspalautuksena, joita ei saa myytyä... NO... sieltä tulee takaisin rikkinäistä ja puoliksi hajonnutta tavaraa.... Ihmettelin sitä hänelle, että josko hän olisi vähän varovaisempi niiden kanssa. Hänpä veti herneet siitä ihan totaallisesti nenuun.... Siis oikeesti.... jos tavarat on siinä kunnossa, että en edes niitä voi mallina enää käyttämään, niin mitä ihmettä hän on niillä tehnyt? Lupasin jo heti, että en laskuta häneltä kuin sen yhden kynttilän, joka on täysin palasina (jäljistä päätellen hakattu johonkin?)... Tänään tuli sitten kaikki loputkin tavarat takaisin kansion kera ja viestillä, että hänen ei tarvitse enää tehdä mitään... :eek: Siis???? Sanonko, että voihan helvetti :headwall: :headwall: Ei oikeasti voi olla tollaisia ihmisiä olemassa? Eihän? :headwall: :headwall: Siis jos kamat on tuossa kunnossa, niin millä niitä voin myydä eteenpäin? Mullehan se on rahan menoa, kun joudun ne heittämään roskiin... Ei juma :headwall: :headwall: Hermot menee!!!!

No nyt tämä asia saa jäädä tähän... ei se kiroamalla helpota... Melkein kyllä tekisi mieli laskuttaa kaikki tavarat.... mutta antaa olla nyt tämän yhden kerran. Ensi kerralla en ole kyllä yhtä kiltti...
 
keiju :hug: sulle...outo kaveri sul sie :/
ei meilläkään kävellä vie oikein niinku kounnolla ja ikää ihan just sen 1v 1kk,mut kaikki kaverit hokee vaan,et kyl se kerkee jne.. :D ei kukaan oo vie ruvennu vertaileen...kaverin poika ihan saman ikäinen rupes käveleen n.11kk,mut puhuu paljon vähemmän ku Veeti....joten ei niitä voi tosiaankaan verrata!!! ja meillä Emmaki lähti käveleen vasta 1v joten en panikoi vielä =)

hurja tyttö toi Sanni :D :D
ihania kuvia Viusta ja yksäidin pojista...

palailen taas paremmalla ajalla
 
Ikäväähän tuo vertailu on. Mie olen joskus pohtinut, että tulkitseekohan jotkut ihmeiset (äidit) miun jutut vertailuna. Jos joku ihailee miten hyvin poika kävelee, möläytän aina, että niin hää lähti käveleen 9kk. Ja muutenkin tykkään hehkuttaa uusia taitoja. Tuo poika kun on monessa asiassa ollut liikunnallisesti muita samanikäisiä edellä perhekerho ryhmässä. Toisaalta sanallisesti meitin poika on ainoa 1v porukassa, joka ei sano sanan sanaa. Nuoremmilltakin alkaa olemaan enempi puhelahjoja kuin meitin pojalla. Vähän saa aina taiteilla, ettei kukaan vahingossa luule minun vertailevan. Sitä kun en halua tehdä.
Mutta kyllähän sen huomaa, jos toinen oikeasti vertailee kaikessa. Sellainen ihminen ei osaa "ihailla" toisen lapsen uusia taitoja, kun oma on osannut ne jo niin kauan.

Itse syömisestä Ei meillä osata. Aina annan ilta- ja aamupuurolla oman lusikan ja luvan hämmentää ja soteka ihan vapaasti, mutta on oppinut vasta syöttämään koiraa lusikallla :LOL: Meillä puurot syödään vaippasiltaan, puuron jälkeenon aina kylpy ja rasvaus. Nokkamukillakaan ei osaa itse vielä juoda. Tarmokkaasti osaa osoittaa mukia, jos jano on. Käteen jos mukin antaa, niin lähinnä ravistelee sitä tai yrittää osua koiraa päähän sillä (koira tietää, että syöttiksen viereltä löytyy usein lentäviä herkkuja ja luuhaa siinä vieressä)

Tästä olis saanu hienon joulukortti-kuvan, jos vain olisi hymykin tallentunut kameraan. Eikös? Lunta suu täys ja räkää valuu nenästä :D

Maanantain ensilumilta, jotka jo vesisade hävitti :'( Täytyihän sitä lunta saada maistaa...
 
Neulojat, oletteko tietoisia tästä sivustosta http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php
Aivan ihania ohjeita eri-ikäislle :) mie olen koko illan viettänyt selaillen tuota sivustoa ja nyt sormet syyhyäis kovasti päästä neulomaan. Moo-oonta kivaa ohjetta oon jo löytänyt sekä pojalle, että itselle. Täytyy huomenna suunnata lankakaupoille... :p
 
jippii, tuola sataa lunta :p ootan täälä jo että pääsee ulkoileen... kunhan vaan pysyis sitten maassa :whistle: pakkasta luvattu kyllä että eiköhän ainakin hetken.

Kiitos Mammo, on tuo aika ihana kuva :heart: enkä mullakaan muuten ois ollu rahaa kuvauttaa mutta kun mun pikkuveli maksoi Pessille 1v lahjaks nuo kuvat...

Täytyykin lisätä tuo ipanapa cd-joulupukin listaan.Jääkaapin ovessa komeilee hieno lista mihin liimattu kuvia, molemmilla omat toivomuslistat :) ihan vaan muodon vuoks.. Pessillä ei oo toiveina kun villahaalari (jonka kummi lupas ostaa), nuppipalapelejä ja eläin hahmoja. Talvikengät sinne vielä lisään vissiinkin..

Nyt nukkumaan!! Öitä!!!

Ainiin, Mileko Peetun jouduin kans siirtämään aikanaan jatkettavaan kun kiipeili pois pinniksestä, en tiä miten sen teki mut kuitenkin. Aluks laitoin matkasänkyyn, mutta pääsi sitten loppupeleissä sieltäkin pois. Oisko teillä matkasänkyä,sieltä ainakin vaikeempi tulla pois kun pinniksestä.
 
hipkukka vähän ihana kuva :heart:
keiju :hug: noh,mullahan oli vähä mieli maassa sillon kun tuntu et kaikkien vauvat liikkuu jo,osa jopa kävelee,kun simppa ei vielä edes ryöminyt,taisi olla aikalailla 10kk kun oppi ryömimään..

ja meillä ei myöskään syödä itse,en ole vielä antanut lautaselta ottaa ruokaa,lusikka on kyllä mukana melkein aina kun syö..mut kyl toi äidin lautaselta sormin ruokaa varastaa :LOL: annan ite kokeilla syömistä sitten kun se poikaa tuntuu oikeasti kiinnostavan :saint:

äääääh,taas oli jollekkin jotain kommentoimista mutten muista mitä :headwall:

käytiin sitä taloo vilkaseen,paljastui muutama uusi asia,periaatteessa positiivisessa mielessä..
oli ihan kiva talo,ja sunnuntaina ilmeisesti mennään uudelleen katsomaan,valosan aikaan,käydään kaikki tontin rajat jne. läpi ja katsotaan tarkemmin ulkoapäin seinät ja vintti..ja kysellään taas lisää :D
mutta siis aika :heart: talo..joskin omat kaivot pitäs kaivattaa ja sisälle laitettas se joku mikälie ilmalämpö pumppu tai jotain sinne päin :saint:
täällä satoi taas lisää lunta,nyt tuota lunta on ihan riittävästi,ulkonakin sain pers pitkällä rattaita työntää että eteenpäin päästiin,kun ei ollu kukaan aurannu jalkakäytävää :kieh:
laitoin muuten eilen ulos jo valot,ne ei oo oikeen jouluvalot mutta ulkovalot :D tuollaset tuohon katon reunaan,siniset pienet,hirmuisen kirkkaat valot :p hassua :D
 
tin
Keijulle :hug: inhottava ystävä! Meillä kans kaverin tyttö samanikänen, se ei vielä kävele/seiso ilman tukee mutta sanoja tuli kauhee litania. Ku taas meidän poika alko käveleen 11kk mutta ei juuri sanoja kyllä tuu. Äiti ja ittä ja pupu ja prrrrrrrr(kova sana;) ) Ja liuta vauvankieltä. Mutta just puhuttiin että aiva ihana seurata ku kehittyy niin eri tahtia...

Voi mitä ihanuuskuvia teillä! :heart:
Katjannalla kivan kuulonen reissu! Kerro vaan enemmän joskus ku ehdit!
Meillä ei todellakaa syödä ite! joskus annan lusikan mutta paasaa sillä lähinnä pöytää tai sekottaa ruokaa. Eikä näytä olevan hirveesti halujakaa, eikä sen puoleen oo väliäkää :whistle:

Tatu vieläki kuumees :kieh: Ottaa niin päähän, nyt on viikon ja kaks päivää kestäny. Eilen illalla alotettiin antibiootti korviin eikä kuume silti laske.. onkohan vain jotain muuta.. ? ennemmin laskenu heti ekasta ab:sta.

Joulujutuista: Mä odotan tosi innolla joulu ku mähän oon sen aaton töis. Niin sielä on varmaan ihana tunnelma! :heart: Ja sit uudeksivuodeksi me lähetään sinne Leville mun porukoitten kans(äitee luultavasti on Tatun kans ja me hummataan, ukko, isukki ja minä :D ) 7.12 Lähetään ideaparkkiin jouluostoksille mun tyttökaverin kans.

Mutta jos lukis hetken vielä tenttiin, mulla on se tosi iso tentti perjantaina ja arvakkaa vain oonko saanu luettua ku toi yks on ollu kipee :headwall: tarkotus oli siis lukee päivät ja et tatska olis hoidos mutta...

Muoks. Kiva että toktorin talo oli lupaava! =)
 
huomenia!

täällä rauha laskeutunu maahan mutta eipä juur mitään sen kummempia keskusteltu.eilen laitto viestin kun olin töissä et aijonko jättää hänet..no laitoin että "kyllä jos ei tahti muutu"..

ja edelleen samasta asiasta tapellaan..mihinpä se siitä muuttus.toissa yön makas sohvalla kun en antanu tulla viereen.eipä hakenu peittoo eikä tyynyykään.sohvatyynyn varas makas ja ilman peittoo :eek:
no jospas tää tästä rauhottus..olen kyllä aatellu että ite soittelisin perheasianneuvottelukeskukseen tai mikä sen nimi nyt onkaan..et ite pääsisin juttelemaan,eipä oikein ole ketään kelle puhuu.venlan kaks kummii tilanteesta tietää ja siskokin joka sitten aina sanoo, että et ota asiaan mitään kantaa, jospa se siitä..no paskat..

milekosanni kyllä aikas herhiläinen jos jo pinniksestäkin tulee ylite :eek:

meillä ruvennu muksimaan,sylissäkin kun on niin saattaa liipasta ihan kunnolla,silloin kyllä komennan oikein kunnolla,kattoo ja alahuuli alkaa väpättämään.ja ihme raivareita saapi,eilenkin nostin syöttötuolista olkkarin lattialle niin huus kaaressa,ja sätki ja potki mahallee lattialla...onkoha tossa joku vika? ei miun isot tytöt tehneet koskaan noin..vai löytyykö tosta mukulasta enempi luonnetta :eek: ?

jepulis..kohta töihin..onneksi huomenna on perjantai :whistle:

miten muuten yksäidin työharjottelu menee päikkärissä?onko raskasta ollut?
 
Huomenta!

Täällä taas huonosti nukuttu yö |O en tiiä mikä tuota neitoo taas vaivaa,kun on nyt 5yötä heräilly sen 2-4kertaa..viime yönäkin 2kertaa huuteli ennen ku oltiin nukkumaan itse edes päästy ja sit viel puol kolme alko kaamee huuto,tutilla hiljeni kyllä heti. kyllä tuo heräily vaan verottaa omia voimia :ashamed: nyt vielä kun mieskin painaa hulluna töitä,niin yksin joutuu kotona olemaan aamusta iltaan.
Mitenkäs milla-marian pojalla yöt mennyt?

Täälläkin on nyt sitten maa valkeana :) ihanaa! Tuskinpa tuo edes tätä päivää maassa pysyy,mutta kuiteski. Näkee melinakin ensi lumet :heart:

Nyt tuolta makkarista kuuluu pinnojen kolinaa..täytyy mennä :wave:
 
Kertokaas millaset talvikengät ois hyvät??? Tarttis jo ostaa,mutta en yhtään tiedä millaset ois hyvät,kun tää etelän talvi on myös aika vetinen :/ ja maltaita ei sais kengät maksaa :ashamed:

Ja sitten vielä,et mitä vitamiineja annatte nykyään näille taaperoille? edelleen jekovittia tai vastaavaa vai joko jo jotain tabletteja murskattuna?
 
Huomenia!

Keijulle :hug: ja niin kuin jo muutkin on sanoneet jokainen lähtee liikkeelle/kävelemään/puhumaan omassa tahdissaan. Meillähän Kiia lähti tosi myöhään konttaamaan (heinäkuun 24 päivä Kiian päivänä) mutta nyt on jo jonkin aikaa taapertanut,ihme kyllä. Odotin että menis pitempään. Sanoja ei pahemmin tule. Äiti on äiti (jos huvittaa sanoa), kissa on jotain epämääräistä sinne päin ja koira on vuf vuf :D Mut nuoremmat pojat alkoivat myöhemmin myös puhumaan jos esikoiseen vertaan. Hän taas tallas vuoden vanhana ja puhua pälpätti.

Tuo lasten vertailu on ärrrrrsyttävää! Tosin jotkut eivät sitä tee tarkoituksella vaikka vertaavatkin. Meillä Jepen kummitäti kerran kysyi että koskahan alentaan tutkimaan on poika ylivilkas. Jeppe oli silloin n.4v ja heijen vuoden nuorempi oma poika tosi rauhallinen. Katoin vähän aikaa :eek: NO nyt mun tekis mieli kysyä samaa kun heijän kaks poikaa on kyläillessäkin kuin mettän elävät :whistle:

Onneksi ei katjannan apinanpoikaa sattunut (siis päässyt tippumaan) ja Onneksi Sannikin tais hypystään selvitä ehjin nahoin :hug:

Paranemisia sairastelijoille. :hug: Ainakin tinin poitsu ja Sanni oli pipinä :/

Ei syödä ite meilläkään kun äiti ei kestä sitä räpellystä kattoa :ashamed: Ja jos tuolle antaa ruokalautasen nenän eteen niin Kiia mättää kaikki siitä lattialle |O Nyt pari kertaa on haarukalla syönyt makaroneja niin että äiti avustaa niiden seivästyksessä.

dogtor kiva jos oli kiva talo :)

niinukalle jaksamisia sinne :hug: Niin ja meilläkin tulee päin näköä heti jos ei pidä varaansa. Kiia läpsii oikein kunnolla päin näköä. Pojat jos erehtyvät menee lattialle makaamaan niin Kiia painuu päälle riekkumaan samantien ja repii hiuksista ym. Että tavan terroristiprinsessa täällä ;)

Hyviä kuvia YO:lla ja Hipkukalla. Ja yksäidin joulukortista tulee hieno!

Tänne ei ihmeempiä. Paitsi et mun särkee päätä ja kieputtaa nupissa. Liekö nuo niskat taas jumissa. Ainahan ne on mut oisko enemmän kun huone meinaa pyöriä silmissä. Kiva siinä site ollat illat yksin muksujen kanssa.
 

Yhteistyössä