LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

tin
Huomenta!
Kertokaa ny koska pitäs mennä uudestaa lääkäriin ku neljä antibioottia tuo on saanu korviinsa ja yölläki oli kumetta 39,5C. Nyt on kaheksas kuumepäivä...

Tuutikselle kahvia ja buranaa toivotetaan :wave:

Tin
Kyllä minä menisin jo.
Ja meillä putkitetaan, kun lapsella on ollu 3 perättäistä korvatulehdusta 3kk:n aikana.
Sitä kannattaa vaatia, vaikka eihän tuo putkitus tietty oo tae sille, että kierre loppuu :/

Nyt minuu alko koskee mahaan ihan s...nasti! :kieh: Saas nähä auttaako tuo burana taas mitään... *suunnittelee kohdunpoistoa kun eihän sillä enää ees ole mitään virkaa* EIks se st ois voinut lopettaa nääkin vaivat samalla kertaa :kieh:

:whistle: on mulla vissiin vähän tylsää täällä. Otin äsken sakset käteen ja leikkasin itelle polkkiksen. Kun miä nyt vaan päätin niin haluta ja sen piti tapahtua heti. Meijen äippä tykkää kun myö lähtään kohta käymään siellä ja pyydän sitä varmistamaan onko takana kuinka eripituista hiusta. Eli vingun sen siistimään mun leikkaustulosta.... En miä silmämääräisesti hirveitä lovia nää mut toinen näkee taatusti selvemmin. Oishan sitä voinut kampaajallekin ajan varata... mut kun piti saada heti :ashamed: :LOL:

Ja jos noita latvoja vähän kääntää niin eihän sieltä pari eripituista haituvaa erotu, eihän vaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Täällä taas huonosti nukuttu yö |O en tiiä mikä tuota neitoo taas vaivaa,kun on nyt 5yötä heräilly sen 2-4kertaa..viime yönäkin 2kertaa huuteli ennen ku oltiin nukkumaan itse edes päästy ja sit viel puol kolme alko kaamee huuto,tutilla hiljeni kyllä heti. kyllä tuo heräily vaan verottaa omia voimia :ashamed: nyt vielä kun mieskin painaa hulluna töitä,niin yksin joutuu kotona olemaan aamusta iltaan.
Mitenkäs milla-marian pojalla yöt mennyt?
huonosti taas...heräili tiuhaan nyyhkyttämään ja nousi seisoskeleen.
yritti viekkuun päästä...minä en oo nyt kahteen yöhön ottanut vaikka kuin itkee.
toivon että oppis nukkumaan omassa sängyssään,ja kyllä ois ihana nukkuu piiiiiitkästä aikaa yö ilman monia herätyksiä!
meilläkin tuo tutti auttaa itkuun,mutta aika nopeeta se taas tipahtaa ja huuto alkaa.
jaksamisia sinulle sinne,toivotaan että meijän murut taas pian nukkus kunnolla :hug:

Keiju07
Kiitos kaikki taas tuesta! En mä tosiaan itse ole huolissani kävelystä, kun Viena on muuten motorisesti varsin taitava, on kontannut jo niin pitkään, portaat menee ylösalas heittämällä, kiipeilee aktiivisesti, lusikka pysyy hyvin kädessä, juominen onnistuu jne. Ja kävely kärryillä ja käsillä auttaen. Jää vain kaivertamaan hampaankoloon tuollaiset ystävien kommentit. Olen yleensä aika suorapuheinen (saattaa olla täälläkin närää aiheuttanut), joten mietin, että pitäisköhän tästäkin sanoa vaan suoraan... että koen ystäväni kommentit arvosteleviksi ja hieman alentuviksi. Tuon vielä voisinkin sanoa, mutta miten sanoa, että muutkin lapsiperheet ovat kokeneet nuo lapsen kautta pätemiset vähän turhanpäiväisiksi tai itseään loukkaaviksi... kyseessä on kyllä siis tosi hyvä ystäväni, jonka kanssa ollaan ennenkin käyty vääntöä asioista, mutta jotenkin kun ikää tulee, niin ei viitti enää kähistä asioista niin kuin silloin alta kaksikymppisinä :D . Ne on nää läheiset ihmissuhteet tällaisia...

Onpas Tatu ollut siellä pitkään sairaana. Vie vaan taas lääkäriin! Harmi ettei tenttiin lukemisesta tule mitään; vähän sama tilanne täällä (mutta ei siis sairautta!), joten sympatiat on todellakin sinun puolella!

Niinukka, tuli positiivisena asiana mieleen, että selvästikin miehesi kuitenkin aattelee itekseen ollessaankin asiaa ja on huolissaan sun suhtautumisesta. Jospa vaan sais itteensä pikku hiljaa niskasta kiinni. Miten suhtautuu ulkopuoliseen apuun tai asiaan kuuluviin ryhmiin? Niin, ja eiköhän Venlalla ole vaan mukava annos omaa temperamenttia! Et sitä uhmaikää odotellessa...

Krisulle piti sanoa, että mietinkin yks päivä, että mites Melinan syöminen sujuu. No nyt sitten teillä on tuota uniongelmaa... yhtä vaihetta tämä elämä, eiks vaan. Sympatiseeraan etenkin tuota päiväunirytmiä. Meillähän nukuttiin myös jo yhdet unet, kunnes yhtäkkiä lyhensi ne ekat unet vain noin reiluun tuntiin, joilla ei sitten pärjääkään. On sitten ihan väsy siinä viiden aikaan, sitä ennen ei oikein nukahda toisille unille ja silloin alkaa olemaan aika myöhäistä nukkua. Annan satunnaisesti nukkua sen reilut puoli tuntia. Pyrkimyksenä on ollut lykätä tuo muksu sänkyynsä kasiin mennessä, jotta olisi jotain omaa aikaa... ei aina onnistu, jos pääsee illalla nukahtamaan... esim.autossa.

Tuutis, heitit varmaan vitsillä sen kohdunpoistun, mutta jos tosissaan puhutaan, niin mulla ainaskin on sellanen mielikuva, että siihen vasta saattaakin liittyä monenmoista kremppaa ja hormonaalista häikkää... mut varmahan en oo. Särkylääkettä vaan napaan! Ja kyllä oot saannu kommenttia Jepestä :eek:, minähän en ois pystynyt turpaani kiinni pitämään, vaikka leijonaemo sielläkin taitaa olla.

Vielä lopuksi mahakuulumisia. Tunnistin toissapäivänä ekat liikkeet ja nyt olen niistä varma. Aika hassua, viime raskauspinossa olin jo miltei huolissani (ainahan mä oon kaikesta :ashamed: ) kun tunsin liikkeet vasta silloin 24 vkolla (tai sinnepäin kun en tarkkaan muista). Nyt tunnen ne jo melkein 10 vkoa aikaisemmin. No, nyt tietenkin tiesi, mitä odottaa, mutta eipä taida istukkakaan olla etuseinämässä niin kuin viimeksi, näin olettaisin. Pientä kutitustahan se vaan nyt on, mutta aika ihanaa. :heart:

ainiin...kävin tosiaan tänään lääkärissä kun alamaha kipuillut pitkään,
sieltähän joku hemmetin möhkyrä löytyikin,pelottaa aika paljon vaikka lääkäri sanoi että harmiton kystä taitaa olla.
onko teillä ollut tuollasia??
mulla on joskus ollut munasarjoissa ja ne näkyi ultalla,mutta nyt oli kohdunsuulla.
ottivat kuitenki koepalan,tässä nyt saa jännätä tuleeko postia vai ei...

jos kokemuksia niin kertokaas

Täällä ollaan :wave: , joku jo oli kaipaillutkin =) . Menoa ja haipakkaa on ollut, itse ihan rättiväsyneenä en kamalasti ole jaksanut kirjoitella, neiti on taas aloittanut yöriekkumiset :headwall: . Lieneekö nyt vaan hetkellistä levottomuutta siitä kun päivä päivältä uskaltaa enemmän niitä ihania askelia ottaa...? Toivottavasti rauhoittuisi vaan pian. Mutta jotain hyvääkin, meilläkin kiikarissa oma talo, joka rupeaa aina vaan tuntumaan paremmalta ja näyttämään todennäköisemmältä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Vielä lopuksi mahakuulumisia. Tunnistin toissapäivänä ekat liikkeet ja nyt olen niistä varma. Aika hassua, viime raskauspinossa olin jo miltei huolissani (ainahan mä oon kaikesta :ashamed: ) kun tunsin liikkeet vasta silloin 24 vkolla (tai sinnepäin kun en tarkkaan muista). Nyt tunnen ne jo melkein 10 vkoa aikaisemmin. No, nyt tietenkin tiesi, mitä odottaa, mutta eipä taida istukkakaan olla etuseinämässä niin kuin viimeksi, näin olettaisin. Pientä kutitustahan se vaan nyt on, mutta aika ihanaa. :heart:
ihanaa :D :heart:
muistan ku tunsin liikkeet ekaa kertaa masussa,mikä ihana tunne :heart:
se pieni ihana kutitus!!

Keiju07
Milla-maria, mulla oli ns. hormonaalinen kysta munarakkulassa, voipi olla vieläkin... hedelmöityshoidoissa se silloin aikoinaan havaittiin ja ivf:n yhteydessä tyhjennettiin neulalla, eipä se tuntunut miltään, kun ei koko homma muutenkaan tuntunut, kun olin niin rauhoittavissa tms. Sanoivat, että tulee aika varmasti takaisin. Silloin tällöin menkkojen aikaan se vihloi mielestäni. Mitä todennäköisemmin sun tämänkin kertainen kysta on ihan harmiton juttu, vaikka ei nyt munasarjassa olekaan, vaan kohdussa. Sitä en tiedä, onko poisto jotenkin isompi prosessi... toivottavasti ei.

Hei,

Miten musta tuntuu etten enää ehdi lähellekään entiseen tapaan palstailemaan :headwall: Nyt on tosin pyykkiäkin reissun jäljiltä niin paljon että pyykkikonekin laulaa tauotta. |O

Tänään käytiin tutustumassa uuteen päiväkotiin. Apinanpoikahan kulki siellä kuin vanha tekijä huoneesta toiseen ja tutki paikkoja innolla =) Huomenna mennään taas uudestaan. Kylläpä tuntuu kiireiseltä ehtiä yhdeksäksi johonkin :eek: Huh, ja puuh, taitaa olla karu arki edessä kun noita kahta lähtee kuskaamaan. Onneksi mies hoitelee ainakin joulukuun ajan lapset aamulla, minä haen sitten iltapäivällä kotiin. Aika vanha päiväkotihan tuo oli ja vähän on sekavat tunteet itsellä koko hoitoon viemisestä. Ihanan pieni ryhmä ja mukavat hoitajat, mutta kyllä se mietityttää, varsinkin tämän nuoremman osalta kuinka pärjää. Anni mua nyt ei huoleta ollenkaan. Hyvää tekee vaan neitille päästä täältä koti nurkista vähän muihinkin ympyröihin. Meinaa olla niin vaikeaa nykyään jäädä mihinkään hoitoon, edes muutamaksi tunniksi.

Yhden joulu valo-kranssin laitoin jo liesi nurkkaan. Oli niin ihanaa kun tänään kävi siivooja ja oli ihan pakko laittaa kotiin tunnelmaa lisää :whistle:

Minä olen aloittanut nyt salaatti linjan. Lomakuvia katsellessa totuus oli aika karua katsottavaa |O :headwall: :eek: ja kun astuin puntarille, ei sekään kyllä ilosta pomppinut silmille lukemiensa kanssa |O |O |O Laitan lomakuvia lapsista kunhan saan ne koneelle.

Keijulle onnea ensimmäisistä liikkeistä :heart: Kiialta miä tunsin ne omasta mielestä tosi varhaisessa vaiheessa.... semmosta ihanaa perhosten siipien lepatusta :heart:

Ihan oikeesti voisin tuon kohdun poistattaa vaan siihen ei ne ihan kepein perustein ala. Yksityisellä tietty pääsis.... jos ois rahaa ja uskallusta mennä. Se voi aikaistaa vaihdevuosivaivojen alkamisia mutta jos munasarjat jätetään niin ei korvaavaa hormonihoitoa tarvi, jos oikein luin kun googletin. Mulla kun nuo vaivat on sterilisaation jälkeen pahentuneet ja eivät enää rajoitu kierron puoleen väliin ja menkkoihin vaan vaivaa on paljon useammin, siis niitä kipuja. Tietty vois hommata hormonikierukan tai pillerit avuksi... tylsää :kieh: Niitä vaihdevuosia ootellessa... eiks nekin kohta ala kun oon jo 35v :whistle:

milla-maria toivotaan että se möykky on vaaraton kysta :hug: Mulla on munasarjassa ollut kysta. Poistui itsekseen ja aiheutti ollessaan alavatsakipuja

Muoks. Keiju en viittinyt silloin älähtää kun toinen Jepestä kommenttia laukoi. Pistin sen nuoruuden ja tyhmyyden piikkiin (minä viisas ja vanha :D ). Mutta kaikki tutut saivat kyllä kuulla mitä mieltä tuommoisesta olin ja eiköhän se kummitädin korviin mennyt muuta kautta ;) On nimittäin mun serkun vaimosta kyse joka ei muun suvun silmissä aina ihan loista käytöksellään.... Sen takia minusta on aika pirun kiva kattoa kun hänen omat muksut on mitä on :saint:

Meijen likka nukkuu toppapuku päällä toppapussissa sisällä :whistle: Tultiin kotia mummilasta ja tuo nukahti. Äsken äänteli ja oli silmät auki kun menin kattomaan. Puhuin siinä ihan ääneen toiselle ja lähdin siirtämään rattaita sisälle. Tuo nukahti takas :eek: Ja taatusti en takaisin ulos kärryjä raahaa... Mahtaa olla hikinen kun suostuu heräämään. Pussia ja pukua yritin hiukan availla..

Mulla ois tuossa oottamassa keko mutaisia ja märkiä vaatteita |O Kuka viittis tulla ne huuhtomaan ja heittämään koneeseen? Kengätkin vois viedä kuivauskaappiin.... Löytyiskö vapaaehtoisia :wave:

Ai niin, ei äippä kun kahdesta kohtaa napsassut vähän pidempi hiuksia pois... :D Totes et ootko käynyt parturissa... juu, vessassa kahdella peilillä :LOL: Hyvä karvari olikin, sai kahvia samalla ja ei tarvinnut jonottaa :whistle:

kiitos vastauksista :hug:
mulla ei niitä edellisiä poistettu ollenkaa,nekai puhkes itteksee?!
ainakaa raskausaikana niitä ei näkynyt.
en tiiä miten sitä niin säikähtää nuita möykkyjä,heti syövät mielessä... :x tai että en sa enää lapsia..ihan kaikkee mielessä.
jännä miten aina pitää pahinta ajatella!
no,tässä oottelen niitä vastauksia..yritän olla ajattelematta koko pertanan mökärettä:whistle:

kävin pojan ja koiruuden kanssa metsässä tutkimusretkellä,tuo pikkumies nautti siellä olosta
=)
puita katteli ja kuusenoksia oli kiva räplätä.
puhelimella kuvasinki muutaman pätkän.
juu se ei enää viihdy vaunuissa,ellei oo toosi paljon lamppuja joita kattella :LOL:
huom:meillä on nyt lamput in,niitä katsellaa ja osotellaa pitkin päivää! :D

hui kamala ku pisti kurja otsikko kaupassa silmään...
2-vuotias lapsi kuollut kun törmännyt lasipöytään :'(
kamalaa!!

painun vielä kahvetta keitteleen :wave:

nin ja tuosta möykkyasiasta vielä...eise lääkäri puhunut mitää jatkosta!
ois ollu kiva päästä ultraan ja kattoo josko selviäis nuita mahakivun syitä!
välillä ei voi ees kävellä kun sattuu niin paljon...arggh!
en tiiä..jos ei nyt selvii nii alan säästään yksityiselle!
mitähän siellä käynti maksas??

milla-maria miullahan todettiin sillo 4d ultrassa 5cmx6cm joku kystä tjms.nyt se vaivaa kai...maha sairaan kipee het kierron puolesta välistä aina menkkojen loppuun asti.ja vuotaa losottaa ihan älytsisti.sit vihloo ja viileksii ja toooooodella kipeet menkat on.saa viikko enne menkkoja käydä syömään särkylääkettä.nyt oon ens viikolla menossa lekurille,saas nähdä mitä sanoo..

keiju kerran mies siellä ton asian tiimoilta kävi juttelemassa,mutta se jäi siihen.tänään puhuin työkaverilleni (ns.mein pomolle) asiasta.ettei ihmettele jos joku kaunis aamu en tulekkaan töihin vaan olen kimpsuni ja kampsuni muuttanu uuteen osotteeseen.

oltiin venlan kanssa vasta vaille viis kotona..kyllä jurppi kun yhen mukulan kanssa seisoit pihassa kahestaan tunnin..yleensä se on haettu jo enne neljää,niin nyt tuli hakija tyyliin 2 min yli puol.5 ja miulta työaika loppu puolelta :headwall:
huomenna kanssa illalla varttia vaille viteen :headwall:

mutta nyt uunin lämmitykseen...

niinukka: kuulostaa tutulta
tuo losotus ja vihlominen...
mulla on nyt suunnilleen puolivälissä kierto ja ihan samaa oiretta ku sulla..
alkoi vatsakipu taas pari päivää sitten kunnolla vaivaan.
menkkakipuilu on aika pientä,tai se vaihtelee..joskus aika kipeenä ja joskus taas paljoa huomaakkaan.
johtuukohan seki sitten että millon on kystää??
kaikkea sitä pitääki naisilla ola vaivana!!!

nukuin tuossa tunnin päikyt..juuh aika myöhään mutta väsytti niii paljon
ja sattui poikakin nukkuumaan 17-18

pasha haisoo!!vaipan vihtoon siis :wave:

Helou

Ja pitkästä aikaa:)
On ihan tolkutonta nykyään, töissä päivät ja illat aikamoista lentoa. Eemi osaa kiivetä ihan joka paikkaan, ja sekunniksikaan ei voi jättää silmistään.
Tuo on niin villi epeli, että huhuh..
Tällä viikolla on lisäksi ollut 1v neuvolaa, noiden isompien arviointikeskustelut koulussa ja ties mitä "ylimääräistäkin"..

En siis ole teitä unohtanut, olen kyllä koittanut näin iltaisin lukaista, mutta kun vaan ei riitä vuorokauden tunnit.

Paljon on asiaa mihin pitäisi kommentoida..Ensinnäkin kaikille sairastelijoille voimia, kuten myös yönsä valvoville!

Meillä Eemi viime viikolla oksensi yhden yön, ja nyt päällä räkätauti..muutenkin nuo yöt menee meillä ihan miten sattuu..Eemi heräilee pitkin yötä, nousee ylös, koittaa kiivetä, itkeskelee..Ja viereen ei voi ottaa, tuo herää ja riemastiuu ihan todella. Alkaa samantien riehumaan:) Ja en kyllä uskaltaisikana viereen ottaa, tuo adhd itsensä varmasti onnistuisi tiputtamaan..

Meillä Eemi nukkuu yöt matkasängyssä, ei pysyisi pinnasängyssä, kun saa niistä pinnoista apua kiipeämiseen. Saa nähdä kauanko tuo matkasänky ajaa asiansa.

Kävelystä: Meillä Eemi kyllä kävelee, mutta ongelma on se, että se on niin hidasta..siis Eemille se on ongelma.. Kun on kiire karkuun tai johonkin "pahantekoon", niin kyllä tuo heittää nelivedon päällä :LOL: Ja onhan tuo melkoisen haparoivaa tuo kävelynsä. No, ikää on vasta 1v ja 3vkoa, eikähän tuo ehdi kävellä vielä monen monta askelta.

Sanoja tulee joitakin, äiti, isi, anna, napa jne jne..välillä ne vaan ei aina osu kohdilleen..tänään kun kysyin että missä napa, niin näytti pippeliään :LOL: , no, lähelle meni:) Lehdestä näytti rölli-peikon kuvaa, ja huudi että ISI..minä nauroin että joo niinpä onkin..käänsin sivua ja oli kuva Martti Syrjästä..Eemin huusi että ÄITI..ja mua ei yht´äkkiä enää naurattanutkaan.. :| Että näin meillä :kieh: :kieh:
( väitän kyllä että en omaa Martti Syrjän näköä..mutta tiedä sitten..)

Nyt sain tuon iki-ihanan ikiliikkuja unille, ja menen laittamaan tiskit ja pyykit..se on sellaista hommaa mihin Eemi haluaa kovasti osallistua, ja se ei oikeen toimi..Eemi kiipeää astianpesukoneeseen ja nopealla ranneliikkeellä lähtee astiat..Eli siis säästän nuo puuhat mieluusti näin illan päätteeksi:)

meillä ei pojalla paljon sanoja tuu vieläkään :/
äittii,autoo ja mammaa.
mummua sano kyllä kerran mömmöksi :LOL:
teillä muilal lapset untuu jo höpöttävän vaikka mitä!
oon nyt yrittäny saada enemmän puhumaan,kun osottaa jotain niin kerron aina mikä se on.
yleisemmin esittelee niitä lamppuja(josta jo mainitsin), tuikkuja,takkeja,tauluja jne.
yleisin vastaus on äiti :LOL:

minulla taitaa iskee kuume päälle |O

Yhteistyössä