LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Krisu, hammastahnasta... Peetun aikaan sanottiin että sitten kun lapsi osaa itse sylkeä otetaan hammastahna käyttöön. Ei siis oo meillä ainakaan vielä Pessillä kun vesipesu.

Toi Anna Puustjärvi on niiiiin ihana, tai siis tuo sen ääni on aivan tajuton :) mä oon ihan fani jo B)

Moninkertaiset :hug: jokaisella tarvitsijalle!!!

Puurosta Kokeilkaapa tehdä puuro mehuun. Me ollaan nyt muutaman kerran tehty ja hyvä ettei poika lähde lentoon, kun niin innostuu kädet viuhtomaan mehupuurosta :D Meillä tuo puuron syönti on tökkinyt reilun viikon verran. Voisilmä, hillot tms ei lisännyt ruokahalua, mutta mitä tujumpaan mehuun on tehty sitä nopeammin syö.

Äitien omista joululahjoista Oletteko jotain toivoneet? Minä toivoin tylsästi kylpytakkia ja yhtä ikiomaa shoppailupäivää. Eli välipäivien aikana haluan käydä ihan yksin alennusmyynneillä ilman mitään aikatauluja tai kotiintuloaikaa. Mies erehtyi ja suostui :D Mie oikeasti aijon lähteä aikaisin aamulla ja tulla illalla vasta kotiin, kyllä sen verran hyvin saan ajankulumaan, jos yksin pääsen lähtemään :LOL: Mies saa ihan itekseen hoitaa pojan ja koiran kotosalla.

Helkatti tuota lumen tuloa |O Olin esikoisen kanssa lumitöissä kaks tuntia |O Miä vihaan lunta! |O Mutta pakko oli kun ja jos aura joskus erehtyy näille kulmin niin meijen pihalta ei pääse pois. Ja tuo tuuli kasaa kivoja lumidyynejä aina sopimattomiin kohtiin |O

Nyt luulis unen tulevan kun koko päivän on touhunnut ja suurimman osan tuolla tuiskeessa. Meil on enemmän lunta nyt kun koko viime talvena yhteensä :eek:

dogtor eikö siel tosiaankaan ole mitään perhekerhoa tms. Tosi tyhmää jos ei ole!

Muoks. just nyt ei sada mut sadetutka lupaili tunnin päästä alkavan uusi sade joka jatkuu KOKO yön |O *pihisee,puhisee kiukusta*

Meillä ei äiti ja isä saa lahjoja jos mummi ei pukin kanssa yhteistyötä tee. Näin ollaan tehty jo muutama vuosi että ostetaan vaan lapsille ja kummilapsille. Ja veljen kanssa äidille jotain. Mutta ei ukon kanssa toisillemme

meillä kävi linkomies tossa kuuden kantturoissa,mutta jos tätä vauhtii sataa aamuun asti ni ihan samanmoisesti piha tukossa.

tyty nukkuu,ja ukko tekee lähtöö yöks töihin.

joululahjoista ohan tuo ukko ostanu joululahjan vielä,mutta just yhtenä päivänä puhuttii että mitä sitä oikeastaa toisillemme ostamaa,kun ei oikein minkään tarvis ole..mutta kattoo nyt,toisaalta en edes tiedä mitä tolle ostaa..

uhkasin kyllä omille penskoloillekkii etten osta yhtään mitään, kun aina muutenkii saa olla rahaa syytämässä..itseasiassa olen vanhemmalle ostanut paon 2 tuotantokauden ja tolle nuoremmalle suoristusraudan..eiköhän tuossa jo ole,ostaa sitten jotain suklaata ym..sitten mietin että ostanko etätytöille mitään..jotain pientä ehkä...
venlalle nyt vois ostaa vaikka mitä kivaa :D

muuten minkalaisia talvihattuja teidän mukuloilla on?kokeilin tuossa kahta toppahattua,toinen oli niin iso että olis kaks venlukan päätä mahtunut,ja äippä pakkauksen toppahattu ei menny enää edes päähän.. :eek:
onhan tolla noita hattuja,mutta jotenkin oon miettinyt että pitäskö ostaa sellanen kypärahatun mallinen hattu?yks sillä sellanen on,mutta eilen kun se oli hällä päässä niin miusta tuntu että se jotenkin lörpötti tosta sivusta,että kun päätä käänsi niin tuntu että korvat näkyy,vaikka ohut kypärähattu tuolla oli siellä alla...ja rukkasetkin pitää toiset lähtee investoimaan,tänään yksiä rukkasia yritin tunkee käteen,niin,niin tiukka kiristys tsydeemi siinä oli,ettei menneetkää käteen :headwall:

noista joululahjoista vielä..meillä on appivanhemmat ja minun vanhemmat antaneet rahaa että saa jotakin sitten ostaa..

Mä en keneltäkään muulta saa joululahjoja kun omilta vanhemmilta, ehkä jotain.. viime vuonna sain kyllä sen astianpesukoneen :heart: nyt toiveita kerroin sen verran että yhden villatakin näytin sokoksen lehdestä ja isi lupas ostaa mulle yhden koulukirjan ens vuodeks. Peetun mummilta oon kyllä kans saanu jotain joka vuosi,viime vuonna Ratian yökkarin ja Ratian sukkia.

Peetu nyt sitten saa vaarilta sen muumitietokoneen... ja kauheesti hinkuaa Lilli kastelukannutaloa :) mun mielestä kauheen sulonen toive... :heart: ja sit tässä mietin josko niitä pikkulegoja uskaltais jo mummolasta tänne meille kuskata.. Pessille tarttis löytää joku kiva perässä vedettävä juttu. Ihan innoissaan sellasesta on ollu kun jossain on ollu...

Nyt unille,jos vaikka joutuu heräileen yöllä.

ainiin, piti vastata tohon talvihattuun Niinukalle, Pessillä on sellanen paksu kypärämyssy, on tosi kätevä kyllä. Sit on tuollanen h&m:n "lentäjän hattu" mallinen yks..löytyy myös ihan perus paksu pipo. Mutta kypärä myssy on kyllä suosikki nyt molemmilla. Täytyykin muuten käydä sellanen ohut ostamassa alle Pessille,ei meinaan oo vielä...

tuuti ei ole ei :/
pipoista meillä on niitä hirmunen läjä,reiman fleece pipo,paksu kypärämyssy mallinen pipo,kivat merkkinen pipo kahdella tupsulla,sellanen karvalakki mallin hattu,ja sellanen neulottu pipo tupsulla ja korvaläpillä,teddy karvainen pipo korvilla,hmm olikohan vielä?en muista..
hammastahnaa ei käytetä vielä..

täällä kans ei sada nyt ku ihan vähä,sais tulla enempikin,kolasin pihalla lumia silleen aidan muotoon,jäi tollanen leikkipaikka tohon kun ei meidän pihaa muualta aurailla ku tieltä,joten ei tuohon leikki paikallekkaan päästä :/ perseestä tää koko kylä :kieh: mitään mahdollisuutta mihinkään..
pah,oli jotain muutakin kerrottavaa,ainiin se että kivasti maksoi taas koirien lääkkeet apteekissa,50e sujahti sinne..emmalle kus lääkkeet ja edille korvatipat kun molemmat korvat on tulehtunu,ja se kiva kaiken lisäks että mä joudun 2 viikon ajan aamulla ja illalla ajamaan äipän luo laittamaan ne tipat tuolle koiralle,kun siellä huushollissa niitä ei kukaan muu uskalla laittaa :headwall: ja kukaan ei ollu siellä saanu ees katottua edin korvia ku käskin niitä kattomaan,haiseeko-punoittaako-onko ruskeeta töhkää,mä sit menin nekin katsomaan :headwall: :saint: ja nätisti antaa kattoo ne ja antaa tipatkin tosi hienosti laittaa..

...ahdistaaaaa.. taas isännän työviikko edessä ja meikä lukittu 4 seinän sisälle kun tuo tarvii auton :headwall: :'( ei kestä ei..

joululahjoista
miehelle oon sanonu että tästä lähtiin voi alkaa osteleen kalevala koruja,sormuksia,rannekoruja ja kaulakoruja..ja nyt saa ostaa puhelimen :D ja ukolle ostan ainaki puhelimen,meillä ne on melko hajalla kun tuo taapero on niillä leikkiny :whistle: ja varmaan jonku hyvän hajun jota voin ite nuuhkia :snotty:

niinukka: meilläki pojalla sellanen kypärähatun mallinen paksumpi myssy ja kyllä sieltä korvat näkyy!mää oon laittanu alle sen ohkasen kypärähatun nii varmasti korvat suojassa.
kokeilinhan mää tuota myssyä kaupassa mutta eipä sitä siinä huomannu että kun poika kääntelee päätään niin korvat ihan paljaana.

yksäiti saanu hienon kuvan napsastua poikasista!=)

krisu : kiva kuulla että teilläki meni ilta ja melinan hoito hyvin!
nyt sitä uskaltaa toistekki lähtä =)

täällä kans kamala myräkkä :eek: huii
aamulla pakko käydä asioilla,tarkotus oli käydä vaunuilla mutta eihän tuonne voi lähtä käppäseen.etenki ku sairastellu.
no onneksi saatiin kyyti,miehen siskonmies lähtee käyttää mua ja poikaa.
tahtoo vaan aina kaikki olla aamulla töissä ja hankala saada kyytiä,
no mutta onneksi nyt tuokin järjesty.

joululahjaksi
haluun sinkkuelämää elokuvan tai sitten sen 3kauden..en vielä oo päättäny..
ja suklaata :p
en tiiä yhtään mitä tuolle ukko-kullalle ostasin :/
kertokaas muut mitä ootte suunnitelleet jos sais ideoita :)
pojalle meillä on pari kirjaa ja nalle-puh lautasia.
mun vanhemmat ostaneet legoja,ja ne on kyllä nyt mieluisia!
ehkä vois jotain pientä vielä laittaa,mutta ei mun mielestä paljoa tarvi!
ihanaa ku tulee joulu!ootan innolla!
ens lauantaina mennääki siskon ja mun vanhempien kaa tonne 60kilsan päähän jouluostoksille,mies kattoo poikaa.

nojaa jos sitä painus petiin ni jaksaa nousta hyvissä ajoin
Öitä kaikille ja kauniita unia

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meillä ei äiti ja isä saa lahjoja jos mummi ei pukin kanssa yhteistyötä tee. Näin ollaan tehty jo muutama vuosi että ostetaan vaan lapsille ja kummilapsille. Ja veljen kanssa äidille jotain. Mutta ei ukon kanssa toisillemme
Meillä ihan sama homma! Tulis niin himputin kalliiks ostaa kaikille, kun on iso perhe. Näinkin saa rahaa kuluun, vaikka ostan joulusin aina jotain pienempää ja synttärinä sit isompaa (kalliimpaa).

Voi h! |O Täällä jatkuu järkyttävä keli. Mun pitäis lähteä kotkansaarelle niille asioille mut voipi olla etten lähde vaan soitan et yritän huomenna. Autokin näyttää lumimöhkäleeltä. Tekis mieli soittaa kouluun että Jeppe on kipeenä ja pysytellä koko päivä sisällä :ashamed:

No ei auta kuin lähteä kaivamaan autoa esiin nyt kun muksut vielä nukkuu :/ Jos tänään ei mitään kuulu niin oon hukkunut tuonne lumeen :whistle: :wave:

Miten muualla? Meillä ei onneksi sähköt ole menneet. Pimenikö milekon tölli, entäs dogtorin?

Meillä ei edes aura käynyt vielä tai ainakin siltä näytti :kieh: Isoilla teillä on kuulemma siedettävä ajokeli. soittelin ukolle ja kysyin mitkä mahikset mulla on ehjänä päästä perille :D Tosin tuo tulee kotia ja menee lääkäriin siitä selästä niin kuin jo eilen arvasin :whistle: Hyvin tilattu selkävaiva... kukas joutuu lumityöt tekemään |O

Huomenia!
on kyllä hurjasti lunta :eek:
koiras pitäs käyttää ja poikaselle antaa aamupala..
ttulin vaan pikaseen kurkkaan.
täällä yskä jatkuu murulla,sais jo loppuu!
yö meni paremmin ku moneen kuukauteen,muutaman kerran vaan heräs.
mites muut yöheräilijät,miten yö meni?

nyt äkkii aamupalalle ja sit asioille kylälle :wave:

Mä saankin ihan hyvällä omallatunnolla olla sisällä koko päivän :whistle: pojat nukkuu ja mä herkuttelen marianne jäädykkeellä :p tein ekaa kertaa ja tuli niiin hyvää :p
Pessillä siis selvästi enterorokko,kädet, jalat, pylly ja kasvot aika lailla rokolla.. muuten ihan hyväntuulinen ja terve,syökin hyvin. Peetulla oli äsken 38,3 kuumetta.. yö meni keturalleen, Peetu kun nukahti klo.18 yöunille niin heräs joskus 01 aikaan ihan virkkuna.Tosin sit alko lämpö nouseen niin väsähti ja nukahti.Oli ilmeisesti saanu kuumekouristuksen omassa sängyssään kun tuli yöllä sanomaan mulle että äiti joku heilutti mua äsken :) mähän en saanu nukuttua kun koko ajan jännitin tota kouristusta. Pessi muutamaan kertaan itki,hälle kun hammaskin tulossa. ja heräs molemmat joskus ennen 7.

Taidanpa soitella vaarille jos tulis kaivaan mun auton hangesta, tykkää kovasti siitä hommasta ja poikia kun ei voi pihalle viedä. Huomena kaupungissa Pessin korvalääkäri klo.9.
Ja ois pojilla huomena valokuvaus tarhassa... :/

Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Yksäiti Villavaippahousujen ei kuulu haista, yritä mahdollisimman ystävällisesti kehottaa pesemään ne. Paketin koosta on hankala sanoa näkemättä, mutta aika muhkea se saa olla että kävelyyn vaikuttaa. Siroimmat kestot ovat lähes samaa paksuusluokkaa kertsien kanssa, mutta voihan olla että äiti laittaa varmuuden vuoksi pk-vaippoihin hirveästi imua jotta vaippa ei falskaisi.

Jos iho on mennyt rikki, niin syynä voi olla esim. hautunut kakka, liika kosteus tai allergia. Kestovaippainfolla on infopaketteja myös päiväkoteihin, vinkkaa työkavereillesi että käyvät etsimässä sieltä lisätietoa.
Mun täytyy vielä kestoilijana kommentoida, että en oikeastaan ymmärrä, miksi sen keston pitäisi olla niin paksu paketti. Meillä on käytössä taskuvaipat ja vain unille teen vähän paksumman paketin, muuten toki kertistä paksumpi, mutta ei millään haittaa liikkumista. Villikset on käytössä vain öisin ja nekin taskun päällä eikä mitään harsoviritelmiä tms. Nekin sallittakoon, mutta päiväkodeissa mun mielestä taskuvaipat olisi toimivimmat henkilökunnan kannalta. Ja ehdottomasti pitää olla puhtaat ja haisemattomat vaipat (siis puhtaina ja kuivina!) Ihottumia tulee yleensä kestoista vähemmän kuin kertiksistä, kun niissä ei ole mitään kemiallisia aineita, mutta tääkin on niin lapsikohtaista. Kyllä olisi tärkeintä hoitaa ensin iho kuntoon!

Keiju07
Ulos kun katsoo, niin ei uskois, että eilen aamupäivällä haravoitiin viimisiä lehtiä. Ihan hyvä ajoitus :) . Kunhan Viena herää päiväunilta, niin sitten lähdetään lumeen tutustumaan, illalla ei enää pyryyn jaksettu lähteä, kun se lumentulo täällä etelässä alkoi vasta niin myöhään. Tekiskö muuten kerrankin mieli hiihtämään, mutta eihän niitä latuja ole varmaan vielä tänne vedetty, ja tottakai mun murtsikat on mökillä... plääh... no mennään sitten vaikka pulkkailemaan. Nyt pitää ottaa ilo irti, kun ei ole varmuutta, että kauanko lumi pysyy maassa ja tuleeko sitä tänne enää ollenkaan lisää.

Hammastahnaa laitan pienen sipaisun, jotta saa vähän fluoria, mutta ei sitä kyllä nieltäväksi asti riitä. Kovin mieluisaa ei hampaiden pesu ole... no ensi kuussa mennään hammashoitajalle, niin jos sieltä saisi sitten ohjeistusta enemmänkin.

Halauksia dogtorille ja muillekin joilla on mieli maassa ja veto pois päältä. Tiedän tunteen, kun on jumissa neljän seinän sisässä eikä saa ittestään oikein mitään irti... Toivottavasti lumi ja sen myötä lisääntynyt valoisuus sais mieltä vähän paremmaksi! Ja jos sulla on vaan mahdollisuus, niin käy ihmeessä juttelemassa jollekin ulkopuoliselle. Jos kemiat osuu kohdalleen, niin siitä voi saada paljonkin irti.

Heippa,

Hammastahnasta; meillä käytetään Apinanpojalle noin kerran viikossa, ihan pieni pisara. Enimmäkseen kuitenkin pesen pelkällä vedellä. Mulle sanottiin hammashygienistillä että ei haittaa vaikka suuhun jääkin tahnaa ja parempi kuulemma olisikin jos isompikaan ei huuhtelisi sitä pois sieltä. Nieltäväksi asti ei varmasti ole kummallakaan tahnaa suussa, niin vähän tuota tulee laitettua isommallekaan ja hänelle käytän sitä tietenkin päivittäin.

Talvilakista
. Meillä on pakkasilla ja viimalla sellainen tosi lämmin ja hyvin pysyvä paksumpi kypärä myssy, ei varmasti näy korvat eikä muutenkaan pääse tuuli sisään. Laitanpa kuvan kunhan poika herää unilta. Sitten lauhemmilla keleillä olen pitänyt pelkkää talvipipoa ja kaulassa kauluria. En siis käytä monestikaan puuvilla kypärälakkia minkään hatun alla.

Meillä on myös lunta enemmän kuin laki sallii. Koko aamupäivän olen puskenut tuota ja silti sitä tihuttaa edelleen lisää :eek: Kiva minusta on kuitenkin kun maa on valkeana joten en valita enempiä. :D :xmas:

lumista päivää!
tulihan sitä,lunta meinaan =) ! me asutaan aika aukealla pellonnyppylällä joten kauheesti ei ole kinoksia jäänyt kun tuuli on kuljettanut mennessään! vähän sain sentään lumitöitäkin tehdä!

meillä aina kypärämyssy alla------wenja wekkulit on ylitse muiden!!!!------ja muutama hyvä toppahattu löytyy,pipoja vähemmän. pitäis raskia ostaa uuteen reiman pukuun matsaava turkoosi pipo mut on niiiin sikakalliita,taitaa 25e olla :eek: !

joululahjasta; tokaisin ukolle että joko sohva, tai järjestelmäkamera,mutta taitavat kyllä olla vähän liian tyyriitä lahjoja :/ .........mutta yökkäri ja tohvelitkin olis tarpeen!

Tuo lumentulo on kyllä ihan älytöntä :eek: Hoh hoijaa. No asioilla käytiin ja lisää töitä pukkasi sillä reissulla. Viikonloppuna meen yhdille rivitaloille iltaan eli klo 11-19 molempina päivinä ja sitte on itsenäisyyspäivänä aamu sairaalassa samalla osastolla jossa olin illassa perjantaina. Nuo on nyt sovittuja päiviä. Saas nähdä kuinka tuota hommaa pukkaa.

Ainut mikä lisäjuttu tähän tuli niin silloin kun valmistuttiin (-96) myö ei rekisteröidytty koska ei ollut pakollista ja oli tää tutkintokin aika uusi. No nytpä pitää se tehdä, kaupunki vaatii. Tänään oon sitte soitellut terveydenhuollon oikeusrekisterikeskukseen (tms.) ja selvitellyt asiaa. Pitää mennä maistraattiin (selkeintä ) ottamaan virallinen kopio tutkintotodistuksesta ja henkilöllisyyst. ja lähettää ne hakemuksen kera. Eikä tuo rekisteröitysmislysti maksa kuin 68? + postiennakkokulut :kieh: :headwall: Että näin! Niin ja pitäis hankkia uus työpukukin kun joka paikassa ei sijaisille ole niitä vaatteita :| Kyllä tulee kalliiksi töiden teko |O Likkakaveri kyllä lupas lainata työpukua (niillä töiden puolesta toiset) ennen kuin tässä on siihen varaa sijoittaa... Oiskohan niitä kuinka hankala ommella ite? :whistle:

Yhteistyössä