LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Täällä sairastellaan kilpaan ja saraa taas käytettiin alkuviikosta yöllä spirassa, nyt on kuumeessa ja sairaala reissu varmaankin kutsuu huomenna tai maanantaina..
Töitä olen tehnyt, kun mies toista kuukautta työttömänä. sai yllättäen kenkää niinkuin moni muukin siellä. Toisaalta helpotus, oli aika kamala paikka loppujen lopuksi. Eilen kävi haastattelussa hyvän oloisessa firmassa ja toivotaan että sieltä napsahtais paikka. Joten minä olen ollut tässä sitten töissä aikas paljon sillä mulla riittää hommia vaikka muille jakaa. välillä on ollut pakko sanoa etten tule kun en enää jaksa.

Tuutis: Mä tilasin verotoimistosta freelancer verokortin jota voi kopioida ja sitten voi tehdä moneen paikkaan keikkaa. Kohta sana kiirii että teet keikkaa ja voi tulla jonnekin muuallekin keikka joten suosittelen sitä :) Laske valmiiksi saadut tulot tältä vuodelta, niistä maksetut verot ja tulevat tulot ja niistä maksettavat verot. Arvioi kuinka paljon teet ehkä keikkaa vielä joulukuussa? ja laske ne vielä mukaan. Sitten sulle lasketaan veroprosentti sen mukaan. Mulla laski veroprosentti 23% :sta 16%:iin nyt loppu vuodeksi. ja lähettivät verotoimistosta uuden verokortin myös kelaan =)

dogtorille Super :hug: :hug: :hug:

Nyt saunaan...

Pessille paranemisia :hug:

milla-marialle hauskaa iltaa vaik ethän siä tätä enää ehi näkemään

niinukka se yritti lentää vai :eek: Hyvä ettei pahemmin sattunut :hug:

hipkukan neulomuksista kuvaa ootellaan =) miä oon niin kade siitä taidosta että. Mut ku ei osaa niin ei :headwall:

mammalle parempaa ensi viikkoa. Ihmettelinkin että mikähän hiljaisuus siellä päässä on :)

Ai niin dirlittanin Eemin kuvien katselulle (isin ja äidin nimeämisille) oon rätkättänyt monena päivänä. Ihana :heart:

Eikös krisukin lähtenyt viihteelle tänään. Hauskaa iltaa sinnekin!

YO taitaa sen nukkiksen ehtiä Viulle myöhemminkin hankkia :D

Dogtor onpas ikäväksi mennyt tilanne sulla :hug: Onneksi sun mies jaksaa ja haluaa olla sulle tukena, kaikilla ei oo tollasta luotettavaa ihmistä rinnalla jolle purkaa tilannetta. Minä oon unohtanu että miten sulla oli työ/opiskelutilanne ennen Simpan syntymää? Mietin että olisko sun mahdollista hakeutua takas työelämään tai muuta vastaavaa niin pääsisit vähän pois kotoota välillä ja saisit sitä kautta rytminkin tuohon nukkumiseen? Vai miten sulla on suunnitelmia tulevaisuuteen?
Mulla oli kans väliin melko raskasta tytön ensimmäisen vuoden aikana, johtuen kuitenkin Siljan jatkuvasta yötissittelystä...Väliin tosiaan tuntu että seinät kaatuu päälle mutta nyt on paljon parempi olo kun oon takasin koulussa ja saan tuulettua sielä aikuisten ihmisten parissa ja keskittyä opiskeluun, tuntuu sitten nämä illat ja viikonloput kotona ihanan luksukselta. Kesällähän se mullakin taas alkais äitiysloma kahden alle kaks vuotiaan kanssa...saa nähä miten pärjään, mutta ainakin tämä "hengähdystauko" tässä välissä tekee mulle itelleni hyvää.

Yöpissimisestä meillä kans nyt viikon ajan tullu yön aikana kosteus vaatteisiin läpi. Vielä ei kuitenkaan oo mitenkään märkä tyttö mutta jos alkaa kunnolla kastumaan niin sitten varmaan pitää vaihtaa yöllä vaippa, meillä kun syödään kerran yössä se velli :ashamed: Ne villikset kyllä auttas tosi tehokkaasti kans, ei varmasti tulis läpi.

Kaurapuurosta Silja syö mielellään kaurapuuroa. Sillon kun siihen opetin niin sauvasekottimella olin ne hiutaleet hienontanu, vauvapuurot kun oli sellasta hienoa kanssa. Sitten kun alko kunnolla maistumaan niin annoin mennä sellasenaan hiutaleet ja eipä tuo valittanu. Sekaan laitan jotain piltti hedelmäsosetta. Toki on paljon päiviä että ei puuro maistu ollenkaan, taitaa olla ihan normia että menee tollain sykleissä...

täällä sitä vielä valvotaan =) ! äipän omaa laatuaikaa; ukot jo nukkuu,minä hörpin olutta enkä malttais vielä nukkumaan vaikka varmaan jo pitäis :LOL: ....! tohtorin tilanne mietityttää,jotennii haluisin auttaa mut miten? :|

milli miä jo kelan sivuilta laskin nuo maksetut ja verot tuohon paprulle. Mun pitää alkuviikosta viedä tilitiedot ja verokortti rekryyn samalla kun käyn näyttämässä todistukset siellä ja verotoimisto on vastapäisessä talossa. Ajattelin et ois viisautta piipahtaa sen kautta. Vaikka enhän miä tiijä tuleeko loppuvuonna töitä minkä verran, eihän noita v.loppuja montaa enää ole :)

Paranemisia teijen potilaille ja pidetään peukkuja työpaikan puolesta!

Siitä yövalvomisesta sanoin tänään etten mee. Suojaan sillä itteäni ja potilaita. Ihan siihen en ole vielä valmis :) Rekryn täti nimittäin soitti tänään ja kyseli kuin eilen sujui ja miltä minusta tuntui olla töissä. Varmisteli että vieläkö kiinnostaa ja voiko lisää töitä tarjota :D Mahdollisesti ens v.loppuna taas jonnekin sormi suussa pyörimään :LOL:

Ite miä oon tänään ollut kyllä tosi väsynyt. Unet meni persiilleen kun jotenkin en vaan rauhoittunut ja nuo jalat on poikki puhki ja rikki! Sitä se teettää kun latapersillään istuu jatkuavsti ja sitte nykästään seisomaan/kävelemään.. :ashamed:

tilda auta vaikka niin että heität tännekki sitä olutta :p
tiipii mä oon niin koti-ihminen että lähden töihin vasta kun on pakko,koulussa oli kun sain tietää että odotan,jätin sen sit kesken,en ollu onneks ku vasta ekalla luokalla..
sepä tässä oikeestaan pahin onkin,että mä en haluu lähtä kotoo mihinkää,mun on niin vaikee vaan painua tuosta ovesta pihalle..ja toi mies kyllä tukee,ja oon kiitollinen siitä..silläkin oli eilen mieli melko matalana kun juteltiin..ja kertoo ihanasti asioita mm,että rakastaa meitä niin paljon että sydämeen sattuu jne :heart:
hömppä..mutta ei tää voi jatkua näin,tää mun elo,en mä jaksa tätä oloa koko ajan,mä oon oikeesti ihan loppu jo :'(

Piti vielä tulla pikaseen käväseen, ennenkuin nukkumaan meen. Väsyttää jo kovasti, mutta sen verran tässä ihan omaakin laatuaikaa olen viettänyt lasten mentyä nukkumaan, että avasin yhden glögipullon(hieman terästettyä ) ja lämmitin itselleni kaksi lasillista :D
Toisen lasillisen nautin terassilla kun musta toi luonto on nyt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihana, ja just rauhalllinen kuten niinukka kirjoitti. Ah, mä voisin ihailla sitä vaik kuinka ja kauan :)
Kiitos tuutis =) Todella toivon itsekin että olisi vähän parempi ensi viikko... Ainakin eilen ja tänään ollut taas hyvä mieli ja vointi ja kaikki, mutta huomenna kaikki voi olla toisin :/ Toivotaan kuitenkin että kaikki ois jees...
Toi oli vaan itestä niin kauheen outoa, kun en koskaan ole minkäänmoista masennusta tms potenut, mutta kaipa sitä jokaisella joskus on huonoja aikoja.
Ja dogtor, ihan hirveesti :hug: :hug: :hug: :hug: ja jaksamista sulle!!!!! Voi kun osais sanoo jotain muutakin, mutta ei :ashamed: Hyvä kuitenkin että edes miehelles olet saanut kaikki tilitettyyn, ehkä olis hyvä kokeilla sitä vieraallekin puhumista. Sitten ainakin olisi sekin kokeiltu ja hyvässä lykyssä auttaisikin. :hug:
Mutta nyt mä meen maate. Aamulla sitten taas ehkä jaksaa... Hyvää yötä :wave:

ps. ja tohtori hei, tuossa olisi vielä pari ylijäämä makkaraa sulle, kuorittuja ovat, mutta ei kovin mustia, et senku otas koppi *lähtee nyt* viuuuuh :D

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
mutta ei tää voi jatkua näin,tää mun elo,en mä jaksa tätä oloa koko ajan,mä oon oikeesti ihan loppu jo :'(

:'( Voi surku sua :( Kauhee olo tulee itellekin kun lukee toisen pahasta olosta, ja etenkin kun ei osaa sanoa mitään :ashamed: Mutta mukana ja hengessä ollaan ja ajatuksissa oot :heart: Voi kun osais jotenkin auttaa...

ja täältä lähtee tohtoorille makkaran kaveriks olut*viuuuh*! jep, mie taidan nyt olla niin sopivassa kunnossa------kaks sidua ja olut :D ----että painun tupakalle :D :eek: ! ja tupakkalakonhan tein hmmmm......... jotain 06 kesällä! joten saattaapi tulla enemmän huono kuin hyvä olo :x ........ :wave:

tilda minäki kävin just tupakalla,ja kiitti oluesta,taioitkin sellasen oikeesti jääkaappiin,en tiennykkää et meillä ois olutta ollu ku lonkeroa yleensä juodaan :whistle:
mamma3 nyt kyllä on ihan aikuisten oikeesti tosi paha olla,en ois voinu kuvitella että näin kauhee olo vois ikinä edes ollakkaan,ja kiitos sinullekkin :flower: kyl te kaikki ootte niin ihania :heart:

Täällä meni yö ihan perseelleen. Kipsutin oli hereillä varmaan lähemmäs 10 kertaa :eek: Mikähän hitto neitiä riivas? Nyt minuu sitte jomottaa nuppia kun on yöllä saanut hyppiä ees taas. No buranaa nassuun. Oottelen sitä luvattua lumimyräkkää :x Ja katoin että mun tuonne pihalle pystyttämä kuusi (valoille) on mennyt nurin yöllä vaikka onkin tuettu. Kohta pöksyt jalkaa ja uudelleen pystyttämään.

Miten dogtorilla meni viime yö?

Pikaisesti :wave: Ja Dogtorille :hug: Yritin pikaisesti lukea teidän juttuja, kiva niitä on lukea :)

Krisu, nii-in, moni vaate on loppu, vaan älä huoli, valinnan vaikeus sulla tulee kuitenkin ;) Vaikka tuntuu että "parhaat" on loppu, on totuus se että kaikkihan meillä on ihanaa :D emännät usein soittaa huolissaan että kannattaako pitää enää kutsuja, mutta hassua kyllä, mulla on keskimyynti noussut loppua kohden kun mennään. Eli kyllä siellä paljon vielä on myytävää. Ja ne mitkä on jo myyty, on sit monella jo päällä. Näitä ei myytyjä ei ole vielä monella. Mullakin on vielä n. 10 kutsut ennen kauden loppumista :) Hauskoja kutsuja sinne :)

Heippa,

Dogtorille täältäkin :hug: vielä.

Meillä Anni nyyhkytti taas viime yönä- :headwall: voi että se ottaa aivoon kun tuo isompi valvottaa jos pienempi antaa nukkua. |O Patjalle hain tytön jo ennen puolta yötä meidän huoneen lattialla ja tasaisesti tuo uneksi ja nyyhkytti läpi yön. Ihme kujeita noille lapsille tulee iän myötä. Annilla tämä on aika uus juttu, mutta näyttää olevan aika tiheään tuota uneksimista itkemällä nyt viimeisen kuukauden aikana.

Tuutilulla; minäkin teen työkseni kirjanpidon töitä. En tosin palkkoja laske ollenkaan, mutta joku tuollainen näppi tuntuma mullakin oli :D

Ajattelin lähteä ostamaan uudet kirkkaat jouluvalot kataja koristeen ympärille tuohon etukuistille. Mulla aina on nuo vanhat niin solmussa tai osittain palaneita että saa uusia vuosittain. |O Nytkin löytyi valot, mutta ei muuntajaa.- :xmas: :eek:

Nyt ompi kuusi taas pystyssä. Kukahan tulis potkimaan noita rojuja tuolta lumen alta :headwall: Myö luultiin että se lumi sulaa parissa päivässä pois ja kakat :ashamed: Tänään on edessä tuiskussa pihan tyhjennystä :headwall: :headwall: Mummi onneks lupas tulla Kipsuttimen kanssa hetkeksi että saadaan yhdessä nuo isommat tuolta pois.. ei taida enää tareta grillailla ja istuskella aurinkovarjon alla :whistle: :LOL: Voi kakka taas meitä matti myöhäisiä :ashamed:

*palajaa tuiskuun katsomaan mitä leluja jätetään talveksi ja mitkä joutaa varastoon*

dogtor :hug: mullakin jotenkin välillä kanssa niin tuntuu että mikään ei tunnu hyvälle. Toki meillä tässä tämä kriisikin vielä päällä ja kaikki sellaiset paineet... väliin olen niin onnellinen lapsistakin ja välillä olen se maailman onnettomin ihminen... Kun saisi itsellä nämä asiat järjestykseen vaan...

Kun ei oikein tiedä mitä tekee. Mies on välillä ihan melkein kuin ennen vanhaan ja sitten yhtäkkiä taas täys piru :eek: Tänä viikonloppuna oli sentäs kotona, kun kylvetettiin vauvoja, ei tarvinnut soitella apujoukkoja! Viime viikonloppunahan häipy kumpanakin iltana riidan jälkeen useaksi tunniksi ajelemaan :kieh: vaikka ties että oli vauvojen kylpypäivä.

Eilen sai taas yhden sortin hiivaleipäkohtauksen! Olin jo sopinut että mennään yhden minun kaverin lapsen syntymäpäiville, oli jo ollut viime viikolla, mutta oltiin silloin kipeitä. Sitten päättikin ettei lähdekkään. Sanoi mulle suoraan. Ja minä hyppäsin autoon ja menin yksin. Sitten taas sanoi, kun tulin kotiin etten ottanut häntä mukaan :eek: jätin vauvatkin hälle ja teki ihan hyvää välillä oikeastaan mennä ihan yksin :)

Välillä kun tuntuu että olen ihan vanki täällä... :ashamed: etten pääse mihinkään. Hyvä jos kauppaan pääsee, on kuin lomalle menis. Toinen vaan saa mennä ja kulkea. Nytkin puhui ensi viikon pikkujouluista... ei edes kysynyt, että onko mulla mitään tms. Ei yleensä ole edes niihin pikkujouluihin osallistunut, koska ei saa ottaa kumppania mukaan. Ennen ihan periaatteesta jäi pois. Saas nyt sitten nähdä, ihan mielenkiinnolla odotan meneekö. En ainakaan anelemaan rupea. Sitäkin joskus joutunut tekemään.

Eemilillä vielä tää päivä lääkekuuria, saas nähdä toivottavasti on korva parantunut. Oireillu ei ole enää onneksi ja näytti käyvänkin tuo ditrim duplo, amorionista ainakin tuli ihan kauhea ripuli!

Tänään muutes kakattiin pikku kakka pottaan ekan kerran :saint: yks pissa on aikaisemmin onnistunut :D

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Nyt ompi kuusi taas pystyssä. Kukahan tulis potkimaan noita rojuja tuolta lumen alta :headwall: Myö luultiin että se lumi sulaa parissa päivässä pois ja kakat :ashamed: Tänään on edessä tuiskussa pihan tyhjennystä :headwall: :headwall: Mummi onneks lupas tulla Kipsuttimen kanssa hetkeksi että saadaan yhdessä nuo isommat tuolta pois.. ei taida enää tareta grillailla ja istuskella aurinkovarjon alla :whistle: :LOL: Voi kakka taas meitä matti myöhäisiä :ashamed:

*palajaa tuiskuun katsomaan mitä leluja jätetään talveksi ja mitkä joutaa varastoon*
Meillä on myös vielä grilli pihalla

:whistle: minä olisin sen kyllä raahannut aikaa sitten varastoon, mutta ukko aikoi sen viedä ja ruohonleikkurinkin :kieh: kun anoppikin vihjaisi ettei mieheni tykkää jankuttamisesta, niin olenpas sitten kerran maininnut ja seuraillut tilannetta. Siellä vielä ovat :kieh: Tuskinpa enää terassillakaan enää aurinkoa ottaa baden baden tuolillakaan :whistle: noh päälliset olen tuonut sisälle ja ukko aikoi syyskuussa viedä rungot varastoon. Siellä vielä ovat, kasassa kuitenkin. Mutta ei varastossa :kieh: Jos nyt vois sanoa anopille, miksi sille armaalle pojallensa TÄYTYY jankuttaa. Muuten kun aika pysähtyy, eikä mitään tapahdu.

Juuri kävi tuolla -6 asteen pakkasessa keräämässä trampoliinin kankaan pois :| :eek:

Tytteli :D arvaas mitä myö mennään kohta tekemään kun mummi tulee :whistle: Purkamaan tramppaa :ashamed: Piti se koukku (niihin jousiin) mennä lainaamaan likkakaverilta ku isäntä laittoi niihin hyvään jemmaan meijen oman ettei se löydä sitä mistään :headwall:

Grilli ja kesäkalusteet ym. saatiin jo vietyä varastoon. Esikoisen pakotin lapsenvahdiksi siksi aikaa... tai sitte ois ollut vaihtoehtona painua tuonne tuiskuun.

Mileko täällä on ihan kauhea mylläkkä |O Just kattelin sadetutkaa niin pahimman myräkän aikaan ollaan vissiin trampan kimpussa :kieh: Mut on tuo sen verran muuttunut ettei vissiin niin pahaa satu Kotkan kohdalle mitä aamusella lupaili

Hei..minkälainen se entero-rokko on?..Pessillä tosiaan eilen oli kuumetta ja tänään lämpöä ja nytten pyllyssä kovin näppyjä ja suun ympärillä+ranteissa. Ja kaiken huipuin tässä on se että nää kenen synttäreillä eilen oltiin, niin sielä pienemmällä tytöllä ollu viikon suun ympärillä näppyä ja silti ollut tarhassa ja perjantai iltana tullu isommalle tytölle sinne mutta ei viittiny ilmottaa meille.. meinasivat että ei ole tarttuvaa :headwall: no aamulla soittelin kiitos puhelun taudista :headwall: heidän siis tytöt on samoilla osastoilla Peetun ja Pessin kanssa.
Sairaslomailua siis tiedossa Pessin kanssa. Kuinka täytyy olla tarhasta pois jos on sitä entero-rokkoa? se nyt ekana tulee mieleen kun sitä on liikkeellä...

Täälä Pessi nukkuu parvekkeella, Pessin kummitäti sohvalla ja Peetu sängyssään :LOL: näin meillä vietetään sunnuntaita :D

Täälä ei oo merkkiäkään lumimyteristä..vaikka niin kehotettiin kotona pysymään kun on kova myrsky tänään... no vielähän se kerkeää. Mä vaan haluisin tänne hiukan lisää lunta ;)

mites muuten te joilla kestot käytössä. Eihän niiden villahousujen kuulu haista? ja onko teillä kuinka iso paketti se koko vaippa haarovälissä. Tuola mun harjottelu paikassa,yhdellä perheellä kestoja ja villikset haisee ihan kamalalle :x haarovälissä ihan kamalan iso paketti (tyttö ei pääse "normaalisti" käveleen) ja toisella lapsella alapää ihan rikki... sielä ne nyt pähkii noita vaippoja että mitä tekis. Äiti kun ei suostu kertsejä käyttämään ollenkaan. itellä heräs mielenkiinto että millasia ne nyt sitten ihan oikeesti on päällä/käytössä?

No jo on puhuri tosiaan. Toivottavasti ei kovin noita puita katkeile :eek:
Pahoin kyllä pelkään, että mies ei pääse aamulla töihin ja kohta katkee sähköt. Sumppia keitin jo termariin valmiiks. Taidampa kynttilälootan, tikut, patterit ja taskulamput lähtee kaivelemaan esille :headwall:
Mitähän ruokaa sitä keksii, jos ei sähköö oo :|

Yhteistyössä