LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

yksäiti miä en osaa sanoa mitään enterorokosta kun ihme kyllä en ole siihen ikinä törmännyt vaikka näitä lapsia on liuta. Ja toivottavasti en tällä sitä tänne manaa :whistle: Paranemisia toiselle :hug:

Enkä miä noista kestoistakaan tiijä mitään. Mut ihan tälleen ajatellen niin pitäähän niiden kanssa liikkumaan päästä. ja jos toisela on alapää auki niin jotain ompi pielessä :/ Vaihtoväli/ likaiset vaipat/ imukyky jokin muu? Miä en ymmärrä sitä jos pitää kestoilla kestoilemisen takia eikä mahdollisesti lasta ajatellen :/

iso :hug: kaikille sen tarpeessa oleville....itekki tarttisin ku rupee jo kyllästyttään tää touhu :ashamed:
käytiin sit lääkärissä TAAS pojan kans,ku ei tullu viimeyöstä mitään....nooh...just loppu TOINEN lääkekuuri tähän korvatulehdukseen ja eiköhän ny saatu jo KOLMAS... :kieh: :kieh: ei jaksa enää..sääliks käy pikkuista!!! koska tää paska jo loppuu...pysyis ny ees pakkaset jonkunaikaa,et pöpöt kuolis!!!
...mentävä taas....palailen

Moikka :wave:

Kiitos pulkka vastauksista. Tällaiseen päädyin (turkoosi)
http://www.orthex.fi/showPage.php?page_id=13&pro_id=507&cat=2
Hamax olis ollut varmasti pitkäikäisempi hankinta, mutta tuossa othexissa Eeli pysyi paremmin kyydissä. Stigasta taas tuli kommenttia, ettei luista hyvin (?).
Nyt teidän kuulumisten pariin...

yksäiti meillä tuolla hoidossa oli yhellä muksulla enterorokko,sillä oli ekana tullu kuume,sitten suun ympärille niitä näppyjä,ja lekuri oli sanonu että niin pitkään kotona kun ei enää näppyjä nouse ja edelliset rupee kuivumaan..se oli viikon kotona :eek:

jeps,täällä pien puhuri,ja sataa lunta eipä taida meikäläiselläkään olla toiveita täältä montusta aamulla töihin lähtee..no mies sano että menee minun autolla yöksi töihin ja jättää sen aamulla tonne tien päähän,jos tosiaankin kovin on satanu lunta niin eipä tartte ootella auramiestä,joka tulee entiseen tapaan vasta kolmen jälkeen päivällä :eek:

oikeastaan himottas lähtee lenkille..taidankin kilauttaa naapuriin,josko toinen hurja uskaltautus tonne myräkkään. :D

Kiitti niinukka rokko vastauksesta.. eiköhän toi sitä oo. Jos viikon joudun kotona oleen niin se on kyllä sen työharjottelun loppu :/ no,ei voi mtn.

Nyt mä lähen tonne ulos taivaltaan, menee taas niiiiin hermo tohon Peetuun :kieh: joka nyt paiskoo ovia :kieh:

täällä oli jo sähköt poikki koko kylältä :eek: lunta tuiskuaa ihan hirveesti.
käytiin sitä taloakin katsomassa,ja ens viikolla käydään vielä kerran,sit aletaan päättämään..

viime yönä taisin katsella kelloa viimisen kerran joskus neljän hujakoilla,poika tippu 6 sängystä,hirvee huuto,huomenna tuleekin sitten uusi sänky pojalle,laitetaan seinän ja meidän sängyn väliin..korkeilla päädyillä..

kiitoksia kaikille haleista ja myötätunnosta :hug: :flower:
tuntuu vaan että mä oon aina niin yksin,ei oo esimerkiks kavereita joiden kanssa lähtee pihalle,siis sellasia joilla ois lapsia ja ne lapsettomat on sit sellasia hyi yäk,en mä jaksa olla ulkona :saint:
pojalla ei oo muita kavereita ku 3v täti,tykkäis niin paljon leikkiä muidenkin lasten kanssa :/ noh,tätä tää elämä on..ei oo helppoo ei..
välillä ahdistaa ihan hirveesti,tuntuu ihan että keuhkoja painais joku,ja kun ei osaa ajatella positiivisesti niin mistään..
pakko mennä syömään ennenku uudestaan sähköt katkee

Miä oon ihan puhki! Saatiin tramppa purettua ja muutenkin piha tyhjäksi. Jippii! Tai on tuolla telineessä viel pari pyörää mut ei muita :D Kipsutin oli mummin kanssa sisällä ja pojat meijen kanssa pihalla. Ens alkuun kamala vitinä kun lunta tuiskus naamalle vaikka kääntyi miten päin. Loppujen lopuksi äitin piti kaivaa pulkat ja liukut esiin ja nuo laskivat kukkapenkistä mäkeä :D Onneks siinä on vaan niitä vuorenkilpiä joista en tykkää joten oiva pyllymäki paikka.

Nyt on sisällä punaposkiset poitsut ja kanttu vei oleva äiti. Isi onnistui TAAS niksauttamaan selkänsä (sitä se teettää ku on vanha ukko :whistle: ) Liekö meijen ilona ens viikon saitsulla :kieh:

Mulla ois tuo kuisti vielä siivottavana kun siihen kannoin niitä leluja joita jätän talveksi, autoja, lapioita, ämpäreitä jne. Pitää illalla huuhtasta ne ja järjestää tuohon kuistille kunnolla. Jaksaiskohan viel sen tehdä tänään... Sitte vois siirtyä joulun laittoon täällä sisällä =)

Henkan Veetille paranemisia :hug: On se kurjaa jos lääkkeet ei pure pikku mieheen :/

Venlasta hyviä kuvia :heart:

Pikaseen tulin käymään...

ilta meni hyvin!!lähettiin neljän hujakoilla ajelemaan täältä,tunnin matka ja perillä mentiin suoraan amarilloon syömään :p
nautittiin ruuasta ja hyvästä seurasta =)
sit painuttiin hotellille,siellä loikoiltiin ja katottii telsua.
sitten me naiset tietty meikkaltiin ja laitettii ykkoset päälle
ja suunnattiin baariin.ekana käytiin 45:ssa,ei jotenki iskeny :(
painuttiin sit onnelaan että saa tanssia kunnon musan tahtiin.
olihan tuolla nyt vanhempaaki sakkia,että ei kaikki justiin 18vee.
mutta eipä me jaksettukaan ku 2n asti jammata
:eek: kyllä mää yleensä sinne 4n kevyesti rellestän.
vanhaksi tullu...
muutaman paukuin join että tanssikin sujuu paremmin,ei tullu kankkusta.
rahaa meni aika paljon mutta hitsit,me ei olla käyty varmaan 3:n vuoteen miehen kanssa yhdessä yöelämässä.
kyllä on nyt ilonen mieli ku sai käydä tulettumassa,aika kotielämää tässä vietetty...

musta oli kamalaa jättää poika,ja aattelin että se huutaa vaan ja anoppi ei saa nukkua olleskaa yms..
no arvatkaas mitä,täällä oli menny tosi hyvin!! :D
jäppinen oli nukkunu 21-9!muutaman kerran tuttia halunnu,mut ei muuta.
voi että mää oon ilonen että meni hyvin!

illalla tuun paremmalla ajalla kirjottaa,tohtorille täältä oikeen iso rutistus ja sairastelijoile pikasia paranemisia!
meilä tuo napero vähän rohisee vielä ja nokka vuotaa,mutta kuumetta ei oo!

:wave:

Dogtor; Siis täh? Miten tuolla kerholla voi olla jotain tekemistä vaipan käytön kans??? Kaikkea sitä kuuleekin. :eek: :headwall: Kuitenkin jaksamista sinne :hug: Minä olen myös sitä mieltä että kantsii lähteä kotoa ulos vaan, vaikka kuinka tuntuisi että on koti-ihminen. Jälkeenpäin sitä huomaa kuinka ihanaa on nähdä muitakin aikuisia ihmisiä ja pelkästään jo se vaan kun pääsee eri maisemiin. :hug:

Henkka; etkö sinäkin lähde kohta töihin? Vai muistelenko ihan omiani? Vai oliko niin että lomautettiin? Mulla ei tämä muisti ole mikään raponen kuten huomaat :ashamed:

siis dogtor mikä tommonen kerho on et sinne pääsee sitten vasta kun vaippa jäänyt poitsulta pois? :eek:
minullakin välillä samanmoisia ajatuksia kuin sinulla,kun ei ole sellasta "lapsellista" kaverii täällä,oon tosiaan yksin,ja se ahistaa. :(
nyt tietysti tuo pienenä piristysruiskeena kun oon töissä,mutta kyllä kaipais aikuisen seuraa vapaa ajallakin,siis jotain muuta ku miestä.
mie päätin että venlukan kanssa aijotaan olla aamuin illoin vapaa päivinä ulkona,tänäänkin hirmusella huudolla tuli sisälle,kun aamulla n.45min oltiin.eihän toinen nyt ku istuu pulkassa ja könttyy pitkin pihaa,kun ei tota kävelytaitoo vielä ole..mutta kuitenkin..

hitto yks purkaa sukkahousulaatikkoaan :eek:

Mammalle myös :hug: sielläkin kuulosti olevan matalapainetta, tosin jo vissiin parempaan suuntaan =) :hug:

Mulla tulee pätkissä tekstit kun piti välillä käydä pesemässä kakkapylly :x

Me käytiin myös aamulla puistossa ja pojalla oli ihan tulipunaiset posket ulkoilun jälkeen. Apinanpoika nukkui tänään sisällä kolme tuntia. Mulle on ollut vähän yllätys kuinka hyvin tuo loppujen lopuksi oppi tänne sisälle nukkumaan. =) Vähän piti pyllylle taputtaa ja unessa oli. Jotenkin itsellä hyvä mieli kun käy noinkin kivuttomasti, olen nimittäin aika myöhässä näiden päiväkoti sääntöjen opettelun kans. :ashamed: Kaurapuurokin olisi pitänyt tajuta ottaa aikoja sitten kehiin, näyttää menevän paljon paremmin alas kuin vauvapuuro. :headwall: Edelleen minä imetän päivällä noin kolmisen kertaa, enkä nyt sen kans jaksa stressatakaan. Loppuu sitten kun loppuu. Kuitenkin tuo juo nokkamukistakin tosi hyvin maitoa sekä vettä, imetyksen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Dogtor; Siis täh? Miten tuolla kerholla voi olla jotain tekemistä vaipan käytön kans??? Kaikkea sitä kuuleekin. :eek: :headwall: Kuitenkin jaksamista sinne :hug: Minä olen myös sitä mieltä että kantsii lähteä kotoa ulos vaan, vaikka kuinka tuntuisi että on koti-ihminen. Jälkeenpäin sitä huomaa kuinka ihanaa on nähdä muitakin aikuisia ihmisiä ja pelkästään jo se vaan kun pääsee eri maisemiin. :hug:

Henkka; etkö sinäkin lähde kohta töihin? Vai muistelenko ihan omiani? Vai oliko niin että lomautettiin? Mulla ei tämä muisti ole mikään raponen kuten huomaat :ashamed:
lomautettuna lomalla :LOL:

joo täällä on se seurakunnan kerho ja sinne ei vaippa ikäiset pääse,ja kerho kuitenkin kestää vain sen 2 tuntia :/ on outoo minustakin..ja mä en oo varma saaks sinne sit äiti tai isi edes mennä mukaan..

Taitaa Niinukan tien linkoaja olla sama kun meillä |O |O |O
Tyyliin iltapäivällä ja huonoa jälkeä :headwall:

Meillä seurakunnan päiväkerhoon pääsee sinä vuonna kun täyttää 3v, mutta perhekerhoon ja perhekahvilaan saapi kyllä mennä minkä ikäset vaan, vanhempineen siis.
Ei noita lapsellisia kavereita oo mullakaan. Karttulassa ei ketään. Sannin kummipariskunnalla ei oo lapsia ja heidän kanssaan oikeestaan ainoostaan ollaan tekemisissä. Lapselliset kaverit on sitte muualla ja todella harvoin nähdään tai ees soitellaan. Tuo työ on kyllä mulle ollu nyt henkireikä. Näkee AIKUISIA immeisiä ja työkavereitten kanssa tulee jutusteltua paljon. En vois kuvitellakkaan olevani enää kotona 24h/vrk 7pv/vko niinkun aikasemmin olin...

Kiitos Enja,tätyykin vinkata :)

Täälä nyt molemmat pojat kuumeessa :/ Peetu nukkuu sohvalla. Hitto mua aina alkaa hirvittään kun Peetulle nousee kuume,käyn vähän väliä tarkkailemassa kun saa niitä kuumekouristuksia :( ne on kamalia :'(

Taidan mennä Pessille keittämään iltapuuroa,on sekin aika naatti tuossa.

Yksäiti:
Enterorokko

Tartunta:
Tauti tarttuu pisaratartunnan kautta. Se tarttuu erityisesti lapsen ulosteesta käsiin ja niistä muihin lapsiin, mutta se tarttuu myös ilman kautta. Itämisaika on 3-6 vuorokautta.

Päivähoito:
Koska tauti tarttuu suhteellisen helposti ja lapsi tartuttaa jo itämisaikana, taudin leviämistä ei voida estää päivähoitopaikoissa. On tavallista, että useampi lapsi sairastuu kerralla. Lapsen on oltava kotona kunnes hän on kuumeeton ja kunnes hän voi osallistua hoitopaikan toimintaan ilman erikoishuomiota.

YksäitiLaitoin tohon ylle mitä netistä löysin, ja noin mulle (meille) sanottiin kun Eemi oli tipassa ton enterorokon takia. Että kun on kuumeeton, ja pirteä, voi mennä hoitoon. Että itse rakkulat voi kestää iholla kauan. Enterorokko kuitenkin tarttuu yleensä jo ennen niitä rakkuloita, ne kun puhkeaa iholle, niin sitä ennen niitä muita oireita on jo saattanut olla, kuumetta, kurkkukipua, ripulia tms..Silloin on jo tartuttanut tietämättään muita.
Eemillä kesti se ihottuma iholla n. viikon, mutta hoidosta ei niin kauaa ollut pois kun kuume oli jo laskenut ja syöminen ja juominen ja leikkiminen sujui normaalisti.
Kannattaa kysyä sieltä omasta päiväkodista mikä siellä on käytäntö.
Pikaista paranemista teille!! :hug:

Täällä ollut taas äärettömän kiva viikonloppu..Eetu ollut kovassa kuumeessa, Eemillä kauhea räkis, minä, mies ja Ida vatsataudissa..kyllä on ollut huumori kaukana tästä sairastuvasta.. :headwall: :headwall:

Hellurei :D :wave:

Nyt on sitten viihteellä käyty.. 5 siideriä vaan join ja silti ollut hiukka heikko olo tänään :x vanhuus ei tuu yksin,näin se on todettava.
Melinalla oli menny tosi hienosti mummilassa :) viiden aikaan aamuyöllä oli jotai ölissy,mutta oli jo nukahtanu ennen ku mummi kerkes paikalle. Ja 12h oli tirsoja vedellyt :eek:
Mummi siis sanoikin,että saa tulla useamminkin yökylään,kun niin hienosti meni.
Kun mentiin melinaa hakemaan,niin hyvä ku edes huomioi meitä :eek: se on varmaan kuitenkin hyvä merkki? tai siis normaalia?
Kiva,että milla-marian pojullakin oli mennyt yökyläily hyvin :)

Dogtorille iiiiiiso :hug:

Täälläkin aivan kaamee lumimyräkkä :xmas: saas nähdä pääseekö mies aamulla töihin,nyt tuo auto ei ainaskaan liikkunu yhtään mihkään :/

mitäköhän muuta sitä taas piti kommentoida?!? :headwall:

Yhteistyössä