LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

tin
Hyvää joulupäivää!
Eilen töissä meni tosi kivasti, pukkiki kävi tervehtimäs kaikkia potilaita ja hoitajia. Potilaat oli niin täpinöis jotta:) Illalla menin anoppilaan sitte ja ne oli jättäny muutaman tatun paketin ja meidän yhteiset paketit avaamatta. Availin ne ja lähettiin käymäs haudoilla. Oli tosi kaunista! Siinä sitte illasta juotiin muutama kalja ja mentiin nukkumaan. Tatu oli ihan sippi puoli 11(yleensä menee ysin aikaan nukkuun). Ja sillä raukalla kauhee köhä. Yski yöllä aika moneen otteeseen mutta sitte teki kyllä ennätyksensä, herättiin kaikki 11.20:D oli tosi levänny olo! Ihan rauhallisis merkeis menny tämä päivä ja illalla mummulaan syömään ja saamaan lisää lahjoja.

Me ei saatu mitää isompaa, rahaa ja vähä vaatteita ja semmosta perusjuttua. Tatu sai kyllä vaikka ja mitä! Semmosen huippupianon, piirustuslevyn, leikkiastioita(oli muuten hiukan kova sana) , vaatteita aika paljo, neljä kirjaa, pyyhkeitä, radio-ohjattavan auton, traktorin, autoja, lampaantaljan, keinun, uimarenkaan(sellasen vauvojen) sit autoon semmosen istuinsuojan missä on jotain taskuja ja leluja sielä, juomapullon pillillä ja rahaa. toinen oli ihan innoissaan :heart:

Tuutiksella sielä ollu kamalat hetket! Onneksi kaikki hyvin! :hug:
Salaodottaja vois joulun kunniaksi esittäytyä :saint: :heart:
 
joulukin onneksi voiton puolella...

tyty sai apua mitäs se nyt saikaan..nallepuh nuppipalapelin (hoitajalta) jouluisen puppe kirjan,sellasen safari puun jossa sellasia ukkeleita,muumi murokulhon ja sen uuden talvimukin (muumi) titi nalle dvd.n,ipanapa cd.n, vaaleanpunaset farkut ja bodyn,sukkikset,nuken,nukelle kehdon,sitten sellasen muumi systeemin jonka voi laittaa kattoon kiinni ja sinne voi esim laittaa pehmoleluja sisään.muovisia kipoja jotka saa torniksi.

ja kaikista kiinnostavin oli nuo muoviset kipot jotka saa torniksi.

isäntä oli taas käyttäny mielikuvitusta,ja ostanu kampaamoon lahjakortin,tuumasin vaan että olis voinu jotakin näkyvää ostaa...sano et vielähän tota kerkee ostamaan,alennusmyynneistä :eek: vaikka olihan tuo ihan kiva lahja,mutta kuitenkin...
mummo oli taas käyttänyt hirmusesti mielikuvitusta,ja anto pussilakanat..ihan kiva mutta kun entisiäkin on kaappi pullollaa..ja venla sai villasukat..ja isot tytöt rahaa..joten tasavertasia taitaa nää lapsen lapset sitten olla :/ :(
sanoinkin miehelle että ens jouluna aijon kyllä sanoo että,meille ei tartte ostaa mitään jos aikoo pussilakanoita tai jotain muuta sellasta ostaa..ja jos aikoo antaa isoille tytöille rahaa,niin venlalle voi antaa sitten ihan samalla tavalla.

joo,venla sitten on maistanut suklaata,kerkes tuonne suklaa rasialle,ja kun huomasin,niin yks suklaa oli suussa,ja kummassakin kädessä oli konvehdit :whistle: no eipä se venlukan suukaan tuohesta ole :D

 
Joulupäivä terveiset meiltäkin. :xmas:

Meillä on ollut mukava, ihanan rauhallinen ja erilainen joulu. Yksi mun siskoista on perheineen Thaimaassa ja ihan kummallisen paljon vaikuttaa kun yksi porukka puuttuu joukosta. Yleensä meteli on niin järkyttävää että kaipaa jo parin tunnin jälkeen takaisin kotiin mummulasta.Tosin kova ikävä tietenkin on heidän perhettäänkin.

Tuutilullalla sitä myös sattuu ja tapahtuu, niin kuin meilläkin. Onneksi ei käynyt kuitenkaan pahemmin prinsessalle.

Meilläkään ei joulu sujunut ilman haavereita. Apinanpoikanen oli päässyt huomaamattamme koluamaan äitin keittiön laatikoita ja ottanut sieltä ison yleisveitsen. Olin saada sydänkohtauksen kun poika seisoi yhtäkkiä keittiön ovella, huusi täyttä kurkkua ja puukko vieressä lattialla. Veitsi ei ollut onneksi muuta tehnyt kuin viiltänyt yhteen sormeen haavan joka saatiin tyrehtymään kylmällä vedellä ja laastarilla. Mutta koko illan mietin mielessäni mitä kamalaa olisi voinut sattua jos poika ei olisi nakannut veitseä maahan viillon seurauksesta :'( :'( Oikein sydämestä ottaa kun ajattelenkin asiaa. :'( Eikä ollut mikään pikkuinen juuresveitsi, vaan ihan kunnon mora. |O

Rontilla ollut hauska joulu kun oikein housuun lirahtanut :LOL: Voin kuvitella tilanteen ja itsekin olisin varmaan purskahtanut nauruun jos olisin ollut kärpäsenä katossa. Jotenkin ymmärrän mitä tarkoitat, vaikka jonkun mielestä ehkä tuossa tilanteessa ei ole mitään niin ihmeellistä.

Niinukka; ei ole meidän Apinanpoikasenkaan suu tuohesta. Ja suu on nappassut herkuista sen minkä tuo ehtii varastaa tai kerjätä. :p Mulla on ote lipsahtanut ihan kokonaan tämän kakkosen kans ja mehuakin olen jo antanut mukista. :ashamed:


Meillä ehdottomasti paras ja mieluisin lahja pojalle on kauko-ohjattava ensi auto. Iso ratti ohjaimena ja tuo auto on sellainen kunnollisen kokoinen, hidas, helppo ohjattava. Tyytti ratissa ja valot vilkkuu kun sillä ajaa. Poikanen osaa ihan itsekin tuolla ajella. Tytölle mieluisin oli laulava barbi, petshop talo ja ne elukat sinne taloon. Muuta en jaksakaan luetella, mutta lahjoja saivat aika paljon. Itse sain aika paljon rahaa ja mieheltä simpukka puhelimen josta olen uneksinut jonkin aikaa. Töistähän mulla on puhelin, mutta sitä kun ei saa itse valita, vaan se on otettava mikä annetaan. Turhahan tuo toisaalta on kun kerran jo puhelin olisi, mutta olin oikeinkin mielissään kun avasin lahjan ja näin mitä sain. Joskus olen vähän turhamainen, mutta so what! Mua oikein jännittää että saan tuon uuden puhelimen käyttöön.

 
Ilkeitä haavereita sattunu pikkusille :/ ja kauheesti on aikuisetkin saanu lahjoja :eek: mä en meinaan ite saanu kun yhden yöpaidan ex anopilta ja 60? rahaa... :( oon tainnu ollu aika tuhma ;) :whistle: yks koulukirja piti tulla mutta eipä tullu, eikä mitään muutakaan mitä olin toivonu :ashamed: no ei voi mtn...

Nyt mä meen tekeen eväitä kun lähetään huomena Hyvinkään kautta Joensuuhun... pitkä matka on edessä mulla ja pojilla |O mutta tatuoinnilla mut palkitaan ;)
 
Huih, katjannalla ja tuutilla sattunu ja tapahtunu. Onneksi ei käynyt pahemmin kummallakaan. :eek:

Myö mentiin eilen miun vanhemmille syömään Ellan unien aikaan. Neiti ei suostunutkaan nukkuu ku 40 min. Pukki kävi ja Ella pelkäsi ihan hirveesti. Ei itkeny mutta tarrautu kaulaan ku takiainen. Välillä rentoutu ja osotti pukkia ja huusi pukki :xmas: Hirveesti tuli lahjoja..neiti sai muumitalon,toisen laisen ison nukketalon ja huonekalut ja nuket siihen, nuken, auton, leikki puhelimen, ison lattiatyynyn (tykkää peukata lattialla tyynyjen päällä) pari lautasta,kosketinsoittimen, sormivärejä jne. vaatteita ei saanut yhtään. Mie sain mieheltä uuden puhelimen ja sitten hää oli vielä törsänny 50e lahjakorttiin kesporttiin :D Sanoinki ettei nyt ois koko omaisuutta tarttenu upottaa miun lahjaan :ashamed:

Viime yö oli ihan hirvee aikoihin.Ellalle vissii tulee hampaita kun ei eilen ja toissapäivänä syönyt juuri mitään (n.2 tl per ruoka).Yöllä alko show 00.30 ja jatku 05 asti jolloin pitkästä aikaa annoin maitoa..sitten nukku putkeen 8 asti. Yöllä ei itkeny koko ajan vaan välillä huuteli ja ölisi omiaan.Jos ei ollut silittämässä tai vieressä niin huuto alkoi. Meidän vieressä heräsi vaan enemmän ja rupesi hillumaan.Kyllä oli aamulla hermo ERITTÄIN kireellä |O

jep,nyt käyn laittaa karjalanpaistin yöksi uuniin ja sitten nukkumaan.Ootteko työ muut syöny jouluna ratketakseen asti? miusta tuntuu että elopaino kohonnu monta kiloa parin päivän aikana kun oon koko ajan syömässä.Jos en kinkkua niin suklaata rasia tolkulla :ashamed: Tankki olo koko ajan :x :x täytyy ihmisen olla sairas ku näin syö.. :whistle: ;)
 
Joulun jatkoja täältäkin! :wave:

Huih, onneks aatulle ja kiialle ei käynyt kuitenkaan kummallekkaan pahemmin :hug:

Lahjoja tuli, nyt kun niille kaikille keksis vielä oman paikkansa.
Juho sai mm. keinuhevosen, stigan, ensi radio-ohjattavan auton, betoni rekan, brion junaradan ja siihen myös nostosillan, saunatarvikkeita, unilelun, vissiin 9 erilaista autoa, toppahanskat, nahkahanskat, jalkapallon, housut, paidan, sukkia monta paria, puisen työkalupakin ja työkaluja, nojatuolin, kaks tavallista satukirjaa, mitä missä milloin 09, nalle puh soivan kirjan, omasatukirjan, erilaisia kulkuneuvoja kirjan, pussilakanan, tyynyliinoja, hakan, helmenpujottelu härvelin, käsinuken, pyyhkeen, rahaa, lahjakortin (50e) jesper&junioriin ja paljon muutakin, sivu ei varmaan riittäs kirjotteluun ja en mä kyllä äkkiseltään kaikkea muistakkaan.
Äippäkin oli vissiin ollu kohtuu kiltti, sain talvimallin crocsit, kesämallin crocsit, nomination korun ja pari palaa, rahaa, kaks uutta mattoa ja yhteiseks isännän kans tuli häkävarotin, puukori, uusia kattiloita (toivomuksesta), saunaan laudeliinoja, pyyhkeitä, rahaa, ulkoinen kovalevy, suklaata, pentikin maljakko ja kuusen koristeita, kauratyyny, aaltomaljakko (semmonen matala) ja uus vesipumppu meijen tölliin :D ollaan oltu kilttejä :D :D

Ollaan jopa isännän kans molemmat tänä jouluna osattu syödä kohtuudella, kummallakaan ei vielä oo napa pamahtanut.
Ihanan rauhallista on ollu, aatto oltiin pääasiassa oman tontin rajojen sisäpuolella, piipahettiin vaan äkkiä mun isällä aamukahvella.
Tänään käytiin appivanhemmilla syömässä ja avaamassa lisää paketteja, nyt otetaan rauhakseen, juho nukkuu, isäntä kattoo elkkua joten uskaltauduin hetkeks avaan koneen. Huomenna vedetään lonkkaa koko päivä. :D

Pitäsköhän käydä jääkaapilla :whistle: :whistle:
 
Hui! Onneks apinanpoikaselle ei käynyt pahemmin :hug: Ja taatusti säikäytti! :hug:

Meillä miä oon yrittänyt minimoida nuo veitsitapaturmat niin että meillä ei laatikoissa ole yhtään terävää veitseä vaan ne on kahdessa purkissa korkealla (siellä hellan takana olevan tason nurkassa). Kaikkea muuta kuin kauniita mutta varmuus parasta kun näille tuntuu muutenkin sattuvan kaikkea :whistle: Itse asiassa, veitsen on olleet korkealla jo 6vuotta... Siitä asti kun Jeppe täytti vuoden ja alkoi laatikoita koluamaan :D Ja auta armias jos joku on laittanut yhdenkään terävän laatikkoon niin huudan kuin rantapiru täällä |O Ainahan voi jotain silti sattua mut yritän minimoida mahdollisuudet jos pystyn ja hoksaan ennakolta...

Meijen pimatsu ei edes muista kaatuneensa, meno on mieletöntä ja nurin mennään vähän väliä kun jalat menee juostessa solmuun |O Montahan kertaa oon tänäänkin kiljunut vauhtia hiljemmalle :headwall:

Ai niin, typy eilen haki minut ensimmäistä kertaa leikkimään :heart: Iski käteen kupin ja lusikan, painatti ite oman huoneen lattialle istumaan. Kun menin sinne otti itselleen samanmoiset lelut ja siinä sitten sekoitettiin. Toinen nauraa kikatti kun oli kivaa :heart: Halvat on huvit :LOL: Tänään haki veikan. keimaili ja kihersi Jepen edessä. Jeppe kun tajus nousta ylös niin Kiia meni omaa huonetta kohti välillä kurkkien että seuraako veikka. Ja voi sitä iloa ja riemua kun toinen tuli mukaan :heart:

*palajan kohta, Taavi taas temppuilee kun piti nukkuu mennä* :headwall:
 
Iltaa!

Joulu se on tosiaan ohi, onneksi jatkuu vielä viikonlopun, on tämä niin mukavaa aikaa. :) Aatto oltiin ihan neljästään, emme ota ikinä ketään silloin kylään tai mene minnekkään. Ensi jouluksi siskot houkuttelevat thaimaaseen ,vaan ei taida meidän lompakko kestää sellaista reissua. mieluummin maksan vaikka lainoja... :ashamed:

Minttu sai muutaman lahjan, kiva niin. Itse asiassa olen Anniltakin muutaman lahjan jo piilottanut kaappiin tulevaa varten... :ashamed: Mutta siis minttu sai Fisher Price Little People prinsessalinnan ja hevostallin, suloisen vauvakeijupehmon, Fisher Pricen puhuvan kuvakirjan, toisen kirjan missä äänipainikkeita, villatakin, villasukkia ja Brion magneettipalajunan. Muistaakseni ei muuta. Anni sai mm. muumitietokoneen ja naimisiin-barbin (kuten itse sanoo) ja Hello kitty korurasian ja rannekellon (Rontti :LOL: ).

Jeps, mutta ilta jatkuu siskontyttöjen ja siskon seurassa, mukavaa tapsanpäivää kaikille :D
 
täältä löytyy yks joka on syöny niin,että napa repee :wave: :ashamed: :x
Ihan kaamee olo,mutta silti sitä vaan tarvii tuota suklaata vetää nassuun...on se kummallista :headwall:

Hui,mitä määriä ootte saanu lahjoja ja varsinki just aikuiset :eek: me miehen kaa sovittiin,että lahjoi ei ostella..ostetaan joulun jälkeen sitten mitä tarvitaan. Tosin kyllä mies oli mulle viivi ja wagner seinäkalenterin ostannu ja minä ostin ukolle t-paidan ja muutamat sukat+kalsarit..eli hiukka lipsuttiin,mutta ei pahasti, hyvä niin :D
melina kyllä sitten sai ihan riittämiin lahjoi vaikka itse ei ostettu ku 3 lahjaa,mutta kummit ja mummit sun muut kuin lahjoi :) tuli sateenvarjo rattaat nukelle,sellai prinsessa auto,vaatetta,brion perässä vedettävä koira,hakka,kirja,bukowskin iiiiiso nalle,toinen nalle,pieni vaal.pun mariskooli,2palapeliä,"safari traktori" ja olikohan muuta..ei nyt muista,mutta paljon oli paketteja eikä neti jaksanut niitä yhtään availla..aijuu yks tärkein meinas unohtuu eli imuri tuli myös..siitä neiti tykkää :D voi auttaa äitii siivoomisessa.

Jouluruoka ei sitten maistunnu melinalle yhtään..tai no kinkkua ja kalkkunaa imeskeli,mutta porkkanalaatikonki sylki :/ tuollanen nirppanokka kun on :kieh: mikään ei maistu normaalistikkaan vaan kaikki syljetään tai kaivetaan suusta :headwall:

Tänään käytiin mun tädin luona hattulassa ja huomenna taas anoppilaan nautiskelemaan ruuista :p ja siinä sitten joulu olikin taas :eek:

Josko menis miehen viereen tuonne soffalle kattoo leffaa ja syömään suklaata :ashamed:
 
Minä olen myös piilotellut kotona kaikki veitset niin ettei poika niihin pääse käsiksi. Meidän äiti ei ollut osannut varautua siihen että tuo Apina on joka paikassa pää kolmantena jalkana. Nyt kyllä oppi senkin ja kyseli kovasti miten olen kotona laittanut paikat niin ettei poika pääse vaara tilanteisiin. Säikähti äitikin ja ainakin nyt uskoo että poika todellakin ehtii ja kerkeää ihan joka paikkaan. Mulla ei montaa sekuntia päivän aikana ole kotonakaan sellaista aikaa ettei tuon perässä pidä juosta vahtimassa. Välillä on tuntunut siltä että meidän äiti ei usko kuinka vilkas tuo Apina todellisuudessa on.
 
Niin ja mekin sovittiin miehen kans ettei lahjoja osteta, mutta tuo yllätti mut ihan täysin. Olin onneksi itsekin yhden salapaketin ostanut, mutta ihan vaan suihkusaippuaa ja eu de toilettea.

Minä en ole ihme kyllä herkutellut normaalia enempää. Eli ihan vaan suklaa linjalla pysytellyt ja kohtuudella kinkkuakin :p
 
No niin laitampas meijen tonttutytöstä kuvat viime vuodelta ja tältä vuodelta

Viime vuoden joulupäivänä otettu (Kipsutin oli kipeenä )



ja tänään otettu. Piti pitää käsistä kiinni kun ei antanut lakin olla päässä. :D





samanlainen pulloposki :heart: Viime vuonna oli huomattavasti helpompi kuvattava :whistle:
 
huomenta,ja hyvää tapaninpäivää =)

venla nukkukin varttia vaille 8,jota kyllä ei ole tapahtunut sitten minun muistin mukaan kertaakaan.

pitäs vissiin tehdä jauhelihakastike valmiiksi ja lähtee sitten neitokaisen kanssa ulos,nyt ollaan muutamana aamuna potkuriajelulla käyty,ja toinen tykkää..äipän selkä ei kylläkään,kun tuo potkuri on niin pieni että minulle se käy selkään.

ulkona ihana sinisen harmaa ilma,ja puut ovat kuin postikortista.

mutta nyt hommiin..pyykkikonekkin laulaa jo :D
 
Ette muuten usko, miten neiti voi tykätä jouluruuista :eek:
Eilen veti kaksin käsin porkkanalaatikkoo ja herneitä, siihen päälle rosollia, sienisalaattia ja kinkkua. Vähän väliä on taputtamassa jääkaapin ovee ja maiskuttaa samalla suutaan. Suklaatakin on vedellyt ihan nautinnolla sillee, että on korvia myöten suklaassa. Ja aattona ihastu riisipuuroon kanelilla ja sokerilla.
Ei muut meidän tenavista jouluruokia syö. Tänä jouluna tein noille nirppanokille perunasose-jauhelihalootaa.

Kahtena aamuna Sanni on heränny viideltä huutamaan ja sitte tunnin möykän ja pyörimisen jälkeen on nukahtanu meidän viereen. Mikähän lie herättää :(

Minä sain lahjaks mieheltä lahjakortin rakennekynsiin ja kultasen kaulakorun. Lisäks sitte sain/saatiin Marimekon pussilakanasetti, navigaattori, muumipyyhkeitä, kristalliset konjakkilasit, mukeja, 2 tossut, suklaata, kivituikku
Isommille typyköille tuli Brazeja, Littlest pet shop taloja, muumitalo ja -laiva, koruja, kitty-kellot, karmeet kasat vaatteita, nukkeja, pelejä, biisikärpänen karaokesetti, karaokelevyjä, dvd:tä, cd:tä, rahaa, kirjoja, kaikenlaisia taloja, pehmoja, hevosia ym...
Miehelle ostin paketin vaatteita ja AC/DC:n liput :p

Syönnin oon osannu rajottaa tänä vuonna sillee, ettei koko ajan koske mahaan. Ainoostaan närästää, kun on niin raskasta tuo eväs ja raakaa sipulia niin paljon. Onneks suklaa ei närästä... :whistle:
 
Huomenta,

Täällä meilläkin on tosi nätti ilma tulossa. Anni on jo lähdössä ulos ja Apinanpoikanen menee kohta perässä kunhan isä tai äiti ehtii.

Meillä tosiaan on nyt yöheräämiset jäänyt pois kokonaan tuon imetyksen lopettamisen myötä. Viime lauantaista asti on nukuttu täysiä, yhdentoista tunnin unia. =) On tämä taas ihmeellistä ja outoa kun saa nukkua entiseen malliin. Reilu vuosi tässä onkin menty enemmän tai vähemmän univelkojen siivittämänä.

Tuutilullan Kiiuakka on niin iloisen näköinen tonttu neiti. :heart:

Apinanpoikanen on ihanan suloinen kun on oppinut leikkimään tuiki-tuiki tähtöstä ja tip-tappia musiikin tahtiin. :heart: Pikku sormet nousee tip-tapissa ja tuiki tähtösessä laittaa muka etusormetkin silleen päällekkäin ristiin kun laulaa että "korkealla loistat vaan". Ihme miten noin pieni voi osata ja ymmärtää. :heart: Päiväkodissa varmaankin ovat leikkineet kun itse en ole lauleskellut/leikkinyt noita. Näin vaan yksi päivä kun toinen alkoi leikkimään kun cd:ltä kuului kyseiset laulut. Sen jälkeen meillä onkin sitten laulettu ja leikitty. :D

Jeps, mutta pitää lähteä sinne ulos pukeutumaan.
 
meillä aamu ulkoilut ulkoiltu,melkein tunnin tuolla neitin kanssa oltiin.ei tuo kävely oikein luonnistu tuolla lumessa,mutta neliveto on kova sana,eli kontaten menee pitkin pihaa =)

koirakin elementissä kun joku kerkee sille palloo heittää,isot likat lupas ruuan jälkeen mennä ulos koiran kanssa..eilinen menikin dvd.tä tuijottaessa,siis likat katto,nuorempi oli isältää toivonu kauhukoiraa (siis dvd boxi,jossa 12 kauhuelokuvaa :eek: ) mie n.20min yhtä kauhuelokuvaa katoin kun likkojen kammarissa polin tolla crossilla,niin eipä ole miun elokuvia :eek:

mutta joo,oliskohan tänään pitsa ilta :D mies lupas hakee pitsat kun tulee töistä :D ja huomenna olis miulla ja kamulla tyttöjen ilta :D menen taas sen luo yöks...ukko jää lapsen likaksi..

meillä venla on oppinu aukasemaan tuon jääviilee kaapin oven auki..joten vähän välii se tuolla kaapilla..katoin että oli käyny nakertamassa kurkkua,ja yhestä omenasta myös :D
 
Hyvää tapanin päivää täältäkin :wave:
Viime yö meni paremmin ku edellinen.Herättiin vaan jo 05 mut se ei olekkaan mitään uutta. Illalla oltiin mummolassa syömässä ja neiti söi jouluruokaa parin päivän edestä.Ajateltiin että iltapuuroa ei ainakaan syö.Mutta sekin upposi :whistle:

Tänää tulee Ellan kummit illalla kyläilemään (ja mein kummilapsi). Nähdään n. 3kertaa vuodessa kun asuvat toisella puolella suomea :(

Onks teidän muiden lapsosten tanssityyli muuttunu kun ikää tulee lisää?Meinasin eilen kuolla nauruun kun neiti soitteli kosketinsoittimestaan biisejä ja tanssi niin hauskasti että meinasi äitillä pissit mennä housuun.Aiemmin nyökytteli vain päätään (mossasi) sitten jossain vaiheessa jaloilla tepsutteli.Nyt heilui niin että näytti yläkroppa irtoovan ja pylly heilu samaan tahtiin. :LOL:
 
Heips,

ihana ilma oli ulkona, käytiin puistossa ja pitkä kävelylenkki, meillä molemmat likat tykkää istua pulkassa niin päästään vähän yhdessä reippaileen.

Minttu tykkäsi kans kovasti jouluruuasta, tosin tuo nyt syö vaikka pieniä kiviä jos annetaan. Eli en ihmettele. Yhden suklaan annoin taas myös, kovasti tykkäsi. Pari pipariakin on saanut, siitä se lähtee :heart:

Vip meillä Minttu vetää kans Abban tahtiin kädet ylhäällä ja pylly hytkyen :D Nappasi vielä mikrofoninkin käteen ja "lauloi" pitkän aikaa!

Mut nyt lähtee tämä mamma hakemaan mummon yökylään että äiti ja isi pääsee tapsantansseihin :D Olin lähdössä itekseni ystävän kanssa joka on tullut tänne joulun viettoon ulkomailta vaan mies hokasi et hän lähtee kans. Ja sehän passaa :)

Mileko helsingissä sitten nähdään kesäkuussa ;) Niin ja yksäiti, olen tulossa tampereelle ens kuussa, pitääpä kysellä sulta noita hotelleja kun selviää missä meillä on tapaaminen.
 
... ihanaa olla takaisin kotona !!!
Ja kaikille hyvää joulua oikein kovasti - jälkiijunassa, niinkus mulla nykyään kaikki.
Aika haikee joulunaika monella tapaa ja olen väsy -
ja ounastelin vähän ettei tuo Vuokatin valmis hotellijoulu ole ihan upeeta ja hianoo...
Eikä ollutkaan - ei lapsiperheelle sopivaa, varsinkaan näin pienen kanssa...
(Vuokatin urheiluopistolla - ei asiakasmikroa ravintolassa . ei ensin huoneessakaan, majoitus eri rakennuksessa - joten aina IHANAA pukemista joka aterialle , ns Muksula yli 3v - mutta vain 4 pöytää joissa saksia, vesivärejä ja ja ... eli ei voinut Viuden kans edes kahden mennä leikkimään ... ja ja ja ..)

Jaa mikäkö on juokseva pöytä ?`
Nooooh, se on seisova pöytä Viun kans nykyään :)
Argh ja Urgh - mamma sai 'nautittua' ehkä kolmasosa lautasellisen jouluruokaa kun neidon piti päästä kiitämään syöttiksestään.
Kahden salin läpi, portaisiin ja luiskoille kiipeileen ..
Ja toki pitkin hotellin käytäviä sikinsokin ja pitkinpoikin - kaikki liuskat jne ... mamma juoksi perässä..

Ei siis ihan Se yksinhuoltajan juttu ..

Viu on oppinut kun hyperkeikkaraivari-itkuillekin - oikein oksennukseen asti ruokasalissa huusi, kun ei heti päässyt retkilleen. Mamma siis antoi periksi - siis jo ko ruokasalin avrmaan taivasteltua huutoa monta minuuttia- ja kantoi lapsen kiipeemään niitä portaita ja liuskoja.
Mitenhän jatkossa käy - huh ja huh - periksi ei kuulema saa antaa ?

Mutta aika vaikea on enää enmpää huudattaa - ei auttanut huomion muualle kiinnitys, maito, tutti, syli ... eikä mikään muu ...
Neidin oli päästävä minne itte haluaa...

Kaikenkaikkiaan aika levotomaksi tekee tuollainen hälinäpaikka - jossa paaaaljon muita lapsiperheitä ja hälinää ja muitten kakarat juoksee jo valmiiksi. Joo niin - kakara se on meilläkin - semmoinen konsertti oli juups :)

Lisää kohta, varulita postaan tän, ettei kaikki katoa .

 
tin
yodottajalla mielenkiintoisen kuuloinen joulu;)
me lähetään huomenna leville viikoksi. ihanaa mutta pelkään että miten tatu jaksaa istua autos... vinkkejä?:D
kuinkahan yksäitin junamatka on sujunu?
 
huh,aika hurjalta tuo yodottajan ja viun joulu kuulosti,tai varmaan viulla ollu hauskaa..mutta tiedän kyllä tuntee kun mukula ei pysy yhtään paikallaa..myö käytiin sunnuntaina perhekirkossa,no eihän tuo siellä paikoillaan sylissä pysyny,meni silloin vielä polvikävelyy pitkin kirkon pitkää käytävää,ja kun nappasin mekon helmasta kiinni niin johan heittäyty mahallee ja sätkimää..joten loppu aika sitten köntyttiin eteisessä..vaikka perhekirkko olikin ja luulis että lapset olis saanu olla lattialla..mutta tuli sellanen tunne että mummot katto vähän kieroon..ainakin meijän takana istuva vanha pariskunta..olis tehny miesl näyttää keskarii niille..niin syvään ne huokail ja hönky siinä meijän takana..ja kaiken lisäksi laulovat kaikki laulut ihan päin pyllyy... :eek: mutta se siitä..

mutta joo,saunassa käyty,sulattelin tossa vähän kinkkuja..mutta nyt taidan ton mukulan lähtee pesemään.
 
olipas kiiukka ihanan söpö pulleine poskineen ja tonttuhattuineen :heart:
yolla vähän kurjan kuuloinen reissu :hug:

meillä poika kans veteli kaikkia joulun ruokia ihan innolla,olis syöny enemmänki mut pakko vähä rajottaa kun toi syö itse tehtyä ruokaa melkein aikuisten annoksen :eek: onkohan ihan normaalia syödä noin paljon?ja eilen ei suostunu syömään paistia ilman ketsuppia,kun näki että äiti laittoi omaan annokseensa ketsuppia,suklaata on saanu syödä,grandia juoda ja pipareita maistella näin joulun kunniaksi,ja kaikki uppoaa :D

mä oon vaan syöny ja syöny ja vielä kerran syöny,koko ajan ihan hirvee ähky :x mut pakko!!!!jouluna pitää syödä ja paljon,tammikuu on sitten paastoa :LOL: vaikka vaa'an mukaan paino ei oo noussu tällä viikolla ollenkaan..

isännän kanssa ollaan joka ilta katottu 2 elokuvaa,tällekkin illalle on,jahka poika nukahtaa,käymme pizzan ja sipsien kimppuun kera kauhuelokuvien :p

ainiin,poitsulle puhkes eka iso hampeliini jouluaattona :heart: ens viikolla on se kasvukontrolliki :headwall:
 
Kotona ollaan :D . Tuntuupas jotenkin iki-ihanalta, vaikka kivaa oli muuallakin. Ehkä se just tekeekin hyvää välillä poistua, niin sit on taas olevinaan erityisen ihana olla kotona :heart: .

Mukava oli lukea kaikkien pitkiä lahjalistoja ja muita joulukuulumia. Vai sellainen joulu YOdottajalla ja Viulla :whistle: . Apinanpoikanenkin äitiä säikytellyt, onneksi ei käynyt pahasti!

Meillä neitille kans maistuu mikä vaan ja niin jouluruuatkin. Ja suklaa! Kerran oli löytänyt kohvehtikätkön jostain sohvan alta. Eka oli onneksi vaan levitellyt kaikki lattioille ja vasta sitten alkanut syömään. 3 oli ehtinyt vetää, ennen kuin huomattiin. Olisikohan syönyt kaikki, jos ei olisi ehditty hätiin :eek: :x . Minullekin maistuu, mutta aika kohtuudella olen mielestäni syönyt eikä siis mitään ähkyjä :) . Oon kyllä myös reippaillut, eilen tein ehkä tavaksi tulevan joulukävelyn lapsuuteni kerrostalolle. Ai että oli ihana yksinäinen lenkki :heart: . Jonkun aikaa jopa vain seisoin puiston reunalla ja katselin ja haikailin :heart: . Oli vielä kaikki samat pomppulaudat ja muut. Ja kävin oikein rappukäytävässä ja meidän oven takana, sitäkin oikein hetken katselin ja näin itseäni siinä rappuja kiipeämässä alle kouluikäisenä :heart: . Ihania muistoja, mutta olinkohan vähän hullu, kun siellä seisoskelin :LOL: :ashamed: .

No mutta, mun ei pitänyt muuta kuin todeta, että kotona ollaan ja painua sitten kinkun kanssa kirjaa lukemaan. Meidän kinkku paistettiin vasta viime yönä :p . Nyt siis lukemaan :wave:
 

Yhteistyössä