LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

etten vaan unohda sitä toivottaa :D Ja niinukalle paljon paljon onnea! :flower: :hug: Mitens teilä onko lisää sairastajia tullut?

Ihania nuo kuvat vauvoista ja taaperoistakin :heart: Kyllä on kaikki hurjan paljon muuttuneet :)

Meillä kauppareissu meni ihan mallikkaasti. Kerran kyllä totes että ei enää ikinä lähde mun kanssa kauppaan kun poukkoilen ees taas :LOL: Ja kärrytkin pirulauta painoivat :D No ihan kiltisti kumminkin lykki niitä, pakkasi kasseja, kantoi sisälle ja jopa purki niitä :eek: Kyllä poikaa kiittelinkin avusta :heart:

Noista hampaanlähdöistä... meijen poitsu (Jeppe) ihan paniikissa kun ensimmäinen irtosi, ei uskonut millään että toinen tulee tilalle :LOL: Toista hammasta yritti taas nykiä ennen kun alkoi edes kunnolla heilumaan.. Se hammaskeijun raha nimittäin kiinnosti :LOL:

Ihanan tarinan hipkukka meille raapusti :heart: Kiitos siitä :hug:

Muutama paketti viel ootais kääreitä ja sitte on kaikki valmiina paitsi jotain vaatteita pitää kai silittää huomiseksi... :/ Siitä puuhasta en tykkää :kieh: Ajattelin jos lasillisen punkkua ottais homman vauhdittamiseksi. Empä olekkaan siihen nesteeseen aikoihin koskenut (viimeksi silloin kun palstalla punkkua lipitellen notkuin eli joskus viime talvenako se oli?)

Ai niin, miä varmaan palstalla notkun enempi vähempi joulunakin :ashamed: Kotona koska ollaan ja muksut touhuaa kumminkin uusilla rojuillaan niin mitäs miä sitte muka tekisin muutakaan...
 
Tuuti mä notkun sun kanssas...mitä mä täälä muuta teen sitten kun pojat illalla menee nukkumaan. Aamulla mennään pihalle,jos sattuu oleen hyvä ilma. sit sinne Peetun mummille käymään...

Jokohan sitä laittas skinkan uuniin :p
 
huii mitä kiirettä ollut!ei oo kerenny konetta paljoa availla.
me laitetaan aamulla aikasin kinkku uuniin ja sitten siinä aamupäivällä teen muussit yms.
kummitytölle vielä lahja viemättä mutta sen toimitan aamulla.
kaikki ostokset pitäs nyt olla koossa..muttamutta sitä ei tiiä jos siskon kanssa vielä aamulla piipahdan jotain hakemassa :whistle:

joulupäiville ois kamalasti kiirusta,kyläilemässä ollaan luvattu käydä mummuloissa,miehen siskolla ja ystäväpariskunnalle ollaan luvattu mennä.
no mutta ihana nyt viettää tämä aatto ees silleen että ei oo kiirusta jokapaikkaan.

pikku-mies nukkunut ihan hyvin nyt viimeaikoina,tosin viime yö oli taas hankala.
epäilen että oli mahavaivaa??
niin ja noin viikko sitten raasulle nous kamala ihottuna!!kutitti yölläki niin kamalasti että unta haittas.
kortisoonilla saatiin ihottuma onneksi kuriin.

täytyypä käydä lukemassa mitä te ootte kirjotelleet niin en ihan tipahda kärryiltä =)
 
Minä kans päivystän täällä, kun ei ole kotihommia ja telkkaria kattoo aina joku muu. Ihan mukava silti näin ja on mulla kirja mukana :)

Hyvä juttu Hipkukalla, sitä se ilmastonmuutos teettää :/ .

Yksäiti, Wau mikä mökki!! Ja vaan 150e vrk, nyt äkkiä varataan joku viikonloppu jo talvella!! Mun yks ehdotus olis maaliskuun toka viikonloppu, voisin lähteä synttäreitä pakoon :whistle: . Helmikuukin passais, mutta äkkiä voits kyl mun mielestä lyödä jotain lukkoon, ei tuolla ihan hirveesti ollut vapaita viikonloppuja! Vai oliko väki enemmän sen toukokuun kannalla? Tuolla hinnalla vois mennä pienemmälläkin porukalla ja sit uusiks toukokuussa :LOL: .

Yksäiti, mua :LOL: toi sun juttu sohvalla kuorsaajasta. Koitahan osata siellä nyt nukkua! Hienoa, kun ootte kumminkin moisissa väleissä, että näin kyläilytkin sujuu. Kyllä vaan mäkin oon taas tänään miettinyt, miten toisaalta vois olla niin paljon yksinkertasempaa itekseen, mutta ei nyt sentään. Moni asia kävis kuitenkin vaivattomammin! Tosin olis siinä sitten toinenkin puolensa, ihan kaikesta vastata yksin jne.

Mua muuten rupes houkuttaan toi mökki, senhän vois jonkun kaveriperheenkin kans vuokrata, eikä olis paha hinta. Maksoikohan siellä palju erikseen?
 
Ei se Rontti mun mielestä maksanu erikseen... vois kyllä jo sitten joulun jälkeen jotain lyödä lukkoon reissun suhteen. Mä meinaan tuossa sen yhden poliisin kanssa sovin että järkätään ens vuodelle meidän luokka pippalot. Samalla meinigillä kuulema kun viime vuonna :whistle: ;) jos joku muistaa.... :D
 
yksäiti missä tuo mökki on?ois melko edullinen,vuorokausi on 200e ja viikonloppu 400e,mut lähimpään naapuriin 5km,hui :eek: entäs jos mua alkaa siellä pelottamaan :LOL:

IHANAA JOULUA KAIKILLE TEILLE IHANILLE ÄIDEILLE
niinukka paljon onnea ja lämmin :hug: :heart:
hipkukka ihana tarina :heart:

nyt kattoo elokuvaa :wave:
 
Keiju07
Kotimaassa taidatte olla kaikki untenmailla, jos lasken oikein. Meilla aatonaattoilta meneillaan ja asken tein juuri piparitaikinan. Perassa siis tullaan jarjestelyissa, tosin vahan eri kaavan mukaan.

Meilla lentomatka sujui hmmm... ok... en suosittele. Eka 3 h meni tosi kivasti. Samoin puolet 12 tunnin lennosta, mutta sitten tuli vahan takapakkia, kun Viena ei osannut millaan nukahtaa syliin (tai edes omalle penkille, joka saatiin, kun koneessa oli tilaa) eli silloin meni hiukan itkuksi. Viimisen lennon, 2h, tytto nukkui kokonaan, mutta itse olin jo rattivasynyt, kun olin ollut nukkumatta 24 h. Sanotaan siis, etta vika patka oli saman vuorokauden sisalla vahan liikaa talle aidille. Nyt sitten totutellaan aikaeroon, ihan hyvin Viena nayttaa toipuneen, vaikka viimekin yona herasi paikallista aikaa klo 2 ihan pirteana peipposena, suomen aikaa siis klo 10 aamulla, no wonder...

Poltin sitten naamanikin jo tanaan, kun luin tunnin auringossa kirjaa... pitaisko oppia, etta se rasva laukussa mitaan auta...

En nyt jaksa tarinoida pidempaan, vaan menen viela tekemaan jouluvalmisteluja. Kivaa on, hyvin meksikolaista tosin.

Hauskaa aattoaamua teille kaikille!!
 
tin
:heart:
Mä oon töihin lähdössä, pääsen puoli kymmeneltä. me juhlitaan joulua sitte huomenna.
Mutta tulin toivottamaan hyvää joulua kaikille äipöille ja taaperoille ja tietty koko perheelle!:)
 
Rauhaisaa joulua kaikille mammoille ja mukuloille!

piirakat paistettu,riisipuuro hautumassa,imuroitu ja lahjat viritetty kuusen alle =)
isommilla taitaa olla suurin häkkärä et kuka saa montakin pakettia.

joulupukki ajelee meidän ohite tänä jouluna,isot tytöt ei oikein enää joulupukista perusta,eikä venlukka taida moisesta joulu-ukosta vielä tuon taivaallista ymmärtää.
mutta nyt vielä jotakin tuusailemaan.

" Istuhan alas,ja silmäsi sulje,
enkeli lupas ettei ohitse kulje.
pian tunnet poskellasi sen,
jouluenkelin kosketuksen."

 
Huh ja puh... mä oon puhki... |O hyvää jouluaattoa kaikille!! Toivottavasti on ollu kaikilla kivaa.
Mä keittelin aamulla riisipuurot ja sit lähettiin pulkkaileen. Sit oli vuorossa jouluruokaa ja päiväunia,Peetu tosin ei nukkunut. Peetun mummilla käytiin syömässä ja sieltä tuli Peetulle lahjaks autorata ja kauko-ohjattava auto (sellanen ihan hirveen iso :headwall: ), kalsareita ja paaljon RistoMatti Ratiaa molemmille, paitaa,housua, yöpukua jne...
Kotiin tultiin ja meille tuli joulupukki, molemmat pojat hiukan arasteli mutta hienosti otti lahjoja vastaan... ja meni ihan täydestä pukki Peetullekkin vaikka olin ihan varma että ei usko sitä...oli meinaan mummo meillä joulupukkina :LOL: Noh, mieluisimmat lahjat oli Peetulle Lilli Kastelukannutalo ja Pessille perässä vedettävä koira. Koiraansa tuo paijaili ja halaili pitkin iltaa "ai ai ai" :heart: ihana :heart: lisäks Pessi sai palapelejä, villahaalarin, eläinhahmoja. Peetu sai ompeluperhosen, vaatteita lisää, numeropalapelin,muumitietokoneen, cars-penaalin ja kyniä. Yhteiseks tuli paaaljon Brion junarataan erikois osia, sormiväriämpäri, eläin pyramidi peli. mitähän muuta... Pessin mummolla vielä on odottamassa Pessille kengät, Autot-dvd ja Ipanapa2-cd... lisäks vielä Joensuussakin paketteja :eek: ihan hirveesti siis tavaraa!!! Luulempa että varaillaan kirppis pöytää tammikuulle...

Mä tässä mietin kun Pessi sai ton villahaalarin kokoa 80cm,kuitin sain kun mietin että vaihtasinko isompaan... Toi on varmaan nyt hyvä,ehkä ihan hiukan reilu.Mutta kun en osaa päättää käynkö vaihtamassa 86cm. Toisaalta nyt sille olis käyttöä oikeesti kun sinne Joensuuhun lähdetään ja en ennen sitä kerkeä vaihtamaan kummiskaan. Pessillä on nyt 74cm Reiman-fleece haalari ja sekin on vielä sopiva... :whistle:

Mites muiden joulu menny?! Mitä lahjoja tullu?

Nyt meen tupakalla ja haen yhden jouluoluen itelleni... huomena pitäs alkaa pakkaileen tavaraa reissuun |O niin ja meen avautuun tuonne toisaalle siitä yhdestä ääliöstä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja valkosorsa:
Mileko En nyt tiedä tarkoitatko mua? Ja mua varmaan ei monikaan muista, mut joskus jotakin kirjottelin. Taustalla sitäkin ahkerammin oon pyöriny, päivittäin käyn jutut lueskelemassa!
Mut siis pääpointti, että yksi salaodottaja täällä ilmottautuu :heart:
Onnea!!!ja tokihan sut muistetaan=)
 
Hyvää joulua kaikille lokamammoille

Eilen en aukassu konetta ollenkaan, kun tulin klo.14 töistä, sitten tulikin jo pukki ja sen jälkeen käytiin vielä Suonenjoella haudoilla
Yllättäen Sanni sai Hello Kitty vaatteita paljon :D
Lisäks ison pehmopossun, muita vaatteita, Fisher Pricen madon ja kirjan jotka soi ym, tosi ison Lego eläintarha-setin, Lassien toppapuvun, hanskat ja ihanan prinsessa villahatun.
Muut lapset lahjottiin yhtä runsaasti, joten pukilla riitti hommaa koko rahan edestä :D

Tämä päivä ollaan vaan ja syödään, huomenna kyläillään ja syödään. La ja su jälleen töihin...
 
Rauhallista joulupäivää kaikille :hug:

Pukki kävi nopsaan pyörähtäen. Oli niin hengästynyt ettei saanut sanaa suustaan mutta lahjat toi. Mummi hoiti pika homman ja puhua ei voinut ettei pojat tunnista :D Jeppe säntäs ulos pukin perään kun ois porot halunnut nähdä :LOL: en muista enää mitä siinä nopsaan sävelsin että sain pojan sisään. Kiia ei pelännyt yhtään :eek:

Mitäs se pukki toikaan... uudet nukenvaunut, baby bornin, sille tuttipullon, tutteja ja potan. Kirjan, leikkiastioita, sen leluhärvelin (playskool), vaatteita, kruunupeilin, keijut pussilakanan, nuken johon voi piirtää. Olikohan siinä kaikki, tais olla... en miä muista enää :ashamed:

Illalla pelästyttiin tytön kanssa. Lattialle oli tippunut suklaarasiasta se oikein ohut valkoinen paperi (melkein kuin leivinpaperia). Eihän sitä kukaan ollut huomannut vaalealta lattialta. KIia astui päälle jotenkin ja lensi suorin selin lattialle. Mieletön tömäys ja itku sen jälkeen. Itkun jälkeen typy meni kalpeaksi ja oli hiukan "tokkurainen" tai sellanen jännä, ihan vaan hetken vaikka aika tuntui pitkältä kun kantelin. Päivystykseen soitelin varmuuden vuoksi ja oltais menty näytille jos ei olis alkanut leikkimään ja käyttäytymään ihan norm. Aikaa norm. olemiseen/leikkimiseen ei mennyt kun vajaa puol tuntia kaatuamisesta mut pitkä puol tuntinen oli. Ja loppu illan kyttäsin tyttöä melkein suurennuslasilla :ashamed: Hautausmaalla kun kävin puol ysi (päivällä ei ollut parkkitilaa ja en alkanu Kiian ja Taavin kanssa sitä metsästämään ja illalla siellä oli uskomattoman kaunista) niin isi vahti tyttöä, ei saanut päästää silmistään. :) No ei oksennellut eikä muutakaan. Yölläkin heräili normaalisti sen kaks kertaa jne. Mutta kyllä pelästytti. Ja yhden saakutin paperin takia jota ei kukaan ollut huomannut :kieh:

Kahville/kyläilemään on sadellut kutsua mutta ei nuo nuoremmat sällit halua lähteä kun touhuavat uusilla leluillaan ja päätin etten "pakota". Antaa lasten nauttia olostaan, Kipsuttimen kanssa voisin viel lähteäkin mut tuo just nukahti :) *jee ei tarvi persusta nostaa* :D

Mitens joulua Meksikossa ompi mennyt?
 
keiju kiva kuulla sinustakin,vietähän hauskaa joulua siellä :heart:

aamulla avattiin heti kun herättiin,ensimmäiset lahjat eli kaikki mitä oli täällä meillä..sitten käytiin haudoilla,ja mentiin mun vanhemmille syömään ja odottelemaan joulupukkia,laitankin kuvaa,kunhan jaksan siirtää koneelle,poitsu kävi jopa pukin sylissä,ja haki itse lahjat sieltä :heart: sitten hörpättiin vaan kahvit ja jatkettiin matkaa anoppilaan..

lahjaksi tuli,fisherpricen laulava kirja,traktori joka ääntelee,ääni kirja,lego auto,uusimman valtra traktorin pienoismalli,plaston mopo,volvo merkkinen auto,jolla poika ajelee onnessaan,tinttu.com tilattu hattu :heart: pulkka,lampaantalja,vaatteita,nallepuh laseja,akustisen kitaran ja sit sellasen kitaran josta nappeja painaa niin musiikki soi,hanskoja ja villasukkia,ja kaikkea muuta pientä..

minä sain pojalta talon sydän korvikset ja isännältä sit talon sydän kaulakorun,sinkkuelämää ja joulutarina dvd,nallen :LOL: ja mikä parasta,voi nolo idols levyn :LOL: pikkusen repesin ku avasin paketin,nooh,on siinä muutama hyvä kappale :whistle:
sit saatiin kortillinen digiboxi,digitaalinen valokuva kehys,rahaa,karkkeja,pussilakana settejä,jne..

nyt on karjalanpaisti uunissa,on ollu vasta 2 tuntia,pojat lähtikin anoppilaan niin saan entisiä leluja raikattua varastoon ja siivottua muutenki,saan laittaa jouluruuan rauhassa ja pesen ton koiran pään,kun niitä korvatippoja on pitkin korvia :x meillä edi tuli jouluksi kotiin,palaa tänään takas äipälle,ihana kun toinen on kotona joulun :heart: koirillekki oli paketit :D
en oo koskaan aiemmin mitään joulu ruokia kotona tehnyt,eli ihka ensimmäinen karjalanpaistikin on uunissa..

jokohan sitä lähtis hommia tekemään...
 
Joulun jatkoja kaikille :xmas: !

Olipa jänskä lukea Keijun joulusta, kun siellä auringossa B) ! Aika tavalla erilaista :) .

Paljon on teillä kaikki lahjoja saaneet, Yksäidilläkin monta kalliin oloista lahjaa! Ja Dogtorilla aikuisetkin saanut paljon. Nyt heräs mielenkiinto,mikä on digitaalinen valokuvakehys :eek: ?

Onneksi Tuutin rinsessalle ei käynyt pahasti moisesta onnettomuudesta :eek: !! Kaikkea sitä voi sattua ja jossain tapauksessa tuommoisessakin olis voinut käydä pahemminkin siis.

Mä oon näemmä nyt fiksumpi kun viimeksi kirjottaessani :LOL: , osaan tuon mustauksen taas :D .

Meillä meni eilinen aatto mukavasti, mutta ihan liian nopeesti. Miten se meneekin niin nopeesti nykyään :'( . Meillä aatto kulkee täällä mummulassa aina ihan samaa rataa. Paitsi aamusta ravasin nyt kaupassa, leluja ostin -50% alesta melkoiset kasat. Muutamia omille lapsille ja sit monelle monelle tuleviin synttäreihin. Hieno alennus kyllä, kun yleensä lelut ei juuri aleissa ole. Sit on vuoden aikana helppo vaan ottaa lahjat kaapista.

Meillä on aina tapana katsoa Lumiukko yhdessä, sit juodaan glögiä ja katsellaan joulurauhan julistus. Jossain vaiheessa sitten joulusaunaan, kaikki 3 tyttöä samassa ammeessa :heart: . Ja saunajuomat on aina kamalan tärkeitä, saavat muumilimsat, mitä ei yleensä ostella. Pienin sai ekan pillimehunsa :heart: ja kun sit tajusi, että sieltähän tulee pillistä jotain, niin kyllä jo posket lommolla :LOL: , jos noita poskia nyt lommolle saa :LOL: . Ja komiasti röyhtäsyt päälle. Illalla tuli sit joulupukki, iskä oli ekaa kertaa pukkina ja mikä ihme meitä alkoi aluksi ihan älyttömästi naurattaan!! Lirahti ihan housuunkin mulla ja mun äitillä :LOL: . Mut lapset oli onneksi niin jännittyneitä, ettei tajunnut kahueesti ihmetellä meidän ja pukin käytöstä :saint: . Täydestä meni, pienin pelkästi aluksi, mutta oli lopuksi jo reippaana liikkeessä hänkin.

Lahjoja tuli kasapäin, pienin sai lapsista vähiten, mutta siltikin toisaalta liikaa, kun ei tuo noista vielä kummissaan ollut. Kaksi lelua sai, muut oli muita juttuja. Ei yhtään Kitty vaatetta Mileko meille, mutta mä sain Kitty rannekellon :D ja oma kultakello on korjattavana myös. Niin ja mies oli ostanut meille läppärin, voin vaikka sängyssä teille kirjotella :D . Rahaa saatiin kans paljon :) . Pitää säästää pahan päivän varalle, voi sit tehdä joskus jotain kivaa.

Jaaha, tuolla yltyy meno, taidetaan lähtee hautuumaalle käveleen ja rauhottuun. Mies otti pukin hommat sen verta kunnolla, että on tänään vaan maannut |O
 

Yhteistyössä