LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pikaseen tulin käymään..
mies lähti grilliltä hakeen meille iltasyömistä,ei oikeen nuo jouluruuat tänää enää maistunut.
ja meillä pakkasessa vielä oottaa 6,5kg:n kinkku :o
no,eiköhä se syötyä tuu!ja ainahan voi sukulaisille viedä palan kinkkua:)

lahjoja pojalle tuli..hm..formula-auto(ukkeli istuu päällä ja potkii vauhtia)
legoja iso kasa,autoja,uni-nalle,hanskat,kirjoja ja pari dvd;tä ja rahaa muutama kymppi ja muumi shampoo sarjan.
hyvät lahjat sai ja ihan tarpeeksi!!
minä sain mieheltä yöpaidan ja naomi campellin eau de toilettea,ihanan tuoksusta!
anoppi antoi lahjakortin ja vaakan.
sitten sain ystävältäni partyliten sellasen ison somiste jutun ja kynttilän jalat,kylie minoguen tuoksua ja suklaata.
sit saatiin sellanen nätti kori mun siskolta jossa oli kaikille pesusieniä ja kaikkee ihania sauna juttuja.
patalappuja tuli,veli oli ostanut nätin jouluisen lumisade pallon(vaimikäsenytolikaa)
isä ja äiti antoi rahaa,pörrösukat ja suklaata tuli joka tuutista=)
näkyyki naamasta että syöty on...

oon kyllä tooosi tyytyväinen lahjoihin!!

ahaa,nyt me aletaa mässäilee grilliruokaa ja vahataan frendejä!!
kirjottelen taas!

niin ja piti sanoa että onneksi katjannan ja tuutin pikkusille ei käynyt pahemmin,varmasti molemmat säikähditte
:hug:

:wave:

Onkos kukaan käynyt Amsterdamissa? :D
Ollaan mietitty sinne lähtöä tuossa tammikuun alussa ja ois kiva kuulla jos joku siellä ollut,että millanen paikka on.

aikas mielenkiintoinen joulu YO:lla ja viulla ollut..piti viu äipän kiireisenä juu :whistle:

Jaahans,se ois sitten huomenna suunta alennus myynteihin :D eli nyt nukkumaan niin jaksaa sitten mammojen kanssa tapella rytkyistä :laugh:

huomenia!

täällä teen lähtöä alennusmyynteihin :D isot tytöt jää venlan vahdiksi,niin pääsen käymää kaupungissa(lue,ostamaa siiderilastin,kun tyttö mukana en ilkee :saint: ) mutta pitää käydä lindeksillä ja kappahlissa kattoo onko siellä mitään ostettavaa..
vaikkaei toi neiti nyt kamalasti mitään tarttes,mutta voihan sitä aina ostaa vaikka jo 92cm vaatteita.

tein tossa valmiiksi paistin jämästä lihasopan,on sitten valmista kun tuun,kunhan vanhin tyttö muistaa sen laittaa kiehumaan..

mutta joo,nyt kuontalo laittamaan kondikseen..

Mukavia aleja Niinukalle !
Ja melkoinen liukastus oli Tuutin rinsessalla ... huh , onneksi säikähdyksellä selvisitte...

Hupia mammoille, Viu kun osaa puhua :)
Uusia ja osuvia sanoja - nyt alkanut sanomaan aina kun sanon että 'Mennään nukkumaan' - niin tulee isosti hymyillen 'Ei kai ...' - joissain muaallakin - syömään mennessä ja niin edelleen ...

Eilen illalla ja nyt aamulla tuli kun äiti luutuili Viun läikyttämiä maitoja ja sapuskaa lattialta - rinsessa syöttötuolistaa sanoi että 'Piika piika piika ... ' :laugh:
Mitäpä siihen äiti muuta kuin kysymään, että kuka on piika - muka ...
Tähän on tultu ...

Kyllä on kotona ihnaa ... verrattuna tuonne juokseviin pöytiin ja ns hotelleihin.
Helpolla ja valmiilla - joopa joo, ei mennyt ihan niin ...

Amsterdamissa - oon käynyt useamminkin - sanoisin että ihan kiva aikuisten paikkana, jazzklubeja , kauppoja ja huumeita :) - siis kahviloissahan niitä saapi. Ja punaisten lyhtyjen alue...nähtävyys sekin.
Siinä ympäristössä on keväällä kivoja alueita - tulppaani-aikaan varsinkin tosi ihkuja peltoja väriloistossaan... eli jos on aiuto käytössä.
En osaa omalla tietämyksellä suositella lapsne kans - mutta varmaan sopivaa aluetta sillekin löytyy...

käytiin ratsastamassa ihanalla ponilla simpan ja selman kanssa..

itku pääsi kun pois piti lähtee,tykkäs tosi paljon ratsastaa :heart:
poni oli 25 vuotias ja nimeltään usva,herttainen mummo :heart:

Iltaa,

Onpas Yodottajalla ollut mielenkiintoinen joulu :xmas: En kyllä vaan millään meinaa osata kuvitella Viuta noin omatahtoiseksi rimpuilijaksi. :D Mutta sen voin kuvitella että äitillä on ollut tekemistä lepolomalla tuossa tilanteessa :D ;) Kuulostaa ihan niin kuin olisin ollut meidän Apinanpoikasen kans liikenteessä :whistle: Teilläkin hoitoon lähtö lähestyy. Onko mitkä fiilikset äitillä?

Meillä tuo Apinanpoikanen on tosin kyllä rauhoittunut huomattavasti sen imetyksen loputtua. En millään voi ymmärtää miten tuo lapsi voi olla niin paljon erilainen nyt. Olenkin äitille soitellut ja ihmetellyt asiaa ja tehnyt jo omat diagnoosit siitä, että poika on ollut allerginen mun rintamaidolla. Äiti kyllä tyrmäsi tuon epäilyksen heti alkuunsa, eikä se nyt varmastikaan sitä ole, mutta kyllä oli levoton lapsi silloin kun vielä imetin. Nyt nukutaan päikkäreitäkin joka päivä kolme tuntia, eikä tarvitse saikata nukuttamisen kans yhtään ja nuo yöt on kyllä aivan huikeita verrattuna kuukauden takaiseen aikaan. =)

Joulunaika on ollut muutenkin oikein mukavaa. Minä olen ottanut ihan kirjaimellisesti levon kannalta tämän ajan. Joka päivä olen lukenut kirjaa sillä aikaa kun poika nukkuu ja siinä sivussa ottanut pienet tirsatkin. :saint: Illalla sitten ollaan miehen kans katseltu yhdessä vuokra leffoja ja nytkin tuolla odottaa tälle iltaa taas kaksi uutta elokuvaa. :D

Iltapäivällä käytiin hakemassa pitsat ja sen jälkeen oltiin porukalla ulkona. Käytiin pikku lenkillä, minä potkuttelin neitin kans ja mies työnsi poikaa rattailla.

Dogtorillakin ollut kiva päivä pojan kans. =)

Mitenkähän Topsyn tapsatanssit eilen menì? ;) Ei ole tälle päivää kuulunutkaan mitään vielä sieltä päin. Mua meinasi hymyilyttää nuo tapsantanssit. :D :laugh:

Kuulostaapa Katjannan joulunaika leppoiselta ! Mukavaa ....
Niinpä - en minäkään ihan kuvitellut Viuta NOIN omatahtoiseksi - vaan niinpä tuo hiihtokeskuksessa villiintyi :)
Hyvä puolikin siitä oli - tää äippä kävi vaakalla ja oli 4 kiloa lukemat keventyneet - että semmoista jouluherkuttelua !!!
Että oisko tirisevän rasvan paloa ja kihinää osa , eikä kaikki jouluangstia ja ahdistusta ?

Kivaa heppailua Dogtorilla - meillä jäi heppailu väliin kun otettiin hatkat sieltä Vuokatista - tosin itse kun oon umpiallerginen niin ei varmaan kovin ois voinut heppailla (siis tarjolla ois pe iltapäivästä ollut talutusratsastusta tai jotain sellaista...)

Lahjoista - joo aika tuhmana oon minäkin ollut ... olisinkin ollut wish wish wish (edelleen selibaatissa ja raittiina ja savuttomana ja ja ...) - siis lahjoja ei juuri tullut...
Mun äiti eli mummo osti farkut ja paidan mulle lahjaksi , jotain pientä sälää ystäviltä - ja sanallinen hoitolahjakortti (siis Viudelle)...
Viuhan on saanut koko syksyn ajan leluhuoneen :) - sori - lastenhuoneen täyttöä - joten hällekään ei hirmuisesti : pehmopupu, pörrösukkia, vaatteita, puurekka (leikkien.fi), Paukkumaissi levy, säkkituoli limenvihreenä...

Ja mitkä nyt lasketaan joululahjoiksi - koko Ikean satsi, ehkäpä ? Samoin 116 e meandi kuteet ehkä myös ?

Kyllä kotona vaan on yhä kivaa ...
Yks ystävä kysyi heidän mukaansa Pyhälle - tai miehensä oli ehdottanut että josko haluttais lähteä... noooooooh, ehkäpä ei just nyt , tää mamma ei taida olla oikein reissutuulella ihan heti :)

Pimu nukkuu kakkospäikkäreitä taas ihan väärään aikaan ... argh , pakko herättää, ettei mene ihan ketuilleen yöunille meno.

Niin - töihin meno fiilareita, en oo kauheesti miettinyt. Mennään vielä tiistaina tutustumaan - ja sitten perjantainahan on se oikea duunipäivä mulla. Katsotaan . Onneksi alkaa niin pätkissä tää alku - ensin pe , sitten ma töitä, ja sitten 3 pv...
Siis ihan hyvillä fiilareilla - täytyy myöntää että tuon perässäjuoksun seurauksena vähän alkoi enemmämn töihinmeno kiinnostamaan .... siellä saa sentään syödäkin... lounasta. Ah !
Kahdella kädellä !
Ehkä jopa lämpimänä !
Ja koko lautasen - eikä vaan 25-30%...

Meillä ollaan niukin naukin selvitty joulusta.

Minä olen flunssassa, mutta kyllä me joulu saatiin aikaiseksi. Aattona olimme mieheni veljen perheen tykönä, mummi ja vaarikin olivat siellä ja sinne tuli myös pukki, lapset kaikki pelkäsivät mutta lahjat noutivat kyllä..... :D

Minäkin sain lahjaksi mieheltä korvakorut, oli ihan itse käynyt valkkaamassa. Koskaan aiemmin ei ole mitään itsekseen minulle ostanutkaan, ja lahjoja saivat kaikki melkoiset määrät..... :p

Tytöt saivat leluja, nuket, pianon (lelusemmoisen), vaatteita, hakan yms.... Mutta kaikkein kiinnostavin on ollut isosiskon keittiö jonka hän sai pukilta, siinä kuuluu ääniä kun keittää ruokaa...ja se imuri joka puhuu.....sitä on kiva työnnellä. Senkin isosisko sai lahjaksi.

Joulupäivänä tuli hieman lisää lahjoja kun sukulaiset siis minun isäni ja sisarukset yms. tulivat meille syömään jouluaterian.

Mekin ollaan joulusta selvitty. Eilen tultiin mummuloista kotiin, uudeksi vuodeksi lähdetään taas reissuun niin ehtii tässä hetken kotona hengähtää. Lahjoja tuli juu, appivanhemmat on kovia antaan lahjoja, vähän ehkä liikaakin. Kuitenkin ovat kaikki tosi tarpeellisia...vaatetta, lakanoita, pyyhkeitä yms. Itellenikin ostin sitten kauan haaveilemani Kalevalan lapsikorun, ai että on hieno! :heart:

Yodottajalla on sitten kiirettä pitäny joulun aikaan :laugh: Viutsihan heitti oikeen kunnolla ranttaliks lomalla ollessa kun noin villiinty :D Uskon kyllä että välillä on tainnu vähän sappi kiehahtaa, ei ole aina "lomailu" sitä äitille... mulla ainakin tuntuu aina mummuoissa ollessa että kahta kauheemmin on hommaa...lasta pitää vahtia tarkemmin koirien takia ja unirytmit on sanonko mistä, vaipanvaihtokin tuntuu isommalta hommalta mitä kotona, täälä kun kaikki on käden ulottuvilla ja homma menee jo rutiinista. No ainakin se kotona olo taas maittaa näin "loman" jälkeen ;)

Vauvamaha kasvaa ja alkaa jo kunnolla näkymään =) nyt menossa taitaa olla rv18 eli puolivälihän se sitten kohta on. Olo on aika normi, väliin ihan unohtaa että tuola sitä taitaa joku asustella. Potkuja en vaan oo oikeen tuntenu, muutamia ehkä? Vähän oon väliin miettiny että onkohan kaikki kunnossa, Siljalta kun tunsin niin selvästi jo rv16 lähtien... voipi kyllä johtua ihan vaan siitä että nyt on niin paljon homma ja tyttö pitää kiireisenä joten ei jouda paljon rauhottumaan päivän mittaan. Toista se oli sillon kun esikoista ootti ja sai ottaa lepoa vaikka koko päivän jos niikseen tuli :whistle:

Katjanna meillähän kans tyttö muuttu ihan ku toiseks lapseks kun imetyksen sillon 10kk iässä lopetin. Yöt alko sujumaan sen siliän tien ja muutenkin tuosta tuli paljon itsenäisempi melkeen muutamassa päivässä =)

Enhän mä ehtinyt tänne teille jouluja toivottelemaan, mutta nyt toivotan jo etukäteen Ihanaa uutta vuotta :flower:

Meillä meni joulu ihan hyvin, mun äiti oli vaan mahataudissa aaton.
Haudoilla käytiin vasta joulupäivänä.

Micael sai kasan lahjoja, mm. keinuhevosen, martti-potkuauton, leikki kännykän, kitaran, marakassit, duplo palopäällikön, omat työkalut. :)

Mulle ihanin lahja oli digikamera. Itku tuli liikutuksesta, en olisi koskan voinut ajatella saavani ko. ihmisiltä niin ihanaa lahjaa. :'( :heart:

Nyt on 5 päivää syöty jouluruokia ja nyt tökkii.. Ei enää, kiitos :D

Micaelilla on mennyt nyt unirytmit ihan sekasin :o Luultavasti yksi syy on kun ollut mun mummu ja täti nyt meillä (tai no äidillä, asutaan naapureina) ja ollut koko ajan sählinkiä tässä. Nyt kolmena aamuna herännyt vasta n. klo 11-12 :whistle: Tänään sain pojan nukkumaan jo kahdeksan jälkeen, eli jospa se tästä muuttuisi.

Nyt on menty jo monta yötä vähemmillä yösyömisilläkin. Syönyt ekan kerran vasta aamulla 6-7 aikaan. :) Mulla on itellä ollut masennusta ja sen takia en oo jaksanut tota yösyömistä lopettaa. Ehkä se nyt tästä kun lääkkeet alkaneet auttamaan :)

Heeeiiii :) Joulusta selvitty :)
Tasainen ähky päällä vieläkin :x Se jouluruoka vaan on niin ihanaa :p Ja se suklaa :whistle:
Nyt kyllä alkaa kinkun sulatteluviikot!!!
Meilläkin pienimmäinen veteli jouluruokaa innolla :o siis ihan kaikkea! Ei noi isommat vaan... Eli äitiinsä on poju tullut :D Samoiten konvehteja nappaili meidänkin poika suuhunsa :whistle:
Ihana oli joulu, mutta niin nopeesti vierähti :/ Nyt jo ahdistaa kaikki joulukrääsä...koristeet ym et tekis mieli repiä kaikki alas :/ Jospa vielä jokusen päivän antaisi olla, kun sellaisella vimmalla niitä taas tuli laiteltuun.
Aatto siis oltiin kotosalla ja meillä oli lähisukua koolla. Ihan perinteisin menoin mentiin, eli aamulla joulupuurot, illan hämyssä haudoilla käynti, kirkossa käytiin päivällä naisvoimin ja sit tietty hyvää ruokaa ja glögiä, joulusaunaa, ja lasten kohokohta eli joulupukki! Lahjoja tuli kasapäin...paljon tarpeellista, pussilakanaa, pyyhettä,vaatetta, suksia luistimia mutta sitten myös tietty sitä lelua ym... meidän pienimmän ykköslelu oli fisher pricen soiva kirja, jonka vissiin milekon sannikin sai. Ai että poju tykkää siitä, eikä kukaan muu saa sitä katella :laugh:
Pyhinä käytiin sit sukuloimassa ja valmiilla ruualla :) Kiva oli kun oli taas sukua enemmänkin koolla :)
Mutta kiva palata taas normaali arkeen. Arki on kuitenkin sitä parasta aikaa loppupelissä, mun mielestä!
Tänään kävin pikaisesti alessa, jotain löysin, mut jos viel ensi viikolla uudestaan. Tarkoitus olis vaik huomenissa saada lasten huoneet uuteen järjestykseen. Vanhaa kamaa uusien tieltä pois ja uutta järjestystä kammareihin :) Meinasin jotain uutta hyllykköä noille kamoille tonne hommata yms et jos sit vaikka huonekalukauppakierros tiedossa.....mies tykkää :saint:
Meillä isäntä nyt omilla menoilla kavereidensa kanssa. Mä kävin lasten kaa saunassa ja sit kun pienin oli menny maate, pelailtiin viel joulupukilta saatuja uusia lautapelejä isompien kaa. Nyt meinaan korkata yhden siiderin ja alkaa kattelemaan vihdoinkin sinkkuelämää leffaa koneelta. Täytyy vaan olla skarppina kun ei tekstitystä ole, eli tän mamman kuullun ymmärrys joutuu nyt testiin :D
Ainiin, rontille piti sanomani että eipä kuulostanut pöhköltä ollenkaan toi kun olit käynyt pälyilemässä entisillä kotinurkilla :D Tiedän tunteen. Mä taannoin pääsin jopa sisälle entiseen kotiin :heart:
Jahans, mutta nyt leffa kutsuu :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Pitää sentään se vielä todeta, että meidän neiti on vihdoin saamassa 4 hampaansa seuraksi kaksi uutta :whistle: , sitten on 4 ylhäällä ja 2 alhaalla :laugh:

No mutta sehän on hienosti, meillä kun niitä on kolme ylhäällä ja kaksi alhaalla eikä tietoakaan seuraavista :laugh:

Kesken leffan piti sellanen viel tulla kertoon, kun kävin tyhjäämässä kuivurin että on mustakin pirun hyvä kapistus. Ainakin nyt kun saatiin täs syksyllä uusi vanhan ruhjon tilalle. Nopsaan kuivaa ja ei tartte silitellä juuri lainkaan kun pyykki jää niin pehmeeks ja sit tos on se rypistymisen esto =) Ihanaa!! Suoraan saa kaappiin lykätä. Niin ja enkä ole edes huomannut et mikään ois kutistunut tolla ja hyvin on pysynyt kaikki printit yms...Kertakaikkisen ihana kapistus!

Huomenta :) . Ulos ollaan lähdössä, sain muusin valmiiksi. Pitää vielä jotain kommentoida, kun en illalla enää jaksanut mukamas.

Meillä neiti keksi äsken suklaapallot kuusesta. On niitä ennenkin nappaillut, mutta nyt keksi, että siellähän on makiaa :headwall: . Kaks palloo ehdin pelastaa, toisen suusta ja toisen ehjänä. Kolmannen annoin sitten syödä |O . Nyt on kaikki suklaat tooosi korkeella. Iskä tuolla taas nukkuu, kun oli eilen viihtellä kaverinsa kanssa. Jaa-a, pitäs varmaan pitää puolia, tällä lomalla minä en ole ollut vielä missään. Alennusmyynteihin saatan kyllä mennä tänään tai huomenna. Toisaalta jos en menis, säästyis rahat.

Katjanna, mulla samanoloista lomaa kuin sulla, mukavan rentoa olemista. Ja aina typyn päikkäreillä minä luen ensin ja syön suklaata ja torkahdan sitten itekin, ihanaa! Ihana ollut kyllä pitkästä aikaa lukea, eilenkään en viitsinyt avata telkkaria ollenkaan, vaan luin vaan :) . Imetyksen lopetus on kyllä upeasti vaikuttanut Apinanpoikaan! Jännä juttu tuo, että muutenkin kuin yöllä. Kumpa meilläkin olisi joskus 3h päiväunia :whistle: . On nuo lapset niin erilaisia, meillä keskimmäinen kun oli super nukkuja, oli se vaan aika erilaista niin! Meillä nukutaan nykyään näemmä sisällä päikkärit. Joskus tässä jostain syystä laitettiin sisälle ja kun se sujuikin hyvin, niin nyt on laiskistuttu, eikä ole jaksettu pukea toista ulos nukkumaan :ashamed: .

Mamma3, vai pääsit sä sisälle asti :D . Sitä mäkin mietin, et kiva olis ihan sisällekin päästä :p.

Mirkku, ihanaa, kun olit saanut niin mieluisen ja yllättävän lahjan :heart: . Ja hienoa, jos lääkkeet alkavat tehota :hug: .

Topsy, nyt mä bongasin vielä ihan pienen pienen alun alhaaltakin, että alkaa niitä hampaita näemmä tulla :saint: .

:laugh: Niin ja hyvä tuo, kun Mamma3 tulee kesken leffan kehuun kuivausrumpua :whistle:

Huomenta,

mukavasti sujui tosiaan tapsantanssit, istuttiin tämän mun lapsuuden ystävän sekä parin muun ystävän kanssa yhdessä baarissa samassa pöydässä viisi tuntia putkeen :laugh: Tai no kyllä me välillä nostimme persauksemme ja kävimme baaritiskillä tai tupakilla. Mutta mitäs sitä paikkaa vaihtamaan, seuran vuoksi siellä oltiin :D

Minttu on taas tosi räkäinen, liekö johtuu hampaiden tulosta. Yöt on vähän vauhdikkaampia sen vuoksi.

Rontti ja Katjanna, mitä teidän isommat tekee silloin kuin pienin nukkuu ja te löhöilette?? Minttu vetelee myös 2-3 tunnin päikkäreitä, mutta mulla on aina niin huono omatunto Annista, että sinä aikana sitten teen sen kanssa kaikenlaista. Nytkin odottelee tuolla haisuli vei-pelin kanssa. Ois kyllä ihana joskus löhötä tuo päiväuniaika.

Niin ja niin meilläkin nukutaan vaan sisällä, jotenkin en mielellään laitakaan ulos kun nuo ilmat ovat niin inhottavia ainakin täällä Oulun suunnalla. Ja tosiaan kun menee itse nukkumaan (tai no pitää pinnasänkyyn nostaa, mutta kiipeää portaat itse ja hokee "paapaa, paapaa") niin ei sitä jaksa alkaa pukemaan ulos.

Ex-naapurilla on pieni poni hoidossa kolme päivää niin ajateltiin viedä molempien isommat lapset tänään ratsastamaan. Myös uimahalliin meinasi mies Annin kanssa mennä. Sai valita uimahallin tai elokuviin menon, otti uimahallin. Parempi hälle, huonompi saattajalle ;) Minttua en kehtaa viedä kun on niin räkäinen. Dogtorillakin on tosi kivoja kuvia ratsastamisesta, pitää ottaa sitten Annistakin kuvaa ja laittaa esille.

Niin ja kirppispöytää ajattelin soittaa. HIRVEÄ röykkiö tavaroita tuolla ylhäällä odottaa hinnoittajaa. En voi edes käsittää mistä tuo määrä tuli.... Leluja, mm se muumilaiva meilläkin, ja muutakin. Käyn sitten ikean reissun niillä rahoilla :saint:

Heippa,

No niin, se sitten niistä hyvistä öistä. Ei olisi pitänyt hehkuttaa!!! Viime yönä Apinanpoikanen heräsi neljältä ja valvoi seitsemään asti |O :headwall: Nyt oli tullut läpi toinen poskihampaista, katsoin lampulla että mikä siellä suussa on kun toinen vaan itki ja työnsi harsoa suuhunsa. Sitten tajusin antaa supon ja nukahti melkein heti sen jälkeen.

Topsy; meillä Anni leikkii uudella petshop talolla, laulavalla barbilla tai sitten pelailee tuolla tv pelillä. Ei tuo ole oikeastaan mua edes vailla leikkimään tai muuhunkaan toimintaan kanssansa. Joskus saatan itse ehdottaa että väritetään yhdessä ja kyllähän tuo silloin on ihan mielissään kun jotain yhdessäkin tehdään. Tykkään itse väritellä, mutta en oikein jaksa pelata. Tietenkin sitäkin olen muutaman kerran tehnyt tytön mieliksi. Meidän Anni on vasta nyt alkanut ihan kunnolla leikkiä itsekseen, siis sillain että menee ihan omasta tahdostaan ottamaan esim. talon ja elukat ja alkaa vaan puhua itsekseen niiden kans. Palapelit on kans mieluisia, sellaiset 120 palasen pelit, niissä sillä kuluu aikaa kun on vähän haastetta ja riittää mielenkiintokin. Varmaan teidän Annille vois olla vähemmän palasia kun on nuorempi. Ennen tollotti lasten ohjelmia niin paljon kuin mahdollista, mutta niistä ei enää välitä oikeastaan ollenkaan. Yhden ohjelman jaksaa katsoa justiinsa loppuun. Mulla ei ole nykyään ollenkaan huono omatunto, oikeastaan mistään lapsiin liittyvästä asiasta. Olenkohan jotenkin pipi? Kyllä mulla ennen tuli vähemmästäkin, mutta eipä kyllä nykyään.

Rontti; meilläkin nukutaan sisällä nykyään päikkärit. En jaksaisi edes enää alkaa pukemaan tuota päikkäreille ulos. Olenkohan senkin suhteen jotenkin laiska? Miten musta alkaa tuntua että olen joka asiassa vähän mukavuuden haluinen nykyään
:whistle: Ei minustakaan ole yhtään outua että kävit muistelemassa lapsuutta vanhan kotisi pihalla.

Mirkku; kiva tosiaan että lääkkeet alkaa vaikuttamaan positiivisesti. =) Ja oli kyllä varmasti kammottava kokemus tuo poikasi portailta tippuminen. Onneksi ei kuitenkaan tarkkailussa ilmennyt mitään vakavampaa. :hug:

Annin kans just kirjoiteltiin kutsukortit neitin juhliin. Meillähän on tosiaan tytön juhlat ensi viikolla. Kyllä tämä elämä on yhtä juhlaa! :heart: ;)

Huomenna sitten alkaa taas arkinen aherrus ja luulisi jaksavan tällä levähtelyn määrällä ;) :ashamed:

Tiipii; minäkään en tuntenut Aatulta niin aikaisin, enkä selvästi liikkeitä mitä Annilta tunsin. Johtui ilmeisesti siitä kun pojan odotuksessa istukka oli kohdun etu seinämässä ja tytöltä se oli takana. Tiedätkö missä sulla sijaitsee istukka tässä nykyisessä raskaudessa? Voi että sullakin on paljon viikkoja kasassa. :heart:

huh :whistle: siis kamalan flunssan pukkas päälle,tuntuu että mistään reijästä ei ilma kierrä..

eilen siellä baarireissulla kamun kanssa..no pääkoppa sekalutta,siideristä ja muuan muutamista sanoista..kyllä elämän pitää joskus olla vaikeeta..oon ihan pihalla ollu,tänä aamuna eräsin jo puol 7.vaikka kolmelta kamun kanssa käytiin nukkumaan..ei uni vaan enää yksinkertasesti tullut silmään..sellasta tää elämä taitaa vaan olla..ja kaipa kaikella jokin tarkoitus on..tai hitostako mie tiiän..epäreiluu kuitenkin :headwall: :headwall:

meillä hävityksen kauhistus..huoneenvaihto rumba kesken kun tyty piti laittaa välillä nukkumaan päikkäreitä.sain ton vanhimman tytön nyt vihdoin ja viimein pehmitettyy,että menee siskosa kanssa samaan huoneeseen..ja venla saa huoneen..mutta en tiiä että raaskinko toista nyt laittaa sinne vielä nukkumaan..

mutta joo..kyllähän tuo ramasee..taijan oikasta itekkin hetkeksi pötköllee.

Voi että mä ootan jo huomista, jos maanantai sais arjen tuntua aikaan. Muhun on iskenyt laiskamato. Pitkälle aamua kuljeskelin vain pyjamassa, samoin lapset ja mitään ylimääräistä ei hotsita tehdä :/ Kiva tietty ottaa välillä näinkin, eli vähän lunkimmin. Mutta mulla sama kuin topsylla mielessä, et heti tulee isompien lasten puolesta huono omatunto, jos en välistä niiden kaa jotain touhua. Kun millos sitä muulloinkaan ehtis noille 100%antaa aikaa kuin silloin kun pienin nukkuu. Tosin onhan lapsilla isäkin ja touhuaahan hänkin noiden tenavien kaa, mut sillon mä yleensä istahdan koneelle tai teen niitä kotihommia :headwall: Pitäis vaan yrittää ottaa kirja käteen tms niin jospa se siitä... miten olisikin kiva joskus taas lukea. Mitäs rontti muuten lueskelee???
Oli muuten kiva toi eilinen leffa. Täytyi kyl porata ihan sitä katsoessa :D Mutta happy end...
Rontti, ei maar kuule passaa antautua liian tarkkaan ees elokuvalle, muuten tottuu liian hyvälle ;) kun en muutenkaan tunnu saavan mitään tehdä alusta loppuun rauhassa, niin täytyy elokuvatkin itse keskeyttää hetkiseksi :laugh:
Meillä pienin nyt päikyillä, joten jos nyt hörppis kaffet joka toivon mukaan antais voimaa ja sit menis järkkäämään noita isompien huoneita.... Ja päikyt meillä menee vaihdellen sisällä ja ulkona. Kumpikin passaa. Nyt sisällä. Noilla isommillahan se oli joko tai. Ei onnistunut kuin jommassa kummassa, mutta tää on nyt siitä ihana että nukkuu missä nukkuu kun nukuttaa :D

Yhteistyössä