LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

ja seinillä on punaisia tonttuja,jotka pikemminkin näyttää varkaalle :LOL: ja kultaisia enkeleitä,jotka näyttää jollekkin tappajalle :LOL: ite oon ne tehny :whistle:
ja keittiön ikkunassa kultainen puu tähti,olkkarissa kultainen puinen sydän ja makkarissa sit joulupukki valo ikkunassa..

huomenna koiran kanssa korvakontrolli,aamulla jo 9 :eek: jippiiii..
ukko ei meekkään huomenna töihin :p mulla on perjantaista asti ollu virtsatietulehdus ja arvaa saa ärsyttikö kun tänään sain vasta apteekkiin lääkkeet,sai koko ajan kytätä tuleeko verta jne..
tänään käytiin reissussa,pakolliset joulu käynnit katsokaas :/
hmm,poika on vasta nyt menossa nukkumaan,ku nukku autossa niin paljon,joten sama homma täällä ku tuutillaki..
piituli :D :LOL: voi sua :LOL: vai että flirttiä ;)
milekon sannilla jaksamisia ja äipälle kans,inhottavia noi ihottumat :(

oikein ihania kuvia kaikilla en jaksa ruveta erittelemään ketään..menis kuitenki väärin :D
valkosorsa kyllä minäkin sut muistan,ja oikein paljon onnea tulokkaasta :heart: tulethan kertomaan meille lisää kuulumisia..
ukon kanssa hilluttiin tuossa illalla,niin eikö mun selän saanu paukautettua sohvan kulmaan,auts :kieh: :headwall: hitto ku teki kipeetä..juu siis reppuselässä kuletti mua :LOL: poika tykkää hirveesti nauraa kun isi ja äiti leikkii lapsia :ashamed: :LOL:
olikohan mulla vielä jotain,eipä kai..
 
Täällä tää mamma viel valvoo :) Ja tuoksuttelee joulua :p Paistettiin piparit tänään, niin niistä sitä vasta jouluinen tuoksu tulee, sit tuossa on pari hyasinttia ja muutama jouluntuoksuinen kynttilä...enää ei puutu kuin se kuusi :heart: niin ja kinkun paistostahan se oma joulun tuoksu myös tulee :D
Mulla on mennyt nyt tässä nää jouluvalmistelut niin leppoisasti, että oon nyt tässä illan pähkinyt että onko mulla jotain unohtunut :eek: Mut en saa päähän... siivoukset saunaa myöten tehty, uuninkin tänään pesin ja jääkaapin... No jos jotain on unohtunut, niin eiköhän ne jossain vaiheessa tule ilmi?
Päikkäreistä...että hyvä kun muillakin nukutaan...niin tehdään meilläkin :whistle: Tänään poju nukkui ulkona reilu 4h :eek: Ja sit jo kuitenkin ennen ysiä oli yöunilla. Aamulla heräilee siel 7-8... Juu, mut pitänee itsekin alkaa painua pehkuihin. Huomenna ois kuusen hakua ym tiedossa. Miehelläkin alkoi jo joululoma, ihan kiva kun eskarilainenkin nyt pitkällä lomalla, että on yhteistä aikaa nyt enemmän ja etenkin näin joulun tienoilla sitä yhteistä puuhaakin paljon.... Hyvää yötä kaikille!!
 
Tulin pikaseen kyselee kinkun lämmitysohjeita leivinuunissa eli työ jotka teette joulukinkun leivinuunissa niin missä asteessa laitatte kinkun uuniin?Jne. kaipailen ohjeita ettei kinkku mene ihan pilalle kun huomenna tehään se. Ei olla kauheesti vielä ruokaa tehty uunissa joten vähän jännittää...
 
Huomenta,

Ihana minttu heräsi vasta kahdeksalta, on nyt kyllä pirteä olo.

Dogtor, Minttukin sai eilen elämänsä ensimmäisen suklaa palan, voi sitä autuutta. Annettiin Minttu-suklaata :heart:

Vip, meillä mies haluaa kans tehdä leivarissa kinkun nyt ekakertaa. Viime jouluna ei laitettu kun oltiin niin vasta muutettu. Mutta siis, eilen just selitti että oli selvitellyt, että kannattaa ensin laittaa sähköuuniin pariksi tunniksi kahteen sataan ja siitä siirtää leivariin jossa se 100-150 astetta lämpö. Me lämmitettiin eilen leivinuuni niin siellä on nyt koko päivän tuo reilu sata lämpötila. Voin sitten kertoa miten meni, ite en osallistu tuohon touhuun, saa tuo toinen tohottaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Mielettömän ihanat tossut Hipkukka! Jos ei ole tekijän salaisuus niin kovin innokas olisin ohjetta vastaanottamaan! :saint: =)
Ei ole ohje mikään salaisuus :D vaan täältä napattu http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=12
Tuosta ohjeesta poiketen tein Novitan Huopasesta 10 puikoilla. Ihan suoraan ohjeen mittoja ei voinut soveltaa. Tein meinaan 2v kokoiselle (64 silmukkaa) ja pohjan pituudeksi tuli ~10cm.
 
Heippa!
terkut Ruottista!!

Hipkukka
!! Saanko tossujen ohjetta? teen Eerolle sinisiä, mut ei oo ohjetta.. laitoin 40 silmukkaa, teen siis ihan sukkaa. Noi tais olla vähä erimalliset?

Ihania joulujuttuja teillä, meitin Joulu on ihan vaiheessa ja taitaa jäädäkin. Koristetta sentään ukko laitto. Mä en oo nyt panostanut jouluun millään lailla, hyvä kun sain kortit jakoon.
Jos sit ens vuonna olis ilosempi meininki ilman suru-juttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Mielettömän ihanat tossut Hipkukka! Jos ei ole tekijän salaisuus niin kovin innokas olisin ohjetta vastaanottamaan! :saint: =)
Ei ole ohje mikään salaisuus :D vaan täältä napattu http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=12
Tuosta ohjeesta poiketen tein Novitan Huopasesta 10 puikoilla. Ihan suoraan ohjeen mittoja ei voinut soveltaa. Tein meinaan 2v kokoiselle (64 silmukkaa) ja pohjan pituudeksi tuli ~10cm.
Enpäs kerennyt loppuun saakka. täällähän olikin ohje, kiitos!!
 
Tosi ihania jouluisia kuvia kaikilla :heart: Inhottaa vähän kun ite ei oikeen ehtiny laitella mitään :( meille ei edes kuusta tule tänä jouluna...

vip huutelin mesessä yx päivä kiitokset kortista :D Ellasta oli tosi hyvä kuva :heart:

Olin hakenu yhtä opiskelupaikkaa ja en sit sitä saanu :( hitto että inhottaa |O

Meijän typy sit lähti kävelemään ihan kunnolla muutama päivä sitten :) meno onkin sen mukaista..

Toivottelen kaikille oikein ihanaa ja rauhallista joulua :wave:
 
Tinakenkätyttö Vaikka et saanut opiskelupaikkaa, niin soittele silti koululle. Osa jää ja lopettaa koulun heti alkuunsa, joten aktiivisesti peruutuspaikkaa kysellyt voi vielä päästä opiskelemaan. Itse kun opiskelin ammattiin, niin valmistumisvaiheessa melkein puolet luokkalaisista oli aloittanut peruutuspaikalla.

Mie innostuin tuosta huovuttamiseta niin, että pohdin josko tekis tuolle tumput. Ilman peukaloa, vaunupäikkäreitä varten. Pysyis varmasti paremmin kädessä. Mietin vain saisko sen varren tehtyä jotenkin ei-huovutettuna. Mitenköhän monella silmukalla pitäis tehdä... Tuo kutistuminen on meinaan aika huimaa...
 
Moromoro!

Ihan kärkeen pitää kertoman, että alko pikkusen hymyilyttämään tuo Susan kertomus joulukoristeista, olis nimittäin voinu olla hyvinkin meiltä :LOL: 2 valkoista tähteä ikkunassa ja 2 punaista tyynyä sohvalla, punainen villashaali nojatuolin kulmalla ja muutama punainen ja valkoinen kynttilä :D Ei ole tonttuja ja joululiinoja... Vaikka kadehdin kyllä aina niiden koteja, missä joulu on esillä kaikessa runsaudessaan, mutta itse en vaan osaa omaa kotiani niin koristaa. Muistan lapsenakin, kuinka ihanaa oli vain katsella niitä kaikkia tonttuja ja koristeita... Nyt mun lapsilta puuttuu se ihanuus :'( Julma äiti.

Meillä ei vielä ole kuustakaan esillä. Tapa on ollut aina aattoaamuna, tai korkeintaan edellisenä iltana koristella kuusi, ja siitä alkaakin meidän joulu. Mitään laatikoita en ole ikinä tehny ite, enkä myöskään muita joulusärpimiä, että täällä luotetaan Saarioisten tädin valmistamiin eineksiin tänäkin vuonna :ashamed:

Aivan ihania kuvia kaikilla, ja tosiaan, varsinkin ne Tuutin ja Rontin kuvat toi lapsuutta mieleen. Ihana katella kaikkien koteihin. En minä tiedä analysoiko sitä ammattialaisena enemmän ihmisiä kodin perusteella, mutta kyllä passaa teidän (oletettuun) luonteeseen nuo ihanat kodit :) Pitäisköhän munkin uskaltaa joku päivä muutama kuva räpsästä... Täytyy siivota ensin :D Niinukalla oli tosiaan niin siistiä, että ei meidän mökkiä kehtaa ees esitellä...

Taidankin mennä taulun kehystykseen, kun sain taas pitkästä aikaa inspiksen tehä jotain :wave:

p.s. Aivan mielettömän ihanat huopikkaat oli Hipkukka taiteillut, kade |O :D
 
Kele! Kirjoitin pitkän sepustuksen ja kone tilttas :kieh: |O En miä enää muista mitä näpyttelin :/ :headwall:

No joka tapauksessa nyt on siivottu mitä siivotaan ja jos ei joulun sovi tulla niin olkoot tulematta :kieh: :LOL:

Piparit leivottiin poikien kanssa ja se olikin oma tapahtuma. Ukon PITI vahtia Kipsutinta ja kuinka ollakkaan neiti kippas tarjottimen mikä oli täynnä valmiita pipareita pitkin lattioita |O Arvatkaapas menikö murusiksi! Ja arvatkaapas kuka oli pahalla päällä etenkin ukolle |O Hyvin vahdittu, ite olkkarissa ja Kipsutin keittiössä jatkuvasti koivissa. Ite otin just pois pipareita uunista. Hitto, uusia en tee! :snotty:

dogtorilla kivoja kuvia =) Ja tuo susan ylempi tähti on ihana! Ja ne topsyn mustavalkoiset kuvat :heart:

Yksäidiltä piti kysyä että onkos vihreää sokerikuorrutetta valmiina vai teitkö ite? Meil ei tänä vuonna taloa ole kun en jaksanut siihen rumbaan. Meillä on nimittäin muina vuosina jokainen muksu koristellut oman talon ja ei nuo ois yhteen tyytyneet.

V-O :hug:

tinakenkätytölle samaten :hug: soittele sitkeesti kouluun jos peruutuspaikkoja vaikka tulis

Jaahas, en taida mammoliinolta ees uskaltaa kysyä sitä luonneanalyysia asunnon perusteella :whistle: :LOL: Miä oon huomannut että ikää kun tulee lisää niin haluaisin hirveesti samaa mitä lapsuuden jouluissa olis. Liekö sitä haluaa siirtää omilleen vai onko se sitä lapsuuden kaipuuta? Tiijä sitä sitten...

Jaahas pitäisö ruveta iltatoimiin ja repii tuo Taavi kylvystä veke. Leikkii siel onnessaan. Jos tuon pimatsun suihkuttais ja Jepen samaten :wave:
 
Ai niin, meillä toimii painostus/pakotus, kiristys ja lahjonta :whistle: Esikoinen lähtee mun kanssa huomenna klo 9 ruokaostoksille hirveän mielellään :LOL: Tuo vihaa äitin kanssa ostoksilla käyntiä ylikaiken. No lupasin ostaa poitsulle hiusvärin ja laittaa sen joulunpyhinä :D Jos pääsis aamutuimaan helpommalla kaupassa. yksin en tälle porukalle ruokia lähde rahtaamaan ja sit kun ukko pääsee töistä, siel on porukkaa järjetön määrä. Mummi tulee katsomaan pienempiä siksi aikaa.

Pitää laittaa kello soimaan. Tänään nousin vasta klo 9.30 kun pojat herätti, Kipsutin nukkui kymppiin. Ja illalla miä nukahdin ennen neitiä
 
Olipas kiva taas lukea kaikkien juttuja :) :hug: .

Kivoja kuviakin taas, ihana Simppa ja omassa isossa sängyssä jo! niin turvallisesti siinä ihan äipän ja iskän sängyn vieressä! Ihanat noi Susan ja Dogtorin vertailu-kuvatkin! Ja Susan joulukuvat tosi hienoja, just jotain sellasta, mitä aattelinkin! Toisaalta just tollasesta yksinkertasesta tykkään minäkin kovasti, mut meillä vaan sattuu silti oleen toisen moista :whistle: . Ehkä mä joskus vaihdan tyyliä. Tänään aloin haikaan vaikka sellasta joulkuusta, et olis vaikka lähes tulkoon vaan esim punaisia ja valkoisia ommeltuja sydämiä. Ehkä jotain muuta luonnonmukaista tms lisänä.

Topsylla oikeat aarteet nuo vanhat kuvat! Itse ehkä voisin kanssa vaihtaa niihin kehykset, jotkut ehkä valkoisen sävyiset, vähän "naarmutetut" tai siis sellaset vähän kuluneen näköset. Tai sit jos löytys jotkut hienot monen kuvan kehykset. Upeet kuvat kyllä!! Tai esim vanhasta ikkunasta kehykset, kun teettäis sopivan kokoisen paspan (vai mikä se taustapahvi nyt onkaan) kuvien ympärille.

Mammo, mä oon jo piiiiiitkääääään odotellut kuvia sulta :attn: :attn: . Paas siivoten :kieh: ja rohkaistu kuvaamaan :D

Niin ja mammalle on pitänyt sanoa, että mulle saa kyllä laittaa kuvia yv ;) :whistle:

Hienoa kyllä, kun Tyttelin lapset nukkuu noin hienosti!! Ja on varmasti tosi tärkeä asia teidän koko tilanteenkin kannalta, että vauva on ollut tyytyväinen :) . Tuutikin saanut hyvät unet viime yönä :eek: ! Ja kuka muu, joku muukin.

On se kyllä jännä, että V-O mies jotain koristanut ja Topsylla mies touhottaa kinkun kanssa. Hieno homma! Ai että, kinkku leivinuunissa, kuulostaa kyllä hyvältä :p :p . Kinkun tuoksu on kyllä niiiiiiiiiiiiiiiin hyvä!! Ja kinkku on joulupöydän kunkku ehdottomasti mun mielestä.

Hipkukka tosiaan tehnyt hienot töppöset, wau! Minä en osaa kanssa yhtään noita hommia, enkä ollut ennen kuullutkaan, että tuollaistakin lankaa on olemassa.

Yksäidillä kanssa kaikkea kivaa touhua ja menoa tässä joulupäivinä. Teilläkin niin siisti tuo piparitalo, meillä nurkat ja katto vähän miten sattuu... Ahkerana viitsit joululaatikoita tehdä!

Millistä oli myös kiva kuulla, piti jo eilen kirjoittaa. Kovasti vissiin työkiireitä, jaksamista siispä! Jotenkin sun tekstiä kun luin, mun tuli pieni suru, kaiho tai miten sen sanois. Toviottavasti ymmärsin tai luin jotenkin ihan väärällä "korvalla". Tuntui vain jotenkin siltä, ettet enää paljon kirjottele :/ . Kiireet tietysti ymmärrän ja hiljaiselonkin, mutta muista vaan, että suakin täällä kovasti aina kaivataan kertoileen ihan mitä tahansa, pienintäkin juttua :D :) :hug:

Meillä on ollut nää viime päivät jo jotenkin ihan ihana joulu, vaikka tavallaan valmisteluja onneksi vasta. Tänään aamusta tein joulun suurimman makean herkun eli lusikkaleivät. Mummuni niitä joskus aikanaan aina tarjosi, ja nyt on jouluna niitä aina tehty, tavallaan hänenkin muistokseen :heart: . Tytöt sai sitten eka kertaa tehdä riisisuklaata. Niitä itse saatiin aina pienenä joulunaikaan tehdä ja ai että oli ihana rampata kellarissa hakemassa :p . Ne on niin helppoja antaa lasten lähes ite tehdäkin :D . Ja yllätyin maustakin, olipas ne hyviä, olisin voinut useamman salaa syödä :LOL: .

Sit mulla olis haaveena, että tässä pyhinä ehtisin hiukan lukea, kävin siis kirjastossa kirjan lainaamassa. Saapa nähdä toteutuuko haave, mutta yritetään. Ja siivonnut muuten en ole sen kummemmin :eek: :eek: . Outoa multa, eikä tämä siivoomattomuus edes häiritse mua. Onhan meillä siistiä, mutta siis sellasta isompaa jynssäystä. Katotaan nyt, yritän, etten huomennakaan innostuisi. Ihan terveellistä olis mulle ottaa hiukan lunkimmin. Ehtiihän sitä tammikuussakin.

Ostin tuossa vielä muutaman lahjan, joten josko menis paketoimaan ja sit ehkä sen kirjan kimppuun. Ja ottaskos suklaarasian viereen, että oikein jo joululta tuntuis :heart: :saint:
 
Plaah..nyt alkaa ahdistamaan tää kiire ja kipitys.Tai no eikai tässä mikään kiire ois jos ei ite sitä aiheuttas. Unohdin tänään hakea valokuvaamosta Pessin isän puolen tilaukset :headwall: ois sit huomiselle se, ja postista pitää paketti hakea.Sit täytyy vissiin Pessi terkkarissa käyttää,on ´TAAS niin räkänen :headwall: (Joensuuhunkin ostin junalipun tänään,kuinkahan sekin reissu persiilleen menee jos tuo nyt sairastuu...)sit kipitetään Peetun mummille. Ei tullukkaan isi tänään meille...mun mielestä ihan hyvä mutta Peetu nyt tietenkin olis halunnu.No huomena sitten.
Aattona Peetun mummi pyysi meitä syömään klo.15 :/ mikä aika se nyt on syödä kysynpähän vaan :headwall: meille tulee sitten mummo ja vaari klo.18 syömään. hoh hoh,mitenhän tonkin sitten vääntää sopivaks... ei mitenkään. Millä järjellä mäkin aina kaikkia yritän miellyttää... vaikee tehä vaan niin että ollaan kotona ja sillä sipuli!! Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis jne... :headwall:
ja mä taas intoutunu tekeen kaikkea.Nyt ois lisäks marenkeja ja suklaa keksejä, lanttulaatikko, rosolli, luumurahka on tekemättä vielä ja kinkku paistamatta. Kukahan nääkin kaikki ruoat syö... :whistle: huhhei..
 
Aah, mikä tuoksu :p Laatikot onpi uunissa :p
Ihan samoissa fiiliksissä täällä rontin kanssa, että kiva joulun tuntuinen päivä ollut :heart: Ollut sellaista joulun tuntua ja jännitystä ja suht rauhaisaa yhdessäoloa :) Kumpa tää jatkuiskin näin :) Täytyykin laittaa kamera lataukseen, jos vaikka huomenna ehtis kuvailla ;)
Höh, pikkumies huutelee sängyssään...palaaaaaan....
 
Saas nähdä nukahtaako toi poju tonne uusiks. Oisko pahaa unta nähnyt, kun tuntui et sydän hakkasi niin kovasti ja oikein kyyneleet silmissä. Sylissä kyhnötti tiukasti hetken. Voi toista..
Huh, ulkona sataa taivaan täydeltä lunta lisää. Piha on aamulla varmaan aivan tukossa :eek: Mutta ihanata,ihanata, juuri tätä on toivottu :D
Taidan lähteä vähän rappusia lakaisemaan vielä ulos ja sitten suihkuun. Pitää vielä munkin pari lahjaa kääriä, jotka tänään tuli postissa. Ja sitten saakin noi laatikot uunista ja sit vois mennä nukkumaan...
 

Yhteistyössä