LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä tihkuttaa vettä tai tihkutti kun roskat vein |O

Eihän mun ole pakko tänään tehdä enää mitään, eihän. Wc pitäis pestä, poikien huoneet raivata ja piparit leipoa. Muualta on siivottu. Ukko imuroi ja miä luuttusin :) Ja nyt ei vois enää vähempää kiinnostaa koko homma :kieh:

Täällä myös vesikeli, no välillä tuli lunta. Käytiin isomummoilla molemmilla ja SIIVOTTU! Katot, seinät, lattia imuroitu, lattiat luututtu, pölyt pyyhitty, takan päällys pesty, matot ulkoilutettu, sauna ja kylpyhuone jynssätty juuriharjalla ja huuhdeltu... mitähän vielä. Nyt on aika punaviinin ja elokuvan kera miehen ja kynttilöiden. Niin ja minä olen muuten siivonnut kaiken, ukko hoito lapsia :) Ihan kiva näin, yleensä menee toisin päin.

:D :D :D , ihanaa, miten paljon ootte kuvia laittanut! Eka jutuista muutamaan..

Milekon Sannin iholle toivotaan pikaista pikaista paranemista, kuulosti tosi kurjalta :/ ..

Katjanna, kuulostaa tosiaan lupaavalta teidän yö! Toivotaan näin jatkossakin ja uskoisin niin, peukut ainakin pystyssä :) . Pitkään kyllä imetit :heart: .

Topsy saanut hienosti siivottua ja ihanan rauhassa. En ainakaan minä ihmetellyt yhtään tuota punaviiniä :) , nauttikaa :p !

Sit pitää tietty kuvia kommentoida...
Katjanna, kyllä näytti vaan teilläkin tosi siistiltä! Nätti sisääntulo ja tollasta soikeeta peiliä mäkin oon joskus haaveillut. Meillä vaan ei oikein ole paikkaa. Tuo teidän hellan kulma on kyllä kiva paikka laittaa aina jotain nättiä. Ja nätti kynttilätsydeemi pöydällä :) . Eikös teillä ollut aika tavalla uusi koti? Vessakin oli niin uuden oloinen että.

Topsy, olipa jotenkin hassua nähdä sydämiä siellä :whistle: . Taitaa sopia kivasti isommat sydämet ikkunoille. Enkelit ei musta istuallaan oikein kunnolla istu, ite oon tykännyt, että ne on näyttävämpiä seisaallaan, siis seinälle ripustettuna. En osaa näemmä tehdä sellasia, mitkä istuis hyvin. Hienot tosiaan olkkarin verhot kera uusien valojen :p . Sit kiinnitin huomion kuviin eteisessä lipaston päällä. Olivatko ne teistä jotain vanhoja mustavalkoisia vai mitä? Olivat kivoja :) . Topsyllä kanssa niin nätti sisääntulo!

Tuuti, sun kuvia katellessa mua hiukan hymyilyttikin :whistle: . Oot kyllä aika hampstraaja :D ! Tosin niin oon itekin :laugh: . On sulla siellä paljon kaikkea jouluista! Näkyipä sentään porokin ja ne ihanat tontut. Ihana se asetelma uunin edessä ja pari samanmoista juttua bongasin, mitä meiltäkin löytyy, taidan laittaa sulle kuvaa :whistle: . Ja tuo teidän sisääntulo on kyllä niin ihana mun mielestä. Minkä vuoden talo teillä onkaan? Pitäskin itekin ottaa joskus ulkokuva, ei ole varmaan ikinä tullut otettua talosta kuvaa jouluvaloilla. Ihana se kranssikin ovessa.

Nyt en varmaan kaikkea muistanut kommentoidakaan, mutta jotain ainakin. Ja teidän kuvista anteeksi vaan innostuneena vielä lisää kuvia meiltäkin :laugh: .

Vähän Tuutimaistakin paljoutta meidän yhden vanhan kaapin päältä keittiön perukoilta. No, tuossa on liikaa, mutta toisaalta, ne ei juuri näy muuta kuin ihan läheltä kattottuna. Iskin nuo tontut vaan tuohon riviin, kun en enää muitakaan paikkoja keksinyt ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261264.jpg

Keittiön pöydän päästä. Onneks meillä on pitkä pöytä, kun se meinaa välillä olla täys kaikkee koristetta :whistle:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261279.jpg
Sit täs vaan tän huoneen talviverhoo. Yks päivä yhdessä sisustusliikkeessä näin tuollaiset sydän nauhat ja päätin heti kokeilla. Niistä tuli musta kiva lisä verhoon. Toisella puolella ikkunaa samanmoinen. Vinkkeja ompelijoille :whistle: ja helppo tehdä!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261287.jpg
Meidän joulukuusi, mikä on tainnut jo liian monta vuotta olla ihan samannäköinen. Nyt voisin tykätä jostain ihan toisenlaisesta, vaikka lähestulkoon vaan jotain kivasta nauhasta olevia ruuturusetteja tms.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261296.jpg
Tuutille vaan tää, kun teillä näytti olevan samantapainen. On aika kiva musta :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261303.jpg
Kuistilta tosi pimee kuva, mut tuolla risujen alla taitaa olla samanlaiset tontut kuin Tuutilla?
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261310.jpg
Kuistin toista päätä, mun jouluisia nalleja
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261314.jpg
Tän ekulin sain vihdoin tänään valmiiks, vaan ei tainnut kovin kummoinen tulla. En tykännyt vaaleista hiuksista. Mutta sainpas ompelukoneen lomille :kieh:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261324.jpg
Sit joskus puhuin, mut en tainnut laittaa kuvaa katajasydämestä, se on meillä kuistin ovessa sisäpuolella. Tän idean sain kans jostain kaupasta ja oli nopee tehdä!
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261331.jpg
:laugh: Ja sit viel meiltäkin vessaakin, kun kerta sielläkin on nyt hiukan punaista
http://www.aijaa.com/v.php?i=3261338.jpg

No joo, tulihan siinä taas kuvia :ashamed: . Vaan eihän niitä ole pakko kattella :D .

Jokos muuten Yksäiti lähti joulureissuun? Ja joko tällä matkalla tatuointia hakeen?Auts!

Mikäs mahtaa olla meillä muuritulkun tilanne :laugh: ?

Ai niin ja kävinhän mä tänään siivoon sen kirppispöydän. Kyllä vaan taas kannatti ja yllätti! Kummasti pienestäkin kasvaa suurempaa. Sain 247e! Eli 200e käteen ja mä kun odotin maksimissaan 100e käteen :o :D

tyty nukkuu..ja välillä yskii ihan hurjasti..hiki päässä se tossa viekussa pullollisen joi maitoa,kai kuuma yskittää.

mie suunnittelin huomiseksi saunan ja pesuhuoneen pesua,kunhan vanhemman tytön kummi on käynyt,ja ollaan kaupungista selvitty.tai sitten en pese..eihän myö sielä saunassa joulua vietetä,ja vasta äskenhän mie sen pesin...kattoo nyt et miten hutsittaa.

ukko tekee lähtöä yöks vielä töihin,sitten meneekin vasta tapanina töihin..
mutta joo,taidan painuu pötköllee..

Mie olen täällä ahkeroinut tossukoita tutun puolivuotiaalle. Hiukan on hakusessa tuo huovutus vielä tai se miten paljon neulos kutistuukaan. Ekoista tuli liian pienet, mutta jos nää nyt olis sopivan kokoiset.

Tässä tossukat menossa pesukoneeseen huovutettaviksi

Ja tässä mittakaava huovutuksen jälkeen. Ja muotoon kiskomisen ja runnomisen. Joko mulla ei ole käsivoimia tai sitten muotoon venytys on oikeasti työlästä :whistle:

Harmi vain, että tuli tehtyä noin tylsän harmaat, kun kivojakin värejä olis langoissa ollut. Tuota lankaa sattui vain olemaan jo kotonakin. Vielä kun keksisi jonkin kivan tavan hiukan koristella noita...

Ja äsken laitoin jääkaappiin ite tehtyjä vaahtokarkkeja jähmettymään. En ole koskaan karamelliseosta ennen tehnyt. Enkä ihan pian taas tee, oli sen verran sotkuista puuhaa |O :D Siivominen on hiukan vaiheessa, jos ensi vuoden jouluksi sais sen valmiiksi. Torttuja pitäs tehä ja tryffeleitä tekis mieli. Onkos jollain hyvää tryffeli-ohjetta? Netistä löytyy vaikka minkälaisia, salmiakki-tryffeleistä rommilla maustettuihin... :p Tässähän nää joulun pyhät menee noita reseptejä kokeillessa.

Täälläkin pikkasen joulusiivoa tänään tehnyt! En aikonut ottaa kyllä yhtään stressiä, ihan normi viikko siivon teen, että ne kaapit jää koluamatta. En aatellut siellä joulua viettää ;) Vielä olis vessa pesemättä ja eteinen. Ja sitte vaan ne koristeet laitella paikoilleen mitä haluaa laitella, tai siis mitä voi. Kun tuo Eemil kyllä sanelee ainakin ettei kaikkea voi esille laittaa mitä ennen :o Rahkeet haluan riittävän muuhun, kuin juosta toisen perässä. Vaikka aika hyvin jo välillä totteleekin, kun kieltää. Ja välillä ei yhtään :saint:

Kuusi tänä vuonna jäi metsään.. outoa, mutta tähän härdelliin sitä en kyllä nyt laita. Mieskin osan joulusta varmaan töissä, että ei niin jouda kaverina kauheesti olla koko ajan.

MIes siivos mulle saunan ja pesuhuoneen tänään :D pikkanen helpotus tähän. Jouluksi ainakin sauna pitää pestä :whistle:

Ehkä se pikku hiljaa alkaa tuo joulu fiiliskin tulla, vielä ei kauheesti. Eilen taas tuntu, että lähden jouluksi vanhempien luokse... välillä sellaista täällä... mutta nyt katsellaan miten alkaa sujua.

Tämä mamma kävi rentotumassa Tallinnassa. Perjantaina lähdettiin ja eilen illalla tultiin. Ja vedin kirjaimellisesti perseet olalle :laugh: :laugh: :ashamed:

Bilebändiä en nähnyt lainkaan ja viinaa kului melkolailla...ja pientä flirttiäkin sain aikaiseksi :p

Loppuillasta puhuinkin sujuvasti norjaa suureen valkoiseen puhelimeen.....

Joten todella hyvä reissu oli.....Tyttöporukalla

:laugh: miähän oon sanonut et oon hamsteri :laugh: Ja noissa kuvissahan ei näy kuin pieniä osia täältä. Mut miä ihan oikeesti rakastan kaikkea tilpehööriä. Kuulemma oon ihan pienestä ollut tavan rojun kerääjä. Kaikki mutterit mitä ulkoa löysin kannoin kotiin isille ja isi tykkäs :saint: Ainut mikä on paha että tuo meijen ukkokin haalii kaikkea eikä jarruta minuu yhtään :kieh: tosin ei taitais ees uskaltaa ja mitäpä vaikutusta sillä oliskaan :whistle: :ashamed:

Näin jouluna minust on kamalan vaikeaa laittaa oikein mitään pois koristeiden tieltä :ashamed: MIä aina ihastelen noita selkeitä koteja missä ei ole ylimääräisiä tavaroita mut tiijän etten osais sellasessa elää... nuo "rojut" tekee mulle sen kodin tunnun :heart: Vaikka moni pyörtyis varmaan täällä. Sen takia nuo nukkiksetkin on kivoja kun sinne voi haalia vaikka ja mitä kivaa pientä eikä vie paljon tilaa :D

Rontti tää talo on vanha kuin taivas. Rakennettu vuonna 1907. Tuohon kylmään kuistiin myö laitettiin yksinkertaiset vanhat ikkunat ja seinät ympärille. Oli ennestään katto ja muutama tolppa. Haaveillaan tuohon meren puolelle parveke/teranssia. Mut se on rahakysymys pitkälti.

hipkukalla oli hienot tossut. MIä en tuota kutomista hallitse kyllä yhtään :headwall:

Mielettömän ihanat tossut Hipkukka! Jos ei ole tekijän salaisuus niin kovin innokas olisin ohjetta vastaanottamaan! :saint: =)

Ja niin ihania kuvia kaikilla! Huoh..kai tää joulu tännekin pikkuhiljaa saadaan...Kamalasti en oo koristeita laittanut kun meillä samaa kun Tuutiksella, koristeet lähtis aika nopsaan jonkun matkaan... =)
Kirpparipöydänkin sain vaan 8 VKON odotuksen jälkeen ja huomenna meen tyhjentään toivottavasti tosi tyhjää pöytää. 2 karmeeta silitysvuorta oon silitelly tänään ja lattioita mopannu...paljon olis viä siivottavaa ja muutakin. Saapi nähä että mitä sitten ehtiikään...No mutta eiköhän se Joulu tule muutenkin!

Susa ne maksoi 20,90 ?. Ei paha minusta kymmenestä kristallikruunusta ;)

Rontti ne kuvat ovat minun sukukalleudet, mummo ja pappa (joka on jo poismennyt) heinätöissä kera serkkujeni. En tiedä kuka kuvat on ottanut mutta ovat aivan upeita! Laitanpa teille kohta kaikista kuvat...

Näkyy aika pienellä, mut kyllä tuosta selvän saa. Kehykset ovat jo aika vanhanaikaiset, haluaisin vaihtaa nykyaikaisempiin. Mutta eikö ole aika kiva kuvasarja? Mummon piirongin laatikosta löysin ja vein ;)

Tulipa siihen meidän hääkuvakin tuohon ylös vaan olkoot, otan kohta kuvan pois ettei ukko saa slaagia :P

Ihania kuvia teillä kaikilla!! Rontin koti on edelleenkin niiiin mun makuun että :heart:

Meillä on joulukuusi ja hienosti on pojat antanu sen olla ja piparkakku talokin on saatu tehtyä . Eipä meillä kauheesti joulukoristeita ookkaan... perinteiset olkipukit, pahvitonttuja seinällä/ikkunoissa ja kynttelikkö+tuollanen ikkunassa roikkuva tähti valoilla.

Vielä en oo joo reissuun lähteny, 26 pvä sitten. Ensin mennään Pessin mummulle ja mun kummeille syömään ja sieltä suoraan lähdetään Joensuuhun. junalla päätin poikien kanssa mennä,lykkään meiän tavarat vaan mun pikkuveljen kyytiin. Maksaa vain n.24? toi juna yhteen suuntaan.

Mä oon tehny jo porkkanalaatikon,bataatti laatikon ja perunalaatikko on imeltymässä. Huomena tulee Peetun isä ja täytyy käydä kaupassa vielä...sit mennäänkin ti Peetun mummilaan ja sit onkin jo aatto :o äkkiä tää menee tää aika. Ei yhtään niinkun ite kun oli lapsi, nää pyhät tuntu ihan yli pitkiltä.

Hipkukka miun tuo 8 luokkalainen neuloi koulutyönä huovutus langasta lapaset..ja kyllä niille lapasille nauroin..ensinnäkin piti uutta tekniikkaa opetella eli se alotti neulomisen jotenkin sivusta ja jossakin kohilla sitten tehntiin peukalo,ja kun se oli loppupelissä saanu sen lapasen muotoon niin se oli niin iso että varmaan meidän kaikkien kädet olisivat sinne mahtuneet.mutta kun ope oli ne käyttäny pesukoneessa niin ne olivatkin aivan tavan lapasen kokoset ja tosi lämpimän tuntuset..

Täältä sais pirteän tytön joku yökylään :whistle: Nukkui parin tunnin päikkärit (ei yleensä nuku niin pitkään) ja nyt keikkuu ja kailottaa sängyssään :headwall: Helkatin hauskaa kuuluu olevan :laugh:

tuutilulla ootko mistä yleensä ostanu noita nukkekodin kalusteita vai teetkö kaiken itte?mietin vaan että tuolla yks nukkekoti olis,ja yhen hoitolapsen äippä kanto varmaan 5 pussillista tapettia meille tonne hoitoon..ajattelin jos sieltä olis "lainannu" vähän tapettia :D

se on aika valju,normaali nukkekoti :(

se söi joulukalenteria ja joi grandia

ekat unet omassa sängyssä

just herätty

korvatulehdus potilaamme ja uudet liivit (karkailun vuoksi )

kasattiin äsken joulukuusi takan päälle

makkarin piironki

keittiön pöytä

ulkoa

uni maitu

:heart:

tuutilulla aattele meillä Eemil nukkuu nykysin n. 3 tunnin päikkäreitä, joskus jopa pidempiä! Illalla laittaa klo 20.30-21.00 nukkuun ja herää 7.30-8.00 ja joskus nukkuu pidempäänkin! Ja nukkuvat molemmat vauvat päikkäreitänsä yhtaikaa, Hilma-Inkerikin veti tänään 6 tunnin nokoset ulkona :whistle: Ihanaa on että niin hyvin nukkuvat.

Ja Hilma-Inkeri on nukkunut nyt parina yönä 7 tuntia, toivottavasti jatkuisi. Ja ihan tissimaidolla, että kaipa tuota maitoa tulee ihan kiitettävästi :) ja hyvin on kasvanutkin.

Meillä on Eemil ilmeisesti päättänyt itse itsensä alkaa vieroittamaan tuttipullosta! Ei huoli enää päivisin syönnin yhteydessä pulloa, nokkamukista pitää ITSE saada juoda :heart: Iltamaito menee vielä ennen nukkumaan menoa pullosta =)

dogtor teillä taitaa sama käytäntö olla et äipän ja iskän viekussa pitää unimaito saada.meillä venla rellotta meidän keskessä,ja nyt jopa ite juo pullosta sen maidon.sitten aikansa myllää ja nukahtaa siihen,ja siintä nostan sen sitten omaan sänkyynsä.tänä iltana nukku pullo suussa,joten ei riekkumisia :D

tytteli teillähän tyty vetelee hirmusia unia =) meillä nuo miun isot tytöt olivat kanssa kovia nukkujia,tosiaan saattovat vaunuissa vejellä 4-5h :D

Yhteistyössä