Lokakuun 06 äitejä 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Airi

Vieras
Tässä uutta ketjua kun tuli 100 täyteen..

Toistaiseksi meitä on tän verran. Uudet äipät tervetuloa ja lisätkää nimenne listaan. Ekaks nimimerkki, sitten oma ikä, miehen ikä, laskettu aika ja synnytyskaupunki.

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 4.10.
Nessu 33, M30, LS 5.10 Jyväskylä (toinen)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Tl 26,M 29, LA 7.10 Pohjanmaa (toinen)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Fiona 28, M 30, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 10.10 Pietarsaari (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Lotta 31, M 30, LA 12.10, Turku (toinen)
Doe 32, M 32, LA 12.10. Hki (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)

Huoh, 6 rv:tä täynnä :-) Varhaisultra on ensi vkon keskiviikkona ja eka neuvolakäynti 3.3.

Oireina edelleen runsas valkovuoto, ummetus, rintojen arkuus, välillä paha olo(ei kuitenkaan ole tarvinut halata arabiaa onneksi) ja aamuisin meinaa silmissä musteta. En tiedä onko muutenkin alhainen verenpaineeni laantunut entisestään vai mistä johtuu. Nukkua myös voisi vaikka kuinka pitkään. 8 tuntia ei riitä mihinkään. Täytyy vkonloppuna yrittää levätä kunnolla.

Työmotivaatio alkaa katoamaan ja haluaisi jo jäädä äitiyslomalle. On tässä vaan aika paljon vielä matkaa sinne asti ;-0

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Täälläkin on rv 6 nyt täys :)
Joku tuolla vanhassa ketjussa kyseli kissoista. Meillä on 2 kissaa ja mies on nyt valtuutettu siivoamaan se hiekkalaatikko. Jos itse joudun sitä siivoamaan niin sitten kumihanskat kädessä.
Muuten en ole oikeen noita ruoka- yms. suosituksia ottanut vakavasti, no ehkä en söisi maksaa (en syö kyllä muutenkaan) ja jätän a-vitamiinivoiteet kaappiin. Muuten en ole rajoittanut elämääni mitenkään, salmiakkiakin menee reilusti yli suositusten päivässä :)
Tänä aamuna on ollut ihmeen hyvä olo, mitä nyt pyörryttää ja pää tuntuu laholta. Taitaa se väsymys sieltä sittenkin hiipiä..... :(

Huomenta,

Tätäkään tyttöä ei työt vois vähempää kiinnostaa ja aikaisin herääminen on ihan tuskaa. Väsyttää niin, ettei jaksa pitää silmiä auki saati sitten että aivot pelais...

Ruuanlaitto on epämiellyttävää, koska keittiö haisee pahalle ja suurin piirtein kaikki ruoka-aineet aiheuttaa jonkin sortin yökötystä. Onneks on keksitty hedelmät ja jogurtit... heh.

Mut eipä pienet häiriöt haittaa, sillä olo on todella taivaallinen aina kun ajattelee pienokaista masussa : )

rv 5+4

Huomenta kaikille! Kiva että täällä lokakuisissa on niin vilkasta =)

Mitä mä äkkiä lueskelin noita viestejä, niin taidan olla eka ketä kävi varhaisultrassa. Kävin siis eilen. Tulos oli +-0. Elikkäs luulin olevani viikolla 7+3, mutta en siis ole. Koska viimeiset kuukautiseni alkoivat viikon myöhässä, niin sikiökin on nuorempi. Lääkäri kysyi heti oliko menkat myöhässä. Lääkäri epäili että olen viikolla 5 tai 6. Lääkäri katsoi ultralla ja sanoi että hyvältä näyttää. Siis ettei näytä tuulimunalta vaan alkiolta. Sanoi jopa että luuli näkevänsä pari kertaa sydämen sykkeen, mutta ei ollut varma. Alkio toli tosi pieni, vain 0,5 cm. Eli koonkin puolesta oli nuorempi kuin 7 vk. Elikkäs olisi vain pitänyt odottaa ainakin ensi viikkoon ennen kuin olisi mennyt. Seuraavaksi menen varmaankin parin viikon päästä..

Tuosta liikunnasta..itse olen töiden jälkeen NIIIN väsynyt, etten jaksa liikkua. Liikun vain sohvalta jääkaapille ja takaisin =) Viikonloppuna käydään varmaan uimassa ja lenkillä, mutta muuten ei jaksa tehdä mitään ylimääräistä.

Viikonloppuna olisi luvassa yhdet valmistujaisjuhlat ja yhdet tuparit (voi ei, miten mä jaksan valvoa...) Mutta nyt on kova pähkäily että mitä teen etten jää kiinni raskaudesta. Nää tyypit tosiaan ei ole mitään läheisiä ihmisiä, enkä haluaisi niille kertoa. Ehkä tyhjennän siideripullon ja täytän sen vedellä, niin kukaan ei kiinnitä mitään huomiota :)

Nyt pitää aloittaa työnteko, venyi vähän tämä töihin tulo..

Meillä on kanssa viikon päästä mieheni synttäri bileet meillä ja olen kanssa miettinyt miten saan pidettyä asia salassa. mutta toi siideripullon tyhjennys on ihan hyvä keino tai sitten jos on boolia, tekee pulloon oman mehusekoituksen josta kaataa aina lasiin ja on juovinaan jotain juomasekoitusta. Osa kavereista kyllä jo tietää, mutta ei suinkaan kaikki.

Mulla toistaiseksi on energia riittänyt. oikeastaan mua vähän ihmetyttää kun olen niin oireeton. Oikeastaan mahan juiliminen silloin tällöin on ainoa oire. Pikkusen on viluttanut, mutta ehkä oireettomuus johtuu siitä että olen niin alussa tämän raskauteni kanssa. Mulla varhaisultra ja neuvolla viikolla 7+4. katsotaan mitä silloin näkyy.. Toivottavasti alkio kuten sinullakin.

Täällä kans olo aivan kauhea.... Vaikka etovaa oloa on ollut jo pari viikkoa, niin olo sen kuin huononee. Väsymys on ylitsepääsemätön ja iltapainotteinen huono oloni alkoi tänään jo heti aamusta sängystä noustuani. Aamupalaa ei kannattanut edes harkita syövänsä, vaan töissä sitten ensimmäisen kahden tunnin aikana sain päätteen ääressä pikku hiljaa pureskeltua puolikkaan ruispalan. Huh, eipä tuo ruokailu ole ennen noin vaikeaa ollut! =/ Mutta kuten sanoittekin, jokainen oire on tervetullut, mikälin ne viestittää pikkuisen hyvinvoinnista! Kun tää ei vaan tästä enää kauheasti pahenis.........

Mutta, maanantaina olis mulla se eka ultra, viikot silloin 7+0. Sydämenlyöntien tulisi alkaa kuulumaan kuudennen iikon aikana, eli toivottavasti sieltä sitten rummutus kuuluu! =)

Huomenia!

Kyl tässä on ihmetelty miten raskaudet voi olla niin erilaisia.Tää raskaus on aivan erilainen kuin edelliset.(yks km kans takana).Sanoin jo miehelle et en yhtään ihmettele et ei mua ymmärrä ku en ymmärrä itekkään.Itken ja raivoan vuoron perään.Huumorintaju on hukattu.Ja se nukkumatti muutti meille asumaan.

On se silti niin ihanaa vaikka oireita on muillekkin asti.On niin raskaana oleva olo...

Hyviä päivän jatkoja kaikille!

Heips :) Ilmoittaudun myös lokakuun äiteihin. Tänään toisella testillä varmistettu vahva plussa, joten uskottava se vaan on, että raskaana ollaan. Eli nyt menossa ilmeisesti 5+3 ja laskettuaika 9.10. Pää aivan pökerryksissä ja onnesta sekaisin, ei oikein ajatukset pysy töiden parissa. Kovasti jännittää (niin kuin kaikkia), että kaikki menisi hyvin. Tämä kun on vasta ensimmäinen raskaus meillä. Mukava päästä mukaan näin vilkkaaseen keskusteluun tuntemuksiaan jakamaan. Muutama lähin ystäväni tästä tietää ja muille ei ole vielä suunnitelmissa kertoa. Nyt pakko välillä yrittää ansaita myös palkkaansa ;)

Niin jäi sanomatta siitä lääkäriltä käynnistä että lääkäri kysyi että onko oireita, niin vastasin kaikki oireet eli kuvotus, kylmä jne. niin lääkäri sanoi että hyvä! Kertoo yleensä myös sen että siellä olisi jotain elävää, joka vaatii ja vie äidiltä ravintoaineita =) Eli kaipa nää oireet on kestettävä :)

Kysyin myös salmiakista, että onko se pahaksi, koska suorastaan himottaa syödä salmiakkia. Niin lääkäri teki vastakysymyksen että onko mulla alhanen verenpaine. Se mulla tosiaan on liiankin alhainen. Niin lääkäri sanoi siihen että mun tekee mieli salmiakkia, koska kroppa yrittää nostaa verenpainetta. Lopuksi lääkäri sanoi että kuuntele kroppaasi, mitä sen tekee mieli ja mitä ei. Luota siihen, että se kyllä näyttää mitä se tarvitsee, ollaan me kuulemma niin hyvin rakennettuja =)

Ilmottaudun jo minäkin mukaan, vaikka taidan olla kyllä aika hätäinen... IVF tehtiin toissa viikolla ja eilen testasin kunnon plussan kahteen eri testiin!

Yritystä on ollut lähes 3 vuotta eikä yhtään plussaa, vaikka hoitojakin tässä ollut muutamia. Nyt olo on ihan uskomaton, voiko olla näin hyvä tuuri! Samalla pelottaa kovasti, ettei vaan menisi kesken, se tuntuisi kyllä pahalta kaiken jälkeen. Mutta positiivisella mielellä, raskaana ollaan! Lasketun ajankin ehdin jo katsoa, 18.10 olisi...

pitäskö olla huolissaan jos on lähes oireeton. Palelua oli kahtena edellisenä iltana (ei eilen) ja mahaa vain nippailee. Ei väsymystä, ei rinnat arat. (Nyt kun kopeloin niin nänninpäät hiukan). Onko teillä oireita ollut siis jo plussasta lähtien..? Onko jollain oireilu alkanut vasta myöhemmin?

Mulla oli silloin alussa oireina vain kipeät rinnat. Mutta nyt kun viikkoja on enemmän, niin tullut juuri väsymys, kylmä ja kuvotus kaikkia ruokia kohtaan. Luulen että nää oireet on aika yksilöllisiä, toisilla on ja toisilla ei. Esim. mun äidillä ei ollut mitään oireita sen raskausaikoina ja kaksi tervettä lasta tuli. En sitten tiedä johtuuko pahaolo hormooneista vai siitä että sikiö todellakin ottaa äidiltä kaiken tarvitsemansa ja äiti kärsii, jos jostain on puutetta--eli siis tulee pahoinvointia. (syötkö Airi niin terveellisesti ja usein, ettei pahoinvointia ehdi tulemaan..?)Onko ketään ammattilaista vastaamaan..?

Kiva on kun aloitettu uusi ketju! Vastaan muutamiin kysymyksiin.

Ensinnäkin tuohon oireettomuuteen. Toiset ovat koko raskauden ajan oireettomia ja kaikki menee hyvin. Toiset oireilevat eri raskauden aikoina. Oireet saattavat alkaa vasta joskus vkn 6 jälkeen tai sitten vasta ihan loppuraskaudesta. Vaihtelee siis! Itselläni edellisen raskauden oireettomuus enteili keskenmenoa. Mutta älä säikähdä vielä, voit kuulua niihin onnellisiin, joilla todella ei ole oireita ja kaikki menee hyvin!

Sitten liikunnasta. Edellisessä raskaudessa liikuin vielä sinä päivänä, kun synnytyn. Eli tein 2x 5kmn kevyen tassutteluhölkän. Alkuraskaudesta juoksin vielä kisoja hyvällä menestyksellä ja jumpassa kävin niin kauan, kunnes maha tuli puolen sekunnin viivellä perässä, joten ihan hyvin voi liikkua nin kauan kuin hyvältä tuntuu. Sykerajat tulevat mukaan keskiraskaudesa, jossa syke ei saisi nousta yli n. 140-150 sykkeen, jolloin sikiö pitkäkestoisessa sykkeenkorostuksessa alkaa kärsiä happivajeesta. Alkuraskaudesta siitä ei tarvitse huolehtia. Lajit, joissa voi tippua, tulla iskuja vatsaan jne., ovat ns. kiellettyjä. Ja jos on jotain aktiivisesti harrastanut, niin sitä voi siis ihan hyvin jatkaa. Mutta omaa kehoa kunnellen!

Ja hei, tuo salmiakkijuttu oli hyvä! Mulla on aina ollut alhainen verenpaine ja nyt erityisesti huimaa ja olenkin syönyt salmiakkia kourallisen kerrallaan! Sitä se siis on ollut! Kyllä keho tietää!

Rintti 31, M33, LA 4.10.
Kaneli 30, M 32 LA 9.10 Helsinki (esikoinen)

Minä ainakin syön jotain pientä kaiken aikaa, silleen saan pahoinvoinnin pysymään pois, mutta kiloja ei tieteskään. Mutta minulla tuo pahoinvointi ei muutenkaan ole mitään massiivista, pientä äklötystä vain.

Tulipa kolme päivää vapaata töistä, kun esikoinen on kipeä. Tekee ihan hyvää itsellekin.

Mä seuraan ihan fanaattisena rintojani, koska niiden turvotus on laskenut heti keskenmenon tapahduttua. Toisaalta esikoista odottaessa mulla ei oikeastaan rinnat edes turvonneet kuin vasta lopussa.

Mun laskettu aika on todellakin noin aika, riippuu täysin siitä, minkä merkkaa kierron pituudeksi ja se on ollut kyllä aika hakusessa ennen raskautumista.

Airiko oli huolissaan siitä oireettomuudesta? Se taitaa todellakin olla hyvin yksilöllistä eikä sillä kai ole mitään tekemistä sikiön olemassaolon/terveyden kanssa. Esim. ei oireet ole mikään tae esim. siitä, etteikö rskaus olisi tuulimuna. Itselläni nimittäin on kerran ollut sellainen ja oireita piisasi (ainakin tajuton väsymys ja yleinen huonovointisuus). Me ollaan Airi sun kans muuten samassa vaiheessa! Ei mullakaan nyt vielä mitään ihan mahdottomia oireita ole, mutta jonkin verran kumminkin...(: Odottelehan sinäkin rauhassa ja ole iloinen jos vältyt kamalalta ololta!

Rintti 31, M33, LA 4.10.
Ebba 27, M27, LA 16/17.10., Tampere (esikoinen)

Uskallankohan jo iloita...?
Sain vahvan plussan tiistaina, kp 30/27. Oireita oli kyllä jo ennen sitä ja osasin odottaa tulosta. Takana yksi keskenmennyt raskaus, joka oli ilmeisesti tuulimuna.
Nyt olo ihan erilainen. Paha olo ollut jo viikon jne. Tänään aamulla sitten melkein oksensin ja töistä oli lähdettävä pois kun silmissä pimeni ja yökötti... Eli aikaisempaan verrattuna voisin kuvitella, että nyt olisi parempi onni mukana, sillä ed. raskaus ei aiheuttanut mitään oireita ja testin viivakin oli haalea.
Tämä ei ollut Airille mikään pelote!!! Kaikki ovat yksilöitä. (Tiedän raskauksia, joissa plussa on näkynyt vasta kahden viikon jälkeen ja pahaa oloa ei ole ollut ollenkaan.)

Toivon että tämä olo tästä helpottuu, sillä muuten on edessä pitkät piinaviikot. Olen vasta 4+ ja nyt oksettaa. Ei kiva;)
Tsemppiä teille kaikille.

Ebba

Heips,

uskaltaudun kanssa ilmoittautumaan ketjuun, kun täällä on näin paljon muitakin samassa aikataulussa olevia. Mukavaa :)
Plussasin 2.2. ekasta ivf:sta yhteensä 3 yritysvuoden jälkeen. Tuntuu uskomattomalta! Eireitakin on jo vaikka millä mitalla; öklötystä, vilutusta ja väsymystä. Välillä nippaa vatsasta ja muutamia öitä olen nukkunut aika levottomasti, heräillen. Meidän alkiot sai alkunsa lahjotetuista siittiöistä. Kaksi siirrettiin. Varhaisultra on 20.2. jolloin kaikki varmistuu.
Ihanaa joka tapauksessa, ostin jo pikkuisen puvunkin, vaikka tiedän että on vielä turhan aikaista kauheasti shoppailla....

Rintti 31, M33, LA 4.10.
Lottis 29, M 29 LA 9.-10.10. Tampere (esikoinen)
Ebba 27, M27, LA 16/17.10., Tampere (esikoinen)

Hei,
Ilmoittautuisin mukaan ketjuun, iät meillä minä ja mies molemmat 33, LA 13.10., synnytyspaikka Tampere.

Oireita ei sitten minkäänlaisia, mutta pakko kai se on uskoa testeja, sen verran vahvaa plussaa näyttivät (tein varmuuden vuoksi 2). Mutta lääkärillä en ole vielä käynyt, joten tuo LA on vain oma arvio.

Tervetuloa uudet ja vanhat mukaan .Soittelin siskoni kanssa ja hänellä on jo kaksi lasta. Hiukan helpotti kuulla että eipä hänelläkään juuri oireita ole ollut. Kuopuksestaan hän itseasiassa huomasi raskautensa viikolla 12 kun oli niin väsynyt. Että sellaista. Kaikki siis on ihan yksilöllistä. Siitä huolimatta pelottaa. Pitäisköhän käydä varhaisultrassa jo aikaisemmin. Eikös se ole mahdollista jo viikolla 6+?