Lokakuun 06 äitejä 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips Anna=)
Kyllä se vauva sinne kasvaa, onkos uusi ultra viikon päästä? Itselläni todettiin tuulimuna kun todellisuudessa olin viikolla 4+ ja viikko tasan 5 lääkäri näki pienen sikiön jolla olikin syke välillä.. Siitä sitten viikko piti mennä taasen ultraan olisivat tarkastaneet onko vauva elinkelpoinen, mutta eipä lääkäri saanut mitattua kun vauva köllöttli kohdun perällä ja mulla on taakseppäin kääntynyt kohtu. Sitten viikolla 7 kääläri julisti raskauden normaaliksi=) Näistä jatkuvista jultrista varmaan sain sitä veristä vuotoa ja nytten olen ekaan neuvolaan saikulla. Veri ei ole kohdusta peräisin se on tutkittu ja nyt olis vaan otettava rennosti siihen 6.3 milloin olis tasan 10viikkoa täynnä.. Siitä tuulimuna diaknoosista lääkäri totesi että oli se ultra ollu rikki millä mut oli kuvattu, ja että lääketiedekkin erehtyy elämää ei voi määrätä tai hallita.

Mutta Anna sinulle enkeleitä ja voimia odottelulle=)

Hei.
Minulla on ollut nyt pari päivää alaselkä kipeä. Aluksi säikähdin että jotain pahaa on tapahtumassa mutta tulin siihen tulokseen että lihakset on vaan jumissa koska kipu ei tunnu jos esim.makaan sohvalla tai istun alaselkä tuettuna.
Ällötys on lisääntynyt rv nyt 7.
Silloin kuin plussasin,lopetin tupakan polton eli savutonta aikaa on mennyt melkein kolme viikkoa. Tupakka pyörii aina välillä mielessä mutta silloin kun tekee mieli todella vetäistä sauhut,käyn katsomassa tuhkakuppia ja mietin pienokaistani ja sitten ei enää tee mieli yhtään.Yllättävän helposti tupakan poltto on jäänyt kun ehdin sauhutella kuitenkin kymmenen vuotta.
Minulla on tiistaina se varhaisultraan meno ja jännittää ihan älyttömästi.Onneksi mies lähtee mukaan.
Kirjoitus alkaa olla jo aika sekavaa kun olen yövuorossa ja väsyttää jo.onneksi pääsen kohta pois täältä ja kotiin nukkumaan.

hemmetti sentään. Mulla on loma ja uni ei maistu. Heräsin tossa jo ennen seitsemään, kun ei nukuttanut. Illalla kyllä uni maittaa jo yhdeksän jälkeen.

Tänään sitten alkoi 8.viikko. Edellisen viikon oireet kertauksena. Ällötys alkoi täälläkin. aika hyvin sen on saanut pidettyä loitolla kun on syönyt säännöllisesti, mutta nyt pari viimeistä päivää olen sitten saanut kokea ällötystä aina ruokailun yhtydessä. Pizzaa en saisi edes menemään alas. Salaatit yms kasvikset menee, mutta ranskalaiset, pizza, kebab yms rasvaiset...YÖK!

Mulla on varhasiultra ja eka neuvola tostaina ja jännittää kanssa melkoisesti.

Tänään siis 7+0

Kuka kyseli riisitikuista? Täällä mitat ovat 177 cm/ 94 kg, eikä ole vastaavan kokoisia riisitikkuja olemassakaan. ;) Viime raskauden alussa painoa oli 87 kg, ja samat mammahousut mahtuvat vielä päälle.

Itse asiassa vaikuttaisi siltä että äitiysvaatteet istuvat paljon paremmin (ja ovat pienempää kokonumeroa) kuin tavalliset vaatteet, mistä olen ollut ikionnellinen. Ekassa raskaudessa paisuin muodottomaksi vasta viimeiset 7 viikkoa, ennen sitä se vain kaunisti muotoja.

Ja onnittelut kaikille uusille ja Sussen kahdelle sykkeelle! Vautsi, mikä ylläri (vaikka tiesittekin kahdesta alkiosta)!

Aurora rv 5+2

PS. ällötystä on ollut havaittavissa pari viime päivää, plaah.

Täälläkin ollaan varsin kaukana riisitikusta - enemmänkin on punkero päärynä kyseessä :)
Me ei olla vielä kerrottu tästä raskaudesta kellekään, mutta päätettiin että ehkä sitten ekan neuvolan tai ultran jälkeen uskalletaan. Käy meinaan väsyttämään tämä huijailu - ei saunaolutta, ei viiniä ruualla ym. ym. Ja maaliskuussa on etelänmatka sukulaisiin - ja ilman viunaa on sielläkin taas hyyyyvin vaikea olla.
Huomenna ajattelin soittaa ja kysellä varhaisultrista - onko kellään kokemusta vielä helsingistä?
Diacor tms.? Että mitä maksaa ja miltä tuntui.. Jännittää koko ajatuskin niin vietävästi! Mies kyllä onneksi haluaa mukaan, ja kerroin jo että se sitten tehdään alakautta.
Vointeja kaikelle - voitto se on hopeakin :)
Taika 7+3

Se olis taasen maanantai=) Huomenta kaikki lokakuun äidit!!
Tällä tämä saikku jatkuu, mutta olo on aikas hyvä kaikesta huolimatta. Taitaa tästäkin päivästä tulla aurinkoinen niinkuin eilisestäkin=)

Huomenta kaikille!

Täällä väsymys painaa edelleen, nyt vaan kyllästyttää vietävästi tää lorviminen, mut mitään ei kyl jaksa tehdä. En kyl muutenkaan oo mikään hyperaktiivinen tyyppi, mut raja se tälle laiskuudellekin pitäis olla...

Onko kellään muulla alkanut maha kasvaa? Siis tietty tää on varmaan jotain turvotusta, mut painoo ei oo tullu yhtän lisää ja maha on jo kummulla, enkä pysty vetään sitä sisään. Siis jos makaa selällään niin ennen on ollu ihan littana masu, mut nyt on sellanen kumpu. Varmaan ihan mahdotonta kyllä, ett olis vielä mitään tekemistä kohdun kasvamisen kanssa, koska nyt vasta rv 8+0.

Heissan!

Taika kyseli ultrista Hesassa. Kävin viime viikolla Femedassa ja maksoi n. 45 e eli ei ollut kovin kallis ollenkaan. Soitin itse mm. Dextraan, Diacoriin ja joihinkin gynekologisiin keskuksiin, mutta niiden hinnat oli ihan toista luokkaa.

Itsellä edelleen pahoinvointia, mutta ehkä hieman helpottanut jo. Iltaisin on kaikkein pahinta... Väsymys myös ihan käsittämätöntä luokkaa, makoilen vaan sohvalla ja luen esikoiselle kirjoja... Tänään eka neuvola, eipä siinä varmaan mitään uutta (kun on jo ravannut esikoisenkin kanssa), mutta ihan kiva mennä! Turvotus on vaan sitä luokkaa, että paino on tainnut nyt vähän heilahtaa ylöspäin, etenkin kun turvotus lisääntyy iltaa kohti ja neuvola on vasta illalla. Kiva. Pitää yrittää seisoa kevyesti vaa'alla ;)!

Huomenia!

Niin ja onnea tuplasykkeistä ja uusista plussista, hienoja juttuja tapahtunut viikonlopun aikana!

Omalta osaltani viikis oli myös hauska ja iloinen. Vauvauutiset otettiin molempien vanhempien ja muutamien ystävien puolelta onnellisena vastaan! Tuli hyvä fiilis. Tosin nyt jännittää entistä enemmän, että onhan siellä masussa nyt oikeasti joku ja kaikki menee hyvin. Huomenna on eka neuvola ja salaa toivon, että siellä jo kuunneltais sydänääniä. Oon kyllä kuullut, että niillä neuvolan laitteilla ei ehkä kuule sydänääniä vielä tässä vaiheessa. Mun laskujen mukaan tänään ois 8+0, eli rv 9 pyörähtää piakoin käyntiin. Mies on tulossa mukaan neuvolaan ja olen siitä erityisen tyytyväinen.

Maanantait pitäis muuten lailla kieltää ja flunnsakin yrittää edelleen kovasti iskeä päälle... höh. Mutta onneksi aurinko edes paistaa!

Pinni+masi

Hyvää alkavaa viikkoa ketjulaiset!

leisku: Ei minulla ole viikon päästä ultraa. Ei se kai sitten mitään hälyttävää ollut, kun ei tarvitse tutkia sen enempää. Se gyne sanoi vaan, että sitten normaalissa np ultrassa tutkivat enemmän sitä kystaa ja gyne oletti, että siihen mennessa sikiö on kasvanut sen verran, että se näkyy. Toivotaan parasta. Itse sitä vaan pelkää liikaa..

Pinni: Tulehan sitten huomenna kertomaan, miten neuvolassa meni! Oli varmasti ilo uutinen vanhemmille! Ihanaa! Me kerrottiin kanssa vanhemmille viikonloppuna, kun ultrassa varmistui, että on ainakin kohdun sisällä. He ymmärsivät, että on vasta alussa ja riskejä on , mutta olivat iloisia! Kyllä he sitten tukevat jos jotain sattuu.

Minulla oli ultrassa raskausviikkoja vasta 6+6 ja kyllä jo silloin oli kohtu kasvanut! ei tietenkään paljon, mutta saattaa sekin hiukan jo mahan kasvuna näkynyt. Itselläni on kyllä kanssa sitä turvotusta. Oikeastaan koko kropassa. Vaakaa en omista, joten en ole voinut seurata painon mahdollista nousua. Täytyykin hommata, että vois seurailla!

Huomasin tuossa eilen lenkillä käydessäni, että väsyin jo parin kilometrin jälkeen ja suuntasinkin sitten suosilla kohti kotia. Ennen niin hyväkuntoisena tämä oudoksuttaa. Ja pulssi nousi helposti korkealle. En olisi uskonut, että tässä vaiheessa raskautta on jo näin huono kunto. Tällä menolla olen sitten rapakunnossa synnytyksen jälkeen...

Olitte keskustelleet aiemmin tuosta paino indeksistä. Minulla se on aina ollut alhainen, 19, mutta silti olen ihan sopusuhtainen ja normaalivartaloinen. Saa kyllä vyötäröstä ja jenkkakahvoista kiinni! Eli ei se oikeasti ihan totuutta kerro..

Tuleeko teillä muilla mies mukaan neuvolaan?

Anna 24, 7+1

Eka neuvola oli aamulla.
Täytettiin ne pakolliset kaavakkeet ja otettiin verikokeet yms. Neuvolan laskurin mukaan nyt on rv 8, ja netin mukaan 8+4. La ois neuvolan mukaan 9.10. Ultra on ens viikolla joten siellä sitten näkee tarkemmin.
Sydänääniä yritettiin kuunnella mutta mulla on taaksepäin kallistunut kohtu eikä niitä kuultu. Neuvolan laitteilla ei näillä viikoilla vielä mitään kuulukaan kuulemma.
Mukaan tuli nippu papereita ja kirjasia raskaudesta ja ruokavaliosta. Pääsen myös perussairauden takia kaikkiin seulontoihin ja nt-, rakenne-, keskiraskauden- ja loppuraskauden ultriin. Meillä kun kunta tarjoaa vain sen alkuraskauden ultran.

Hui, oltiin ihan tiputtu seuraavalle sivulle, nyt naiset kirjoitushommiin!!!

Anna24: tuun kyllä kertomaan varmasti uutiset huomisesta ekasta neuvolasta, jännitttää vaan ja toivon, että saatais ne sydänäänet!!! Vaikka Nessu sanoikin sen mitä jo olinkin jostain kuullut, että näillä viikoilla ei neuvolalaitteet oo niitä tarkimpia...

Vihdoin alkaa työpäivä olla pulkassa, nyt vaan kaupan kautta kotiin sohvaperunaksi ;) Laiskottaa sopivasti...

Huh,
soittelinpa minäkin nyt sinne Femedaan sekä Diacoriin. Ultraaminen on kyllä aikas kallista.. Femedasta sanoivat hinnaksi 120-150 euroa -riippuen lääkäristä. Ja kela korvaa n. 20 euroa kuulemma.
Diacorista luvattiin n. 100 eurolla.
Saa nähdä mitä tehdään! Mieli tekisi, mutta on tuo aika summa. Täytyy jutella kotona vielä ja päättää sitten. Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia, jos on jo ehditty ultrata!
Taika 7+4

Aika jännä toi Femedasta Taikalle ilmoitettu hinta, sillä Orvokkihan juuri sanoi maksaneensa Femedassa vain 45 euroa ja saman hinnan oli maksanut myös muuan ystäväni tuossa muutama viikko sitten. Itse olen menossa kyseiseen paikkaan huomenaamulla, joten saas nähdä kuinka paljon mun kukkaro siellä kevenee...(:
Jännittää kyllä tuo huominen varhaisultra! Viikkoja nyt 7+1. Toivottavasti sieltä pikkuinen sydänäänineen löytyy!!! Ilmoittelen varmaan huomenna kuinka kävi...

Pahoitteluni muutamille kovia kokeneille :(

Onnittelut uusille tulokkaille ja sydämen sykkeille!

Meillä kahdeksan viikkoa täynnä ja sen kunniaksi jokin ikävä tulehdus pukannut päälle. Kutinan määrä ei voi sanoin kuvata ja pientä vuotoakin ollut. Saattaisi olla hiivatulehdus, huomenna aamulla käyn labrassa ja keskiviikkona toivottavasti selviää mikä on vaivan nimi... On hieman mieli maassa ja fyysisesti myös kurja olla. Onko muilla kokemuksia?

Keskiviikkona on kauan odotettu ultra. Sen jälkeen ollaan taas hieman viisampia raskauden etenemisestä. Mies tulee onneksi mukaan. Kaksi yötä vielä... Olo on kuin joulupukkia odottais ;)

Itse henkilökohtaisesti olen mieltä näistä ultrista: Kyllä sinne ultraan pääsee jos oikeaa häikkää tai hätää on. Joten kaikki muu on sitten sitä ittensä helpottamista, että siellä joku kasvaa. Itselläni ultrattiin aikaisin monisikiöisen raskauden varjolla, kun oli jo kaksoset. Siitä alkoi se rumpa tuulimuansta mikä muuttu viikkojen varrella raskudeksi ja sikiö nähtiin ultrassa viikolla 5 tosin ei säännöllisellä sykkeellä mutta kuitenkin. Minulla on ollut ultsa tämän raksuden myötä jo viisi kertaa ja ite koin ne aikas ressaavina. Tämä raskaus nyt on tällainen vuotava mihin on tod vaikea tottua eli kolmena viikkona on kirkasta veta tiputellut ja luulenpa osasyynä olevan myös noi alakautta tehdyt tutkimuset.

No nyt on kymmenes viikko tänään lähtenyt käyntiin ja neuvolan täti uhosi ensi viikolla kun 10tulis täyteen että taas ultrataan. Oon varmaan oikeen tehostetussa tarkkailussa... Onneksi tätäkään ei määräänsä enempää kestä, jos sen 40viikkoo nyt vaan... Ja lapset tuovat omalla tavallaan ne huolet mitä ei ekalla kerralla osannut kuvitellakkaan. Eli kun plussaa niin siitä ne murheet sitten alkavat. En nyt väitä että eikö olis sen arvoista!!

Eli kevät aurinkoa vaan kaikille=)

OOn ollu niin väsyny ja olo ollu ällö, etten oo saanu aikaseksi kirjoittaa.
Siis en oo vaan jaksanu yhtään mitään.
Ällötyksen määrä on melkein 24 h mutta ei onneksi oksennusta. Enää ei mee edes tee, mutta nälkä on koko ajan.

On tullu nyt useasti tilanteita, jossa kaveri on pyytäny ulos yms.. Ja tuparitkin tulossa niin ajattelin heille paljastaa kun en jaksa salailla enää... Töissäkin on pari tilannetta että meinasin lausahtaa.. Mutta en vielä siellä. Oli yksi päivä maksaruokaa ja yhtenä päivänä epäiltiin vesirokkoa.
Siis kyllä nyt saa tosissaan olla pokkana ilme.

Miehen kanssa ollaan juteltu kaikista ultrista yms, mutta ollaan vähän sitä mieltä, että en kai nyt alkuraskauden ultraan mene. Muihin kyllä !

Itsekkin mietin tota vatsan kasvua, kun tuntuu että kasvanu ois :/

Fiona 8+0

Eipä ole enää olo kuin joulupukkia odottaisi... Luin kauhulla juttuja kuinka keskeytyneet keskenmenot voivat saada aikaan tulehduksen... Aivan epätoivoinen olo, pelkään pahinta niin paljon, ettei mikään muu päässä liiku! Ahdistaa ja itkettää...

No niin Kaneli menet huomenna lääkäriin tk:n ilmoitat, että sinulla on vuotoa ja ne ottaa kokeet ja ultran automaattisesti! Nou hätää kaikki veri ei tule kohdusta ja noi keskenmenot aiheuttavat aina vatsakipuja ja se kipu on sellainen ettei voi olla huomaamatta. Niin mulle ainakin joskus vähän aikaa sitten sanottiin.. Eli häntä pystyyn ja heti aamusta lääkäriin!! Eikä vieläkään ole myöhäistä soita ensiapuun ja kysy sieltä voit paremmin nukkua yösi!=)

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Ekku 33, M34, LA 2.10 Tays (kolmas)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 28 M36 LA 4.10 clomiesikoinen
Nessu 33, M30, LS 5.10 Jyväskylä (toinen)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Tl 26,M 29, LA 7.10 Pohjanmaa (toinen)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Fiona 28, M 30, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 10.10 Pietarsaari (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Lotta 31, M 30, LA 12.10, Turku (toinen)
Doe 32, M 32, LA 12.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Anna 24 M30 La 14.10 Tampere (esikoinen)
Nipsu 29, LA 15.10. Kymi (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA ~15.10. Mikkeli (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. ~27.10 Espoo (toinen)
Annu-76 M36 La lokakuun loppu Pirkanmaa (esikoinen)

Siirryn syyskuulaisista tänne kun LA siirtyi reilulla viikolla. Tänään oli ensimmäinen ultra ja mittaa löytyi tulokkaalta huikeat 24.5mm:D

Ekulle tiedoksi: kaikkiin keskenmenoihin ei liity aina vatsakipuja. Jotkut ovat täysin oireettomia ja voi olla ettei tule edes vuotoa.
Itselläni kokemusta kahdesta tällaisesta keskenmenosta, joten tiedän mistä puhun. Molemmat keskenmenot yhtä yleisiä: kivuliaita tai ilman kipuja, samoin kuin vuodolliset tai vuotamattomat!!!

Huomenta!

Tsemppiä Kaneli ja toivottavasti kaikki ois hyvin! Pidän kovasti peukkuja ja voihan se hyvin olla, että kutinat ja muut oireet viittaa vain hiivaan.

Visse, tervetuloa lokamammoihin, meillä porukka kasvaa kivasti!

).( Tänään iltapäivästä eka neuvola ja nyt en oikein voi muuta ajatellakaan. Vähän olen ihmeissäni voimakkaiden oireiden vähenemisestä, mutta silti vahva fiilis siitä, et masussa on uuden ihmisen alku. Palailen varmaan illalla asiaan ja kertoilen kuulumiset, mutta sitä ennen meen laskiaismäkeen ja syön ainakin kaks laskiaspullaa, NAM!

Aurinkoa kaikille!

nuista vuodoista ja tk:sta ja ultrasta mulle sanottiin kun soitin jottaa vuotoa tulee että pitäs päässä näytille että ota särkylääkettä ja lepää se on keskenmeno ja jos vuoto alkaa haisemaan soita sitten uudelleen ja tule näytille sitten vasta että eipä se ole että sinne pääsee nuin vaan..täällä ainakaan..joku tosta iaheesat kirjoitti että mene tk näytille ei se ole nuin vaan emnnä...

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/11656_01i/$File/11656_01i.jpg?OpenElement

jos tuotakaan saa on se jo niin monta kertaa menny sivu suun ton paketin saaminen ...ei sitä saa varmaan tälläkään kertaa