LOKAKUUN ÄIDIT 15

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aurora

Vieras
Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 28 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)

Toivottavasti tämä on uusin lista...
 
Huomentapäivää!

Esikoinen ottaa aamupäivänokoset, joten ehtinen kirjoitella pari sanaa. Hyppään varmuuden vuoksi heti edellisessä ketjussa keskusteltuihin aiheisiin.

Sukunimi ei ole meillä ongelma, vaihdoin pari vuotta sitten miehen nimeen kun mentiin naimisiin. Oma sukunimeni on ääriharvinainen (n. 15 kantajaa Suomessa), mutta koska suhteeni isääni on hieman vaikea niin nimenvaihdos ei juuri haitannut. Lisäksi miehen suomenkielinen, kaunis ja myös melko epätavallinen sukunimi on huomattavasti helpompi käytössä! Esikoisella on siis luonnollisesti myös sama sukunimi.

Etunimet sitten... Oon tehnyt jo pitkät listat nimistä ja pohdin asiaa päivittäin, nimikärpänen taisi purra mua kankkuun jo vuosia sitten... Mietin sopivuutta esikoisen nimeen, sukunimeen, kaksikieliseen identiteettiin, sekä sitä pitäisikö antaa toinen nimi suvusta kun esikoiselle annettiin ihan ""oma"". Haluan myös ikäluokassaan harvinaisen mutta silti ""ymmärrettävän"" nimen, ja nimen samanlainen lausuminen suomeksi ja ruotsiksi on tärkeää.

Ai niin, ja sitten sen pitää tietysti olla MIEHENKIN makuun... ;D Mies toisaalta pelkää harvinaisia nimiä (vaikka löytyvät kalenteristakin!), mutta yllättäen jokin epätavallinen miellyttääkin. Ilmeestä kyllä näkee heti uppoaako ehdotus vai ei. Tytön nimistä löydetään varmasti jokin kiva, mutta kummankin mieleen olevia pojan nimiä on todella vähän. Kaikki hyvät löytyvät jo serkuilta!

Ennen esikoisen syntymää tehtiin lyhyt lista kivoista nimistä ja katseltiin pari viikkoa minkänimisen näköinen ja -oloinen tyttö oli ennen kuin päätettiin. Emme pystyisi päättämään nimeä ennen lapsen näkemistä.

Siinä pitkä soperrus nimiasiasta.

Siitä piti vielä kirjoittaa, että käytiin viikonloppuna synttärijuhlissa kylpylässä (mukavaa oli!), ja selvisi ettei oikein mihinkään hoitoihin voi mennä raskaana! Suureen osaan liittyy joko luonnonkasveista uutettua öljyä tai verenkierron vilkastuttamista (esim. ristiselän hieronta), joiden seurauksista raskauteen ei tiedetä. Sain sentään käydä hartiahieronnassa, joka sekin oli hellempi raskauden takia. Itse olisin kyllä kaivannut kunnon runnomista, hartiat ovat ihan jumissa tietokoneella istumisesta... Kröhöm. Eli muistakaa mainita raskaudesta jos olette menossa vastaavaan!

Nyt lopetan tältä aamulta.

A rv 17+4
 
Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)

korjasin oman iän ku sitä tuli huhtikuussa lisää
 
Hard Rock Hallleujaaaah!

Aivan käsittämätösn viikonloppu: Suomi voitti Euroviisut!
Valvottiin miehen kanssa ja jännättiin tuloksia. Miehelläkin tuli ihan tippa linssiin kun Lordi veti niin hienosti ja voitti! Oli vaikea mennä nukkumaan siinä huumassa :)

Naapurimme kertoi, että heidän kaksi alle kouluikäistä tyttöään valvoivat myös viisuja jännittäen.Tytöillä oli enkelinsiivet selässä, jotka oli koristeltu mustilla nauhoilla! Ihania ipanoita! Juuri tuollainen perhe mekin haluttais, ettei menis liian tiukkapipoiseksi perhe-elämä.

Olo on mahtava eikä mitään vaivoja juurikaan enää ole. Ruoka maistuu ja olenkin nyt miltei kaikkiruokainen, paitsi broileri ei vieläkään maistu.

Sukunimeä ei minunkaan pitänyt vaihtaa mennessäni naimisiin, mutta päätinkin toisin. Olen jo yli kolmekymmentä vuotta ollut hyvin erikoisella sukunimellä, jota kukaan ei esim. puhelimessa sanottuna saa oikein. Jotenkin minusta vain tuntui, että haluan olla mieheni kanssa todellinen aviopuoliso ja muutin sukunimeni. Miehellä on supi-suomalainen selkeä ja veikeä sukunimi. En kaipaa tyttönimeäni enää. Sehän on vain nimi!
Toinen painava syy oli että lapset ovat sitten vanhempien kanssa saman nimisiä. Miksi minä olisin eriniminen? En jotenkin kuuluisi sataprosenttisesti meidän ""tiimiin"" jos olisin jäänyt tyttönimiseksi.

Etunimiä olemme jo pojalle saaneet monta, mutta tytölle on vaikeapi keksiä. Itselläni on ollut sukunimen takia lausunta ja tavausongelmia, joten en halua lapselleni sellaista etunimeä, jota tarttee selittää: yhdellä iillä tai ilman väliviivaa jne... Mutta uskon, että se sopiva nimi sitten ratkeaa helposti kun tulokkaaseen olemme ensin tutustuneet.

Jaahas, mitähän sitä tekisi tänään... Olisi tietysti tuota siivousta ja puutarhanhoitoa. Pitäisi kyllä vähän käydä liikkumassakin. Illalla taas tyttöjen kanssa kahvittelua ja kuulumisten vaihtoa.

Leppoisaa lomaa lomailijoille!

Manna ja Bigfoot 21+1

 
Työn touhussa jälleen ja ihan työpaikalla saakka. Sovittu tapaaminen tänään työpaikan lähellä ja muuta kyytiä en saanut kuin mennä miehen kyydissä aamulla töihin. Vähän tää istuminen ottaa koville tässä koneen ääressä....ja tuntuu että mä en enää mahdu tähän tuolin ja pöydän väliin :) On maha sen verran iso.

Täälläkin vatsassa kuunneltiin lauantai-iltana Lordia, tai siis toinen kuunteli. Kunnon jumputus päällä. Toinen taitaa olla klassisen ystävä :)

Me ei olla naimisissa ja esikoinen sai miehen sukunimen. Kummallakin on tuiki harvinainen sukunimi, miehen sukunimisiä oli vain 4 ja mun ""sentään"" 30, niin päätettiin jatkaa miehen sukua kun se muuten on vähän epätodennäköstä.... Oon monesti miettiny että minkä nimen sitä ottais kun/jos joskus mennään naimisiin, yhdistelmänimi oisi sellanen sanahirviö että sitä ei osaa kukaan kirjottaa ja ois kiva kun kaikilla ois sama sukunimi, mutta omani on mun mielestä nätimpi. Nooh, sen näkee sitten joskus.

Ylihuomenna rakenneultra, JÄNNITTÄÄ :) !

Nessu, 19+6
 
Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen
Fantti 32 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)
 
Heippa kansalaiset!

Liityn nyt ihan kirjallisesti tähän lokakuu 2006 ketjuun. Aikaisemmin olen vain ollut passiivinen jäsen.
Lisäsin itseni listaan, mutta jäin miettimään mitä tarkoittaa m25 tai m26...tuskin omaa pituutta?

Minä Fantti olen pieni ja pyöreä (tällä hetkellä). Esikoinen on tulossa ja 10 vuotta avioliittoa takana. Jännää on! ”Aikaisemmassa” elämässä olin superenerginen sporttityttö, mutta nyt masun myötä vähän hämillään oleva tuleva äiti. Tiukka ruokavalio ja kurinalainen elämä on muuttunut elämään mitä nyt tehtäisiin ja jaksanko ja ehkä, koska päästään vessaan. Alku, vajaat 17 viikkoa on mennyt hyvin ja toivotaan että loppu sujuu myös hyvin.

Kuulumisiin!
 
Tervehdys!

Muutaman päivän poissa koneen lähettyviltä, niin johan tippuu kärryiltä. luin kyllä vanhat, muttei oikein jäänyt mieleen kuka sanoi mitäkin.

Suku- ja etunimistä on ollut ainakin puhe. Me ollaan naimisissa ja mulla on miehen nimi, joten lasten sukunimikin on aika selvä. Meillä on kummallakin tavallinen suomalinen sukunimi ja mulle on ollut aina selvää, että tulen ottamaan mieheni nimen. Jos mulla olis ollut erikoinen sukunimi, niin kuin täällä monella tuntuu olevan, niin päätös olisi ollutkin vaikeampi. Meillä on ollut jo pari vuotta kahdelle tytölle nimet, mutta meistä pojille on vaikeampi keksiä. Vasta muutama ehkä käyvä nimi mielessä, mutta sen pitäisi olla sellainen, että se tuntuisi heti oikealta.

Me muutettiin tänne Etelä-Karjalaan mun töiden perässä Keski-Suomesta, joten meilläkin suurin osa ystävistä asuu yli kolmen tunnin ajomatkan päässä. Onneksi koirat pitävät meidät kiireisinä ja tutustuttaa uusiin ihmisiin. Vauvan myötä uskon kyllä uusia kavereita tulevan. Tosin sitten meidän pitääkin taas muuttaa muualle. Mun työ menee luokkaan lääketieteellinen fysiikka.

Airin mies tais olla puolalainen. Vitsit, kun olisi tullut aiemmin puhe (tai olisin muistanut, jos se on jo mainittu). Me ollaan lähdössä parin viikon päästä Puolaan (Varsova & Krakova) ja yritettiin varata hääpäiväksemme oopperalippuja Varsovasta, niin eihän siitä loppujen lopuksi tullut mitään, kun netissä oli vajavaiset ohjeet englanniksi. Ei yllättäen ymmärretty puolalaisesta tekstistä, miten saisimme liput (nouto jostain, postitse,...?). Ja nyt siellä ei ole enää vapaita lippuja. Ja sit suunniteltiin menevämme Sabat-revyyhyn ((revue) miten lie taipuu toi sana), mutta sielläkään ei ole näytöksi niinä päivinä, kun olemme Varsovassa. :(

Olen melko varmasti tuntenut ensimmäiset liikeet satunnaisesti torstai-illasta lähtien! Tai sitten mulla kiertää ilma tosi pahasti mahassa... :D

Lisko 17+4
 
Moi Fantti,
ja tervetuloa joukkoomme! Tuo M + luku tarkoittaa tietysti miehesi/puolisosi ikää - täytyy muotoilla tuo noin näin moderneina aikoina, mistäs sitä tietää onko jollain odottajalla miehen sijasta vaimo! =D

Kiva kuulla että Akiram on vielä linjoilla. Kirjoituksiasi ei ole ainakaan osunut mun silmään pitkään aikaan, mitä kuuluu?
 
Tervetuloa Fantti ""virallisesti"" mukaan. Mä olen ainakin ymmärtänyt, että esim. m25 tarkoittaa, että mies on 25 vuotta.

""...elämä on muuttunut elämään mitä nyt tehtäisiin ja jaksanko ja ehkä, koska päästään vessaan."" Hyvin sanottu! Erityisesti toi viimeinen on mullakin usein mielessä.

Lisko 17+4 (edelleen)
 
kauhulla odotamme kontrolliultraa...29/5-06

aivastuttaa ja niiskututtaa kun on ulkona ja siällä ei mitään ja en ole ikun aollut millekkään allerginen no nyt vissiin sitten olen.

vaavan liikkeet on jotenki vaisumpia kuin ennen ja joo kaiken maailman kauhukuvia maalailen..että jos saanu jonku tartunnan ja sitten se on kuolemaisillaan ku liikkeet vähentyneet vaimentuneet...

vauva liikkuu kuitenki joka päivä ihanaa ja aikas hyvällä mielellä kuitenki eteenpäin mennään....

akiram ja tatu 20+5
 
Hyvä akiram että olet hyvällä mielellä epäilyksistä ja kauhukuvista huolimatta! Olet (ja ennen kaikkea vauvasi on)selvinnyt jo yli raskauden puolivälin, hienoa! Kyllähän nuo liikkeet muuttuvat päivästä päivään, ehkä vaimentuminen johtuu lapsen kasvusta = tila loppuu kesken, laajemmat liikeradat jne...

En yleensä toivo kenellekään loppuraskauden kovia potkaisuja ja möyrimisiä, mutta sinulle ne varmaan olisivat hieno kokemus! Toivottavasti pääset vielä kokemaan niitä lokakuussa. =)
 
Noista liikkeistä sen verran, että ajattelin lopettavani hermoilun niiden suhteen ja tilasin sellaisen doppler-laitteen. Kehtasinpas tunnustaa... Mies kuunteli eilen ensimmäisenä ja naureskeli, että ei sieltä kuulu kuin hard rock hallelujaa. No hyvin hevosenlaukka kuului. Toisella sikiöllä selvästi vähän hitaampi syke.

Rippijuhlissa anoppi kyllä kertoi oma-aloitteisesti, että miestäni odottaessa oli välillä niin huolissaan, kun liikkeitä ei aina tuntunut. No vissiin tulleet isäänsä kovia nukkumaan. Toivottavasti...

Loppuraskaudessa liikkeet kyllä vähän keljujakin. Kylkikaaren alle tungetaan jalkaterää yms.

Minulla etunimiä pääsääntöisesti tyttöjen. Jotenkin helpompia. Asiakkailta pongailen harvinaisia nimiä. Kiva tsekata väestörekisterikeskuksen sivuilta yleisyys. Minulla muuten myös nyt harvinainen ja hankala sukunimi. Aina saa lähes tavata. Olen saanut postia mitä erilaisimmilla versioilla.

Vointeja !
 
Niinpä. Jos tämä meidänkin vesseli olisi isäänsä tullut, kun tuntuu niin rauhalliselta siskoonsa verrattuna. Mieheni oli kuulemma rauhallinen ja helppo vauva ja onpa hän vieläkin hyvä nukkumaan. Pystyy esimerkiksi nukkumaan univelkojakin 14 h putkeen, itsellä univaje vaikuttaa päiväkausia. Siksi joudunkin menemään illalla ajoissa nukkumaan, joskus kaihertaa, kun olisi kiva valvoa miehenkin kanssa.
 
Minäkin pikaiseen pitkästä aikaa ""linjalla"". Vain silmäillen ehdin teidän viime aikojen kirjoituksia lukaista, mutta täytyy keskittyä myöhemmin paremmin.

Täällä voidaan hyvin, eikä vielä edes niin kovin paksusti. Hiukan on omasta mielestä masu pömpöllään ja vyötärö (joka mulla ei niin ampiaismallia ole koskaan ollutkaan (; ) hävinnyt. Viikkoja 18+1.

Liikkeitä tunsin ensimmäisen kerran 16+3, kun istuin koulutuksessa pitkään aloillani. Ikäänkuin isoja ilmakuplia olisi poksahdellut tuossa navan seudussa. Nyt viikonloppuna olin jo huolissani, kun ei niitä kuplutteluja ja poksahduksia tuntunutkaan, vaikka kuinka hiljaa istuin tai makasin ""kuuntelemassa"". Liekö vauva käännähtänyt niin, että on selkä masun pintaan päin? Eilen kuitenkin mukavat poksunnat jatkuivat (=

Jännä, miten kovasti sitä huolestuu, kun liikkeitä ei tunnu, vaikka tiedon tasolla osaa ajatella, ettei kaikki ensiodottajat tunne vielä tässä vaiheessa mitään ja vauvan asento vaikuttaa liikkeiden tuntumiseen. Mutta ei se järki vaan se tunne...

Muuten kevät on mennyt mukavasti pihatöissä ja mökilläkin siivoilemassa käytiin. Kiva, kun noita viikkojakin alkaa kertyä pikkuhiljaa ja kohta puolivälissä odotusta mennään (=

Rakenneuä meillä on 8.6.

 
Päivää taas!

Tätyy päivittää listaan oman ”ämmäni” ikä siis m on 33.
Kuten jo kerroinkin niin meillä on avioliittoa 10 vuotta pian takana ja sukunimenä on mieheni harvinainen suojattu sukunimi. Omasta mielestäni tyttönimeni oli harvinainen kun meitä oli joku 150, mutta naimisiin mennessä otin kuitenkin mieheni kauniimman nimen. Minusta tuli kuudes sen nimen omaava ja vauvasta tulee jo seitsemäs! Sukuhan kasvaa silmissä tai siis minun silmieni alla!

Olin eilen neuvolassa ja itku tuli kun tulin kotiin. Ensin kun tapasin neuvolatädin niin hän päivitteli, että ei kyllä koskaan ole minua tavannutkaan kunnes rupesi lukemaan papereitaan. Olisin kyllä ihmetellyt miten hän minut olisi muistanut kun olen käynnyt siellä kerran ja siitäkin aikaa 2kk. Viimeksi juttelimme ruuasta. Kerroin hänelle ruokatottumuksistani ja hän ilahtui todella kuulessaan, että teen kaiken ruuan itse ja syön paljon vihanneksia ja terveellistä, monipuolista ruokaa. Ennen raskauttani kyllä olin todella sniidu syömisistäni ja vältin hiilihydraatteja ja erityisesti vaaleaa leipää pastaa ja valkaistua riisiä. Nyt raskauden myötä olen lisännyt ruisleivän ja müslin syömistä. Siitä johtuen paino nousi jo muutaman kilon. Ennen treenasin 6 x viikossa ja nyt ehkä kaksi. Olen yrittänyt elää kaiken taiteen sääntöjen mukaan. Syönnyt monipuolista vähärasvaista ja vähäsokerista ruokaa ja lisännyt maitotuotteita.

Eilen tuo keski-ikäinen ylipainoinen nainen alkoi kauhistelemaan painoani, joka oli noussut jo 8 kg. Hän kyseli rasvan syönnistä ja makeasta ja onhan sinulla leivän päällä vähärasvaista juustoa! Mulla vain on nälkä niin usein ja jos en syö niin tulee paha olo ja heikottaa. En minä tahallani itseäni tälläiseksi punkeroksi ole syöttänyt!!

Tähän mennessä olen ollut tosi pirteä ja iloinen mutta nyt on masennuskausi alkanut ja hoitajan kommentit saivat minut niin maahan, että menin kotiin itkemään ja soittamaan äidille. Illalla kun kerroin päivän tapahtumaa miehelleni niin kyllä jo rupesi naurattamaan.

Päivän jatkoja kaikille!
 
Craviz 23, M21, La 1.10 Tays (esikoinen)
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Katja 27, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 31, M 30, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 26 M27 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)
 
täällä voidaan kai ihan hyvin mitä nyt välillä huolestuu liikkeiden vähyyttä, mutta kyllä ne sieltä aina sitten aikanaan alkaa tuntumaan...

meillä sukunimi selvä koska molemmilla sama sukunimi, etunimessä onkin enemmän miettimistä, poikien nimiä on muutama vaihtoehto valmiina tyttöjen nimiä on ollutkin sitten vaikeampi keksiä/löytää.

... mutta työnimi hänelle on nyt sitten keksittynä, hän on meidän pikku Uotinen.
koska ensimmäiset varmat liikkeet tunnettiin nykytanssia seuratessa ja olemme molemmat miehen kanssa muutenkin tanssin ystäviä.
tänäänkin ollaan menossa taas helsinkiin katsomaan NOKOa.

ostettiin eilenkirppikseltä hoitopöytä joka maksoi vain 7,5e ja oli ihan hyvässä kunnossa.

ja vielä lisää meidän perheestä, mies sai juuri kuulla että sai vähän päälle 900e stipendin. kyllä helpotti, varsinkin kun mies tarvitsee tulevaan opiskeluunsa läppärin lähes välttämättä, ja ollan siksi oltu aika huolissaan raha asioista.

mutta hyviä vointeja kakille ja tervetuloa uusillee,
-hilti ja uotinen 18+6
 
Huomenia, kylläpä säät vaihtelee ainakin täällä Espoossa!

Fantti, onpa sulle sattunut taas yksi neuvolantätitapaus... Jos oikein ymmärsin, niin olet vähän kuin minä ennen ekaa raskautta: urheilin kilpaa, vahdin syömisiäni, treenasin 2-3xpäivässä... Joten jokaisen neuvolatädin pitäisi tietää, että jos on urheillut paljon ja on rasvattomassa treenikunnossa raskaaksi tullessaan, niin tottakai painon muutos on ihan eri luokkaa kuin ""tavallisilla"" ihmisillä! Joten älä todellakaan turhaa huolehdi nyt noita kiloja, niitä ei voi verrata muiden naisten painon nousuun!!! Harmittaa, että joku täti ei osaa tällaista perusseikkaa, vaan masentaa ihmisiä.

Itse olen vielä päässyt treenailemaan jonkin verran, tosin mukana useimmiten koira ja esikoinen rattaissa, mutta eilenkin vielä jaksettiin tällä yhdistelmällä juoksennella tunti. Oli niin hyvä ilma! Maha on kyllä pullahtanut aika tavalla, mutta ihan mukavaa vaan! Selkä sen kun paukkuu. Lantio onkin nyt taas levinnyt ihan älyttömästi, minusta enemmän kuin ekassa raskaudessa. Kiva kun nivelet sen kun rutisee liitoksissaan. Pyöräily on myös ihanaa ja esikoinen tykkää hirmuisesti. Mitä kovempaa mennään, sen parempi ;).

Lotalle piti vielä mainita, että meidän koulutusalatkin vähän hipaisee toisiaan, kaiken muun yhtenäisyyden lisäksi, sillä vaikka olen kasv.tieteilijä, niin väitöskirja tulee olemaan varsin bio-poikkitieteellinen.

Niin ja Äiskälle pahoittelut sakoista!
 
Tere taas!

Lueskelin teidän etunimivalinnoista, voiko Suomessa olla jopa kolme etunimeä? Meilläpäin saa olla vaan kaksi ja viimevuosina onkin jo suurimalla osalla lapsista kaksi etunimeä. Itse ajatelimme miehen kanssa, että laittaisimme yhden, koska miehen sukunimikin on melko pitkä ja etunimen pitäisi olla kansainvälinen, koska sukunimessä on jo pari ö-kirjainta ja ulkomailla esim. hotelleissa on ollut vähän vaikeuksia. Emme ole naimisisissa, mutta olemme yhdessä asuneet viisi ja puoli vuotta, ehkä joskus, kun vauva on jo isompi, tehdään häätkin. (Listaan lisäämiseksi, molemmat miehen kanssa 25 v.)

Sunnuntaina tunsin ensi kerran vauvan potkuja ja sama eilenkin illallalla, vauva sai uuden nimen rähn (olisiko suomeksikin rähni, enlanniksi woodpecker?), koska sellaiselta ne liikkeet tuntuivat.

Viikkonloppuna kävimme vauvaliikkeissä katsomassa vaunuja, meillä on monta vaatimusta, kylläpä on vaikeaa valita. Kaikki sanovat, että Emmaljunga on varmasti hyvä ostos, kun on syksynlapsi tulossa, mutta saa nähdä... Lisäksi pitää vaihdaa auto isompaan, kun tähän asti ajan Toyota Yarisellä, siihen vaunut eivät mahdu.

Terv.

Octopus ja Rähn, 18+4

 
Octopus: kyllä Suomessa saa olla kolme etunimeä, enkä tiedä voisiko olla jopa enemmänkin? Itselläni, miehelläni ja lapsellamme, myös tulevalla tulee olemaan, on kolme etunimeä. Woodpecker on mielestäni suomeksi tikka, eli siis se lintu, joka hakkaa puuta. Sitäkö Rähn tarkoittaa? Hauska nimi!
 
Taitaa Octopusilla koputella tikka mahassa! Minusta taas tuntuu, että ihan kuin puurokattila kuplisi mahassa ja välillä sieltä nousisi iso kupla mahan pintaan. Mulla on keskiverto vatsanympärys joten kun istukka on selän puolella niin tunnen potkut hyvin. Toisaalta olenhan jo yksi niistä viikkojen suhteen edistyneimmistä raskaanaolevista äideistä täällä.

Nimistä, että kyllä voi olla kolme etunimeä.

Kaamea närästys iskee iltaisin ja vatsa on sekaisin Rennien syömisestä. Ei edes maitotuotteet auta, nekin polttelee. No, mulla on ulcustauti joka välillä pahenee stressin mukaan ja vaikkei stressiä olekkaan niin mahahapot on aika tymäkät.

Eilen tapasin tyttökavereita ja ihan kiva oli kuulla muunlaisesta kuin odottavan elämästä. Kuitenkaan se ei valitettavasti tuntunut minua niiiin kauheesti kiinnostavan. Heillä on (niin tai sitten minulla) jotenkin sellainen jako, että on elämä kun voi rellestää ja sitten olen minä, raskaanaoleva, jolle ei voi enää puhua kaljanjuonnista kun enhän mä sitä nyt juo! Ja että voi kun se ei ole todellakaan se minun elämäni isoin asia, ettei voi juoda. No nyt kirjoitin aika kärjistetysti, mutta tuntuu, etteivät lapsettomat/odottamattomat osaa suhtautua minuun kuten ennen.
Ja kun tietysti kun kaverit ei tästä odottamisesta tiedä mitään niin huomio kiinnittyy vain mun mahaan että miten iso se jo on ja että oksettaako vielä! Mä en enää jaksa nähdä ketään, joka ihan ekana, ennen tervehtimistäkään, jo kommentoi mun mahaa. Onhan mulla niitä kuulumisia ihan kuten ennenkin. Ja muitakin kuin oksentamista ympäri seiniä ja pissillä juoksua ja muita hassuja ja viihdyttäviä raskausjuttuja. Kun tää on niin paljon muutakin!

Suunnittelin puutarhan kuoputusta tälle päivälle, mutta täällä Espoossa tulee vettä. Taidan siis askarrella ja ommella äitiysvaatteita. Suunnitteilla on myös jotain vauvalle esim. tilkkupeitto, mutta taitaa mun äiti tehdä senkin. Jotain omatekemää kuitenkin haluan lapsen käyttöön!

Manna ja puurokattila 21+2
 
Hei taas, viime perjantain rakenneultra näytti pelkkää positiivista kaikin puolin, vauva voi hyvin ja mitä todennäköisemmin se on TYTTÖ :) Niin kuin salaa toivoimme, vaikka toki poikakin saa tulla jos on tullakseen. POikia vain meidän perheessä on nyt enemmistö, joten tyttö tasoittaa kivasti.
Nimikeskustelu on käynyt perheessämme vilkkaan, koska toki lapselle täytyy kolme nimeä antaa, kun muillakin on...Lyyti on työnimi mutta ei varmaan lopullinen...
 

Similar threads

Yhteistyössä