LOKAKUUN ÄIDIT 38

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään käytiin vahvistamassa isyys lastenvalvojan luona. Esikoinen sai siellä ihan kamalan raivarin ja loppujen lopuks se makas parkkipaikalla selällään vesilammikossa ja karjui täyttä kurkkua! Ihanaa... Hän kun ei saanut raahata hoitolaukkua jyrkkiä portaita alas (hyvä että pysyy itte niissä pystyssä edes)
Vauva-arkeen ei kuulu uutta, edelleen nuo syövät ja nukkuvat ja huutavat nälkäänsä tai mahaa, joka on jo ihan satunnaista.
Eilen olin kaverin vauvan kastajaisissa (yksin). No, siellähän kaikki kuvitteli että mä olen ihan rätti-poikki-väsy kahden vauvan takia. Selitä siinä sitten jokaiselle että kyllä me jaksetaan ja hyvin menee ja blaa blaa....Samaten tuli kauhisteluja myös siitä, että jätin vauvat isälleen kastajaisten ajaksi. Tähän törmäsin myös esikoisen aikaan, musta isä on tasavertainen hoitaja (etenkin jos äiti ei imetä).
Huomenna ois pojilla eka lastenneuvola. B on aika hoikassa kunnossa (A on jo aika pullea :) ), saa nähdä saako tuo B jo ruokaöljykuurin.
Siitä lapsivedestä piti vielä sanoa, etä mulla sitä meni eka n. puol desiä ja se oli ihan kirkasta ja hajutonta. Sitten kun sitä lorahteli kuuden tunnin ajan niin se muuttui punertavaksi (mutta oli edelleenkin hajutonta)

-Nessu (huomenna ois virallinen la :) )-

Olipa tosiaan kiva kuulla Chatjesta piiiitkästä aikaa! Esikoista synnyttäessäni minäkään en vielä osannut maan kieltä kovin hyvin ja se tietenkin hankaloitti tilannetta kaiken muun hämmennyksen lisäksi. Siihen aikaan ei ollut nettiä eikä tietoa saanut oikein mistään kuten tänä päivänä. Jos ohjeita tai tietoa synnytyksestä saikin, se oli kaikki vieraalla kielellä eikä välttämättä tullut samalla tavalla ymmärretyksi kuin äidinkielellä ja asioiden kysyminenkin oli vaikeampaa. Onneksi terveydenhuollon taso oli maailman huippuluokkaa joten sen suhteen ei tarvinnut pelätä. Miehet eivät yleensä auttaneet kotitöissä vaan vaimot pysyivät joskus jopa heti naimisiin mentyään kotirouvina ja tekivät usein yksin kaikki taloustyöt... itse olin kyllä töissä siihen asti kunnes esikoinen syntyi jonka jälkeen olin kotona kolme vuotta, kunnes eron takia oli mentävä takaisin töihin.

Tämän päiväinen vyöhyketerapia oli ihana elämys. Terapeutti kertoi käsittelevänsä menestyksellä myös koliikkivauvoja. Hyvä tietää vastaisuuden varalle...

Hiltillä ja Kanelilla näkyy olevan sama laskettu aika kuin minulla. Tuo minun la:han oli alunperin laskettu hedelmöitysajankohdan mukaan, koska kyseessä oli mikrohedelmöitys. Vauvan koko ei kuitenkaan vastannut tuota ajankohtaa (?) joten la:ksi muutettiin ultraäänilaitteen arvioima aika. Miten muilla keinoalkuisilla on mahdettu tehdä la:n suhteen?

öitä! ariel 38+5

Moi vaan!
Pitkästä aikaa minäkin täällä ilmoittelen itsestäni. Meillä syntyi poikavauva tasan laskettuna aikana eli 5.10. Pikkuinen ja tottakai ihana; painoa 2900g ja pituutta 48 cm. Kotiuduttiin sunnuntaina ja nyt opetellaan vauva-arkea.
Jaahas.. enempää en ehdikään kertoa, kun vauva itkee sängyssään..

Onnittelut Möhölle ja koko perheelle! Ihanaa kun joka päivä tulee uutisia vauvoista!

Eilen kävi neuvolantäti kylässä ja ihan mukavasti meni. Tikit poistetiin ja maha sai vähän enemmän tilaa. Hiukan ompeleiden kohdat punottaa, mutta haava tuntuu jo paremmalta. Vauva sai rähmiviin silmiinsä silmätipat ja lisäks kävin hakemassa relatipat pojan vatsaoireisiin.

Meillä ollut pojalla vähän rytmi sekaisin. päivisin nukkuu hyvinkin 3 tunnin unia, syö välissä ja nukkuu taas.yöllä taas on kovin levoton. Vatsa taitaa vähän vaivata kun pitää sellaista ärjyntää ja ähinää kuin ääntäis isompaakin satsia. Poika ei olta nukkuakseen yöllä pitkiä pätkiä vaan haluaa oikeastaan koko ajan olla rinnalla. Neuvolan täti kehoitti kokeilemaan nukuttamista kapalossa/peiton sisällä sylissä ja siirtää siitä sänkyyn. niin ei sänkly tunnu sitten niin kylmältä ja ainakin viime yönä toi toimi. Poika meni nukkuun klo 22 heräsi ekan kerran klo 02 syötiin tunti ja takas nukkumaan taas herätys klo 05 ja syötiin reilu tunti. Sit nukkui aamulla vielä 1,5 tuntia. Mulla ainakin auttaa hirveästi öitä jos alku yö menee hyvin nukkuen. Mutta jos alkuillasta joutuu jo heräilemään vähän väliä, niin sitten on kyllä heti rankempaa.

Tänään täytyy päästä jo kaupungille edes kahville. alkaa taas nää seinät ahdistamaan.

Airi ja Äijä 11pv

Onnittelut Möhölle!!!

Täällä on koettu aamun eka ärsytys. Isäni soitti mulle tekaistulla syyllä ja äiti huokaili täpinöissään puhelimen vieressä, blaah. Eivätkö ne nyt voi vaan odotella rauhassa.

En sitten vahingossakaan kertonut heille, että eilen pikkuisen särki selkää välistä, häntäluu vaivaa ja vauva on alkanut painamaan tuolta alhaalta. Lisäksi vatsakin on toiminut pitkästä aikaa, melkein veteläksi saakka. Mä olen tosi onnellinen näistä pienistä merkeistä, vaikkei mulla mikään hirvittävä kiirus synnyttämään olekaan.

Lotta 40+0

Onnittelut Möhölle!

Palaan taas tähän eiliseen pakkomielteeseeni eli lapsiveteen...
Soitin illalla vielä sairaalaan ja käskivät tulla ilman muuta, tosin olisi pitänyt tulla jo sunnuntaina. Asenne oli jotenkin toinen kuin neuvolassa. Illalla tarkistettiin veri ja otettiin näytteitä alapäästä ja vaikka kaikki oli kunnossa niin homma toistettiin tänä aamuna. Olin siis yön tarkkailussa. Kertakaikkisen ihania tätejä. Moneen kertaan sanoivat, että teit oikean päätöksen tulla ja vastaavia tapauksia sattuu paljon, jopa kokeneille äideille. Jos jotain vastaavaa käy uudestaan niin heti paikalla sairaalaan niin kuulema tekee vastuuntuntoinen, lapsestaan huolehtiva äiti.

Huh huh olipas helpottavaa :-)

Fantti

Hienoa Fantti, että sait selvyyden asiaan ja voit rauhallisin mielin jatkaa odottelua. Se on kyllä niin kumma, kun neuvolassa joskus vähätellään asioita. Ei onneksi minun tapauksessani. Kyllä helpotti saada ne ok maksa-arvotulokset, vaikken itse uskonutkaan mitään olevan, täti niistä hötkyili.

Lotta

LOTTA: samasta ärsytyksestä kärsii tämäkin pää...ns. "kunhan vaan soittelin"-puheluista. tuosta se alkaa kun laskettu aika on saavutettu...
Mietinkin jo että ensi kerralla (kun ja jos lapsia lisää joskus siunaantuu)siirrän heille kerrottua laskettua aikaa kahdella viikolla eteenpäin jotta saisi olla rauhassa :D

Neuvolasta palattu, ja ihan hyvillä mielin. Ihanaa, se piristi taas kummasti kun ei ollutkaan sitä mun omaa tätiä siellä...olen kuullut että kovin moni muukaan ei siitä meinaan tykkää, sen tavasta puhua kuin lapselle, päivittelystä, voivottelusta jne..
Nyt oli taas sellainen nuorempi nainen siellä ja todella mukava...

Puhuttiin juuri siitä että Taysista pitäisi tulla tosiaan tällä viikolla vielä kutsu sinne kontrolliin, sain ajan neuvolaan perjantaiksi, sillä jos siihen mennessä ei ole kuulunut mitään niin soitetaan mulle välittömästi sinne aika, ja täällä todellakin käynnistetään tasan rv 42+0 ensisynnyttäjillä mikä on siis ensi maanantaina.

Laitanpa nyt vielä sitten tätä nippelitietoa:

10.10.2006 RV 41+1

Pissa puhdas
BB 136/80
Paino -1050g/vko
SF 36,5
Hemppaa ei mitattu
liikkeet ++ sykkeet + lapsivesi N
RT

Kaikki siis kunnossa. Ja ylpeä olen tuosta painostani...johtunee varmaan siitä että olen pääosin syönyt kolme pvää vain mandariineja :D himo himo himo, ja niissähän on paljon nestettä mikä siis poistaa nestettä...täytynee siis jatkaa.

Ja ainiin, kun annoin neuvolassa pissanäytettä niin taas sen jälkeen holahti sitä
limatulppaa kivankokoinen mälli :O tämä on jo neljäs pvä kun sitä irtoaa.
Ilmeisesti tuo liikunta edesauttaa sitä sillä joka kerran jälkeen kun olen ollut kävelemässä niin sitä on alkanut valumaan...

Olipa jännä aamu! Ensin ennen neuvolaan menoa irtosi ilmeisemmin osa limatulppaa (tai niin sen ainakin tulkitsin - oli sellaista punertavan ruskeaa ja sitkeää limaa).
Sit vielä neuvolastakin tuli mukavia kuulumisia:
parasta oli, et masuasukin sydänäänet olivat normalisoituneet (viimeksi olivat tosiaan hieman laiskat, mut nyt sydän pompotteli tasaisen tiheään tahtiinsa)! Sen lisäksi sain kuulla, että masuasukki on jo kiinnittynyt ja sf-mittakin oli tullut viime kerrasta 0,5 cm alaspäin (johtuu osittain kuulemma laskeutumisesta ja osittain siitä, että kasvu alkaa hiipumaan).. apua, taitaa se synnytys sieltä väkisinkin lähestyä!
Oma painokin oli pysynyt tasan samoissa lukemissa kuin viimeksi.. tähän ajattelin tosin hakea tänään muutosta leipomalla pullaa! Iski aivan yllättäen ihan kamala korvapuustin himo! Joten ei auta, kun vääntää taikina ja ilostuttaa omia kultia lämpöisellä pullalla!

Hyviä vointeja kaikille ja pitkää pinnaa meille vielä odottaville!

Olipa hyviä uutisia täällä taas itse kullakin! :)
Meillä alkaa tänään nyt sitten Cuplatonit - pääsin vihdoin ja viimein apteekkiin asti.

Kuka olikaan jo niiden käyttäjä? Nessu? Oletko pumpannut ensin ja sekoittanut siihen, vai miten olet antanut tipat? Entä annostelusta..? Ennen joka ruokailua? Meillä kun syödään n. 10 kertaa / vrk niin en oikein ymmärrä tuota annostelua. Miten Airi Reladropseilla?

Yö meni taas ihan mukavasti, herättiin syömään tasaiseen tahtiin klo 01 ja 04 ja 07 mutta se nukkumaan meneminen.. Kahden tunnin vatsavaivat taas :( Pojan maha pitää hurjaa ääntä ja naama on raukalla ihan rullalla kun ei tiedä mikä koskee. Toivottavasti nämä Cuplatonit auttaa!

Aleksis Kiven päivän kunniaksi nappasin picnicistä apteekkireissulla valtavan suklaamuffinssin mukaani ja aaaah nyt herkuttelemaan. Ei ihme, ettei paino enää laske, kun herkkuilen niin paljon joka päivä. Vanhat farkut menee onneksi jo jalkaan (väkisin kun laittaa, heh!), mitä nyt maha mukavasti pullottaa farkunreunan päällä. Pullaa, karkkia.. Ihan selvästi sokeritankkausta että jaksaa. Onko muilla samanlaista?

Onnea Möhölle! Mahtavaa kun vauvoja satelee!

Itse olen tänään käytännössä nukkunut. Esikoinen vietiin hoitoon ja li oikea ratkaisu. Olen saanut levättyä. Tuosta kolmivuotiaasta on tosi paljon puuhaa, vielä sitä tämän vauvan kanssa, mutta isomman kanssa on kaikenlaista. Vauva on vielä vissiin syntymäväsynyt, syö ja nukkuu. Toivotaan, että jatkuu samalla tavalla. Isin piti aloittaa tänään isyysloma, mutta näin sen peräti vilaukselta aamulla. Silleensä kivasti taas...

Tsemppiä kaikille, joilla jo oireet kurnuttelee... Mullakin oli muuten vatsa löysällä pari päivää ennen h-hetkeä, mutta voi johtua jo niistä suppareista, joita tuli silloin ma-ti-yönä. Sitten olin ihan älyttömän väsynyt ja vähän jo aavistelin, että lähtö voi olla lähellä. Huh, kohta viikko synnytyksestä! Palautuminen on ollut kyllä tosi nopeaa, paljon nopeampaa kuin esikoiselta. Johtunee, ettei synnytys kestänyt pitkään ja paikat pysyi ehjinä.

Ai niin, noista vatsavaivoista. Koklatkaapa masuhierontaa ja jalkojen jumppaamista. Saattaa pistää ilmat kiertoon!

heipparallaa

lisko: juu taalla laitetaan tosiaan reiat tytoille korviin jo laitoksella. mutta meidan neidille ehei. mieheni on kyllakin hollantilainen joten sukulaisia ei meilla taalla ole (asioihin puuttumassa hehe) kummallakaan mutta han kylla olisi ne korvikset halunnut. olisi kuulemma niin sopoa. mutta sovittiin etta lapsi laitetaan miehen nimelle joten silla olenkin tassa kaynyt kauppaa useiden asioiden kanssa kjeh kjeh ("no jos valttamatta haluat ne korvikset ni laitetaan tytto sitten minun nimelle, kompromissia you know"). meilla menee onneksi hoidolliset ja kasvatukselliset nakemykset muuten aika yksiin ja kulttuurieroja ei niinkaan hollannin ja suomen valilla ole. siis merkittavia sellaisia.

ariel: se nimenomaan jannittaa etta siella synnarilla en jotakin ymmarra tms. tosin kyllahan se vauva sielta tulee milla kielella tahansa. ja paaaljon olen aiheesta lukenut, siis etta miten homma toimii suomessa mutta niin, maassa maan tavalla joten katsotaan. pitaisi lahipaivina kayda katsomassa miehen tyokaverin vauvaa, syntyi pari viikkoa sitten, he ovat kanssa ulkomaalaisia joten voin kysella synnytyksestakin ulkkarin nakokulmasta..

no eikohan kaikki hyvin kuitenkin mene..

hihii kiva nahda tapaamis- ja vauvakuvia yahoolla. en tietenkaan tiennyt etta kuka on kuka mutta kuitenkin.. jospa vaikka sais oman mahansa sinne laitettua kanssa.

pitaisi tasta vaivautua postiin ja jos vaikka lainais leffoja kun ei sita pesanrakennusinnostusta viela ainakaan kuulu...tiskit odottais tuolla mutta hmph

tsemppia cravizille, kuulostatkin vahan pirteammalta, hyva niin! mahtaa tympaista odottelu..

palaillaan..

schatje 37+5

Kyllä tekee terää, että pääsee edes kauppaan. Muuten tulee todella ihan mökkihöperöksi. Aina on vain niin tiukka aikataulu, kun jomman kumman ruoka-aika lähestyy.

Onnittelut vauvauutisista. Meillä oli tosiaan jo ne 1 kk-synntärit eilen. Ostettiin lahjaksi Renalut-työntöauto Käyttöauto-liikkeestä. Heh, käy kyllä vasta 1-vuotiaasta lähtien. Toiselle pojalle tulee nimeksi yksi formlakuskin nimi...

Meilläkin on pienempi ollut vähän levoton iltapuhteella. Ei tyydy olemaan sängyssä ollenkaan. Sylissä vain pitäis napottaa. Heti alkaa itkeminen, kun laittaa sänkyyn. Lisäksi syödään tosi tiheästi illalla eli parin tunnin välein. Yöt kyllä menee nukkuessa, mutta aikaahan syötöt vievät kahdelta.

Taysin potilasohjeissa synnyttäneelle perheelle, kehotetaan imettämään molemmista rinnoista. Joku kertoi päinvastaisesta. Itse lypsän molemmista rinnoista ja mielenkiintoista, että vasemmasta tulee tuplamäärä oikeaan verrattuna. Muutenkin ilmeisesti ohjeistus eri paikkakunnilla vaihtelee. Jokin muukin seikka oli, mutten nyt kuolemaksenikaan muista mikä.

Tässä ollaan nyt terveen kirjoissa, kun sektiosta on 1 kk. Saa nostella jo painavampiakin esineitä. Jälkivuoto on minulla outoa. Keskimäärin joka toinen tai kolmas päivä tulee ihan kirkasta verta loraus. Nyt on jo sentään viides viikko menossa. Vuotaakohan jokin suoni sisällepäin.

Meillä Beetulle menee vielä 44-45 ja 50 vaatteet. Aatu oli viime torstaina 50 senttiä (kasvua 3 cm) ja hänelle voi käyttää jo 60-senttisiäkin. Kyllä ne naperoita ovat etenkin Beetu-pieni. Torstaina taas punnitaan. Ostin tänään lähinnä Beetulle 56-60 senttisiä puolipotkareita lisää, kun ovat käytössä niin käteviä.

Minulla on kokemuksia yliaikaisuudesta 42+3 ja 41+0. Puhelimeen vastaaminen keljutti ja se, että aamulla heräsi ja huomasi olevansa yhä "kokonainen". Tuttu tunne siis. Järjellä, kun ajattelee niin vähintään viikon päästä on kaikki Cravizillakin kuitenkin synnytyksen suhteen ohi. Kokeilkaapa samaa temppua kuin minä tytöltä. Kävin polilla ja leikilläni sanoin, etten lähde täältä enää kokonaisena. Heittäydyn lattialla ja rupean kirkumaan, jos en pääse käynnstykseen. Tyttö syntyi sitten illalla. Lääkäri sanoi, että oli hämmästynyt, että niin hyvin käynnistyi...

Nyt vallitsee syvä hiljaisuus. Koiraparka oli ripuloinut saunan pesuhuoneeseen, kun kävimme ostoksilla. Liian voimakasta ruokaa eilen. Äkkiä nukkumaan ennen kuin seuraava syöttö koittaa. Mies meni taas tallille.

Cuplatonista: me annetaan sitä pojille ennen jokaista syöttöä lusikalla, veteen sekoitettuna. Tänään sain neuvolasta myös ohjeen että jos on vatsa kovalla, niin siihen pitäisi auttaa joka aterian päätteeksi annettu vesihörppy.

Meillä oli tosi "kannustava" neuvolakäynti: kuulemma se koliikkikin pikkuhiljaa alkaa tulemaan sieltä?!? WTF?!? Kumma koliikki kun lapset ei itke muutakuin nälkäänsä. Esikoinen pitäis kuulemma myös ottaa hoidosta pois koska hän tuntee itsensä muutoin ulkopuoliseksi perheessä ja mun pitäis palkata sille kotiin hoitaja tms.
Mukavaa käydä sitten jatkossa tommosen akan luona jonka mielipiteet on ihan eri ku omat. :/

-Ärsyyntynyt Nessu jolla tänään virallinen la-

No olipas Nessun neuvola peestä, jätä omaan arvoonsa tuollaiset puheet. Mä annoin Cuplatonta aikoinaan silleen, että puristin rintamaitoa lusikkaan ja siihen sitten pari tippaa.

Äiskä: mulla tuli viimeksi toisesta rinnasta paljon paremmin maitoa kuin toisesta, että samaa on odotettavissa. On kuulemma aika tyypillistä. 30-luvulla syntyneitä isotätejäni (kaksoset) imetettiin "omista rinnoistaan" ja toinen sai sitten lehmistä jo aika pienestä. Tämä heikomman rinnan saanut jäi sitten muutenkin pienemmäksi, mutta tiedä sitten, mikä oli perimmäinen syy.

Joo, meillä on tuolle kolmevuotiaalle neidille ollut odottamassa korvikset jo pari vuotta. Espanjalaiselta ystävältämme ne tuliaisiksi saatiin, mutta sanoin neidin joutumaan odottamaan niitä reikiä ainakin 5-vuotiaaksi.

Orvokki: mulla on ollut tänään ihan ihme väsy päivä. Olen tähän saakka ollut tosi energinen ja nukuinkin ihan hyvin viime yönä. Väliin tulee tosi tiukkoja kivuttomia suppareita, että jos tässä muutaman päivän sisään vaikka jotain tapahtuisi.

Lotta eräpäivänä

Möhölle onnittelut.

Täällä vietetty päivää miehen kanssa... ja lähti vasta äsken kaupunkiin sinne ilta kurssille. Kävin kaupassa samalla ja kyllä tuntui aika hurjalta tuo ostoskorin kantelu, onneksi appiukko tuli kantamaan sen pois kaupasta, en olisi varmaan itse selvinnyt.

Minulle on myös alettu soittelemaan, että joko nyt ja miltä tuntuu.... vähän hermostuttaa kun ei sitten saa oikeen mitään muuta näiden ihmisten kanssa puhuttua.
Anoppi onneksi soitteli ihan muuta asiaa (on käymässä tampereella) ja kyseli että tarvitsenko jotain ruohonjuuresta, ja saikin sitten minulta pitkän listan tavaraa. Nyt on sitten kotiin tulossa hammasharjan vaihto päitä ja monen moisia pesuaineita :) Ei olettanut varmaan anoppi saavansa niin pitkää listaa mitä hänelle ilmoitin :)

Tänne on iskenyt hirveä makean himo... toivottavasti päättäisi tämä pieni syntyä ennen torstaita, niin ei tarvitsisi kuulla neuvolatädin tuomiota painosta.

hilti ja uotinen 38+6

Huomenta,
vauva taas veti äitiään 6-0! Ilmoitti lujalla äänellä haluavansa hereille puoli kahdeksalta, jolloin nostin hänet sitteriin siksi aikaa kun puin ylleni ja kävin vessassa ja kas! vauva olikin jo täysin unessa taas sitterissään.. Eikä minua nyt enää nukuta!

Sitteri on kyllä meillä ollut TOSI hyvä hankinta. Öisinkin laitan siihen siksi aikaa kun käyn vessassa tms. kun en viitsi pitää makuuhuoneessa ähisemässä ja puhisemassa ettei herätä isäänsä. Mies palasi tänään isyyslomalta takaisin töihin ja motivaatio kuulemma nolla.

Nessu: oletteko antaneet sen "täyden annoksen" eli 4 tippaa kerralla? Aloitin itse eilen kahdesta kun ajattelin ottaa pehmeän laskun.. Ja jos ei vaikuta niin lisään. Yö meni ainakin ok, tai siis kuten ennenkin, eli 3 tunnin jaksoissa. Vauvan maha on kellon tarkka!

Taika: Minkälainen sitteri teillä on? Meillekin tulossa lainaan kaverilta, mutta mietin myös oman ostoa. Onkohan niissä paljonkin eroja? Sellainen on kyllä kuulemma tosi kätevä!

Meillä on Primi sogni-merkkinen (never heard before! oli tarjouksessa kesällä Lastentarvikkeessa), "topattua" kangasta, jossa turvavyö. Vyö ei tosin ole käytössä vielä kun eihän tällainen vauva mihinkään liiku. Mitä nyt käsillä-jaloilla vatkaa. Tämä on malli, jonka saa keinumaan, tai paikoilleen. Meidän vauva tykkää keinua :)

Bahama: ho-hoi, jos olet linjoilla aamupäivästä, niin ajattelin lähteä vaunuilemaan tässä jossain vaiheessa, liityttekö seuraan? Pitäisi käydä postissa, eli suuntaan aluksi kullervontielle päin.

Tuo keinuva sitteri kuulostaa tosi kätsyltä. Esikoisesta jäinkin kaipaamaan juuri jotain keinuvaa systeemiä. Nyt meillä on odottamassa riippumatto-kehto, toivottavasti osoittautuu odotustensa mukaiseksi.

Pinni ja Annette taitavat ainakin olevan poissa linjoilta, olisivatkohan onnellisesti synnärillä.

Eilen illalla oli tosi napakoita täysin kivuttomia suppareita. Että kyllä tässä saattaa vielä mennä aikaa... Kahvi tuoksuu keittiöstä, sinne suuntaan.
Lotta 40+1

Huomenta täältäkin!
Ihanan hyvin nukuttu yö takana ja mieli on kirkas sekä uudistunut!
Tähän päivään kyllä herätti nämä ihanat "menkkakivut" mutta näillä mennään.
Tänään on ikkunanpesupäivä, pakko ennenkuin se lykkää tänne ne pakkaset..

Mies tuleekin sitten kotiin tänään vasta illalla puoli 9 aikaan..lähti jo muutama tunti sitten, siis koko päivä vain mulle...