LOKAKUUN ÄIDIT 38

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!
Tänään ois alkanu Stockan hullut päivät, mutta jää multa väliin. Harmi! Vielä viikko. Onneksi se nyt menee suht nopsaa..
Toivottavasti issias jää synnärille.. Hei, olikos se Möhö samasta vaivasta kärsivä? Miten kävi ko. kipuilujen kans ku synnytit?

Mies lähti käymään kaverinsa kans jossaki. Pitäs hakea Tiimarista valkosta akryyliväriä sitte ku se on minua käyttämässä. Sais maalailla jotaki piristävää..
Nyt ei tipu mulle enää yhtään seksiä, näin ilmotti mies eilen! Se niin kauheasti pelkää että tulis sitte kiireellinen leikkaus, jos lähtee itestään syntymään.
Ei enää siis mitään tekemistä! Pakkanenki on jo leivottu tukkoon..

Eipä tässä muuta..
Kivat keskiviikon jatkot kaikille vielä raskaille ja synnyttäneille!

Onnea Möhölle!

Sitten loppuviesti omaa napaa:

Meille tulee nyt sitten lokavauva. Kävin aamupäivällä äitipolilla vasta-aineiden takia, ja sovittiin käynnistyspäiväksi laskettu aika eli 26.10 jos vauva ei synny itsestään ennen sitä tai vasta-aineet nouse radikaalisti. Kaikki oli vielä hyvin, mutta eivät ota sitä riskiä että vauva anemisoituu, joten laskettu aika oli sopiva ajankohta vauvan yksiöstä häätöön.

Aika hassua. Mua jännittää tuo käynnistys jonkun verran, kun siitä on kuullut kaikenlaista, esimerkiksi että supistukset voivat olla tosi rajuja. Mullahan seurataan vielä sektioarpeakin käynnistyksessä. Tai sitten laitoksella voi joutua kykkimään päiväkausia. Kohdunkaulan tilanne kun oli täysin kehittymätön ainakin viime viikolla vielä.

Mutta olen kyllä toisaalta erittäin helpottunut ettei tässä mene sen kauemmin - ollaankin mietitty miehen kanssa että tuo l.a. voisi olla sopiva päivä opiskelujen yms suhteen. =) Täytyykin tästä katsoa huuto.netistä sitteriä ja mahdollisesti vaunujen makuupussia... Kohtahan niitä tarvitaan!

Täpinöissä,
A.

Vauvaterkut täältä! vauva tuossa sitterissä parasta aikaa tarkkailee, kun mamma naputtelee... Sitteri on ollut meillä aivan ehdoton. Lattialla ei voi pitää, koska jäisi niin koiran kuin isovelejnkin jalkoihin. Vähän mietin tuota, miten kauan siinä saisi ptiää, mutta tuon meidän mallin saa niin makuuasentoon, ettei siinä pitäisi kyllä minkään paikan rasittua. On ihan Chiccon käytetty, kirpputorilta ostettu malli, jota voi keinuttaa.

Äsken kävi jo vauvavieras kylässä, eli kaverini kolmeviikkoa sitten syntynyt vauva. KYlläpä kolmessa viikossa ehtii kasvaa! Oli jo ihan eri kokoinen kuin tämän meidän sintti. Eilen rynnistin Henkkamaukkaan ostamaan pieniä 50 cm housuja, koska meillä kaikki esikoisen yli 56 cm ovat aivan jättikokoisia tuolle naperolle.

En tiedä johtuuko väsymyksestä, niskajumeista vai liian vähäisestä juomisesta, mutta päätä on jomotellut eilen ja tänään. Toivotaan, että menee ohi. No, nyt tuo lapsi nukahti tuohon, pitää itskein mennä pötköttämään. Sitten voisi hakea esikoisen hoidosta ja käydä vaunukävelyllä.

Lotta, kiva, että supistaa, eiköhän kohta tapahdu! Mulla tosiaan noita kivuttomia tuli jo jonkun aikaa ja sittenpä se oli menoa. Tosin vielä ennen kuin lähdettiin synnärille, olin varma, että väärä hälytys. Olivat niin epäsäännöllisiä, eivätkä kaikki läheskään kivuliaita. Mulla ei siis tullut yhtään supparia 5 minuutin välein, ennen kuin lähdettiin, mutta siitä huolimatta synnärillä ehdittiin olla vain kolme tuntia. Joten ei pidä tuohon 5 minuuttiinkaan näköjään luottaa!! Jos oisin odottanut sitä, vauva olis varmaan syntynyt kotiin ;). Nyt pötköttämään.

Hips!
Tuli käytyä neuvolassa näyttämässä sektioarpea kun se ei ole kunnolla ummessa 2 cm matkalta. Sain siihen lääkekuurin varuiks vaikka tulehdusta ei ollutkaan. Samalla mitattiin Hb, se oli 135. Ilmeisesti tämä mun turboväsymys on jotain synnytyksen jälkeistä hormooniperäistä (tätä oli esikoltakin ja kesti reilun kk, silloin oli kyllä matala Hb).

Cupliksesta: Alettiin antamaan Cuplatonia heti täydellä annoksella.

Nyt pulmana on sitten vaipat: kaikki muut (paitsi Lidlin (isoja vielä) ja Pirkka) on kokeiltu ja KAIKKI päästää pissat läpi. Viime yönäkin vaihdoin KOLMESTI lakanat pinnikseen ja jätkät oli kaulaan asti kusessa :/

Nessu: meillä ollut pari kertaa sama juttu. oletko muistanut tarkistaa sisäresorit ja että pippeli on alaspäin.. Ei teidän pikkuset oikein voi isompiinkaan vaippoihin siirtyä..

väsyttää. Ei vaan voi vielä mennä nukkuun kun poika on pihalla vaunuissa nukkumassa eikä sitä siellä voi ihan vielä koko päikkäreitä pitää. täytyy ottaa sisälle 20 min päästä. Sillä raukalla toi vatsa taitaa kiusata. Se ei mahaansa oikeastaan itke, mutta ärjyy ja murisee (siis oikeasti tosi miehekkäitä ääniä) ja ääntelee kuin vääntäis isoampaakin sontakasaa. Kakkaa tulee hyvin ja piereskeleekin ahkerasti. Röyhytellään useamman kerran imetyksen aikana ja jälkeen ja silti vaan tuntuu masu kiusaavaan. Relatippoja olen antanut nyt 2 päivänä. Olen antanut lusikalla niin että ole sekoittanut tipat äidinmaitoon jota olen syöttöjen aikana kerännyt maidonkerääjään. Relatippojen pitäis kuulemma selvästi alkamaan vaikuttamaan 2 viikon päästä..sitä odotellessa.

Jessus tota maitoa muuten tulee. Tissien turvotus on jo hellittänyt, eikä ne ole mitenkään hirmuu kipeät tai pinkeät niinkuin silloin kun maito nousi rintoihin..ai jessus siinä oli ihmettelemistä.. Tissit muistutti sellasia puhallettuja kellukkeita (vähän niikuin Pinkin musavideossa, jossa se on sen pojan kanssa keilahallissa, tiedättekö mitä tarkoitan?). mut joka tapauksessa syöttäessä välillä tuntuu ettei poika ehdi niellä sillä nopeudella mitä maitoa tulee. sit kun se yhtäkkiä keksii sylkäistä tisun pois niin sitten sitä maitoa on joka paikassa. Mies mua lehmäksi jo kutsuukin ja ehdotti että alkaisin tekemään bisnestä!! Ei kiitos! Vaikka sairaalaan onkin lyhyt matka niin EI. Muuten alkaa tuntumaan että sitä on koko ajan tissin jatkeena. Syötöt kun on yleensä 1,5 tuntia taukoineen sit pari tuntia taukoa ja taas syömään.

Meillä kanssa sitteri, ja poika viihtyy siinä ihan hyvin, mutta terveydenhoitaja sanoi käydessään ettei vielä kamalan paljon kannata vauvaa siinä makuuttaa. Meillä tosin se ei ole ihan makuuasennossa vaan pikkasen kuppi.

Huomenna olis meillä neuvola ja pääsee katsomaan paljonko on massaa jo kerätty. Posket on jo hieman pyöristynyt ja kaksoisleukaakin alkaa muodostumaan. Se on hauska seurata pojan kehitystä. Tänään se oli jo hereillä pari tuntia putkeen ja päällisteli kaikkea silmät suurina. Ei vielä voi mistään hymystä puhua, mutta ilmeet kehittyy ja vatsaväänteet saavat naaman milloin minkäkilaiseen hymyn kaltaiseen virneeseen.