LOKAKUUN ÄIDIT 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh, nyt on hääalbumi sen verran valmis, että kuvat valittu, aseteltu ja muut tilpehöörit suunniteltu. Laitan illalla kasaan kun tuo ukko lähtee Kupsin matsiin.

Vitsi, että mulla tuo maha punottaa! Se sai kesällä liikaa aurinkoa ja nytkin kun mulla on kuuma niin siinä helottaa punainen leveä vyö!

Saikkua vaan Fantti ja nauttimaan kotonaolosta!

Onpas vauva ollu tänään hiljainen, tai sitten en ole ehtinyt askartelultani huomata liikkeitä.

Äiti taas soittelee, jo kolmatta kertaa tänään...

Manna

Alan tulla uteliaaksi missä Pinni on töissä kun kaikki ovat kirjekuoria niin ihmetelleet. Selvinnee tapaamisessa...

Mahanahka on ollut pari päivää ihan mielettömän kireä, siis tuntuu että maha kohta räjähtää! ei kovin miellyttävää.

Töissä eivät ihmiset näe minusta enää muuta kuin mahan. No enpä minä muuta juuri olekkaan. Aloitekyky ja aivotoiminta on loppunut noin 6 kuukautta sitten. Kaikki aloittavat keskustelun vauvoista, lapsista tai raskaudesta jos jäävät minun kanssa kahden. Työkaveri (63-vuotias mies) pamahti huoneeseeni ja kysyi "mitäs Masu?" Ja yksi osastopäällikkö käytävällä (50-vuotias mies) "Te näytätte voivan hyvin!" Ja työkaveri (50-vuotias mies) "yllättävän lujaa sä kuitenkin kävelet tohon kokoon nähden" ja oma pomo (40-vuotias mies)"Lähettekö syömään? Tai ton yhden ei tarttis kyllä syödä enää yhtään kun se on noin iso". Naisilta ja nuorilta tulee sitten pidempiä kommentteja ja erilaisia tiedusteluja. Vanhemmat miehet tuntuu viljelevän noita lennokkaita huumorin kukkia.

Lalaa, vielä 2 viikkoa töitä, sitten varhennetulle äitiyslomalle.

ps.Miekäläiselläkin on anoppi pohjanmaalla. Ja ihan mukava anoppi.

Mulla on kans just tollasia tuntemuksia ku Lalaalla, että napa meinaa ratketa! Sillon tällön. Sitte sitä pöljänä oottaa että voikohan ne raskausarvet tulla ihan yhtäkkiä repeämällä... :) Mieski nauro minun aivotuksille..Ku mulla ei nimittäin ole raskausarpia vielä.
No, eihän sinun Craviz tarvi mitään lupaillakaan, ku pömähät sitte paikalle jos olo antaa myöten!
Tänään oli junassa äiti vastasyntyneen kanssa. Tai siis oli ihan pikkunen vauva, jota imetti. En kertakaikkiaan pystyny olla kattomatta (onneksi äiti oli selin), ku oli niin ihanan pieni tuhisija ja pienen pienet jalat kipristeli. Ekaa kertaa tuli sellanen "hellanlettas-olo". Että voi ku söpöä, kohta mullaki.. Ennen suhtautunu vaan jotenki niin realistisesti koko raskauteen.
Nyt ruuan laittoon, mies tullee kohta kotia..

Minäkin voin EHKÄ tulla hesatapaamiseen, jos olotila ja työtilanne sen sallivat. Junalla aion minäkin tulla, autoilua hesassa en ole harrastanut, eikä se oikein innosta.

Olen nyt ainakin kolme päivää sairaslomalla. Selkä on niin kipeä, että en pysty olemaan jaloillani koko päivää, enkä tosin istumaankaan. Ensi tiistaina on lääkäri, sitten katsotaan mahdollista jatkoa.. Jospa tämä tästä alkaisi helpottaa kun lepäilee. Suoistuksia on tullut näköjään levossakin. Ne on niitä mahan kiristyksiä, eli harjoitussupistuksia. Niitä kuitenkin tulee aika usein..! Ei kai kovin hyvä sekään.

Mahanahka alkaa tosiaan kiristää! Ihme ettei ole repeillyt. Varsinkin kun vauva puskee jäseniään ja venyttelee, niin tuntuu, että maha repeää...!

Meilläkin TAYS:iin matkaa vain n.3-4 km, joten ei pitäisi tulla kova hoppu! Mietin juuri tänään, että haluan kärvistellä supistuksissa mielummin pitkään kotona, kun siellä sairaalassa. Katsotaan nyt sitten, kun ne alkavat olla kipeitä, että kuinka pitkään sitä kuitenkaan pystyy kotona olemaan. Ja ensisynnyttäjänä saattaa mennä muutenkin pupu pöksyyn!

Olisikohan Pinni vielä mahdollista saada niitä imetystyynyn kaavoja!? Minä tällaisena mattimyöhäisenä alan vasta tajuta missä mennään... Ymmärrän kuitenkin, jos et enää halua niitä lähetellä! Maksan kyllä sulle postikulut, jos lähetät!

Anna ja pikkupotkija 31+0

Huomenta!

Täällä herättiin flunssaisena perjantaiseen aamuun.. BLÄÄH! Nuha ja pieni kurkkukipu on päässyt yllättämään yön aikana.
Heti tuli pahin mieleen, eli onko jollain tietoa/kokemusta mitä vaikutusta esim. angiinalla voi olla raskauteen ja sikiöön? Jos tää kurkkukipu vaikka osoittautuisikin lopulta angiinaksi.. tosin eikö siihen liity oireina korkea kuume ym. näkyvää? Mulla on onneksi vaan pientä kipuilua kurkussa..

Tänään täytyy siis vain lepiä.. tein just flunssajuoman ja ajattelin painua kirjan kanssa sänkyyn takas köllimään! Lattialla tosin lojuu eilen ostetut 3 kassillista kangasta, joista ajattelin "lomailun" aikana väsätä vaatteita masuasukille ja itselleni.. ja miehelle yhdet shortsit, ettei se ihan ala mököttämään!

Hauskaa päivän alkua kaikille!

Mamma64: Jos sinulle on määrätty rautatabletteja Obsidan niin käy vaihtamassa ne toiseen merkkiin, joka ei ole niin herkkävatsaiselle kuin Obsidan. Se on vahvuudelta sama, harmaa laatikko joku RE-alkuinen lääke ja halvempi kuin Obsidan. Sorry en muista nimeä voin tarkistaa sen kotona. Minä vaihdoin rautatabun näihin, ihan omin nokkineni ja maha rupesi toimimaan paremmin ja pukamat hävisivät.

Kerroin tarinan neuvolatädille, joka laittoi sen muistiin, jos muilla on samoja vaivoja. Oma vatsani on sellainen betonimylly ja suoli kiskoo kaiken ravinnon mitä ruuasta saa joten rautatabujen suolen toimintaa kiihdyttävä vaikutus on oikein hyvä.

huomenta..
oltiin eilen kaveri porukalla yö piknikillä, ja taisin minäkin saada sieltä flunssan poikasen, saisi kyllä lähteä pois ennen kuin alkaakaan...
huomasi että pojat olivat kovin innoissaan vatsastani (suurin osa kavereistani on poikia) tulivat kokeilemaan liikkeitä ja kyselivät hirmusti juttuja synnytyksestä :)

Huomenta kaikille!

Fantti ja Mamma64...se on Retafer se rautatablettimerkki mitä haette :D

Kylläpäs heräsin aikaisin, no toisaalta, luulin että kello olisi jotain 10-11 välillä mutta eihän se ole edes 9 vielä. Me yö taas niin levottomasti, isoin kiitos kissoillemme, en tiedä mikä niitä vaivasi mutta piti melkein naamalle tulla nukkumaan ja kehräsivät kokoaika, ja en niitä poiskaan viitsinyt heittää. Olivan niin onnellisen näköisiä.

Oltiin eilennä siellä viimeisessä perhevalmennuksessa....Mitäs nyt sanoisi..Oli ihanaa päästä pois sieltä. Ihan kamalat kaksi tuntia, se nainen oli ihan yli-rauhallinen siveellisyyden perikuva...niiiiiiin hitaasti kertoi kaikesta jne.
Käytiin läpi hieman parisuhdetta ja miten sitä pidetään yllä. Meinattiin ukon kanssa lähteä kesken kaiken pois sieltä mutta nippa nappa oltiin loppuun, niin tylsää ja ahdistavaa = lue..pienessä huoneessa noin 20 ihmistä ja kaikki ovet ja ikkunat kiinne, mie ainakin meinasin kuolla sinne..hapenpuutteeseen
Ei enää ikinä!

Oli siellä yksi hauska tapaus kun istuttiin sellasessa ringissä periaatteessa.
Niin siellä oli yksi pariskunta joka ei ennen ollut siellä ollutkaan (la joskus marraskuussa, mutta naisen maha oli ihan viimesillään mun mielestä) niin ne istahti mein eteen siten että sill naisel oli hame niin suoraan hajareisin mun ukon eteen, hieman meinasin revetä siinä...Ukko katteli pitkin seiniä...heh. Kysyinkin että minkä väriset housut sillä oli, niin ei ollut tohtinut kattoa..

Tänään sinne Pohjanmaalle leppoiseen ympäristöön tosiaan. Kokkolassa olisi jotkut venetsialaiset, juhlat siis mutta katsotaan lähtiskö sinne huomenna käväseen kun mökillekin tarttisi mennä. Sunnuntaina sitten kotiin.
Kiva mennä taas ihmeteltäväksi kun olen kasvanut...noh, ei siitä aina tykkää.

Hyvää viikonloppua kaikille teille!

PS. Mies ei kuulemma laske minuu enää yksin niin kauas silloin 13sta pvä...
On vain huolehtivainen *love love*

Craviz ja pikkuinen 34+4

Se halvempi rautatabletti on Retafer. Rauta on erikoinen sikäli, että osalla käyttäjistä se aiheuttaa mahan löystämistä ja toisilla ummetusta. Retafer ei kyllä välttämättä nosta hemppaa kaikilla ihan yhtä hyvin kuin Obsidan. Ummetuskaan ei aina rautatablettien aiheuttama, vaan raskauden aikana aineenvaihdunta hidastuu. Minullakin ollut koko raskauden ajan ummetus, vaikken ole ollenkaan syönyt rautatabletteja.

Tuosta synnyttämisestä. Minulla supistukset ovat itse asiassa vähentyneet nyt. Sanoinkin polilla, että käy niin kuin aiemminkin eli keskivaiheilla supistelee haitaksi asti ja sitten loppujen lopuksi joudutaan käynnistämään.
No, toivottavsti lupaus käynnistämisestä 37+ pitää. Aion kyllä olla tiukkana se suhteen. Onhan tää jo neljäs kerta, että kai se kohtuu helposti luulis lähtevän tulemaan. Saa nähdä miten käy.

Vähän jatkamaan unia. Illalla taas verensokeri temppuili vähän päälle kahteen ja olo oli se mukainen.

Äiskä 34+0

mies oli muuten aivan ihana viime yönä kun ripusteltiin niitä pestyjä pienen vaatteita. mies vaan rupes yhtäkkiä katsomaan mua ja sanoi että on nää kyllä aika liikuttavia ja pitkän tauon jälkeen totes et meille tulee ihan oikeesti vauva.... olin melkeen tippa linssissä...
kyllä se jotenkin koko hommaa konkretisoi kun niitä pyykkejä pesi ja ripusteli.

Meillä sama juttu _hilti_, yhdessä ripusteltiin pikkupyykkejä kun molemmat halusi päästä niitä koskettelemaan. Heh, saa nähdä miten käy sitten kun kakka-pyykkiä on yllin kyllin.. :D

6-vuotias kummipoika tulee viikonlopuksi eli menoa ja meininkiä tiedossa. Huh, tsemppiä minulle ja muille!

Taika 33+1 (Ihanaa, taas uusi viikkoluku! Luin että vkolla 34 vauva olisi sitten "valmis"!)

Kiitos kaikille rautavihjeistä. Obsidania juuri olen käyttänyt mutta nyt parin viimeviikon aikana vain n. joka toinen päivä. Hemppa, kun oli jo kohonnut 122.een.

Mut ne pukamat... Oikeesti nukuin ehkä pari tuntia viime yönä. On niin kipeenä! Hain illalla ilman reseptiä sitä Scheriproctia. Aamulla soitin neuvolaan (ei vastattu) sekä
työterveyshuoltoon ja sieltä neuvoivat päivystykseen.

Nytpä lähdenkin katsomaan mikä tilanne päivystyksessä. Jos sais parammat puikot tai, jos ne tekis moisille vaivankappaleille jotain!!

Täältä supistelujen lomasta jotain juttua tännekkin.
Viime yönä (aamuna) heräsin viideltä TAAS niihin aaltoileviin menkkamaisiin supisteluihin ja nyt ne kesti 2,5h! Olipa kivaa joo kun ei saanut nukuttua. Sitten puol kasin maissa sain nukuttuu ja heräsin "päivällä".
Nyt nää alko uudestaan. Voi helvetin kuustoista saisivat nyt kaverukset pysyä tuolla vielä vähän aikaa, eihän niillä ole sänkyyn edes patjaa...!

Kissat senkun jatkaa mököttämistään. Makaavat akvaarion päällä evvk- ilme naamalla ja vahtivat jos ulko-ovi aukeis ja pääsis livahtamaan pihalle.

Mannalle tsemppiä remonttimiesten kanssa. Meillä se remonttiäijä jätti vielä yhden laatan vinoon ja lupas tulla korjaamaan sen "keskiviikkona". Ei stten kertonu et minähän vuonna...ei oo nimittäin ukkoo näkyny. Samaten kun meille piti tulla se kaukolömpö viimeistään 30.8 niin urakoitsija ilmotti eilen et he tulee aikasintaan syyskuun puolessavälissä! Näyttää olevan tietyillä aloilla käytäntönä se että hommia tehdään kun työntekijöitä sattuu huvittamaan ja aikatauluista ei välitetä mitään.

Nessu, 33+4

Toki vielä toisella kierroksellakin olevaa liikutti pestä noita pikkuruisia vaatteita. Mielessä kuitenkin häälyi myös muisto syömään opettelevasta taaperosta ja kestovaippapyykistä :)

Pinni: viestisi oli ihan selkeä, omassa päässä ei vain raksuttanut tuo torstainen paluusi Helsingistä. Katsotaan tosiaan sitten lähempänä.

Tänään on parempi olo, eilen meni vähän heikosti. Jatkoinkin aamulla töitä kotona, että olin kunnolla hereillä ja voimissani, kun lähdin bussipysäkille ja töihin. Kiireiset aamut siis eivät enää sovi. Huomasin aamulla myös, että kengät ovat inan verran tiukemmat, voi itku. Toivottavasti turvotus on tällä kertaa yhtä minimaalista kuin viimeksi.

Nuo viiskymppisten äijien kommentit ovat aika koomisia. Onneksi meillä töissä on kolmekymppisiä perheenisiä ja -äitejä, ainoastaan pomo on vanhempi ja häneltä olen kyllä kuullut kaljamahavitsejä yms.

Kuulin juuri siskoni olevan alkutaipaleella raskaana. Toivon kaikkea hyvää hänen puolestaan. Hänen raskauteensa liittyy kaikenlaisia pelkoja ja latauksia, lisäksi hän sai juuri tietää, että hänen lapsuudessa sairastamansa autoimmuunitaudin on todettu aiheuttavan kaikenlista häikkää sitten myöhemmin raskausakana. Voi hitsit, toivotaan, että heillä menee kaikki hyvin ja meillä myös, että hän voisi sitten luottavaisin mielin jatkaa odotusta meidän saatua poikamme terveenä maailmaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Lotta rv33

Täällä sitä vaan naiset höpöttää! Taas mun edellinen aamupäivän viesti oli johonkin kadonnut. Ehkä Marsissa joku lukee nyt sitä parasta aikaa.

Täällä töitten kanssa kiire, koska loma alkaa kohta ja painotalo kolkuttelee olkapäälle. Lisäksi piti vielä korjata yksi oma artikkeli tässä hätkässä. Viikonlopuksi pitäisi tulla mun äiti ja anoppi lapsenvahdiksi, kun meillä on hääjuhla. Ihan kivaa, mutta toisaalta liian monta naista samassa taloudessa tekee joskus tilan vähän ahtaaksi...Ja kaiken huippu on se, että kun mies ja äitinsä eivät tule toimeen keskenään niin aina saa varoa, missä räjähtää... hoh hoijaa, ei jaksaisi.

Vähän yrittää joku nuha vissiin tulla. Ei nyt sitä enää tähän tarvittaisiin. Ja Nessu, kuullostaa aikamoiselta menolta, et kai vaan nyt ala synnyttämään??

Heippa,

Lisään itseni Hkitapaamisen listaan:

Pinni
Taika
Bahama
Ikionnellinen
Johku
Airi
Lotta
Lalaa
Orvokki
_hilti_
Milla82
Manna
Annette

Niin päivä on sovittu, 13.9 ja puolenpäivän aikaan, mutta missä? Äkkiä kun lueskelin noi tekstit, niin en löytänyt paikkaa. Sanomatalossahan rautatieaseman vieressä on joku mammakahvila, voisikohan sitä jo ajatella..? Meinaan vain, että Hkin lounaspaikat on tuohon aikaan kyllä aika täynnä, että miten me kaikki mahdutaan samaan paikkaan..

Tänne kuuluu ihan hyvää. Eilen oli neuvolalääkäri, masukki normaalin kokoinen (sf 31) ja paikat sopivat alatiesynnytykseen. Kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt (tai jotain sinnepäin). Kuulemma ei tällä viikolla synny, mutta sen jälkeen mikä päivä tahansa..=)

Vaivoja on myös, yöt aika rikkonaiset ja elämää suurempi ummetus vaivaa. Pelkään vessassa käydessä, että kohta napsahtaa verisuoni päästä. Piti ostaa Levolacia, jos se hieman auttaisi..

Mä olen alkanut vauvaunien sijasta nähdä "miehen menettämis"- unia, onko joku teistä nähnyt niitä jo? Mun mammakaveri sanoi, että hänkin näki niitä loppuraskaudesta. Viime yönäkin näin unta, että miehen naispuolinen työkaveri yritti iskeä mun miestä ja sanoi mulle että "Odotas vaan kun firman pikkujoulut tulee, niin silloin sun miehesi on mun". Ja mä yritin kieltää mun miestä menemästä sinne pikkujouluihin, mutta se meni silti. Onneksi kyse oli vain unesta..

Annette 35+3

AAARGH!!!
Päivystävä lekuri sitten päätyi puuduttamaan ja sit puhkaseen pahimman pukaman..

Ei se vielä mitään mutta nyt, kun pääsin kotiin ja puudutuksen vaikutus loppui niin... VOI POJAT!
Enpä muistakaan koska viimeksi olen kivusta itkenyt. Aivan mieletön paine ja särky!

Ja lääkäri viel sanoi ettei välttämättä auta vaan pitää tehdä ehkä uudestaan. Tää on niitä hetkiä, kun tekis mieli kuristaa miehensä. " Tää on sun vika, kun panit mut paksuks!"

No vitsi, vitsi! Mut oikeesti. Jos teillä pukamat oireilee niin kannattaa hoidattaa ajoissa. Tää ei oo kivaa :(

ollut kyllä hassu päivä, mulla on tuntunut koko päivän painetta tuolla ala masussa ja muutenkin alaspäin...
varsinkin kun on ollut liikkeessä mutta muutenkin.

tosiaan sitä tapaamis paikkaa mietin minäkin, että olisko jossain kahvilassa vähemmän ihmisiä tohon aikaan verrattuna ruokapaikkoihin? ja mikäs se paikka nyt olis?

miehen äiti oli eilen illalla laittanut osan vauvan vaatteista kuivumaan, ja selitti että oli hänellä ollut tippalinssissä, ja jatkoi tihrustamista taas kun näki mun niitä pyykkejä silittelevän (tiedän turhaa, mutta ne vaatteet on vaan niin suloisia että tahtoo niiden kanssa jotain puuhata)
taitaa meillä olla siis yksi naishenkilö vakavasti mummoutumassa :)

Voi teitä "pukamalaisia".. ;0)
Millaisilla oireilla ne alkavat? Itse oon niiltä ainakin vielä välttynyt, mut tietäisi sitten mistä on kyse, jos oireilu alkaa..

Hassua, miten jännitys kasvaa, kun lukee toisten lähestyvistä synnytyksistä.. itsellä laskettu aika vasta vajaan 8 viikon päästä ja suurin jännitys on vielä pysynyt poissa. Uskomattoman nopeasti tää aika on kuitenkin mennyt, joten kai sitä pitäisi alkaa henkisesti valmistautumaan myös siihen synnytysprojektiin!

Hauskaa viikonloppua kaikille!
Mä lähden tästä anoppilaan miehen kanssa rentoutumaan.. ainakin toivottavasti!

Olipa Mamma lääkäriltä aika raju ratkaisu pukamien suhteen. Nyt jokin puuduttava pukamavoide olis paikallaan nyt. Onkohan Xyloproct vielä olemassa ? Pirullisimpia ovat pukamat, jotka ovat sisäisiä eivätkä raskausaikana anna juurikaan oireita. Sitten juuri niin kuin minulla löpsähtävät synnytyksessä ulos ja kipuilevat.

Jotenkin ärsyttää oma ittensä, kun ei saa noita paperihommia tehtyä. Jääköhän mulla koko JET-koulutus. Se on harmi, kun se on niin edullinen, koska se on niin hyvin tuettu. Normaalisti maksaa useita tonneja, meillä vain 50 euroa !

Enää ei ole juuri mitään tekemistä ennen synnytystä, että sen suhteen saisivat jo vauvat syntyä. Eilen A taas oli selvästi välillä poikittain, mutta mielestäni pysyi kuitenkin raivotarjonnassa. Toivottavasti, ettei sektio taas uhkaamassa.

Tässä sessujen kanssa syödään oikein "ravitsevaa" iltapalaa: suolakeksilajitelmaa :). No,jospa laittais hiuksiin hiemaan väriä niin piristäsisi. Huomenissa Turkuun.

Rentouttavaa viikonloppua. Pysyhän Nessu sinäkin vielä 2-3 viikkoa kasassa niin helpompaa kaikin puolin.

Helöy!
Mulla kans supistuksia ja painetta mahassa ja pitkät työmatkat kävelyineen pahentaa tilannetta. Joinaki päivinä tuntuu että ei tämä lapsi ainakaan yliaikaseksi mene ja tiukasti pitää jalat ristissä. Neuvolasta pari viikkoa ja seuraava ens viikolla. Tiä häntä pistäväkkö sairaslomalle.

Tänään sain imuroitua töitten jälkeen, ku huomenaki mulla työpäivä (tosin virkistyspäivä, mikä on kiva juttu!). Eli miehen lupaus imurointivastuusta jäi, ku hällä ei ole vapaata ja työpäivänä ei jaksa.. Eilinen vapaapäivä meni kaverinsa tykönä ja reeneissä.. PRKL! Kaks kertaa jaksoki imuroida. No, sen näkee ens viikolla lopettiko kokonaan. Ku ei haluttas muistuttaa joka kerta, ku sillon "ämmä nalkuttaa"! Voi hel...tin kuustoista, ku lähtee järki! MUR!!
Yritin olla silti hyvällä päällä etten vaikuttais marttyyriltä ku olin saanu imuroitua. Just sitte sano, että hän lähtee reenaamaan. Mie ihan nätisti mainittin siitä, että miten ei sitte jaksanu tänään siivota. Ja nyt mie olenki sitte tosi kärty ja mies häipy mulle vihasena reeneihin!! Ah, helpottaa ku saa täällä valittaa!.. Tänään taas tämmönen päivä, mutta kyllä se mies silti useimmiten on suht huomaavainen.

Niin, on tosi mukava päässä huomena työporukan kans reissun päälle. Mennään Raumalle, syyään sun muuta. 4 h:n matka mutta onneksi bussissa saa jalotella ja valtaan vaikka takapenkin.

Pittää vissiin yrittää kattoa jotaki isompaa ravintolaa sille tapaamiselle..

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua!