Lokakuun 06 äitejä 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moro rakkaat kanssa sisaret!
Ihana lueskella kaikkien viestejä ja todeta kuinka samanlaiset tuntemukset ovat muillakin tässä alkuraskauden vaiheessa, kun ei oikein edes uskalla olla onnellinen ja peläten jos ei tää olekaan todellista tai menee kesken!
Joka toinen päivä on supervarma ja postiivinen olo, toisena taas huolesta surkeana!!
Niin kyssäri, Kuinka paljon treella maksavat yksityisellä ultrat!
Mietin pitäiskö mennä!

Täällä ihan hyvävointisena edelleen. Ehkä pienen pientä kuvotusta, jos jotain haluaa hakea, mut sekin voi olla psykologista. Viikkoja en siis tarkkaan tiedä ennen kuin 13.3. Voih, miten pitkään.

Mäkin kiertelin tänään vaatekaupoissa. Jotenkin tuntuu, etten mitään uutta viitsi ostaa, kun kohta ei kuitenkaan mahdu päälle. Odotusvaatteet mua on mietityttänyt, kun muutenkin on reilusti painoa ja ostan vaatteeni ns. ""isojen"" mallistoista. No se hyvä puoli on, et monet vaatteeni on niin pitkän ja väljän mallisia, ettei varmaan heti tarvi muita miettiäkään. Ja ainakin Henkkamaukassa oli tänään siellä ""isojen"" puolella tosi paljon tunikamallisia ja rinnan alta kurottavia malleja, jotka mun silmään näytti ihan äitiyspaidoilta (= Päätinkin, että heti, kun raskaus varmistuu käyn ostamassa sieltä yhden valkoisen intianpuuvillaisen kesää varten (ostan vaan kokoa normaalia isomman).

""Oikeita"" äitiyshousuja en tämän kokoisena edes kuvittele löytäväni (kun se koko 46 ei riitä )= *höh* ). Onneksi on sen verran käsityötaitoja, et resorivyötärön ompeleminen etukappaleen tilalle ei tuota ongelmaa... (= Olen jo muutamat housut valinnutkin muokkausta odottamaan. Ja huuto.netin kautta löysin jo aikaa sitten ompelijan tekemät odotuslappuhaalarit mustaa farkkua, jotka oli minun kokoani (= En kyllä varmaan tohdi ihmisten ilmoilla noissa lappuhaalareissa liikkua tai näytän jättimäiseltä muumilta (;

Olittekos te kaikki muut sitä ""riisitikku""-mallia *kateeksi käy* vai onko meitä pullukoita muitakin?

Näpsä: Koskikeskuksessa uä maksaa tietojeni mukaan n. 75e (siis kela-korvauksen jälkeen). Itse varasin ajan Väestöliitolta, kun toisaalta luin, et siellä hinnaksi jää kela-korvauksen jälkeen vain 40e.

Hei! Käyn tuolta haaveilijoiden puolelta moikkaamassa.Orvokki siellä ainakin oli samassa ketjussa ja muitakin plussia siinä tuli.Kuinkas teillä vointi ollut? Mä tuolla edelleen haaveilen ja ens viikolla näkee onko mitään tapahtunut. Paljon onnea vielä kaikille muillekin plussan saaneille! Tulen joskus tänne kurkkimaan vielä kuulumisia.

Heippa kaikki tulevat äitylit=)
Onhan se hyvä katsella jo äippä vaatteita kun kesän aikoihin jokainen alkaa lyllertää tyylillään;)
Se on viikonloppu jälleen tulossa, muistakaa levätä ja syödä paljon laskiaspullia!!

Huomenata. Väsymys vaivaa edelleen ja pissalla kävin yön aikana 2 kertaa. Tänään pääsen kampaajalle uudistautumaan. Ihanaa! Ja mikä parasta, mun hiihtoloma alkaa tänään. Kyllä tulee niin tarpeeseen. Alkaa oleen puhki jo ilman näitä raskauden tuomia väsymyksiäkin. Ultraankin pääsen ensi viikolla.

Yöllä näin jotain keskenmenoon liittyviä painajaisia ja aamullakin olin vielä ihan paniikissa. Kamalaa!

Ja tämä äiti on ihan normaalikokoinen. Painoindeksi 23.

Olen kanssa katsellut noita äitiysvaatteita, mutta uskon että matalavyötäröiset farkut mahtuu aika pitkään että ainoastaan paitoja tarvii ostaa. Tammikuussa ehdin jo h&m tehdä kesätilauksen, mutta eivätpä ne taida enää mahtua silloin.. mutta eihän sitä silloin voinut tietää.

Airi 6+5

Huomenta!

Itse olen ostellut jo aiemmin kuin raskaudesta tiesinkään muutaman empirelinjaisen paidan kun pidän siitä mallista. Nyt ne menevät siis raskaudenkin aikaan. Tällä vkolla tilasin vielä pari H&M:stä ja yhdet mammahousut(sellaiset khakinväriset suorat trikoot)..

Illalla sain migreenin ja yöllä heräsin toiseen! Pää oli tosi kipeä ja kävin monta kertaa vessassa, että nyt laatta lentää, mutta sain pidettyä sisällä. Teininä koin vastaavia pahoja migreenejä. Liittynevät hormoonimuutoksiin. Ei kiva!

Ei onneksi ole tarvinut oksentaa muutenkaan vaikka pahoinvointia on ollut. Olen ns. riisitikku ja aina on moitittu alhaisesta painoindeksistä vaikka normaalisti syönkin ja olen yrittänyt moneen otteeseen lihottaakin. Minkäs teet kun ei tartu niin ei tartu.

Ihanaa kun alkaa kevät lähestyyn ja sitten onkin pian kesä. Toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin ja ollaan sitten isoilla massuilla kesää viettämässä :-)

täällä yks pullukka ei mikään mahoton mut kuitenki löytyy tuota ylipainoa :(
mutta sitten synnytyksen jälkeen laihduttaa nou hätä

painoindexi on 26 minä en tosta ressiä vedä...kunhan itellä ja vaavila hyvä olla .....ainoa jotta joutuu sokerirasitus testiin mihin joutusin vaikka painasin mitä kun suvussa on sitä niin paljon

Perjantaita kaikille!
Täällä taitaa tuhruvuoto olla toistaiseksi ohi, hyvähyvä. Veti kyllä vähän mielen matalaksi, mutta eiköhän sitä taas voi uskoa että kaikki on mahassa hyvin.

Minä en ole ikinä tuota painoindeksiä aiemmin laskenut, mutta nyt jollain netin laskurilla sain tulokseksi 21, eli normaalipainon alarajoilla. Olen ollut nuorempana ihan langanlaiha, eli terveempään suuntaan nyt menossa.

Huomenna mennään pienen vauvan ristiäisiin. Mulla tulee melkein jo televisiossa vauvan nähdessäni vedet silmiin, saa nähdä miten käy livetilanteessa :)

Tuo painoindeksi on kyllä aika suuntaa antava arvo. Terkkarit aina moittii alhaisesta painoindeksistä, nyt olen päässyt tuohon 21:een. Mutta olen aika heiveröinen tapaus, siis tosi sirorakenteinen, että tuolla indeksillä mulla on kunnon takamus ja mahaakin. Ja koska olen koko aikuisikäni painanut suunnilleen saman verran, liikkunut ja syönyt hyvin, niin olen piu paut välittänyt indekseistä.

Vaihtaisin viime raskaudessa ansaitut suonikohjut pariin raskausarpeen ja lisäkiloon koska vaan :) Kullekin tulee omat riesansa. Ja vuosi meni viimeksi, ennen kuin sain nivelsiteet taas sellaiseen kuntoon, että kesti steppiä. Oli synnytyksen jälkeen aamuisin tosi tuskaa nousta ylös sängystä, äidilleni on käynyt ihan samoin. Että kaikenlaista sitä voi tulla. Lisäkilot ovat pieni murhe esimerkiksi raskauden ja imetyksen jälkeen puhjenneeseen reumaan verrattuna. Tuttavalla on käynyt niinkin.

En halua pelotella ketään. Itse olin mä tosi ihmeissäni siitä polvien kipeytymisestä, onneksi äitini vähän valaisi asiaa. Eikä surra niitä kiloja nyt, jos vielä parin vuoden päästä on jäänyt muutama lisäkilo, niin sitten voi alkaa harkitsemaan pientä dieettiä.

Ja yksi (mieluinen) ylläri imetysaikana oli, että mun hiukset alkoivat kihartumaan, hormoniperäistä sekin. Ovat nyt loiventuneet, saapi nähdä miten käy ensi talvena :)

Ihanan paljon näkyy listalla olevan kolmekymppisiä ja ylikin esikoistaan odottavia! Itsekin olen 31 (ja puol) ja sain elämäni ensimmäisen plussan eilen. Yritystä vaan pari kiertoa, joten nopeesti onnistu! La olis netin laskurin mukaan 26.10. Niin, ja mies on 28 (tänä vuonna 29) ja Helsinkiläisiä ollaan.

Itse taidan olla esikoisodottajien senioriosastoa numero yksi tällä palstalla. Niin se elämä kuljettaa, että ennen kolmeakymppiä ei vauva-asiat käyneet juurikaan mielessä. Itse olisin ollut valmis äidiksi ehkä 30 hujakoilla, mutta mies oli ehdottomasti vastaan. Kolme vuotta kului ja mies rupesi olemaan eri mieltä asiasta. Ihanaa että onnistui ainakin raskautuminen tässäkin iässä, toivottavasti odotus menee hyvin.

Tervetuloa ilo! Ja onnittelut plussasta :-)

Itu ja isukki ja edelleen oireeton allekirjoittanut lähtee lomille ensi viikoksi, eli palaillaan astialle sen jälkeen.

Tarrasukkia ja onnellista odotusta joka iikalle!
Tiffany5+5

Onnea uusille tulijoille! Kivaa kun liityitte seuraan kirjavaan.

Onneksi meitä on moneksi, ""riisitikkuja"" ja vähän muodokkaampia yksilöitä. Mä olen normaalikokoinen tytteli, painoindeksi taitaa olla joku 23, tai ainakin sinne päin. Raskaus kyllä jo näkyy, mahaa on turvoksissa ja aika pallonakin, erityisesti iltaisin. Taitaa olla turvotusta ja/tai nestettä.

Noista oireista vielä, onko muilla heikotusta/pahaa oloa saunassa? Mulla on nyt jo pari kertaa tullut hirmuisen huono olo saunoessa ja saunatoipuminen vie tosi kauan. Aika outoa...

Hauskat viikonloput vaan kaikille! Mulla on aika jännä viikis tiedossa, kerrotaan molempien vanhemmille vauvauutinen ja samalla pari hyvää ystävääkin saa tietää. hui kun olen jo miettinyt sanoja ja miten sen nyt sitten luontevasti kertois kun meinaa haljeta ilosta :)

Mutta kuullaan taas maanantaina!

Pinni+ masi

Painoindeksillä 24/25.. Eli lievään lihavuuteen taipuvainen.
Saunominen tekee huonoa joten sitä kannattaa mun ainakin välttää.. Niin ja tervetuloa uudet raskautetut=)

Tää määrättiin tänään saikulla ekaan neuvolaan asti eli nyt on lepolomaa 6.3 ma silloin pitäis tulla 10viikkoa täyteen. Syynä km uhka kun joka viikko kirkasta verta tiputellut. No olo on ihan hyvä joten eiköhän tää tästä. nyt vaan sitten päikkäreille kun mahdollisuus=)

Mun painoindeksi taitaa olla jotain 23. Mullakin tuo vatsa on turvonnut ja itseasiassa koko akka. Terkkarin mielestä tämä turpoaminen ei ole vaarallista mutta itse vähän hirvittää kun on tuota verenpainettakin.
Se terkkari nostattaa mun niskakarvat jo nyt pystyyn parin puhelinsoiton perusteella, en tiedä sitten miten menee naamatusten. (vanha ronski kätilö ja sellainen ""vanhankansan"" ihminen asenteineen...katotaan miten se suhtautuu mun synnytyspelkoon, varmaan nauraa mut ulos koko talosta)
Mulla muuten kanssa eka raskauden jälkeen hiukset kihartui TAKAA :) Jos ne nyt kihartuis myös edestä :))

Tänään käytiin ultrassa tuo tuhruvuodon vuoksi, joka tänään oli jo veristä. Siellä kuitenkin oli tuplasti yllätystä eli kaksi sykettä näkyi!!Hoidolla raskauduttiin ja siirrettiin siis kaksi alkiota, joten tämä mahdollisuus oli olemassa.Kyllä tässä on tunteet mennyt vähän vuoristorataa tänään, ensin pelko keskenmenosta ja sitten tämä.Mutta ikää mulla jo 35 , joten eipä varmaan uudestaan tarvitse lähteä hoitorumbaan. Kaikki tietysti on mahdollista vielä, mutta tämän hetken tilanne on tämä. Viikkoja vasta 6+1. Vuoto tuli jostain limakalvolta ilmeisesti. Viikonloppuja kaikille, tarvii ruveta vähän sulattelemaan tätä asiaa..

Tervetuloa kaikille uusille. Minähän olen jo 6 päivää plussasta tiennyt eli olen vanha konkari. Pikkuhiljaa alkaa tuonne jakeluun asti mennä, että kyllä se vauva taitaa meille olla tulossa... (=

Ekku: toivottavasti uhkaamiset jää vain uhkaamiseksi. Huilaa! Täällä pidetään kovasti peukkuja.
Susse: Kovasti onnea tuplasykkeistä! Ihanaa!

Tänään on eka päivää ollut enemmän kuin lievästi kuvottava olo. Pari kertaa olen meinannut yökätä, mut sit en kumminkaan. Ja sit sellaista röyhtäilyä ja kuplintaa. Kyllä se siitä, kun nieleskelee taajaan.... (; Tällaiseen olotilaan olisin itse asiassa ihan tyytyväinen. Tuntemuksia on todennuksena siitä, et raskaana ollaan, mut pystyy vielä töissä käymään.

Me ei vielä ennen ultraa olla kertomassa kenellekään uutisista. Pitkän yrityksen jälkeen on itsekin epäuskoinen. Huomenna pitäisi lähteä äidin ja miehensä kanssa useamman tunnin autoreissulle. Toivottavasti huono olo pysyy kurissa.

Jospa nyt menis töiden päälle päikkäreille.
Mukavaa viikonloppua kaikille.

Sitä on kyllä ihan ""hullu"" jo kun tarkkailee itseään ja oireitaan/oireettomuuttaan koko ajan. Tänä aamuna kun heräsin olo oli ""liian"" normaali eli ei pahaa oloa ja ruoka maistui eikä rinnat olleet yhtään kipeät. No sitähän rupesi pelkäämään jo vaikka mitä että kesken meni kun oireet loppu. Mutta päivän mittaan rinnat on kyllä kipeytyneet ja paha olo välillä nostaa päätään. Ehkä tän kuuluu ollakin aaltoilevaa??

lalaa 24, M 26 LA 30.10 esikoinen klomifen-hoidolla.

Totesin raskauden torstaina ja lapsettomuushoidolla on raskaus saatu alkuun. Tärppäsi heti ekalla lääkityskierrolla, mutta luomuyritystä on takana vuosi ja tutkimuksissakin vierähti jonoineen puoli vuotta ennen kuin varsinainen hoito aloitettiin. Olo on epätodellinen.

Pelko keskenmenosta on ääretön, jätin tämän päivän urheilukilpailun väliin, johon olin jo ilmottautunut.

Toisalta olen todella onnellinen plussasta. Lapsettomuuskeskusteluja aikaisemmin seuranneena olen huomannut että plussa ei todellakaan ole itsestäänselvyys.

Onnea kaikille!

Onne paljon Susse kahdesta sykkeestä!!

lalaa hienoa että tärppäsi teilläkin sitten vihdoinkin!

Onnea myös kaikille muille uusille plussanneille!

Itselläni oli tänään ensimmäinen varhaisultra. Varasin sen, koska minulla on ollut kovia vatsa ja selkäkipuja.
Ultrassa näkyi kasvanut kohtu, sikiöpussi ja sen sisällä pieni alue johon sikiön pitäisi alkaa kehittymään. Eli ei näkynyt sikiötä eikä sykettä. Vähän pisti mielen maahan, mutta gyne sanoi, että pitkästä kierrostani johtuen raskausviikkoja saattaa olla todellisuudessa yksi viikko oletettua vähemmän. Eli sikiö ei sitten näkyisi ultrassa vielä sen ikäisenä. Minulla on nyt viikkoja 6+6 mutta niitä saattaa olla todellisuudessa vasta 5+6.

Onko kukaan muu käynyt varhaisultrassa näin aikaisin? Ja näkyikö mitään?

Ultratessa löytyi myös n 7 cm kokoinen kysta munasarjoista (vai olikohan munanjohdin?). Se aiheuttaa minulle kaikki kivut. Joudun ehkä jo raskausaikana leikkaukseen jos se kasvaa lisää. Vaikkakin se oli hyvänlaatuinen.. Kyllä ottaa silti aivoon.

Eli kyllä tämän ultra selvitti asioita mutta ei se mieltä parantanut. Nyt odotan seuraavaan ultraan ja toivon, että alkio kasvaa, eikä sen kasvu ole pysähtynyt. Voi tulla odottavan ajasta pikkuisen pitkä. Onneksi on tämä palsta ja nämä kaikki ihanat ihmiset.

Kuunnellaanko muuten neuvolassa sikiön sydänääniä tms.?

Viikonlopputerveisin Anna 24 ja pikkuinen 6+6 tai 5+6