LOKAKUUN ÄIDIT 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei neuvolassa tarkisteta hemppaa. Labraan täytyy mennä se hemppa mittauttamaan, jos tarvis on. Labra löytyy kyllä samasta rakennuksesta, että sen takia varmaan.

Mun nenä valui viime raskaudessa verta siihen malliin, etten niistää uskaltanut. Nytkin nuhan aikaan nenä aukesi, pistän sen kuivuneiden limakalvojen piikkiin.

Kai se kesä sitten tuli, kun työpaikka on täynä kesäharjoittelijoita. Oltiin eilen leffassa ja taisi jäädä viimeiseksi tämän raskauden aikana. Vesseli viuhtoi teatterin mölinässä siihen malliin, että mun kävi sitä oikein sääliksi. Loppuillan olikin tosi hiljaista, ei normaalia nukkumaanmenokiemurtelua ollenkaan. Taidan katsoa leffat jatkossa kotisohvalta omilla volyymeillä.

Minä en ennen esikoista tiennyt vauvoista kerrassaan mitään. Enkä vieläkään ole mikään lapsirakas silleen, omat ovat asia erikseen. Kyllä se taito ja hoivavietti sieltä tunkee ihan luonnollisesti ja ongelmien tullessa kysyy rohkeasti ihmisiltä neuvoa. Ja ne oman äidin neuvot kannattaa ottaa vastaan kiitollisena hymyssä suin ja tehdä niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. Mua silti raivostutti joskus oman äitini asenne, kun aina tuli, että ""en mä muista"", ""ajat ovat muuttuneet"". Mutta kyllä sieltä jotain joskus irtosi, lähinnä naureskeltiin vanhan ajan tietämyksen mukaan tehtyjä ratkaisuja.

Ensi viikolla meillä on se ylimääräinen sydämen ultraääni, toivottavasti edes se ultra menee rutiinisti. Neuvolakin on sitten seuraavana päivänä, torstaina, että siloin pääsen vertailemaan tätä mahaa esikoisen sf-mittaan. Jotenkin tämä maha tuntuu ihan naurettavan isolta, enkä yhtään muista fiiliksiäni edellisessä raskaudessa.

Oikein mukavaa päivää kaikille!

Pöö!

Tervetuloa takasin reissulta Craviz! Meilläkin Portugalin reissulla saatiin aikaisekai n. 1500 km, joten ihan oli istumalihakset kunnossa, heh.

sf-mitasta: Mulle neuvolantäti kertoili siitä tällaista:
Mitta on kohdun korkeus ja se otetaan just noiden kasvusysteemeiden vuoksi, joista Aurorakin kirjoitteli. Neuvolakortissa on sellanen käyrä, jossa molemmilla puolilla ns. apukäyrät ja sen mitan kait kuuluis huidella jossain niiden apukäyrien välillä. jos menee kovasti yli, luultavasti joutuu siihen sokeritestiin ja jos on kovain alle, pitää joko syödä enenmmän :) tai sitten tutkitaan tarkemmin onko joku pielessä, eli kasvaako vauva tarpeeksi jne. Ei mulla muuta tietoa aiheesta ole ja luulen kans et mitta on vähän mittaajastakin kiinni ja kaikille aika yksilöllinen.

(.) Maha ollut hirmuisen pinkeenä viime aikoina ja ummetuskin vaivaa. Ostin siis kuivattuja luumuja ja koitan kotikonstein saada jotain eloa suolistoon :) Kakkajutut alkavat jo ennen kun lapsi on ees talossa, hihihihiii. Muuten olo mainio ja mieskin tykkää kasvavasta masusta. Naureskeltiin eilen saunasssa, et pitää laittaa maha sivulle jos haluaa halata kokovartalokosketuksella. Uusia hauskoja tilanteita ja miehellekin kovasti ihmettelemistä. Rinnat on myös kummallisen näköiset, ihan kuin ne ei olis mun olenkaan. Taidan tällä hetkellä olla ""lainatisseissä"" ja tuntuu aika hassulta!

Iloista päivää lokalaisile,

T. Pinni 21+4