LOKAKUUN ÄIDIT 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kone oikuttelee edelleen ja "aamulähetys" epäonnistui.

Kävin tänään viimeisen kerran hammaslääkärissä korjauttamassa harjausvaurioita. Oli todella hankala maata selällään. Lasku oli melkoinen eli Kela-korvaus huomioituna 402 euroa. Huh ! yksi varsinainen reikä ja muuta mukavaa.

Huvitti Fantti kommenttisi tuosta turvotuksesta. Minullakin jää lakanasta melkoset urat reisiin ja vatsaan. Yhdessä nettikommenttissa tuplaäiti ihmetteli kaksi viikkoa synnytyksestä, että hei hänellähän on nilkat... Tiedä miten uudelleen tässä kroppansa löytää.

Minulla on yksi tärkeä kokous Helsingissä 7.9. Siihen pitäisi selvitä. Toivon, että pääsisin myös meidän tapaamiseen, mutta aika näyttää. Minun mieheni saa kurvailla työn puolesta ilmaiseksi junalla. Se hyöty tulisi minullekin, jos avioituisimme. Pitää punnita hyödyt ja haitat :).

Mies lähti vaihtamaan viikonloppuna Jyväskylästä ostettua Sony Ericsson-puhelinta. Ei suostunut toimimaan ollenkaan. Ostettiin se ihan rahalla, eikä kytkynä yli 500 euroa. Eivät saaneet täällä kuntoon ja aikoivat lähettää edelleen. Sanooin, että vaatii ihan uuden vehkeen.

Vanhana peräpohjalaisena hienoa akiram, että kaikki sinullakin edennyt hienosti. Tuo Guarem on ihan pikkujuttu. Ei kovin tehokas kyllä ja vähän kurja otettava.

Tervetuloa Mamma-64 mukaan. Hienoa, että näitä 60-lukulaisiakin mukana. Tuossa iäkkäiden ketjussa peräti -59 syntynyt. Katsoin jostain Stakesin tilastosta, että 2003 yli 45 v. äitejä , jos en nyt ihan väärin muista olis ollut 91 kpl. Ei kovin paljon, jos synnytyksiä n. 60 000/v.

Huomenna syyniin äippäpolille. Toisaalta ehkä kivakin käydä kerran viikossa. Nyt uni jo parempi.

Äiskä 33+5

tulin tässä miettineeksi että missä kohtaa kuukautta äitiyspäiväraha pompsahtaa tilille? vaihteleeko ihmisittäin? kertokaa te viisaammat jos tiedätte kun tämä yksi ei tiedä...

Vääntäydyin just ylös sängystä ja hauska ilmestys peilissä! Tukka pystyssä, ja hiestä kiiltävänä koko vasen puoli naamasta kuvioitu tyynyliinan rypyillä ja taitoksilla. Heh, en tiennyt että naamakin voi olla näin turvoksissa! :) Katsotaans kellosta kuinka kauan kestää lärvin silota. Ei ole asiaa ulos kotoa, ei.

Tänään hankin tukisukat, siis tuommoset vaan jotka on polviin asti..eilen alkoi illasta jotenkin jalat tuntuun niin pöhköiltä..ja samoin tänään raskas olo..sais jo tuo lämpötila hellittää..huomaan olevani kärttyinen, kun on turpea olo, niin on jotenkin niin raskas olo, että ärsyttää..ja mies tietysti kohteena ;(
hilti: en tiedä onko kaikilla samoin, mutta mulla tuossa kelan paprussa maksupäivät kuukauden 5-9 päivien välillä, mutta en tiedä miksi vaihtelee..eli kelan paprussa on tarkat päivät..
Ihan epäreilua asua täällä "ei missään", ku olisi niin mukava tulla tuonne tapaamisiin. Eli kyselen vielä, että onko joitain tulossa Pohjanmaan suunnalta, huhuuuu????
Sain tänään työhuoneen siivottua, jippiii!! Ja huomenna käydään ostamassa makuuhuoneen lattiamatto, niin ehkäpä saadaan viikonloppuna remontti valmiiksi..ja pääsen laittamaan kaikkea, ihan sormet syyhyää ;)
Manna -64, tervetuloa!!!
Huomenna neuvola..

maruska + mönkiäinen 34+2

HESATAPAAMINEN 13.9.2006

Pinni
Taika
Bahama
Ikionnellinen
Johku
Airi
Lotta
Lalaa
Orvokki
_hilti_
Milla82

Minustaki kuulostaa paremmalta tuo lounas-aika! Ehkä olis mukava käyä just jossaki etnisessä, mutta ehotelkaa te. En ole hirveästi perehtyny nuihin ravintoloihin.

hilti...äippärahan maksu taitaa olla kiinne lasketusta ajasta...minulla ainakin tuli laskelman mukana myös maksupäivät milloin tulee tilille ja kuinka paljon.

löysin kun löysinkin onneksi lahjan miehen veljen pojalle..vaatetta ostin...

ja ensi tiistaina pääsen ompelemaan imetystyynyä...

mutta nyt salkkarit...:P

kiitos, kun mietin vain ja oma päätös on nyt yhdessä isossa laatikossa muiden tärkeiden paprujen kanssa, tarvitsee se siis sieltä etsiä... hyvää yötä ja nukkukaa hyvin.

Huomenia!

Olen ennätysnainen ;) hihihih neuvoläkäynnistä jäi mieleeni oikeastaan vain se, että painoa tullut yli 1 kg/viikko! Huhhuh!! Otan siis kovasti kiinni teitä >15 kg saavuttaneita ;)
Turvotuksen piikkiin en voi kaikkea laittaa, olen ns. herkkupeppu, en niinkään positiivisessa mielessä. Mutta väliäkö sillä! Muuten tais neuvolassa olla kaikki ok, pikkuinen edelleen rt:ssä ja tasainen jumputus saatiin kuuluville.

Lotta: sovitaan vaan myöhemmin noista kyytikuvioista. Voin ottaa myös teidän pikkuisen mukaan ja meillä on ilmastoitu auto. Riippuu tietty paljolti sinusta haluatko ostaa sellasen korokkeen. Ei sun sitä junassa tarvii raahata takaisin, tuun kuitenkin Turkuun varmaan taas torstaina, voin tuoda sen sulle sitte. Mutta palaillaan myöhemmin.

Voi noita ulkomaan äitiys"lomia". Ei kuulosta kivalle... Sympatiat täältä.

Hauskaa juttua Taika ja Fantti, loistavat naurut sain! Erityisesti toi naamaturvotus, sitä en ookaan vielä kokenut, mutta kaipa sitä ehtii, hihihihi :)

Hilti: siinä päätöksessä se lukee et mitä maksetaan ja koska. Mulla rahat paukahtaa tilille siinä 8-10 pvän tienoilla joka kuu. Ja siten Cravizin teoria pitää varmaan paikkansa. Tai siis mun kohdalla ainakin. En ollut ennen kuullut, et se ois LA:sta kiinni, mut voipi hyvin olla. Kiitos kun Craviz valaisit asiaa!

Nyt töiden kimppuun. Huomenna vapaapäivä (JES) ja ens viikolla enää 4 PÄIVÄÄ!! *ISO TUULETUS*

Huomenia kaikille.

Pinni: olispas tosi kiva juttu, jos saataisiin kyyti takaisinpäinkin. Kyllä se koroke täytyy muutenkin jossain vaiheessa ostaa, kun noita satunnaiskyydityksiä kuitenkin tulee.

Omaa napaa. Aamun neuvola oli tosi pettymys, jouduin sijaisen luo ekaa kertaa. Olen tänään meinannut pökrätä kaksi kertaa, verenpaine näytti 116/50, mahtaakohan tuolla vaavillakaan virrata tarpeeksi noilla lukemilla. Painoa oli tullut kilo kuussa, en tajua, mihin ne syömiset katoaa. Unohdin laittaa aamulla tukivyön ja nyt sen huomaa että on tuiki tarpeellinen, painaa tuo maha ihan törkeästi nivusiin. Vauvan sydänääniä kuunneltiin hartaasti, kun potkiessaan hurahti 175:een, mutta onneksi laski sitten 145:een. Funduksen sijainen sai mitattua vähän alakanttiin, mutta se voi johtua asennon muutoksestakin. RT:ssä vaavi oli edelleen, mutta on kääntänyt kylkeä. Huomasin sen itsekin pari päivää sitten.

Kyllä taas huomasi, että olisi tärkeää päästä käymään sillä omalla vakaaotteisella terkkarilla tai kätilöllä, tuosta keikasta ei kyllä mieli yhtään parantunut. Voisivat vaikka soittaa, jos sijaista pukkaa, minä ainakin olisin siirtänyt aikaani mielihyvin.

Musta tuntuu, että kerään paperit kassiin lähden kotiin etätöihin, on sen verran nihkeä olo. Katsotaan nyt, pääseekö tästä lipeämään.

Lotta rv 33

HESATAPAAMINEN 13.9.2006

Pinni
Taika
Bahama
Ikionnellinen
Johku
Airi
Lotta
Lalaa
Orvokki
_hilti_
Milla82
Manna

Jokin vika taitaa olla näillä sivuilla, kun en pääse lukemaan tuota kakkossivua.
Tapaamispaikasta mullakin toiveena, että helposti tälläisen espoolaisenkin löydettävissä! Kampin keskuksessahan on paljon ravintoloita ja myös mamma-ja lastenvaateliikkeitä. Helppo löytää ja kulkea rattaiden ja lasten kanssa.
Stockmannille löytää myös varmasti jokainen.

No nyt on 7 kg luumuja hillottu, soseutettu ja mehustettu. Vielä sinne puuhun jäi...

Joku kyseli Haikaranpesäläisiä, olisimme sinne tulleet, mutta olimme kolmannella varasijalla, joten se jäi nyt meiltä kokematta. Menemme Jorviin.Toisaalta olen helpottunut, sillä Jorviin on vain 10 km. En tiedä kirjoitinko jo, mutta meillä on ollut vähän ankea valmennus. Sitä piti suomenruotsalainen kätilö, jonka äidinkieli oli ruotsi. Yhteenpötköönhänpuhui omalla murteellaan. Eihän se sinällään haittaa, mutta ymmärtämisessä on vaikeuksia, jos ei sanojen välillä ole taukoja, eikä sanoja painoteta. Eilen oli vauvanhoidosta ihan asiallinen ilta, toinen kätilö vetämässä.

Tässä odottelen remonttimiehiä...saisvat kyllä tulla aikaisemminkin niin jospa tämä joutuisi. Eilen alkoi TODELLA ahistamaan tämä remontti. En pysty luottamaan näihin tyyppeihin ja ne ovat tehneet muutamia mokia, joita ei olisi pitänyt mitenkään tulla! Esim. alapesua varten piti puhkaista lvi-koteloon reiät termostaattia varten(lämpimälle jakylmälle vedelle) ja he jättivät siihen vain yhden reiän! Nyt koko kotelo on kaakeloitu ja ihmetellään, että mistä saataisiin siihen sekä lämmin-että kylmä vesi! Siis jos minäkin tajuan, että sekoittajaan tarvitaan molempia vesiputkia niin pitäisi alan ammattilaistenkin se tajuta! Ne luuli että se sekoittaja LÄMMITTÄÄ veden...
Sitten löysin pari lasitevirheellistä kaakelia seinistä, vaikka painotin remontin alussa, että jokainen laatta pitää tarkastaa kun oli kakkoslaatua, koska niitä oli sen verran ylimääräisiä, ettei tartte säästellä. Ja kaupasta ois saanu lisää. No nythän ne tietysti pistää mun silmään sieltä seinästä!

No, nämä ovat näitä maallisia asioita. Tärkeintä on, että vauvalla, mulla ja isällä on kaikki hyvin! Menen nyt jatkamaan hääalbumin askartelua. Sunnuntaina on tarkoitus viettää paperihäitä Nuuksiossa patikoiden ja hääpaikalla piknikoiden. Käyn samalla tarkistamassa viimevuotisen suppilovahveropaikan, josa sinne olisi jotain ilmestynyt. Sain vuosi sitten häittemme alla sienestyskiellon, jotta saimme häät järjestettyä :D

PS. jos epäilette nettiyhteyden varmuutta ja sitä meneekö viesti näille sivuille niin aknnattaa omasta viestistä ottaa välimuistiin kopio (ctrl+c) niin ei tarinat häivy. Sen voi sitten liittää uudelleen ja yrittää lähettää.

Manna ja muljaattelija 34

LOKAKUUN ÄIDIT 28
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Huomenta-päivää!

Taas on nuttura pinkeänä ja maha ja pinna eli töissä ollaan. Palkanlaskija totesi heti aamutuimaan, että tuomani terveydenhoitajan todistus tässä talossa ei ole pätevä. Ahaa...olen täällä ollut 6 vuotta ja nyt asia selvisi. Minun olisi pitänyt ajaa kipeänä 35 km per suunta tänne meidän lähi-Diacoriin. Jos esimiehemme ei paperia hyväksy (poikkeuksellisesti) niin palkasta sitten pois. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! Voin kyllä vakuuttaa, että en paljon vastaile työkysymyksiin äitiyslomalla ollessani enkä ehkä anna eteenpäin omia tiliöintejä helpottavia Excel taulukoita tai muuta pohjamateriaalia. Jos lääkäri katsoo minun olevan sairasloman tarpeessa 5.9. niin sitten jään kotia heti en lähde tänne ajelemaan. Noh katsotaan miten tilanne etenee!!

Nuhanenä-Fantti

Pinni ja hilti..kyllä se taitaa mennä niin että äippäraha maksetaan lasketun ajan perusteella..itse meinaan saan sen aina joka kuun lopussa, alkaen jo syyskuussa ja joskus menee ihan alkukuuhun, ensimmäiseen tai toiseen pvään..

Voi että minuu himottas niin tulla sinne tapaamiseen mutta en vielä lupaa mitään, täytyy katsoa lähempänä millainen tuntemus sitä on päällä.

Viime yönä oli kolme todella kovaa supistusta mahassa.
Aina kun käänsin kylkeä niin sitten nappasi...ei ole koskaan maha noin kovana ollut ja tuntui että nyt se räjähtää. Piti pysähtyää paikoilleen ja odottaa että se menee ohi, kestikin vielä aika kauan..Ja menkkatunne jatkuu vain vieläkin ja selkää jomottelee..no jospa menisi ohi.

Vitsit, huomenna vielä lähetään ajamaan Pohjanmaalle anoppilaan. Saa kyllä ukko pysähdellä aina välillä jotta pääsen kävelylle hieman..voisi muuten olla paikat jumissa. Ja arvaatkaas...ihana anoppi lupasi maksaa meidän vaunut.
Tosiaan varattiin ne Brio Novan yhdistelmät vm 2006 liikeeseen joista maksettiin vasta käsiraha, ja maksettavaa jäi vielä reipas 500€...
No eilennä sitten totesi kun kerran ollaan jo kaikki muu keritty itse hankkia niin hän maksaa vaunuista loput...JEE, hieman hienoa.
Aina esikoiselle kuulemma :)

Tänään illalla on viimoinen perhevalmennus puoli kuusi illalla...sitä ihmetellessä...

Craviz ja pikkuinen 34+3

huomenta...
näin viime yönä unta jossa oltiin juuri päästy kotiin pienen kanssa ja tajusin ettei sairaalassa tai missään muuallakaan oltu puhuttu imetyksestä mitään... sitten rupesin miettimään miten lapsi voi enää olla edes hengissä. päätin sitten kokeilla imettämistä ihan omin päin ja se onnistui...?
miten unessa yleensä voi mikään onnistua mitä nimenomaan yrittää.. taitaa imetys olla sellainen juttu mitä jännitän aika paljon.

täällä on satanut jo monta päivää kunnes eilen oli aivan polttava helle.. ja olin yllättäen tyytyväinen kun ei enää ollut kuumaa ja nihkeää, vaan pelkästään kuumaa... tänään vaikuttaisi olevan tulossa samanlainen päivä :)

äitini koitti aamulla soittaa miehelleni ja kun tämä ei ehtinyt vastata niin vasta sitten minulle, ja rupesi heti kyselemään miehen kaupungissa käymisistä...? sitten tahtoi puhua miehelle ja sopivat näkevänsä maanantaina, sanoivat vielä että ei se haittaa jos minä olen mukana kyllä asia kuitenkin järjestyy... taitavat olla järjestämässä jotain huippu salaista :) olen vaan niin hirmu utelias että ei tiedä miten olisin...

kyllä osaa remppamiehet olla teillä hoopoja manna, meillä remonttia tekee mies ja appiukko, jotka ovat taas molemmat niin pikku tarkkoja ettei mikään meinaa mennä eteenpäin. mutta ehkä se on parempi vaihtoehto kuin nuo sinun työmiehesi...

tänää ajattelin ruveta pesemään vauvan pyykkejä, katsotaan nyt että saanko mitään aikaan...

hilti ja masukki 32+1

Lotta: siis eikun koitin sanoa, et kun ke 13.9 on se miitinki, niin tuun vasta to 14.9.takaisin turkuun... Ja voisin sitten tuoda sen korokkeen jos et halua sitä junassa raahata...
Sorry jos käsitit väärin, en oo silloin keskiviikkona tulossa takaisin Turkuun

Nyt on kiidettävä, töissä riittää menoa... huh. Palailen taas!

Mukavaa, kun lounastreffiporukka vaan kasvaa! Mä olen myös ekaa kertaa kuvioissa mukana, joten vähän jo jännittää.. ;0)

Tänään tuli 32 viikkoa täyteen ja neuvolassakin tuli vierailtua! Kaikki oli masuasukilla hyvin, tosin oli nyt ekaa kertaa raukka tipahtanut keskiarvopainon alapuolelle. Tähän asti ollaan menty ihan keskiarvon pinnassa, mut nyt on mulle kolmessa viikossa tullut painoa vaan 70 g/viikko, joten se lienee liian vähän.. tosin koko 32. viikossa painoa on tullut vasta n. 6 kg, joten ei kai suurta huolta, kun ei se neuvolan tätikään siitä kauhistunut! Täytyy kuitenkin alkaa vissii tarkkailemaan syömärytmiä!
No söin sitten heti neuvolan jälkeen ison korvapuustin.. tästä se kai sitten lähtee!

Nyt olikin pikainen polikeikka. Kerrankin. Ei tarvinnut sisätautilääkärillä käydä ollenkaan, kun sokeriarvot olivat niin hyvät. Pettymyksekseni ei vauvojen painoarvioita tehty ollenkaan. Tehdään kuulemma vain kahden viikon välein. Negatiivinen yllätys oli myös Beetun tarjonta eli perätilassa taas. Ihmeesti pääsevät vielä liikkumaan. Liilkkeet tuntuneetkin jotenkin vähäisemmiltä oikealla. Virtaukset olivat hyvät ja lapsivettä normaalisti. Alkaa loppua kohti normaalistikin vähenemään. Hengitysliikkeetkin näkyivät selvästi. Verenpaineet koholla 146/98 ! Vihjailtiin osastolle lepäämään otosta. Sanoin, että saan kyllä kotonakin levätä. Turvotuksen takia otettiin P-FIDD= Fibrinogeenin D-dimeeri, joka kohoaa syvien laskimotukosten yhteydessä. Nyt sain itse päättää, että aloitettiinko nesteenpoistolääkitys, mutta sanoin, että sinnittelen vielä. Kandityttökin oli mukana kauhistelemassa kinttujani. Kohdunsuun tilanne hyvä. Kun nyt kutakuin 34 viikkoa kasassa synnytystä ei yritetä estää, jos käynnistyy, mutta mielellään pyritään 37 viikkoon saakka. Enää kolmisen viikkoa... Ihanaa...

Minulla äippärahan ensimmäinen maksupäivä 5.10., päivää ennen laskettua aikaa, muutenkin yleensä alkukuusta. Käsittääkseni sidottu la:han.

Tamperelainen-lehdessä oli Vauvojen tanssiaisista ja VauvaKinosta. Tanssiaisissa mennään hitaita vauva mukana ja elokuvissa katsotaan The Break-up puolivalossa ja pienemmällä äänenvoimakkuudella. Salissa on hoitopöytä ja mikronkäyttömahdollisuus. Vaunuille parkki salin ulkopuolella. Vai, että vauvojen kanssa pitäis nököttää kotona:). Tuossa suomi24:ssä joku varoitteli, kuin kaameeta vauvan kanssa on, kun ei vessään pääse jne. Höpö, höpö...

No, yöunet oli mitä oli, parisen tuntia. Täytyy nyt paikata, kun kerran lepäämään komennettiin.Toivovasti tuo hiton FIDD ei koholla, sitten tuli lähtö Taysiin. Hyviä päivänjatkoja kaikille !

Äiskä 33+5

LOKAKUUN ÄIDIT 28

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Peppi 35, LA 1.10. Belgia (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Mamma -64, 41 M 41, LA 20.10, Pirkanmaa, (kolmas, miehen toinen)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Lisasin Mamma-64:n

lukasin aamun jutut kahvitauon painikkeeksi, jatketaan taas pian..

Mä jouduin perumaan meidän haikaranpesäpaikan, kun ei päästäkään toiseen pakollisista valmennuksista. Toisin sanoen se teistä, joka oli siellä kolmannella varasijalla pomppasi juuri yhden askeleen ylöspäin :) Vähän mietitytti perua, mutta kätilö sanoi siellä äsken puhelimessa, että suurin ero tavallisen osaston ja haikaranpesän välillä on valmennukset ja yksilöllinen synnytyssuunnitelma. Ekassa valmennuksessa ehdittiin jo käydä ja synnytyssuunnitelmasta se sanoi, että se ei kuitenkaan useinkaan käytännössä pidä paikkaansa. Eli yhtään ei harmita, ettei päästäkään.

Yksi aamuherätys vielä!

Täälläpä on ollu vilskettä :)

Meinasin jo eilen lähtee sairaalaan kun mahaan sattu niin vietävästi. Makasin sängyssä ja tunnin ajan, epäsäännöllisin väliajoin, oli kuin vanne ois puristanut alamahaa ja selkää. Maha oli lisäksi ihan kivikova ja samalla semmonen menkkamainen jomotus.
Lisäksi mua on alkanu väsyttää ihan hirveesti sekä mulle ei maistu ruoka (no ei ois niin tarviskaan, nyt viimeks tullu 1,5 kg viikossa...taisin vetää pohjat ;) )
Viime yönä kävin vessassa varmaan 10 kertaa, rasittavaa. Onneks saa nukkuu aamulla myöhään (tänään yhteentoista...)

Kissatkin palas kesälomalta kotiin. Kumpaakaan ei kiinnosta yhtään vaunut eikä pinnasänky joten hyvä niin. Toinen on ollut aina sylivauva mutta nyt se hylkii mua, ei tuu syliin ja jos otan niin hyppää pois. Kai mussa on joku haju tms. että olen nyt epäsuosiossa....

Pinnille vielä kiitokset kaavoista! Mäkin ihmettelin et miten "se paikka" laittaa mulle kotiin postia (töihin kun sieltä tulee postia mulle joskus).
Täytyy tästä lähtee kangaskauppaan ja viedä sitten kaavat ja kangas mummolle ;) nimim. maailman_surkein_ompelija.

Vitsit, kuulin just et meilläpäin liikkuu joku pikkupojista kiinnostunut ukkeli!?!? Saisivat sen äkkiä kii, sitten munat pois ja linnaan!

Nessu, 33+2

Lotta: Täällä sama kokemus, sijaisen luona tänään neuvolassa, eikä se tunnu yhtään samalta :( Pääasia, että kuitenkin vauvalla kaikki hyvin, painoa tullut 600g/vko, eli yht. 10kg..ultrattiin myös ja vauva oli laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt, mutta kuulemma hyvin alhaalla, no onhan se tietty, kun huomioi nuo kaikki pissavaivat..samoin verenpaine alhainen ja joskus kotona näkyy tähtiä.. Pienen paikkakunnan etuja on, että joka kerta ultrataan :) Aina on kiva nähdä vauveli :) Iski vaan joku paniikki, että herttinen tässähän joutuu pian synnyttämään, kun kaveri oli jo niin lähtöasetelmissa..niin ja suonikohjujen alut jaloissa , raivostuttavaa
:( Osasin kylä varautua, kun äidillä ja siskolla ollut ja leikattu..
Sain sellaisen liikkeiden seurantalapun, kun kerroin vkonloppuna hermoilleeni, kun lauantaina oli niin rauhallista tuolla vatsassa..mutta en kyllä päivittäin ala laskemaan, vaan silloin kun tuntuu hiljaiselolta. Sitä paitsi siinä ohjeistettiin kylkimakuuseen, eikä tämä kyllä silloin liiku, vaan ennemmin istuessa. Parempi varmaan seurailla ihan ilman lappuja, muuten menee hermot..
Taas kateellisena, että 10 km synnytyssairaalaan, mulla on vissiin 60-70km!!
Craviz: Tervetuloa Pohjanmaalle!! Täällä on lämmin ja ilmeisesti mukavia anoppeja :)

maruska 34+3

ps. oletteko kuuleet, että jotku alkaa syödä rv 37 helokkiöljykapseleita, kun niillä vaikutusta siihen, että synnytys käynnistyisi??

Kiitos Schatje, kun lisäsit mut listaan!

Tulin pikana lukemaan ja nyt painun lepuuttaan selkää.
Tietääkö muuten kukaan saako perämukamiin sellasia puikkoja ilman reseptiä?
On niin ihania nää raskausajan vaivat :)

Peräpuikkoja saa ilman reseptiä. Minusta tehokkaimmat Scheriproct-puikot, vaikkakin kalleimmat. Minulla ei vielä ongelma, mutta tytön synnytyksen jälkeen oli tosi kipeät, kun työnsin vika suuntaan.

Mulla on onneksi synnytyssairaalaan vain 5 km. Kehottivat edelleen tulemaan heti, jos jotain poikkeavaa. Ei kuulunut soittoa labrasta. Toivottavsti koetulos kunnossa.

Me lähdetään viikonloppuna Turkuun. Yhden bussin kyljessä oli mainos jostain seksitapahtumasta siellä. Vitsailin, että mennään käymään tän suomalais-saksalaisen pariskunnan kanssa siellä, jonka vaimo myös raskaana. No, mies sanoi, että katsovat, että olette jo saaneet seksiä ihan riittämin :).

Äiskä 33+6 (menee jo päivät sekaisin)