Lokakuiset

Tuntuu kyllä, että tuolla mahakaverilla on koko ajan jotain puuhasteltavaa. En yhtään muista, että olisiko ekassa raskaudessa tuntunut tai kiinnittänyt huomiota siihen tässä vaiheessa. Nyt toki tilaa on vielä enemmän, eikä potkuja ja mätkyjä vielä näy tai tunnu mahan päältä. Miltäs tämä meno muilla tuntuu?
 
Tuntuu kyllä, että tuolla mahakaverilla on koko ajan jotain puuhasteltavaa. En yhtään muista, että olisiko ekassa raskaudessa tuntunut tai kiinnittänyt huomiota siihen tässä vaiheessa. Nyt toki tilaa on vielä enemmän, eikä potkuja ja mätkyjä vielä näy tai tunnu mahan päältä. Miltäs tämä meno muilla tuntuu?
Kyllä mulla tuntuu kanssa usein liikkeet😊 nyt oon saanut ilmeisesti kaveriksi närästyksen, yöllä heräsin polttelevaan tunteeseen kurkussa ja helpotti renniellä. Tää päivä ollu vähä samanlaista, mahtavaa🙄 ei oo aikasemmin ollut. En tiedä onko mulla myös nyt jotain liitoskipuja vai mitä kun tänään ollu paineentunnetta ja lievää kipua alavatsalla🫣
 
Täälläkin vilkas vauva, ja nyt tunnen liikkeet myös vaikka itse touhuaisin. Aiemmin tuntui yleensä vain kun istuin/makoilin. Eräs päivä oli tosi hiljainen ja toki heti huoli nosti päätään, mutta sitten taas seuraavana päivänä myllättiin.

Mulla ilmeisesti SI-nivel vaivaa, säteilee hermokipumaista tunnetta oikeaan pakaraan ja ärtyy rasituksesta. Töissä tulee kävelyä n. 20 000 askelta päivässä ja muuta fyysistä reuhtomista päälle, niin olen kyllä töiden jälkeen aika könkkä ja väsynyt. Näitä töitä on nyt 2-3 päivää viikossa joten talouden vuoksi toistaiseksi sinnittelen, mutta saa nähdä kuinka kauan. Maha myös kiristelee rasituksessa jonkun verran, mutta tuntuu lähinnä epämiellyttävältä, ei kipeältä.
 
Eilen tuntui potkut ekan kerran vatsan läpi. Tosin taisi olla eka kerta kun tunnustelin makuuasennossa 😅

Tekisi mieli mättää lakua ja salmiakkia. Silli ja metukkakin houkuttaa, vaikka eipä niitä tavallisesti syö. Kaikki uuninkautta käynyt salami yms ällöttää. Jos pitää kotona syödä, niin tuntuu että tulee vaan syötyä nakkia tai jauhelihaa, mutta ei lihapullana tms kiinteässä muodossa. Hapankaali on myös hyvää 😂
 
Neuvolassa taas käyty. Oma paino on vihdoin lähtenyt kasvamaan, mutta onkin ollut ihan turvonnut olo viime viikot. Neuvolan täti alkoi kyselemään synnytykseen liittyvistä ajatuksista, mutta eipä niitä ole vielä ehtinyt ajatella tai muistella. Jospa tällä kertaa tulisi spontaanisti ja ripeästi.

Mites muiden jaksamiset ja fiilikset?
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Mulla on neuvola vasta parin viikon kuluttua, nyt rv 25+1. Mulla on skolioosi alaselässä, joka on vähän yrittää vihoitella. Ajattelin kysellä tukivyötä piakkoin jos alkaa pahentua. Kuukauden kesäloma teki hyvää, enää sit pari kk töitä mikä tuntuu tosi oudolta😅 mulle on tullut 7kg painoa, mut oon ollut alle 50kg ennen raskautta. Hb on vähän noussut, ferritiinit taas tippuneet, mutta edelleen viitteissä onneksi. Harjoitussupistuksia tms en oo tunnistanut enkä liitoskipuja, ellei tää mun alaselkäkipu nyt sit sattuisi oleen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Täällä vointi on aivan hyvä. Oikeassa pakarassa on ilmeisesti heijastuskipua si-nivelestä, ja neuvola suorastaan tyrkytti lähetteen äitiysfyssarille. En ole vielä soittanut aikaa sinne,mutta arvostan kyllä tämän kylän neuvola palveluita. Töissä jaksan kohtalaisesti, palautumisaika on pidentynyt ja vauhti hidastunut, mutta ei supista. Maha tuntuu tosi isolta 😳

Luulen että baby on edelleen perätilassa, potkii ainakin oikein huolella rakkoa ja koko muuta alakertaa. Lisäksi olen aivan järkyttävän kiimainen koko ajan 🙈🙈 Onneksi kumppani on samoilla linjoilla ja aidosti ilakoi muuttuneesta ulkomuodostani. Hot hot ❤🔥

Ostin tällä viikolla kirpparilla ekat minivaatteet. Tästä se sitten alkaa, valmistautuminen. Nyt viikkoja 25+2.
 
  • Rakkaus
Reactions: Hemingway ja aida91
Täällä vointi on aivan hyvä. Oikeassa pakarassa on ilmeisesti heijastuskipua si-nivelestä, ja neuvola suorastaan tyrkytti lähetteen äitiysfyssarille. En ole vielä soittanut aikaa sinne,mutta arvostan kyllä tämän kylän neuvola palveluita. Töissä jaksan kohtalaisesti, palautumisaika on pidentynyt ja vauhti hidastunut, mutta ei supista. Maha tuntuu tosi isolta

Luulen että baby on edelleen perätilassa, potkii ainakin oikein huolella rakkoa ja koko muuta alakertaa. Lisäksi olen aivan järkyttävän kiimainen koko ajan Onneksi kumppani on samoilla linjoilla ja aidosti ilakoi muuttuneesta ulkomuodostani. Hot hot ‍

Ostin tällä viikolla kirpparilla ekat minivaatteet. Tästä se sitten alkaa, valmistautuminen. Nyt viikkoja 25+2.
Mä oon kanssa kyllä normaalia halukkaampi ja seksi tuntuu paremmalta kuin ennen, vaikka ei ennenkään oo mitään vikaa ollut🤭
 
Mites muilla menee? Täällä RV28 häämöttää. Varasin vielä 32 viikolle yksityiselle ultraan ajan. Oon alkanut vähän sisustamaan lapsen huonetta. Vatsa kasvaa vauhdilla ja nyt oon alkanut nukkumaan tosi huonosti, heräilen ja ei meinaa sit uni enää tulla. Pienen myllerrykset vattassa tekee välillä jopa vähän kipeetä, vaikka ihanaahan se on kun pieni onneksi myllertää🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Täällä vk26 alkamassa. Olo on jo kuin valaalla. Alaselkä oireilee herkästi ja pitkät kävelyt on pitänyt jättää pois. Yöllä kanssa heräilen kun pitää vaihtaa asentoa ja silloin nivelet paukkuu. Toissapäivänä supisteli kovasti. Tuntuu myös, että kaveri oikein panostaa virtsarakon potkimiseen 🙈 Nyt on alkanut myös näkymään ulkoapäin kun liikettä on 🥰

Jännittää parin viikon päästä oleva sokerirasitus. Ruoka ei oikein maistu ja syön mitä sattuu. Jos pitää alkaa tarkkailemaan ruokia, niin mitäköhän sitä saa sitten syötyä... ei kyllä ollut mitään ekassa raskaudessa niin toivottavasti ei nytkään.
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Lokakuiset 2024

Laskettu aika/
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

5.10./Alocasia/39/2/TAYS


Kopion listan syyskuisilta. Oma LA on neuvolan mukaan 2.10. mutta kierron mukaan 5.10. Pitää päivittää sitten ultran jälkeen.
Toivottavasti saadaan pian ryhmään lisää plussanneita ja hyvät keskustelut käyntiin.
Onnea sinulle ja lapsen isälle ihanaa odotus aikaa suukkoja sinulle 💋 💋 myös halauksia 💋
 
Täälläkin vilkas vauva, ja nyt tunnen liikkeet myös vaikka itse touhuaisin. Aiemmin tuntui yleensä vain kun istuin/makoilin. Eräs päivä oli tosi hiljainen ja toki heti huoli nosti päätään, mutta sitten taas seuraavana päivänä myllättiin.

Mulla ilmeisesti SI-nivel vaivaa, säteilee hermokipumaista tunnetta oikeaan pakaraan ja ärtyy rasituksesta. Töissä tulee kävelyä n. 20 000 askelta päivässä ja muuta fyysistä reuhtomista päälle, niin olen kyllä töiden jälkeen aika könkkä ja väsynyt. Näitä töitä on nyt 2-3 päivää viikossa joten talouden vuoksi toistaiseksi sinnittelen, mutta saa nähdä kuinka kauan. Maha myös kiristelee rasituksessa jonkun verran, mutta tuntuu lähinnä epämiellyttävältä, ei kipeältä.
Onnea sinulle hyvää odotus aikaa suukkoja sinulle 💋 💋 myös halauksia
 
Täällä paukkuu kans rv28 ylihuomenna täyteen. Vointi on vaihteleva, eniten arveluttaa työssä jaksaminen. Taloudellisesti olisi pakko jaksaa (olen yrittäjä), mutta kroppa alkaa olla eri mieltä. Lonkat särkee, askel on lyhentynyt ja hidastunut, ja kun tarpeeksi menee, alkaa mahaa kiristää. Mun työtä on käytännössä mahdoton keventää, se on joko tai.

Maha ei tunnu niin suurelta kuin miltä näyttää 😱 Just suihkun jälkeen sitä peilailin ja ihmettelin. Huikee pallo. Luulen että tyyppi on nyt kääntynyt pää alaspäin, ainakin potkinta tuntuu pääasiassa ylhäällä. Parin viikon päästä ultrataan niin sittenhän sen näkee.

Äitiyspakkaus tuli. Pidän sitä arvossa ja kamppeet tulee kyllä käyttöön, en osaa sen kummemmin arvioida tykkäsinkö vai en. Olen myös muut kela-hommelit hoitanut kuntoon, laitoin että aloitan äitiysloman (raskausrahakauden, voi taivas näitä uusia termejä) ihan vasta silloin kun on pakko, eli 2 viikkoa ennen laskettua. Fakta kuitenkin on etten tule siihen asti tekemään töitäni vaan sairasloma kutsuu aiemmin.

Ensi viikolla otetaan pieni irtiotto ja lähdetään Itä-Suomeen festaroimaan. Matkalla olis tarkoitus katsastaa joku luontoreitti, viime vuonna vaellettiin 55 km Lapissa ja siitä jäi kova polte päästä uudestaan. Nyt täytyy vaan antaa periksi ja unohtaa telttamajoittumiset ja tyytyä sen sijaan päiväreissuun. Ei sillä, vointi on kuitenkin pääasiassa hyvä ja nukun edelleen normaalisti (lonkkien puutuilua lukuun ottamatta, ei onneksi joka yö), joten itse varmaan lähtisinkin vielä telttailemaan. Luulen vain että kumppani painaa jo jarrua mun menemiselle 😁

Toinenkin sokerirasitus meni puhtain paperein läpi. Hemoglobiini sen sijaan oli tippunut johonkin 100 huitteille, joten rautaa, rautaa. Siinä on vain se ongelma että minä lakkaan paskomasta kokonaan kun syön rautaa, joten sitten pitää lisätä pehmikettä, ja magnesiumia syön suonenvetoja estämään ja kalkkia korvaamaan maitotuotteita ja raskausvitamiinia... Tarvitsen siis jonkun hälyttimen että muistan syödä kaikki 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: aida91 ja Marko30
Täällä paukkuu kans rv28 ylihuomenna täyteen. Vointi on vaihteleva, eniten arveluttaa työssä jaksaminen. Taloudellisesti olisi pakko jaksaa (olen yrittäjä), mutta kroppa alkaa olla eri mieltä. Lonkat särkee, askel on lyhentynyt ja hidastunut, ja kun tarpeeksi menee, alkaa mahaa kiristää. Mun työtä on käytännössä mahdoton keventää, se on joko tai.

Maha ei tunnu niin suurelta kuin miltä näyttää Just suihkun jälkeen sitä peilailin ja ihmettelin. Huikee pallo. Luulen että tyyppi on nyt kääntynyt pää alaspäin, ainakin potkinta tuntuu pääasiassa ylhäällä. Parin viikon päästä ultrataan niin sittenhän sen näkee.

Äitiyspakkaus tuli. Pidän sitä arvossa ja kamppeet tulee kyllä käyttöön, en osaa sen kummemmin arvioida tykkäsinkö vai en. Olen myös muut kela-hommelit hoitanut kuntoon, laitoin että aloitan äitiysloman (raskausrahakauden, voi taivas näitä uusia termejä) ihan vasta silloin kun on pakko, eli 2 viikkoa ennen laskettua. Fakta kuitenkin on etten tule siihen asti tekemään töitäni vaan sairasloma kutsuu aiemmin.

Ensi viikolla otetaan pieni irtiotto ja lähdetään Itä-Suomeen festaroimaan. Matkalla olis tarkoitus katsastaa joku luontoreitti, viime vuonna vaellettiin 55 km Lapissa ja siitä jäi kova polte päästä uudestaan. Nyt täytyy vaan antaa periksi ja unohtaa telttamajoittumiset ja tyytyä sen sijaan päiväreissuun. Ei sillä, vointi on kuitenkin pääasiassa hyvä ja nukun edelleen normaalisti (lonkkien puutuilua lukuun ottamatta, ei onneksi joka yö), joten itse varmaan lähtisinkin vielä telttailemaan. Luulen vain että kumppani painaa jo jarrua mun menemiselle

Toinenkin sokerirasitus meni puhtain paperein läpi. Hemoglobiini sen sijaan oli tippunut johonkin 100 huitteille, joten rautaa, rautaa. Siinä on vain se ongelma että minä lakkaan paskomasta kokonaan kun syön rautaa, joten sitten pitää lisätä pehmikettä, ja magnesiumia syön suonenvetoja estämään ja kalkkia korvaamaan maitotuotteita ja raskausvitamiinia... Tarvitsen siis jonkun hälyttimen että muistan syödä kaikki
Onnea sinulle 🙏 kovasti
 
Täällä paukkuu kans rv28 ylihuomenna täyteen. Vointi on vaihteleva, eniten arveluttaa työssä jaksaminen. Taloudellisesti olisi pakko jaksaa (olen yrittäjä), mutta kroppa alkaa olla eri mieltä. Lonkat särkee, askel on lyhentynyt ja hidastunut, ja kun tarpeeksi menee, alkaa mahaa kiristää. Mun työtä on käytännössä mahdoton keventää, se on joko tai.

Maha ei tunnu niin suurelta kuin miltä näyttää Just suihkun jälkeen sitä peilailin ja ihmettelin. Huikee pallo. Luulen että tyyppi on nyt kääntynyt pää alaspäin, ainakin potkinta tuntuu pääasiassa ylhäällä. Parin viikon päästä ultrataan niin sittenhän sen näkee.

Äitiyspakkaus tuli. Pidän sitä arvossa ja kamppeet tulee kyllä käyttöön, en osaa sen kummemmin arvioida tykkäsinkö vai en. Olen myös muut kela-hommelit hoitanut kuntoon, laitoin että aloitan äitiysloman (raskausrahakauden, voi taivas näitä uusia termejä) ihan vasta silloin kun on pakko, eli 2 viikkoa ennen laskettua. Fakta kuitenkin on etten tule siihen asti tekemään töitäni vaan sairasloma kutsuu aiemmin.

Ensi viikolla otetaan pieni irtiotto ja lähdetään Itä-Suomeen festaroimaan. Matkalla olis tarkoitus katsastaa joku luontoreitti, viime vuonna vaellettiin 55 km Lapissa ja siitä jäi kova polte päästä uudestaan. Nyt täytyy vaan antaa periksi ja unohtaa telttamajoittumiset ja tyytyä sen sijaan päiväreissuun. Ei sillä, vointi on kuitenkin pääasiassa hyvä ja nukun edelleen normaalisti (lonkkien puutuilua lukuun ottamatta, ei onneksi joka yö), joten itse varmaan lähtisinkin vielä telttailemaan. Luulen vain että kumppani painaa jo jarrua mun menemiselle

Toinenkin sokerirasitus meni puhtain paperein läpi. Hemoglobiini sen sijaan oli tippunut johonkin 100 huitteille, joten rautaa, rautaa. Siinä on vain se ongelma että minä lakkaan paskomasta kokonaan kun syön rautaa, joten sitten pitää lisätä pehmikettä, ja magnesiumia syön suonenvetoja estämään ja kalkkia korvaamaan maitotuotteita ja raskausvitamiinia... Tarvitsen siis jonkun hälyttimen että muistan syödä kaikki
Mä hain kanssa etuudet ja äitiyspakkauksesta tuli päätöski yli 2 viikkoa sitten, mutta ei oo vieläkään tullut😱 itsellä kans pieniä kolotuksia, jos lenkkeilee niin alavatsaa vähän vihloo, mutta menee ohi. Selän kanssa pärjää ihan hyvin toistaiseksi. Mullakin oli toinen sokerirasitus, tällä kertaa oli kamalampi ja teki ihan pahaakin, mutta normaalit tulokset oli. Vatsa kasvaa mulla juuri keskikäyrän alapuolella. Täällä ei oo käännytty, tuntuu että hän on sivuttain ku rummutus pääosin aika alhaalla aina jommalla kummalla sivulla😅 älä rasita itteäs liikaa, ymmärrettävää tietenkin että yrittäjänä ei oo niin helppoa jäädä pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Marko30
Mä hain kanssa etuudet ja äitiyspakkauksesta tuli päätöski yli 2 viikkoa sitten, mutta ei oo vieläkään tullut itsellä kans pieniä kolotuksia, jos lenkkeilee niin alavatsaa vähän vihloo, mutta menee ohi. Selän kanssa pärjää ihan hyvin toistaiseksi. Mullakin oli toinen sokerirasitus, tällä kertaa oli kamalampi ja teki ihan pahaakin, mutta normaalit tulokset oli. Vatsa kasvaa mulla juuri keskikäyrän alapuolella. Täällä ei oo käännytty, tuntuu että hän on sivuttain ku rummutus pääosin aika alhaalla aina jommalla kummalla sivulla älä rasita itteäs liikaa, ymmärrettävää tietenkin että yrittäjänä ei oo niin helppoa jäädä pois.
Joo mullakin tuli sokerirasituksessa huono olo, vaikka koskaan aiemmin ei ole tullut. Olinkin ihan varma että nyt on arvot päin pyllyä, mutta ei ollut edes lähellä rajoja, olisko ollut 4,1 - 4,4 - 6,3 tai jotain sinnepäin. Tuolla meidän labrassa ei ole mahdollisuutta päästä makaamaan, joten siinä sitten hammaslääkärin kanssa yhteisessa odotushuoneessa koitin hengitellä pää polvissa ja olla herättämättä turhaa huomiota 🙄 Kerran lähdin vessaan ja suunnittelin, että menen sinne lattialle makaamaan, mutta ilmeisesti se pieni liikkuminen sitten helpotti eikä tarvinnut ryhtyä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Marko30
Olen jotenkin onnistunut sulkemaan pois mielestä avustuksen ja päivärahojen hakemisen 🙈 Ei kai niissä mitään takarajaa ollut ja voi hakea muutosta 🤔 Töihin sentään muistin ilmoittaa 😅

Haluaisin kovasti sen äitiyspakkauksen, mutta suurin osa kamoista löytyy jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Marko30
Mitäs muille kuuluu? Täällä rv 30+2, painoa on tullut 10kg. Kävin eilen neuvolassa ja onneksi hb on nousussa, ferritiiniä oottelen vielä. Vatsan kasvu on lähtenyt vähän alaspäin, menee nyt ihan alakäyrällä niin seuraava käynti on 3 viikon kuluttua. Mennään yksityiselle ultraan parin viikon päästä. Vatsa on tosi edessä niin labratäti kysy tuleeko poika😅 tytön vaatteita on jo hankittu että saapa nähdä🙈 vointi on mulla ihan ok, selän kans pärjää tukivyön kanssa, väsymys ehkä vähän painaa. Oon kyllä tehnyt ylitöitäki että sais vielä viimiset ylimääräset eurot riivittyä työpaikalta😅
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Mitäs muille kuuluu? Täällä rv 30+2, painoa on tullut 10kg. Kävin eilen neuvolassa ja onneksi hb on nousussa, ferritiiniä oottelen vielä. Vatsan kasvu on lähtenyt vähän alaspäin, menee nyt ihan alakäyrällä niin seuraava käynti on 3 viikon kuluttua. Mennään yksityiselle ultraan parin viikon päästä. Vatsa on tosi edessä niin labratäti kysy tuleeko poika tytön vaatteita on jo hankittu että saapa nähdä vointi on mulla ihan ok, selän kans pärjää tukivyön kanssa, väsymys ehkä vähän painaa. Oon kyllä tehnyt ylitöitäki että sais vielä viimiset ylimääräset eurot riivittyä työpaikalta
Rv 30+3. Mulla on paino vielä -2 kg lähtöpainosta. Toki ylipainoa oli niin hyvä näin. Raskausdiabeteksen kanssa ollut pakko laittaa ruokavalio kuntoon.
Liikkumaan en pysty koska liitoskivut on ihan järkyttävät. Pelottaa miten selviän näiden kanssa vielä 2 kuukautta. Tukivyöstä ei tule mulle muuta kuin pissahätä. 😅

Vauvan kasvua seurataan polilla radin vuoksi. Nyt on ollut kaksi käyntiä ja jatkossa katsotaan kahden viikon välein. Toistaiseksi paino menee pikkasen alakäyrän yläpuolella. Vähän turhalta tuntuu noin tiheä seuranta mutta eiköhän ne siellä sairaalassa tiedä mikä on tarpeen. Hyvin vilkas tyyppi siellä masussa asustelee. ❤
 
Täällä vk28 lopuillaan. Sokerirasituksesta pääsi läpi heittämällä, vaikka sitä vähän jännitin. Eilen aloin tuskastumaan olotilaan kun vatsa on niin iso että sukkien laitto on jo haastavaa ja mukavaa asentoa on hankala löytää. Tällä viikolla heräsin myös ekaa kertaa aamuyöstä enkä sitten enää saanut unta. Todella pirteää menoa töissä ja varmaan jatkuu loppua kohden.

Olisiko vielä kiinnostusta siihen suljettuun fb-ryhmään?
 
Täällä vk28 lopuillaan. Sokerirasituksesta pääsi läpi heittämällä, vaikka sitä vähän jännitin. Eilen aloin tuskastumaan olotilaan kun vatsa on niin iso että sukkien laitto on jo haastavaa ja mukavaa asentoa on hankala löytää. Tällä viikolla heräsin myös ekaa kertaa aamuyöstä enkä sitten enää saanut unta. Todella pirteää menoa töissä ja varmaan jatkuu loppua kohden.

Olisiko vielä kiinnostusta siihen suljettuun fb-ryhmään?
Mulla on ollut jo hetken aikaa kanssa että heräilen öisin ja saatan valvoa pariki tuntia. Ärsyttävää, mutta ihmeen hyvin oon silti jaksanut. Kyllä mulle ainakin käy faceryhmä, täällä on ollutki aika hiljasta😊
 
  • Tykkää
Reactions: Marko30
Täällä 30+4, ja tuli fyysisten töiden kohdalla raja vastaan ja jäin sairaslomalle. Lonkat särkee, alavatsa kipuilee eikä vain voimat riitä enää tiivistahtisessa työssä. Kotonakin on noita harraste-eläimiä joten touhuaminen ei lopu, mutta tahtia voi kotona hidastaa eri tavalla.

Tunnistan turhautumisen kun maha alkaa olla iso, tää alkoi mulla jotenkin ihan ykskaks. Ähisen ja puhisen ja kaikki sulavuus on poissa 😅

Viime viikolla oltiin ultrassa seuraamassa vauvan kasvua. Kaikki kunnossa, painoarvio 1500 g ja vauva oli tapansa mukaan todella aktiivinen. Ultraava lääkärikin totesi, että nyt hän on poikittain, jaa nyt hän onkin jo pää alaspäin, nyt hän käänsi kylkeä... Yritti saada 4D-kuvaa kasvoista mutta yllättäen ei tuossa vauhdissa onnistunut. Villi meno!

Joko teillä on nimi selvillä? Meillä ehkä vähän yllättäen on eräs nimi valikoitunut käyttöön, siinä määrin että nyt tuntuu jo oudolta että sitä lähtisi vaihtamaan. Ihmeen kivutonta, edelliselle pojalle nimen keksiminen oli työn ja tuskan takana, ja vaihdoinkin sitä moneen kertaan syntymän jälkeen kun mikään ei sitten kuitenkaan istunut puheessa suuhun.

Mä en käytä facea ollenkaan joten multa jää ryhmä väliin jos sellaiseen menette 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Täällä 32+2, painoa tullut 11kg yhteensä. Tehtiin lähete vielä esh, koska kohtu ei mukamas olisi kasvanut kahden viikon aikana yhtään ja menee nyt alakäyrän alla. Mulla on nyt neljällä kerralla ollut aina eri mittaaja niin luulenpa että on siitä kiinni. Käytiin yksityisellä ultrassa ja kaikki ok, vähän sirompi tyttönen siellä on, itsekkin oon aika siro kokoinen😅 mutta katsotaan koska aika tulee vielä taysiin. Nukun ihan tosi huonosti ja saatan valvoa 2-3h öisin niin oon ollut nyt sairaslomalla ku ihan puhki. Todennäköisesti oon nyt äippäloman alkuun ku eipä siihen enää kauaa oo. Mitäs muille kuuluu? Mietin et jos faceryhmä on huono ni mites whatsapp?
 

Yhteistyössä