Lokakuiset

Tuntuu kyllä, että tuolla mahakaverilla on koko ajan jotain puuhasteltavaa. En yhtään muista, että olisiko ekassa raskaudessa tuntunut tai kiinnittänyt huomiota siihen tässä vaiheessa. Nyt toki tilaa on vielä enemmän, eikä potkuja ja mätkyjä vielä näy tai tunnu mahan päältä. Miltäs tämä meno muilla tuntuu?
 
Tuntuu kyllä, että tuolla mahakaverilla on koko ajan jotain puuhasteltavaa. En yhtään muista, että olisiko ekassa raskaudessa tuntunut tai kiinnittänyt huomiota siihen tässä vaiheessa. Nyt toki tilaa on vielä enemmän, eikä potkuja ja mätkyjä vielä näy tai tunnu mahan päältä. Miltäs tämä meno muilla tuntuu?
Kyllä mulla tuntuu kanssa usein liikkeet😊 nyt oon saanut ilmeisesti kaveriksi närästyksen, yöllä heräsin polttelevaan tunteeseen kurkussa ja helpotti renniellä. Tää päivä ollu vähä samanlaista, mahtavaa🙄 ei oo aikasemmin ollut. En tiedä onko mulla myös nyt jotain liitoskipuja vai mitä kun tänään ollu paineentunnetta ja lievää kipua alavatsalla🫣
 
Täälläkin vilkas vauva, ja nyt tunnen liikkeet myös vaikka itse touhuaisin. Aiemmin tuntui yleensä vain kun istuin/makoilin. Eräs päivä oli tosi hiljainen ja toki heti huoli nosti päätään, mutta sitten taas seuraavana päivänä myllättiin.

Mulla ilmeisesti SI-nivel vaivaa, säteilee hermokipumaista tunnetta oikeaan pakaraan ja ärtyy rasituksesta. Töissä tulee kävelyä n. 20 000 askelta päivässä ja muuta fyysistä reuhtomista päälle, niin olen kyllä töiden jälkeen aika könkkä ja väsynyt. Näitä töitä on nyt 2-3 päivää viikossa joten talouden vuoksi toistaiseksi sinnittelen, mutta saa nähdä kuinka kauan. Maha myös kiristelee rasituksessa jonkun verran, mutta tuntuu lähinnä epämiellyttävältä, ei kipeältä.
 
  • Rakkaus
Reactions: viivaviivi
Eilen tuntui potkut ekan kerran vatsan läpi. Tosin taisi olla eka kerta kun tunnustelin makuuasennossa 😅

Tekisi mieli mättää lakua ja salmiakkia. Silli ja metukkakin houkuttaa, vaikka eipä niitä tavallisesti syö. Kaikki uuninkautta käynyt salami yms ällöttää. Jos pitää kotona syödä, niin tuntuu että tulee vaan syötyä nakkia tai jauhelihaa, mutta ei lihapullana tms kiinteässä muodossa. Hapankaali on myös hyvää 😂
 
Neuvolassa taas käyty. Oma paino on vihdoin lähtenyt kasvamaan, mutta onkin ollut ihan turvonnut olo viime viikot. Neuvolan täti alkoi kyselemään synnytykseen liittyvistä ajatuksista, mutta eipä niitä ole vielä ehtinyt ajatella tai muistella. Jospa tällä kertaa tulisi spontaanisti ja ripeästi.

Mites muiden jaksamiset ja fiilikset?
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Mulla on neuvola vasta parin viikon kuluttua, nyt rv 25+1. Mulla on skolioosi alaselässä, joka on vähän yrittää vihoitella. Ajattelin kysellä tukivyötä piakkoin jos alkaa pahentua. Kuukauden kesäloma teki hyvää, enää sit pari kk töitä mikä tuntuu tosi oudolta😅 mulle on tullut 7kg painoa, mut oon ollut alle 50kg ennen raskautta. Hb on vähän noussut, ferritiinit taas tippuneet, mutta edelleen viitteissä onneksi. Harjoitussupistuksia tms en oo tunnistanut enkä liitoskipuja, ellei tää mun alaselkäkipu nyt sit sattuisi oleen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Täällä vointi on aivan hyvä. Oikeassa pakarassa on ilmeisesti heijastuskipua si-nivelestä, ja neuvola suorastaan tyrkytti lähetteen äitiysfyssarille. En ole vielä soittanut aikaa sinne,mutta arvostan kyllä tämän kylän neuvola palveluita. Töissä jaksan kohtalaisesti, palautumisaika on pidentynyt ja vauhti hidastunut, mutta ei supista. Maha tuntuu tosi isolta 😳

Luulen että baby on edelleen perätilassa, potkii ainakin oikein huolella rakkoa ja koko muuta alakertaa. Lisäksi olen aivan järkyttävän kiimainen koko ajan 🙈🙈 Onneksi kumppani on samoilla linjoilla ja aidosti ilakoi muuttuneesta ulkomuodostani. Hot hot ❤🔥

Ostin tällä viikolla kirpparilla ekat minivaatteet. Tästä se sitten alkaa, valmistautuminen. Nyt viikkoja 25+2.
 
  • Rakkaus
Reactions: Hemingway ja aida91
Täällä vointi on aivan hyvä. Oikeassa pakarassa on ilmeisesti heijastuskipua si-nivelestä, ja neuvola suorastaan tyrkytti lähetteen äitiysfyssarille. En ole vielä soittanut aikaa sinne,mutta arvostan kyllä tämän kylän neuvola palveluita. Töissä jaksan kohtalaisesti, palautumisaika on pidentynyt ja vauhti hidastunut, mutta ei supista. Maha tuntuu tosi isolta

Luulen että baby on edelleen perätilassa, potkii ainakin oikein huolella rakkoa ja koko muuta alakertaa. Lisäksi olen aivan järkyttävän kiimainen koko ajan Onneksi kumppani on samoilla linjoilla ja aidosti ilakoi muuttuneesta ulkomuodostani. Hot hot ‍

Ostin tällä viikolla kirpparilla ekat minivaatteet. Tästä se sitten alkaa, valmistautuminen. Nyt viikkoja 25+2.
Mä oon kanssa kyllä normaalia halukkaampi ja seksi tuntuu paremmalta kuin ennen, vaikka ei ennenkään oo mitään vikaa ollut🤭
 

Yhteistyössä