Lokakuiset

Neuvolassa käyty taas ihmettelemässä. Kaveri oli ainakin sillä hetkellä pää alaspäin. Hän on kunnostautunut moukaroimaan virtsarakkoa, niin ilmeisesti tämä hoituu käsillä. Voinnit on olleet muuten ok, mutta töiden jälkeen iltaisin pitää edelleen ottaa nokoset että jaksaa johonkin klo 22 asti. Suklaahimo on iskenyt 😬

Me ollaan yritetty nimeä pohtia, mutta se on osoittautunut todella haastavaksi. Mulla oli vuosia kolme nimeä valmiina pojalle, mutta kaikki ne löytyvät nyt lähipiiristä 🙄

Kuukausi olisi vielä töitä. Odotan omaa aikaa niin innolla että pelottaa, että jos kaveri päättääkin tulla etuajassa 🙈😅 Kaikki valmistelut olen päättänyt jättää mammalomalle kun ei vaan jaksa nyt. Tai no vaavisängyn varasin.
 
Täällä 32+2, painoa tullut 11kg yhteensä. Tehtiin lähete vielä esh, koska kohtu ei mukamas olisi kasvanut kahden viikon aikana yhtään ja menee nyt alakäyrän alla. Mulla on nyt neljällä kerralla ollut aina eri mittaaja niin luulenpa että on siitä kiinni. Käytiin yksityisellä ultrassa ja kaikki ok, vähän sirompi tyttönen siellä on, itsekkin oon aika siro kokoinen mutta katsotaan koska aika tulee vielä taysiin. Nukun ihan tosi huonosti ja saatan valvoa 2-3h öisin niin oon ollut nyt sairaslomalla ku ihan puhki. Todennäköisesti oon nyt äippäloman alkuun ku eipä siihen enää kauaa oo. Mitäs muille kuuluu? Mietin et jos faceryhmä on huono ni mites whatsapp?
Wa-ryhmään voisin harkita lähteväni mukaan 👍

Sairasloma on tehnyt sen että pesänrakennusvietti on roihahtanut ja olen haalinut tarpeellisia kamppeita käytettynä jo kelpo määrän. Pieniä vaatteita, kantoliinan, itselle imetysvaatteet... Vaunut ja kaukalo vielä puuttuu, niitä kyttään torista kun tiedän jo, mitä haluan. Emmaljungan Duo Edget ilmakumirenkailla on todettu toimiviksi, ja Cybexin kaukalossa on viihdytty, joten niillä mennään. Nyt jälkiviisaana tietty harmittaa, että myin kaiken pois aiemmin.
Tuskin tämä(kään) etuajassa syntyy, mutta tuntuu silti turvallisemmalta että tarvittavat jutut on koossa hyvissä ajoin. Mites muiden hankinnat?
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Me ollaan eri mieltä nimestä, miehellä on tasan yks ehdotus ja mua vähän ärsyttää ettei ees harkitse muita🙄 mutta katsotaan, vielä ei oo päätetty. Meillä on aikalailla kaikki hankittu, pesänrakennusviettiä täälläkin. Yksi seinä maalataan vaaleanpunaiseksi🤭 mä en oo hankkinut vielä imetysjuttuja, mutta vauvalle on kaikki suurinpiirtein, kiitos tästä ahkeralle mummolle🤭 me ostettiin nord active lux vaunut ja cybexin turvaistuin. Mua jotenkin pelottaa ajatus kantoliinasta niin hankin repun😅 käyn vielä kontrollissa taysissa kuun lopussa, mutta yksityisellä käydessä kaikki oli ok ja tytöllä painoa 1851kg ja lapsivedet yms kunnossa. Oon pienikokoinen itsekkin niin se vissiin selittää pientä vatsaa. Vauva vastasi kooltaan 5 päivää pienempää kuin mun rv oli siellä käydessä. Itse oon painanut syntyessäni alle 3kg.
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Koin ahaa-elämyksen kun tajusin, että olen käyttänyt unipötköä väärään asentoon jo edellisen raskauden aikana. Löytyi oikea paikka polvien välissä ja kas kummaa ei olekaan enää vasen jalka kipeänä. Yritin aikaisemmin nukkua jotenkin siksak-asennossa.

Sen verran kätköjä käynyt läpi, että totesin laittaneeni kaikki alle 62 koot eteenpäin. Esikoisen kanssa aloitin vain äp kamoilla ja nehän ei riittänyt siinä vaiheessa kun sitä sinappia alkoi lentämään. No nyt on parit pikkukoot haalittu kirpparilta.

Huomasitteko tuon thl:n suosituksen ottaa hinkuyskätehoste raskaana?
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Joo mä huomasin suosituksen ja työni puolesta asia onkin kunnossa. Täällä alkaa olemaan vauvan huone valmis, kai sitä täytyy alkaa kohta katselemaan kasseja sairaalaa varten valmiiksi. Vähän jännittää torstain ultra että onhan pieni kasvanut riittävästi.
 
Mä en ollut kuullut tuosta hinkuyskäasiasta ja ihmettelen, ettei siitä puhuttu neuvolassa mitään vaikka viime viikolla kävin 🤔 THL:n tiedotteessa sanottiin että tehosteen voi ottaa myöhemminkin kuin tuo ohjeistettu aikaikkuna rv 16-32, joka on mulla nyt jo mennyt ohi.

Rykäisin tavarahankinnoissa eteenpäin ja nyt on kaukalo sekä vaunut. Pinnasängyn kaivoin vintiltä ja kunnostin vähän liimaamalla irtonaiset pinnat takaisin paikoilleen. Meillä on tuollainen oikeasti retro, jonkun käsintekemä pinnis jossa on nukkunut ainakin isäni, mahdollisesti myös hänen isänsä. Kuopusta varten sen aikanaan hioin ja maalasin kuntoon, nyt riitti pikku liimaus ja pölyjen pyyhintä.

Mulla on yöaikaan esiintyvää pistävää kipua nivusissa / alamahalla. Tuntuu samalta kuin pallean pistoskipu urheillessa, mutta paikka on väärä. Mitä enemmän olen päivällä liikkunut, sitä varmemmin kipu herättää. Ja lisäksi harjoitussupistuksia, tukalahkoja, mutta ei nyt varsinaisesti kivuliaita. Vauva on ihan mahdoton mönkijä, sen möyriminen oikeasti sattuu. Koitan tietty olla iloinen ettei ole tarvinnut huolehtia, tuleeko liikkeitä tarpeeksi. Välillä oma olo on ihan köntys ja valas, välillä sentään on niitäkin hetkiä kun raskaus ei häiritse olemista.

Joko on aika keskustella synnytyksistä? 🤭
 
Meidän neiti kasvaa ihan normaalisti, oli oikein erikoislääkäri ultraamassa Taysissa😊 painoarvio oli torstaina 2401g. Kovasti möyrii ja mua sattuu välillä myös. Pää oli jo alaspäin, musta tuntuu kyllä että liikkeet seilaa joka puolella vatsaa😅 voitte keskustella synnytyksistä, mulla ei kokemusta oo muutaku työni puolesta tiedän mitä siellä tapahtuu😅 aattelin mennä ihan avoimin mielin ja virran mukana, saa nähdä mitä on edessä😱
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Töiden loppusuoralla on sellainen kujajuoksu käynnissä, että ei paljon synnytystä ehdi pohtimaan. Toivottavasti vauva pysyy aikataulussa, että ehtii vähän saamaan ajatuksia (ja tarvikkeita) kasaan. On alkanut yöt olemaan vähän epämääräistä kieriskelyä ja toissa yönä olin jo ihan varma, että synnytys käynnistyy kun alkoi pistelemään alavatsaa.

Sen verran vahingossa tein valmisteluja, että hommasin prebirth öljyä millä voi alkaa viikolla 34 rassaamaan paikkoja ettei ne repeä 😅
 

Yhteistyössä