Lokakuiset 2007 (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin ilmoittaudun taas vaihteeksi… Tosin ei kuulu juurikaan uutta. Lääkekuurilla ja äitiyspolin seurannassa olen hepatoosin takia. Maanantaina viimeksi kävin verikokeissa, sydänkäyrällä ja ultrassa tarkistuttamassa Ipanan vointia. Kaikki toistaiseksi ok ja lääkekuurin ansiosta maksa ja sappiarvot laskussa. Perätilassa pikkuinen on edelleen, mutta vielä en ole osannut tehdä päätöstä synnytyksen suhteen. No, ensi viikolla on joka tapauksessa taas aika polilla, joten silloin varmaan palataan myös tuohon aiheeseen.

Myös Ipanalla on välillä selviä ”lepopäiviä”. Esimerkiksi eilen olin jo aika hermona, kun ei pikkuinen tuntunut oikein missään vaiheessa päivää liikkuvan kuin kovin vaisusti. Mutta illalla meno yltyi lopulta niin paljon, että sain huokaista helpotuksesta. Olen tietysti tuon hepatoosin takia erityisen huolissani Ipanan voinnista ja täytyy myöntää aika raskaita ovat nämä pari viime viikkoa henkisesti olleet, vaikka fyysisesti olo onkin siedettävä.

Mulla on vielä osa Ipanan vaatteista silittämättä, mutta aion kyllä silittää ainakin näin aluksi. Saa nähdä kuinka käy sitten myöhemmin…

Jellybeanille valtavasti onnea Irenen kotiutumisesta! Aivan ihanaa, että teidän pitkä odotuksenne on vihdoinkin ohi!
Ja toivottavasti saadaan pian ketjuun lisää vauvoja. Monilla on ainakin tosi lupaavia tuntemuksia…

Ilona & Ipana 35+4

moikkelis!!

jokos jellybean on kotiutunut? vaikka tuskin siinä ensimmäiseksi koneen ääreen ryntää kun saa vihdoin ja viimein vauvelinsa kotio. eikä kyllä muillakaan enään ihan hirveän pitkiä aikoja ole kun alkaa vauvoja ropsahtelee =) ja siitä se arki sitten alkaa =)

mä oon siivoillu ja touhuillu paljon tällä viikolla. huomenna otan loppurysäyksen siivouksen suhteen ja pesen lattiat ja pyyhin pölyt ja puhtaat matot sen jälkeen lattiaan. ja sitten sytyttelen niitä kynttilöitä joista täälläkin on ollut jo puhe.

vielä ei ole isommin jännittänyt perjantaita, ainoastaan lapsia alkaa olee jo nyt ikävä vaikka ne tuossa koko ajan vielä pyöriikin. kun kakkonen syntyi niin se ikävä sitä esikoista oli aivan järjetön. sit vielä hormoonit oli ihan sekaisin niin ei tahtonut sairaalalla itkusta tulla loppua kun miehet meitä oli siellä katsomassa ja kun kotiinlähdön aika heillä koitti. nytkin on vanhempi lapsista kovasti kysellyt että ethän ole sitten kauaa, miksi sun sinne täytyy jäädä, mun tulee kauhea ikävä jne... pienempi ei oikein osaa vielä ajatella että äiti menee muutamaksi (?) päiväksi pois kotoa. mut eiköhän siitäkin sitkeydellä selvitä =)
tietäis vain että kuinka kauan siellä joutuu olemaan. lääkäri sanoi että jos kaikki sujuu nopeasti ja hyvin, maanantai olisi hyvä kotiutumispäivä mutta jos ei käynnistys lähdekkään heti käyntii niin siinä sitten odotellaan. ja käski se lääkäri varautua siihenkin, kun sokerit mulla on mitä on, niin kun vauva syntyy saattaa siltä romahtaa omat sokeriarvot ja se lisää sairaalapäiviä parilla..no sen näkee sitten.

nyt laittamaan nuorempaa päikkäreille.. mä tuun vielä huomenna kurkkaamaan jossakin vaiheessa että onko uusia tulokkaita tullut maailmaan kun sitten tulee pieni breikki koneella käymisen suhteen.. ;)

jaksakaa hyvin!!

maxiina 36+5

Hei vaan! Yks kiukkuinen odottaja ilmoittautuu... Tai no nyt jo hiukan rauhoituin. Ensin ei toiminut toi mun kovalevy (siis tietokoneen ei ehkä aina kyllä omakaan..), kun yritin omalla levyllä käynnistää konetta ja sitten en taas muistanut noita himskatin salasanoja, kun sain koneen yhdellä toisella levyllä auki.

Miten sitä onkin niin lyhyt pinna taas. Mies ilmoitti äsken, että vie pojan töistä tullessaan suoraan mummulle illaksi, kun se on sopivasti matkan varrella eikä ehdi ajaa kodin kautta mennessään harrastamaan. Tänään oli siis poitsun hoitopäivä ja multa ei oikein toi hoidosta haku onnistu, kun pitäisi mennä monella bussilla. Mua taas ottaa suunnattomasti päähän, koska olin suunnitellut kaikkea touhua itselleni ja poitsulle illaksi ja nyt se meni ihan mönkään. Mutta pääsenpähän jatkamaan ikkunoiden pesua. Totesin yhden ikkunan pestyänin, että toi pesu onnistuu ilman kiipeilyä joten taidan pestä noi kaikki ikkunat sitten tässä illan aikana. Tosin yläkarmit jää pyyhkimättä, mutta en viisti alkaa tuolilla taiteilemaan.

Mulla ei ole edelleenkään mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ja erilaista hommaa vielä piisaa joten mikäs kiire tässä itse asiassa onkaan. Olen jo ihan asennoitunut siihen, että vauva ei vielä synny pitkään aikaan. Olen myös saanut paremmin taas öisin nukuttua, kun menen suosiolla vasta aika myöhään ja tosi väsyneenä nukkumaan, enkä ollenkaan ajoissa sänkyyn pyörimään.

Eilen supisteli aika paljon, kun käytiin pojan kanssa perhekerhossa ja lykin sitä rattaissa ja olin muutenkin koko päivän jaloillani, mutta tänään on taas mennyt ilman supistuksia. Keltaisia limalönttejä tulee aina välillä, kuten on tullut jo viime viikosta asti, mutte en osaa sitä limatulppanakaan pitää, vaikka muiden kuvausten mukaan vois kai sitäkin olla? Esikoiselta en mitään limatulppaa edes havainnut.

Maxiinalle tsemppiä käynnistykseen ja Jellybeanille onnea Irenen kotiinpääsyn johdosta!

Sini 37+5

Hei, mullakin on jo 39 täynnä, muttei mitään merkkejä, joten elkää huoliko;-)) Mä varaudun jo nyt henkisesti "ylimenoon", etten sit panikoi tässä koko viikkoa, että alkais jotain tapahtua.

Vitsi kun mä olen jo odotellu niin pitkään kun kaikki lääkärit / th:t ja kättärit sanonut että kyllä syntyy piahkoin tätä hoettu jo 32 lähtien ja nyt sit ollaan 39 raskausviikolla eli sinällään olen ollut varautuneena synnytykseen jo tuolta rv 32. Ja 36 viikolle makoilin ja 2 viikkoa ollaan jo toivottu että syntyisi, siksi suhtautuminen tämä. Nyt kyllä jo ajatelen että menee yli varmaan. =).

Ainiin kävin tänään neuvolassa ja kysäisin poliseurannasta ja th soitti polille, olivat siellä vihoissaan että olisi pitänyt käydä minulla jo 38 arvioimassa vauvan koko kun on sokeriseurantaa ja sit sain huomenna kello 10 ajan synnärille siellä tehdään sit paino-arvio vauvalle.

Maxiinalle paljon voimia käynnistykseen, toivottavasti alkaa jotain tapahtumaan jo ensimmäisestä yrityksestä! Itsekkin mietin paljon, että kuinka kova ikävä sitä tulekaan esikoista kohtaan siellä sairaalassa. Muutenkaan en ole hänestä paljoa erossa ollut ja sitten synnytyksen jälkeen hormoonit sekottaa päätä lisää... toivottavasti koko sairaalareissu ei mene vain itkiessä! Niin ja tottahan sitä varmasti on onnesta sekaisin myös uudesta tulokkaasta. Kamalaa aina ressata kaikkea valmiiksi!!

Jellybeanille hurjasti onnea Irenen kotitumisesta!!!!

Mä kävin kanssa tänään neuvolassa ja painoa oli tullut 1,2kg VIIKOSSA! Että tästä se nesteiden kerääntyminen sitten taas alkaa, mutta onneksi ei sitä varmaan kauheasti kerkeä enää tulemaan! Nesteistä varmaan nämä hikoilukohtauksetkin johtuu. Muuten kaikki oli ok ja terkkarina olikin sijainen, että ei kovin paljoa tullut keskusteltua mistään.

Mä silitin varmaan reilut puolivuotta esikoisen kaikki harsotkin, mutta sitten jossain vaiheessa tuli tappi vastaan, kun niitä oli pesussa yhtäaikaa 17! Että nyt en varmasti ala silittämään yhtäkään harsoa, vaikka muuten en osaa olla silittämättä vaatteita... mutta katsotaan miten sitten kerkeää ja viitsii. Joskus olisi vaan hyvä hiukan höllätä tota päätä kiristävää vannetta... =0)

Juulia rv 38+3

Sehän se juuri pahinta kun joutuu esikoisesta eroon. Silloin kun jouduin olemaan sairaalassa sen 2 viikkoa niin kyllä oli toosi kova ikävä ja iltaisin etenkin itketti. Lauloin aina puhelimen kautta unilaulun tytölle, kun vieruskaveri oli suihkussa ja aina kun puhelimen suljin itkin ikävää. Toivottavasti ei sit vauvan kanssa tarvitsisi olla kuin korkeintaan 3 päivää sairaalassa ja pääsis sit kotiutumaan. Onhan sitä synnytyksen jälkeen kyllä muutenkin hormoonihuuruissaan että saattaa olla itkua kaikki päivät sairaalassa. Tutkittuhan on että monella synnyttäneellä tulee ainakin 3 päivää synnytyksen jälkeen pietä alakuloa joka sitten katoaa joidenkin päivien päästä.

Tässä pari tuntia sitten kotiuduttiin.. Vaavi itkeskelee vähän väliä, vaikka keskolassa ei melkein ikinä itkenyt. Vissiin kun uusi paikka ja kaikkea. Taitaa tulla melko unettomia öitä. :)

Onnea vielä Jellybeanille vaavin kotiutumisen johdosta! Kyllä neiti varmasti pian tottuu uuteen kotiin ja pääsette aloittelemaan vauvaelämää oikein kunnolla.

Mulla on ollu jotenkin tosi alakuloinen päivä. Viime yönä nukuin osan aikaa sohvalla, kun esikoinen mönki meidän väliin, enkä raaskinut patistaa omaan sänkyyn, kun on kipeä. En oikein tahdo saada siinä sitten itse nukuttua. Kummasti se edellisyön valvominen tuntuu vieläkin väsyttävän. Yleensä sitä kuitenkin nukkuu edes vähän, silloin en nukkunut ollenkaan. Kai tämä alakulo johtuu väsymyksestä. Miehellekin olen sanonut jo monta kertaa, että voisko olla hiljaa, mä en jaksa kommunikoida.

Mä silitän edelleen kaikki esikoisen pyykit. Jotenkin en vaan osaa luopua tavasta. Jollakin tapaa ne vaatteet tulee mun mielestä kivemman näköisiksikin, kun ovat sileitä. (Kai mulla on joku ruuvi löysällä.) Ehkä sitten tulee luovuttua esikoisen vaatteiden silityksestä, kun alkaa tulla vauvan vaatteita, aika näyttää. Mä oon muutenkin siisteyden ja semmosen suhteen omien tapojeni orja, enkä tahdo pystyä millään löysäämään, vaikka ehkä tarvetta välillä olis. Äsken just vahtasin olkkarin ikkunaa, kun siinä on jotain viiruja (pesin ne muutama viikko sitten) ja mua ärsyttää tommonenkin ihan suunnattomasti. Koko ajan tulee sitä vahdattua.

Huomenna tarttis jaksaa siivoilla taas pedit kuntoon. Tuntuu, että koko ajan sais jotain paikkaa siivota ja puunata. No ei siitä sen enempää.

Meillä muuten vauvan kooksi arveltiin eilen 3,1 kg eli aika pikkuinen ihminen on tulossa. On kuulemma hiukan keskivertoa pienempi. Esikoisen painoarvio päivää ennen synnytystä eli rv 38+2 oli 3,7 kg ja poika painoi 3410 g. Eli toinen tulokas on ainakin pikkuisen pienempi. Just muuten vasta tajusin, että kaikissa papruissa lukee, että esikoinen syntyi rv 38+2 ja niin itsekin muistelin, mutta oikeasti poika syntyi rv 38+3. Menin synnärille tuolloin 38+2, joten kai se siks on jokapaikassa väärin. No, tuollakaan nyt ei ole mitään merkitystä.

Nyt taidan mennä sohvalle kattoon töllöä. Toivoisin jo niin kovasti, että tämä vaavi kohda syntyis. Jotenkin alkaa tämä maha nyt toden teolla ahdistaa. Mutta eipä tänään ole mitään ihme merkkejä synnytyksestä ollut, muutakuin että limatulppaa kai irtoaa, joten toivoa ei taida olla. Huomen aamulla onkin taas neuvola.

Hyvää yötä kaikille mammoille!

Aurinko: Tuossa lueskelin sun juttuja ja naureskelin että löysin itsestäni aika paljon samanlaisia piirteitä juuri tuon järjestysksen suhteen. esim. Musta oli kauheaa luopua kaikkien vaatteiden silittelystä ja aina kun silittelin ja meinasin lopettaa selittelin itselleni ja miehelleni miten mukavan tuntuiseksi ja nätiksi vaatteet ja tyynyliinat tuleva ja niinhän ne tulevatkin en edes valehdellut itselleni, mutta oli niin paljon hommaa muutenkin kun muutettiin jatkuvaan ja nyt tämä omakotitalo ja kaikki remontoinnit ja pihanlaittelut on verottanut aikaa niin paljon ettei ole kyllä yksinkertaisesti ehtinyt. Mut täytyy sanoa että oon tosi järjestelmällinen ihminen ja tykkään kun asiat on järjestyksessä ja hoidettuna vasta sitten pystyn rentoutumaan. Nykyään olen koittanut tietoisesti hiukan rennommin ottaa asioita.

Minä kävin siellä synnärillä ja ottivatkin ekana käyrää, vauvan sydänäänet oli hyvät, supistuksia ei piirtynyt. Lääkäri katsoi kohdunsuuntilanteen ja arvatkaapas.... siellä on paikat jo aivan valmiit kohdunsuu oli avoinna jo 4-5 cm ja lääkäri totesi että kun kotiin lähdet ja alkaa supistella on parempi tulla heti tänne eikä jäädä odottelemaan sillä vauva tulee vauhdilla maailmaan. =D Vähän kyllä jännittääkin ehtiikö sitä synnytyssaliin sitten, miehelllä menee vartti tänne ajaessa töistä ja toinen vartti synnärille mentäessä ja sitä ennen pitäisi äitinikin olla täällä katsomassa esikoista. Synnytys onkin sit lähempänä kuin mitä edes uskalsin ajatella. Vauvan paino-arvio oli 3500 grammaa.

Niiskulainen rv 39+1

Pikkuhiljaa alkaa asettua elämä uomiinsa. Nuo kolmen tunnin välein olevat syötöt rytmittää päivää. En tiedä miksi imetys ei ole onnistunut kertaakaan sairaalasta lähdön jälkeen. Siellä sujui niin nätisti ja vauva osasi itse haukata oikean otteen, mutta nyt se on totaalisesti hukassa. Maitoa tulee nyt enemmän sen Primperan-kuurin ansiosta, niin mietin että liekö rinta niin täynnä ettei saa kunnolla otetta.. Hmm..

Heippa!

Kovasti onnea Jellybeanin pikkuruisen kotiin pääsystä! Ihanaa <3
Toivottavasti saat imetyksenkin sujumaan.

Niiskulaisella näyttääkin sitten tilanne jo aikas hurjalta :-) Vau!
Toivotaan sinne nyt supistuksia ja ei liian hätäistä synnytystä!

Lumi on tainnut jo kadota synnärille???

Täällä ei mitään ihmeellistä. Supisteluja on kyllä aika paljon, muttei mitään kivuliasta. Pientä tuhrua havaitsin yhtenä päivänä ja sen jälkeen valkkari ollut runsaampaa.
Huomenna käväisen äippäpolilla tarkistuttamassa lapsiveden määrän, kun terkan kanssa oltiin molemmat sitä mieltä, että vettä tuntuu olevan jo aikas vähän. Kiva käydä samalla kurkkaamassa vähän vauvan kokoa. Toivottavasti vettä kuitenkin riittävästi, ettei joudu käynnistykseen.

Nyt ei ehdi muuta.

Tehis rv 37+4

Moiks!

Onnea Jellybean! Ihanaa kun ootte saaneet tytön kotiin! Alku aina hankalaa... vai miten se sanonta nyt menikään. Mulla esikoisen kanssa oli ainakin vaikeuksia imetyksen kanssaa jos rinta oli "liian" täynnä maitoa, vauva ei saanut silloin kunnon imuotetta. Josko helpottaisi jos ensin hiukan pumppaisit pois "liikoja" maitoja? En osaa neuvoa...Toivotaan, että kaikki alkaa sujumaan hyvin.

Mulla ei mitään ihmeeempää. Odottavan aika on pitkä!!! Sais jo nää pikkuiset syntyä. Tän mahan kans alkaa olla jo niin tukalaa. Alkuviikosta painoarviot 2,4 ja 2,9kg. Molemmat raivotarjonnassa tai toinen on melkeinpä poikittain mahassa.
Turvotusta tullut nyt kovasti. Tosin paino laskenut viikossa 200gr. Sf-mitta maanantaina 40. Senpä takia tällä vkolla ylimääräinen neuvolakäynti, meen sinne tänää iltapäivällä. Äitipolille taas ensi viikolla, kunpa ei enää sinne tarvis mennä vaan nää alkaisi jo syntymään. Vaikka mitään "oireita" siihen suuntaan ei edelleenkään ole...
Yöt menee jo tosi huonosti. Ja viime yönä esikoinenkin vielä valvotti, kun on kipeenä.

Mutta eipä tässä auta kun odotella!

Pia rv 36+4

Odottelen tässä vauvan heräämistä rintakumin ja rintapumpun kanssa. Siis eihän imetys voi kuin seinään loppua, kun kerran sairaalassa sujui niin hyvin. Tyhjennettyä rintaa lupsuttelee ihan hyvin, mutta raivoaa tietenkin kun mitään ei tule. Siis vian täytyy olla liian pinkeässä rinnassa. Vaikkei ne kyllä erikoisen pinkeiltä tunnukaan, mutta maitoa tulee kaksinkertaisesti se määrä kuin sairaalassa joten kai se voi vaikuttaa. Jos ei ala sujumaan niin rupean soittelemaan keskolaan ja neuvolaan. :)

Jellybean: Niin kannattaa kyllä soitaa sinne jos tuntuu siltä sieltä osaavat toivottavasti neuvoa ainakin pitäisi osata. Muistan itsekkin että esikoisella oli kauhea raivoaminen jos tissit oli liian täynnä. Ei kannata kuitenkaan koko tissiä tyhjätä, itse tein niin että lämpimässä suihkussa käsin "lypsin" hiukan tissejä tyhjemmäksi. Esikoinen ei myöskään tykännyt että jos liikaa tisseistä maitoa alkoi tulemaan vaikka kunnon otteen saikin.

Ei ole vielä kunnolla alkanut supistelemaan, mut kyl luulen että syntyy nyt kuitenkin viikolopun aikaan....luulisi ainakin kun on jo näin hyvällä alulla

täälläpä minä vielä kököttelen! Ei mitään uutta raportoitavaa...
nukuttaa ihan pirusti..toissapäivänä olin nukkunut n. 9h yöunet ja sit päälle piti nukkua vielä kahdet 2h päikkärit. tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ok paitsi hemppa laskenut 108. Rautatabletteja ostamaan siis...
maha painaa ja alapäätä jomottelee ja vihloo. kävely vaikeaa ja alamahassa outo jatkuva repeämisen tunne ??? supistuksia tulee joka päivä..välillä kivuttomia ja välillä kipeitä. Saispa tuo jo tulla...raivostuttaa!

Maanantaina on sit se äitipoli aika ja toivottavasti käynnistävät! Lapsivettä on vissiin tosi vähän. neuvolan tätikin kokeili ja sanoi että tosi pinkeä on tuo maha....mut katsotaan.

Niiskulaiselle tsemppiä!!! aikas jännä tilanne!

Hei yks kysymys siitä kohdunsuun avautumisesta. Oonko ymmärtäny oikein että ois niiku sisempi ja ulompi kohdunsuu?? sisä- ja ulkosuu?? Että kumpi suu sieltä aukee eka ja kumpi sitten vai onko ne yks ja sama. Siis onko esim. niiskulainen sulla nyt se tilanne et se yks ja sama kohdunsuu on avautunut 4-5cm ja sit ku on 10cm ni ponnistus alkaa? Joo...kuulostaapa typerältä nämä kysymykset. No, antakaa anteeks, heräsin just päikkäreiltä!

Ja semmosen vanhankansan keinon kuulin miten saa synnytyksen käyntiin niin on saunoa ja syödä läskiä!! (pekonit kehiin!)
Sit voi massua suihkutella vuoroin kylmällä ja vuoroin kuumalla vedellä, sekin saattaa auttaa.
Sit kyykkiminen on hyvä keino kuulemma...vauvan pää painaa alemmas kyykkyasennossa..
Vadelmanlehtitee saattaa auttaa käynnistymisessä.
sitte on ne kolme ässää SSS

mut tuntuu että eipä taida poppaskonstit auttaa. En edes jaksa kokeilla!

Lumi & Aape yksiössään rv 38+6 Huomenna 39 täynnä!!!

Lumi: Mulla ei tuota kohdunkaulaa ole lainkaan enää eli riittää kun 10 cm on auki niin saa ja alkaa ponnistuttamaan. Ja tosta kohdunsuun avautumisesta, mulla se aukesi ensin sisäsuulta silloin kun oli se ennenaikaisuudenuhka ja on kai hälyyttävämpää kuin mitä ulkosuulta aukeaminen, eli kumminkin päin voi tapahtua tuo aukeaminen yleensä kuitenkin kait ulkosuulta.

Vitsi nyt alkoi supistelemaan, mut ei kauhean kivuliaita...lääkäri kyl sanoi et heti pitäisi lähtee vaikkei kivuliaita....himskatti kun just soitin miehelle että on tunnin pitempään et korvaisi niitä osan jo niistä 2 tunnista mitä tänään oltiin siel synnärillä.

Niiskulaisella kuulostaa jo lupaavalta! Sain toisesta rinnasta syömään, mutta toista hylkii edelleen. Mutta hyvä alku on kuitenkin. Maanantaina on jo neuvolasta tulossa kotikäynnille, että ei oo siihenkään kauan aikaa.

Onnea Jellybean Irenen kotiin saannin ansiosta! Irenellä on nyt paljon uutta opittavaa, kun pitää tutustua omaan kotiin ja toivottavasti se imetyskin lähtee siitä pian sujumaan!

Niiskulaisella on kyllä jännät paikat ja Maxiinalla huomenna, että ens viikolla meillä on listalla todennäköisesti Irenelle jo monta vauvakaveria! ;)

Mulle on tullut nyt turvotusta ihan selvästi, eikä sormukset liikahdakkaan enää. Samoin olo tuntuu kankeammalta, että ihan tän viikon aikana on toiminta muuttunut hankalammaksi. Aamupäivän pienen kävelylenkin lopunki laahustin ihan etananvauhtia. Ja edelleen huusholli aivan keskeneräinen ja kaikki siivoukset tekemättä. Jotenkin tää kotona olo saa munt vaan laiskemmaksi, kun normaali arkirytmi on muuttunut. Josko nyt jaksais ees alkaa silittämään noita vauvanvaatteita, että tulis nyt ainakin sen ekan kerran pehmeetä pikkuisen päälle, jos äippä ei jatkossa laiskana silittäjänä jaksa. ;)

Iikka ja Nasu 36+2

Olen kyllä melkoinen laiskamato kun ei edes käynyt mielessä että silittäisin pikkuisen vaatteet..

Jospa tämä vauva-arki jatkuisi yhtä helppona kuin mitä tämä vuorokausi on ollut. Kolmen tunnin välein vaan ruokaa nassuun ja samalla katotaan vaipat niin se on siinä. En siis kuitenkaan kyselemättä kolmen tunnin välein rupea ruokkimaan, vaan sellainen näkyy olevan Irenen rytmi. Ei ole itkenytkään kertaakaan, ainoastaan kun alkaa nälkä tulla niin parkaisee muutaman kerran ja syö nyrkkejään niin tietää laittaa ruokaa. Pitää ihan puuta koputaa, kun varmaan ei jatku yhtä helppona..

täällä on taas jännät paikat, niiskulaisella ainakin. voimia koitokseen =) samoin kaikille muillekin, toivottavasti pääsette muutkin pian tositoimiin, kun tää odottavan aika alkaa olee pitkä.

mä olen nyt siivonnut kuin viimeistä päivää, enään puhtaat petivaatteet ja sit sauna päälle. täytyis kyl käydä vielä nopeasti ostoksilla että saa huomenna jotain lehtiä tms. mukaan. ihme kyl mua ei ole vieläkään jännittänyt, yöllä en kyl saanut kauheasti nukuttua mut enemmänkin pyöri kotiasiat mielessä, mites ne täällä sitten oikein taas pärjää kun oon sairaalalla... hyvinhän ne pärjää mut mielessä pyörii siltinkin. =) niin ja varmaan laukku mukaan sairaalaan täytyisi vielä pakata ;o)

mä toivottelen nyt kaikille loppuviikkoa ja viikonloppua, toivotaan että pian saadaan pikku-irenelle seuraa =)

maxiina rv 36+6

Ihanaa jellybean, että teillä alkaa sujumaan! Ja onnea kotiintulosta minunkin puolestani!

Niiskulaiselle ja Maxiinalle peukut, jospa huomenna on sitten iltaan mennssä molemmilal vauvat kainalossa!

likka: turvotuksesta...Minulla on käsissä aivan hirvittävä tilanne. Tiistaina saumasin raksalla lattioita kontallaan tuntikausia ja illalla tiesin niin tehneeni... Mulla on nivelet sormissa, tyvi ja keskimmäinen nivel, aivan raivokipeät ja kädet koko ajan kuin tulessa. yölllä ei sormet edes taipuneet koukkuun asti. neuvolatädin mielstä kasvoissa turvotust akans, mutta nilkat ovat normit oikeastaan. Tukisukat on kyllä jokapäiväisessä käytössä. Kyllä mä noista käsistä huolimatta olin tänäänkin lattian pesussa raksalla ja lisäksi hioin ja entisöin keinuhevosta vauvan huoneeseen. Ei vaan osaa olal tekemättä mitään....

Ensi viikon perjantaille sain kutsun sinne synytystapa-arvioon. Jospa pasi pysyisi kyydissä sinne asti. Nyt viikonlopun yli ollaan porukoiden koiranvahtina, että siksikin saisi olla vielä syntymättä.

Lumi: minulla on kohdunkaula hävinnyt kans ja kohdun ulkosuu on sormelle auki. ja tämä tapahtunut melko huomaamattomilla supistuksilla. Se on varmaan "normaali" järjestys, eli ensin avautuu ulkosyrjältä ja sitten kokonaan. Niiskulaisen tilanteessahan just voi tosi nopeasti sitten aueta ponnistusvaiheeseen asti, siksi kehoittavatkin heti synnärille, kun supistelee säännöllisesti.

Ei muuta tällä erää...

Ahaa, sitä vielä, että aloin nyt vihdoin puuhaamaan sitä synnärikassiakin valmiiksi, kun oli tapahtumia siellä kohdunsuulla ollut...ja supistuksiakin kuitenkin päivin öin on, vaikkeivät kipeitä juuri olekaan (mikä on kenellekin kiepä??). Äitini esikoine non syntynyt sairaalaan aulassa, eli melko nopeaan tahtiin...

No, kai sitä jotain mukaan keksii pakata. Vauvan vaatteet on kyllä jo tiedossa ja omassa kassissaan turvakaukalossa :)