Lokakuiset 2007 (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hälytin jo miehen paikalle, mut sit loppui supistelut eli olen edelleen kotosalla. Tänään tulevat miehen vanhemmat tänne, että jos yöllä tulee nopea lähtö niin ovat täällä esikoista katsomassa. Minun vanhemmillani on huomenna lauantaina hääpäivän 29 vuosipäivä ja aikovat mennä huomenna syömään, joten arvelin että parempi jos saisi järjestetyksi esikoisen hoito muuten. Anoppi sai sovittu niin työnsä että sai näin hoidetuksi.

Minulla kyllä välillä on sellaista supistuksen tunnetta, mutta en viittis mennä sinne sairaalalle, kun ei sielläkään mikään mukava ole olla mielummin kotona mahdollisemman pitkään, toivon vaan ettei sitten tule liian kiire.

Hyvä että jellybean sait Irenen syömään tissistä, kyllä se siitä. Ai niin Jellybean onnea Irenen kotiin saamisesta ja oikein ihanaa vauvantuoksuista arkea nyt, sitä täälläkin jo odotellaan.

Nyt katsomaan salkkareita =))

Toivottavasti Niiskulainen pääsisit jo tosi toimiin! Onneksi teillä on synnäri niin lähellä, että luultavasti kerkeät sinne, vaikka mikä paniikki iskisi...

Mä oon kanssa kauhea siisteys intoilia ja kateellisena luen teidän muutamien juttuja, kun vielä jaksatte niin kauheasti siivoskella! Mullakin ois kauhee tarve puunata kaikki paikat kuntoon ennen vauvelin syntymää, mutta en vaan yksinkertaisesti pysty enää tän vattan kanssa paljoa tekemään. Lonkat ja nivuset särkee ja lonksuu ainakin näin iltaisin samoin selkä. Vattaa ja reisiä polttelee pitkin päivää ja hiukan tulee kivuttomia supistuksia. Esikoisen kanssa yritän jaksaa leikkiä ja käydä ulkona päivittäin + normaalit kotihommat päälle, mutta sitten aina iltaisin olo on aikast raihnainen. Onneksi mies osallistuu ja auttaa kotitöissä kiitettävästi! Olo onkin ollut todella hyvä melkeen koko raskauden ajan, että onneksi nää vaivat on tullu tässä loppumetreillä vasta!

Liikkuuko teillä muuten vauvat nykyään enemmän? Musta tuntuu, että vattassa on pyörinä melkein jatkuvasti päällä... kai se asukkikin on jo niin iso, että senkin takia liikkeet tuntuu niin hyvin. Terveydenhoitaja veikkasi vattan päältä kokeillen noin 4 kiloista... jelppava!

Juulia 38+4

Täällä ollut touhukas päivä, aamulla päätin, että siivoan koko huushollin samantien, en vain sänkyjä. Ja siinähän sitä urakkaa oli kerrakseen, kyllä jo vessan ja kylppärin pesu teki tiukkaa. Ennen tapaturmaa mies yleensä hoiti ne, nyt kaikki on mun harteilla. Välissä kävin neuvolassa ja kaikki ok. Esikoinen on ollut nyt kipeänä alkuviikosta ja päätettiin päivällä, että viedään illalla varmuuden vuoksi lääkäriin ja siellä paljastui korvatulehdus. On ollut kovin itkuinen, mutta muuten ei valita. Olis helppo, kun sanoisi, että korva kipeä, mutta ei kai osaa vielä sillai valittaa. Saatiin sitten antibioottikuuri. No siinä mielessä hyvä, että varmasti lääkkeillä ainakin paranee, olisi kiva, kun olisi terve kun vauva syntyy. Pääsee sitten katsomaan meitä synnärille. Toivotaan, että alkaa nukkua paremmin, kun lääke puree. Nyt on kaikki nukuttu huonosti, kun tulee yöllä meidän vanhempien väliin, meinaa tila loppua 140 cm:stä sängystä.

Selkää vähän jomottaa ja supistelee kivuttomasti, johtunee siivouksesta. Illalla taas laittelin kynttilöitä palamaan, ihana kun on paikat kunnossa, hetken aikaa ainakin. Ny taidan mennä nauttimaan kynttilöiden loisteesta ja odottelen miestä suihkusta, jos vaikka avais mulle sitten suklaalevyn (on hällä jemmassa).

Aurinko 37+3

Niiskulaiselle kovasti tsemppiä, jos pääset yön aikana vaikka tositoimiin.

Huomenta!

Täällä aivan erityisen inhottava ja huono yö takana!
Kävin eilen ostamassa niitä retafer-rautatabletteja ja ne pitäs ottaa mielellään ei aterian kanssa.Otin sitte kymmenen aikaan tyhjään mahaan yhen ja menin nukkumaan. No, kahentoista aikaan heräsin tosi huonoon oksettavaan oloon. Siinä sitten kolmeen asti valvoin. Yökin ja ripuloin...huhhuh.. kaiken lisäksi alkoi supistelemaan siinä samalla. Sit alko helpottamaan ja torkahdin sohvalle. No siitä kolmesta eteenpäin nukuin vaan puolen tunnin pätkissä ja heräsin seitsemältä sitte.
Nyt on vähä semmonen höntti olo. Maha on ihan tyhjä ja vähän niiku ois huono olo.
Siinä retafer-ohjeessa oli että jos tulee sivuvaikutuksia niin voi ottaa ruuan kans..mut enpä tiedä. Oli kyllä niin kamala kokemus että en ehkä tohdi niitä enää syödä. Korkeintaan tänään kokeilen puolikkaan tabletin ottaa ruuan kans. Katsotaan...

Tuli vielä mieleen et joillakinhan synnytys kun on käynnistymässä niin menee maha sekaisin?? :D taas toiveajattelua!!!

Mä ihan luulin et niiskulainen ois lähteny synnärille :D eihän sitä tiedä vaikka oot nyt yön aikana lähtenyt! Tsemppejä!

Jellybeanille onnea vauvan kotiinpääsyn johdosta!

Vien tänään esikoisen (5v) erikoishammaslääkärille kun alahampaita on lähteny ja uudet ei meinaa mahtua kasvamaan tilalle.... ainakin jossain vaiheessa ne repäsee sit ne alakulmahampaat veks että mahtuu kaikki kasvamaan...sit ehkä myöhemmin laitetaan oikomishoitoon..jotkut raudat tms. vähän säälittää :( sitä jännittää aika paljon. Mut onneks ne puuduttaa tietenki jos jotain revitään.

Eipäs tässä paljo muuta. hyvää perjantaita kaikille!!
Ihme ja kumma miten viikot menee niin nopeasti!! (onneksi!!) siis TAAS on viikonloppu!!! JIPPIIIIII!!!! Vaikka eipä tuolla paljo eroa ole onko arki vai viikonloppu ku joka tapauksessa on vapaata. Kaikista ihanin asia vaan on se että mieskin on kotona :D

Ja tänään Aapella enää yksi viikko "vuokrasopimusta" jäljellä :D rv 39+0
kohta tulee häätö!

Eilen sokeritestissä käyty ja litku pysy just ja just alaalla. Ja tittititidii arvot olivat hyvät!! Minä jo pahinta pelkäsin kun tuli niin kumman tuskanhiki siinä loppuajassa ja sitä kesti monta tuntia.

Täällä ollaan synnyttämään jo menossa... epistä ei vielä ole lokakuu hei... kyllä täällä ainakin tuntuu että varmaan odotetaan marraskuuhun asti ennen kun syntyy. Toivottavasti mulla on sillon täällä vielä seuraa!!!

Se olisi siivous päivä se... jospa se vaikka saisi jotain edeistystä aikaan kun tämän talon jaksaa siivota kokonaan... (toive ajattelua)

Ainu viikoin 35+2

Ainu!
Jännä miten ihmisillä on erilaiset makuaistit :D siis ..mun mielestä oli tosi hyvää se litku! Sai vielä valita että ottaako lämpimänä vai kylmänä ja mä kylmänä otin. Janotti vielä niin pirusti niin ihan onnessaan vaan join sen :D Mun mielestä se maistuu ihan kokikselle jossa on semmonen hienoinen yskänlääkkeen sivumaku. No, täytyy myöntää, en kyllä huvikseen omalla ajalla sitä jois mutta ei se mitään kauheen pahaa ollu.
Mulla kans sisko kävi siinä sokerirasituksessa ja se kans ihan yökkien joi sen litkun.
Mut kiva kuulla että arvot oli sulla hyvät.

Hei nyt en muista yhtään että miksi maxiinalla käynnistettiin se synnytys?? Eiks se tänään käynnistetä?? vähän kait jännää!!!! pidetään peukkuja heille että kaikki menee hyvin! Varmaan ensi viikolla tulee sit lisää vauva-uutisia täältä suunnasta ja varmaan myös niiskulaiselta.
Jotenki aivan epätodellinen olo että kohta se vauva on tässä sylissä :D aivan ihana tunne! Enää ei edes hermostuta että millon se syntyy..ei tässä jokatapauksessa enää kauan mene.

Heippa vaan! Täällähän on juttua tullu. Eilen illalla lähdettiin synnärille supistelujen vuoksi, kätilö katsoi kohdunsuu ja tilanne oli sama kuin eilen aamulla, mut supisteluja piirtyi käyrille 6 minuutin välein usemman tunnin. Oltiin yötä siellä ja vielä nukkumaan mentäessä supisteli aivan kauheana, mut nukahdin kätilön antaman panadolin ja unilääkkeen vaikutuksesta ja yöllä herätessä ei enää oikeastaan supistellut laisinkaan ja aamulla vielä vähemmän. Nyt oon kotona odottelemassa josko supistelut alkais taas ja päästäs tosi toimiin, mieskin meni töihin taas...on tää kyllä. Minä kun luulin että toinen laps syntyy vähän nopsempaan kun alkaa syntymään. Ekan aikaan kun ensimmäisen kerran alkoi supisteluja tulemaan säännöllisesti niin sit myös jäätiin synnärille ja vauva mukana päästiin kotiin.

Niiskulainen 39+2

Maxiinallahan tosiaan on tänään se käynistys eli ainakin jolla kulla vauva tulee tänä viikonloppuna toivon mukaan.

Täälä supistellut pian kymmenestä asti! Eivät kestä kauaa, mutta tulee aika tiheään tahtiin. Selkää särkee ja menkkamaista jomotusta, eli aivan kuin kuukautiskipuja. Plus vielä reisiä särkee. Oksentanutkin oon kerran ja etova olo jatkuu. Supistukset on vielä siedettäviä ja panadolin otin äsken, saa nähdä auttaako mitään. Tää on ensimmäinen kerta, kun on tälläinen olo. Tais eilinen peiton heiluttelu tehdä tehtävänsä ;) Rv 37+6

Eilinen oli sitten jotain alkuhienostelua ja tänään alkoi sitten se vauva-arki.. Juosta on saanut pää kolmantena jalkana. Vielä juuri tämä päivä kun miehen piti mennä päiväksi töihin. Yöllä en nukkunut silmäystäkään kolmen jälkeen ja sitä ennenkin vain muutamia lyhyitä pätkiä kun piti kaikki syötöt hoitaa yksin. Ja yhdessä syötössä menee pumppauksineen vähän päälle tunti, ja niitä siis kolmen tunnin välein.. Mutta positiivista on, että imetys on alkanut sujumaan. Ei enää hylji toista tissiä ja eka kertaa kokeilin, että annan molemmista rinnoista enkä anna pulloa päälle, että kuinka kauan pitää nälkää. On siitä jo mennyt pari tuntia, eli vissiin on rinnoista saanut lähes sen verran evästä kuin pullostakin. Ikävää vain on, että mahavaivat vissiin piinaavat kun vääntelehtii, röyhtäilee ja piereskelee, eikä sylistä pystyasennosta kärsi laskea minnekään. Tulisi se mies jo, niin voisi sille lykätä nakin vähäksi aikaa!

Koko ajan alkaa kuulostaa lupaavammalta, että ketjuun piankin putkahtaa seuraava vauva. Ihanaa!!

Hyvää päivää kaikille!

Täällä ollaan vielä, viimeyönä nukuin tosi hyvin. Tänään siivoilin jo ja käytiin uudessa ostoskeskuksen avajaisissa. Nyt äskön vessassa käydessä huomasin että viimesitään nyt tuli kunnon limatulppa, nyt se oli sellainen valkoinen ja pitkä sitkeä limalöllö...tiedän kuulostaa tosi kivalta =) mut siis jotain on taas tapahtunut ja nyt vaan odottamaan kunnon supisteluja.

Nyt meen laittaa ruokaa pöytään, meni tänään näköjään pikkasen myöhäseksi lounas.

Niiskulainen 39+3

Onpas täällä ollut hiljaista koko viikonlopun. Liekö porukkaa lähtenyt jo synnyttämään?!

Täälläkään ei mitään uutta ole. Paikat on tosi turvoksissa. Tällä viikolla pitikin sen takia käydä 2xneuvolassa ja kerran äitipolilla. Kaikki muuten kuitenkin hyvin. Toki kaiken maailman vihlaisuja ja liitoskipuja tuntuu alapäässä. Myös jalkapohjat välillä niin kipeät, että hyvä kun kärsii kävellä. Supistuksia on ihan vaan joskus, pari kolme. Alkaa kyllä jo olee mieliala laskusuunnassa, kun tuntuu, että nää vauvat ei synny ikinä ja olo itsellä melkoisen tukala. Ei ole ollut koskaa tällaista tilaa, että liikkuminen ja kaikki on näin raskasta. Siksi haluaisin, että vauvat tulis mahdollisimman pian. Ja olihan vauvat alkuviikosta jo arvioiden mukaan 2,4 ja 2,9kg. Joten senkin puolesta voisivat jo vaikka tulla.

Eipä kai tässä kun menen tuonne esikoisen viereen päikkäreille. Ja odottelen jos tässä joskus alkaisi mullakin jotain tapahtumaan...

Pia rv 37 tasan

Heippa!

Jellybeanille onnea Irenen kotiutumisesta!

Lulenpa, et osa on jo lähtenyt synnyttämään tai on jo synnyttänyt! Toivottavasti malttavat jossain vaiheessa ilmoitella vauvauutisia.

Täällä ei mitään uutta, vauva on edelleen perätilassa. Huomenna menen synnytystapa-arvioon, ja ehkä vauva yritetään kääntää. Jännittää kamalasti se mahdollinen kääntöyritys sekä se et jollei käännetä tai ei käänny, miten sitten synnytän? En haluais sektiota, mut en tiedä uskallanko alakauttakaan! Lisäksi on nyt kamala pelko, et vauvalle käy jotain. Mut ihanaa, et huomenna saan nähdä ultralla pikkuisen pitkästä aikaa.

Ninni rv 37+3

Täällä on tosiaan aika hiljaista, että taitaa osa olla jo häippäsy synnyttämään...???

Mulla on tänään aamusta asti ollu alavatta kipee ja melkein joka kerta, kun vauva liikkuu sattuu/vihlasee aika inhottavasti. Vatta on myös ihan sekasin/kuralla, että jospa nämä olis jotain merkkejä pian alkavasta synnytyksestä!! Inhottavaa vaan, kun ei oikein pysty tekemään mitään, mutta onneksi mies viihdyttää esikoista ja oon itse yrittäny ottaa levonkannalta koko viikonlopun.

Ninnillä onkin inhottava tilanne! Mä kanssa pelkäisin tota kääntämistä, mutta perätilassa olevaa en uskaltais normaalisti yrittää synnyttää. Esikoinen mulla leikattiin kiireellisenä ja olihan siinä se toipuminen aika pitkä ja inhottva, kun ei saa kantaa vauvaa painavampaa ja sairaalassa ei pystynyt edes omin avuin kääntämään kylkeä yms., mutta en mä sitä sectiota kovin kamalana loppujen lopuksi pitänyt! Toivon nytkin, että jos tässäkin synnytyksessä tulee jotain komplikaatioita vastaan, että vauva leikataan, eikä väkisin yritetä runnoa alakautta. Pelkään kamalasti repeämistä yms.

Ilmoitelkaahan ittestänne vielä kotona olevat!

Juulia rv 39 tasan

Pomppaan täällä puolen tunnin välein kattomassa, että joko ois vauvauutisia. Mutta toisaalta, jos joku on nyt synnyttämässä tai vauvan saanut, niin tuskinpa tulee ilmoittelemaan vielä muutamaan päivään.. Mut jännityksessa on niin kiva elää.

Sain pari päivää sitten tietää, että isäni oli syntyessään 5500 grammaa ja pituutta reilusti yli 60 senttiä. Onneksi ei Irene sellainen mölli ollut.. Eihän niitä tuollaisia enää nykyään edes yritetä alakautta kai synnyttääkään. Pitää mummulta seuraavan kerran kun nään niin kysyä että ihanko alakautta syntyi. Ja toivotaan ettei tähän ketjuun kellään ihan noin kookasta vaavia tule, johan siinä synnyttäjäkin repeää kahtia.

No mä en ole ainakaan lähtenyt synnyttämään, vaan ollut jotenkin erityisen pahalla tuulella ja kiukutellut miehelle, tosin kyllä välillä ihan aiheestakin.

Limalönttejä tulee edelleen tasaseen tahtiin, mutta en usko, että mitään tapahtuu vielä pitkään aikaan, koska Niiskulaisella, Lumella ja Juuliallakin on näin pitkään mennyt. Ihan varma olen, että vielä yliviikoilla kituutan kotona. Tosin se ei sopis mitenkään meidän kuvioihin, koska pojan hoitotäti on sitten lomalla ja mies ei todennäköisesti saa töistä lomaa, kun muut on syyslomalla. Joten meille tulee esikoisen hoito-ongelma, jos olisin vasta joskus raskausviikolla 42 synnyttämässä.

Tosin toivoa kai olisi, että synnytys käynnistetään sitten 41+ viikoilla, ettei tule liisan iso vauva pukertaa. Mä en haluais sektiota, koska se varmaan rajottaisi esikoisen hoitamista. Tosin kaveri joka synnytti nyt toisen lapsensa alakautta oli taas ehdottamasti sitä mieltä, että sektiosta toipuminen oli paljon helpompaa. Itse kyllä repesin esikoisen synnytyksessä ja en pystynyt istumaan tosi pitkään aikaan, mutta silti se alatiesynnytys tuntuisi helpommalta vaihtoehdolta ja pääsis varmaan sairaalasta nopeammin kotiinkin kuin sektiossa.

Mutta taidan mennä lepäilemään. Yöunet on taas menneet huonoiksi ja poitsukin on taas parina yönä valvottanut.

Huomenna onkin sitten taas neuvola.

Tääläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena... Huomenna aika äitipolille, katotaan onko vauva pysynyt raivotarjonnassa johon se käännettiin kaks viikkoa sitten. NINNI:lle tiedoksi, että mulla ainakin toi kääntäminen onnistui hyvin ja todella nopeesti, ei sattunut, kun yrittää vaan olla mahdollisimman rentona eikä laita vatsalihaksillaan vastaan. Vauvan painoarvioksi saatiin 3,5 kg silloin kun se käännettiin, eli ei ollut edes mikään kovin pienikään enää silloin. Minkähän kokoinen se nyt mahtaa olla, toivottavasti huomenna saa tietoa siitäkin.

Osa taitaa tosiaan olla jo laitoksella. Toivottavasti saadaan vauvauutisia jo ihan lähipäivinä! Kovasti tsemppiä viime metreille kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville! Sekä tietysti Jellybeanille ja Irenelle!

Mä olen täällä kans kovasti pähkännyt tuota synnytystä/sektiota. Ipanahan oli ainakin vielä viikko sitten perätilassa (ja olen 99 % varma, ettei ole kääntynyt sen jälkeen) ja edessä olevan istukan ja lapsiveden niukkuuden takia ei kääntämistäkään kannata yrittää.. Kaksi viikkoa sitten tehdyn kokoarvion mukaan Ipana on pieni&siro ja periaatteessa pitäisi mahtua alakautta. Mutta kyllä mua kieltämättä hirvittää ajatus perätilasynnytyksestä! Varsinkin kun olen itsekin varsin pienikokoinen ihminen ja ensisynnyttäjä. Joten voipi hyvin olla, että päädyn suosiolla suunniteltuun sektioon.

Ilona & Ipana 36+2

Noniin, aamulla kävin äitipolilla. Lapsiveden määrä normaali ja kaikki ok, kohdunsuu avautunut 3cm ja painoarvio 3,8kg huhhuh! Lääkäri vähän sormella sisätutkimusta tehdessä rassasi että lähtis synnytys käynnistymään. No, eipä aikaakaan kun säännölliset supparit alkoivat. Nyt on tullu kohta kolme tuntia 5min välein ja kipeytyvät koko ajan. Hälytin miehen jo töistä mua hakemaan ja kaikki kamat tosiaan pakattuna valmiiksi. Tosi jännittävää. Nyt taas muistaa miltä ne kipeet oikeet supparit tuntuu!!
Tuntuu ku alamahasta sahattais vartaloa kahtia.....auts!! mut hyvällä mielellä oon. Ihanaa päästä vihdoin synnyttämään! Ei pelota hirveesti.
Tulen sitten heti ilmoittamaan kun kotiudutaan. Jännää nähdä tuleeko sieltä tyttö vai poika! Tsemppiä teille kaikille mahojen kanssa ja pitäkää meille peukkuja!!!!
Mulla ainakin etukäteen synnytys jännitti aivan hirveesti mut nyt ku on tosi kyseessä niin mieli on ihmeellisen tyyni ja onnellinen.

Noniin, pitäkää peukkuja!!!

Lumi & Aape tulossa maailmaan rv 39+3

Tsemiä Lumi!!!

Täällä ollaaan edelleen ja olo alkaa pikkuhiljaa tuskastua.. Kyllä on kamalaa jos menee yliaikaiseksi kun nyt jo alkaa ollla mitta täynnä :(. Yöt menee aina vaan huonommin nukkuen ja turvotus senkun pahenee. Kyllä tässä jo tosissaan alkaa toivoa että synnyttämään pääsis. Supistuksia on paljon mutta ei kovin kivuliaita. Eilen huomasin ekaa kertaa että rinnoista tulee nestettä, se ei kyl vielä maidolta näyttänyt vaan oli semmosta kirkasta. Toiv enteilis lähestyvää synnytystä...

Laura rv38+1

Äippäpolilta palattu... Vauveli oli pysynyt rt:ssa (pari viikkoa sitten käännettiin) ja painoarvioksi saatiin nyt 3,6-3,7kg.
Kohdunsuu puolelle sormelle auki ja paikat "epäkypsät" eli ei mun viime perjantain supistuksista ollut juuri mitään hyötyä :(
Uus aika varattiin päivää ennen laskettua aikaa, katotaan tilanne uudestaan.
Kuinka teille on tehty toi synnytys tapa arvio? Mua vaan käsikopelolla tutkittiin ja sen mukaan pitääs mahtua tulemaan. Jostain oon kuullut, että jotkut kuvataan oikeen röntgenissä, oonkohan väärässä???

Jos ilmoitan olevani halukas alatiesynnytykseen, otetaan musta röntgenkuvat. Mutta johtuu kai lähinnä siitä, että Ipana on perätilassa…

Tsemppiä Lumille koitokseen!

No niin, tästä se alkaa, Lumelle tsempit, vaikka ei niitä enää lukemassa olekaan!

Synnytystapa-arvio tehdään mielestäni aina magneettikuvista, ei röntgenistä, vai olenko väärässä? Minulle ainakin tehdään perjantaina tuo magneetti, eli koko tyttö vaan putkeen ja surisemaan. Röntgenhän ei ole kovinkaan terveellistä raskausaikana, siksi luulin, että tekevät aina magneetin. Lisäksi magneetista saadaan kolmiulotteinen kuva lantiosta.
Täällä ei mitään uutta, pakertamista raksalla ja sellaista. Yöllä sitten supistelee ja päivällä meininki on valtava mahassa. Kävin ostamassa imetysliivit ihan arviolta, jospa niillä alkuun pääsisi.
Jelli ja pasi 36+6

Lumelle voimia synnytykseen ja luulen, että Niiskulaisella taitaa olla jo synnytys ohikin!??

Mulle esikoisesta tehtiin ihan vaan käsikopelolla synnytystapa-arvio ja sitten synnytyksen jälkeen, kun kerta lopulta päädyttiin siihen kiireelliseen sectioon kuvattiin lantio röntgenillä. Tässäkin raskaudessa lääkäri kokeili käsikopelolla.

Mulla ei oo enää tänään jatkunut alavatta poltteet eikä ripulointi, mekkamaista kipua oli aamupäivän, mutta ei sen enempää, eli kyllä tässä varmaan vauveli antaa itteänsä odottaa vielä jonkun aikaakin. Toivoisin kyllä, että syntyisipä jo ja olisi koko synnytys muutenkin ohi.

Juulia rv 39+1

Lumelle ja Niiskulaiselle varmaan kans stemppiä synnytykseen! Nyt on siis vihdoin alkanut tapahtumaan ja onhan nyt Lokakuukin alkanut! ;)

Täällä ei ole tapahtunut yhtikäs mittään ja meidän kolmas neuvolalääkärikäynti silloin kai tarkoitti myös synnytystapa-arviota, kun lääkäri vaan käsikopelolla tutkimalla sano, että kyllä pitäis lapsi alakautta hyvin mahtua. Eli ainakaan täällä ei tietääkseni pääse tarkempiin tutkimuksiin, jos ei ole epäilystä, että lapsi ei alateitse mahdu tai on jotain muuta mutkaa matkassa.

Iikka ja Nasu 36+6