*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys kaikille!

piipillä ollut jännät paikat =)

Kukas täällä puhuikaan siitä alhaisesta sf-mitasta?
Mulla nyt sama tilanne eli raskausviikkoihin nähden kuljen alakäyrillä ja kontrolli ois sitten pe,et lähättääkö mut ultraan synnärille mahd.pian.Ihmettelen kyllä miksi sanoivat mulle tuosta tän vauvan aikan,kun esikoisesta olen ollu samoilla viikoilla 1cm isompi ja silloin ei ollut mitään hätää.Koko raskaus meni muutenkin alakäyriä hipoen ja siitä ei puhuttu sen enempää?!?
Veikkasi terkkari kyllä,et vauva vielä sen verran peini,et mahtuu köllöttämään mun masussa poikittain ja sitä luulen itekin.Oli ainakin rakenneultrassa niin ja tunne jatkuvasti liikkeet kummallakin vatsan reunalla.Ei kai siis syytä huoleen :D
Synnäriltä sain myös kutsun kätilön haastatteluun ja synnytystapa-arviointiin.Pyysin lähetteen terkalta,kun jäi aika pahat muistot esikon imukuppisynnytyksestä ja repeämistä!
Sekin helpottaa jo paljon,et tiedän pääseväni puhumaan asian läpi ja mun tarpeet kirjataan ylös jo ennen synnytystä.Ei tarvitse synnytyksessä jännittää,et muistinko sanoa jotain,vaan keskityn vain itse asiaan.

Nyt lepäilemään sohvalle,ennen kuin poika herää ja sitten hetkeksi töihin!

Piip: Kyllä se lähtö saattaa tosiaan olla sinulla lähelläki jo =) . Ja todennäkösesti nuo supistukset tekevät tosiaan tehtäväänsä sielä kanavan alueella! Saas nähdä saatko nyytin syliin ennen minua. Nyt ainaski tuntuu, että ei tämä täältä halua pois olleskaan. Supisteluja on ollut, mutta harvassa määrin.

Unico: Minäkin silitin sillon ekaa kertaa varten kaikki vaatteet ja harsot, mutta aika tehokkaasti se silittäminen unohtu sitten kun vauva tuli. Onhan ne kyllä ihanan pehmeitä silitettyinä.
Jokos ehdit käydä neuvolassa??

Hapsiainen: Minulla tuo flunssa teki just tuon, että lähti jo viikoksi pois ja palas takaisin! Kaksi viikkoa sen jälkeen vielä tässä kipuillu ja nyt alkaa tuntumaan, että ohi olis menossa lopultakin. Vielä limaa irtoaa, mutta ei jatkuvasti tukossa ole... Toivottavasti pääset helpommalla!

Minä otin flunssaan Panadol hottia kans pahimpina päivinä ja se hiukan helpotti. Ja vettä yritin juoda mahdollisimman paljon. Nasolinista luin netistä, että neuvoloissa on annettu lupa käyttää väliaikaisesti esim. nukkumaan mennessä helpottamaan oireita, mutta kun apteekkiin marssin sitä ostamaan niin olivat sitä mieltä ettei saa käyttää joten jäi sitten ostamatta.

Tänään on ollut joku ihme energialataus minulla. Olen jynssänny kotia puhtaaksi tehokkaammin kuin moneen kuukauteen =) ! Piti alkaa jo itteä toppuuttelemaan kun aloin miettimään josko noita mattoja vois pestä pesuhuoneessa :laugh: ...

Lilla My, toivottavasti se aika menee pian et pääsee sinne ultraan :)Jaksuja väsymykseen.

hapsiainen, eikun kutittelemaan ja puhumaan nätisti herneelle et saiskos siitä jalkapohjasta kuvan ;)

hemuli,
kiva kun pääset jutteleen edellisen synnytyksen pelot pois.

nanna, kiva kuulla et välillä tulee niitä energia latauksia ;)

Katsotaan kuis mun silittämisen sit todellisuudessa käy, saanko kertaakaan. (silittäminen on kans mulle vihonviimeistä hommaa).
Neuvolassa käyty, kaikki vissiin ok ;) tosin se terkka alko ehdottelemaan et pitäskö jäädä sairaslomalle. Et sanot sitten ja ilmoitat kun haluat sairaslomalle. No joo mut mistä sen tietää millon se on hyvä jäädä (kun ei haluais luovuttaa). okei on päiviä et mulla on työteho sen 2h minkä jaksaa ja sit särkee ettei enää jaksais tehä mitään mut kun on taas päiviä et se 8h menee kevyesti ilman et särkee ja kaikkea siitä väliltä. Huoh, kun tietäs mikä on se hyvä hetki jäädä pois. Kun joku kattos siihen kristalli palloon et millasia päiviä on edessä niin vois sen mukaan tehä päätöksen. Se nyt vaan on hankalaa.
Ja bonuksena tulitili nauha ja mun verokortti on eksynyt matkalla joten ei ole löytänyt oikeaan osoitteeseen, joten tulee vähän pikkunen tili. No täytyy yrittää huomenna saada sieltä porukkaa kiinni et mistä sitä hemmetin verokorttia alkais etsimään mä oon sen kuitenkin hyvissä ajoin laittanut menemään muitten korttien seassa sinne. Tai kuoreen mikä on sit laitettu jasiinä oli useamman kortit. Hieman ärsyttää, kun nyt sille rahalle olis tarvetta, kun ukkokin saa vaan puolet tilistä lomautuksien takia.

Unico ja Toukka 28+5

mekkala, yks kaveri otti pinnasängyn reunapehmusteen pois pieneltä vauvalta, kun vauva puklaili aika paljon, niin halus heti sängystä nähdä vauvan tilanteen, ilman että nousi ylös katsomaan! Eli se vähän peitti näkyvyyttä! Mutta varmasti isommalla vauvalla kätevä =)

Jane, onpa ihanaa että teille tulee toinenkin pieni lähisukuun!! Heti leikkikavereita sitten tiedossa B)
Mulle saa luvan kans riittää nuo koirat ja hepat eli kevyt kävely ja tallihommat! En mä muutenkaan oo kauheasti muuta ehtiny harrastaa, että sinänsä!

Päpsy, tosi kurjaa tuo sun äidin sairastuminen :hug:
Anopin äitillä oli dementiaa ainakin, en tiedä, oliko tuota alzheimeriä kans. Se alkoi just tuollaisella mustasukkaisella käytöksellä. Itki ihan tosissaan anopillekin, että mies käy vieraissa ja hän tietää, kuka se toinen nainen on ym. Lähisuku oli aivan ihmeissään, eivät meinannu uskoa, että niiden isä kävis vieraissa vielä vanhoilla päivillä. Kunnes selvis, että ne jutut olikin äitimuorin päässä..

hapsiainen, hyvä et muillaki sama juttu, ettei oikein pysty tekeen mitään ku mies on kotona :laugh: Sitä vaan on omat jutut ja rutiinit mitä touhuaa, mut ku toinen on kotona, niin sitä vaan jäätyy johonki tv:n äärelle :D

Todellakin miehet on kipeämpiä sairastaessaan kuin naiset...
Minä hoidan koirat ja hevoset ja tallihommat sairaana. Mies jos sairastaa, makaa sohvalla ja valittaa ja kiroaa oloaan :attn:
Onneks mun mies ei yleensä sairasta paljoa :whistle:

Mulle tulikin tänään äitiysrahoista ym. päätökset. Ei ne summat hirmu pieniä onneks ollu - tai en tiedä, tohtiiko laskea paljon niistä jää verojen jälkeen käteen... :|

Ja sitten taas jännäämään, kuka täällä lähtee seuraavaks synnyttämään :wave:

Odessa80 26+3

Neuvolassa käyty!
8 päivää sairaslomaa ja lisää saa hakea
Meillä neuvola lääkäri on paikalla vain keskiviikkoisin

Perjantaina kävin viimeks eli eroa siis vain 4 päivää

paino (76.9kg) 77.4kg eli 4 päivässä 600g
verenpaine (106/67) 126/66 mitattiin pari kertaa kun ei meinanneet uskoa
sf (19) 20 tsiisus sentti!

Meikä alkanu nyt sitten kasvamaan
Muita ei nyt otettu kun otettiin perjantaina

Lääkäri sanoi että pissassa oli enemmän valkuaista kun viimeks mutta ei hälyttävästi.
Pelkäävät myrkytystä!
Oireita löytyy jo!
Kohonnut verenpaine ja tää päänsärky ja valkuaista virtsassa, vielä jos turvotusta tulee niin sänkyyn varmaan joudun...
Jos se nyt sit puhkee niin enhän mää saa tehä mitään... däääm...
Semmosia uutisia. Toivotaan ettei tule.

Kävin ostamassa panadol hottia!
Ja närästykseen gaviscon mixtuuraa ja rennietä.
Tähän saakka menny ilman en tajua miks, kun närästää kuitenkin 24/7?! :p

Jane ja veijokeiju 22+2

Ultrassa käyty!
Yksi alkio löytyi, viikot oli pari päivää pienemmät mitä menkoista laskettuna, mutta ei paljon, 6+4 siis vastasi ja tänään olisi 7+0. Kuulemma ihan normaalia. Jotenkin ei vieläkään tunnu että olisi raskaana vaikka näki sen palluran siellä ruudulla ja sykkivän sydämen, ehkä sen tajuaa sitten jossain vaiheessa. Laskettua aikaa (29.9.) ei vaihdettu kun heitto oli niin pieni, voi kuulemma olla ihan mittaustavastakin kiinni näillä viikoilla ja silti siihen jää plus miinus 6 päivää mahdollista heittoa (kun mua tietenkin alkoi hämäämään heti että miten se voi olla noin..). Katotaan sitten np-ultrassa että vaihtuuko viikot.

Ihan puhkirätti olo, käytiin vauvauinnissa ja Helmi vissiin nieli siellä vähän liian innoissaan vettä kun äsken oksensi miehen ja sohvan ja itsensä päälle sellaisen satsin että huh. En tiennyt että pieneen ihmiseen voi mahtua noin paljon oksennusta, toivottavasti oli vaan siitä veden nielemisestä ettei nyt heti olisi päiväkodista tullut jotain yrjötautia! Joi kyllä maitoa hetken päästä päälle ja pysyi sisällä, eli veikkaan tota vettä.

Nyt siis puoli kämppää puunattu yrjöstä.
Meikä menee nukkumaan, jos vaikka tänä yönä tulisi vähän paremmin nukuttua.

:heart: Kvartti, Pandalainen ja mini 7+0

Odessa Noita päivärahapäätöksiä täälläkin odotellaan, mut tiiän et siinä menee aikaa kun sinne toimitetaan viimeset laput vasta maaliskuun alussa.

Jane Onko sull anyt jotain seurantaa tiheämmin kun neuvoloita muuten olisi?

Kvartti Onnea ultra kuulumisista! Voi Helmi raukkaa, kun joutui oksentamaan.

täällä väsy, mut piti käydä vielä vilaseen ;)

Unico Itse pitää olla valppaana ja neuvolakäynnit laitetaan nyt 3vk välein.
Jos jotain ilmenee niin heti lääkärin pakeille.
Ja pissaa tietysti tarkkaillaan.
Eipä nuo ihme ohjeita antanut, kun ei ole vielä mitään hätää.

Ajattelin että huomenna nukun pitkään.
Mutta kuinka ollakkaan kun olin asioilla koiranpentu oli keksinyt syödä panadolirasvatuubin ja nyt odotettavissa ripulinen ja oksennuksen sekainen yö!! :headwall:
Soittelin jo eläinlääkäriinkin ja otin selvää missä päivystys :kieh:
Mutta olivat sitä mieltä että oksennnus ja kakka showlla selviää jos ei oo paljoo sitä metallia niellyt. Tuubi oli ihan uusi ja koira on pieni parikiloinen pentu huh huh! :/

Jane

Nanna Ettei tuo sun siivousinnostus kielis jotain siitä että kohta sullakin tapahtuu jotain. ;) Mies just eilen oli kaverinsa kanssa jutellut ja se kaveri oli heittänyt leikillään miehelle, että siitä tietää sitten että lähtö tulee kun eukko tekee suursiivouksen. Heillä on nimittäin kolme lasta ja kuulemma jokaisen synnytys lähtenyt sillä että edellisenä päivänä on nainen kokenut energiapuuskan ja siivonnut koko talon. :D

Odessa
On se hyvä että joku muukin on huomannut tuon miesten sairastamisen. Ne muuttuu toimintakyvyttömiksi heti kun vähänkin nenä vuotaa. :laugh: Tosin ehkä ne sitten vastaavasti paraneekin nopeemmin kun ei touhua vaan lepää sen flunssan pois. :whistle:

On tää päivä nyt sujunut vaikka tuo mies onkin kotona ollut. Mutta piti sitten tuossa illalla mun lähteä vähän pidemmälle kävelylle kun tuntu että kaipaan omaa aikaa. :D On tää elämää, jos se on töissä ja/tai harrastuksissa niin märehdin kotona yksinäisyyttä. Sit kun se on kotona niin kaipaan omaa aikaa. :laugh: Tosin on siitä ollu iloakin tänään, en mä voi siis valittaa. :)

Jane Toivottavasti ei ole myrkytys!

Kvartti onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Unico
Herne on nyt kostanut koko jalkapohjan -kuvaamisidean ja on päättänyt muuttaa liikkeensä siten että potkii vaan kylkiluihin. Tuntuu että paikat alkaa oleen jo ihan hellänä noista potkuista. :/

En saanu muuten tänään silitettyä mitään. Aion silittää sitten kaiken kerralla. Liian raskasta kovin monena päivänä kaivaa silityslautaa esille. :D Huomiseksi jäi yksi koneellinen pieniä vaatteita ja sitten pakkauksen toppahaalarin pesu.

Mä muuten oon miettinyt sellaista kantoliinaa. Onko kukaan muu ajatellut moista tai onko joku jo lapseutuneista hankkinut sellaisen? Oiskohan se järkevä hankinta...

- Hapsiainen

Jane, hui miten meni yö? Toivottavasti ei kehitä mitään kummempaa sulle.

hapsiainen, voi ei laitahan herne kuriin ;) Toi ei ole kivaa. Toukka potkii säännöllisesti van toisen puolen kylkiluihin, joten ne on ajoittain aika hellänä. Kantoliinan ajattelin väsätä kun saan energiaa, kangas siis on jo ja odottaa kutistamista. Saa nähdä miten se toimii, jos ei toimi niin saa siitä sitten vaatteita :D

täällä parempi aamu, mut kattellaan mihin menee iltapäivää kohden. Tänään tosin ajattelin repästä ja lähteä kapunkiin ;) Vähän ostoksille, 3 paikkaa ajattelin käydä ja sit voinnin mukaan loput j os tulee mieleen :)

Unico ja toukka 28+6

Heh tilnne tiedoitus :laugh: Saatiin pinnis kasaan, nyt sitten enää ettiä siihen sopiva patja. Minkäskokoisia ne kaupassa myytävät on yleensä? Mietin et sopiiko siihen vai pitäneekö hakea vaahtomuovia. Ja minkäpaksuisia ne patjat mahtaa olla? jos joutuu turvautumaan tohon vaahtomuoviin.

Mä oon saanu nivuset kipeäksi kun kävin eilen kävelemässä muka vähän pidemmän lenkin. :( Siitä huolimatta kävin äsken kävelemässä tuon mun perinteisen pienen aamulenkin.
Nuhan suhteen on huomattavasti parempi olo, pitänee koputtaa puuta. Aamulla oli kurkku vähän karhea mutta ei oikeastaan muuta.
Mies on tosin nyt sitten ihan flunssaisena ja sen takia valvoinkin viime yötä. Kivaa olla nykyään näin herkkäuninen!

Mä vähän meinasin että lähtisin kohta käymään kaupassa, sen kerran kun pääsen päiväaikaan käyttämään OMAA autoani. :laugh: Vähän vaatii totuttelua tää yhden auton kanssa eläminen kun on tottunut siihen että molemmilla on omat autot. Nyt kun mies etsii edelleen uutta autoa niin ajellaan sitten mun autolla, tai siis mies ajelee kun mihinkä mä nyt oikeastaan autoa tartten näin lomaillessa. Paitsi että nyt tekee mieli päästä vaikka Prismaan. :D Päivän kohokohta. :D

Kiva ois käydä nyt kyläilemässäkin, mutta kaikki kaverit jotka on päiväaikaan kotona on äitiyslomalaisia pienten vauvojen kanssa niin enpä mä voi lähteä viemään näitä flunssapöpöjä niille. :( Ja sitten kun ei ole pöpöjä niin sitten ei ole autoakaan. :(

Mä ehkä harkitsen oikeasti tuota kantoliina-asiaa. Niin näppärä mä en oo että osaisin/jaksaisin ite tehdä joten pitää kattella jos jostain tilais sellaisen. Osaankohan mä kötöstää sitä sitten itteeni niin että siinä vielä mukulakin pysyis... :D

Nyt mä siirryn ottamaan aamun toiset aamukahvit. Taas erilainen päivä kun tuo mies "pyörii jaloissa" koko päivän. :laugh:

- Hapsiainen ja Herne 33+1

Onpa hyvä, Hemuli, että aot selättää synnytystraumat heti alkuunsa. Mun käsittääkseni apua on yleensä hyvin saatavilla ja se on pääosin hyvääkin, jos sitä osaa ottaa vastaan.

Jos tuo Nannan energiapuuska enteilee synnytystä, niin taidan olla kyllä aika kaukana perässä vielä. Mulla oli ihan hirveä, selittämätön väsymys koko eilisen päivän eikä mistään oikein tullut mitään. Melkein itku kurkussa ompelin yhden vauvalakanan, kun se kankaan leikkaaminenkin tuntui niin kovin työläältä tuossa lattialla tämän mahan kanssa. Ihanan virkistävää harrstelua... :D

Paljon onnea Kvartille ultrakuulumisista! :heart: Kyllä se raskauden tunne sullekin vielä tulee (ja korkojen kera!). Alku nyt vaan on tuollaista epäuskon aikaa.

Voi harmi, Jane, tuo raskausmyrkytysepäily! Mutta ei se välttis sitä ole. Multakin epäiltiin yhdessä vaiheessa, mutta syyt muutoksiin löytyivät lähinnä siitä, että olin iltapäivällä neuvolassa, kun yleensä olen aamuisin. Toivottavasti pikkukoira voi hyvin.

Mä myös tunnistan tuon miesten kovemman sairastelun... Mutta mulla on kyllä vielä mies, jolla on aika heikko immuniteetti, joten se saa melkein pöpön kuin pöpön. Tänä talvena se on ottanut echinaa ja/tai siankärsämöuutetta lähes joka päivä annoksen ja on pysynyt paremmin terveenä.

Mulla on kantoliina, jonka sisko löysi hyväkuntoisena kirpparilta 8 eurolla. Sisko on käyttänyt sellaista paljon. Kuulemma trikoinen on pienellä vauvalla helpoin ja kätevin, mutta sitä ei voi käyttää kovin pitkään, kun se alkaa joustaa liikaa isommasta painosta. Jos vauva tykkää olla siinä, kannattaa myöhemmin hankkia/tehdä kudottu versio. Olen ajatellut käyttää tuota liinaa ainakin kotona, mutta myös hyvin sohjoisella ilmalla tai vaikeassa maastossa liikkuessa sitä voisi kokeilla, koska meille tulee sellaiset kaupunkivaunut.

piip 38+2

Nopeasti jotain kirjoittelen. Ihan hyvin meni neuvola toissa päivänä:

Paino: 62,1 (muutos +400g/vko), tullut yhteensä noin 8kg.
Verenpaine: 76/116
Hg: 117
Turvotus: + -
Sf: 26, keskikäyrällä menee kasvu

Eilen aloitin tavaroiden järjestelyn pesemällä osan vauvan vaatteista. Ensi viikolla on tarkoitus hakea ainakin vaunut ja pinnis. Vaunut on aika vanhat mutta ihan siistit ja vielä kelpaa. Meillä on alakerran makuuhuoneen tapetointi kesken vielä varmaan viikon ajan ja sitten on tarkoitus sinne myös ostaa uus sänky meille.

Hemuli: mä varasin ajan pelkopolille kun en oikein osaa suhtuautua synnytykseen, on niin mielessä monta asiaa. Lähinnä mua mietityttää oma terveys että miten kestän synnytyksen kun saan stressistä nykyään inhottavia oireita, enkä tiedä miksi. Päivä kerrallaan silti mennään eteenpäin.. Nyt jo ajattelen et pitäsköhän perua se aika kun ei mua ehkä siltikään pelota. En siis osaa päättää pelottaako mua vai ei..

Päpsy : Alzhaimer on kyllä inhottava ja todella pelottava sairaus. Eräällä lähisukulaisella on se, on vielä kyllä suht hyvässä kunnossa, mutta lääkitys aloitettiin aika aikasessa vaiheessa. Tosin ei halua ajatella sitä aikaa kun se pahenee.. :( Mutta jaksamista sinulle, toivottavasti äitisi vointi vähän edes paranee välillä.

Omena, hyvä kun olet varannut ajan pelkopolille, ja mene ihmeessä sinne vaikka turhaan! Eli älä nyt kuitenkaan peru, vaikka pelot väliilä tuntuisivat vähäpätöisiltä. Mun mielestä kannattaa kyllä koittaa, jos asia yhtään pyörii mielessä.

Moikka!
Eikä vieläkään ole lähtö tullut... Neuvolassa käyty tänään. Verenpaine ja hb lähteneet kohoamaan. Ehkä se synnytys siis voisi olla lähellä. Kuulemma ennen synnytystä monella noin käy ja niin kävi esikoisen aikanaki =) .

Kvarille paljon onnea ultrakuulumisista :heart: :heart: !!! Se voi mennä ihan loppuraskauteen kun vasta tajuaa että nyt on tosiaanki raskaana :D ... Itelle kävi niin kun ei oikein ehtinyt ajatella asiaa niin paljon tuon esikoisen kanssa touhutessa =) .

Jane: toivottavasti säästyt myrkytykseltä! Ikävää jos jo tuossa vaiheessa tulee kamalasti rajotuksia!

Omena: Kyllä kannattaa mennä juttelemaan vaikkei nyt ihan varma olisikaan pelkääkö ja jos niin mitä! Sieläpä sitä varmasti asiat selkiytyy ja saat hyviä neuvoja miten valmistautua tulevaan.

Nanna 38+4

Omena mene vaan ehdottomasti puhumaan tilanteestasi pelkopolille!
Mun yks kaveri,joka sai esikoisensa,pelkäsi niin kovasti koko synnytystä,ettei voinut loppu aikana nukkua öisin.Päätyivät siellä sitten heti suunniteltuun sektioon ja kaikki sujui hyvin :D
Mua kans ahdistaa oma tilanne sen verran,et soitin eka äippäpolille ja kysyin sieltä neuvoa ja sitten vaadin terkalta neuvolasta lähetteen synnärille.Terkka eka lohduttelikin vaan,et jokainen synnytys on omanlainen,mut tajusi tilanteeni olevan sen verran vakava,kun aloin melkein itkeä kertoessani synnytysmuistoja,niin kirjoitti heti lähetteen.Muuten olisin kai sitten pyytänyt sen yksityiseltä lääkäriltä!

Kvartille onnea ultrakuulumisista :flower:

Jane :hug:

Koira voi hyvin ja minä voin hyvin!
Tässä ähveerään koirien kynsien kanssa 2 leikattu 2 vielä edessä.
Rupes ottamaan mahaan niin piti pitää taukoa :laugh:
Mies ei oo ikinä opetellut leikkaamaan koirien kynsiä mitäs sitten jos en kohta enää kykene.
Olen meinaan opettanut koirat selälleen tassut kohti taivasta tohon mun jälkojen väliin leikkauksen ajaksi. Mahan kanssa vaikeeta nyt jo ottaa koville...
Täytyy varmaan viedä kaverille koirat kylään :D

Liikkeet tuntuu ihan selvästi jo :heart: olen niin iloinen! :D

Puhuin miehelle eilen raskausmyrkytyksestä niin se sanoi, että pitäskö tuo hyllykkö purkaa jo pois?! Siihen kohtaan tulee pinnasänky :D

Onkohan toi kantoliina kuinka käytännöllinen?
Kun sain semmosen tutulta, näyttää monimutkaiselta kapistukselta.
Mä pelkään etten saa sitä riittävän kireelle ja kantaminen sen takia hankalaa

Jane

On täällä sentään muitakin lemmikkiperheitä :D
Meiltä löytyy tosiaan 2 hevosta, 2 koiraa ja 3 kania :whistle:
Toinen koira parantelee haavojaan, tiistaina leikattiin kolmesta nisästä kasvaimet pois. Mummokoiria molemmat, niin rupee tuleen vaivoja :(

Täällä on ollut vauvelilla vilkkaampi päivä, ei nuo potkut onneks silleen vielä tunnu. Nyt lähinnä hymyilyttää! Katotaanpa sitte, kun rupee monottamaan kylkiluihin :kieh:

En mä näemmä vieläkään oo alottanut vauvanvaatepesu-urakkaa :ashamed: No on tässä onneksi aikaa vielä (ja toivottavasti) !

Odessa80 26+4

Kiitos vastauksista, helpotti kummasti! Jotenkin on sellainen olo että pelkääkö ihan turhaan mutta niin ¨kuin tuossa sanoitte, kannattaa mennä juttelemaan. Jotenkin mieli välillä niin herkässä kun on jotenkin kaikkea sattunut/tapahtunut viime aikoina. olen kuitenkin hyvin onnellinen tuosta masuasukista, pois en antaisi.

Nanna: sulla onkin enää vähän laskettuun aikaan. Odotellaan että milloin tapahtuu. :)

Odessa: kyllä vielä ehdit ihan hyvin aloittaa vaatteiden pesurumban, mäkin aloitin "vasta" eilen. mitään ei oo sen kummemmin hankittukaan, jos ensi viikolla ryhdistäytyisi kun tulee palkkakin.

Unico, meillä se pinnasänky on pikkasen standardia pienempi. Standardi ainakin patjoissa tuntuu olevan 60x120cm. Ostin vanupatjan Lastentarvikeliikkeestä, ilmeisesti astetta laadultaan parempi kuin vaahtomuovipatja, mutta senkin pitäisi muokkautua sen verran, että mahtuu muurameen. Täytyy vielä kokeilla varmuuden vuoksi, ennen kuin poistaa sen patjan muoveistaan ym.

mekkala, ok hyvä tietää eli joudutaan vaahtomuovi ostoksille, tohon kun sopii sellanen 53 x 108 patja :D

Omena
Ja siihen mennessä kun sulla on se aika voi herätä vielä paaljon kysymyksiä, niin eipähän tartte murehtia.

odessa jos ei ehi urakoida vaatteita pesuun niin se on sit miehen homma kun on laitoksella :D

jane
On sulla siellä urakkaa. Pysyykö ne koirat paikallaan kiltisti kun oot komentanut vai pitääkö ne vielä pitää paikallaan? (tää ei hirveästi eläimistä tiedä)

hemuli
, hyvä ettei tarvinnut yksityiselle asti, vaan terkka oli mukana ja anto lähetteen.

nanna, kohtahan se sit nähdään enteileekö lähtöä :D

piip, sulla on käynyt tuuri ton kantoliinan kanssa :) tai sun siskolla ;)

Tää kävi kaupungilla ostoksilla :D vaikka hissuksiin käveli niin yhessä välissä sattu mahaanniin paljon et sai miettiä et jaksaako kävellä enää yhtään, no se helpotti kun hetken paikoillaan. Mut liikkeelle lähdettäessä samantien kipeäksi. No sain ostokset hoidettua ettei ihan heti tarvi välttämättä mennä uudelleen. Kotiin kun pääsiin ja kumarruin niin sit alko selkä kipu et koko ajan sattuu. No ehkä nää taas helpottaa ja saa jotasin tehtyä. Kankaita löysin vinon pinon et ei tarttis enää kun vaan tehdä :D Vaunuihin löyty vielä samanlaista tikkikangasta ja puuvillakangasta niin saa sisukset yhtenäiseksi :D. Et reissu oli hyvä mut lieveilmiöt olis saanut jäädä väliin.

Yhteistyössä