*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kun tekis mieli lähteä päiväunille :D
Olin kyllä suunnitellut lähteväni liikenteeseen kahdelta.. Mutta ehtii sitä toisaalta puoli kolmeltakin :laugh:
Noooh, kattoo ny...

Otan osaa Vadelmaunelma, tosi kurjaa mummosi poismeno :( Toivotaan että tämä yhden elämän poistuminen tuo nyt sitten teille sen uuden elämän syliin asti!

Mua pelottaa vauva-arjen alussa ehkä eniten se, että kun on nuo koirat ja hepatkin, niin kuitenkin sitä vauvan kans on aika jumissa keskenään, niin miten ehtii hoitaa elikot :D Onneks mies on apuna, sillä loppuu keväällä työt, niin jos ei peltohommat ole tuolloin pahimmillaan, niin ei tarvi yksin yrittää!

Odessa80 26+6

Odessa, teillä on sit hyvä ajoitus, jos mies ehtii olla alussa paljon apuna :D

Mulla jotenkin tuntuu et joo kyllä se sieltä joskus tulee mut ei tällä hetkellä taas mitään mielikuvaa miten Toukan kanssa pärjää. Eiköhän se siitä lähde käyntiin kun vaan opettelee.
Olipas tänään hieno kauppareissu, tallustelin miehen perässä se työns kärryjä ja meinas jalka lähteä alta no ei siinä kun kärryjen työntäjäksi et sai tukea ja hissukseen reissu loppuun ja kotiin. No onneksi se kipu helpotti kun jonkun aikaa huilas, mut ei se kyllä paljona tarvinnut et alko. Huoh, no täytyy kattella mihin suunteen menee.

Vadelmaunelma: Osanottoni mummosi poismenon johdosta :hug:

Pikkumangusti: Täällä myös oksennellaan edelleen. Onneksi ei enää sentään joka päivä. Krapula olo tulee kylläkin joka ilta. Järjetön väsymys on väistynyt, mutta kyllä työpäivät ja henkisesti raskas työ vaativat veronsa. Iltaisin olen aivan kuitti ja olen huomannut, että mitä väsyneempi, sitä huonompi olo.

Sipsunen & Nalle 15+0 :heart:

Hyvää ystävänpäivää ja laskiaissunnuntaita kaikille! :heart:

Käytiin tuossa ihmettelemässä mäkihyppyä, jotain veteraanien sm-kisoja, ihanaisessa auringonpaisteessa ja nyt ajattelin upottaa käteni pullataikinaan ja ryhtyä laskiaispullien paistoon. :)

Eilinen synnytysvalmennus oli, hmm, no olihan se. 1½ tunnin luento keskussairaalan auditoriossa. Kerrottiin asiat jotka kyllä jo tietää. Toisaalta tuli siellä esille mm. mitä kivunlievityksiä täällä on saatavilla, millaisia huoneita, vierailukäytännöistä yms.

Vadelmaunelmalle osanotot mummon poismenon vuoksi. :hug:

Sipsuselle voimia oloon! :hug:

Nyt tää menee pyöritteleen pullia. Huomenna onkin aamulla aikainen herätys kun on neuvola jo vartin yli kasi. Mitenkähän tuota jaksaa herätä enää tuollaiseen aikaan. :D

- Hapsiainen ja Herne 33+4

Hei kaikille ja hyvää ystävänpäivää! :heart:

Mä täs mietin et josko sitä uskaltas tänne puolelle jotain kirjotella ;) Tuolla kuumeilijoissa olen viimeset reilu puol vuotta pyörinyt. Yritystä meillä tuli tas vuosi täytyy ennen kuin yllätysplussa nyt keskiviikkona sain. Vähän oon ristiriitasil fiilikseillä, kun pelottaa ja samalla oon innoissani :)

Mulla on aika voimaksta menkkajomutusta ollut viikon verran, nyt se hiukan hellittää päiväsaikaan, mut joka toinen yö herään siihen aika samoilla kellonlyömillä vielä ;) ja aamusin joskus tuntuu kans. Sulla tais Vadelmaunelma olla kans aika samalla lailla? Ite tos aattelin, että josko se joko toinen yö oleva kohtaus johtus ku hcg tuplaantuu, ihan tyhmä ajatus, mut koitan sillä itseäni lohdutella :) Nyt sit perjantaina ilmesty outo alaselkäkipukin, se on enemmän oikeella puolella, sillai polttelee. Varsinkin sohvalla istuessa tekee ilkeetä, kävellessä hiukan helpottaa. Taustalla mulla on klamydia, joka oli oireeton pari vuotta ennen kun sen äkkäsin, et pelkää tota kohdunulkoista aika tosissani. Jotain perusraskausoireitakin löytyy;janottaa, paleltaa, posket hehkuu iltasin, nännit turvonneet ja kipeet, välillä hiukan etoo, nippailee. Eka ultra mulla on jo 23.2, gyne haluu kattoo et näkyyks kohdussa sikiöpussia, sykettä siellä ei varmaan vielä olisi, mutta halutaan varmistaa toi kohdunulkoinen.

Sori tää oli aika omaa napaa. Aika moni täällä näyttää olevan jo aika pitkällä. Toivon että jaksatte tälläistä aloittelevaa noviisia, joka on huolissaan vähän kaikesta ;)

Danuli ja pikku-D rv 4+3 (ehkä)

Hei Danuli :wave: ja onnittelut vielä täälläkin!
Täällä ollaan kans aikas alussa, joten on täällä muitakin noviiseja :)

Sipsuselle voimia huonoon oloon :) pidetään sitten yhdessä tätä oksupoksukerhoa pystyssä.. :laugh: Olen kans huomannut että mitä väsyneempi, sitä enemmän ja herkemmin lentää laatta. Samoin minulla tosi kuormittava työ ja kovat aikataulupaineet koko ajan, niin ei kyllä yhtään helpota. Selvästi huomaa, että viikonloput vähän helpompia.

Mukavaa ystävänpäivää ja laskiaista kaikille tasapuolisesti! :heart:

pikkumangusti 14+2

Danulille tervetuloa!

Kivaa kun tulee uusia kun aika moni näyttäis olevan loppupuolella. :)

Täällä ois nyt laskiaispullat paistettu ja syötykin parit. Toki pakkaseen menee vielä pullapitko ja pari pullapussia.
Mies lähti kokeilemaan pilkkimistä, josko huomenna saisi matikkakeittoa..

Nyt pitäisi saada vielä virtaa sen verran että imuroisi kämpän ja vähän järkkäilis paikkoja. Sit vois vaan hengähtää telkkarin ääressä.

Viime yönä muuten heräsin taas kivuttomiin supistuksiin, tulee siis aika ajoin supistuksia, jotka ei kipeitä mutta kuitenkin tuntuvat sen verta ilkeille että herään niihin. No sitten taas sain hereille miehenkin sillä pyörimisellä niin noustiin molemmat katseleen sitten olympialaisia. :D Saa nähdä millainen rytmi meillä kohta on kun öisin kattellaan telkkaria vaikken ite lukeudu kovin innokkaaksi penkkiurheilijaksi. :D

Mutta nyt nuo kotityöt vielä.

- Hapsiainen

pikkumangusti, ikävääkyllä toi jos työstä tulee huonompi olo, mutta tottahan se ettei siellä voi olla niin rennosti kuin kotona

Hapsiainen, jaksuja supistelujen kanssa. sä oot saanut herkkuja aikaan ;)

Täällä ottaa selän päälle toi touhuaminen, huoh. viikkasin pyykkiä ja harsoja niin ei kauaa tervi tehä kun särkee jo kovasti, no onneksi ei oo kiire noilla toukkiksen kamoilla, pikkuhiljaa pessy niitä muitten pyykkien ohella. Tuli herkuteltuakin, karjalanpiirakkaa ja munavoita :p

Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
pikkumangusti, ikävääkyllä toi jos työstä tulee huonompi olo, mutta tottahan se ettei siellä voi olla niin rennosti kuin kotona

Hapsiainen, jaksuja supistelujen kanssa. sä oot saanut herkkuja aikaan ;)

Täällä ottaa selän päälle toi touhuaminen, huoh. viikkasin pyykkiä ja harsoja niin ei kauaa tervi tehä kun särkee jo kovasti, no onneksi ei oo kiire noilla toukkiksen kamoilla, pikkuhiljaa pessy niitä muitten pyykkien ohella. Tuli herkuteltuakin, karjalanpiirakkaa ja munavoita :p

Joo,ei oikein voi rentoutua ja kun on koko ajan tosi kova kiire ja muutenkin kun kauheet paineet koko ajan, niin ei aina oikein jaksais. Mietin ensin että josko siirtäisi tuon kesäloman sinne äippäloman loppuun, mutta nyt kyllä alkaa tuntua, että parempi pitää se pois vaan, en ehkä jaksa noita paineita yhtään pidempään kun on pakko. :| Ja eihän sitä tiedä mikä möhköfantti musta tulee sitten kun noi kesän helteet alkaa, jaksaako sitten enää muutenkaan :D

Kurja juttu noi selkäkivut! Toivottavasti helpottaa jotenkin, tai ehkä ystispäivän kunniaksi selkähieronta mieheltä? :) Ihana silti varmaan kun voi jo alkaa laitella vauvakamoja kuntoon! :)
Toi karjalanpiirakka ja munavoi on kyllä ihme herkku. Välillä olen aamutyhjennyksen jälkeen raahustanut työpaikkaravintolasta hakemaan jotain ja karjanpiirakka munavoilla tuntuu olevan ainoa juttu, mikä maistuu pahoinvoinnista huolimatta. Nami! :p

Morjens! :wave:

Ajattelin ilmoittautua tännekin mukaan, kun tuolla kuumeilijoiden puolella kirjoittelin vähän aikaa lähes kolmekymppisten ekakertalaisten pinossa. Ja kauaa en tosiaan ehtiny kirjotella, kun yk 3:ssa sinne eksyin ja samaisessa kierrossa suureksi yllätykseksi myös plussasin! =) Laskettu aika ois siis kai 12.10.2010. Olin varautunu siihen, että yrityksessä kuluis piiiitkä aika, joten yllätys oli tosiaan melkoinen. Vielä ei oo oikein tajuttu tätä, ja mulla on koko ajan pelko siitä, että tää ois tuulimuna tms. Mulla ei oo hirveesti mitään oireitakaan. Pientä ällötystä vaan ja joskus viluttaa. Esim. rinnat ei oo yhtään kipeät. Aikahan sen tietty vaan näyttää, että mitä tästä tulee. Tässä nyt tuli vaan omaa napaa. :ashamed: Kommentoin sitten enemmän ens visiitillä!

Valeska 5+6

Valeska, tervetuloa!

pikkumangusti ;) mä oon kerjänny selkä hierontaa vaiks kuin moneen otteeseen mut ei irtoa ;) niin ei sitten. Kyllä toi mies kiltisti otti multa kengän pois jalasta kun en ite saanut. Se on hyvä et jotain on löytynyt mikä maistuu pahastaolosta huolimatta. Meillähän meni niin et mies tuumas et on se hyvä kun hänen ei tartte miettiä mitä syö vaan syö seuraavana päivänä mitä mulla edellisenä teki mieli, kun ei enää seuraavana uponnut :laugh: joo nykyään jo mene taas melkolailla kaikki. Kesälomasta, voithan sä ottaa sen reilusti ennen äippälomaa, saaat hyvän tauon ja jos ei kesällä kestä töissä niin jää sairaslomalle ;) jos siltä tuntuu ja ei kestä olla töissä. Jaksuja!

Täällä ei kummempaa pitäs mennä keräileen noi pikku pyykit tuolta narulta :D vähän se äitiyspakkauksen peitto tuli pehmoseksi kun sen pesi :D ja sit löyty vielä iso kasa pikkusia kietasupaitoja et ne ei kyllä lop kesken, se vaan kun ei oo sit housuja :D no jos tulee lämmin niin eiköhän sitä pärjää sillä paidalla ja villahousuilla :D

Kaukaloista, onkos teillä kellään kokemusta? Lähinnä oran kaukaloa mietiskelin, et onkohan se millanen? No ainakin turva vaatimukset täyttää mut niin kun muuten. Muissa asioissa tuli niin hyvää palvelua et vois sen kaukalonkin sieltä hommata sitten. Tai jostain liikkeestä kun löytää mikä myy. Niin pääsee testailemaan sitä ja näkee sopiiko se autoon kunnolla.

Unico ja Toukka 29+3

Osanottoni Vadelmaunelmalle mummosi poismenon johdosta. :hug:

Kiitos delfis ja Ada vauva-arjesta kertomisesta! Jokainen lapsi tietysti on oma persoonansa ja tietty varmasti oma jaksaminen riippuu paljon siitäkin tuleeko ns. helppo vai vaikea lapsi. Toisella ystävälläni lapsi on kuulemma alusta lähtien ollut tosi vaativa, kun taas toisen ystäväni molemmat lapset ovat nukkuneet hyvin ja olleet kilttejä ja hyväntuulisia.

Mulla on sellainen mielikuva meidän nyytistä, että on hirveän kiukkuisen näköinen synnyttyään. Joku kirjoittikin että vauvat on aluksi tosi totisia, ehkä se mielikuva johtuu sitten siitäkin.

Kehtaako perhevalmennukseen mennä yksinään?? Meidän oli tarkoitus mennä miehen kanssa yhdessä, mutta oltiinkin unohdettu, että sillä on samana iltana samaan aikaan tärkeä meno, jota sen ei ole järkeä perua. Nämä samat valmennukset järjestetään myöhemmin keväällä uudelleen, ja tämä synnytysvalmennus (joka lienee ihan samanlainen kuin hapsiaisella) olisi kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Haluaisin ehdottomasti mennä kuuntelemaan sitä Tyksin kätilöä, mut pitäis sitten mennä yksin huomenna.

Tervetuloa uusille! :wave:

kevätesikko 27+0

kevätesikko, mä menisin sinne perhevalmennukseen yksinkin. Niin vois ainakin kertoa toiselle mitä siellä oli. Jos se on sellanen et molemmat olis yhessä. Meillä on sellanen et mennään eripaikkoihin, ja eri puhujat. Siinä ei oikein voi kertoa mitä asiaa siellä isan puolella oli.

Tervetuloa Danuli ja Valeska! :flower: Onpa kivaa kun tulee uusia! Ja Danuli, kaikki saavat kirjoitella juuri siitä mikä on eniten mielen päällä milloinkin. :) Musta tämä on ihan paras pino juuri siksi, että kaikki ovat eri vaiheissa raskautta, ja kaikki saavat koko ajan tietoa kaikista vaiheista. Näin pidemmällä olevan kannalta on ihanaa lukea niistä alkupuolen ajatuksista ihan jo nostalgiasyistäkin ;), ja joskus sitä osaa jopa vastatakin johonkin kysymykseen.

Tsemppiä vielä kaikille pahoinvoiville! Ihmeen pitkään siitä saavat monet kärsiä. Ei ole herkkua! Jos töissä joudutte olemaan, niin ottakaa nyt ihan hyvällä omatunnolla niin iisisti kuin mahdollista. Stressi ja kova kiire kyllä huonontaa oloa huomattavasti.

:hug: Vadelmaunelmalle.

Kiitos Adalle kurkkauksesta vauvallisen maailmaan! :heart: Olipa ihana tuo pyyhejuttu. :D

Unico, en ole saanut mitään lääkettä närästykseen. Se johtuu ihan suoraan siitä, että vauva on tosi ylhäällä. Mulla on kyllä rennietä, mutta se on aika pahan makuista ja tehoaa musta vähän huonosti. Yritän vaan olla tekemättä asioita, jotka vaativat kumartelua tai etukenoa asentoa. Ja juomatta liikaa teetä.

Mun mies ei ole mitenkään innokas hieroja, mutta kun mulla meni syksyllä joka päivä lavat jumiin, se kyllä kiltisti hieroi niitä ihan joka ilta. Helpotti hirveän paljon! Kengät se laittaa mulle yleensä jalkaan aina kun ollaan yhdessä lähdössä jonnekin (pois saan kyllä itsekin). :heart: Voisit kyllä vihjasta sille miehellesi, että kyllä sekin saisi ottaa osansa sun vaivoista... ;)

Mä tein laskiaispullat jo edellisenä viikonloppuna, kun en jaksanut odottaa. :p Nyt en viittinyt tehdä lisää, kun olin leiponut taas viikolla piirakkaa ja kaikki leipomukset maistuisivat liiankin hyvin...

Kevätesikko, en tiedä onko tuo teidän valmennus nyt ihan samantyyppinen kuin meidän perhevalmennukset olivat, mutta siellä monet olivat ilman miestään ja joku mieskin taisi jollakin kertaa olla yksin. Mä olin kerran yksin, mutta mua vähän harmitti, kun juuri sillä kertaa oli niin hyvää tietoa synnytyksestä, mitä mies ei sitten saanut tietää. Meillä olikin onneksi sitten nuo Haikaranpesän infot vielä, joissa tukihenkilön oli pakko olla paikalla, ja mun mieelstä ne olivat hyödylliset etenkin miehelle. Mutta lyhyenä vastauksena kysymykseesi: varmasti voit mennä yksin, jos se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

Nyt täytyy mennä, jatkan kohta....

No niin, nyt vielä oma napa:

Viikonloppuna tuli taas harvoja kipeitä supistuksia ja niiden lisäksi kivuttomia, joita en ehkä aina edes huomaa. Mutta kun äsken kävin neuvolassa, eivät ne olleet onnistuneet vauvaa vielä alas laskemaan. Siellä se pikkuinen vielä köllöttelee häpyluun yläpuolella ja sf-mitta on edelleen 36. En tiedä mahtuisiko mun lyhyeen selkääni pidempää sf-mittaa.

Vauva on jo n. 3,4 kiloa ja kohtu on aika täynnä. Terkkari ei ollut ihan varma, supistiko mulla, kun menin pöydälle makaamaan. Sanoin, etten minäkään kyllä tiedä. Koko maha on niin täynnä vauvaa, että se tuntuu koko ajan ihan kivikovalta. Ulkoapäin tunnustelemalla en supistusta kyllä pysty tunnistamaan.

Vauva pysyy nykyään aika pitkiä aikoja ihan paikoillaan. Silloin toivoisin, että se syntyisi pian, että voisi aina huolen tulleen tarkastaa, hengittääkö se. Joskus aina heiluttelen mahaa nin kauan, että saan jonkin pienen vastauksen, mutta koko ajan en viitsi kiusata nukkuvaa. Tässä pikkuhiljaa on alkanut nousta pieni huoli siitä, osaako mun kohtu alkaa ajallaan työntää vauvaa ulos. Mikään kiirehän ei ole vielä, mutta tällaista tulee silti ajatelluksi. Toivoisin niin, ettei tarvitsisi mennä käynnistykseen - ja toisaalta, ettei vauva kasvaisi ihan hirveän isoksi ennen syntymäänsä. Nyt se on ehkä vähän reilunpuolinen keskikokoinen, mikäli arviot pitävät paikkaansa.

Halu nähdä pikkuinen on kova meillä molemmilla!

piip 38+6

Piip, siellä kyllä mennään jo hienoilla viikoilla. Ei pitäis enää mennä kauaa. :)

Kevätesikko
Mene vaan reilusti yksin sinne perhevalmennukseen. Se on varmasti parempi kuin olla ollenkaan menemättä. :) Minä ainakin menisin sinuna, täällä ei vaan ole ollenkaan perhevalmennusta.

Unico Meille tuli Britaxin joku kaukalo. Aika paljon vertailtiin eri kaukaloita ja eri malleja ja sitten päädyttiin tuohon. Käytännön kokemusta nyt ei vielä kuitenkaan ole. :D

Valeskalle Tervetuloa. :flower:

Mä muuten lisäilen teidät uudet tuonne listoille ihan pikapuoliin, en tältä istumalta mutta ehkä jo tänään.

Ja sitten omaa napaa. Voi jestas mikä neuvolakäynti oli aamulla. Voin sanoa että jäi kyllä niin TURHA olo siitä!! :o No keskusteltiin eka vähän synnytyksestä, tai no mä kerroin etten pelkää enkä jännitä että oikeastaan vaan odotan sitä. Sitten terkkari kertoi imetyksestä ja antoi jotain opuksia imetykseen liittyen.
Sitten tajusin kysyä sitä sairaalan esitietolomaketta ja totta tosiaan, sehän oli vaan unohtanut antaa mulle moisen. En olisi siis koskaan saanut sitä jos en olisi itse kysynyt. Tuli vaan tuo asia esille siellä synnytysvalmennuksessa.
No sitten katottiin verenpaineet, paino, sydänäänet ja sf-mitta. Näitä en nyt ulkoa muista kun tulin pyörähtämään juuri porukoilla.
Kuitenkaan hemoglobiinia ei mitattu nyt kun se on mitattu kolme viikkoa sitten. Musta vähän jännä... Sitten loppuraskauden lääkärineuvolaa ei ole mulla ollenkaan, kerta olen käynyt pari viikkoa sitten ylimääräisellä lääkärikäynnillä ja kaikki on ollut ok.
No sitten vielä kun raskaus kuitenkin edennyt ihan suht ok, niin ei neuvolakäyntejä tartte olla kun noin parin viikon välein loppuun asti. Eli nyt seuraava käynti maaliskuun alussa ja sitten vielä pari käyntiä ennen laskettua aikaa.

No painosta sain vähän sanomista tai ei vielä sanomista vaan huomautti, että pitäis syödä enempi. Käyrä ei ole noussut tasaisesti nyt, tai noussut on mutta ilmeisesti vähän liian vähän. Pitäis siis syödä enempi. Sf-mitta oli muistaakseni 30,5. Painoa tullut lähtöpainosta pikkaisen reilu 5 kiloa, tosin lähtöpainostahan multa tipahti 6 kiloa alkuraskaudessa, että oon mä raskauden aikana kerryttänyt 11 kiloa painoa.

Sitten terkkari suositteli liikkumaan enemmän. Kuulemma pienet kivut kävelyssä ei haittaa. :o Ja uimassakin voin käydä niin kauan kuin lapsivedet menee. Aiemmin mulle sanottiin että viikolle 36 asti saa uida. :o

Jäi siis jotenkin outo olo koko käynnistä.

Äh, nyt huutaa äiti syömään, kai se on mentävä heti. :D Ajelin päiväksi käymään porukoilla, tosin saattaa olla viimeinen tällainen ajomatka (noin tunnin matka) kun ei tuo istuminen/ajaminen tunnu enää kovin mieluisalle.

Mutta nyt painoa kerryttämään äitin pöperöille. :D

- Hapsiainen ja Herne 33+5

Moikka!

Vadelmaunelmalle :hug: .

Pikaiseen tulin vain ilmoittamaan, että yhä ollaan yhdessä koossa. Perjantaina olin jo varma että lähtö tulee, mutta yöksi supistukset sitten loppuivat. Meillä onki siitä asti ollut täällä esikoiselle vahteja, joten ei ole ehtinyt tännekkään päivittelemään kuulumisia taikka lukemaan =) ...

Nanna 39+1

Valeska hienoa että säkin "uskallisit" tulla tänne :flower: Mäkin tätä arvoin muutaman päivän että uskallanko, mutta syteen tai saveen ;) Parempi se on täällä kirjotella, ja lukea mukavia juttuja, mm. teidän keillä synnytys on jo oven takana. Muuten mä oon googlettamassa kohdunulkoisesta raskaudesta ym, on siis parempi että täällä "hengailen" :p Mainitsit oireettomuuden, no ei mullakaan niitä oikeesti kauheesti ole, tuntuu vaan kun kaikki pienetkin jutut kirjottaa, et niit muka kauheesti ois. Pahinta on nuo menkkajuilinnat, niitä on taas tänään ikävästi ollut, johtuu varmaan kun töihin joutu 3pvä vapaan jälkeen :) ja sit nuo selkäkivut. Kävin hölmö viel salil la ja tein selkääkin useaan otteeseen, no ne lihaskivut on omiaan lisäämään vettä tähän epäluulon myllyyn :whistle: Nännit mul on kipeet, vasen enemmän ku oikee, aika hassuu ku oviksen aikana se on just toisinpäin ;) Siinä ne sit onkin, ei mitään sen kummenpaa oikeastaan, muut on enemmänkin tulosta siitä etä itseään on hulluna kytännyt ja kuvittelee kaikenlaista ;)

Pikkumangusti kiva kun säkin oot täällä! Mun silmissä säkin oot jo niiiiin pitkällä itseeni verrattuna, se on kato niin suhteellista nää asiat ;) Kumpa vaan aika kulus nopsaan, ja selviis jollain ihmeellä alku-ultrasta ja np-ultrasta, ehkä sitä sit vois antaa itelleen luvan nauttiakkin, ehkä ;)

Ai kun noi jutut vauvvatavaroiden ostamisesta ja kaiken kuntoon vauvaa varten -laittamiset kuulostaa tosi ihananilta, vauvanvaatteet on niin söpöjä :heart:

piip, jaksuja supisteluihin. Ei se mahottomia enää kestä ;)

hapsiainen että sellanen neuvola käynti. Mä oon kuullu et uida sais niin kauan kun paikat alkaa aukeamaan, mutta tiedä sitten. Miten se perusteli sen ettei kivut kävellessä haittaa? siis jos ei niiltä pysty kävelemään? Vai oliko tarkemmin juttua. Mitä te painotitte kaukalossa?

nanna
, siellä sitten tulokas oikein arvuuttaa teitä :) millon hän aikoo näyttäytyä

danuli
,. kyl sää opit kuunteleen itteäs ettei tee liikaa mut ei liian vähänkään. itelläkin alkuun oli epäluuloja miten menee, mut täällä asti ollaan.tsemppiä ja uskoa tulevaan :)

Täällä selkä kiukkuaa, vähän väliä saa mnnä pitkälleen et rauhoittus. No katsoo mitä huominen tuo tullessaan onko parempi vai ei. Ukko lupas lähteä mun kans pienelle lenkille vaiks tuhahtelikin, mut sanoin et tarviin pelastajan jos jumitan kesken :D No katotaan saanko sen sit loppupeleissä liikkeelle. Ja sen jälkeen hieromaan selkää, nyt alkaa siihenkin ehkä pikkuhiljaa olemaan suostuvainen :)

Danuli: Tervetuloa :flower: Mulla oli noita menkkajuilintoja ja selkäkipuja rv 4+ ja edelleeen siis aamuyöstä tulee noita alamasukipuja. En tiedä, mitä ovat, mutta en kamalasti niistä jaksa välittää kun tulevat lähinnä silloin ja menevät ohi kun rentoutan alamasua :/ .

Täällä on tänään sellainen olo nyt illasta, kuin olisi syönyt ensin yliannostuksen hattaraa ja sitten ollut jossain vatkaimessa...Eli sama meno kun viimeksi ollessani raskaan - tosin nyt lievempänä ja johtuu varmaan siitä, että viimeksi matkustajia oli alunperin kaksi.

Vadelmaunelma 5+5

Yhteistyössä