KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

AaVee mä melkein toivoisin voivani olla myötätuntoinen, mutta kun itsellä pamahti rv41 täyteen tänään, eikä mitään tapahdu, niin alkaa sympatiat olemaan vähissä.

Neuvolassa siis kaikki hyvin kuten arvelinkin. Alapaine oli edelleen 91, mutta kun pissa puhdas, paino laskenut 500g ja sykkeet kunnossa, niin odotus sen kun jatkuu. Mä teen varmaan ennätyksen niin odottamisen kuin tulevan vauvankin suhteen - pieni porsas odotettavissa. Maanantaina sitten vaan varaamaan keskiviikolle yliaikakontrollia :mad: Suoraan sanoen v***tuttaa ja tekis mieli itse vetää tää kaveri täältä mahasta ulos. Kuka ihme on päättänyt, että yliaikakontrolliin pääsee vasta viikolla 41+5??? Veikkaan, ettei itse ole tätä kokenut!

Anteeksi vuodatus, mutta mulla hajoo pää - uni ei maita, liikkuminen ja kaikki oleminen alkaa olla jo niin tukalaa ja silti voin niin prkleen hyvin, ettei tuo kersa tahdo tulla ulos! Toivottavasti muilla ei mene enää yli, tää on niin syvältä! Mä jään tänne kohta yksin odottamaan ja jään historian kirjoihin naisena, joka eli loppu elämänsä raskaana.

Viikonloppuja toivotellen vieläkin kiukkuisempi Sannis ja syntymätön rv41
 
Arvatkaas mitä? Mä jatkan yhä edelleen odottamista ja toivon, ettei tätä joudu muut kokemaan! Joten Ovis ja AaVee - toivottavasti teillä parempi tuuri ja saatte vauvat mahdollisimman pian maailmaan!
Huomenna varattava aika yliaikakontrolliin, joka siis vasta keskiviikkona edessä. Nyt mä todella uskon ja allekirjoitan väittämän: "odottavan aika on pitkä!" So true! Oonko mä täällä jo ihan yksin odotukseni kanssa?
Pettymys omaa kroppaa kohtaan on suuri, miksi se ei ymmärrä puskea vauvaa musta ulos?

Jaksuja ja tsemiä sekä isosti onnea jo vauvansa saaneille!
Sannis & surprise 41+2

*HUOM* Esikoista tehtiin useampi vuosi hampaat irvessä ja ison avustuksen kera, mutta synnytys käynnistyi spontaanisti itsestään ja oli suhteellisen helppo. Kakkonen tuli vähän niin kuin yllätyksenä tuulimunan ja kohtutulehduksen jäljiltä, mutta ei sitten suostu tulemaan ulos niin millään.
 
Voi Sannis..... :hug: Ihme juttu, et eivät ala jo käynnistelemään. Itselle tuli mieleen, et kuinka iso vauva siellä masussa jo on, et pystyykö hänet alakautta synnyttämään? Voimia ja tsemppiä loppumetreille! Peukutan, että kohta synnytys alkaa.

Nonna ja sukeltajat 24+6
 
jaksuja Sannis! En yhtään ihmettele turhautuneisuuttasi ja kiukkuisuuttasi :hug: Puhaltelen täältä synnärillelähtötuulia ja toivon niiden tepsivän!!

Täällä juniori kasvaa "kohisten": torstaisella käynnillään terveydenhoitaja mittasi 4300 g ja 57 cm. Imetys sujuu hyvin, mutta en ole älynnyt lepäillä päivisin tarpeeksi, joten univaje uhkasi käydä liian pahaksi. Nyt vietin sunnuntain todellakin lepopäivänä, ja se auttoi!!

Miehen isyysloma on nyt ohi, jännittää vähän miten tulen pienokaisen kanssa pärjäämään yksin. D-vitamiinitipat aloitettiin lauantaina ja aika hyvin niiden antaminen on mennyt. Tutin käyttöä harjoitellaan, ja pulloakin saisi jo antaa. Aion siis steriloida pulloja ja rintapumpun huomenna käyttökuntoon. Nyt yöpuulle!

Halit kaikille!

T. Mullu ja juniori
 
Kiitos nonna ja Mullu! Voimia ja tsemppihenkeä tänne kaivataankin :) Jotain hyvää sentään tässäkin maanantaissa, sain poliajan JO huomiselle eli ei tarvitse odotella uutisia keskiviikkoon. Ei tosin ole sanottua, etteikö ne passittais mua huomenna vielä takaisin kotiin kasvamaan...
Vauvan koosta ei ole niin mitään tietoa, kun ei sitä ole arvioitu kuin viimeksi rakenneultrassa vkolla 20. Vika lääkärineuvola oli vkolla 36 ja se täti katseli ainoastaan sf-mittaa ja sen perusteella laski, että vauva olisi täysiaikaisena max 3,5kg. Ei siis mitään todellisuuteen perustuvaa faktaa tiedossa, joten näillä viikoilla mahasta voi siis tulla ihan mitä vaan, todennäköisesti iso vauva joka tapauksessa.

Mullu kiva kuulla, että kotosalla on sujumaan hyvin. Nyt vaan maltat lepäillä ja kerätä voimia aina samalla, kun vauva nukkuu. Eiköhän ne päivätkin hyvin mene isukin töihin paluun myötä :) Ihania vauvatuoksuisia hetkiä sinne.

Huomenna siis polille, tänään vielä odotellaan paksussa kunnossa!
S&S 41+3
 
Voi Sannis, ymmärrän turhautuneisuuden ja kiukun. Toivotaan, että huomenna pääset jo tositoimiin :hug:! Taidatkin olla ainut, joka menee näin pitkästi yliajalle. Ei ole varmastikkaan herkkua...

Oikein paljon onnea RP Juicesta :heart: ja onnea muillekin vauvautuneille!

Voisin tuonne vauvapuolelle pykätä tänään jossain vaiheessa meille pinon jossa halukkaat voisivat jatkaa turinoita. Ilmoittelen sitten.



Siinä kuva meidän pikku pörröpäästä :heart:!


Irene ja töpsykkä (joka vaatii nyt vaipan vaihtoa) 12 vrk
 
Sannis Tsemppiä!

täällä on ihan karsee olo. Päätä särkee ja on muutenki vetämätön olo. Supistelee muttei kipeesti. Huomenna neuvola ja keskiviikkona kontrolli ultra lapsiveden määrän tarkistus taas. Mä niin kaipaan unta...

Kiitos Irene uudesta pinosta. Tullaan heti ku jakaannutaan! :)

AaVee 37+6
 
Kiitos Irene uudesta pinosta ja tsemppauksesta! Aivan ihana tyttö teillä ja niin paljon tukkaa :) Meillä esikoinen oli ihan täys blondi ja sen lisäksi omasi vielä täysin kiharan tukan (miun peruja), joten saas nähdä mitä kakkosella on päässään. Todennäköisesti kalju, kun on roikkunut tuolla pää alhaalla jo niin kauan :LOL:
Tullaan sitten uuden pinon pariin jahka mä oikeesti pääsen tästä masusta eroon.

AaVee toivottavasti ei ole alkavaa raskausmyrkytystä. Onneksi sulla on huomenna nla, joten tsekkaavat pissan ja paineet. Ja tsemppiä keskiviikon kontrolliin, toivottavasti masussa kaikki hyvin!

Nukkuminen ois tosiaan poikaa, varsinkin kun tietää ettei sitä kohta saa senkään vertaa. Huominen alkaa jo vähän jännittämään ja ajattelinkin kahlita itseni laitokselle vaikka väkisin. Mahaa on tänään juilinut tosi ikävästi, muttei edelleenkään supistele tai sitten en niitä vaan tunnista kaiken muun säryn ja kivun seasta. Supris myllää mahassa edelleen samaan vanhaan tahtiin, joten uskoisin lapsiveden määrän olevan kohdallaan, huomennahan sen sitten näkee.

Maanantain jatkoja toivoen Sannis & surprise 41+3
 
Sanniksen tilannetta täällä käyn ahkeraan seurailemassa! On kyllä jo kiitettävän hienot lukemat raskausviikoissa, mutta se tuskin lohduttaa. Toivotan tosi nopsaa synnytystä!

ovis ja aavee teille myös jaksamista viimeisille päiville!
 
Pikaisesti täältä päivitän seuraavan tilanteen: lauantaina osastolle käynnistykseen, jos ei nyt jostain syystä sitten itsekseen ala. Itse en ole kovinkaan toiveikkaalla tuulella eli menee vielä siis tuo kolme päivää. Sittenkin vasta tosiaan käynnistellään pillereiden avulla eli pitkä ja tuskainen on tämän mamman matka uudelleen äidiksi. La onkin sitten jo 42+1 eli ennätys niiltä osin napsahtaa tänne. Kohdunkaula oli hävinnyt (tosin mun mielestä lääkäri ei sitä kovin vakuuttavasti sanonut), mutta suu on tiukasti supussa eli kalvoja ei voitu puhkaista.
Syy, miksi eivät aloittaaneet käynnistystä jo tänään: vauvalla kaikki hyvin, lapsivettä tarpeeksi, napavirtaukset ja istukka kunnossa. Lisäksi käynnistettässä on aina riskinsä eli mielummin odotetaan synnytyksen alkavan spontaanisti. Painoarvio on siinä hieman reilut 4kg eli ei innosta niin pätkän vertaa tuleva synnytys. Henkisesti ja fyysisesti tämä äitee alkaa olla jo niin väsynyt, että miettii mistä ihmeestä kaivaa "happy, happy, joy, joy" -fiiliksen ja äidilliset tunteet tulokasta kohtaan. Olisi kiva tietää, mikä on prosentti yliaikaisella odotuksella/synnytyksellä vs. synntyksen jälkeinen masennus.

Ei sittenkään ihan niin lyhyesti : /
Lauantaita odotellen Sannis & Surprise 41+4
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti päivitän vaan tän päivän neuvola kuulumiset.

paino: +230g / vko
turvotus: +
RR: 112/70
pissa: puhdas
hemppa: 123
sf: 33
sykkeet: 138
liikkeet: ++

Huomenna lapsiveden vähyyden takia aamulla kontrolli ultra. Palailen asiaan sen tiimoilta huomenna.

AaVee ja pikku L 38+0
 
Voi Sannis, tosi turhauttavaa noin pitkä odottelu! Kyllä nyt ois jo sun vuoro. Koita jaksaa vielä muutama päivä. Ajattele, alle viikon päästä sulla on kuitenkin joka tapauksessa vauva sylissä! Tsemppiä synnytykseen :hug:

AaVee miten meni ultrassa?

Eilen kävimme äippäpolilla synnytystapa-arviossa ja siellä ei mitään erikoista. Lantiosta kuulemma mahtuu, neidin painoarvio nyt 3kg, laskettuna aikana n. 3,5kg. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut viime viikkoina enää mitään edistystä, eli luulenpa että tässä la:n kykitään ja ehkä vielä ylikin. Supparit on nimittäin vähentyny huomattavasti eikä ne juurikaan oo kivuliaita enää. Aika lailla on ollu väsyny olo kun yörytmi on vähän mitä sattuu...kai sitä keho yrittää totutella jo tuleviin yövalvomisiin. Ruoka ei myöskään tahdo enää maistua, taidan elellä loppuajan puuroilla ja viileillä syömisillä. Inhottaa kun ei tiedä yhtään onko synnytys jo lähellä vai vielä viikkojen päässä ja koko ajan pitää kuitenkin olla tietyssä valmiudessa...

Jaksuja kaikille marraskuun pimeisiin päiviin, joulu on jo ovella... :xmas:

Ovis ja tytteli 37+4
 
Mikä mahtaa olla AaVeen tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin!

Ovis kiva kuulla, että siellä kaikki hyvin. Onneksi sulla on tosiaan viikot jo hyvällä mallilla vaikka tyttö päättäisikin piakkoin tulla, toivotaan näin. Toivottavasti ei ainakaan mene la:n yli, tää ei ole kivaa. Ja ihan kivan kokoinen pikkuinen siellä sun masussa asustaa :)

Pohdin juuri, josko huomenna vielä jaksais istua leffassa katsomassa uutta Potteria, kun ei mitään muutakaan tunnu tapahtuvan. Kodin seinät alkaa jo aika lailla ahdistaa... Perjantaina meen tekemään jouluostoksia, kun ei sitten tiedä, milloin seuraavan kerran ehtii. Onneksi lista on jo aika hyvä, niin tietää mitä ja mistä hakea :)

Lumipyryä odotellessa Sannis & Surprise 41+5
 
Täällä ollaan. Ei vaan oo kerenny koneelle koko päivänä..

Tänään kävin siellä kontrolli ultrassa lapsivettä tsekkaamassa. Vettä oli nyt enemmän ku viime viikolla mut vieläki oltiin normaalin alarajalla. Uusi kontrolli laskettuun aikaan. Tänään on alapäätä juilinu ihan sairaasti. Kai nää nyt on niitä ns. sukkapuikkovihlaisuja. Niin toivon näiden edes tekevän jotain muutosta kohdunsuulle. Kaula ku on jo häippässy. Lääkäri tänään kehoitteli tekemään kaikkensa suppareiden aikaansaamiseksi ku vauva on kuulemma sellasessa tilassa, et tulis heti vaan ku saisin supistuksia vaan aikaiseksi. Tänään siivoilin huomenna kaks viimeistä ässää käyttöön. :) Vois vaikka yrittää lähtee huomenna ihan yksin lenkkeilemään jos pääsis vähän nopeempaa ku noitten koirien kanssa. Mä haluan synnyttämään! :)

AaVee 38+1
 
moikka!!

sannis
ja aavee täällä taitaa olla aika kypsänä jo odotteluun :D toivottavasti nyt pian päättyy teidän kärvistely!!:) hei kannattaa muuten tehdä keinuvaa liikettä jos tulee supistus..huomasin että voimistuu kun keinuu tai sitten sängyn reunalla vaikka rentouttaa lantiota keinumalla :)

täällä on ollut tuoreella äidillä hieman väsy etten oo jaksanut kirjoitella vaikka vilkuilemassa tilannetta oon kyllä käynyt :) nyt on paljon pirteempi olo kun poitsu antoi yhden yön nukkua jopa 6h kerralla :D muuten heräileekin tasan 3h välein :)

RP&juice 12vrk
 
Kiitos RP vinkistä :) Mua ei tosin supistele vaikka mitä tekisin, joten ensin pitäis keksiä millä ne supistukset sais aikaan. Kävin tuossa aamusta koiran kanssa suhteellisen reippaalla lenkillä, eikä tuntunut niin missään. Luulis, että tässä vaiheessa olis jo jotain.

Kiva kuulla, että olet saanut viime yönä nukuttua. Mä odottelen aikaa, jolloin uni taas tulisi ja saisin nukuttua enemmän kuin tunnin tai kaksi kerrallaan. Nyt vielä esikoinen on kömpinyt kainaloon kahtena yönä peräkkäin, joten uni on ollut vielä vähäisempää. Vaistonnee äidin kireän pinnan ja haluaa olla lähellä. Eilen räjähdin oikein kunnolla ja jouduin menemään vessaan itkemään itkuni, kun tuli niin paha olo pienelle rähjäämisestä ihan syyttä suotta. Pyysin kyllä anteeksi ja kerroin rakastavani kaikesta huolimatta :)

AaVee toivottavasti sulla sauna ja se viimonen s auttaa, mulla nekään eivät auta. Mulla ei tiistain sisätutkimuskaan aiheuttanut muuta kuin verisen vuodon, ja lääkäritäti kaiveli kyllä ihan tosissaan...

Huomenna poksuu viimosen kerran, mutta viikoista ei enää jaksa juhlia eli huomiselle poks 42!
S&S 41+6
 
Aaveelle tsemppiä ja toivottavasti loput ässät saa jotain aikaiseksi!

No kyllä se Sanniksen pikkuinen viihtyy ihan liian hyvin yksiössään. Sun varmaan tarttee mennä sinne elokuviin ja ostoksille, jos ne sitten aiheuttas edes jotain, mutta onneksi lauantaina sitten viimeistään tapahtuu jotain kuitenkin. Toi on kyllä inhottavaa, että et saa nukuttua, mähän valvoin kanssa kaks yötä sohvalla istuen ennen synnytystä ja ei ollut mitään herkkua kyllä.

Oviskin vielä yhdessä kasassa, vaikka pelkona oli ennenaikainen synnytys :heart:. No ei ole sinullakaan enää montaa viikkoa jäljellä.

Jaksamista teille kaikille vielä mahojenne kanssa :hug:!

Irene
 
Täälläkin jännityksellä odotetaan jakaantumisuutisia!!

Vaikka muuten en jaksa pal mitään, pienellä oli vatsanväänteitä illasta/alkuyöstä 3 vrk peräkkäin joten hyvästi yöunet... Jätin maidon juonnin pois omasta ruokavaliosta ja se tuntu auttaneen. Muutenki ollaan yritetty rauhottaa syömiset, yöt onki menneet hyvin vaan yhdellä syötöllä aamuyöstä. Mut se saattaa kestä pitkääään! Poju ei malttais olla erossa mun rintavarustuksesta ollenkaan :D Kokeilin eilen aamuna pumppausta, hidasta touhua, mut sain jotain. Ja nyt tulee tavaraa niin että on pidettävä liivinsuojuksia.

Terv.hoitaja kävi tänään kotikäynnillä ja juniori huus suoraa huutoa ku ei ois antanu mun ees laittaa kahvia tulemaan! Painonsa noussu viikossa 300 g!! Nyt 4600 g. Ja mä laihdun vaik nälkä vaivaa koko ajan. Siskon kaa naurettiin puhelimessa ett oon pian vaan tikku jolla on kax kauppakassia tisseinä :)

Nyt unten maille, jaksuja "jakaantumattomille" viimesiin hetkiin, ja sutjakoita synnytyksiä!!

T. Mullu ja juniori pe:na 3 vkoa! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Limatulppa otti ja lähti joo ja sen seurauksena nukuin parhaimmat yöunet pitkään aikaan. Ei supistuksen supistusta. WTF!! Ei sen näin pitänyt mennä! :) No tänään sit koirien kanssa metsälenkille jos se auttais ja illalla vois saunoa ku mies on vapaalla.

AaVee
 
Se ois kuulkaa 42 vkoa tätä odotusta täynnä! Onneksi huomenna pääsee polille, jotta saadaan tämä ukko täältä yksiöstään ulos, huh! Meillä poitsu varmaan jo heti alkujaan saman kokoinen kuin Mullun pienokainen on nyt. Odotettavissa siis jättiläinen jo heti syntyessään.

Hyvä AaVee, että siellä ässät toimivat. Ei mullakaan supistellut ekalla kertaa tulpan menon jälkeen, eikä ihan hirveesti vielä sittenkään kun vedet meni. Seuraavana päivänä vesistä alkoikin sitten tosi toimet ja oli nopeeta :) Tsemiä sinne, että pian alkaa suppaamaan ja pääset synnyttämään.

(.) Tein eilen lumitöitä, lumiukon ja autoin vielä iglun rakentamisessa. Illalla saunoin pitkän kaavan mukaan, eikä supistuksen supistusta. Missä vika??? Tänään olen viettänyt lähes koko päivän ostoksilla, eikä edelleenkään mitään. Noin äkkiseltään luulis, että jos kroppa toimis as should, niin mä oisin synnyttänyt jo monen monituista kertaa vaan ei. Huomenna en anna tutkia tahi tehdä muutakaan ennen kuin kommentoi jotain tähän fyysiseen rasitukseen ja sen vaikutukset spontaanisti alkavaan synnytykseen. Mä taidan haluta suoraan sektioajan...

Huomenna siis meen polille, joten päivittelen tilannetta sitten uudemman kerran jakauduttuani (I wish).
Sannis ja Surprise 42+0
 
Voi sannis, sulla kyllä on sitkeä jätkänpätkä siellä tulollaan! Onneks huominen on jo ihan pian, mutta uskon kyllä että käynnistys hirvittää. Odottelen innolla kuulumisia ja eikun kaikki mahdolliset onnentoivotukset sulle matkaan!

AaVee, no jotakin tapahtuu, hyvä, hyvä!
Mulla tepsi (vähän LIIAN hyvin vaan..) tissihieronta annabellin vinkistä, teki yhden suht tuntuvan supistuksen ja kalvot puhkes.

oviksellakin on sitten turvallisesti rv38 ihan näillänäppäimillä ohitettu. Saas nähä kuin kauan sinulla ootettaa, kun ensin meinas tulla ennen aikojaan. Minulla kans supistelut muuttu loppua kohti heikoimmiks, ne kovimmat oli joskus rv36.

Peukkuja kaikille!
 
Moi kaikki ja onnea kaikille jakautuneille!

Itellä menossa 39+0, viikon päästä olis laskettuaika, ei haittais jos olis jonkun päivän etuajassaki. Luulen tosin että menee vielä yliki, varmaan yhtä lahjakkaasti kuin sulla sannis... mitään oireita ei ole vielä, lenkit ja siivoilemiset aiheuttaa vain niitä harjoitussuppareita muutamia ja helvetin kipeäksi nivuset päiväksi ettei kunnolla kävelemään pysty, saati sängyssä kääntyä ilman kirosanoja ja irvistelyä...
Maha olis jo tiellä ja raskausarvet kutisee vaikka kuinka rasvailis..
Masuasukkikin on jo varmaan pian nelikiloinen, niin ne viimeksi arveli painon lasketunajan paikkeille, en tosin jännitä nelikiloisen synnyttämistä, koska olen itse ollut ja kaikki sisarukseni myös yli 4 kg syntyessämme, eikä äidilläni ole ollut mitään ongelmaa synnyttää alakautta, eikä hänelle ole tullut kuin pieniä repeämiä..
Kaikki neuvolaski ok, ihan tylsää kun ei mitään uutta ole..
Kaikille vielä ei-jakautuneille onnea ja tsemppiä!
 
pikaisesti mobiililla infoa eli meidän buddha syntyi vihdoin vkolla 42+1, la 20.11. Klo 20.05 järeillä miehen mitoilla: 4448g, 54cm ja pipolla kokoa huimat 38. Syntyi käsi poskella, joten ihan ilman tikkejä ei selvitty, aika vähällä kuitenkin. Lisää sitten kun kotiudumme.

Sannis & buddha :)
 

Yhteistyössä