Kympin hoidoista vauvautuneet



SYNTYNEET:

3.10

Discovery....tyttö 3100g/49cm
Duffy..........poika 2760g/46cm

13.10

Kirma..........tyttö 3280g/49cm

15.10

nonnii...........tyttö A 2775g/46cm & tyttö B 2950g/48cm

28.10

jipsis.............poika 3630g/52cm
Meriharakka...tyttö

27.10

pa-mi..........poika A 2200g/46,5cm & poika B 2300g/46cm


29.10

Mullu.............poika 3936g/56cm

31.10

Annabell-77.....poika 3770g/52cm

1.11

Maricce...........tyttö 3890g/51cm
tiltalitti.............tyttö 4235g/52cm

3.11

Irene...............tyttö 3895g/52cm

6.11

RouvaPapunen...poika 3600g/50,5cm

16.11

Bittersweet.......tyttö 3570g/51cm

20.11

Sannis.............poika 4448g/54cm

29.11

AaVee.............poika
rusina85..........tyttö 4050g/51cm

23.12.

katjuzka...........poika 4160g/51cm
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta Irene! Ihana pienokainen sinulla! :heart:

Enpä saanut tänään laitettua pulloja ja rintapumppua kondikseen, joten täystisuttelu jatkuu :heart: Sen sijaan käytiin ihanalla lenkillä, tunti meni, ja juniori nukkui vielä puolen tunnin pätkän siihen päälle parvekkeella. Ehdin just kotiin kun paketti Saksasta tuli, tilattiin sieltä Angelcare merkkinen itkuhälytin. Se rekisteröi liikkeitä, kun ei juniori herää kunnolla nälkäänsä itkemään. Mies herätti mut yöllä kolmelta, olin niin sikeässä unessa juniorin vieressä etten herännyt kun hän oli valmis syömään! :x

Mies on nyt nokosilla, juniori tuhisee rintani päällä - eihän tästä raaski suihkuun lähteä ;)

Mullu ja juniori 2 vkoa 3 pvää
 
Viimeksi muokattu:
Nukkumisesta pitikin kysäistä, että nukkuuko teidän vauvelit omassa sängyssä? Meillä nukutaan äiskän vieressä. Tuota rakkauspakkausta, kun on niin kauan odotettu niin jotenkin en raaskinut omaan sänkyyn pistää, vaan on ihanaa, kun tuhisee ja tuoksuu vieressä :heart:. Kai sitä pitäs fiksuna Töpsykkä siirtää omaan sänkyyn, mutta kaikki aikanaan :D!

Ainakin Mullu sinun viestistäsi sain käsityksen, että teilläkin juniori nukkuu vieressä =)!

Tänään tulee sitten nlatäti käymään, saas nähdä paljonko paino on äidinmaidolla noussu. Sitä kyllä tulee ihan tarpeeksi ainakin, meinaan ollaan välillä tytön kanssa märkiä molemmat, kun ruokaillaan :D!


Irene ja Töpsykkä 13 vrk


MUOKS. Painosta piti vielä sen verran hehkuttaa, että mulla on puolessa toista viikossa hävinnyt odotusaikana kertynyt 13 kiloo. Olin ihan ihmeissäni, mutta hyvä vaan :D!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Irene uudesta pinosta! :)

Meillä myös pikkuinen nukkuu vieressä. :) Todella kätevää imettää yöllä, joskin oma uni on kyllä tosi herkkää... Se on vaan niin hauska tunne kun yöllä herää ja tuntee pienet huulet tissin kyljessä :D Nyt olen kuitenkin alkanut pohtia josko pikkuinen pitäisi siirtää omaan sänkyynsä. Se ei vaan tule olemaan helppoa, koska hän herää heti kun häntä siirtää ...

Millaiset rytmit teidän muiden vauvoilla on? Meillä tuntuu vaihtelevan tosi paljon. Pisin unipätkä mikä tulee on 4 h, mutta nytkin öisin olen toimittanut huvitutin virkaa, kun vähän imeskellään ja sitten nukahdetaan, ja hetken päästä sama homma.. Ilmaa on myös ollut pienen masussa jonkin verran, mutta silti ei mitään suuria itkuja ole tullut. Nyt on kurja juttu kun itsellä epäiltiin lievää emätintulehdusta, ja jouduin aloittamaan emättimeen laitettavan rasvan ( antibiootti). Onni sai nyt sitten Rela tipat, josko ne vähän ehkäisisi vatsakipuja??

Neuvolan täti kävi eilen ja Onni 16 pv punnittiin :) Viikossa tullut 360 g, että hyvin oli syönyt :D Paino nyt 3980 g ja täysimetyksellä siis mennään! :)

Annabell ja Onni 17 pv

ps. ja paino asiaan, niin täällä lähtenyt reilu 10 kg. Loputkin varmaan lähtis, mutta kun joku mättää suklaata joka pv ;) Noo, ei tässä kiirettä, omat vaatteet mahtuu kuitenkin jo! :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Veena, tottakai vielä muistan :heart:. Kiitoksia onnitteluista! Aina olenkin välillä mietttinyt, että mitähän sinulle kuuluu.

Annabell, mä olen kanssa kokenut ton vieressä nukuttamisen helpommaksi. Varsinkin, kun meillä Töpsykkä nukahtaa tissille eli lutkuttaa niin kauan ja sitten, jos nostan omaan sänkyyn niin nukkuu korkeintaan tunnin ja sitten rupeaa kitiseen. Kai hän jotenkin vaistoaa, että ei ole enää minun vieressä.

...

Meillä mennään nukkumaan 22-23 ja nukutaan semmonen 4 tuntia ja sitten syödään ja sit saattaa mennä seuraavaan syöttöön 2-3 tuntia. Aamulla noustaan sitten 8-9 aikaan. Eli minä olen kyllä saanut nukuttua ihan hyvin ja sitten nukun yleensä vielä iltapäivällä päikkärit Töpsykän vieressä.

Meillä kanssa pikkuisella välillä myllertää mahassa. Ajattelin ostaa apteekista sitä Cuplatonia, jos vaikka sillä helpottas.

Meillä kävi neuvolan täti tiistaina ja Töpsykän paino oli noussu jo 4,5 kiloon :D eli aika potra tyttö on täällä. Syntymäpaino on jo ylitetty reippaasti. Taitaa äidin maito olla aika tuhtia tavaraa...


Irene ja Töpsykkä 15 vrk
 
Moikka!täältä vihdoinkin kuulumisia :) alkaa jaksamaan taas :)ei ole tottunut heräilemään niin usein ja nyt sitten alkaa tottumaan ja saamaan pirteyttä takasin yhden hyvin nukutun yön vuoksi :D

Meillä siis poitsu nukkuu ihan omassa sängyssä alusta asti olen sen totutellut,koska itse tiedän olevani huonosti nukkuja joten en nukkuisi sitäkään vähää jos poju olis vieressä :) kestosta olikin kyse elikkäs meillä nukutaan sen aika tarkalleen 3h kerralla joskus ehkä yllättää ja nukkuu jopa 4 tai 6h!!:D

ilmaa on täälläkin ollut mahassa aika lailla mikä johtuu varmasti osittain annettavasta korvikkeesta minkä merkkiä vaihdoimmekin kun yhden yön oli tosi vihainen ja nyt maha toimii tosi hyvin sinappikoneella :D en siis pysty hirveästi imettämään koska poitsun imuvoima on ihan kamala ja mun tissit on tosi hellänä joten pumppailen sitten maitoa aina kun tarvitsee.kyllähän sitä maitoa riittikin aluksi mutta mulla oli maha sekaisin yhden illan ja maidon tulo väheni :( joten siksi välillä korviketta...tissisärkykin on välillä ihan kamalaa kun maitoa alkaa imetyksen/pumppauksen jälkeen nousemaan että on pakko ottaa särkylääke :( kyllä se tästä....

painoa on täälläkin lähtenyt ainakin 14kg reilu viikon jälkeen kun maanantaina kävin puntarilla :D jee!!tulihan niitä kiloja siis ihan tarpeeksi varsinkin loppuvaiheessa jolloin oli ihan kamala turvotus keräsin siis nestettä oikein kunnolla ja painoa tulikin melkein 20kg huh!!!no enää muutama kilo ja ollaan lähtö painossa :)

mites joko kaikilla on nimi mietittynä vauvalle??meillä oli mutta ei ole enää :D oli siis muka hyvä nimi jo tiedossa mutta ehdittiin kyllästyä tai ei olla varmoja halutaanko se :D siis pojalle on tosi vaikea keksiä nimeä :D

RP&juice 12vrk
 
Nyt pikana, Veena!! Kiitos onnitteluista, todellakin muistan vanhan kaverin:heart: Ja niin kun irene mainitsi, minäkin olen välillä ,miettinyt, että mitähän sinulle kuuluu..?

Palailen tarkemmin linjoille kunhan kerkeen:wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Täällä ollaan ja vielä hengissä:) Uskomatonta, että ollaan nyt täällä vauvautuneiden puolella! Vielä viime vuonna tähän aikaan en uskonut IKINÄ KOSKAAN pääseväni tänne kirjoittelmaan. Toivo oli kyllä aikalailla mennyttä, mutta täällä ollaan! :D

Irene Aikalailla saman kokoiset tyttelit oltiin kasvateltu tuolla vatsassa! Moneltas te tulitte sairaalaan silloin ke? Me lähdettiin kai joskus 17 aikoihin kotiin, mietin vaan et kerettiinkö me olemaan yhtään yhtäaikaa sairaalassa?:)

Vauvan syömisestä
Hyvä ruokahalu on Minnillä... Äidillä ei vaan riitä maito!:'( Nyt olen jo yli viikon syönyt sitä maidonnostatus lääkettä ja ei mitään muutosta! Pumppailen aina päivisin syötön jälkeen ja mitään ei irtoa, ei edes pullon pohja peity! Kerran sain kokonaiset 10 milliä, mutta se oli yksi ja ainut kerta ja se ei ole toistunut. Minni syö joka tissittelyn jälkeen (joka kestää noin 1-2 tuntia) n. 80-90 milliä lisämaitoa. Joten ei se lapsirukka varmasti saa sen enpää irti sieltä tissistä. Nyt neiti on ruvennut välillä myös kiukkuamaan tissillä, ilmeisesti juuri sen takia kun ei siletä mitään irti saa :'( Ajattelin vielä kokeilla sen imetysapulaitteen, jos se tehostaisi imua ja ihme tapahtuisi ja maito lähtisi nousuun. Käytössä on jo äidin nestetankkaus (vähintään 3 l päivässä), kenguruhoito yms. tavalliset kikat...

Tää imetyksen takkuilu on kyllä ollut minulle aika kova paikka. Jotenkin se vain ollut mulle niin tärkeää, että voin imettää. Tietysti se lapsi pysyy hengissä sillä lisämaidollakin, mutta kun minä haluaisin imettää!!! Äidiksi tulossa on yksi haave kuvista on ollut se, että seesteisenä makaan sängyllä lapsi kainalossa ja imetän yön pimeinä tunteina, onnellisena ja niin rakastuneena vauvaan kun muu maailma nukkuu.

Rytmistä
, meillä nukutaan noin 2-3 tuntia (ihan joskus 4 tuntia), herätään, ollaan tissillä 1-2 tuntia, juodaan lisämaito ja sitten takaisin nukkumaan. Välillä tosin menee rytmi sekaisin kyläilystä tai kauppareissusta ja likka valvoo viisikin tuntia ja kiukkuaa jos joutuu pois sylistä. Onneksi on digiboksi täynnä leffoja :) Sohvalla on hyvä olla likka kainalossa ja katsella elokuvia.
Pitäisi ruveta opettelamaan tuon kantoliinan sidonta, ettei kaikki päivät mene sohvalla makoillessa. Toivotaan vain että likka sitten viihtyy liinassa, niin äitikin saa tehtyä jotain kotitöitä.

Nukkumisesta Minni nukkuu yleensä omassa sängyssä. Ainakin yöt, jotta minäkin saan nukuttua. Aluksi ei suostunut olemaan kuin vieressä, mutta se oli kyllä tuhoon tuomittu toimintamalli meillä. Minä pelkään niin paljon sitä, että kierähdän vauvan päälle tai tukehdutan hänet vahingossa tyynyllä tai peitolla, ettei minun nukkumisesta tullut mitään. Valvoin siis käytönnössä ottaen ensimmäisen viikon kokonaan. Sitten ei auttanut muu kuin vaihtaa Minni nukkumaan omaan sänkyyn (30 cm päässä minusta) jotta äitikin saa välillä unta. Hyvin on mennyt. Välillä tietty ei kelpaa nukkumapaikasi mikään muu kuin äidin syli tai isän vatsa :-D (kun on kiukku päivä tai ilmaa vatsassa)

Vatsavaivoista
Meillä kokeillaan nyt maitohappobakteereja Minnille jos ne hieman auttaisi vatsavaivoihin. Jos ei auta niin sitten kokeillaan sitä cuplatonia.

Painosta, olen nyt 12 kg kevyempi mitä ennen synnytystä ja 10 kg kevyempi mitä ennen koko raskautta! Et jee :) Eli kun taas haluan laihtua niin hankkiudun vain raskaaksi :LOL:

Nimiasiaa Meillä OLI nimi mietittynä, mutta kun nyt likka ei meidän mielestä näytä yhtään siltä :LOL: Joten uuden keksiminen on edessä ja se tuntuu todella vaikealta. Kai me sitten ristiäisaamuna arvotaan kiposta lapuilla, että mikähän tulee nimeksi....

Kuva neidistä:

Aijaa.com - 7067610.jpg

Maricce ja Minni 2 vk 4 pvä
 
Viimeksi muokattu:
Maricce, suloinen tytteli löytyy sieltä teiltäkin :heart:! Sullahan hyvin kävi painon kanssa :D! Toivottavasti et hirveästi stressaa tuota imettämistä, saat vaan pahan mielen aikaiseksi itsellesi :hug:! Ymmärrän kyllä tunteesi :heart:!
Me päästiin vastasyntyneiden osastolle keskiviikko aamuna puol kasilta eli ollaan oltu siellä yhtä aikaa. Olitko kummalla osastolla? Me oltiin 2a:lla.

Juu, vaikea täälläkään miettiä vuosi takaperin minkälaisessa suossa sitä tarvottiin, mutta nyt ollaan onneksi täällä ja pois ei lähdetä :D!

Nimi, ei mitään hajua. Ukkelille ei kelpaa mikään minun ehdottamani. Jätin ehdottelun sitten hänen harteilleen. Taitaa meidän Töpsykkä jäädä ilman nimeä tällä menolla :D!

Irene ja Töpsykkä
 
heippa!!

maricce meillä samoin :D nimi oli mielessä ja nyt ei sitten näytä yhtään siltä :D kuten irenekin sanoi että taitaa jäädä vauva ilman nimeä :D niin ja miehelle ei kelpaa mikään nimi mitä ehdotan :D ja kuulemma miehen mielestä vauvalla pitää olla ÄIJÄ nimi???kuten esimerkiksi pentti tai veikko!!no ei sitten varmaan tuu jos musta on kyse!!:LOL:
mulla pitäis olla jossain joku nimikirja että taidan kaivaa sen jostain laatikosta esiin :D

RP&isosimmu
 
Mulla olis kyssäri teille kaikille muille äityleille! :) Elikkäs, miten te ulkoilette vauvojenne kanssa? Ja joko nukutatte ulkona vaunuissa?

Itse ollaan toistaiseksi käyty vain vaunukävelyllä. Yksi pv Onni kyllä nukkui yli 3 h vaunuissa kun itse olin ulkona :D Mutta varsinaisille päikkäreille ei olla vielä laitettu ulos, johtuen siitä että itkuhälytin tulee vasta huomenna ;)

Mietin vaan sitä että miten tärkeää tuo ulkoilma on lapselle? Meidän neuvolan täti oli näet sitä mieltä että about 4 h päivässä pitäis ulkoilla, paitsi tietty silloin kun pakkasta on yli 10 astetta...

Meillä poju kasvaa hyvin. Käytiin eilen neuvolassa extra käynnillä, ja samalla punnittiin poju, ja nyt oli painoa jo 4300 g :D Eli hieman vajaassa viikossa tullut taas 300 g :) että ilmeisesti se maito vaan riittää, vaikka itseä välillä huolestuttaakin kun mun tissit eivät juuri "falskaa" tai "suihkua" tai muutakaan... mutta ei siinä mitään... säästetään tärkeät maidot vauvan suuhun! :)

Annabell ja Onni 23 pv
 
Annabell, meillä ei olla ulkoiltu, kun vasta pari kertaa (pisin ulkoilu pari tuntia) ja nyt jää sitten näköjään kokonaan, kun pakkaset iski. Mutta ei meillä nlatäti mitään ulkoilusta maininnu, kuullostaa tosi paljolta toi 4 tuntia tai tietysti se tulee nopeestikin, jos päivällä pariin kertaan nukuttaa ulkona. Kyllähän se ulkoilma varmaankin hyvää tekee, kun saa raitista ilmaa, mutta luulis vähemmän määränkin riittävän.
 
Minä olen alkanut viedä nyt pimua unille ulos, tai siis sillon kun oli vielä vähemmän pakkasta. Kun näyttäis tykkäävän nukkua vaunuissa tiukaksi paketiksi käärittynä. Annabellin kertoma 4h kyllä kuulostaa aika mahdottomalle, en aio murehtia asialla. Jos ulkona ei nukuta, en meinaa alkaa väkisin vaunuja työntää.
Paitsi liikunta tekis kyllä hyvää tuolle mahamakkaralle...mulla ei koskaan ole ollut tuommosta röllykkää tuossa roikkumassa, esikosta palautui samantien kuosiinsa! Nyt ärsyttää kun vanhat vaatteet ei passaa vieläkään. Pari kiloa on lähtöpaino plussan piolella, se sitten röllöttää navassa.

mitenkähän maricce imetyksen kanssa? Voi harmi kun tuli ylimääräistä murhetta sotkemaan vauva-aikaa. Toivottavasti tilanne parempi.

kirma&muru 6vkoa (tänään 1.5kk lääkäri!)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :wave: Mekin päästiin vihdoin tälle puolelle :)

Irene, jos jossain vaiheessa jaksat ja ehdit, niin päivitätkö meidät mukaan listalle eli poika syntyi 20.11. hurjilla mitoilla: 4448g ja 54cm.

Täällä on arki alkanut vaihtelevasti, pojalla tuntuu olevan paljon ilmaa masussa ja varsinkin öiseen aikaan. Viime yönä valvoin 1.30-5.30 kun vuoroin tissiteltiin ja vuoroin huudettiin. Esikoinen heräsi 7.30 ja mammalla oli suoraan sanoen fyysisesti paha olo, kun piti nousta 2h unien jälkeen ylös ja antamaan toiselle aamupalaa. Onneksi pääsin jatkamaan uniani hetkeksi, kun isukki nousi hoitamaan pukemisen ja päiväkotiin viennin. Kauhulla odotan, miten meidän käy sitten, kun mies palaa takaisin töihin...

Eilen käytiin nlassa ja meidän herra oli jo lähes saavuttanut lähtöpainonsa viidessä vuorokaudessa. Maitoa siis näyttäisi olevan riittävästi ja toistaiseksi olemme pärjänneet ilman korviketta. Muutamaan otteeseen on ollut pakko pumpata kireys pois tisusta ennen syöttöä. Poika on oikein pieni ahmatti.

Maricce kovasti voimia sinne maitoilun kanssa ja toivottavasti saatte imetyksen toimimaan. Mun siskolla ei aikoinaan maito noussut ollenkaan (sektio ja iso tyttö) ja koki siitä pitkään stressiä ja huolta. Tilannetta ei helpottanut mun samanaikainen ylivuototilanne ja meidän äidin hehkutus rintamaidon tärkeydestä ja imetyksen ilosta. Tärkeintähän kuitenkin on, että pienokainen saa ruokansa - oli se sitten vastiketta tahi ei - ja on tyytyväinen elämäänsä. Onneksi läheisyyttä voi tarjota niin monella eri tavalla :) Tsemppiä teille kovasti!

Nimestä täällä sama ongelma. Nimi, jonka olimme miettineet ja valmiiksi pureskelleet, niin ei nyt sitten näyttäisi toimivan ollenkaan. Uutta nimeä pitäisi siis miettiä. Onneksi meillä menee ristiäiset väkisinkin ensi vuoden puolelle, joten jos se ajatus vaikka tästä lähtisi :) Esikoisen mielestä pikkuveikka voisi olla Pauli :D

Ulkoilu me ei saada vielä viikkoon ulkoilla vaikka kaverilla kokoa olikin ja kaikin puolin muutoin kunnossa. Kaksi viikkoa on talvivauvoilla raja ja sitten vielä se pakkanen, sitä nyt onkin sitten luvattu oikein kunnolla. Harmittaa olla sisällä, mutta onneksi koiraa voi lenkittää. Tosin koirakaan ei lyhytkarvaisena arvosta pakkasia ollenkaan.

Nyt nukkumaan, kun poikakin vielä unten mailla aamun syötön jäljiltä. Nukkuu meillä suurimman osan ajasta omassa sängyssä, mutta myös vieressä, kun yöllä nostan viekkuun syömään ja jatkamaan unia.

Pirteää pakkaspäivää kaikille ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä!
Sannis & "Pauli" 6vrk
 
Tervetuloa Sannis vihdoinkin tälle puolelle :D! Päivitin tiedot etusivulle.

Plaah näitä pakkasia, olis niin kiva päästä ulkoilemaan, mutta kun ei niin ei.... Meillä on typykällä parina viime yönä ollu vähän vatsavaivoja, joten nukkuminen on ollu sitten sen mukaista. Onneks saan kuitenkin päivällä nukuttua niin saa paikattua tuota syntynyttä univajetta.

D-tipatkin hain jo apteekista, mutta ei olla vielä alettu ottaan niitä ettei vaan lisäisi nuita vatsavaivoja. Täytyy sitten vaihtaa merkkiä, jos tuntuu, että maha alkaa noista D-tipoista vaivaamaan. Kaikenlaisia valmisteita sitä pitää jo pienestä pitäen suuhun lykkiä. On se kumma kun on ennen pärjätty ilmankin.

Noh, että tällasta täällä tänään....

Irene ja Töpsykkä 25 vrk

PS. Ristiäisetkin ois sitten 19.12.
 
Sannis Tervetuloa vihdoin tälle puolelle :flower: Kyllä saitkin varmasti kylliksi odottaa... Kylläpä teille syntyi kunnon kokoinen poika =)

Sannis ja kirma + muut kiinnostuneet, täällä imetys ei onnistu tai maito ei nouse vaikka mitä tekisi :headwall: Tällä hetkellä mennään imetysapulaitteen avulla, eli Minni saa kaiken ruokansa "tissillä" olosta, mutta sitä omaa maitoa ei varmasti paljoa tule kun joka syöttökerralla kuitenkin menee 90-120 milliä lisämaitoa. Aluksi oli hankalaa saada sitä letkua pysymään suussa tai ylipäätänsä suuhun sitä letkua kun vauva ei tykännyt siitä ollenkaan. Nyt onneksi on sen sinne tissin väliin hyväksynyt ja on tyytyväinen tissillä kun maitoa virtaa massuun.
Mutta on se kyllä aika rumbaa varsinkin öisin ruveta tekemään maitoa (käytettään jauhetta) ja laittaa pullot ja letkut valmiiiksi ja sitten vasta syöttää ja syötön jälkeen taas heti pestä tarvikkeet valmiiksi seuraavaa kertaa varten. Siinä kyllä itse herää ihan täysin ja uni on kaukana...Tämä aina toistetaan 2-3 tunnin välein, ei siinä siis minulle jää paljon uni aikaa.

Kurkkutulehdus on myös nyt Minnillä : / Eli juuri ei nukuttu meilla moneen vuorokauteen muutenkaan...Sit lähettiin lääkäriin kun yhtenä vuorokautena Minnille tuli nukkuma-aikaa vain 5 tuntia yhteensä. Nukkui senkin vain pätkissä (eli mä en nukkunut ollenkaan 2 päivään) ja ei viihtynyt muualla kuin sylissä ja syöminen oli tuskaa. No, käytiin sitten lääkärissä ja se tostesi, että kurkku on tulehtunut ja saatiin lupa käyttää miedointa panadolia. Se helpottikin ihan mielettömästi! Minni nukkuu taas normaalisti ja syökin ihan ilman itkua ja kiemurtelua =) Välillä yskii, mutta muuten on paljon parempi.

Aikuista seuraa kaipaan minä! Nyt kun on ollut kamalat pakkaset ja Minnikin kipeänä ei olla päästy ollenkaan pihalle ja ollaan oltu siis neljän seinän sisällä vankina, niin ei kiva! Mies töissä ilta vuorossa, joten häntäkään ei näe kuin korkeintaan illalla puolen tunnin ajan ja sit yöllä jos sattuu herämään vessaan kun me tissitellään. Me kun Minnin kanssa noustaan sängystä yleensä vasta 11-12 aikaan, että minäkin saisin tarpeeksi unta. Ja tietenkin mies on jo silloin töissä. Eli se siitä parisuhteesta ja aikuisesta seurasta!

Hymyilyä ja vähän juttelua Minni rupesi pikku hiljaa hymyilemään tuossa vähän reilun 3 viikon iässä. Nyt se on jo melkein joka syötön jälkeinen rituaali :heart: Kyllä se sitä ennenkin "muka" hymyili, mutta olivat luultavasti vain ilmavaivoja :LOL: Nyt hän sitten tissittelyn jälkeen tapittaa silmiin, päästää muutaman äänen ja kun minä hymyilen ja juttelen niin hymyilee takaisin :heart: Tosin ainakun kaivan kameran esiin tai kännykän, että voisin tallentaa tämän ihmeen, menee ilme ihan vakavaksi ja saan nauhalle korkeintaan aivastelua :LOL:

Pieneksi jääneet vaatteet, eli nyt rupeaa osa (pienimmät) 50 cm vaatteista jäämään pieneksi ja pienimmät 56 cm vaatteet on sopivia. Hurjaa kun nuo kasvaa :O Toisin kummipojalle ei mennyt 50 cm vaatteet päälle kuin ehkä viikon sairaalasta tulon jälkeen vaikka syntyessään oli suurin piirtein saman kokoinen kuin Minnikin. Ja Minni on jo kuitenkin 1 kk ikäinen... Virallista punnitusta ei ole ollut sitten neuvolatädin kotikäynnin, mutta kun kävin tavallisella puntarilla Minni sylissä oli tulos n. 4,6 kg. Saa nähdä mitä neuvolan puntari sanoo ylihuomenna.

Ristiäiset On meillä luultavasti vasta 8.1. Nyt vain pitäisi löytää ristiäismekko likalle. Se on vain hieman haastavaa kun kaikki on jotain pitsihörsötys, satiini unelmia miljoonalla tylli kerroksella ja minä haluasin jonkun pellavaisen, luonnon valkoisen, "vanhanajan", yksinkertaisen ja tyylikkään mekon... Meillä ei kummallakaan ikävä kyllä ole suvussa mitään perinnemekkoa : /

Mutta menen nyt päikkäreille kun tuo lapsikin nukkuu, jos sitten jaksaisin illalla valvoa, kun mies tulee töistä ja että päästäis saunaan kerrankin ydessä jos tuo likka nukkuu silloin.

Maricce ja Minni ylihuomennna 1 kk :heart:
 
Kiitos Irene!

Maricce kiva kuulla, että imetys onnistuu apulaitteen kautta siitäkin huolimatta, että on hiukan työläs käyttää. Läheisyys on niin ihana asia pienen kanssa :)
Kuullostaa hurjalta tuo kurkkutulehdus, mutta onneksi apuja löytyi. Oletteko jo toipuneet ja oletko saanut itse levättyä?

Meillä herra kasvaa hurjaa vauhtia, pituutta on jo 56cm ja painoa 4830g. Hurjasta kasvusta johtuen(ko), meillä on alkanut esiintymään koliikkia. Pahimmat itkut ajoittuvat iltaan ja aamuyöhön klo 5-6 välille. Ylipäätään yöt ovat aika tuskaa.
Tänään käytiin vauvahieronnassa, joten toivottavasti siitä on apuja. Relatipat otamme huomenna aamusta käyttöön. Lisäksi olen itse jättänyt pois kofeiinin ja lähes kaikki maitotuotteet. Kaikki keinot kokeiltava, jos tästä vaivasta ei tarvitsis kolmea kuukautta kärsiä. Onneksi viikonloppuna saadaan vihdoin aloittaa myös ulkoilu ja siihen sopivaa säätäkin on luvattu.

Oikein hyvää joulukuun alkua kaikille!
Sannis & poitsu 12vrk
 
Heissan!

Ootte perustanu tälle puolelle pinon, ihanaa! :D
Meidän poika täyttää huomenna jo 2kk! Kauheaa miten nopeasti aika menee. Sunnuntaina vietettiin ristiäisiä ja pojasta tuli Akseli :heart:
Ääk täytyypä oikein ajan kanssa tulla kertomaan kuulumisia ja lukemaan teidän juttuja. Nyt piti tulla tälleen äkkiä moikkaamaan, tiedätte että hengissä ollaan :D :D

Duffy ja Akseli huomenna 2kk
 
Duffy WAU! 2kk jo, mihin aika oikein menee... Hienon nimen olette poitsulle valinneet :) Me edelleen mietitään etunimeä, toinen nimi on jo varma. Ristiäiset yritetään saada heti tammikuun alkuun, jos tämä mamma saisi vaan soitettua kirkkoherranvirastoon tässä päivänä eräänä :D

Ihanaa, kun ollaan päästy ulkoilemaan. Nytkin ajattelun laittaa pojun kärryihin ja lähteä hakemaan esikoista hoidosta. Meillä on hoitopaikkaan 3km, joten pulkka otettava toiselle mukaan. Toivottavasti eivät ole hiekoittaneet teitä ihan kamalaan kuntoon.
Pari viime yötä on menty vähemmällä huudolla, mutta yhä edelleen parin tunnin välein valvoen. Päivisin poitsu saattaa nukkua neljäkin tuntia putkeen. Odotetaan, milloin rytmi saataisiin samaksi öiseenkin aikaan. Mieheni kysyi aamulla, oonko nukkunut ollenkaan, kun olin olohuoneessa joka kerta kun hän oli hereillä. Onneksi nukkuu niin sikeästi (ainakin nyt), ettei huomannut mun vieressä piipahtelua ollenkaan ;)

Ihanaa oloilua vauvojen kera ja nautinnollisia joulun valmisteluhetkiä!
Sannis & poitsu 17vrk
 
Hei! löysinpäs tällekin puolelle. Eli jos Irene jaksaa/kerkiää niin meidät voi kans lisätä listalle eli pojat 27.10 A- 2200g 46.5 cm ja B- 2300 g 46 cm. kiitos.
Hirmuista hulabaloota meillä on, tuntuu että pojat söisivät koko ajan ja siinä sivussa sitten uhmaikää aloitteleva esikko:O äitillä on vain kaksi kättä ja kolme olisi syliä vailla. Hiukan masuvaivaa toiselle pallerolla on ja molemmille syötän disflatylia.
Neuvolassa oltiin laskettuna aikana eli 7.12 ja pojat on kasvaneet hienosti eli pituutta löytyy jo 52.5 ja 52 cm painoakin on jo mukavat 3580 ja 3530 eli oliskohan olleet jotain tota luokkaa jos olisivat loppuun asti masussa pysyneet, mutta terveitä iahnia jo kohta 1,5 kk hemmoja.
No käväisen taas moikkaamassa kunhan kerkiän.
Kivaa ja rauhaisaa Joulun aikaa ja odotusta kaikille.
Pa-mi ja pallerot tai poitsut ;)
 
Tervetuloa pa-mi tälle puolelle :wave:. Päivitin poikien tiedot listalle. Kyllä teillä varmaan on vilskettä ja vipinää. Täällä välillä tuntuu, että tuossa yhdessäkin on ihan tarpeeksi saatika sitten jos niitä olis kaksin kappalein :D! Onneksi kaikki on kuitenkin mennyt teillä hyvin.

Heippa duffy! Minkäs kokonen poikaa teiltä sieltä löytyy? Ihanan nimen on poika saanut :heart:!

Maricce kaipaili tuota aikuisten seuraa, niin täytyy kehua, että meillä täällä neuvola järjestää äiti/vauva tapaamisia esikoisensa synnyttäneille. Kerran viikossa kahvitellaan ja höpötellään. Ensi viikolla tulee lasten fysioterapeutti kertoileen juttuja. Olen kyllä tykännyt noista tapaamisista.

No nyt täytyy mennä tissiä tarjoamaan,

Hyvää perjantai-iltaa mammoille ja vauveleille!


Irene ja Töpsykkä 1kk 1 vko
 
Heippa!
Meillä poju kasvaa hurjaa vauhtia tiistaina kuukausi neuvolassa pituutta oli jo 55cm ja painoakin tullut kilo syntymäpainoon lisää :) ja on sitten kamala venkula ei ihme että mun kylkiluut on ollut lujilla :D neuvolantätikin kysyi että menikö synnytys yliaikaiseksi kun poika on niin aktiivinen ja voimakas..huomasi kuulemma heti :) ja päätäkin jo nostaa mahallansa :D meillä on vauva ollut alusta alkaen tosi jäntevä ja helppo käsitellä :)

rytmi meillä on ollut tosi tarkka alusta alkaen yöt nukkuu kuin unelma 23-00menee nukkumaan siitä 4h ja syöttö ja seuraavan kerran 7-8 aikoina hereille :)...meillä onneksi valvotaan enemmän päivällä ja illalla ehkäpäs sen vuoksi nukkuukin tosi hyvin yöt..ottaa siis yhdet vähän pidemmät unet päivällä,mutta muuten on tosi utelias tutkimaan kaikkea sekä seurustelemaan..välillä kyllä torkahtelee että äiti ehtii syömään :) ja kiltti on kuin mikä kunhan vaan ruokaa saa :D

täälläkin on järjestetään irenen mainitsemia mamma-treffejä :) itse en ole vielä ehtinyt kun on kavereillakin vauvoja joten olemme järjestäneet "omia" treffejä :)

nyt näytyy mennä poika tuolta heräileekin torkuilta :) hyvää joulunodotusta kaikille!!

RP&juise 1kk
 
Viimeksi muokattu:
Yritetäänpäs nyt mammat elvyttää tämä pino, vaikka varmasti kaikilla on kiirusta. Olisi kiva kuulla kuulumisia itse kultakin :wave:!

Me tultiin jo joulun viettoon keski-suomeen ja täytyy sanoa, että kyllä on kylmä :kieh:! Käytiin tytön kanssa puoli tuntia kärryttelemässä ja nyt jatkaa unia tuolla varaston puolella :D!
Meillä on edelleen kaikki mennyt hyvin, lukuun ottamatta satunnaisia vatsavaivoja, mutta niistäkin on helpolla päästy. Kaikinpuolin tyttö on erittäin tyytyväinen. Nyt on tuttikin ollut pari viikkoa käytössä, imemisen tarve on niin kova, että äiti meinasi tissin kanssa muuttua huvitutiksi. Yöt onneksi kuitenkin nukkuu ilman tuttia, joten ei tarvitse sitä olla koko aika suuhun nostelemassa. Kylvyssä tyttö viihtyisi vaikka kuinka kauan ja nyt ollaan polskuteltu kolme kertaa viikossa.

Ristiäiset oli sunnuntaina ja tytöstä tuli Mila Maria :heart:! Pientä käninää oli kummisedän sylissä, mutta ei saanut kuitenkaan mitään hirveitä raivareita kastemekossa :D!

Hyvää Joulun odotusta kaikille mammoille ja vauvoille ja Onnellista Uutta Vuotta -11. Toivotaan tulevasta vuodesta hyvää, mutta tuskin se parempi voi olla kuin vuosi -10.

Irene ja Mila
 
Siis jospas uusi vuosi toisi tullessaan vuorokauteen ylimääräisen tunnin, käyttäisin täällä koneella istumiseen;)

Meillä myös hyvin pyyhkii. Pimu on nyt 2kk2vko ja juttelee kovasti, on melkoinen hymytyttö:heart::heart: On tosi jäntevä ja kääntyilee kovasti hoitopöydällä kyljeltä toiselle, näyttäis että menee pian jo mahalleen. Esikoinen oli tasan 3kk kun kääntyi eka kerran.
Mahavaivoja ei ole, paitsi että suoli toimii todella laiskasti ja kakkaa panttaa, pahimmillaan vei 2vkoa. viimein saatiin levolacilla lasti vaippaan. Tämä ei kuitenkaan pimua haittaa, yhtä tyytyväinen on, oli sitten kakannut tai ei. Minua tuo tietenkin ressaa ja eilen käytiinkin vyöhyketerapiassa, jospas se toisi helpotusta. Hieroja sanoikin, että kovin on paksusuolialueet jalkapohjassa pullollaan ja pimu huusi kun henkeä vietäis, kun tätä aluetta täti käsitteli.

Yöt sujuu nukkuessa, kaksi kertaa syötän 3-4h:n välein. Päivisin tissitellään parin-kolmen tunnin välein. Unirytmi päivisinkin on alkanut löytyä, juuri nyt onkin pitkillä unilla vaunuissa. Meillä on kodinhoitohuone sen verran viileämpi, että siellä on hyvä nukuttaa, tottuupahan vaunuihin.
Irenen vauvan lailla meidänkin pimu viihtyy kylvyssä tosi hyvin! Esikoinen vaan huusi, tämä nauttii ja naureskelee!

Minä en ole päässyt siteistä eroon vieläkään, aina vaan sotkua vuotaa. Ekat menkatkin jo jihuu vaan oli, täysimetyksestä huolimatta.
Vanhat lempparifarkut sain mahtumaan jalkaan ja pystyn käyttämäänkin niitä, voi vitsit kun olin ilonen!

Siinäpä tärkeimmät kuulumiset pikana kirjotettuna. Jospas tämä tästä, kun vauvoilla alkaa kunnon päivärytmit, niin ehtis paremmin kuulumisia vaihdella. Kovasti kun kiinnostaa mitä vanhoille kavereille kuuluu.
Ihnaa joulua kaikille:wave:
 

Yhteistyössä