Kympin hoidoista vauvautuneet

No niin, täällä vihdoin :xmas: Meidän joulutonttupoika syntyi siis 23.12, klo 10.01. Samankokoinen kuin veljensä nyt 3v (joka syntyi vasta paria viikkoa myöhemmin eli 40+5)...4160g ja 51cm. Nyt kotona haavaa parannellessa ja uutta perheenjäsentä ihmetellessä. Sunnuntaina oltiin jo kotona, joten tässä nyt useampi päivä totuteltu taas vauvaelämään.
Poitsu on tosi tyytyväinen ja rauhallinen, pientä vatsanvääntelyä tuntuu välillä olevan. Hienossa korisängyssään ei suostu nukkumaan ollenkaan, vaan yöunille viereen ainut mihin rauhoittuu nukkumaan. Päivisin kelpaa kyllä vaunut tai sitteri nukkumiseen..syli tietysti paras paikka. Huomiseksi luvattu vain tosi pientä pakkasta, joten voitais pikku ulkoilukin jo tehdä.
Isoveli on ottanut tulokkaan hienosti vastaan ja muistaa kyllä aina käydä pitämässä hyvänä, ja tekee sen tosi hellävaroen kyllä. toki kiukutteluakin esiintyy normia enemmän..
Mutta siis arki alkanut täälläkin ja joulu meni tunnelmallisesti sairaalassa..nyt rauhallinen uudenvuodenaatto, odottelen että vauva syöpöttelis vielä ja sitten saadaankin mennä yönukkumaan. Eli tuossa puolenyön aikaan, klo3 herää syömään ja seuraavan kerran 6-7 välillä..aika tarkkaa aikaa on pitänyt vauvelilla noi ruokailut, n 3 tunnin välein.
Hyvää alkavaa vuotta kaikille kympin mammoille!!!
 
:wave: Hei kaikille!

Kovin on hiljaista täällä... :) Itsekkään ei olevinaan kerkeä mitään kirjoittelemaan, mutta nyt ajattelin korjata tilanteen. :)

Meillä oli eilen 2 kk neuvola, ja komeat oli mitat ;) 6545 g ja 62 cm :) ja pelkällä rintamaidolla siis mennään... Poika on aika kova syömään ;) syö tiheästi... ennen söi pitkäänkin, mutta nyt syöntiajat on lyhentyneet. Rotavirusrokotteesta tuli sitten masu pipiksi :( Kauheaa huutoa oli illalla, kunnes sain vähän syömään ja nukahtamaan.. Jänteväksi kehuivat, ja kannattaa jo hyvin päätään :)

Yöunet aloitetaan 22-23 maissa ja herätään n. 9 maissa. Välissä syödään yleensä 2-3 kertaa. Aamupäivällä torkutaan pikku torkkuja (alle 1 h) mutta 14-15 maissa nukutan vaunuissa ulkona jos mahdollista ja siinä menee 3-4 h :) Nyt olen miettinyt josko pitäisi nukuttaa vaunuissa ulkona 2x, mutta en ole vielä toteuttanut ideaa... Sängyssä hän nukkuu edelleen meidän vieressä :)

Siinä pikaraportti meidän elämästä :) Hiukan ollaan jo alettu miettimään josko loppuvuodesta pikkusisarusta koitettaisiin... ;)

Mites teillä muilla? :)
 
Heippa vaan kaikille ja onnittelut Katjuzkalle poitsusta! Komian kokoinen kaveri sielläkin :)

Me täällä kärvistellään koliikin kanssa eli huutoa mahtuu meidän elämään aika lailla. Onneksi nyt on jo alkanut olemaan hyviäkin hetkiä ja jutustelua sekä naureskelua. Yöt onkin sitten oma lukunsa, viime yönä nukuin noin kolme tuntia ja nekin puolen tunnin pätkissä. Herra saattaa huutaa suoraa huutoa puoltoista tuntia kerrallaan ja siihen ei auta ei niin mikään. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat konstit on kokeiltu. Äiti on tällä hetkellä aika väsy ja niin taitaa olla isikin. Esikoinen saa onneksi yönsä nukuttua. Me nukutaan tällä hetkellä juniorin kanssa kaksin isossa parivuoteessa ja mies sohvalla - parisuhde kunniaan |O

Nyt hetkeksi leikkimään esikoisen kanssa ennen kuin nuorimmainen herää taas tissittelemään.
Sannis & huutolainen
 
annabell, myös täällä varovaisia ajatuksia uudesta raskaudesta:ashamed: Välillä oikeen ahdistaa nuo mietteet, enkö osaa nauttia ja olla onnellinen tästä kullasta.
Mutta kun klinikalle ilmoitin vauvan syntymästä, hoitaja kysyi meidän suunnitelmia ja ilmoitin, että pakkaseen käydään käsiksi heti kun sieltä antavat luvan. Joka on imetyksen loputtua ja kun synnytyksestä vuosi kulunut. Että loppuvuodesta tosiaan sitten.

Mulla kaveri ilmoitti ei suunnitellusta raskaudestaan ja ihan kauheeta kuin se tuttu kateus pisti heti. Pystyykö sitä pitkää vauvatehtailua ja (mun kohdalla sekundääristä) lapsettomuuden tuskaa unotaa koskaan ja aidosti iloita toisen puolesta? Tai ehkä tässä oli se, että mä kun vielä niin kovasti haaveilen siitä ylläriraskaudesta, miten sitä reagois siihen.

Nyt oon murehtinu sitäkin, että kun tässä miehen kanssa saadaan petihommat luistamaan entiseen malliin (mä vuodan vieläkin sotkua:kieh:) että pystynkö olla laskematta kiertopäiviä ja olla miettimättä niitä kaikkia juttuja mitä tuohon liittyy. En edes muista millon olis voinu vaan olla miehen kanssa, ihan tyhjällä päällä ilman että aivot koko ajan raksuttaa sitä tuttua rataa. Välillä tuntuu, että olis helpompaa jos meissä olis se joku nimetty vika, mutta kun niitä onnettomia selittämättömiä ollaan: /

Mutta tuo pikkumuru on kyllä NIIN ihana! Esikoisen kanssa tämmöstä valtavaa rakkautta ei tullut, musta tuntuu vieläkin, että pakahun ihan! Ens viikolla meillä on jo 3kk neuvola, tosi hurjaa kuin tuo aika juoksee! Tästä saman verran eteenpäin niin muru jo menee ryömimällä tuolla jaloissa.. Nyt osaan jo nauttiakin vielä tästä ajasta, kun vauva on vielä vauva.

Sanniksella siellä poju sitten koettelee ihan tosissaan. Kovasti jaksamista koliikin kanssa. Saat varmaan ohjeita joka tuutuista, mutta oletko vyöhyketerapiaa testannut?
 
KirmaNo syyllisyyttä tunnen minäkin kun nyt jo toista suunnitellaan... mikä sekin on kaksipiippuinen juttu... Kun tietää miten vaikeaa se raskautuminen on, ja mitä kaikkea voi mennä vikaan, niin tuntuu että kestääkö sitä rumbaa? Mä olen nyt nauttinut niiiiiiiiiiiin paljon tästä pikkuisesta ettei tosikaan! <3 Niin rakas pieni silmäterä! Mutta senkin puolesta mietin, miten paljon hänelle olisi isona iloa sisaruksesta... :) Mutta onko se muuten virallisesti niin että pitää olla tasan 12 k täynnä ennen kun voi mennä pas:iin? ettei esim. 11 kk?

Sannis Kovasti tsemppiä teille koliikin kanssa! Toivottavasti saat levättyä jossain välissä...
 
Kiitos tsempeistä Kirma ja Annabell!
Vyöhyketerapiaakin on kokeiltu, mutta ehkä nyt voitaisiin vielä kokeilla uudestaan. Ikää on sen verran enempi, että vaikutus voisi olla tehokkaampi. Teen itsekin päivittäin vauvahirontaa kerrasta kolmeen ja se tuntuu auttavan ilman kiertoon, ei ainakaan kipristele niin paljon. Relatipat auttanevat myös asiaan.

Harmi Kirma, että sulla vuotelee edelleen. Mulla vuoto loppui 4vkon jälkeen, mutta edelleen pikkarisuoja on käytössä. Vasemmalle puolelle vihloo välillä juuri niin kuin ennen mensujen alkua, mutta toistaiseksi pysyneet poissa. Esikoiselta ekat menkat alkoivat vasta 9kk synnytyksen jälkeen, saas nähdä kuin nyt käy. Täällä siis myös mennään täysimetyksellä.

Annabell meidän lapsiluku on nyt täys eli kahdella mennään. Annoimme klinikalle luvan käyttää meidän neljä jäljelle jäänyttä pakkasalkiota tutkimuksiin. Meillä on miehen kanssa 8 vuotta ikäeroa, joten isukki ei halua olla eläkkeellä ennen kuin viimoinenkin poikanen lentää pesästä ja just nyt ei ainakaan tunnu siltä, että jaksaisi yhtään yövalvomisia kunhan näistä päästään. Teille toivotan paljon tsemppiä uuden yrityksen kanssa, kunhan sinne asti pääsette :)

Kirma, en tiedä pääseekö lapsettomuuden tunteesta koskaan täysin eroon - minä en ainakaan vaikka tuo luomuylläri tuossa vieressä tuhiseekin. Edelleen se on mielessä vaikka tosiaan annoimme luvan käyttää meidän viimeiset alkiot pakkasesta tutkimuksiin. Tiedän kuitenkin, että uusiin hoitokierroksiin musta ei enää olisi. En tosin tiedä kuinka suhtautuisin, jos uusi ylläri tulisi, sillä olemme tosiaan sitä mieltä, että nämä kaksi murusta riittävät meille. Asettaa toki uuden haasteen eteen eli ehkäisyn, jota ei ole tarvinnut miettiä lähes kymmeneen vuoteen...

Mulla menee muuten tuo pakahtumisen tunne juuri päin vastoin, esikoinen vei sydämen heti mennessään ja tämän uuden kanssa vielä opetellaan vaikka pientä kovasti rakastankin. Ajattelin kuitenkin nauttia tästä ajasta täysillä huudoista huolimatta, niin ihana murunen kuitenkin on.

Nyt on taas otettava juniori takaisin sylkkään halittavaksi.
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :)

täällä niin ajankohtaiset keskustelut ihan kuin tilauksesta sillä täällä tekis mieli kans poitsulle pikkusisarusta :) mies ei ole oikein innostunut ideasta kun sattuu olemaan reissutyössä ja ajattelee mun parasta etten ihan kahden vauvan kanssa tarvitsisi olla kotona yksin+koira...jos sitten vähän pidempi ikäero :) vaikka mun puolesta sais tulla vaikka heti luomuylläri :) hoidot ei millään jaksais innostaa ja pelkään että kun päästiin nyt niin helpolla niin toinen tulee olemaan työn takana...mulla jälkivuotoa kesti 3 viikkoa ja ennen joulua tuli jo ekat kuukautisetkin..meillä siis ollaan ihan täysin korvikkeella kun itselläni on kokoajan maha sekaisin ja aina kun saan maidon nousemaan kuivun taas uudestaan nyt sitten loppui kokonaan...

poitsulle kuuluu erittäin hyvää :) nukkuu,syö,naureskelee ja piereskelee :) mikäs sen huolettomampaa elämää :) ja on tosi kiltti :) yöllä en syötä ollenkaan koska poitsu vetelee ihan 6-9h yössä enkä malta herättää kun toinen nukkuu niin sikeästi :) ainut että korvaa sitten päivällä ton pitkään nukkumisen eikä nuku kuin pieniä torkkuja :) kyllä kai sitten kostautuu kun hampaita alkaa tulemaan niin ei sitten varmaan nuku ollenkaan yöllä :D mulla on sellainen kutina :)

poitsun eka etelänmatkakin on varattu :) maaliskuussa lähdetään viettämään miehen 30v synttäreitä miehen siskon perheen kanssa.saa nähdä mitä tulee :D miehen siskolla on kolme villiä poikaa että voi olla että 30v synttärit on aika mielenkiintoiset ja ehkei sellaiset millaiset mies on suunnitellut :D itseä pelottaa lentomatka,mutta korvasuojaimet meinataan ostaa poitsulle melun vuoksi ja rattaatkin saimme vuokrattua matkanjärjestäjän kautta (saa nähdä millaiset rattaat??) täytyy vaan soitella lähempänä maaliskuuta saako ne rattaat lepoasentoon että pitäiskö sittenkin ottaa omat..hmmm...

koskas olette ajatelleet kiinteän ruoan aloittaa??

RP+poju
 
RouvaPapunen Vau, onpas teillä yöunet! :) Kateeksi käy! :)

Mä olen täällä ollut "vähän" stressaantuneena pojan syömisistä. Ne vaan tuntuu vähenevän ja vähenevän. Siis määrät ja ajat. Nyt syö oikeastaan 7-10 min, ja 3 h välein. Välillä aamupäivisin tiheemmin. Kun ennen siis syötiin 1-1,5 h välein ja AINAKIN 20 min kerrallaan. Kovin tuo on tyytyväisen oloinen, että sen puolesta ok. Mutta pelottaa että miten käy kasvun? Voisi tietysti luulla että imee nyt tehokkaammin kuin ihan pienenä, mutta toisaalta tissit tuntuu räjähtävän aika usein, niin sen puolesta tiedän että syö vähemmän. Pelkäänpä vaan että hyvä maidontulo pienenee, ja sitten kun poika joskus taas haluaisi syödä enemmän, ei tarjonta enää kohtaakkaan... :(

:headwall:

Mites usein ja pitkään muiden lapset syö?
 
Onnittelut katjuzkalle pikku tontusta :heart:!

Sannikselle jaksamista pikkuisen koliikin kanssa :hug:! Toivottavasti pian helpottaa.

Meillä on Annabell myöskin ruokailuvälit pidentyneet n. kolmeen tuntiin ja kerrallaan tyttö syö n. 10 - 15 min. Välillä on ollut noita tiheän imun kausia ja silloin tissi kelpaa useamminkin. Nyt viime aikoina meille on tullut rintaraivarit ja - lakkoilut. Siinä on äiti välillä hätää kärsimässä, kun tuntuu, että mikään ei onnistu....

Täällä on tytön 2 kk neuvola takana ja tytöllä komiat mitat; 6 kg ja 61 cm. Pituus menee +2 käyrällä ja paino 0-käyrällä, joten pitkä hoikka tyttö on täällä. D-tipatkin aloitin vihdoin ja viimein eilen. Olen vatsavaivojen pelossa pitkittänyt niiden aloitusta.

Irene ja Mila 2 kk + 8pv
 
Hei Pimut pitkästä aikaa!

On ollu niin kamala kiire kokoajan ettei ole kerennyt tänne ollenkaan!

Meillähän siis syntyi pieni poika 30.11. 3230g / 50cm. 6.1. Vietettiin ristiäisiä ja poika sai nimekseen Luukas Juhani. Kovin on kiltti poika ja kasvaa aivan liian nopeaan.

Yritän saada itsestäni irti jotta pääsisin kirjoittelemaan enemmän. Aika vaan kuluu niin nopeasti ja vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja...

AaVee ja Luukas
 
Jäi onnittelematta katjuzkaa viimeksi ja nyt myös sitten Aavee -onnittelut teille molemmille pojuistanne:heart:

Annabell kyseli syötöistä: meillä pimu vetää tissiä ehken n.parin tunnin välein. yöllä syö kahdesti. Mutta tuo on NIIN yksilöllistä tissivauvoilla, syöntivälit ja kestot. Kasvaessaan vauva oppii imemään tehokkaammin ja välillä riittää pienempi maitomäärä kun taas välillä kiskoo enemmän. Mutta mä tiedän' räjähtävät tissit' -ongelman, eka on tilattu valtavat maitolastit ja sitten ei ookaan ketään kuka sen söis! Onko sulla mahdollista pumpata pakastimeen? Kun kiinteät alottaa niin perunakin uppoaa paremmin jos sen lantraa tuttuun maitoon.
Jos sulla poju on tyytyväinen ja annat sen lutkuttaa aina kun haluaa niin varmasti kasvu pysyy hyvänä.

irene, meillä oli kans raivareita 2kk:n iässä. Meni onneks melko äkkiä ohi, alle viikossa. Soitin jo imetystukeenkin sillon ja sieltä neuvovat vaihtelemaan tissiä samalla syötöllä, että aina käynnistyy heruminen uudestaan ja vauva saa maidon nopsaa ilman hermostumista. On kuulemma ihan ok viiskin kertaa vaihtaa tissiä syötön aikana.
Mitkä tipat sä alotit?
Kun mä liputan gefilus d -tippoja. Ei tarvii relatippoja erikseen antaa kun tulee maitohapot ja deet samasta putelista. Ja esikoinen ottaa niitä kans ja se on ollut paljon terveempi tippojen alottamisen jälkeen, gefilus kun on hyväks vastustuskyvylle. (no meneepä mainostamiseks...)
Onko teidän pimulta lähteny tukkaa vai onko vielä yhtä pöyry kun syntyessään? jaksaako ihmiset vielä päivitellä tukan määrää?
Täällä tukka on yhtä valtava vieläkin ja kasvaa vauhdilla, kohta tarvii pinniä kun on jo kulmakarvoissa menossa:D Kaljua länttiä ei ole tullut takaraivoon ja ihmiset jaksaa nauraa pörröpäätä. Monet sanoo nuken näköiseks, kun nukeillahan on paljon tukkaa vaikka onki vauvoja ja keskivertovauvat on kaljuja.

Meillä oli 3kk nla tänään ja hyvin on pimu kasvanut omilla miinuskäyrillään. Esikoinen oli aina rimppakinttu, ei pullukka missään vaiheessa ja samaten näyttäis tämäkin menevän. Pää pysyy hyvin matkassa ja vänkää kovasti itteään istuma-asentoon jos liian makuulla pitää sylissä. Kädet alkaa löytyä, osuvat välillä suuhun ja tuijottelee niitä. Niin ja voi aatelkaa, meiän muru nauraarätkätti eilen ääneen! Kyllä meitä miehen kanssa huvitti, oon kauan oottanu tuota, kun näyttäis että jo kovasti naurattaa mutta ääntä ei ole saanut aikaiseksi. Illalla sitten repas!
Yöt meillä menee tosi hyvin, nukahtaa klo22-23 ja kahdella syötöllä, ei herää siinä syödessään oikeestaan ollenkaan, ja nukkuu tuonne 9.30-10.30 asti. Esikoinen nukkuu kans yli yheksään, että hyvin on mamma täällä tyytyväinen!

RP kyseli kiinteistä ja mä alotan luumusoseella, en vielä tiiä millon. Jos kakkarytmi pysyy hyvänä niin varmaan vasta 4kkjälkeen. Aina parempi mitä pitempään pelkällä tissillä, se on niin ihanan helppoa!
Korvikevauvoilla vissiin ei ole ihan niin nuukaa millon kiinteät alottaa, mun kaveri alotti "salaa" neuvolalta jo 3kk:n ikäsenä eikä mitään ongelmia ollut. Th vaan ihmetteli kasvupyrähdystä..

Mitenkähän maricce, kiinnostais kovasti kuulla miten sinun imetykselle kävi!

(.) Eikun siis ).( Ootteko muuten jo entisissä mitoissanne? Mulla tuota röllykkää on vielä vähäsen ja lantio on leveämpi, mutta paino on jo oikeestaan sama kun ennen raskautta.
Mutta mä vuodan vieläki:kieh: Tää on niin raivostuttavaa! Ei yhtään semmosta päivää 3kuukauteen, ettei mitään suojaa olis tarvinnu! Neuvolassa eivät voi tehä mitään, kävin jo verikokeissa ja kaikki ok, lääkärineuvola-ajan sain vasta ens kuun alkuun. En sitten tiiä olisko jostakin luontaistuotteesta apua, jos vuoto vaikka tulee limakalvoilta.
 
Moikka PIIIITKÄSTÄ aikaa :wave:

Täällä myös menee päivät siihen tahtiin, ettei paljon muuta kerkeä ajattelemaan kuin vaipan vaihtoa, syöttöä, leikitystä ja lääkkeitä.
Juu, luitte oikein, lääkkeitä. Tällä hetkellä menee 3 eri lääkettä ja kaikilla omat antoaikansa 2-3 kertaa per vuorikausi/ per lääke. Meillä siis likka on jo korvakierteessä : / Onneksi suostuu ottamaan kaikki lääkkeet mukisematta.
Kaikki alkoi yskällä, nuhalla ja kurkkutulehuskella. Nyt menossa toinen antibioottikuuri ja tänään aika kunnon korva-nenä-kurkku-lääkärille. LUOJAN KIITOS otettiin vakuutukset kun likka oli 7 vrk, on meinaan maksanut itsensä jo melkein takaisin vaikka ikää neidillä vasta vähän yli 2kk. Ei ole tarvinnut istua päivystyksessä vaan on saanut mennä suoraan yksityiselle lastenlääkärille.

Kolmatta kertaa kun mentiin lääkäriin niin kun pääsin ovesta sisään ja lääkäri kysyi, että milläs asialla ollaan liikkellä niin mä en pystynyt vastaan mitään, itkin vain hysteerisenä. Äiti oli vähän väsynyt ja huolissaan. Likka kun ei syönyt kunnolla, krohisi ja kränäsi kaikki päivät ja yöt. Se muuten on kamalaa kun ei ole nukkunut silmäystäkään moneen päivään ja yön pimeinä tunteina istut lapsen sängyn vieressä ja kuuntelet sitä krohinaa ja vaikeaa hengitystä ja joka sekuntti pelkäät, että lapsi ei kohta enää saa henkeä ollenkaan. Ja jos se hengitys sujuu niin se vähintään kuolee syömättömyyteen kun ei ole syönyt vähimmäismäärästä edes puolia koko päivänä :'(
Voikohan huoleen kuolla? Musta tuntuu, että voi...

Jos tuota sairastelua ei oteta lukuun on meillä mennyt hienosti =) Silloin kun neitiä ei satu, hän on erittäin virkeä, iloinen, touhukas ja tyytyväinen tapaus. Syö hyvin ja nukkuu hyvin. ( Kirma: Juu, meidän imetys loppui sitten lopulta kokonaan jouluna, tai siis sen yritys. Maito ei vain noussut vaikka päällään ois seisonut). Neiti ruokailee noin 5-7 kertaa päivässä ja yöaikaan sijoittuu enää yksi syöttö. Neiti menee nukkumaan yöunia yleensä 19-20 välissä, herää syömään 02-03 välillä ja nukkuu sitten tuonne 07.30-09.00 välille. Päivisin on enemmän hereillä ja nukkuu lyhempiä unosia ja tietty syö useammin.

Ja tämän kaiken mahdollisti KAPALOINTI! Viikko sitten likalle kokeiltiin kapalointia kun unet oli todella katkonaisia ja jumpaaminen unissaan ja siihen heräily aivan järkyttävää. Ja kuin salaman iskusta likka rauhoittui ja nukkuin miljoona kertaa paremmin ja on entistä virkeämpi ja aurinkoisempi :D Ensin ajattelin, että sattumaa, kun rauhoittu mutta pakko se on uskoa, että se on kapaloinnin ansiota kun jo viikko ollaan samalla kaavalla menty!

Neiti rakastaa lastenlauluja (suosikit on pieni tytön tylleröinen, mörri-möykky, tao tao ja sinisiä punasia ruusunkukkia), niitä kunnelllaan ja laulellaan joka päivä. Paras lelu on joululahjaksi saatu possu käsinukke, heti rupeaa hymyilyttämään kun äiskä vetäsee sen käteensä ja "possu" laulaa ja puhuu hasusti :D (onneks kukaan muu ei ole kuulemassa). Myös runoja tykätään kuunnella, yleensäkkin kaikkea iskän ja äitin höpötystä. Lempiasento taitaa olla mahallaan iskän tai äiskän vatsan päällä tai lattialla. Likka on kannatellut päätäään jo laitokselta asti joten nyt siinä ollaan jo todella hakoja. Hymyä ja juttelua tulee tosi paljon, erilaisia kujerruksia ja nyt uutena välillä ihmeellisesti kiljahdellaan :O Ihan naurua ei ole vielä kuulunut.
Vaipanvaihdossa parasta on hoitopöydän yläpuolelle kiinnitetty "herra hymynaama" joka saatiin neuvolasta, sitä hän jaksaa tuijotella ja sille hymyillä.
Vielä ei edes yritettä tarttua itse leluihin, mutta se on hauskaa kun äiti niitä helistelee ja huiskuttelee naaman edessä. Myös sängyn yllä oleva mobile vangitsee katseen kun se pyörii ja soittaa eri lauluja.

Ulkoilu on ollut todella vähäistä meillä:( joko ollaan kipeenä tai sitten on ollut liikaa pakkasta. Kyllä harmittaa! Vauvauintikin alkais tällä viikolla, mutta sinnekään ei päästä noiden korvien takia : / Todella toivon, että tämä menee nyt ohi ja päästään parin viikon päästä mukaan ryhmään. Tyttö tykkää niin paljon käydä kylvyssä ja suihkussa, että uskon että viihtyisi hyvin myös uimassa.

Pituutta oli 59 cm ja painoa 5,8 kg 2 kk ikäisenä, eli tämän kuun alussa. Molemmat käyrät menee vielä plussalla vaikka painokäyrä oli kuulema hieman laskusuhdanteessa. Siitä ei tarvitse kuulema olla huolissaan kun pituutta oli tullut pyrähtämällä.

Ristiäiset oli viime lauantaina ja neiti sai nimekseen Isla Martta Veera. Martta ja Veera tulee suvusta ja Isla on vain bongattu netistä =)

Täällä myös salaa ja hiljaa haaveiltu ja mietty jo toista vauvaa. MUTTA saa nähdä milloin päästään aloittamaan hoidot sillä nyt joudutaan yksityiselle ja se ei ole mitään halpaa lystiä. Mun isä jo sanoi mulle, et kuule, keskittykää ja nauttikaa vaan tästä yhdestä : / Helppohan sen on sanoo, sillä itsellänsä on 5 lasta, kaikki tullet jo ennen kuin edes on kissaa keretty sanoon ja se on mies. Ei miehet välttämättä ymmärrä tätä naisen "vauvakuumetta", sillä ei ole mitään tekimistä järjen kanssa! Ja muutenkin, sitä haluaa antaa parasta lapselleen ja mun mielestä mun elämässä yksi parhaimmista asioista on mun sisarukset! Samaa haluan omalle/omille lapsillenikin.
Ja olis se niin ihanaa saada toinen lapsi vielä ja mua pelottaa että aika loppuu kesken. Ei sitä ikinä tiedä kuinka kauan sitä toista joudutaan odottamaan kun ekaakin odotettiin 5 vuotta.

Mutta lopuksi voin todeta, että on tämä äitiys sellaista tunteiden vuoristorataa. Milloin sitä pakahtuu huolesta, milloin rakkaudesta, sekunttikaan en vaihtaisi pois. Koko elämäni haaveilin äityidestä ja siitä kuinka onnellinen silloin olisin kun saisin lapsen, mutta siltikään en osannut kuvitella TÄLLAISTA onnea ja rakkautta... Nyt sen ymmärtää kuinka sitä ei voi ymmärtää kun ei ole vielä lapsia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirma Joo, meilläkin poika harrastaa välillä rintaraivareita. Yleensä huutaa jo siinä vaiheessa kun tuon tissin tyrkylle ( vaikka hänellä selkeesti on nälkä). Silloin auttaa kun laittaa ensin pikku hetkeksi tutin suuhun, sitten tutti pois, ja tissi tilalle, ja nätisti alkaa syömään :) Jos taas raivari alkaa kesken syönnin, auttaa tissin vaihto, jota myös olen harrastanut. Poika on kyllä tosi tyytyväisen oloinen, ei mitenkään kärttyinen, eli kaipa hän tarpeeksi maitoa saa... 3 kk neuvolassa sen sit tosiaan näkee, et vieläkö on kasvanut :) Kotipunnitusten mukaan kuitenkin on. Se on vaan kamalaa miten äiti stressaa tästä(kin) asiasta ;)

Meillä nauretaan myös ääneen jo :) oikein hihkutaan. Samoin kädet on löytyneet :) Nyrkkiä ja etusormea lutkutetaan kunnolla :D Samoin käsillä voi helposti viedä kaikki pehmoeläimet suuhun :) Aasin harjaa on esim. kiva syödä ;) Sitterissä potkitaan ja heilutaan kunnolla, ja leluja kosketellaan kovasti :)

Mariccelle Tsemppiä sairasteluihin! :) Ei ole varmasti äidillekkään helppoa kun pieni on kipeä :( Hyvä että löysitte kapaloinnin! Meillä nukkumiseen auttoi unipussi. Sen avulla ollaan saatu yöunet pelkillä syöntiherätyksillä ( ei siis kukkumista) ja myös päivään ja päiväuniin on tullut selkeä rytmi :)

Pikkukakkosen hankinnasta vielä, että meillähän jäi pakkaseen 5 alkiota. Niitä sitten yritetään muutama kerta ( jos selviävät sulatuksesta) istutella, jos ei onnistu, niin sitten jää hoidot siihen. En enää lähde uuteen koko rumbaan. Tietysti voi aina toivoa myös ihmettä ja luomuylläriä, JOS miehen simpat olis petranneet liikkumistaan... vaikka aika pieni mahis se varmaan on...

Annabell ja Onni 2 kk 13 pv
 
Heippa!meillä takana 2kk neuvola :) poitsu oli 5,7kg ja 59cm pitkä kuulemma keskikäyrällä mennään :) opiskelijaharjoittelijakin ihan hullaantui meidän hymypojasta :)

annabell toi tuli kun mun suusta että huurunenut käytetään ja jos ei onnistu niin sitten antaa olla jos ei myös mun miehen simpat ala liikkumaan kuten pitää :D tuskin :D mutta kyllä mulle riittää tämä mun kultamurunenkin ihan yksistään :) joten en kyllä ota stressiä,mutta olishan se kiva kuitenkin pojalle saada sisarus :)

kirma mulle sanottiin neuvolassa eilen että 2kk ja aloita kiinteät kun pelkällä korvikkeella syötän,mutta ei kai se haittaa jos pienen varaslähdön ottaa :D

meillä muuten jo pöristellään kuolalla :Dja sitä valuu :D

RP&poju

mariccelle tsemppiä!koittakaa parantua :)

irenelle on kasvamassa pitkäsäärinen tyttö :)
 
Heipat Tanskasta!! _Vihdoinkin_ rauhainen hetki, mies ja poika (reilun tunnin päästä tasan 11 viikkoa vanha) nukkuu, viikko sitten pojan silloin 2,5 kk mitat 62-64 cm (vilkasteli taas niin ettei kotiterkkari saanu tarkkaa mittaa) ja 6,6 kg!!! Mulla selkä kipee, lähete fysioterapiaan odottaa ajanvarausta, jouduin lopettaa imettämisen kokonaan ku omalääkäri kielsi. Olin nimittäin laihtumassa liikaa ja muutenkin ylirasittunut.

Mut S. T. vastaa nyt kehitykseltään 3-4 kk poikavauvaa, naukuu niin että eilen illalla tais naapurin kollikissa mouruta vastaukseksi. Ja meillon lauma Ikeasta ostettuja käsinukkeja jotka höpöttää suomea, tanskaa ja kaikkea siltä väliltä.

Että näin!
Tiimalasitimmi Mullu, Sami Tobias ja univelkojaan juuri nyt makseleva maidonvalmistajamies :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Mullu sinusta pitkästä aikaa :wave:! Komean nimen on poitsu saanut :heart:! Sinustahan on tullut sitten hoikkaakin hoikempi, muistaakseni olit aika pieni kokoinen muutenkin :D!

Komeat on RP teidänkin pojun mitat :heart:! Mä oon niin kade teidän ulkomaanreissusta :D, voi kun pääsisi itsekkin.

Kiva kuulla sinustakin maricce :heart:! Harmi, että neiti on ruvennut sairasteleen. Varmasti on rankkaa, jaksamista siis sinulle sinne ja toivotaan, että pian helpottaa :hug:! Nätin nimen oli myös tyttö saanut.

kirma, täällä tukka kasvaa edelleen. Ei siis ole tullut mitään spede pasasta :D! Kaljuja kohtia ei ole missään. Ainut mikä on huvittavan näköistä niin kasvava hius on huomattavasti latvoja vaaleampaa niin niistä tulee semmoisia kivoja länttejä ja välillä jotkut kohdat näyttävät kaljuilta =). Ja kyllä tukka on todellakin ihmetyksen aihe, välillä ihan itseäkin huvittaa.
Mä ostin ihan niitä d-tippoja, en tiedä minkä valmistajan ne oli, mutta nyt on tytöltä kakka tullut ainoastaan kerran päivässä ja tuntuu olevan vatsavaivaa, joten tarvii varmaan vaihtaa merkkiä. Jekovit oli ainakin yksi apteekin vaihtoehto
Olen kanssa raivarin sattuessa vaihdellut rintaa ja tuntuu auttavan. Apua on myös siitä, että yrittää hetken kuluttua uudelleen vähän niinkuin salakavalasti :D!

Mitoista: Täällä ollaan myös vanhoissa mitoissa, mutta tuo maha on tuollainen yksi iso makkara, ei kiva ei kiva..... Tarttis varmaan tehdä jotain sitten joskus kun kerkeää....

Vuodoista: Mulla oli jouluna jo ensimmäiset menkat, joten ei kiva sekään. Olin siinä toivossa, että olisivat pysyneet pois pikkaisen kauemmin kun kuitenkin täysimetyksellä mennään :kieh:!

Sisaruksista: Täällä ei olla vielä pikkukakkosta mietitty. Ehkäsy on käytössä, kun en mitään luomuylläriäkään näin pian vielä halua (se, kun voisi olla mahdollista, kun syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt). Mutta pakkasessa olisi vielä 11 pikkukaveria, joten eiköhän niistä aikanaan kakkonenkin tule ellei se luomuylläri pääse yllättämään :D!



Noh kai se on mentävä jatkamaan äidin hommia...

Hyvää illanjatkoa kaikille!
 
Onnittelut AaVeelle poitsusta, ihana pikkuinen :)

Maricce kiva kuulla sinustakin. Harmi, että teillä on sairasteltu noin kovasti, mutta onneksi apu on löytynyt. Meillä myös kapalointi auttaa ja nyt tilasinkin pikku miehelle ihan oman kapalon sannas.fi -sivujen kautta. Ei ole vielä tullut, mutta odottelen pian tulevaksi. Taidan rueta käyttämään sitä sitten ulkonakin, ettei tarvitse 15min. välein olla heijaamassa.

Mullu wow, sulla on paino lähtenyt sitten tosi tehokkaasti. Itsellänikin on tippunut lähes kaikki raskauden aikana kertyneet kilot, joita sitten tuli +20kg. Lähtöpaino oli tosin muutaman kilon plussalla jo ennen raskautta, joten niihin on nyt keskityttävä. Olen aloittanut jumppaamisen ja kaksi kertaa viikossa teen 6km lenkin hakiessani esikoista hoidosta. Hiki tulee, kun lykkää vaunuja ja vetää pulkkaa :)

Tisseily meillä poika syö myös nykyään harvemmin eli 2-3 tunnin välein ja noin 10-20min kerrallaan. Tuntuu tulevan täyteen noinkin vaikka alkuun saattoi mennä 40min rinnalla. Raivareita ei ole vielä pahemmin saanut, mutta hyvä tietää rinnan vaihdon mahdollisesti auttavan moiseen - kiitos :D

Sisarukset eli kuten jo kirjoitinkin, niin me luovutettiin meidän pakkasessa olevat 4 alkiota tutkimuskäyttöön. Ehkäisy on otettava puheeksi ensi viikolla jälkitarkastuksessa, kun en uutta luomuylläriäkään halua. Meillä siis miehen simpat olivat vilkastuneet (taisi olla tipaton tammikuu takana), kun ylläriraskaus alkoi. Lääkäri sitä silloin ihmetteli, kun mulla oli tosiaan vielä sen tuulimunan jälkeen ollut paha kohtutulehdus, mutta joskus asiat osuvat kohdilleen. Tsemppiä siis teille kaikille, jotka sisaruksista haaveilette b-d (peukut pystyssä).

Vuodoista pikkarisuojalla mennään, mutta menkoista ei vielä tietoakaan. Unta tosin näin, että alkoivat. Toivottavasti pysyvät vielä hetken aikaa poissa.

Poitsu Täällä pikkumies on myös alkanut olemaan hereillä ollessaan virkeä ja naureskelevainen, ei kuitenkaan vielä naura ääneen vaikka yritys on kova. Tykkää seurata isoveljen touhuja ja äitin lentäviä käsiä. Omilla käsillään huitoo naamaansa yrittäen osua suuhun ja sitten ihmettelee, mikä kopsahti otsaan. Käsiä syö silloin, kun on olkapäätä vasten ja käsi osuu tielle. Viihtyy edelleen parhaiten sylissä eli kantoliinaa ollaan käytetty tosi paljon. Esikoinenkin viihtyi aikoinaan liinassa ja silloin sainkin koiran ulkoilutettua hyvin metsässä liinan avulla, talvella hieman hankalampi toteuttaa, kun ei ole tarpeeksi suurta takkia, että liina alle mahtuisi meidän jätin kanssa :D
Koliikki alkaa vähitellen helpottaa ja nyt ollaan jo kaksi yötä nukuttu kahdella syötöllä ilman huutoja. Kaksi yötä ei vielä paljon ole, eikä väsyä kokonaan poista, mutta auttaa jo ihan hirmuisen paljon. Kapalointi on siis myös meillä apuna ja auttaa kyllä.

Mitoista omat mitat siis vielä hakusessa, mutta paino tippuu koko ajan hyvää vauhtia. Lopetin nyt vielä kokonaan karkin syönnin kesään asti, joten sekin auttanee asiaa. Muutenkin olen ollut suhteellisen tiukalla ruokavaliolla pojan koliikin vuoksi.
Poitsun 2kk neuvola on ensi viikolla, joten niistä mitoista sitten lisää silloin. Ja samoin nimestä, nimi on vihdoin päätetty ja ristiäiset meillä on 22.1. Vähän myöhään meni, mutta menköön ;)

Ihanan lumista ja talvista viikonloppua kaikille ja paljon jaksuja ihanien pikkuistenne kanssa!
Sannis ja LJ (melkein 8vkoa)
 
Heippa!

Poitsu ja isäntä nukkuu sängyssä niin sikeesti että on aikaa kirjotella :D meillä juuri pitkien yöunien vuoksi ei paljoa päivällä nukuta joten aikaa ei ole kuin pyykätä :D kuolaa ja puklua piisaa :D

Lääkäri muuten laittoi reseptin sammakseen kun poitsulla on sitä hieman poskissa tuntuu vaan kyllä että on hieman väärää ainetta??neuvolantäti puhuu tipoista ja mun mielestä kaukana siitä jos sitä ruiskutetaan kun pensiliiniä suuhun ja yhtä paksua koostumukselta...saa pikkuinen vähän nieltyä sitä ja osan sylkee,mutta hetken kun se on ollut mahassa kaikki tulee pihalle maidon kera....ihan kuin oksentais...ei mun mielestä kiinteetäkään saa antaa noin paljoa kerralla heti joten musta tuntuu että nyt on kyllä tullut joku moka??en kyllä anna enää hinkkaan sen vaikka vichyllä pois ennemmin kun laitan paksua hammastahnalle haisevaa kräämiä sen suuhun..oli kyllä sen verran voimakkaan hajuistakin että voi olla ettei poitsun maha kestä noin "mausteista"...

täälläkin omapaino on saavutettu no ehkä aina on hieman omasta mielestä ylimääräistä persuksessa :D

mullu sullahan tykky pakkaus siellä on :D saman meidänkin poitsu tulee varmaan pian painamaan jos samaa tahtia jatkaa :D

sannis minä jo säikähdin että nytkö jo luomuraskaus iski mulla tosi tarkka kierto ja päivän oli myöhässä,mut tulihan ne :D meillä siis ei ehkäisyä käytetä jos vaikka simpat lähtis enemmän liikkeelle :D ihmettä odotellessa :D

Olipas pirtsakka keli tänä aamuna :D ainakin heräsi kun koiran kanssa kävi lenkillä :)

hyvää viikonloppua!

RP&EE
 
RP toivotaan, että ylläri sieltä vielä tulee :) Mekin haaveillaan etelän lomasta, toivottavasti päästään myös. Kaverit muuttivat kesällä Portugaliin, joten siellä olisi kiva visiteerata tässä tulevan kevään aikana.

(.) pian toivottavasti jo ).(
herran 2kk mitat olivat 6870g ja 60.5cm, pipo 41.8. Iso poika esikoiseen verrattuna, joka oli näissä mitoissa noin 4kk iässä :D Poitsu oli neuvolassa tosi virkeänä ja hymyli sekä lääkärille että hoitajalle siitäkin huolimatta, että sai ensimmäisen rokotteensa - tosin suun kautta :) Nauroivat, että kohtahan tämä jo kävelee, kun vatsallaan ollessa yritti jo tehokkaasti kyynärnojaa kierähtäen selälleen. Totesin siihen, että taaperohan me saatiinkin vauvan sijaan :LOL:

Yöt ovat alkaneet sujumaan jo paremmin eli viimeiset kuusi yötä meillä on nukuttu 21-9 kahdella tai kolmella syötöllä ja ilman huutoja siinä välissä. Vaippaakaan en ole noussut vaihtamaan kuin ainoastaan silloin, kun on punttiin pärähtänyt muutakin kuin pisua. Päivällä ei sitten nukutakaan kuin yhdet pitkät unet aamupäivästä ja muutoin torkutaan puolen tunnin ja tunnin unia. Ei haittaa, jos yöt lähtevät nyt sujumaan ja koko perhe saa levätä yöt rauhassa. Päivisin jaksaa eri tavalla sinnitellä vähän väsyneenäkin.

Varokaa liukkaita ja nauttikaa ihanasta talvesta,
Sannis & LJ ~9vkoa
 
sannis hyvä kun ei meillä ole ainut ylivilkas vauva :D meillä on jo käännytty joulun aikoina ekan kerran mahalta selälleen :O jalat rokkaa siihen malliin että toivottavasti ei tule isäänsä joka on kävellyt 7kk iässä tai siis kuulemma juossut :D teillä ainakin tuota kokoakin riittää joten eiköhän se pian ala lähteä liikkeelle :D

voih meillä on ollut pieniä masuvaivoja rotarokotteesta eli viikko sitten annettiin ja nyt alkaa taas pojun olo olemaan normaali...oli pikkuisen kiukkuinen päivisin kun maha kipeä ja ruokakaan ei meinannut pysyä sisällä :( nukkui kuitenkin ihan normaalisti...maanantaina tuli sitten oikea pahan hajuinen kakka ja sen jälkeen pojun olo on ollut normaali :) onko muilla ollut rotan jälkeen masuvaivoja?

RP&EE
 
RouvaPapunen Juu, meillä tuli kans rotasta masuvaivoja. Samana iltana huusi kuin syötävä ( ei ikinä ennen huutanut niin) ei syönyt, eikä suostunut nukkumaan :( muutama seuraava päivä oli myös huonompi syömään, sen jälkee ok.

Sannis Vau, teijän poju sit ohitti meijän painossa :D Mä kun luulin että ollaan ainoita kenellä on ISO poika :) :heart:

Tisseilystä vielä, että meillä kyllä tuntuu nyt vaihtelevan kovasti tisseily.. Just kun oli syöntiajat lyhentyneet ja harventuneet, niin eilen syötiin 1 h välein. ( tosin vain n. 10 min kerrallaan). Tänään taas on ollu 3 h välit, ja yöllä 4,5 h. ( ja sama 10 min kerrallaan max). Viime yönä 3 aikaan oli sit pakko alkaa pumppaamaan rintapumpulla, kun tissi meinas räjähtää :( Ja todellakin TISSI. Mulla oikea tuottaa huomattavasti enemmän ja on isompi :( Onks muilla tämmöstä eroa?

Ja meillä on muuten spede tukka :D Eli kalju laikku takana ;)

Kuukautiset loistavat edelleen poissaolollaan, vanhat mitat saavutettu, joskaan en laittais pahitteeks jos vielä sais joku 4kg pois. :D Normaali painoisia tässä ollaan, mutta ainahan sitä olis kiva kiinteytyä :)
 
Meille ei rotaviruksesta tullut mitään oireita. Yhdet isot ripulikakat tuli vaippaan (siis vaipantäydeltä ja melkein yli) ja siinä kaikki. Luulisin, että meillä nuo päivittäin nautitut relatipat auttoivat.

Annabell täällä myös oikea tissi tuottaa maitoa enemmän kuin vasen. Vasen taas sitten vastaavasti suihkuttaa oikein kunnolla vaikkei maitoa samalla tavalla tulekaan. Olen yrittänyt olla pumppaamatta, jotta maidontuotanto tasaantuisi oikealle tasolle. Välillä on tosin sama tilanne kuin sulla eli on pakko pumpata maitoa pois, ettei tissi räjähdä ja tosiaan, TISSI :LOL:

Poitsu on tosiaan iso isolla iillä. Pituutta ei ihan saanut tarkkaan, kun kaveri ei suostunut jalkaansa oikaisemaan kunnolla eli todennäköisesti pituuteen saa laittaa puolesta sentistä senttiin lisää. Katsotaan, missä mennään kuukauden päästä :)

Kirma täällä liputetaan myös gefiluksen puolesta. Esikoinen saa joka aamu gefiluksen juotavan jugun D-vitamiinin lisäksi, eikä ole ollut yli vuoteen missään pahassa flunssassa tai muutenkaan kipeenä *koputtaa puuta* vaikka siis on ollut päiväkodissakin koko ajan.

RP olisi aika hurjaa, jos poitsu lähtis 7kk kävelemään - liikkumista ilman aivoja :LOL: Esikoinen lähti 11kk iässä liikkeelle ja tällä kakkosella tuntuis olevan nyt jo kiire, siihen malliin itseään masulla punnertaa ylöspäin. Pysyis nyt vaan vielä vähän aikaa vauvana ja mamman halittavana.

Nyt nukkumaan, että aamulla taas jaksaa! Meillä yöt ovat edelleen hyvällä mallilla, joten toivottavasti näin jatkuukin. Mukavaa loppu viikkoa itse kullekin säädylle :D
Sannis & LJ
 
annabell, juu..tuttua täälläkin. Toinen tissi toimii ihan erilailla kun toinen. Mulla on normaalitilassakin toinen isompi kun toinen, nyt se vaan korostuu lisää.

Rokotteista, meillä pimu puklas sen eka rokotteen heti kaikki pihalle, joten mitään vaivaa siitä ei tullut. Mutta oottakaahan tuota 3kk:n rokotussatsia, se on ihan järkky! Just kun pikkunen sai itkun tasaantumaan eka piikistä niin jo työnnettiin lonkkaan toista. Ja kun se rota oli vielä siinä eka annettu niin meillä pimu tuli näistä kaikista tosi sairaaks. Kuras kauheen haisevan lastin selkään asti ja pulautteli koko illan kummaa limaa eikä tissi oikeen maistunu.
Sitten myöhemmin illalla nous kuume, oli 38.7 pyllystä mittaamalla ja tyttö oli niin polonen, tosi aneeminen, väsynyt ja olla möllötti vaan. Se ei jaksanu ees huutaa eikä pyytää tissiä. Onneks sitten supolla saatiin kuumetta laskettua ja olokin pikkusen piristy. Aamulla oli ok. Että varatkaahan suppoja kaappiin!!
Musta tuo on tosi hurjaa, että pikkuvauvalle saa antaa noin monta rokotetta yhellä kertaa. Vielä sitte 5kk:n nlassa toinen kerta.
Ens kerralla pitää miehenkin olla mukana, sillon on joku "keskustelu". Meiän nlatäti on vaan vähän niin ja näin, että luulempa ettei kummosta juttelua aikaseks saa.

Liikkumisesta, esikoinen käänty mahalleen tasan 3kk:n ikäsenä. Nyt pikkupimu kyllä kovasti yrittää, mutta käsi jää vielä pahasti alle jumiin. Selälleen pyörähtää kyllä välillä vahingossa.
Esikoinen lähti ryömimään puolivuotiaana, nyt on jännää seurata tuleeko tästä yhtä liikkuvainen kun siskostaan.
Mun kaverin veljen vauva jo konttas puolivuotiaana:O:D

RouvaPapunen, kuin teillä sammaksen kanssa? Meilläkin sitä löyty, oli jo reilu kk:n iässä, mutta sain puolukalla ja tiuhaan tutteja keittämällä pois. Se tökötti mistä kirjotit niin kuulosti just samalle mitä mun kaveri vauvalleen sai.
 
kirma meillä ei sammakseen toiminu se puolukka mutta vichy on oikein hyvää :) tuttia oon kastanut vichyyn ja sitten vanupuikolla hieman hinkannut kieltä ja melkein kaikki nyt poissa :) eihän sitä nyt muutenkaan ihan kauheasti oo ollut mutta täytyy jatkaa pidempään ettei vaan tuu uudestaan..

hyvää viikonloppua kaikille :)

RP&EE
 
No niin, nyt on sitten juniorikin saanut virallisesti nimen :) Ristiäiset menivät oikein hyvin ja suhteellisen pienellä huudolla. Poika nukahti lopuksi sylikumminsa syliin käsi poskella, joka tuntuu tulevan herralta luonnostaan - syntyihän hän maailmaankin käs poskella :LOL: Kummisetä hytkytti niin hyvin uneen, että saatiin kahvitella ja jutella ihan rauhassa muutama tunti.

Kirma kauhulla odotan tota 3kk rokotusrumbaa. Ei tollanen määrä olisi aikuisellekaan kiva, joten voin vaan kuvitella, mitä tekee pienokaiselle. Naapurin 3kk oli huutanut illalla 5 tuntia putkeen ennen kuin panadol oli auttanut. Pitänee siis tosiaakin varata suppoja kaappiin.

Täällä on unirytmi alkanut löytymään vähitellen eli nukutaan suhteellisen hyvin 21-10 väli, joskin iltaysin ja puolen yön välillä pitää muutaman kerran hyssytellä uudelleen uneen. Viime yönä nukuttiin iltakymmenestä eteen päin ilman huutoja ja nukutaan edelleen ;) Esikoisen kanssa ollaan oltu ylhäällä jo parisen tuntia, joka ei haittaa, kun on saatu syödä aamupala kaksin ihan rauhassa.

Kivaa tammikuun vikaa viikkoa kaikille :)
Sannis & LJ 2kk ja risat
 

Yhteistyössä