Keiju No sullakaan ei nyt enää montaa vkoa ole LA:han ja musta ainakin nää vkot vaan vierähtää nopeeta eteenpäin mut voi olla et sit aika ns. tyssää mitä lähemmäks LA-päivää tullaan.
Mun TYKS-reissu oli oikeen pohjanoteeraus. En voi käsittää et tollanen "lääkäri" on TYKSissä ja viel äippäpolilla..
Noh, mulla oli siis niitä kipeitä suppareita ke sen 4.5h.. Ja eka juttelin TYKSissä kätilön kanssa ja otettiin sydänkäytää vauvasta ja hän kyseli onko ollu ongelmia ja ku kerroin noista suppareista niin hän sano, et en olis saanu noin kauaa kotona olla vaan mun olis pitäny tulla näytille ja et ehdottomasti lepoa ja ei saa mennä töihin..
Sitte vihdoin ja viimein pääsin lääkärille. Ja siinä ku istuttiin ja odotettiin meen vuoro, niin edeliset tuli pois sieltä ja kuulin vaan ku kätilö ja se odottava äiti jutteli et harmi kun ei mittoja saatu vauvoista, mut ku lääkärin mielestä vauvat liikku liikaa niin oli hankala ottaa mittoja..
Noh, sit pääsin mä sinne sisälle ja lääkäri kyseli noista suppareista ja kerroin ja totesin ettei tosta estolääkityksestä ole musta mitään hyötyä.. Sitte käski mun mennä vessaan ja riisuun..
Pikaseen katto tonne alapäähän ja totes ettei oikeen onnistu kun heti alkaa supistaa. Sitte katto ultralla mahanpäältä ja totes et perätilassa ollaan, mikä nyt ei ollu mikään uutinen ku Nipsu tota päätään tuntee aika ylhäältä välillä nahan läpi.. Sitte se koitti alkaa kattoo et missäs istukka on..Hmmmm.. HÄN EI TIEDÄ.. Totes kuitenkin, et ei se nyt 2 vkossa varmaan minnekään "kävelly" ole ku 2 vkoa sitte tuli kokonaan kohdunsuun päälle ja niin se on koko raskauden ollu..Noh, hän ultraa alakautta ja sit ku "löysi" jotai niin hän EI TIENNY onko se istukka vai vauvan pylly mikä on kohdunsuulla. Kummin vaan, niin musta aika riskiä sitte jo jos vauvan pylly tunkee ulos kohdunsuulta.. Sitte kauhee valitus et miks mä kävin vessassa et olis pitäny rakossa olla edes jotai. Voi helvetti, ite käski mennä sinne vessaan.. Ja ei multakaan sitte otettu vauvasta mittoja ku vauva liikku liikaa.. eikä se muija osannu edes käyttää kumpaakaan niistä ultrista.. Eli lopputuloa, ei mitään tietoa mistään.. Kaiken tekemisen kielsi ja sit ku kysyin et saanko mä sit sairaslomaan et joudun töissä sellaset 8h pvässä seisoo niin hän vaan totes et hyvin voit mennä töihin vaikka mulla kuulemma onki ennenaikaisen synnytyksen vaara ja vauva TODELLA alhaalla ja tulee noita kipeitä supistuksia.. Että kyllä se yksityisyrittäjällä alkaa kans äitiysloma jossai kohtii. Sanoin, että EN OLE yrittäjä niin hän vaan et kyllä kyllä, on yrittäjilläkin oikeus äitiyslomaan.. Siinä sitte vaan et kiva kiito hei ja parin vkon päähän uus aika ja todella toivon että siellä on joku toinen lääkäri joka hommansa osaa.. Sitte se muija viel sano et jos ja kun nyt näyttää siltä et joudun sektioon et se tehdään rv 36-37, ja toi suppariestolääkitys on nyt sit viel kaks vkoa.
Eli ihan käsittämätön tapaus toi lääkäri ja kätilöki vähän katto suu auki kun lääkäri ei anna mulle sairaslomaa vaikka käskee lepään ja ottaa rauhallisesti, ei saa nostaa mitään, ei kantaa, ei siivota, tiskata jne. Mut töihin voi silti mennä.. Että näin..
Mulla on ti neuvola niin tarttee siellä sanoa asiasta, kun huomenna mun on pakko mennä töihin ja jos alkaa vähänki supistaa niin mä lähden himaan samantien..
Sori vaan kauhee valitus, mut jos nyt ihan järjellä ajattelee niin olis varmaan voinu mulle 2 vkoa saikkuu kirjoittaa ku sit mulla alkaa äippäloma jos kerran istukka on kohdunsuulla, vauva perätilassa ja todella alhaalla, supistustenestolääkitys ei auta, kipeitä supistuksia ja viel kuulemma ennenaikasen synnytyksen vaara..
Niin ja ei mitän tietoa onko mulla paikat kiinni jne kun ei hän sitäkään osannu kattoa saati sanoa, eikä onko lapsivettä normaalimäärä. Runno vaan niillä kummallakin ultralla ja sai aikaan supistelun mikä häntä ei kiinnostanut pätkääkään. koko loppu pvän eilen sattu maha siittä ultraamisesta ja alapäätä vihlo..
Yöllä taas supisteli, pää särkee enkä saa kunnolla nukuttuu ja huomenna töihin, jee jee..
Mut jospa mä lopetan mun romaanin nyt tähän..
Sanna ja Nipsu 32+2