LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Keiju Sama "panikointi" on myös täällä noista vauvan liikkeistä.Kyttään niitä välillä vähän liiaksikin. Mulla vauva koko ajan ollu perätilassa eikä hän sieltä minnekään käänny.. Eipä sullakaan enää ole ku pari vkoa LA:han, ei tiedä yhtään vaikka hän "innostuis" syntyy ennen LA:ta, eihän näistä vauvoista koskaan tiedä. Jaksamista sinne :hug:

Sanna ja Nipsu 34+2
 
Keiju07
Mäkin nostelu puuhissa. Ihan huolestuttaa, että miten meidän pinon alkuraskaudessa olevien odottajien on käynnyt, kun kukaan ei ole täällä käynyt fiiliksiään raportoimassa. Ei kai nyt sentään kauheasti ole vastoinkäymisiä voinut tulla? :attn:

Täällä samaa vanhaa omaan napaan. Viikot taas pakkui rikki, mutta ei vielä mitään merkkejä synnytyksestä. Öisin en oikein saa nukuttua, kaipa ne hormonit alkavat jo toimimaan, kun useaan otteeseen herään valvomaan eikä edes väsytä. Jumppailemassakin kävin tänään, kun ei sille tunnu mitään estettä olevan. Toivottavasti edesauttaisi synnytyksen käynnistymistä!

Odottavan aika on pitkä, vaikka ei tässä siis mitään hätää tai kiirettä ole, kuhan olen perusluonteeltani aika kärsimätön ihminen. Heti mulle kaikki nyt! ;)

Keiju 39+0
 
Keiju07 Kaippa kaikki sitte vaan kirjoittelee oman kk:n pinoon tai jotai, mut olis kyl kiva kuulla miten kullakin menee.. Ja tsemppiä sulle, odottavan aika todellakin on pitkä..

Ite meen nyt sit pe sinne lapsivesipunktioon ja ens vkolla se kai Nipsu sitte maailmaan tulee :heart:

Sanna ja Nipsu 34+6
 
Hip hei kaikille!

On kyllä tässä pinossa ollut kovin hiljaista. Onneksi kuitenkin Sanna ja Keiju pitävät pinoa pystyssä. :)

Itse olen juuri nyt syyslomalla, koitan nauttia olostani. Pahoinvointi se piinaa yhä, varsinkin iltaisin. Mutta nyt sentään töissä pystynyt olemaan. Matkalaisen liikkeitä olen nyt viikon verran tuntenut enemmänkin, tosin lähinnä istuessa ja maatessa. Ihania tuntoja. :heart:

Muutoin ei tänne oikeastaan sen suurempia kuulu, vielä viikko puoliväliin. :p

Sannalle kovasti tsemppiä punktioon, eiköhän sitten vielä kuulla susta, ennen kuin Nipsu maailmaan tulee. Joten siitä en vielä tsempitä! :)

Keijulle tsemppiä tulevaan, toivottavasti sitten pieni tulee ajallaan. :)

Muille mukavaa viikkoa!

Nampula 19+0
 
Hiljaista tuntuu olevan juu.. Mullakin ku ei nyt oikeen muuta ole ku aikaa niin tulee roikuttuu jatkuvasti tällä palstalla =)

Perjantaita odotan kyl innolla ja vähän jännittää kyl kanssa, en kyl tie miks ja mikä jännittää..

Nyt on vauvalle sänky pedattuna,hoitopöytä valmiina, samoin kaukalo, sitteri ja amme. Vaunut nyt on ollu jo kauan. Vaatteet ja lakanat/pyyhkeet/harsot pestynä että siltä osin kaikki valmiina vauvaa varten..

Huomenna pitäs toi tyvi värjätä ja tänään kävin kynnet laitattaa kun musta nää geelit oman kynnen päällä on paljon paremmat ku omat kynnet, ei oo terävät eikä siis raavi vahingossa vauvaa jne.

Toisella silmällä tässä kattelen tota kolmosen uutta sarjaa, Heroes vai mikä nyt olikaan.. mut jospa kuitenkin suihkuun lähtis tästä..

:wave:

Sanna ja Nipsu 35+0
 
Amodini Huomenna on se punktio ja ens vkolla sitte kai se leikkaus. Jos keuhkot on kehittyny eikä tarvi lisää kortisonia niin mulle tulee rv36 ke täyteen ja sillon sit varmaan viim. leikataan, mut huomenna olen viisaampi niin tuun kertoo missä mennään.. Valmistautunut fiilis? No on ja ei. Kaikki on valmiina ja innolla odotan, mut ei kai siihen lapsen syntymään nyt mitenkään voi ihan kokonaan valmistautua.. Sulle jaksamista :hug: Työnteko todellaki häiritsee välillä ihan liikaa muuta elämää =)

Sanna ja Nipsu 35+1
 
Onnea vaan Sannalle matkaan ensi viikkoa varten...
Oletko laittanut pinnasängyn valmiiksi vai meinaatko aluksi nukuttaa jossain pienemmässä..? Mekin käytiin miehen kanssa jo ensimmäiset ostokset tekemässä. Pinnasänky ja siihen patja ja reunapehmusteet sekä sitteri. Kaukalo jäi vielä ostamatta, kun ei oltu väristä aivan varmoja... Vaatteita on nyt läjä kokoja 56 - 62. Toppahaalari ja -lakki vielä puuttuu. Harsoja olen leikannut sopivan kokoisiksi, mutta ompelutyö on vielä tekemättä.

Ensi maanantaina kontrollikäynti äitipolilla ja tiistaina luultavasti takaisin töihin. Verenpaineet laskeneet ihan normaaleiksi. Saa nähdä sitten miten pompsahtaa, kun taas töissä istutaan...

Meillä koirakin (kultainen noutaja) sairastui kohtutulehdukseen ja se leikattiin tiistaina. Nyt olen täällä toipilasta vahtinut, ettei pääse haavaan käsiksi. Koira on kyllä paljon pirteämpi jo, kuin ennen leikkausta.

Nyt kahvinkeittoon ja porkkanakakku uunista ulos! :p
 
Kiitos kiitos.

Pinnasänkyyn petasin pedin ja laitoin päiväpeiton päälle ja sit siihen päälle laitoin äippälaatikon mihin myös petasin sängyn ja siinä on nyt kansi päällä. Et kai siellä äippälaatikossa saa vauva ekaks nukkuu jos viihtyy..

Sinänsä hassua, ku äsken olin kahvilla yhden kaverin kanssa, jolla la ens vkon torstaina ja mä luultavasti synnytän ennen häntä ja mulla se la olis ollu vasta n. 5 vkon päästä.

Tekis mieli tonnikalapiirakkaa ja aineet olis valmiina vaan ei millään jaksas mennä tekee. Mut pakko kai se on kun ei tää mielihalu muuten mee pois :D

Sanna ja Nipsu 35+1
 
Kuulostaa kyllä oikeesti tosi jännältä Sannan valmistautuminen! Jännältä ja ihanalta, ei voi muuta sanoa. :heart:
Nyt vaan tsemppiä huomiseen, tulethan sitten kertomaan kuulumiset punktion jälkeen.

Hmm... tonnikalapiirakkaa, ihanaa! :D
 
Punktio otettiin ja lääkäri soittaa maanantaina ja sitte tietää mitä jatkossa. Sektioaikaa ei kuulemma pystyy varaa ku 4 pvää etukäteen et jos keukot on kypsät niin sektio on sit ens ke tai to. Jos ei niin meen äippäpolille ke tai to ku lapsivettä on vähän mut kuitenkin kuulemma riittävästi.

Nipsu paino n. 2600g ja on kuulemma hirveen siro, vastaa vkoja 35+0 ja mulla tänään 35+2 et ihan normi kokoinen kuitenkii on.. Kohtu on kuulemma kauheen alhaalla.. Eli enpä nyt ole edelleenkään yhtään sen viisaampi asiassa. Jos sit taas maanantaina..

Mulla menee ihan totaalisesti hermot, soitin äsken PAMiin, kun sinne kuulun, kun olen palkkaa saanu vajaa 1/3 kk-palkasta vaikka olis melk. koko kk:n palkka pitäny tulla. Työnantaja koittaa taas kerran kiertää niin paljon liiton sääntöjä.. Joudun nyt sit sen takia lähtee tänään kaupungille selvittää tätä asiaa, PRKL.. Työnantaja on vaan päättäny ettei maksa mulle sairasloma-ajalta palkkaa vaikka pakko on. Soitin tonne PAMiin ja sanoin mikä meillä on käytäntö töissä niin sano vaan et jaahas, et juttu tulee. Kiva vaan ku kaikki laskut pitäs maksaa viim. ma ja ei ole rahaa.. Noh, onneks kuuluu liittoon ja liiton asianajaja on ilmanen.. Mut kiinnostaa niin hemmetisti alkaa tällastakin tässä nyt hoitaa.. Ja pakko pyytää äitiltä rahat laskuihin kun mistäs sen tietää koska ton lopun palkan saa.. Niin ja mulle piti talvilomaki maksaa nyt vaan eipä ole maksettu..

Jos menis aamukahvit juomaan ja soittas hetkenpäästä töihin et onks palkkakuitit jo tullu..

S ja N 35+2
 
Koita jaksaa Sanna! Ei kuulosta kivalle alkaa vielä työnantajan kanssa tappelemaan asioista, jotka pitäisi olla päivänselviä. Niin kuin ei tässä tilassa olisi muutakin ajateltavaa!

Mua on kans vähän rassannut, kun oma työnantajani on ollut hieman laiska hommaamaan sijaista. Olen nyt ollut nelisen viikkoa tällä sairauslomalla ja työt kasaantuu pöydällä. Ens viikolla onkin sitten urakkaa setviä kaikki puhtaaksi! Sijaisen pitäisi varmaan aloittaa jo kuukauden päästä, että ehdin opettamaan/neuvomaan kaikki työt ja minua jo kauhistuttaa, että jos verenpaine alkaa taas töissä nousemaan onko tässä töissäoloaikaa enää paljon jäljellä....?

Varasin 4D-ultran Jyväskylään, että päästään samalla miehen kanssa pienelle lomalle. Samalla hinnalla käy siellä hotelliöineen, kuin kävisi Oulussa pelkästään ultrassa. Ja Ouluunkin tulee meiltä sellainen tunnin ajo. Ohjeeksi annettiin, että virtsarakon pitää olla täynnä! Onko näin ollut muilla? Muut ultrat on tuolla Oys:ssa tehty aina virtsarakko tyhjänä. Varmaan kamalaa yrittää pidätellä ja samalla tarkkailla ruudusta kuvaa. Argh!

Sienna 24+2
 
Keiju07
Neuvolakuulumisia eiliseltä:

Sf 31, ollut sama kolmisen viikkoa...
Painoarvio reilu kolme kiloa
Rr 126/76
Painoa tupsahtanut 915g/vko (myönnän, olen herkutellut sikana) eli nyt 12 kg raskauden alusta.
Syke pienellä 127-147
Ja RT:ssä pikkuinen, pää todella alhaalla
Hb:kin mitattiin vihdoin viiden viikon tauon jälkeen, mutta tulokset kuulen vasta myöhemmin tänään. Omasta väsymyksestä epäilen, ettei ole kovasti kohonnut.

Ei siis sen kummempaa täällä, odotuksen tuntua edelleen ilmassa.

Amodini, erittäin tuttu tunne tuo, että työt ei kiinnosta. Mulla ainakin iso osa työajasta meni palstaillessa tai muuten netissä roikkuessa vauvajuttuja katsellen. Tehokas työaika jäi varmasti johonkin neljään viiteen tuntiin, helposti pystyin kolmisen tuntia kuluttamaan vauvojen maailmassa. Äitiysloma tulee kyllä ihan tarpeeseen, kun ei ajatukset enää pysyy näissä maallisissa asioissa. Teen nytkin vielä jonkin verran töitä kotona, mutta aika tehotontahan se on... Yksi työpalaverikin on sovittu rv:lle 40+1. Suoraan sanoen toivon kovasti ettei tarvitsisi mennä...

Kerkiikö sulla Sanna muuten vaikuttaa tuo PAMin uusi neuvottelutulos eli saatko kolmelta ekalta kuukaudelta sitten täyttä palkkaa? Aika kivasti, jos heti astuu voimaan. Ja kyl noi työnantajat kanssa on; maksasivat vaan suosiolla heti eikä tappelun kautta. Onneksi on tosiaan liiton ilmaiset asianajajat.

Mä yritän tästä nyt ryhdistäytyä ja tehdä jotain. Aamupäivä mennyt noukkuessa. Kummallista ylävatsakipua lykkää kanssa koko ajan päälle... mutta kun verenpaineet yms. kunnossa, niin ei voi kovasti huolestuakaan, vaikka tuo yksi raskausmyrkytyksen oire onkin. Kunhan sellaista ei nyt iskisi, kun niin kovasti tuonne Haikaranpesään haluaisin.

Keiju 39+3
 
Keiju07
Sienna, se tarvitseeko rakon olla tyhjä vai täysi riippuu käsittääkseni käytettävästä laitteesta eli toisissa paikoissa on toisin ja toisissa ei ole mitään väliä. Mutta ei sen rakon tarvitse olla ihan poksahtamaisillaan, riittää ettei ole lähimpään pariin tuntiin käynnyt tyhjentämässä. Näin tutkimuskin on aika paljon mukavampi. Yllättävän mojovasti sillä ultran anturilla kuitenkin vatsankin päältä painetaan.
 
Pitkästä aikaa ajatelin minäkin tänne kirjoitella. Taustaillut olen kyllä silloin tällöin, mutta paikat ei tahdo kestää tätä koneella istumista. Äkkiä vaan oon käynyt asiat hoitamassa ja taas on pitänyt mennä huilaamaan. Väsymys kun on melkoinen. Masuasukki alottaa riehumisen illalla viim. klo 20 ja lopettaa yleensä vasta puolenyön jälkeen. Levottomat jalat ja supistukset pitää myös unen poissa joten päivällä täytyy aina vähän kiriä.

Meillä vauvan pää on n. 5 viikkoa kehityksestä jäljessä ja sitä on täällä stressiltu muutama viikko. Muuten voi hyvin eikä rakeenteellista vikaa ole ultrissa löytynyt. Viimeksi lääkäri sanoi olevansa todella pahoillaan kun mitään selitystä ei löydy eikä voida antaa ennenkun vauva on syntynyt. Lastenlääkäri kun tutkii sitten vauvan synnyttyä. Senkin takia täällä odotellaan jo tuskaisena että vauva jo tulisi pihalle. Jos sitten saisi jotakin selvyyttä asiaan. Eilen painoarvio 2800g. Tiedossa on koko ajan ollut ettei meille niin isoa vauvaa tulekaan kun äiti on pieni ja meni itse kaksi viikkoa yli la:n ja oli silti vain 2500g.

Että tälläistä täällä, viikko olisi siis vielä la:an. Tosin lääkäri eilen totesi, että voi tulla jo muutamassa päivässä, koska mulla limaa tullut eilisaamusta asti. Siis ilmeiseti limatulppa irtoamassa ja ilmeisesti lapsivettä tihkunut ulos jo tiistaista asti.

Eli edelleen vaan odotellaan :)

Nasu rv 39+0
 
Keiju Mulla on hiusalan tessin mukaset systeemit ja ei niihin musta ole tullu mitään "uutta" tohon sairaslomaan..Tosin aika se ja sama, kun menee mun sairaslomat tohon yhteen kuukauteen niin pakko maksaa, mut sanoivat just siel liitossa et saattaa hetken kestää..

Nasu Jaksamista :hug: Ja toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin kun syntyy.

Mulla on niin paha olo, oksettaa, sattuu mahaan ja selkään ja supistelee ja mitenkäänpäin ei oo hyvä olla. Yöllä ramppasin tunnin välein vessassa ja juomassa ja kädet puutu ja jalka jne.. Ja vauva riehu yöllä ja sama jatkunu nyt pvällä ja välillä oikeesti tuntuu et maha repee..

kai mä meen takas tonne sohvalle, ei tässä ole nyt lainkaan hyvä olla..

Sanna ja Nipsu 35+3
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Keiju Mulla on hiusalan tessin mukaset systeemit ja ei niihin musta ole tullu mitään "uutta" tohon sairaslomaan..Tosin aika se ja sama, kun menee mun sairaslomat tohon yhteen kuukauteen niin pakko maksaa, mut sanoivat just siel liitossa et saattaa hetken kestää..

Tarkotin oikeestaan kolmella kuukaudella äitiyslomaa; kuulin siis radiosta, että PAMin neuvotteluissa olisi sovittu ainakin kaupanalalle kolmelle äippälomakuukaudelle täysi palkka. En sitten tiedä, koskeeko muuta kuin kaupanalaa.

Nasulle voimia! Toivotaan, että kaikki on ihan kunnossa!

Täällä vietetty vauvarintamalla aika hiljainen viikonloppu. Perjantaina typy otti kolmen tunnin potkumaratonin mahassa; ihan vedet silmissä välillä olin, kun niin kovaa sateli potkua tai nyrkkiä virtsarakkoon. Tuon illan jälkeen tyttö onkin ollut todella hiljainen. Kevyen reaktion voin saada, jos mahaa tökin tai heiluttelen... Tänään soitan neuvolaan hemoglobiinista, täytyy samalla mainita tuosta hiljaiselosta. Sydänäänet kuuluvat kyllä ihan hyvin paljaallekin korvalle (mies taas kuunteli, kun huomasi, että mua alkaa stressaamaan). Eiköhän tämä taas tästä, kunhan turhaan hermoilen kaikesta. Ja kovasti niitä supistuksia toivoisin tänne päin!

Keiju 39+6
 
Keiju Se on varmaan vaan kaupanalan tessiin tullu toi, kun ei ole liitosta mitään postia tullu asian tiimoilta ja meillehän ei mitään palkkaa työnantaja maksa äippälomasta. Ja vaikka pitäiski maksaa niin tuskin maksaisivat sitäkään, eivät ainakaan suosiolla..

Mulla menee kohta hermot, kun odotan vaan puhelua TYKSistä et mitäs tehdään, koska on leikkaus jne. Lupas tänään soittaa lääkäri mut ei tietty mitään kellonaikaa sanottu, stressaavaa..

Niin joo ja Keiju voisin sulle antaa vaikka nää mun supparit. On taas ollu melkosen paljon ja kipeitä, tiedä mitä ne on tuolla alapäässä saanu aikaseks ja senki puoleen olis kiva saada se sektioaika ettei tarvii mihinkään hätäiseen leikkaukseen alkaa, suunniteltu aina parempi.

Sanna ja Nipsu 35+5
 
Menee ihan totaalisesti hermot näihin sivuihin kun nää ei toimi, prkl.

Huomenna aamulla klo 6.45 pitää olla TYKSissä ja olen ensimmäisenä vuorossa sektioon eli huomenna näkee vihdoinki pikku kullan :heart:

Keuhkot oli kehittyny ja lapsivettä vähän niin eivät halua odottaa enempää. Luultavasti pääsee vauva myös mun kanssa osastolle heti..

Sanna ja Nipsu 35+5
 
Keiju07
Tsemppiä matkaan Sanna! Teille tuleekin sitten vauva meidän laskettuna aikana.

Täällä tosin myös lupaava tilanne, valvon suppareita laskeskellen. Parisen tuntia tullut viiden minuutin välein. Ovat tosin aika laimeita, mutta estävät nukkumisen. Otin pari panadolia ja nyt pidän kauratyynyä alaselällä. Toiveena on, että supistukset jatkuisivat, mutta mielelläni nukkuisin vielä tunnin pari. Mutta voi mennä miten päin tahansa, kun ei ole aiempaa kokemusta.

Yöllä on muuten aika tylsää ;) , just pyykkiä viikkailin...

Katsellaan tilannetta,

Keiju 40+0
 
Keiju07
Joo, no ei täällä mitään radikaalia ole tapahtunut. Sain sitten unen päästä kiinni ja supistustenkin väli harveni. Nyt tulee 10-20 min välein, ja aika laimeina. Eli ei tässä tositoimiin päästä varmaan vielä hetkiseen...

Plääh... mutta oikeasti kiva, että edes jotain tapahtuu!

Keiju 40+0
 
Tervehdys!!

Nythän täällä alkaa tapahtumaan näköjään... ;)
Tsemppiä vain kovasti Sanna-78 ja Keiju07!!
Tiesitkös Keiju että suurinosa vauvoista syntyy kuulemma 40+2 ;)

Pitäisi kai useammin käydä täälläkin kun en edes muistanut noita tunnuksiani. Muisti kyllä heikkenee kun vauva on pieni, väsymyksen piikkiin...
Meillä elellään mukavia aikoja kun tyttö alkaa öitä nukkumaan mukavasti ja on kovin seurallinen ja osaa jo paljon asioita. Järkyttävää miten nopeasti nuo pienet kasvaa ja kehittyy. Haikeana viikkailin pieneksi jääneitä vaatteita pahvilaatikkoon. Toivottavasti niille tulisi vielä käyttöä. :heart:

Terkuin: Anni ja tyttö melkein 4kk :heart: :heart:
 
Luin nyt koko ketjun läpi. En ole oikein osannut päättää kirjoitanko kesäkuu-08 vauvoihin vai tänne lapsettomuusvauvoihin, koska tunnen kuuluvani välimaastoon. 10 vuotta sitten raskauduin normaalisti enkä ole koskaan kärsinyt lapsettomuudesta. Nyt kuitenkin miehellä syövän sädehoitojen ja hormonihoitojen jälkeinen siittiövaiva, ja yritimme heti alkuun ICSIä Riikassa (ikää mulla jo 48, Tampereen AVAssa ikäraja 45). Löytyi riikalainen nuori luovuttaja ja raskaus alkoi. Nyt 6 + 3. Synnytän TAYS:ssa kesäkuussa -08 (LA 16.6.) Olis kiva kun tässä pinossa olis vasta-alkajia myöskin. Miten Kuunlilja? Taidat olla sinäkin aika alkutaipaleella?
 
Tervetuloa joukkoon Lutuliini! Onnittelut onnistuneesta hoidosta! :heart:

Tämä pino se toisinaan on kovin hiljainen. Itse kirjoittelen kesäkuun hoitojen plussaajissa, mutta luen tätäkin aktiivisesti ja pyrin toisinaan kirjoittamaankin. :)

Tämä pino taitaa olla niin pitkä, että tökkii sen vuoksi. Pitäisiköhän tehdä uusi, johon jatkaa? Mitäs muut sanotte? Jos vaan löytyisi innokas päivittäjä. :)

Sannalla siellä taitaa jo pienokainen ollakin maailmassa, mutta toivotetaan silti tsemppiä! :)

Keijulle paljon tsemppiä tulevaan, josko jo olisittekin sairaalassa. Toivotaan näin!

Muille mukavaa viikkoa! :)

Nampula 20+2
 

Yhteistyössä