KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

AaVee enköhän mä pysyttele täällä sun kaverina vaikka la lähestyykin. Täällä kun ei tuo tekotapakaan auta, niin ihan tosissaan on same shit different day!

Jokos RP on pässyt tosi toimiin? Pidetään peukkuja!

Neuvolassa käyty (taas vaihteeksi) ja mitäpä siellä, RR 132/78, pissa puhdas, turvotus + ja kilo lisää painoa turvotuksen myötä, sf 36, sykkeet 150. Oma v-käyrä hipoo pilviä ja odottavan äidin onni ja autuus ovat kaukana tästä mammasta. Edes tuo kaunis auringonpaiste ei jaksa innostaa...

Yliaikakontrolliin ja polille pääsen jo (?) 17.11. eli jos ei mitään ennen sitä niin sitten vasta :mad:

Jaksuja ja tsemiä teille muille!
Sannis & surprise 39+4
 
POKS 36+0!

Päivä pelastettu kampaaja käynnillä ja sillä, et anoppi uskoo mun synnyttävän etuajassa. Voi kun se pitäisikin paikkansa. Odottavan aika on niiiiiin pitkä. Tässä ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi enää sanoa olevansa onnesta hehkuva tuleva äiti. Ei sais valittaa ku tuolla toisella puolella on ihmisiä jotka ei kovista yrityksistä huolimatta tahdo päästä tähän pisteeseen. Mutta rajansa se on ihmisen jaksamisella ku ei saa nukuttua eikä voi tehdä mitään...

AaVee ja pikku L 36+0
 
Täällähän on varsinainen synnytysbuumi menossa! Jääkö enää ketään odottelemaan??

VAUVAONNITTELUT Mullu, Jipsis ja Meriharakka :flower:. Laittakaa sitten synnytyskertomuksia kun ehditte ja jaksatte =). Miten muuten teillä synnyttäneillä on lähtenyt imetys sujumaan? Ootteko saaneet hyvää ohjausta sairaalassa? Jotenkin itse jännittää sitä eniten että osaanko edes ruokkia omaa vauvaa :ashamed:.

(.) Täällä ollaan edelleen kasassa ja liikkumaluvat on kun enää ei kuulemma estellä synnytystä näillä viikoilla. Paljon en kyllä ole voinut liikkeellä olla kun supistaa niin kovasti (myös levossa). Jotenkin toivois että ne loppuis tai sitten yltyis kunnollisiks synnytyssuppareiks niin pääsis tästä vaivasta. Kärsivällisyys alkaa mullakin jo olla vähissä ja tuntuu että kaikki muutkin ikävät oireet on palannu, kuten pahoinvointi, närästys, iskiaskivut, uniongelmat jne. Tällä hetkellä nukun lähes istuvassa asennossa kun mahan sulkija on ilmeisesti sanonut työsopimuksen irti. Vessassa saa tietty kans rampata pitkin yötä ja koko ajan pissittää vaikkei sieltä paljon tulekaan. Paksua limaa on jo tullut ja pari kertaa ollaan kellotettu kipeitä suppareita, mutta sitten ne kuitenkin aina laantuu. En kuitenkaan usko että tässä enää laskettuun aikaan päästään, mutta mistäs sen tietää vaikka joutus vielä käynnistettäväks :|. Sori tää omanapainen valitus, onnellinen olen kuitenkin että selvittiin "turvallisille" viikoille kaikesta huolimatta ja että kohta saa ihanan tuhisevan nyytin syliin!

Voimia kaikille odotteluun ja vaivoihin!

Ovis 35+3
 
täällä ollaan sannis :D nvltädin eilisen sisätutkimuksen jälkeen on tänään tullut ihan hirveitä verisiä limatulppaklönttejä :x anteeksi kuvaus :D joten toivottavasti pääsen ennen torstain äippäpolia synnyttämään :D en halua että käynnistetäänkään :(

mut nyt päikkäreille ;) jos heräis sitten vaikka supistuksiin...eih!

rp
 
RP meillä nlantäti vaan painelee mahaa, ei todellakaan tee sisätutkimuksia. Äippäpolillekaan en pääse kuin vasta vkolla 41+5 eli 17.11. Siihen asti joudun siis juoksemaan noissa perustarkistuksissa, missä ei mitään tapahdu. Suoraan sanoen tosi turhauttavaa : /
Jos ja kun noin pitkälle mennään, niin sitten mä en kyllä suostu enää synnyttämään. Saavat leikata taaperon suoraan pois mahasta ja sitten vaan ootellaan, koska se lähtee kävelemään :LOL:

Ovis kiva kuulla susta vaikka noi vaivat ei kivalta kuullostakaan. Sulla tuskin menee yliaikaiseksi, ei ainakaan toivottavasti. Jaksuja sinne vaan kovasti :)

Mä lähden juoksuttamaan koiraa ulos vaikkei sekään omassa tilassa auta. Eilen haravoin ja siivosin ja ulkoilutin koiraa ja kuinka ollakaan, kaikki vähäisetkin tuntemukset katosivat... Hoh-hoijaa!
 
jipsis ja meriharakka oikeen paljon ONNEA teille, pikkumurut kainalossa:D
Ja kiva kuulla, että kaikki on hyvin, se on pääasia!

Meilläkään nlassa ei tehdä sisätutkimusta. Tai varmaan erikseen pyydettäessä onnistuis, sama täti kun ottaa esim. papakokeetkin. Meinasinkin että seuraavassa raskaudessa pyydän tutkimaan kohdunsuuntilannetta loppuvaiheessa, ei kiitos enää tienvarsisynnytystä!

Oliko se ovis joka kyseli imetyksestä. Meillä pimu on ollut alusta asti tosi kova imemään, itku oli tulla kun veti NIIN kovaa. Se on melko tuskasta alussa ja kun maito nousee rinnoista tulee älyttömän arat. Siitä tulikin mieleeni, että kantsii oikeesti varasta kaali jääkaappiin, viileät kaalinlehdet tuskasilla rinnoilla tuntuu ihan tosi ihanalle!
Nyt sujuu sitten imuttelut jo hyvin, kipuilee enää sillontällön. Mutta mahallaan nukkuminen ei onnistu sitten vieläkään.

Mulla on maharöllykkäkin pienentynyt, melkein on jo oma maha:) Mutta lantio on sen verran levinnyt ettei vanhat farkut oikeen tunnu mukaville vieläkään.

Mua itkettää vieläkin kun kattelen pimua, oon niin hirveän onnellinen siitä! Ja sitä on vieläkin hankala käsittää, että noin täydellisiä pikkusia voi kasvaa ja kehittyä tuolla massussa ja että ilman lääketiedettä oltais vieläkin ilman tuota murusta.
Yöunet on jääny tosi vähiin, mutta endorfiinit auttaa jaksamaan!

Irenen ja annabellin kuulumisia kyttään ja toivottelen, että kaikki on mennyt hienosti!

Jaksamista kaikille viimesiin viikkoihin/päiviin:wawe:
 
joo tuosta sisätutkimuksesta että jos mulla olis se vanha neuvolantäti niin se ei olis tehnyt mutta kun vaihtui tuossa puolessa välissä uuteen ja tämä uusi sattui olemaan kätilö :) ja ihan itse ehdotti että voiko hän tehdä sisätutkimuksen ja ärsytti kalvoja...kipeetä kyllä otti mutta hyvä :) kahdelle sormelle auki ja kanavaa vajaa sentti...mut tosin tänään ei ole ollut mitään kipuja vaan pelkkää tulppaa tullut..eilen oli menkkajomotusta sitten kokopäivän sen tutkimuksen jälkeen,mut tais tehdä kanavalle edes jotain kun limaa irtoaa..

RP
 
Muuten mä laitoin lehteen vauvailmoituksen ja liitin siihen sen ihanan runon; "niin kauan kaivattu, niin hartaasti toivottu..." Päätin silloin joskus tosi kauan sitten, että tuon säkeen tulen sitten laittamaan lehteen.
Vähän pelotti "tunnustaa" julkisesti, mutta nyt monet on kommentoineet, että ilmoitus laitto itkettämään. Ja ehkä anto toivoa toisille kauan kaivanneille:)

RP:llä tuntuu tuota limaa riittävän:D Pakkohan sen on jossakin vaiheessa loppua ja sillon on tosi kyseessä!

Mulla ei toimi nuo hymiöt+lihavoinnit ollenkaan, missä lie vika...
 
Neuvola takana ja kotona tuli itku ihan älyttömän idioottimaisesta asiasta. Nimittäin painosta. Nyt on sellaset kiva 15 kiloa tavoitepainoon laihduttamista ja 20 unelma painoon. Lannistaa.

Mutta tässä nämä tämän päivän nlakuulumiset.

paino: + 1400g / vko (!!!)
turvotus: +/-
RR: 117/69
pissa: puhdas
sf: 32
tarjonta: 1 rt (mitähän hittoo sekin tarkottaa siis toi ykkönen), vauva kiinnittynyt
sykkeet: 135-160
liikkeet: ++

Kaikki siis varsin hyvin mut mun laho ja idiootti pää ei osaa hyväksyä tuota painoa. Painoa ekasta nla punnituksesta on nyt tullu 8,1kg eli ihan normaali määrä mut sit siihen ku lisätään hoidoista tulleet painot ja tupakan lopettamisesta jääneet kilot niin laihdutusta on kivasti edessä. Toivottavasti lenkkeily ja imettäminen auttaisi takaisin omaan normi painoon.

AaVee ja pikku L 36+1
 
aavee mä tiedän tunteen tuosta painosta..mulla oli ihan sama juttu jossain välissä nyt en oo vaan enää jaksanut välittää...antaa tulla mitä tulee ja sitten vaan laihdutetaan :) onneksi ainakin sairaalaan jää se 5kg :D

en taida päästä tänäänkään sairaalaan...ei oloja/tuntemuksia minkäänlaisia...nooh huomenna sitten polille...oon ihan varma että jään sisälle samalla ja laukkukin on jo pakattu..toivottavasti :)

RP
 
No HUHUU täällähän tapahtuu jo! :xmas: en ole linjoilla pyörähtänytkään aikoihin ja näköjään alkaa olla useammalla jo nyytti kainalossa!
Aavee: minä jään notkumaan vielä hetkeksi, jos saisin kaikilta jo helpottaneilta kiireiltäni vähän aikaa netti-istunnoillekin... painoa tupsahti kaikkiaan tänä aikana lisää 18 kg, ei kiva, ei yhtään kiva... mutta minkäs tekee kun ei oo saanut lupaa liikkua koko odotusaikana! läimin rukkasilla sitä ääliötä, joka kehtaa tulla mulle väittämään että raskauden aikana vasta tuntee itsensä naiseksi, HITOT! minä ainakin tunnen itseni läskivalaaksi ja naisellisuus on tästä matamista tosi kaukana.

Synnytystapa-arviossa pienen paino oli n. 2,9 kg ja LA:aan mennessä siis noin 3,5kg..ehkä. Syke oli ok, ja kaikki muukin ok. Vieläkään ei tiedetä kumpi olisi tulossa, ja olenkin ihan tyytyväinen etteivät ole edes kyselleet halutaanko tietää, koska olis ollut ehkä liian helppo möläyttää JOOOoo....

Turvotusta tullut vasta viime viikolla vähäsen, ei onneksi paljoa. Ja supistukset jatkuilee yhä (kuten jo pitkään), mutta ovat yhä kivuttomia enimmäkseen, eikä missään vaiheessa ole tuntunut että olisi tosi kyseessä. Luulen että menee yliajalle, kun ei ole tuntunut mitään kummempia muutoksia aikoihin olotilassa. Vaan onhan tässä vielä aikaakin :)

Bittersweet ja pikkuinen möyrijä EDIT: siis vasta vko 38 menossa, eli 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Tässä tulisi synnytyskertomus: Miehen kello soitti aamulla 4.45, kävin siinä vessassa, ei mitään menin takasin sänkyyn. Kaveri teki hetkenpäästä nopeen liikkeen, jonka seurauksena lapsivesi alkoi valua sänkyyn. Nousin ylös ja vettä tuli oikein kunnolla, pesuhuoneeseen ehdittyäni vettä tuli holisemalla ja se oli vihertävää. Ei miään, siivoilin sitten itseäni ja puin päälleni, ja lähdettiin kohti sairaalaa. Vettä tuli koko matkan ja vaatteet olikin ihan märät sairaalaan päästyäni. Lääkäri tuli aika noeesti kattomaan ja määräsi oksitosiinitipan, supistuksia alkoi tulla pikkuhiljaa ja kahden maissa olin 3cm auki ja kätilö oli sitä mieltä että laitetaan epiduraali. Se saikin kaikki supistukset katoamaan mahalta, pyllypuolella tuntui kuumuutta supistaessa. Vasta klo 21 olin täysin auki ja sain alkaa ponnistella itsekseni. Hoitajien vuoron vaihduttua alkoikin aktiivinen ponnistaminen. Ponnistusvaihetta kesti yli tunti, vaavin sydänäänet laskivat supistusten aikana hälytysrajan alle, mutta onneksi palasivat aina takaisin. Lopulta tarvittiin imukuppi että kaveri saatiin ulos. Oli ilmeisesti koko ajan riski joutua sektioon, mutta onneksi vaavi syntyi kuitenkin alakautta. Ongelma oli ilmeisesti se että napanuora oli kovin lyhyt ja mulla lihasvastus kova. Synnytys oli mielestäni helppo, vaikka kestikin kauvan, en kokenut mitään vaihetta kivuliaana, muuta kuin ompelun lopuksi!!! Vaikka puudutettiin oli aika kamalaa!! Vaavi syntyi klo 22,13. Lastenlääkäri tuli katsomaan, mutta vaavilla kaikki hyvin. Vaavi oli kovin väsynyt uraksta, ja tietty että syntyi jo viikolla 37+3,eikä oikein jaksanut syödä tarpeeksi, vaikka multa valui maitoa, paino laski liikaa, ja jouduttiin oleen sairaalassa yksi ylimääräinen päivä. Kotiin päästiin maanantaina, ja nyt ollaankin harjoiteltu arkea! On tää aika uskomatontaa, ei vieläkään meinaa ymmärtää että tää on totta!!!
 
Moikkelis koikkelis =)

Meidän tytön tylleröinen syntyi 1.11. eli su-ma yönä klo. 2:54 :heart: Painoa neidillä oli 3890 g ja pituutta 51 cm. Kaikki tapahtui todella nopeaan, klo 22.15 ensimmäinen supistus ja vedet meni. Siitä sitten ilman kiirettä TAYS:ssiin kun kerran ensisynnyttäjä olin, kävin suihkussa kotona ja pakkailin loppuun. Synnytys vastaan otolla oli kiirettä ja jouduin odottelemaan aikas kauan ja supistukset rupesivat olemaan todella kipeitä. Vihdoin kun pääsin tarkastukseen sanoivat, että Rouvahan on jo 4 cm auki ja kiireellä saliin. No, sinne sitten ja ulisin ja huusin, että kaikki lääkkeet peliin. Lääkäri tuli samantien paikalle ja tarkisti minut. Ei meinannut uskoa ensin, mutta sitten totesi vain, että kuule, tässä nyt ei keretä enään mitään kivunlievityksiä antamaan vaan nyt rupeat suunnittelemaan ponnistusta sillä paikat auki 9 cm :O. Minä huusin ja kirosin, uskoin että kuolen siihen paikkaan. Mutta ei siinä muu auttanut kuin ponnistaa kun rupesi ponnistuttamaan niin paljon. 14 min ja tyttö oli maailmassa. Hyvä, että kerettiin saliin. Leikattiin välilihaa ja lisää repesin, saldo oli kuulema riittävästi tikkejä :D. Ei paljon kerennyt paikat venymään, sellaisella rytinällä sieltä tultiin. Ensimmäisestä supistuksesta ja lapsivesien menosta 4 h 39 min kun tyttö syntyi. Kokonais kesto 5 h 16 min. HUH HUH, sanon minä. Seuraava EI kyllä ole luomu, parkeeraan vaikka 2 kk ennen laskettua-aikaa sairaalan eteen jos en muuta keksi! :LOL:

Mutta, koko perhe voi hyvin ja tänään päästiin kotiin =) On tää nyt niin ihmeellistä ja uutta :heart:

Onnea muillekin synnyttäneille ja PALJON jaksuja vielä omaa nyytiä odottaville :)

Maricce ja Minni melkein 3 vrk:heart:

Mutta nyt nukkumaan kun tyttökin nukkuu :)
 
ONNITTELUT Maricce!!:flower:. Olipas aika nopee eka synnytys, mutta onneks loppu hyvin kaikki hyvin!

AaVee otan osaa tuohon paino-asiaan. Itse olen viime viikkoina ollut kovin ylpeä kun kokonaispainonnousu on ollut vaan n. 7kg ja sitten eilen neuvolassa pärähti viikon aikana +1400g!!:O. Olin tosi järkyttynyt mutta neuvolantäti yritti lohduttaa että on loppuvaiheessa ihan normaalia ja voi olla että ens viikolla sitten on laskenu tai ei ainakaan oo tullu lisää. No, toivon että imetys tekee sitten tehtävänsä kun vaavi syntyy :)
Muuten oli neuvolassa kaikki ok. Pissa puhdas, Sf-mitta 31, verenpaine 117/68, vauvan syke 137, rt, pää on kiinnittynyt. Nyt sitten vaan jännätään milloin synnytys oikeesti käynnistyy...

RP:lle erityisesti tsemppiä odotteluun!! Kyllä sen kohta pitää sieltä yksiöstään kömpiä ulos;)

Ovis 35+5
 
:) Heippa kaikille! Pieni poika syntyi 31.10.2010 viikolla 40+6 Eilen päästiin kotiin. :) Pojan strategiset mitat 52 cm, 3770 g pipo:36,5 cm.

Synnytys oli tosi vaikea ja pitkä!! Mutta laitan myöhemmin tarkempaa tarinaa. NYt lukemaaan mitä teille kuuluu. Viikko meni sairaalassa, niin täällä on varmaan tapahtunut vaikka mitä sillä välin! :)
 
Paljon, paljon ONNEA Annabell, Maricce ja meriharakka!
Olipas kiva lukea synnytyskertomuksia, osalla hurjia kokemuksia takanaan, mutta lopussa kiitos seisoo :)

Vieläkö RP on linjoilla vai joko sun vuokrayksiön asukki on saanut häädön? Täällä ainakin huomenna vuokraehdot kovenevat, jos vaikka ymmärtäisi jo muuttaa ulos.

(.) Mulla on aivan järkky turvotus 24/7 ja sormet on kuin nippu nakkeja. Kirjoittelin tänään kaverilleni korttia ihan perinteisellä kynällä ja voi kiesus, että sattui sormiin : / Ei kiva! Istuminen tekee tiukkaa, kun koko ajan vihloo alapäähän. Eniten tässä harmittaa, kun tietää, että kohta ne on taas ohi ja sitten odottelu taas jatkuu... Tällä mammavalaalla alkaa olla jo aika tukalat oltavat. Tekis mieli marssia äippäpolille ja ilmoittaa, että ulos en lähde kuin vauvan kanssa :LOL:

Jaksuja toivottelee Sannis kera supriksen 39+6 (huomenna ois due date)
 
Täällä ollaan sannis!!! :D äippäpolilla käyty ja rajatapaus :D nyt seuraillaan arvoja ja päänsärkyä jos voimistuu niin heti käynnistykseen ja selvisi että meille on tulossa poika :) (ei ollut epäilystäkään huomasin kyllä itsekin ne isot pallurat haarojen välissä) mies meni ihan sekaisin kun oli valmistautunut tyttöön :D lääkärikin sanoi että on kyllä ajan kysymys koska alkaa synnytys kun kohdunsuu on tosi kypsä,mutta kun mua ei nyt vaan supistele!! :LOL:
tulis nyt itsekseen....

RP+poju 40+2
 
Onnittelut Jipsikselle, Annabell:lle, Mariccelle ja Meriharakalle :heart:


AaVee, älä huoli, täällä on kans yksi, joka varmasti lähtee laitokselle vasta 40+ viikolla :headwall:
Nyt kun viikkoja alkaa olla hyvin, niin supistelut on vähentyneet.. : /
Esikoinen syntyi 40+3, joten hyvinkin voi mennä "loppuun saakka", ennenkuin mitään tapahtuu....

Nipsu + Muru rv 35+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Irenelle onnittelut pienestä prinsessasta!

RP tsemiä! Täällä vielä odotellaan ja puhistellaan, missään ei tunnu että poitsu olisi lähellekään valmis syntymään. Pitänee vkonloppuna keksiä jotain, että pääsis edes käymään äippäpolilla - jos ne edes kattois paikat, kun ei jaksais neuvolassa turhaan juosta.

Siis yhdessä koossa edelleen ja ahistaa! Turvotus on jotain ihan kamalaa, jalat on just sen näköiset että kohta räjähtää. Mikään ei auta niihin, ei kylmä, ei hieronta, ei niin mikään : / Elättelen toiveita, että vkonloppuna alkais jotain tapahtumaan vaan tuskinpa.

Ihanaista pyhäinpäivää ja viikonloppuja,
Sannis & surprise 40+0
 
Onnea irene!!!!:flower: mähän sanoin että se on tyttö!!:D

täällä kärsvistellään sairaalassa....tylsää...onneksi on tää läppäri mukana...nyt alkaa vasta tulla kunnon supisteluja...sentti vielä sitten puhkaistaan kalvot..huoh!!mieskin lähti kotiin jos sais hetken nukuttua....tässä tulee koko sairaalan kätilöt tutuksi :D kolmas menossa :)

RP&poitsu
 

Yhteistyössä