Kesäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolkyt ja risat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joulu on ohi, mutta onneksi on kohta uusi vuosi ;) Kaikki meni hyvin ja oli oikein ihana tytön eka joulu. Päikkärit nukkuin Ämmin ja Äijjän pihalla, joten rytmikin pysyi hyvänä..

Alessia: Meilläkin tyttö teki samaa laskuvarjo hyppy asentoa.. se jäi kyllä melko lyhyeksi vaiheeksi kun tyttö lähti ryömimään jo vähän reilu 4kk iässä.. Nyt tyttö jo seisoo stukea vasten ja ottaa muutamia askelia - siis tukea vasten ;) Siskoni tyttö sekä kälyni tyttö tekevät samaa harjoitusta myös. Mie luulen että se kuuluu asiaan ja vauva reenaa sillai selkä- ja niskalihaksiaan.
Ja tuo rapsuttelu, naamaan ka hiuksiin tarttuminenkin taitaa olla tosi yleistä . Mullaki on toisinaan poskessa naarmu ko olen unohtanu leikata tytön kynnet.

Aloitin viime yönä rinnalta vierottamisen ja onnistuin ihan hyvin. Tyttö toki heräsi 3kertaa, mutta ei ollut sen kauheampia raivareita. Klo. 05 olin sopinut itsenikanssa että voin imettää. Niin teinkin. Ensi yönä annan vasta klo.06 sehän on jo aamu..

Tänään annoin tytölle ekaa kertaa ruisleipää. Olihan tuo ihmeissään :D Neljällä pikku hampaalla sitä jyrsi.. Tyttö on niin ihanan touhukas ja iloinen tapaus. Katselen hänen puuhian ja ei voi kun hymyillä. Meän rakas <3

Minäkin sain juuri vaunuteltua ihanaiseni päiväunille, eka lenkki tehtiin jo yhdeksän jälkeen, kun heräsi aamu seitsemältä. Oon ite tosi aamu-uninen, joten seitsemän on mulle vielä ihan yötä, mutta taas tänä aamuna nousin kiltisti tytön kanssa ja vannoin kostavani nää aamuherätykset tytölle, kunhan tulee teini-ikään:)

Mun on kanssa pakko aloittaa nyt tuo yösyötöistä vieroitus, sitten unikoulutan ja opetan omaan pinnasänkyyn nukkumaan, muuten nukkuu mun vieressä kouluikään asti.. No ei vaineskaan, mutta on niin liikkuvainen öisin, että häiriköi mua ja pelkään, että joku yö nukun liian sikeästi ja toinen tippuu sänkystä, mun kaikista esteistäni huolimatta.

Meillä harjoitellaan yhä konttausta, on ihan hilkulla, että pääsee eteenpäin, mutta toistaiseksi siis vain taaksepäin. Taaksepäin menemisessä on se paha puoli ettei näe minne menee ja yleensä menee leluista pois päin, nyt sitten kääntää itsensä mahallaan ja peruuttaa takaisin päin leluja kohti, niin että konstit on monet.

Eilisiltana ja tänään likalla on ollut ihan hirmuinen puheripuli, höpöttää koko ajan. Ilmeisesti toi, että oltiin maalla muiden ihmisten keskellä sai taas kielenkannat toimimaan ja hoksasi, että puhettakin pitää välillä treenata. Muuten on ollut tänään vähän känkkis, harmittaa varmaan kun joutuu taas oleen äidin kanssa kahdestaan.

Mites teillä muilla, joko on havaittavissa vierastamista ja eroahdistusta? Tyttö on vierastanut nyt n. 3 viikkoa ja maalla ekaa kertaa oli oikein eroahdistusta eli purskahti heti itkuun, kun äiti poistui huoneesta, vaikka oli isänsä kanssa. Tää tapahtui aika monta kertaa, samoin nyt tänään on ollut itkuinen kun äiti on vähänkin kauemmin toisessa huoneessa, huolimatta siitä, että höpötän sieltä koko ajan. Pyykit on siis ripusteltu tyttö rintarepussa, kun ei raaski toista jättää yksin itkemään. Saa nähdä miten käy, mun pitäisi mennä 5.1. ekaa kertaa kavereiden kanssa ulos, että pärjäävätkö nuo isänsä kanssa vai hälyyttääkö hän mut apuihin kesken illan, jos itku ei lopu:(

Irinalle: Eikö se mies juonut silloin yhtään kun tapasitte ja päätitte tehdä lapsen? Etkö itse ota vastuuta kun teit lapsen alkoholistille? Hyvä se nyt on joka ketjussa haukkua miestä ja itkeä kun on yksinhuoltaja.

Mie9090: Hän joi aivan normaalisti kun tapasimme, juominen karkasi käsistä vasta tultuani raskaaksi ja paheni vielä entisestään, kun olin synnyttänyt. Enkä minä ole käynyt missään muussa ketjussa haukkumassa häntä, kuin tässä ja tämä on käsittääkseni kesäkuulaisten oma ketju, jossa kukin saamme purkaa mieltämme!

Siksi toisekseen, jos olisit viitsinyt lukea tarkemmin, tietäisit ettei minun koskaan pitänyt edes tulla raskaaksi, joten tämän ihmeen kohdalla ei tullut kyseeseen abortti, oli isä millainen hyvänsä. Mene ja hanki oma elämä, jookos!

Nääh.. Älä irina perusta! Jollaki on niiiin hyvä elämä, että on varaa arvostella toisia ;) Virheitä sattuu jokaisen elämässä ja niistä vaan otetaan opiksi. Nyt en puhu sinun pikkusesta :) Hassua että jotaki kiinnostaa kesäkuulaisten jutut nuin kauheasti :D Kertoo kenties jotain..
Niin ja minusta irina on ottanut vastuun tekemisistään.. onhan hän nyt tyttö vauvan äiti.

HALOO!!!??? Mie9090 voi yrittää aikuistua ja toivottaa itsensä tervemenneeksi johonkin toiseen ketjuun terrorisoimaan, täällä ei tuommoista kaivata. Ja Irina toivottaa itsensä tervetulleeksi takaisin sieltä taustalta ja vähän äkkiä kans! Tämä ketju näivettyy ilman sua. Ketään ei varmasti ärsytä sun kirjotukset. Tännehän on tarkoitus kirjoittaa ihan elävästä elämästä eikä mitään prinsessasatuja.

Kiitos Martha ja Iines:)

Eipä mulla mitään ihmeitä ole. Likka jatkaa höpötystään ja etenee jo hieman eteen päinkin, ei voi ihan vielä kutsua konttaamiseksi, mutta ei enää ryömimiseksikään, jotain siltä väliltä siis.

Tein maalla oivalluksen eli olen laittanut tytön aina liian aikaisin nukkumaan, nyt mennään nukkumaan n. 20.30-21.00 ja nukutaan monta tuntia yhtä soittoa. Ellen itse kämmää eli herätä sänkyyn kömpiessäni likkaa, niin eka syöttö n. klo 02.00. Aamulla ylös about klo 7 ja päikkärit on pidentyneet huimasti, tänään 1 x 1,45 min ja 1 x 1,30 min.

Ihan käsittämätöntä kuinka iltayön unet on parantuneet tällä myöhäistämisellä, tosin vaatii sen, että leikitän ja hauskuutan pientä loppuillasta toden teolla ettei väsähdä ja halua nukkumaan jo ilta-seiskalta. Mut pienin askelin kohti parempia yöunia:)

Palaillaan!

Ai niin, piti vielä kirota noi paukuttelijat. Ei ole aiemmin haitanneet, mutta nyt kun nukuttaa pientä partsilla ja toinen herää itkien pommien ääneen, niin tekis mieli mennä kovistelemaan. Onneksi uusi vuosikin on vain kerran vuodessa ja ens vuonna meidän kesäkuulaisetkin jo jotain sen paukuttelun päälle ymmärtävät:)

Heippa täältäkin! Ihanaa, joulut alkavat olemaan pulkassa ja uusi vuosi käynnistyy!
Ihana joulu olikin mutta kyllä olen "täys" jo tätä syömistä ja epäsäännöllistä elämää kun mies ei ole ollut töissä :D Haluan jo omaa aikaa lasten kanssa, heh!!!

Meidän poika päätti jouluaattona oppia istumaan ja nyt pari pvää sitten lähti konttaamaan. Isosiskoa on pari vkoa edellä (sisko konttasi reilu 7kk iässä ja sitten kävelikin 9,5kk iässä). mutta toivotaan ettei nyt kovin ala mustelmilla olemaan kun alkaa pääsemään kaikkialle.

Poika on edelleen tissimaidolla, korvikkeen sylkee ulos. Vesi menee pullosta hienosti. Olenkin saanut jo vapaa-aikaa ihan mukavasti kun ruualla ja vedelläkin pärjää useamman tunnin ihan tyytyväisenäkin. Imetän kuitenkin usein, mooooonta kertaa pvässä - ja yössä :O (no kaksi-kolme kertaa menee edelleen).

On teillä liikkuvaiset mukelot! Meilläkin istutaan, mutta tukea täytyy vielä. Ei ryömi, ei konttaa, mutta jotain kummia liikekuvioita tänään yritti...Esikoinen ryömi jo 6 kk:n iässä. Noh, pitää nauttia vielä kun tyttö on siinä, mihin sen laskee...Kohta saa juosta perässä :-)

Meilläkin mennään nukkumaan vasta klo 21 ja välillä yöt menee ilman syöntiä, mutta aamulla klo 6 juo maitoa, jonka jälkeen nukkuu vielä 8 asti. Näin siis tällä erää, varmaan muuttuu taas kohta aikaisemmaksi nuo herätykset. Mulle kyllä kävis tämmöinenkin rytmi :-)

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Ei meilläkään vielä kontata -ryömitään ja kieritään ja ryömintäkään ei ole suoraan eteenpäin. Eikä kyllä vielä istutakan ilman tukea.

AIVAN TÄYDELLISTÄ UUTTA VUOTTA!!!!

Pakko tulla reteileen, kun kävin tänään ostamassa niin ihanat ja sexyt liivit (ihan kun mulla olis joku jolle niitä näytellä;). Mut sikamakeet ja kalliit ja mikä tärkeintä ne ei ole imetysliivit! No mulle riittää kun itse tiedän, että on sexyt alusvaatteet, kohentavat nimittäin kummasti mieltä ja itsetuntoa. Ja olen menossa tosiaan ens ma ekaa kertaa juhlimaan synnytyksen jälkeen, joten liiveille tulee heti myös käyttöä:)

SUURENMOISEN IHANAA UUTTA VUOTTA TEILLE KAIKILLE IHANILLE NAISILLE!

Pakko tulla vielä kyselemään, että miten vietätte uuden vuoden?

Meillä on perhejoulun jälkeen myös perheuusivuosi eli eksä lupasi tulla tänne juhlimaan, mun ja tytön kanssa, menee to aamusta töihin, joten eipä ne juhlat voi myöhään kestää. Mut ihanaa, koska tyttö kaipaa isäänsä ja vähän taitaa välillä kaivata äitikin;)

Aloitettiin uuden vuoden juhlinta jo tänään tytön kanssa, kun poltettiin eka tähtisadetikku, vähänkö se herätti ihmetystä (ja ihan helkkarinmoinen katku:)

Nostelenpa taas meitä ja toivottelen samalla hyvää alkanutta vuotta:)

Meillä meni uusi vuosi ihan kivasti, mitä nyt paukuttelijat ja muut juhlijat vähän katkoivat välillä tytön unia normaaliakin enemmän. Maatason asunnon huonoja puolia, varsinkin kun hissi on ihan vieressä, on se että rappukäytävästä ja pihatieltä kuuluu kaikki sisään ja eilen sitä liikennettä riitti.

Käytiin eilen kokeeksi ekaa kertaa tytön kanssa saunassa, seuraavaan kokeiluun meneekin aikaa, ei nimittäin tullut saunojaa meidän likasta vielä, pikemminkin oli pelottava kokemus, joten kylpeminen vannassa riittäköön toistaiseksi. Toki mentiin ihan vauvan ehdoilla eli alalauteilla, ei löylyä, muttei tytkännyt silti. Tuli sitten äidillä nopeampi saunareissu, kun piti tuoda toinen pois.

Illalla juotiin tytön mentyä nukkumaan vajaa pullollinen kuoharia ja pari olutta. Tein pizzaa ja katseltiin raketteja partsilta ja ikkunoista, ei siis tehty mitään ihmeellistä ja silti tuntui tosi mukavalta olla vaan ja jutella. Aamulla patistin lapsen isän tytön seuraksi ja vetelin unia vielä yksikseen toista tuntia, voi miten taivaallista:)

Hei, hyvää uutta vuotta minultakin kaikille, vaikka vähän myöhässä! Meilläkään poika ei vielä ryömi saati konttaa. Kädet ovat jo tosi vahvat, ja kannattelee suorilla käsivarsilla itseään, mutta ei liikahda eteen eikä taakse. Peppu ei vielä nouse ylös, joten se vielä hidastaa menoa. Isoveljensä alkoi ryömiä 7 kk:n iässä, johon meillä vielä parisen viikkoa. Eli katsotaan miten käy. Poju osaa jo hetken istua itse, mutta ei uskalla vielä jättää vartioimatta.

Meillä uusivuosi meni leppoisasti. Minä menin vanhemmilleni ja mies jäi yksin kotiin viettämään omaa aikaa. Esikoinen katseli ilotulituksia ja molemmat lapset nukahtivat noin kymmenen aikaan. Eipä niitä ilotulitteet haitanneet, vaikka ajattelin, että taatusti heräävät. Sitten otettiin porukoiden kanssa lasi samppanjaa jonka jälkeen meikäläinen oli tuutilullaa.

Meillä on myös tuo kiinteiden syöminen helpottanut elämää, kun ei tarvitse hermoilla koko ajan, että riittääkö maito, jos lähtee vaikka asioille. Yöt ovat edelleen levottomia. Kaippa sitä vierotusta voisi alkaa tekemään. Meillä poju tankkaa 3-4 kertaa yössä...Vaavi on tehnyt ylähampaitaan jo vaikka kuinka pitkään, eli kuolannut ja pureskellut kaikkea mahdollista, mutta eivät ne ainakaan vielä ole putkahtaneet.

PIti vielä sanomani, että minä ainakin haluan lukea kaikkien kesäkuun ketjulaisten kuulumisia, joten ei anneta ulkopuolisten hätyytellä!

Meillä vauva ei reagoinut raketteihin mitenkään, vaikka korttelin päästä niitä ammuttiin. Olin ihan varma että herää vuoden vaihtuessa, kun meteli oli niin kova, mutta eipäs herännytkään.

Kuusi kuukautta tuli mittariin ja samalla kaksi uudistusta: siirtyminen kaksiin päikkäreihin ja pois meidän makuuhuoneesta. Molemmat meni hyvin. Nukahtaminen on nyt nopeampaa illalla koska vika torkku jäi pois (vaikka pitkät päiväunet onkin nyt myöhemmin). Näköjään se puolen tunnin tirsa illalla pidensi nukahtammista selvästi, enpä arvannutkaan.

Mites nukutatte vauvoja päiväunille nyt kun on kovat pakkaset? Tänään meillä oli päiväuniaikaan -9,8 astetta, enkä halunnut laittaa vauvaa ulos. Kokeilin pientä huijausta, eli pipot ja hanskat jne päälle ja vauva vaunuihin tuulikaappiin (joka on aika kylmä, nyt pakkasten aikaan siellä oli 14 astetta). Siellä vauva nukkui ihan tyytyväisenä :D

Alessia, laitoin viestiä tonne ketjuun: Pakkassäällä vaunuihin, miten meillä tänäänkin tehtiin eli ei tuo pirpana nuku sisälle, vaan ulos on päästävä, toivottavasti ei tuu pahempia pakkasia, niin päästään jatkossakin ulos.

Meillä kans siirryttiin tohon kaksiin päikkäreihin jo ennen joulua (poikkeustapauksissa kolmet, jos on ollut päivällä niin menoa, ettei ole saanut kuin pikapäikkärit) ja kahdet päikkärit on myös vaikuttanut yöuniin, sekä päikkäreiden kestoon, erittäin postitiivisesti.

Meillä ei enää suostuta peruuttamaan eli jos ei pääse haluttuun suuntaan, niin kääntää itsensä haluttuun suuntaan ja ottaa sen yhden konttausaskeleen ja laskeutuu mahalleen, sitten hetken päästä uudelleen konttausasentoon ja taas muutama sentti eteenpäin. Näyttää olevan enää päivien kysymys, kun tuo oikeasti konttaa, mutta pääsee noinkin yllättävänkin pitkälle ihan pienessä ajassa.

Hampaita odotellaan meilläkin yhä edelleen, yhtään ei ole tullut, mutta kuolaaminen ja kaiken kaluaminen on ihan mahdotonta ja iltaisin itkee, kun ikenet kutiaa. Mut kun ei väsyneenä voi sekä kaluta purulelua, että nukkua, voi mun pientä ihanaa.

En kauheasti odota sitä, että hän oppii konttaamaan, on niin ylienerginen vauva, etten tiedä mitä ihmettä teen hänen kanssaan siinä vaiheessa, kun pääsee konttaamalla joka paikkaan. En oikeasti tiedä onko tällainen vilkkaus enää normaalia vaiko merkki jostain häiriöstä, kun on siis hereillä ollessaan ihan koko ajan liikkeessä. Kovin hymyileväinenhän tuo on, vaikkei paljon vielä naureskele itsekseen, sekä muutenkin hyväntuulinen ja viihtyy lattialla lelujensa kanssa pitkiäkin aikoja. Sitä vaan pelkää kaikenlaista, kun tämä on se ainokainen "kokeilu"kappale:) Täytyy puhua neuvolassa, kun saan sen varattua, meillä ei ole vieläkään ollut puolivuotisneuvolaa, vaikka pieni täyttää 16. pvä jo 7 kuukautta..

Hellurei!

Enpä ole päässyt kirjoittelemaan,kun mies on ollut vapailla(tehnyt vain muutaman päivä oman ammattinsa hälyytys-töitä) parisen viikkoa. Ollaan oltu joka päivä,tai melkein, jossain menossa.

Meiän neidillä on 5 hammasta ja kuudes puskee ihan näinä päivínä ulos.Voi melkein sanoa että on kuusi hammasta.

Typykkä oppi uudenvuoden aattopäivänä ryömimään ja nousee konttausasentoon nytkyttelemään;) Hauskan näköistä.

Päiväunia on kahdet-kolmet. Riippuen aina kuinka pitkiä unia nukkuu ja miten ollaan menossa..jos ei ehditä päivällä antaa nukkua niin pitkään,niin nukutan kolmannetkin unet.Nyt kun isäntä menee taas töihin"pyhien"jälkeen,niin rytmi varmaan säännöllistyy.

Meiän neiti on siis ylihuomenna jo 7kk. Kyllä aika menee nopeasti.

Kiinteitä ruokia oppi syömään viikko sitten,siihen asti oli maistelua. Aloitin kun täytti 6kk.Nyt syö neljä ruokaa päivässä. Aamupuuro+hedelmä/marjasose, liharuoka, kasvisateria ja iltapuuro+hedelmä/marjasose. Ajattelin kohta että annan hieman vettä ruuan kanssa,jos oppii tuttipullon.Tai sitten totutan nokkamukiin suoraan.

Oh,nyt myhnykkä tahtoo jotain..pitää mennä..hyvää jatkoa kaikille!

Lisäys vielä: Minä oon surutta antanut nukkua ulkona,vaikka pakkasta on meidän mittarissa -18. Sisällä ei kuitenkaan nuku.Ehkä vois kokeilla tuota hämäyskikkaa(pipo ja rukkaset päälle, ja vaunuihin sisällä nukkumaan),mutta isommat metelöi kyllä sen verran että ei taida onnistua. Toivottavasti ei tään kovemmaksi pakkanen kiristy.

Sori en ehdi/muista aina kommentoida kaikkea.. pitää mennä taas..

Mie olen kans nukuttanu ulkona ja pakkasta on ollu tuo 18 kans.. Ko ei nuku sisällä niin ei nuku. Kokeilen vaan välillä ettei nenänpää oo kylmä.. Topannu oon piikaa ko hullupää. Meillä on semmonen porontalja jonka oon laittanu alimmaksi. Luulis lämmittävän.

Irina: En tosin oo lastasi nähnyt, mutta en usko että on mikään häiriö :D Minun perheen pikkuset (Minun ja siskojeni lapset) on kaikki ollu aina vilkkaita ja ei malta olla hetkeäkään paikallaan. Tytön pitää aina päästä johonki seisomaan ja siinä hytkyy ja kieppuu.
Mie oottelen josko se hammas numero 5 jo vois ilmaantua armollisesti ko sitä tyttö nyt vissiin itkee. Ressukka!

Meillä tyttö ei ole oikeastaan koskaan nukkunutkaan ko kahdet päikkärit.. Nyt on muuten yöunetkin alkanu muistuttaa nukkumista. Pikkuhiljaa - pikkuhiljaa..

Meillä on 13 päivä neuvola (7kk) Vaikka eihän sitä vissiin ruukaa oikeasti olla. Vai? Ajattelin että sama kuitenki mennä ko neuvola on tuossa vieressä ja eipä tässä muutakaan ole ;)

Minun kaveri sai tänä aamuna pikkusen tytöntyllerön <3 Pitäs mennä kattoon. Katotaan nouseeko kuume uusille asteille ;) Niin ja minun sisko on kans nyt raskaana... Noh - me kyllä tavallaan jo heitettiin vesilintua kortsuilla *Khih

HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE KESÄKUULAISILLE...

Olen pitänyt hieman hiljaiseloa, mutta aina ajoitain taustaillut. Niinpä nämä meidän pallerot ovat sitten kaikki jo yli puolivuotiaita ja äippäloma käy vähiin, alkaa jo oma töihin meno kaduttaan...

Lillybelle; meidän pojat kasvaa melko sama tahtia, meillä 6kk mitat 9,6kg ja 70cm! Kookkaita varmaan molemmat. meidän nappula on sellainen jötikkä, oikein jämäkkä tapaus.

Meillä edelleen ryömitään ja noustaan konttausasentoon, mutta kontata ei vielä osaa. Kovin on myös lakanut kiinnostaa korkeammat paikat, meinaa hakeutua rappusiin jne. Turvaportit tulevat pian asennukseen. Myöskin olen jo katsellut turvaistuimia autoon, mut tiedä sitten mikä olisi hyvä kun tarjontaa on vaikka miten paljon.

Ensimmäinen hammaskin on suukkuun jo saatu, puhkesi heti joulun jälkeen ja se on tietänyt meillä levottomia öitä, kitisee vähänväliä, suposta huolimatta, ja ei meinaa saada uudelleen unenpäästä kiinni. Nyt itse todella kunnioitain teitä joiden lapset ovat valvottaneet paljon. Meillä kun ollaan yleensä nukuttu kohtuu hyvin.

Pakkasta on olut täälläkin mutta nappula on siltin nukkunut ulkosalla, laittanut vaan monta kerrosta vaatetta päälle ja lämpöisen makuupussiin ja lampaantaljan päälle nukkumaan, eikä ollut herätessään viluloinen. itse kyllä pidän tuota -15 maksimina ulkona nukuttamiselle.

Ruokailutottumukset meillä menee entiseen tapaan, nallehiutaleista olen alkanut puuroa tekemään ja hyvin maistuu. Leipää en ole antanut kun ei ole niitä hampaitakaan ollut;)

Irina; hienoa että on alkanut unet menemään tytöllä paremmin, ja muutenkin kuulostaa että sun elämässä menee jo paljon paremmin, oon onnellinen sun puolesta. Mut sen sanon että mä en pystyis kunnolla nukkua jos nappula nukkuisi mun vieressä, pelkäisin niin että toinen putoais sängystä...

Niin ja meillä on käytössä sellainen kävelykehikko, tiedättekö; kehikko missä pyörät alla ja lapsi istuu jaa jalat roikkkuu... hieno selitys mulla =) No jokatapauksessa se on ollut meillä aivan loistava. Nappula pääsee siinä vähän korkeammalle katselemaan ja voi seurata enemmän äitin tekemisiä eikä tarvitse niin paljon aina kantaa. Tiedän että fysioterapeutit ei sitä suosittele, mutta meidän arkea se kyllä helpottaa kun eihän nappula siinä tunteja kerrallaan ole.

Mutta nyt toivotan hyvät yöt ja toivottavasti Irinalle tulee huomenissa hyvä reissu ystävien kanssa.

Pikaisesti kun pieni on päikkäreillä (juu vaunuissa partsilla, vaik pakkasta on 12 astetta, ei vaan nuku sisällä kuin pieniä torkkuja).

Jep tänään mennään juhlimaan, ihanaa, toivottavasti täällä sujuu, olen aamusta pumpannut jo maitoa yhden satsin ja pumppaan iltapäivästä toisen. Saa nähdä miten tissit voi reissussa, mut en kyllä pieneen iltalaukkuun ala tunkemaan pumppua, pumppaan sit vaikka käsin pahimmat pois jossain naisten veskissä (tosi kiva näky:).

Eksä soitti aamusta ja kertoi, että voisi ensi viikon pitää talvilomaa tota unikoulua varten. Toivottavasti ei mee koko loma baarissa vaan olis oikeesti tosissaan, olisi iso helpotus mulle. Viime yönä meidän pirpana heräsi puol viideltä ja oli sitä mieltä, että on aamu ja tarttis nousta ylös, tunti vetkuteltiin ja höpötettiin ennen kuin sain nukahtamaan uudelleen. Johtuu varmaan hampaista tai konttausharjoituksista, mutta ei kyllä yleensä herää keskellä yötä muuten kuin kitisemään tissille, jota tapahtuu siis noin parin tunnin välein nykyään.

Ihanaa maanantaita ja huomista loppiaista teille kaikille, palaan asiaan kun olen selvinnyt reissusta:)

Täällä taasen!

Meillä ei ole vielä hampaita näkynyt, mutta ryömitään kovasti ja yritetään konttausasentoon. Istuminen sujuu myös. Meidän poika on tosi sosiaalinen ja mielenkiinnolla odottelen puheen alkamista, näillä merkeillä vois kuvitella et poika oppis puhumaan varhain.

Leikkaukset on nyt meillä takana päin ja tämän jälkeen enää kontrolleja. Kiirettä on pitänyt, kun olen tehnyt jonkun verran töitä yrittäjäpohjalta, ja reissaillutkin, eilen tultiin Nykistä vauvan kanssa.

Nyt pitää alkaa laittaa töpinää töppösiin et ehdin illan menoihin. Ajattelin kuitenkin jättää merkkiä et olen käynyt.

Yhteistyössä