* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Evamaria voi eiiiii :( Tosi kurjaa! Mutta koita jotenkin sivuuttaa moiset ja ajatella vaan sitä että tämä todella on teille iloinen uutinen yms :hug:

Mun esikoinen tänään 12v <3 Juhlat pidetään vasta la ja tänään mennää juhlimaan siskon poikaa 2v :)

Mukavia pyhien jatkoja kaikille :)

15+2
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Voi ei evamaria82 kauheeta, voimia! :hug: Kai se on nyt jokaisen oma asia, kuin monta lasta haluaa...
Mun lapsuuden kodissa neljä lasta, eikä minusta todellakaan paljon lapsia! Sisarukset olivat vain rikkaus! :heart: Itsekkin olen aina halunnut paljon lapsia, mutta katsotaan nyt kun tämän ensimmäisenkin alulle saanti oli hieman hankalaa...
 
No onpa evamarian sukulaisilla ollut tympeitä kommentteja. Pitäisivät mölyt mahassaan. Mitä sitä kenenkään lisääntyminen muille kuuluu. Eniten ihmettelen näiden ikäihmisten kommentteja. Luulisi vanhempien ihmisten olevan tottuneita suurperheisiin. Ennen joka tuvassa oli ainakin 10 mukulaa. Nyt kolmekin on jo kauhistus. En tajua!
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
sanokaas joo muuta=( just tuo mun mummi,hänellä on 8 siskoa!! eli todella iso perhe..minusta neljä on ihan hyvä luku..ihan kun se niille kuuluis monta lasta mä väännän..no tietääpähän kelle ristiäiskutsut jää lähettämättä enkä muutenkaan mene lasta heille näyttämään,tulin tuosta niin surulliseksi..meillä kuitenkin kesti 7 vuotta saada esikko maailmaan,on suuri ihme että nyt on tulossa neljäs..ja suurperhettä olen aina haaveillut!! <3 onneksi oma äiti on innoissaan..on hänelläkin 3 lasta
 
evamaria onpas sulla urpoja sukulaisia, huh huh! Mitä se kenellekkään kuuluu kuinka monta lasta kukin tekee. Oma veljeni lisääntyisi kaikkien naisten kanssa jos vain voisi, kunnon siitosori ollut :D En ole siltikään mitään hänelle sanonut, jos haluaa elareita maksella niin siinäpähän maksaa. Kuitenkin haluaa kuulua lastensa elämään, se on mielestäni tärkeintä.
 
Mulle ei ihmeempiä onnitteluja satanut edes tästä tokasta. Ihmeellistä kuinka vaan se eka on niin ihmeellinen asia ja kaikki yli kahden tuntuu nykypäivänä olevan liikaa...

Heh, ei se mun joulupönäkkä kadonnutkaan aamulla. Tuli se masu sit 2kk aiemmin kuin ekasta! Ehkä...
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Nonii nyt tännekkin kerkiää taas tulemaan :)

17+2
Aika kyllä kului viime viikko siivillä kun oli jouluhössötykset. Ihanaa kun muru kasvaa ja vahvistuu koko-ajan :)

Joulun juttuja
Vietettiin siis 23-24pv miehen vanhemmilla ja mun vanhemmilla eilinen, yks vuos kyllä koitettii et kaikki mutta kun väkimäärä kasvaa liian suureksi kerralla :D
Tämä päivä ollaa vaa makoiltu kotona mahat pystyssä ruuasta ja minä ruuasta+masukista. Kaipa sitä voisi lähteä vielä lasten kanssa pulkkamäkee ja mieski lähtee töihi illalla.
Ihania lahjoja Taas tuli mullekkin :) BOLA koru jo valmiiksi ihana shamppanjan värinen "kristalli", raskausajan ihonhoitotuotteita ja Punaiset äitiysfarkut! :) Ja jalkahoitoon!
Lapset oli tehnyt tyynyliinan johon olivat piirtäneet <3

Viiminen raskaus
On minulle ja meille. Se varmistetaan sitte tämä jälkeen, edellisen piti jo olla mutta tämä teki yllärin :D lapsia on nyt sitte toivottavasti tulevassa 4 ja se on sopiva. Nyt tää raskaus sitte nautiskellaan. Itsestäkin jo tuntuu että ei enempää kuin tämä. Evamaria minullekkin on tulossa 4 lapsi! kylläpä on ihme kommentteja..

Haluaisin jo kovin katsella vaunuja ja muita!!
Kauhee kuume ois ostella jo kaikker josko viel ainaki kuukaus enne ku.mittää vaunui alkaa kattelee..
Kyllä varmasti sorrun pian jo ostamaan vaatteita!

Olo
On iha hyvä, närästys on hurjaa ja välillä selkäkin junnaillee mutta.. Ovat vielä onneksi siedettäviä

ihanaa ja rauhallista joulu viikkoa

Katsu ja Ape 17+2
 
Evamaria, tuttua mullekin. Mun vanhemmilta on tuommoista palautetta tullut itseasiassa, tällä kertaa tosin tajusivat pitää suunsa kiinni.. Olisinkin häipyny saman tien sieltä.
Käytiin Jouluna miehen vanhemmilla, jotka olivat raskaudesta innoissaan. Ihana tunne.

Mulla on järkyttävät liitoskivut. Koskaan en ole moisia kokenut aikaisemmissa raskauksissa. Nyt kävelykin tekee tiukkaa ja jopa makuulla tunnen ne.. Aattelin kysyä Brunolta kuun puolivälissä, onko ihan normaalia. Mies on ollut 20 vuotta kätilön kanssa ja kertoi, että nämä vaan pahenee raskauden edetessä.

Olen joutunut selittelemään vatsani kokoa. Tukivyö, jonka ostin S-koossa, on pieni.. :headwall:

MiiJane ja Usko 15+2
 
Onpa evamaria teilläpäin ollut kummallista suhtautumista vauvauutisiin ja joillain muillakin oli samanlaisia kokemuksia. En kyllä yhtään ymmärrä miksei tuollaisia ajatuksia voi pitää ihan omana tietonaan. Mitä se muka ketään hyödyttää sanoa negatiivisia mielipiteitä ääneen kun ei ne vanhemmat varmaan sen vuoksi mitään aborttia ala tekemään! Tulee vain kaikille paha mieli.

Täällä on pientä flunssaa ilmassa prkl. Ei yhtään jaksais nyt semmosia. Joulu oli epäjouluinen mutta lahjat oli ainakin kivoja, nekin melkein kaikki mun omalta perheeltä :) Oireilua ei muuta kuin että nukkumaan mennessä ärsyttää kun maha tuntuu kaikissa asennoissa niin oudolta vaikka se on edelleen aika olematon. Olen miettinyt että onkohan mulla joku teräsnahka tossa mahassa ettei se kohtu pääse venymään olleskaan :p
 
Voi evamaria! Samoin meillon 4.lapsi tulossa. Omassa lapsuudenperheessäni oli myös 4 lasta ja se oli minusta sopivasti. Anoppi meilläkin kommentoi jo toisen jälkeen, että eivätköhän nämä teille nyt riitä (heillä on kaksi ja se on kuulemma ihannemäärä). Kolmannesta ei edes onniteltu,,, silti nyt tuntuvat olevan suorastaan iloisia, kun molemmille heidän lapsilleen on tulossa yhtä aikaa jälkikasvua. Kyllä minä sen ymmärrän, että voidaan olla huolissaan vanhempien jaksamisesta, taloudellisista seikoista jne. mutta pohjimmiltaan se lapsiluku on kuitenkin jokain pariskunnan oma asia! 9 kuukauden aikana asiaan ehtii kuitenkin sopeutua... Meillä aika monessanaapurissa on myös 4 lasta ja kun kolmannen jälkeen sanoin eräälle naapurin rouvalle, että nämä olisivat nyt varmaan tässä, hän suorastaan pahoitteli että tuossa tilanteessa sille neljännelle olisi kaikki jo valmiina, puhumattakaan siitä että vanhemmat tietävät jo mitä niiden lasten kanssa pitää tehdä :D Että näin sitä voi suhtautumistavat vaihdella :D
 
Mitä nää uudet oireet oikein on? Ei mulla aikaisemmin ollu pissahätä 24/7 mutta nyt on. Aamulla mahaan sattuu kun on niin kova hätä ja itse asiointikin tuntuu epämiellyttävältä. Tuskin mitään tulehdusta oon ehtinyt kehittää.. Vastahan kävin kokeissa.

Ja sitten tää nälkä. Vedin eilen iltapalaksi ison pizzan ja tunnin päästä maha kurni tyhjyyttään. Mies hokee mulle kauhuissaan, että ethän sä koko ajan voi syödä! Mutta kun mun maha murisee!! :D

Pitäiskö mennä jonnekin sokeritestiin??

Muuten menee ihan kivasti... Kai. Mites muut??
 
Joulu oli ja meni ja olihan se ruoka taas hyvää :) nyt jaksaa taas vuoden odotella seuraavaa kinkkua. Olin vähän pettynyt kun en saanut mitään äitiyteen tai vauvaan liittyviä joululahjoja. Onko vielä liian aikaista? Ehkä.. kyllähän tässä vielä ehtii. Sain ison säkillisen tytön vaatteita pienimmässä koossa lahjoituksena. Saas nähdä kumpi meille mahtaa olla tulossa.. Haluaisin kyllä tietää jo nyt, mutta rakenneultraa pitää odotella helmikuun alkuun asti. Voihan se olla että nuo tytön vaatteet lähtee taas kiertoon, jos mieheen on uskomista :)

Minä olen istunut puoli tuntia sokerirasituksessa terveyskeskuksessa. Aika tuntuu vaan matelevan. Kuinka moni teistä on joutunut sokerirasitukseen? Minä kuulun riskiryhmään pcos:n takia ja jotenkin on semmonen tunne että taidan narahtaa tässä :/ kumpa ei tarvis piikkejä ruveta pisteleen. Ittiäni en kyllä pysty pistämään, hyiiiiii.

Vielä muutama päivä jäljellä tätä vuotta ja sitte onkin vuosi 2013 ja se on meidän vauvavuosi <3 siitä se kevät sitten alkaakin hiipiä ja kesäkuu myös.

Tänään poksuu 15+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Takaisin töissä! Ihan kiva. Omaa rauhaa, unlimited netinsurffausmahdollisuus. :D

Evamaria johan nyt! Aika mälsää. Koita unohtaa moiset ei ne sitä oikeasti tarkoita, toivottavasti, senkun ovat ihmeissään että tarttetteko isomman auton ja isomman ruokapöydän jajaja... Mutta aika harkitsemattomia nuo ulosannit.

Mä tosin huomasin itsekin ottavani itseeni aika helpolla kaikkea. Mun oma perhe on loistava, me ei koskaan puhuta juuri mistään muusta kuin kivoista pinnallisista asioista :D Esim tää mun raskaus on ihan olankohautus-juttu vaikka niille ensimmäinen lapsenlapsi tulossa. Mä tykkään siitä, oon itsekin sellainen "ei tehdä tästä numeroo"-ihminen jonka takia jätänkin usein asioita vahingossa kertomatta, heh.

Mulla on ihana anoppi, se on enemmän ehkä iloinen vauvauutisista. Ja mikäs siinä kyllähän tästä turisee. Mutta kun rupesi tulemaan nimiehdotuksia tai kritiikkiä joitain nimiä kohtaan mulla nousi niskavillat pystyyn. Eihän me koskaan saada yhtään nimeä päätettyä jos vielä pitää kuitenkin täysin ulkopuolisten ihmisten mielipiteitä kuunnella! Mielipiteet voi esittää seinille mielummin kiitos.

Ja oma mummoni totesi että kun serkkuni tuossa synnytti todella, todella pienen keskosen (pari sataa grammaa! Hyvin se potkii kuitenkin!), mummo siihen että varo se voi olla joku sukuvika! Miksi helvetissä sanoa tuollaista? Kaikki muut serkkuni ovat ihan synnyttäneet läjäpäin täysaikaisia lapsia, yksi tulee pienempänä niin se on sukuvika ja leipäläpi käy.

En varmaan normaalisti ottaisi tuollaisia lätinöitä itseeni mutta nyt sitä mielellään näköjään vaan ottaa. Lopputulemana: pysyn erossa kaikista paitsi omista vanhemmistani seuraavat 6 kk. :p

Hööpi mulla on kanssa kusihätä tosi usein nyt. Oikein hävettää, tossa joulupyhinä ajattelin että hyvä tapa olisi ennen syöpöttelyä tehdä tilaa ruoalle lähtemällä murtomaahiihtämään! Ja sitten mentiin (en ollut hiihtänyt sitten ala-asteen pakollisten liikuntatuntien tarjonnan). Ekana päivänä jaksoin ihan ottaa sukset jalasta välissä pois kun juoksin metsään pissalle (lumi oli reisiin asti niin hyvähän siinä kyykkiä...), tokana päivänä en enää jaksanut. Katsoin ettei kai kukaan ole missään, siirryin suksineni sellaiset 30 senttiä ladulta sivuun ja laskin siihen :LOL:
Että kyllä pissattaa täälläkin!

Tsemppiä Onnellinen, itsensä piikittäminen tosiaan kuulostaa niin inhalta! Mulla on kavereita tosin jotka piikittelevät itseään lapsettomuushoitojen seurauksena, joten kai tuo piikittely sen voittaisi.

Ainiin, niitä viikkoja ois nyt sitten kasassa 17+2!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elselli ja Hööpi
heippodei daamit!

Joulut on vietetty. Vauvasta kerrottu lapsille ja isovanhemmille + mun ja miehen sisaruksille perheineen. Mä olen Naenen kanssa samantyyppinen, etten halunnut tehdä asiasta numeroa. Lapset ja appivanhemmat otti asian hyvin ja olivat iloisia. Kuopus on päättänyt, että pikkuveli pitää saada. Julisti mummillekin, että äidin mahassa on pikkuveli, koska äitien mahoissa voi olla vain poikia. Naisen logiikkaa 3-vuotiaana.
Oma äiti selkeästi loukkaantui, kun en ollut kertonut asiasta aikaisemmin. Oli saanut jo alkukuusta kuulla serkkuni raskaudesta, jolla sama laskettuaika. Kai se lopulta ihan iloinen oli. Kummia nuo ihmisten ensireaktiot, kun oma äitini on moneen kertaan vihjaillut, että olisi niin kiva, jos meille vielä tulisi vauva ja nyt ollaan vähän naama nurinpäin, kun toive toteutuukin.

Evamaria :hug:, nyt jätät sukulaisten ensikommentit omaan arvoonsa. Ymmärtäisin, jos olisit hoidattanut lapsesi heillä, että kuormittuisivat tästä uudesta tulokkaasta, mutta mitä se muuten sukulaisille kuuluu, jos haluaa enemmän lapsia. Voihan olla, että he kohta ovat innolla odotuksessa mukana ja eivät edes ikinä muista moisia typeryyksiä laukoneensa.

Joululahjaksi olisin niin toivonut sitä, että pahoinvointi helpottaa, mutta mitä vielä. Samoissa fiiliksissa edelleen mennään. Alkaa pelko hiipiä persuuksiin, että olo on koko raskauden tällainen. Ei kiva ei.

Töissä on rauhallista ja pitäisi tehdä yhtä laajempaa kirjoitusurakkaa, mutta ei pysty keskittymään. Väsyttää ja etoo. Deadlinet paukkuu ensi viikolla, mutta jospa silloin sitten olisi parempi olo. Turha toivo.

Onnelliselle tsemppiä sokerirasitukseen! Pahin, mun mielestä siis, on takana, jos olet saanut sen litkun alas. Yöäk, se on kammottavaa. Muakin lähete rasitukseen odottaa, kunhan olo vain hiukan paranisi. Tai sitten yritän neuvotella terveydenhoitajan kanssa vain kotiseurannasta. Mittari on jo olemassa.
Eihän se itseään pistäminen kovin houkuttelevaa olo, muttei myöskään se, että punnertaa maailmaan yli viisikiloista babyä omien valintojensa seurauksena. (joillekinhan isoja vauvoja tulee ilman raskausdiabetestäkin)

Elselli 15+4
 
Heips :wave:

Joulu on juhlittu ja oli kyllä ihanan lämminhenkinen ja rauhallinen joulu läheisten seurassa :heart: Aattona oltiin anopilla ja meidän taapero varasti kyllä kaiken huomion, kun innoissaan availi paketteja ja leikki uusilla leluilla. Itse tuli syötyä hyvin, mutta ilman ahdistusähkyä.

Tänään työpäivä ja sitten taas kolmen päivän vapaa. Pehmeä lasku. Ensi vuoden puolella alkaa varmaan jo laskemaan päiviä äitiysloman alkuun...

Niin ja välikommentti, mä en kyllä ymmärrä, mitä kenenkin lapsiluku muille kuuluu pätkän vertaa... toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Kyllä munkin mies on saanut muutaman kommentin, että tuon ikäisenä (hui kamala, ihan 40 täyttää ensi vuonna) vielä pitää lapsia tehdä, just : /

(.) Masu ei ole nyt kauheasti kasvanut, mutta rintoihin on tullut varmaan taas yksi kuppikoko lisää... järkyttävät daisarit :LOL: Ahkerasti yritän rasvailla, kun niitä arpia en edelleenkään halua. Esikoista odottaessa kävin monta kertaa viikossa saunassa. Nyt kyllä saa jäädä saunomiset synnytykseen saakka. Viimiset pari kertaa on tullut tosi heikko olo saunan jälkeen. Mäkin menen jossain vaiheessa sokerirasitukseen. Täällä tehdään kaikille yli 30-vuotiaille. Ekassa raskaudessa sain ainakin tosi hyvät arvot, joten hyvillä mielin sinne menossa. Rakenneultraan (enää) kolme viikkoa ja töissä on alkuvuosi aina sellaista haipakkaa, että aika menee tosi nopeasti.

rockstone & mini, täällä poksuuuuuuuuu 17+0 ! ! !
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Joulu ns lusittu. Tykkään joulusta ja valmisteluista kovasti, mutta sitten itse vietto onkin toinen juttu. Miten sitä aina vuodessa unohtaakin, kuinka raskasta on viettää sukulaisissa kolme-neljä yötä; kaikki ohjelmoituna, vailla hetken hengähdystaukoa tai rauhottumista.

Mullakin samoja kokemuksia, ettei tokastakaan lapsesta liiemmin kukaan jaksa vouhottaa. Hyvä jos kerran joulun aikana kysyttiin, että mikä on vointi. Esikoisesta mua pakotettiin jatkuvasti lepäämään, ottamaan rauhallisesti jne. Toki kaikki sukulaiset jotka nyt kuuli uutisia, oli iloisia ja uteliaita kaiken suhteen. Nimiehdotuksia sateli tännekin; isovanhemmat ovat näemmä vakuuttuneita, että tyttö on tulossa :)

Olo ollut aika neutraali. Tunsin liikkeita 14+, mutta nyt en ole enää tuntenut. Ennen joulua yritin tunnustella ja samoin eilen, kun oli tultu kotiin. Jotain pietä ehkä, mutta en ole varma. Se vähän huolettaa. Vaikka kaiketi näillä vkoilla ei ihan joka hetki vauva potkikaan tai sitä ei tunne. Esikoisen potkut tunsin vasta rv 21. Onneksi huomenna on neuvola ja kuunnellaan sydänäänet. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Nyt alennusmyynteihin säntäilemään! Olen jo antanut periksia kiusaukselle ja ostanut pari pikkuruista vaatetta :p
 
Joulusta täälläkin selvitty! Jouluruuat ei kyllä maistun juur ollenkaa...

Meil osittain arkea pari päivää kun isäntä töissä. Minä lasten kanssa kotona.

Mie en kans tajuu mitä kenenkään lasten teko kuuluu kenellekkään. Meillä kun nämä kaksoset syntyy ni on yhteensä sitten kuusi lasta... Toki ei nää muut asu meillä mutta ovat usein kuitenkin. Mutta ei kyllä suoraan ainakaan kukaa oo kauhistellu. Mies haluisi vielä näiden jälkeen yhden! Ite en kyllä ole ollenkaan varma moisesta! Mulle kyllä riittäisi nämä.

Ja joulun pyhien kunniaksi tunsin ensimmäisiä liikkeitä, pieniö hipsuja <3 <3

15+4
 
  • Tykkää
Reactions: murkku
Pakko se on nyt uskoa että kuplimiset on ollut pieniä potkuja kun eilen avokkikin vihdoin tunsi pikkuisen liikkeet <3 Kohtukin on alkanut jo selvästi tuntua navan korkeudella ja tiukoissa paidoissa mahakin jo näkyy vähän. Joulun aikana painoakin tuli kilon verran lisää, nyt ei itseasiassa ole joulun pyhinä pahoinvointi ollutkaan niin pahana. Tiedä sitte johtuuko siitä että viikot jo niin pitkällä vai siitä että tietää että töihin tarvitsee palata vasta ensiviikolla.. Ainakin stressi helpottanut nyt kun on saanut vain levätä :)

Sokerirasitukseen joudun minäkin, iän ja painon puolesta olisin sen välttänyt, mutta suvun takia siihen joudun. Sekin sitten tammi-helmikuussa edessä..

Tänään toivottavasti pääsen vaunujakin jo katsemaan, vaikka avokki sanoikin että mitään ei sitten ennen muuttoa osteta. Nyt näillä näkymin meillä pitäisi ola muutto helmikuun lopussa, huomenna olisi sitten kauppakirjojen teko :)

Murkku ja pallero 18+2
 
Jep, paluu arkeen on koittanut täälläkin. Olipa ihanan pitkät viikon vapaat, ihan kerkesi työasiat unohtua :)

Voi kun ajattelemattomia kommentteja ovat vauvauutisiinsa jotkut saaneet, varsinkin Evamaria. Tuntuu ihan ihmeelliselle, että joku edes voi päästää suustaan tollasia negativiisia juttuja. Vauvauutiset on aina ihania!

Meidän suvussa pelkästään positiivisia kommentteja tullut, tosin ei yhtään niin suurella volyymillä kun ensimmäisestä. Se on kakkosen osa, jäädä vähän kakkoseks :)

Joulut meni täällä aika perinteisissä merkeissä. Tosin varmaan ensimmäinen joulu ikinä, kun ei reissattu aattona monessa paikassa, vaan jaettiin visiitit eri päiville. Oli mukava kun sai pyhittää aaton ihan kokonaan jouluisille jutuille. Päästiin esim. joulusaunaan ekaan kertaan varmaan viiteen vuoteen :D Kivaa oli!

Jouluruuasta sain kyllä ähkyn ja siitä seurauksena maha on ihan mahdoton pallo. Varmaan joku kasvuspurttikin meneillään, kun nippaili kohtua muutamana päivänä oikein urakalla. Mä jo kerkesin ihan pelästyä, että ei kai jo supistuksia ole. Kärsin ennen joulua myös hiivasta ja ajattelin, että jos se aiheuttaa jotain nipistyksiä, mutta tuskin se siitä oli kuitenkaan.

Muuten olo on täysin normaali, unohtelen koko ajan, että edes oon paksuna. Tietty sit muistaa, kun on uloslähtö ja pitäis saada jalkaan jotain muuta kun college-housut :D Kohta ei mee enää mitkään toppikset kiinni. Tissit on kasvanu vaan ihan vähän, ehkä yhden kuppikoon (AA -> A), mutta ovat muuttuneet aivan koviksi sisältä. Onko muilla tällästä? Ei ole kipuja kuitenkaan.

Ja viel yksi erittäin ikävä vaiva ilmaantui tänään: alaselkäkipu! Voi mitä tuskaa on istua koneella, kun tuntuu, että mikään asento ei oo hyvä. Se on varmaan pitkästä aikaa kun istuu paikallaan (eikä saakaan röhnöttää sohvalla), niin taas uus totuttelu tähän asentoon. Pitää alkaa kiinnittää ryhtiin vissiin enemmän huomiota ja tekee jotain selkälihasliikkeitä. Mulla on riesana yliliikkuvat nivelet, ja ne kyllä pahenee raskauden aikana, kun muutenkin löystyy nivelet...

Hattiainen + tulokas 17+5

P.S. Sama vaikutus huomattu kahvilla ja suklaalla olevan mahassa asujaan, kun ekassakin raskaudessa: kauhee muljunta alkaa heti näiden syömisen/juomisen jälkeen :D
 
Tosta sokerirasituksesta vielä piti laittamani, että en tiedä vielä joudunko siihen. Ekasta olin iän takia ja läpäisin kirkkaasti. Mitenkähän se tästä tokasta on? Tarviikohan mun mennä? Se oli kyllä tosi kurjaa, kumpa ei nyt tarvis :/ Milloin te muut ootte saanu tietää joudutteko menemään? Mulla on huomenna neuvola nro 2, ehkä siellä saan tietää? No, jos vaikka muistaisin kysyä...
 
Reissusta kotiuduttu... Täällähän on ollut vaikka mitä kirjoittelua taas. Evamaria: lapsiluku on jokaisen oma asia, mutta toisten pitää aina päästä sanomaan milloin mistäkin.

Oltiin sukulaisissa ja siellä oli toinenkin sukulaisnainen raskaana ja hän kiskoi graavilohet ja valkohomejuustot ihan huoletta napaan. Sanoi että olen vauhko :D Noh, mun mentaliteetilla ei vaan voi syödä noita kiellettyjä juttuja kun sit valvon yöt ja mietin listeroita. Muutenkin jännittää kanarian reissu. Että mitä siellä sitten tulee syötyä. Onko kellään kokemuksia raskaana matkustelusta?

Sain tietää veriseulojenkin tulokset ja riskiluku oli 1:8000, eli kaik hyvin :heart: yksi kivi taas vähemmän sydämellä. Meillähän ultra on ystävänpäivänä, mikä on aika suloinen päivä sellaiselle :)

Tuulentyttö ja Masu-Muru-Toivo-Pulla-Rakas (monta nimeä on hällä) 14+1
 

Yhteistyössä