* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *




Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos!


LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/1./HYS

29.5.
Kesähaave/33/2./?

31.5.
Birre86/25/2./LS

1.6.
Hattiainen/27/2./PHKS

2.6.
KatsuAmsku--/35/4./TYKS

3.6.
ToinenToiveissa/35/2./NKL
Kirsikkabanaani/29/1./NKL
Madrigal/34 /4./OYS/poikaolo

4.6.
Naene/29/1./NKL
Aamukaste77/35/3./TAYS

5.6.
Kuumeileva äippäx3/30/4./HYS

6.6.
rakkauslapsi/?/4./SeKS
Caitlyn/23/1./OAS
Rockstone/32/2./K-HKS
Mustikkasuu/37/2./PS

7.6.
alkusyksy/22/?/?
Kesävauvva/?/2./SeKS

8.6.
ellamariella/23/3./TAYS
muffi /28/2./SeKS
haavevauva/26/1./TAYS

9.6.
ninni87/24/2./kotona?
hunajapuu~~25/1./LPKS

10.6.
Emppuli83/29/1./LPKS
hiirunhenkäys/30/2./?
lindacandy/19/1./?/poikaolo
Miltsu87/25/1./ulkomailla

11.6.
Sugarmama/24/1./TAYS
Hellioz/23/1./OYS
nelHM /3/4./KYS
kultakimpale2/?/2./?

12.6.
LittleOne/28/1./OYS
Ruska79/33/1./KOS
Hööpi/?/1./PS
Tindis81/31/3./OYS
Oliivipuunoksa/28/1./?
Kotiäiti-88/24/3./KAKS/tyttöolo
*Elba*/26/1./KOS/poikaolo
Mikaela./36/2./K-SKS
*LuNa*/29/3./PHKS

13.6.
safu89/23/2./PHKS
Neminka/30/2./KOS/tyttöolo
18andpregnant/18/1./LPKS

14.6.
Fatu/27/1./TYKS
Ocelot/19/2./SeKS/poikaolo

15.6.
Sheldon/25/1./SEKS
Elselli/37/3./KOS

16.6.
Inkkunen/33/1.TAYS
Terese/33/2./KHKS/poikaolo
häpimama/29/4. & 5./KOKS
Kananugetti/27/2./KOS
Annintähti/32/3./KOS

17.6.
Kultatiuku/36/5./PKSSK

18.6.
Pele/33/3./TYKS
evamaria82/30/4./JS/tyttöolo

19.6.
iwi/20/1./PHKS
tillukas/32/3./?
MiiJane76/36/4./JS
Dynamite/27/2./PHKS

20.6.
Onnellinen<3/25/1./Oys

21.6.
Sanuk/31/3./NKL
Janehh/20/2./SatKs
Limperi/29/2./VKS

22.6.
zipuli/34/2./L-PKS
Nicola81/31/3./TYKS

23.6.
Linneat/26/2./TYKS
Kenguruemo/33/2./KOS

24.6.
Babyfever/26/1./KOKS

25.6.
wilma79/33/2./?
Piimis/24/1./SATKS
amialia07/3./TYKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo
tiuhti_/23/2./PS
Vanilla Tea/31/1./VKS/poikaolo
iitu85 /?/1./ SatKS

26.6.
foibe/21/1./KOS
aronoele/?/2./OYS
tuulentyttö/30/3./KOKS

27.6.
marme/26/2./MKS

28.6.
Brunet82/30/2./TYKS

29.6.
maja12/27/3./?
Mimmii/25/1./KYS

30.6.

1.7.
emiliainen/18/3./SeKS

2.7
Juliet83/29/1./OYS/poikaolo

3.7.
Minix/26/2./LKS



Taustalla
Kärhö
Pökön tyttö


Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
Soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.

Linkkejä

Hyödylliset:
Kuukautiskierto ja ovulaatio
Videos | BabyCenter
Kela - Lapsiperheen tuet
Imetyksen tuki ry

Hupi:
Pregnancy Calendar - Your Pregnancy Day by Day
Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru
Raskaus, odotus, vauva, lapsen kehitys - Vau.fi
Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Kestovaipat, Angelsounds doppler, Avent, Bola korut, Emma Jane, Funmum, BOOB, Bravado, Lasten sis

Tickerit ja kuvat:
Lilypie - Pregnancy & Maternity Tickers

Testit ja ennustukset:
Kiinalainen syntymäkalenteri

AIKAISEMMAT HÖPINÄT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...n-kullannuput/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nuput-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203840-kesakuun-kullannuput-marraskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pitäisi olla päivitetty ajan tasalle. Rääkäskää jos jotain on vielä jäänyt huomioimatta :)
Häpimama päivitänkö sulle 4. & 5. lapsi?
Neminka synnytykset -linkki ei toiminut..

Täällä on alavatsa alkanut pömpöttää sen verran että työhousut puristaa jo melko paljon. Nappia en ole edes viitsinyt laittaa kiinni moneen viikkoon mutta nyt tuntuu että kohta saa jättää vetoketjunkin auki :D

Isälleni näytin ultrakuvia ja kerroin miten vastahakoinen pikkunen massussa asustelee niin tuli kyllä kun tykin suusta "eli tyttö!" No saas nähdä kuinka käy kun itse veikkailen poikaa ja poikaystävä sanoin myös että tyttö tulee. En malttaisi oottaa rakenneultraan!

Lisäystä sen verran että onko muilla ilmaantunut jo raskausarpia? Mulla tullut toissapäivänä rintojen yläpuolelle, kainalon reunaan pienet arvet. Painaa noi lollot vissiin sen verran enemmän nykyään et alkaa iho antaa periks :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
lindacandy: kannattaa mennä sit ihan 4D-ultraan että ei tuu virhearviota...itekkin kelasin mennä,mutta millä viikoilla olet menossa? ite aattelin kyllä vasta tammikuussa rv 16 jälkeen...sais olla mielellään rv 18 kyllä jo...
mullahan sikiöllä oli niskaturvotusta 2,5mm ja olenkin miettinyt jos menisin siihen lapsivesipunktioon,siinähän saa tietää samalla sukupuolen ihan 100% varmasti..mutta oottelen nyt veriseulan tulokset eka
 
Mulla ois sillon viikkoja 15+ ja 4D-ultraan ajateltiinkin just mennä että näkyis edes vähän paremmin :) Ollaan tosi innokkaita tietämään kumpi sieltä tulee ja niin ois tuleva ukki kans :D Saakohan tommosesta käynnistä kelankorvausta?
 
Elba, kiitos uudesta listasta!! :)

Linneat mulla sama, et neuvolakorttiin ensin merkkasi mun kertoman painon ennen raskautta, ja vaik en ollut yhtään lihonut ensimmäisten viikkojen aikana, ni ku neuvolan vaaka näytti pari kiloo enemmän, ku kotivaaka (ja tietty vaatteet päällä), ni sen se sit tietty sinne korttiikin laittoi! :/ mut toi 4 kg on kyl jo tosi iso heitto :/ ja nyt oon laihtunu melkee kilon, saas nähdä mitä neuvolan vaaka taas näyttää... :)

(.) Täällä malttamattomasti odotellaan ens perjantain ultraa :p hui, kun vähän jännittääkin!! Olot on tasaantuneet, et oireita ei oo oikee nimeksikään. Aina melkee huippaa ylös noustessa! Ja täl viikolla alavatsaa koski pari päivää aika paljon ja joutu ihan para-tabsia nappaamaan kipuun...mut onneks sekin helpotti sit ja onneks on toi doppleri, et voi kuunnella, et pienellä kaikki hyvin :heart:

BF & tähtönen 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei, se joka epäili parvorokkoa lapsellaan, niin noi suun ympärille tulevat rakkulat kuullostaa ihan enterolta..! Meillä ollu entero moneen kertaan. Parvossa posket menevät punaisiksi ja laikukkaiksi, ei käsittääkseni niin selkeitä "rakkuloita"
 
Lindacandy: En usko että saa kelakorvausta, ellei lääkäri keksi jotain oikeaa "syytä", miksi tulitte.

Mulla olo alkaa olla energinen ja hyvä. Ehkäpä se onnellinen keskiraskaus on tuloillaan. :D Nyt on ekaa kertaa mammafarkut päällä ja tuntuvat muuten tosi hyviltä päällä. Menee mulle aamuisin vielä ihan omatkin farkut, mutta iltapäivää kohden käyvät kirraamaan, illalla pitää kökkiä aina nappi auki. Puuh. Pitää vähän alkaa katsomaan mitä syö ni ei ihan huimasti tuo paino nouse. Vaikka aina mulle on tullu se +20kg. :whistle: Mullakin oli paino muuten neuvolassa noussut sen neljä kiloa normipainosta. Normaalisti painan sen 54kg, nyt oli 58. Toivottavasti tämänkaltainen trendi ei ole pysyvä.

Kuunneltiin taas sydänäänet ja nyt sai hakea vähän kauemmin, kun kuului ja katosi ja kuului ja katosi. Itse haluan aina että kuuluu niin hyvin, että näyttö ehtii rekisteröimään sykkeen. :popcorn:

Huomenna on ensimmäinen adventti ja sehän tarkoittaa odotuksen aikaa.. Tämä adventti onkin sitä täynnä, ensin ultraa ja sitten niitä verikokeita. Jospa ehtisi nauttimaan samalla ni ei menis ihan stressaamiseksi.. Tällä viikolla vauva on muuten "valmis". Kasvaa vain. Eli taitaa olla suurin keskenmenoriski olla ohi..? Kun elimet on jo paikoillaan.

Meillä on tänään pikkujoulut. Saa nähä kuinka monelle jään kiinni ku maha pömpöttää ja punkku tahi glögi ei uppoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Jee uusi kuukausi! Aloitettiin lokakuusta ja nyt ollaan tässä, hyvä ladella itsestäänselvyyksiä mutta näitä on varmaan luvassa vielä seuraavat 7 kuukautta :D

Jollakin raskausarpia jo? Niitä mä kyllä vähän pelkään, mulle tuli raskausarpia jo teinivuosina kun tissit ja lantio teki kasvupyrähdyksensä... toivottavasti se ei tarkoita sitä että mahan kasvupyrähdys tekee kovin ilkeää jälkeä mutta pahoin pelkään että sitä se juurikin tarkoittaa :/ Mulla on jo kaikkia öljyjä käytössä mutta jos vaan jaksaisi illalla ennen nukkumaanmenoa sitä laittaa. Oon tosi huono muistamaan/jaksamaan tällaisia ylimääräisiä juttuja.

Sukupuolen minäkin niiin haluaisin tietää. Tammikuussa on rakenneultra, toivottavasti se selviää siellä! Jos ei, niin kai se on pakko maksaa yksityisellä käynnistä. Need to know. :D

Paino on täällä noussut varmaan järisyttävästi, tuntuu siltä että turvotus on valtavaa ja kun seison kädet normaalisti sivuilla tajusin eilen että kädet osuu typerästi kylkiin, eli maha on kasvanut sekä eteenpäin että kylkisuunnassa. Höh.

Ruoka täällä juurikaan ei maistu, sillä tuntuu että ruoansulatus ja aineenvaihdunta on tehnyt totaalisen pysähdyksen. Jos syön päivällä lounaan, en kyllä loppupäivänä syö mitään muuta kuin korkeintaan hedelmää. Se lounas jumahtaa ylävatsaan eikä lähde sieltä kovin nopeasti minnekään. Mikään liikuntakaan ei asiaan auta.

Naene 13+4
 
Ihanaa joulukuuta kaikille! Täällä esikko sai tänään avata eka kerran joulukalenteriluukun (tai siis pussin). Ei oikein vielä hiffannut mikä tää juttu on, mutta ehkä kun kuu etenee niin osaa jo aamuisin odottaa "luukun" avaamista. Viime vuonna meillä ei siis vielä joulukalenteria ollut kun poika oli niin pieni.

Te, jotka olette ottaneet äippäfarkkuja tms jo käyttöön, niin pysyykö teillä housut hyvin ylhäällä? Mulla on kahdet housut, toiset farkut ja toiset sellasen paksut jegginsit vai mitkä lie ja molemmat valahtaa koko ajan alas :( Viime raskaudessa ei kauheasti raskaushousuja pitänyt vaan mekkoja kun oli kesä.

Terese ja rv 11+6 (kolme päivää ultraan)
 
Mä käytän päivittäin samoja housuja, ne on jo kuluneet puhki, mutta ovat ainoat jotka pysyvät ylhäällä. Ostin Vero Modasta Mamalicious:n sellaiset mammahousut jotka ovat tissien alle kokonaan samaa materiaalia. Tosi hyvät! Tosin nyt vähän kylmät, sellaista tekomatskua. Muut mammahousut, joissa on vatsan kohdalla joustava kangas, ei pysy ylhäällä ja niitä ärsyttää pitää. Eli kaikki mammafarkut, ne jää kyllä käyttämättä...
 
Painosta sen verran että mulla se on pudonnut vähän yli 2kg :D Eikä ollenkaan haittaa kun painoa oli jo valmiiksi ihan tarpeeksi. Tosin tuntuu siltä että vatsa on vaan kasvanu hirmusesti ja pömpöttää jo nyt tosi epämiellyttävästi.

Mulla mammaleggingsit ei pysy ylhäällä mutta farkut kyllä :D

Vähän pelkäsinkin ettei saa Kelalta korvauksia jos vaa tolleen käy yksityisellä ultrassa mutta ehdottomasti haluan ennen joulua käydä kurkkaamassa näkyiskö se sukupuoli jo :)
 
Mulla on vissii niin paljo reittä ja takapuolta (kaikki paino menee normitilassa sinne), että kyllä mammafarkut pysyy ylhäällä, mulla on mamalicius -merkkiset, sellasta joustavaa farkkua ja sitten mahaosa sinistä kangasta. Nää on hyviä kun on tuumakoot. Nyt 27 tai 28, en muista. Mutta on vielä turpoamisvaraakin.

Hassua kun tänään vapaapäivä ja laitoin kireämmän paidan päälle, ni näkyy toi massunen aika selvästi. Kiva kun voi käyttää nättejä vaatteita, oon ollu työmaalla sellasissa teltoissa että oksat pois.
 
Elba Juu laita vaan, ei tullu ite ees ajatelleeks asiaa :LOL:

Painosta Mulla paino tippun kans nyt. Aluks hiukka nous mut nyt vähemmän ku ekas neuvolas kk sit. Et about sellai -2,5kg . Eli painan saman ku ennen raskautta nyt. Olipa vaikeest selitetty :LOL: .

Sukupuolesta Jos rakenneultras näkyis ni kiva ois tietää ketkä kaksi masussa asuu. Mut yksityiselle en sitä lähde tutkimaan jos ei näy.... Tai onha mulla noita ultria muutenki joten jos jossai näkyis.

Meillä vietetään lapsetonta viikonloppua jotta eii tartte tehä mitää :p

Häpimama ja urpo&turpo 11+5
 
Ihanaa, joulukuu! Ja ihanaa kun olette olleet niin aktiivisia. Mä oon vaan aktiivisesti lukenu teidän juttuja. Tästä palstasta on tullu mulle ihan henkireikä! :heart:

Mulla on oireet helpottanu, ihan silloin tällöin vaan on vähän kuvottava olo. Mulla on nt-ultra ens tiistaina! Iik!! Jännittää ihan hirveesti. Mut ihanaa, että sain ajan jo nyt. Maha pömpöttää sen verran,mettei tätä kauheesti voi enää peitellä. Ultran jälkeen kerron sit töissä. Tai pomohan tietää ja on ihan innoissaan, mut toimarille ja HR:lle kerron, kun ovat mun tärkeitä työkavereita ja yhteistyötahoja. Mutta oon kuullu, että mun raskautta on jo arvuuteltukin, että saa nähdä miten yllärinä tää sit tulee. :p

Joku kyseli raskausarvista. Ei oo tullu, esikoisesta ei tullut yhtään. Käytin silloin Weledan raskausarpia ehkäisevää öljyä ja kävin taas eilen ostamassa pullon. Ajattelin lähiaikoina aloittaa öljyn käytön. Toivottavasti toimii samalla tavalla kuinekankin kanssa.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Ja onnea vielä hyviä ultrakuulumisia saaneille! =)
 
raskausarvista sen verran, että ainakin mun äiti korosti miten rasvaamista tärkeämpää on ostaa edes yhdet laadukkaat äitiysrintaliivit ja sellainen vatsan tukivyö. Täytyy kai äippää uskoa tässä asiassa. :)

Ja sitten olis kysymys, joka ei mitenkään liity vauvoihin :D Miten tai millä pesuaineella saisi luonnonkivilaattalattiasta putsattua valkoiset kalkkitahrat? Anyone?
 
Me käytiin tänään "vahingossa" kattelemassa vaunuja ja löydettiinkin ihan täydelliset :heart: Lastentarvikkeesta siis Emmaljungan Edge Duot Scandinavian kuosilla :heart: Mukaan myös se travel-lisäpaketti, koska autoillaan tosi paljon. Kyllä lompakko huutaa tyhjyyttä ja minä tyytyväisyyttä kun saadaan ne kotiin. Kattelin kans pikkusen pinnasänkyjä. Mies meinas ottaa hatkat moneen kertaa kaupasta kun ei kestänyt mun "PAKKO SAADA TÄMMÖNEN"-kohtauksia. :LOL:
Oon vissiin hieman etuajassa tässä?, mutta oon aina ollu vähän hätähousu kaiken suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Ultrassa kaikki hyvin. Sen verran sit aamulla jännitti, että piti käydä oksentamassa kerran! Tyyppi nukkui sikeästi, saatiin nopeasti mitat, pp-mitta 5cm ja turvotus 1,5mm. Vastasi viikkoja ja la pysyy samana. Vatsan päältä ultrattiin, piti tyyppiä sitten herätellä tekemään temppuja, jotta saatiin paljon kuvia mukaan.
Olipas muuten yksi "julkkis" samalla asialla kuin itsekin, jätetään kuitenkin toistaiseksi kertomatta, kuka oli kyseessä :xmas:

Arpia on jo ennestään niin paljon, ettei kukaan huomaa, jos pari tulee lisää, tosin ovat vuosin varrella haalistuneet paljon.
Mammahousut on ollu jo monta viikkoa käytössä, välillä joutuu nykimään ylöspäin, mutta eiköhän kasvava masu ala pitämään housutkin jalassa :D

Pojalle kerroin aamulla tulokkaasta, oli ihan innoissaan ja ihasteltiin yhdessä ultrakuvia. Vein pojan työpäivän ajaksi mummolaan hoitoon ja johan se tieto sitten meni sinnekin, lapsenlapsi nro 7 otetaan ilolla vastaan :LOL:

Sukupuoli kiinnostaisi kovasti, mutta katsotaan ensin rakenneultra, selviääkö siellä. Jos ei, täytyy uudestaan miettiä, jaksaako jännitystä kesäkuulle asti.

Kananugetti ja tyyppi työnimetön 11+6(huomenna siis pox)
 

Yhteistyössä