* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Moikka taas tänne :wave:

Ihanaa joulukuu ja tääl ainakin jo lunta paljon :)

Raskausarvista puhetta Mulla ennestään jo niin paljon ettei niit enää huomaa :whistle:

Sukupuoli kyselyä ollut aijotaan kysyä kyl sit kun sen aika koittaa..Tuntuu vaan et tääl kaikki jo käyny ultrassa ja meillä vieläkin siihen melki 3viikkoo ekaan ultraan siis :(

Maanantaina pitäis mennä verikokeisiin ja siit viikon päästä sit on lääkäri neuvola..

Mulla pahoinvointi ollut nyt poissa tiistaista asti..Huh ihanaa kyl ollu vaik sit taas vähän koko ajan ahdistelee et onks siel kaikki sit hyvin :| Onneks on toi doppleri et saadaan sil kuunnella sit välil oon sen jälkeen kaks kertaa kuunnellut ja siel se pieni sydän sykkii :heart:

Sisaruksille kerrottiin eilen uutiset vauvasta ja kyl tuli nuoremmalta paljon kaikkee kysymyksia :LOL: Ihanasti ottivat asian :heart: Odottavat kuulema pikku veljee =)

Ihanaa tänään poksuu eli 10 viikko!!:heart: Saako nyt jo vähän huokasta??

Maja12 + masuasukki 10viikko
 
Hyvää joulukuun ensimmäistä päivää kaikille! :)

Mä sain nyt eilen sillä kotidopplerilla sydänäänet kuuluviin! Kävin hakemassa dopplerin postista ihan hirveessä lumimyrskyssä, se ei muka voinut odottaa enää päivääkään. Ensin ei meinannut löytyä sykettä millään, koska etsin liian alhaalta niitä. Sitten kun siirryin hieman lähemmäksi napaa etsimään niin ensin löytyi istukan viuhviuhviuh-äänet ja sen jälkeen ihana, nopea syke! Olin niin helpottunut! :heart:

Raskausarvista. Esikoisesta niitä ei tullut yhtään, enkä silloin käyttänyt mitään kovin hyvin tukevia vaatteita tai rasvaillut ikinä. Kaipa se on paljon siitä kiinni, miten iso masu tulee, geeneistä ja varmaan osalta sattumaa. Saa nähdä tuleeko tästä toisesta arpia, varmaan koitan jaksaa tällä kertaa rasvailla. En kuitenkaan jaksa:D

Mullakin on aika lailla turvotusta ja yleensä juurikin niin, että iltapäivällä pitää avata housunnappi ja illalla vatsa on ilmapallo. Sitten välillä mun naama on ihan hirveän pyöreä. Jaloista myös huomaa turvotuksen hyvin, sukat jättää hirveät painaumat jalkoihin. Ja Naene, mullakin vatsan lisäksi kasvaa jostain syystä kyljet eli jenkkakahvat. Höh. Viime raskaudessa oli sama juttu.

Mä täällä ihmettelin kovasti, kun joillakin teistä työpaikalla supistaan. No niinpä näköjään meidänkin työpaikalla. Yksi miespuolinen työkaveri oli mun mieheltä kysynyt, että olenko mä raskaana. (Ollaan siis miehen kanssa samassa työpaikassa). Mieheni oli siihen vaan kysynyt että kuinka niin ja tämä työkaveri oli sitten selitellyt että kun minä olen hieman lihonut tai siis pyöristynyt.
Tuntui jotenkin tosi pahalta. Koska en ole edes mitenkään hirveästi lihonut ja en tiedä, kai nuo hormonit jotenkin tekivät sen, että itkin tämän takia koko eilisen illan :ashamed:
Nyt ei enää harmita :)

Linneat ja pikkuruisin 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on tapahtunut paljon sitten viime kirjoittaman, masut ovat
kasvaneet ja moni käynyt jo np-ultrassa.

Siellä kävin itsekin, kamala oli jännitys.. Onneksi kaikki oli kuitenkin hienosti !
Laskettu aika muuttui ja on nyt 12.06. Kuvia
sain mukaan ja pikkuinen tervehti hienosti käden heilautuksella ultraaja tätiä ja äitiä =)
Ultran jälkeen kerrottiin tulevalle isoveljelle ja oli tosi innoissaan asiasta. Halaa ja suukottaa
melkein joka päivä hassua (massua). Samoin isovanhemmat saivat tiedon asiasta.
Nyt ultran jälkeen tämä odotus tuntuu itsestäkin jo paljon todemmalta. Massu kasvaa
kovaa vauhtia, muutama työkaveri on asian jo pannut merkille ja heille sitten kerroin
pienestä.. Ultrassa selvisi myös, että istukka on tällä kertaa kohdun etuseinässä (viimeksi oli takana), joten se voi ainakin osin olla syynä vatsan valtaisaan turvotukseen..

Nyt pitää taas mennä - pulkkamäki kutsuu..

Mikaela ja pikkuruinen rv 12+4
 
Viimeksi muokattu:
On mennyt 2 viikkoa viimeksi kuin kävin :(

Nuorimmainen on ollut heikossa kunnossa ja viime viikolla olikin 4pv sairaalassa :( Vieläkin on vähän huono meno. Ruokaa menee heikosti ja leikkiä ei paljoa jaksa :/

Kaikille tsemppejä joita niitä tarvitsee

Olo on suht hyvä, pahoinvointi on hieman vähentynyt eilen POKSUI 14+0 Maha on kyllä turvonnut aamuisin :D
Kerrottu ollaan minun vanhemmilke ja tällä viikolla kerrottiin miehen vanhemmille. Yhdelle ystävälle olen kertonut mutta en muille. Lapsille ajateltiin ensi viikon lopulla kertoa.
Joulukuu!!! rakastan niin joulun laittamista. Tänään pistän tuon miehen kiipeämään ulos puuhun ja laittamaan jouluvalot xD Pipareita tuli eilen lasten kanssa leivottua :)
Itkuherkkyys on kyllä itku herkässä :D

Katsu ja Möhkö 14+1
 
Itkua täälläki syystä jos toisesta tai ilman syytä riittää kyllä :LOL:

Katsu paranemisia kovasti sinne!

Mieki eilen jo hiukka joulujuttui laittelin. Olin päättäny et ennen joulukuuta ei mitää. Ei meinaa iskee nyt tuo joulufiilis ollenkaa. Mutta vielähä se kerkee. Omille muksuille ja parille muulle lahjapolitiikka kunnossa. Muutama viel hommattava.

Täällä tänää poksuu elikkäs 12+0 :)
 
Mä kävin juhlistamassa eilen isäni 60-vuotissynttäreitä. Ruokasalaatissa oli fetaa ja mozzarellaa, söin. Jälkiruoaksi oli juustokakkua joka oli tehty tuorejuustosta, söin... Oonkohan ihan liian löperö? Aina ei vaan kehtaa "en mä voi syödä tota, enkä tota, enkä tota..."

Mä ajattelin lähteä kaupoilta hakemassa joulufiilistä nyt, ei sitä muuten saa ollenkaan :p Itkeminen on helppoa, miksei nauraminenkin voisi olla?

Tsemppiä pienokaiselle ja vanhemmillekin Katsuamsku!!!
 
masu tärisee. oon nyt parina viimesenä päivänä huomannu, että mun alavatsas tärisee. ei sitä ulospäin näe tai kädellä tunne, mutta itse sen tuntee. vähän niinku ois elohiiri kohdun tienoilla. :D tosi typerän tuntusta. tärinä kestää ainaki sen puoli minuuttia kerrallaan ja saattaa toistua kohta jo uudestaan parin minuutin päästä. välillä on pidempiä taukoja (tai sitten en vaan huomaa). ja kohta taas trrrrrrrr..
kihlatun kanssa on naurettu, että siellä on pikkunen rumpali hakkaamassa tuplabasareilla rumpusooloa mahassa :D

kait tää kuitenki liittyy jotenki tuohon kohdun kasvamiseen.

painoa mulla on tullu pari kiloa ekasta neuvolakäynnistä. nälkä on kokoajan ihan hirveä. ruuansulatus tuntuu toimivan extratehokkaasti. eikä suoli oo ikinä eläissäni toiminu näin hyvin :D
13+0
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa joulukuun alkua kaikille!
Mä myös olen laittanut vähän joulua kotiin. Kun vielä joku siivoisi niin alkaisi jo näyttämään ihan kivalta. Miehelle soitin jenkkeihin skypen välityksellä ja näytin ultrakuvia, ei hän niistä varmaan juuri selkoa saanut mutta kuitenkin <3
Mulla on oireet aikalailla jääneet pois. Nyt odottelen koska alkaa liikkeet tuntumaan ja masu kasvamaan. Toki masu onkin jo kasvanut. Töissä pitäisi myös uskaltaa kertoa asiasa. Kaikki alkaa vähitellen todentumaan tämän raskauden kanssa. Sain ystävältä jo imetystyynyn, itkuhälyttimen ja tukivyön :)

Annintähti rv 12
 
Heippa kaikille!

Eipä oo tullu kirjoteltua varmaan viikkoon mutta ahkerasti olen kyllä joka päivä lukenut teidän juttujanne. Olen vähän laiska kirjoittelemaan kun tällainen palstailu on mulle ihan uutta mutta saan kyllä paljon irti myös pelkästään lukemalla teidän juttuja. :)

Täällä on nyt kertoiltu perheille ja joillekin kavereille ja hyvin on uutinen otettu vastaan. Osa on ollut kovinkin yllättyneitä ja osa ei. Töissä kerroin kanssa pomolle, hyvin otti asian ja onnitteli vaikka määräaikaisena olenkin.

Tällä viikolla oksensin ekan kerran aamulla mutta sitten päätin että en pese hampaita heti kun olen herännyt, muuten rupee yökityttämään.. Syödä vois koko ajan, ruokaa, herkkuja, roskaruokaa.. ja mulla ei kyllä toi sulatus toimi normisti, välillä ok mut välillä ei. Mua kanssa kovasti mietityttää kaikki noi tollaset juustot, fetaa ainakin on syöny, siinä kun luki että pästöroitu.. Yritän edelleen ajatella sen mukaan mitä neuvolan täti sano, kohtuudella saa syödä,paitsi esim. maksaa.. Ihan sekasinhan näissä menee.

Tänään laitoin jouluvaloja ikkunaan ja ehkä laitan myös jotain muita koristeita. Oon kyllä niin jouluihminen ja niin ilonen kun tuli lunta. Mielikin valkeni sen mukana :) pysyispä nyt ainakin jouluun asti..

Täällä oli ollut puhetta sukupuolen selvittämisestä. Me kyllä haluttaisiin tietää jos vaan näkyy rakenneultrassa jos ei näy niin en tiedä raaskiiko 4d-ultraan mennä. Meillä rakenneultra oli joskus tammikuun lopussa ja sen jälkeenhän ei ultria ole, jos ei mitään erikoista esiinny. Se on liian vähän jos multa kysytään, melkein puoli vuotta ilman että näkee toista. mutta eihän multa varmaan kysytä:LOL:

Toivoisin että masu alkais jo näyttäytymään kun nyt tuntuu olo vaan tosi pallolta ja turvonneelta.

Ens viikollakin vajaa työviikko, sen voimalla ainakin meikäläinen porskuttaa!

Ihanaa joulukuuta kaikille!!

Haavevauva ja pikkune 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Kiltit auramiehet oli kaataneet kaikki sisäpihan lumet tietysti siihen missä pidän polkupyörääni parkissa. Vietin hyvän tovin äsken kaivaen polkupyörää sieltä lumikasojen alta. Palkinnoksi nyt on tuollainen pannukakku tuloillaan uunissa! Ihan vaan mulle ja miehelle. Mä en koskaan leivo, tämä on varsinainen kokeiluversio. Huisaa ajatella että ehkä joku vaahtosammuttimen kokoinen joskus voisi syödä mun tekemää pannaria! Kyllä nyt pitää harjoitella usein tuota pannarin valmistusta :D
 
tääl on ihan poikaolo (kolme poikaa entuudestaan jo)
... no erilaista tässä on että rinnat ovat kasvaneet jo, edellisistä ei, kun vasta pari pv synnytyksen jälkeen maidon noustua.

ajattelin että josko emme tällä kertaa ottaisi selvää kumpi tulee, mutta saapi nähdä kun ultra-aika koittaa, että malttaakohan sitä sittenkään olla kysymättä (itseni tuntien) :D mies haluaisi tietää...
taisikohan olla 14.1 ultra.

turvonnut olo on, painoa on tullut n3-4kg ...mutta että jo nyt... edellisistä raskauksista on tullut tosiaan 19-24kg .... ja kun olen vielä pikkuinen hoikka, 152cm, niin on sitä ollut kunnon rantapallo :D ...no onneksi on kaikki aina lähteneetkin mitkä ovat tulleet mutta nyt ikää jo 34 että nähtäväksi jää.
Ihanaa odotusta ja JOULUN aikaa kaikille <3
...niin 13+6 vissiin menossa..
 
Viimeksi muokattu:
Voi perhana kun nää hormoonit taitaa tepposiaan tehdä. olen huutanut miehelle ja lapsille koko illan. Lapselle siksi, että alkoi tekemään läksyjä vasta klo 21 ja miehelle siksi, että on lähdössä työporukan kanssa tukholman risteilylle ja suoraan sanoen nyppii.

Mua ihan rehellisesti ahdistaa jäädä yksin tänne, jos jotain käy. Ja harmittaa pyörittää tätä rumbaa yksinään ja väsyneenä ja peloissaan kun toinen hummaa laivalla ja sitä ei saa sieltä ees kiinni, jos tulee hätä. Ja lunta tulee ja lumitöitä ja töissä törkeen pitkiä päiviä ja., ja.. Niin ja luin erittäin piristävää keskenmenopalstaakin vielä. Masokismia huipussaan.

Nyt tekis mieli vaan kulkea doppleri mahassa kiinni 24/7 mutta sitäkään en uskalla tehä ilman miehen tukea.. Joskus joutuu sitä sykettä metsästelemään vielä ja tulee yksin paniikki.

valivali tällä kertaa

tuulentyttö ja Toivo 10+2/4
 
Kiitos tuulentyttö! Se olin minä, joka sitä parvoa panikoin. Ja toden totta, onneksi se vissiin on enterorokko. Viikonloppuna jalkoihin nousi kunnon vesikellot, joten sitä se on. Kyllä mä kerkesin taas keskenmenot itkeä...

Muutenkin niin herkkänä olen, itku tulee pienimmistäkin asioista. Onneks mies jo vähän ymmärtää, kun esikoisesta oli sama. :)

Sukupuoli kysytään rakenneultrassa, jos ei siinä näy, niin sitten en tiedä jääkö yllätykseksi. Pystysiköhän sitä elämään jännityksessä kesään asti?

Mä olen erittäin anti-jouluinen ihminen. En oo oikeen ikinä lämmenny joulusta, musta se on pelkkää suorittamista ja ulkopuolelta tulevia paineita. Nyt kuitenkin, kun toi taapero jo jotain tajuaa, ni tuntuu vähän erilaiselta. Että ois kivakin laittaa jotain pipareita yms. yhessä. Kai sitä tässä perheellistyessä jotenki muuttuu ja pehmenee :)

Hattiainen + tulokas 14+1
 
HEI! onko kenelläkään tullut jo maitoa ? :O Nimittäin mulla tuli tänään enkä yhtään odottanu että sitä tulis näin aikasin?

Taidan ostaa itteleni syntterilahjaksi dopplerin kun niin ihania kokemuksia lukee siitä kokoajan =) Oon jo pyytänyt lahjaksi BOLA-korua ja muuta vauvelikrääsää =)

Lindacandy + Hemmo 12+6 :heart: :D
 
HEI! onko kenelläkään tullut jo maitoa ? :O Nimittäin mulla tuli tänään enkä yhtään odottanu että sitä tulis näin aikasin?
Mulla on tullut. :)

//edit: Kiitokset myös kaikille, jotka tsemppas ja piristi mua täällä! :hug:
Nyt on taas ihana ja varma olo. Eilen olin mukamas pari kertaa tuntevani pienenpieniä liikkeitä, mut eikai niitä nyt vielä voi tuntea! Ihanaa se silti oli. :heart:

- Ocelot & Benji 12+0 POKS!

ps. Täällä oli pari päivää sitten puhetta matalista verenpaineista ja niihin liittyvistä oireista... Viimeraskaudessa mä pyörryin keskelle Anttilaa rv 16+ ja selvisi ambulanssin tultua, että verenpaine oli aivan surkea: 75/40 tai jotain vastaavaa..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hyvää joulukuuta arvon leidit! :) Olipas mukava, kun tuli maa valkoiseksi lopultakin. Kyllähän tuota harmautta ja ankeutta jo piisasikin. Toivottavasti tämä tilanne nyt pysyy hetken, ettei tarvitse jouluna vihreää maata katsella, kuten viime vuonna. Mulla on mukava jouluhyörinämieli jo, ja tekisi mieli puuhastella kaikkea, MUTTA... seuraa valivali osuus. :D No ei vaan, väsymys saisi pikku hiljaa kyllä jo väistyä, mutta toistaiseksi ei ole piristymistä ollut havaittavissa. Klo 21 viim. unille ja aamulla vaan nukuttaisi.

Toinen mikä harmittaa on NÄRÄSTYS! Voi jestas mikä poltto ylävatsalla kaikkien muiden aterioiden paitsi aamupalan jälkeen. Ja vähän aterioiden välissäkin. :( Iltaisin olen ollut nyt muutaman iltana suorastaan toimintakyvytön. Piimää koitan lipittää, mutta ei sekään oikein tahdo auttaa. Eli olisiko teillä vinkkejä närästykseen? Mitään troppeja en ole uskaltanut ottaa, apteekista kielisivät jopa Rennien. Hirvittää vähän, kun viikkoja kuitenkin vasta se 13+ ja nyt jo närästää. Melko pitkä loppuodotus tulee, jos tätä jatkuu sinne kesään, plääh.

Ihania ultrakuulumisia on moni saanut! Onnea niistä. :flower: Niille joita harmittaa, että ultra on vielä kaukana edesssä päin, kovasti tsemppiä odotteluun! Esikoinen syntyi loppukuusta ja tuntui, että kaikkki muut olivat aina edellä kaikessa! :) Oli piinaavaa odottelu. Minullakin ultra takanapäin ja kaikki masussa hienosti! Monen viikon vuoteluiden syyllinenkin oli siellä vielä näkyvissä, istukan reuna revennyt jossain vaiheessa ja siitä johtuivat sitten vuodot. Mutta masussa elävä todiste siitä, että usean viikon vuotelutkaan eivät välttämättä tarkoita sitä, että kesken menee. Oli ne silti pitkiä ja synkkiä viikkoja, hyih.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, onneksi vain kolme työpäivää tällä viikolla, jee!

Hiirunhenkäys + minirantis (=rantapallo) 13+
 
oikein ihanaa joulukuuta :heart: joulua kohti mennään, samalla se kesäkuukin alkaa lähestyä =) mulla on synttäritkin tässä kuussa :D jouduin ihan miettii paljonko täytän!

oikein ihanaa kuulla taas hyviä ultrakuulumisia :)

itsellä ultra vielä edessäpän, onneks jo perjantaina, eli se tulee pian! mulla menee päivät niin äkkiä tuon esikoisen kanssa että ihan hirvittää ajatella että kohta eka kolmas on jo "Lusittu" :D

KatsuAmskun pienelle kovasti paranemisia :heart:

nyt kutsuu tapetointipuuhat kun poika meni nukkumaan!

tiuhti ja salamatkustaja 10+5
 
Täällä myös totaalinen jouluihminen :xmas: Heti 1.12 piti laittaa kaikki joulukoristeet, valot ja tehä piparkakkutalo jne. =)

Eikä ois parempaa alotusta voinnu olla joulukuulle, kun pahoinvointi pysyny poissa jo viimeset 3 päivää. Olohan on aivan kun uudella ihmisellä :cool:

Meillä oli perjantaina työpaikan pikkujoulut. Eihän nuo känniset äijät mitään tajunnu kun join vettä viinilasista koko illan :D 90% työkavereista on miehiä, joten ne nyt osaa mahaankaan kiinnittää huomiota kun ehkä rv30 :p

En oo vielä päässy mammavaateostoksille. Paino tippu alkuun monta kiloa, eikä oo vielä lähteny nousuun. Aamusin ei meinaa normifarkutkaan pysyä jalassa, mutta iltapäivällä saa avata nappia :confused:

Uskomatonta miten sitä iloitsee pienistä asioista. Lumi ja tuo -20C tuntuu niiin ihanalta noiden kurakelien jälkeen. Ja hei tosiaan kolmipäivänen työviikko, ei valittamista :heart:

Kiitos uudesta pinkasta:flower:

LittleOne ja Papu 12+5
 
Närästystä mulla oli mutta ei ole enää, ja kun sitä oli niin apteekki suositteli Rennietä! Kumma jos joku apteekki on sitten eri mieltä? Toinen närästyslääke oli apteekissa jota he eivät suositelleet, olisko ollut alumiinin takia.

Mä en tajua tätä tuuria että just nyt mulle on iskeytynyt hirveästi puhujanpestejä. Pitää mennä tilaisuuksiin puhumaan ja yritän kovasti peitellä tätä vatsakumpua niin kiva siellä on kaikkien katseen alla olla oikein tarkoituksella. Ei huvittaisi niin yhtään.

Ja tänään kehityskeskustelut, mä en tiedä mitä sanoisin jos esimies kysyisikin suoraan että mikä tuo kumpu on.

Naene 13+6
 

Yhteistyössä