* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Noista mittauksista: meillä nt-ultrassa mitattiin ensin että koko vastaisi viikkoja 11+6 vaikka piti olla 11+1. Sitten sikiö vaihtoi asentoa ja kas, mitta olikin ihan eri ja vastasi viikkoja 11+1. Aika paljon heittoa siis. :)

Hööpi 12+5
 
Harvoin mulla menee yöunet mutta nyt nukuin kyllä todella huonosti viime yön :-( Mua jännittää niintäniltainen ultra. Pelkään niin kärähtämistä. Eniten mua pelottaa mahdollinen lapsivesipunktio kun viimeksi se ei ihan nappiin mennyt. Mutta onneksi ei keskenmenoa tullut kuitenkaan. 12 h ja sitten tiedä missä mennään..

Terese ja rv 12+2
 
Huomenta kanssaodottajat!

Mulla on pari viime yötä mennyt ilman vessareissuja.. Hui. Toisaalta en ole juonut illalla teetä tai vettä ja käynyt aina ennen nukkumaanmenoa vessassa, että kait kaikki on ok. Sydän ainakin eilen vielä tykytteli.. Jostain luin, että kun kohtu nousee ylemmäs, se ei enää paina virtsarakkoa öisin niin paljon. Mulla ei vain aamulla paljon massu pömpötä, illalla sitten enempi.

Mutta näemmä nää oireet voi mennä ja tulla ihan miten sattuu.. Illalla kun menin sänkyyn, olisin käynyt varmaan halaamassa pönttöä, jos olisin jaksanut. Niin paha olo tuli. Ja kuitenkin mennyt viikko ilman pahaa oloa kohta.

Tänään en kuuntele ääniä kun mies tulee huomenna, niin kuuntelen sitten. Ihan hassua, miten tohon kuunteluun "jää koukkuun". Nyt 1,5 päivän tauko kuuntelussa ja oon ihan paniikissa, jos ne ei enää kuulukkaan. Kuitenkin edelliset raskaudet meni sillai, et raskauden aikana kuunneltiin se kerran kk. :) Pitäis sitä olla jotenkin järkevämpi, vaan en saata.

Seitsemän yötä ultraan! (Ei täällä lasketa..ei..)
 
Huomenta!

Kiitos sisaret järjen takomisesta päähäni. Mulla vaan ei ennen ole moista tapahtunut, lapset olleet syntyessään aina reilu 4-kilosia (keskimmäinen 5kg).
Mieskin sanoi, että turhaan taas stressaan. Mutta minkäs teet?:headwall:

Mulla vasta 4.2.13 uusi ultra, kuinkakohan sinne jaksaa kärvistellä. Tosin kohtahan alkaa jo pikku "perhosia" lennellä vatsassa (musta ekat liikkeet tuntuu just tuolta). :=)

Tytön kansa eilen katseltiin Egyptin matkoja. Taidetaan sinne suunnata tammikuun alussa. Vielä en varannu matkaa, mutta viimeistään joulun aikaan se olisi tehtävä, jos meinataan sinne päästä.

Tänään poksuisi ar-mukaan. 12 :heart:, mutta 11+6/2 on sitten neuvolan ja Jorvin kätilön mukaan. Musta se mittaus saattoi heittää. "Tyyppi" ei ollut ollenkaan yhteistyöhaluinen ja mahaa heiluttaessa heristeli vaan nyrkkiä. :LOL: Mittoja oli aika vaikea saada.
 
Heippa :wave: Vihdoin sain luettua juttunne läpi, olin puoli viikkoa virossa nettipimennossa, mikä teki kyllä ihan hyvää...

Närästys & linea negra ei ole esiintynyt ainakaan toistaiseksi. Muuten tuntuu välillä, että ruoka jämähtää tuohon ylävatsaan ja vähän aikaa on aika tukala olo. Varsinkin reissussa tuli syötyä aika raskaasti. Pitäisi syödä vähän ja usein.

Väsymys & pahoinvointi Pahoinvointi on nyt vihdoinkin selkeästi helpottunut. Vielä välillä ällöttää, mutta jos ne pöntön halaukset olis nyt historiaa. Sitä tuli kyllä ihan tarpeeksi harrastettua kahden kuukauden aikana... :x Väsymys on edelleen järkyttävää. Siihen toivoisin seuraavaksi helpotusta, jotta vähän jaksaisi kotonakin valmistautua jouluun ja kaikkia hommia on jäänyt rästiin, kun on ollut niin puhti pois.

Vessaan joudun nousemaan kerran joka yö ja se on kans aika tylsää, kun ei millään pääse ylös sängystä kesken unien...

MiiJane mä tiedän tarkalleen, että hedelmöitys on tapahtunut 17.9., josta nt olisi ollut 11+1 ja lääkäri sai mittojen mukaan 11+5 eli se mittaustulos taitaa olla tosiaan siitä sikiön asennosta ja mittaajasta kiinni. Don't worry! Mäkin jo panikoin ultran jälkeen, että onko nyt tulossa iso vauva, kunnes tajusin, että eihän se niin tarkkaa voi olla. Ja ei ne vauvatkaan varmaan kasva niin tasaisesti ja täsmällisesti.

Paljon onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

soo soo voimia... :hug: toivottavasti saatte pian uuden plussan

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

rockstone & mini 13+5
 
tiikkonen jos haluat jutskailla meidänkin puolella voin sulle päivittää listaan lasketun, muutama päivä sinne tänne :) onhan siellä muitakin touko-ja heinäkuisia. Toki voin myös poistaa jos haluat.

Hellioz emiliainen vastaa fb-ryhmästä.
 
Moikka!

Linea negra ja närästys:Täällä ei ole näkyny kumpaakaan esikoisessa närästi ihan lopussa parina päivänä ja yönä. Toivottavasti pysyy poissa nytkin.

Onnea Kesähaaveelle ensimmäisestä potkusta! Liikuttavaa! :)

Ja sitten omaa napaa: terveiset ultrasta! Kaikki oli hienosti, niskaturvotus 0,8. Siellä se pieni viuhtoi vimmatusti käsiä ja jalkoja. Minä tietty vollotin yhtä vimmatusti. :p Nyt sitten heittäydyn kaikessa rauhassa odottelemaan veriseulan tuloksia. :popcorn:

Ihanaa pakkaspäivää kaikille!
 
Heissan!

Plop, olen plussapallo :LOL: . Nyt siis maha tosiaan pullahti esille. Toki kyl sen huomas aikasemminki mut juu :)

Miul ei oo närästystä ollu eikä näy linea negraa vielä. Liikkeitä ootellaa vaik tiiän ettei ne nyt viel tunnu mut se niin kiva tunne ne pienet hentoiset hipaisut :)

Pitäs mennä kaivaa auto lumest yms ja lähtä liikkuu. Äsken tein sen verta lumitöitä et postin pääs hakee ja mahas vihlas tooosi kivasti :( Edellee sattuu. Ei kai tässä nyt jo aleta tulee näin vaivaseks ettei mitää suurempaa voi tehä!!!

Mukavaa loppu päivää kaikille :)

Häpimama 12+2
 
Hellou ihanaiset!

Täällä on pari päivää menty lähes normi ololla. Jestas, kun elämä on kevyttä ja miellyttää, kun pahoinvointi ei ole 24/7. Kyllä tätä on odotettukin. Kuopuksella oli viikonloppuna vatsatauti, joten sitä odotellessa, ettei tarvitse luopua kiinteästä suhteesta valkoisen posliinin kanssa.

Ultran mitoista. Meillä ainakin sai monta eri mittaa riippuen vauvan asennosta, korttiin laittoi suurimman mitan. Mun usko ultran mittoihin ja koko arvioihin on olematon. (Emme ole käyneet 4D, vaan ihan julkisen sektorin peruslaitteiston kokemusta on). Ainoa joka on arvioinut vauvan koon oikein oli kokenut ja ihanan voimauttava kätilö kuopuksen synnytyksessä, joka käsi tunnustelemalla vatsan päältä teki koko arvion. ultrauksen mukaan tehdyt mittaukset ovat heittäneet melkein kilon kummankin lapsen kohdalla. Esikoista arvioitiin kilon painavammaksi kuin olikin ja kuopusta lähes kilon kevyemmäksi.

Närästysta oli varsinkin kuopuksen kohdalla jopa niin paljon, ettei välillä pystynyt puhumaan. Rennietä käyrin surutta, muttei se paljoa helpottanut.

Ihana ylimääräinen "vapaapäivä", kun lapsella silmätulehdus. Käytiin nopsalääkärillä hakemassa resepti. Kyllä on kaupungin toiminta tehokasta nykyään. Tänään taas vahvistui käsitys, ettei tarvits vauvalle vakuutusta, kun päästiin lääkäriin lähelle hetimkun haluttiin. Yksityiset lääkäriasemat ovat vähän kauempana, jopa 15 minuuttia julkisilla:LOL:.

Kuulumme siihen yhä harvenevaan vähemmistöön, joka ei aio selvittää vauvan sukupuolta. Miehen mielestä se olisi kuin joulupaketin aukaiseminen etuajassa. Mä taas tiedän itsestäni, etten voi semmoista salaisuutta mieheltä salassa pitää, joten ei auta kuin kärvistellä.
 
Viimeksi muokattu:
Jihuu, jejejeeee! Seulan tulokset tuli ja ovat normaalit. Lisäks sain uuden puhelimen kun vanhasta Saattoi näyttö joko käynnistyä tahi olla käynnistymäti. Saako nyt vihdoin hihkua ja huokailla onnesta?


Ei tietoa närästyksestä saati lineasta, männäviikolla just koitin muistella milloin masuviiva ilmestyi viimeksi... närästys ainakin oli koko loppuraskauden riesa...
Nemi 12+5
 
Onnea kivoista seuloista ja ultrista! Mulle on aina tullut linea negra, ekasta koko massun yli ja tokasta napaan. :) Ei vielä näkyvissä ole semmoista. Liikkeet minäkin tunsin tokasta jo rv 15 paikkeilla.

Saa nähdä mitä meille ultrassa sanotaan, neuvolan mukaan kun mulla pitäisi olla 10+6, vaikka itse tiedän, että menossa on 10+4.. Eli ultrapäivänä päiviä on sitten 11+6 vaikka oikeesti 11+4. Saa nähä mimmoset mitat pätkähtää.

Mulla ei oo ollu repäsykipujakaan pariin päivään, joten taas kuuntelin sydänäänet. Kyllä ne aina on helpottavaa kuulla. Ja nyt löyty tosi nopeaan, että oli joku enkeli vieressä kun tietää mun paniikkiolotilat. :D Ainoa mikä nyt ärsyttää, on se, että vaikka mulla on toi diginäytöllinen dopleri, se ei aina näytä niitä lukemia vaikka selkeesti se on vauva mikä siellä jyskyttää. Nyt laskin itse, että 150 huitteilla meni syke.

On muuten inhottavaa, kun valkovuoto (anteeksi) on lisääntynyt tosi paljon ja välillä tuntuu et jotain lorahtaa housuun ja sit laukkaa paniikissa vessaan. : / Onko joku keksinyt mitään keinoa tämänkaltaisen ongelman vähentämiseen? Maitohappobakteerit menee ja kaikkea.. Hiivaan en oikein usko, kun ei kutita tms. (olipa ällö päivitys)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tuulentyttö täällä kans vaivaa tuo tooodella runsas valkovuoto. Mullakin käy välillä niin, että oikein kunnolla lorahtaa ja pakkohan kans asia on aina tarkastaa... Monta kertaa päivässä :LOL:
Olisin kans kiinnostunut kuulemaan, mikä siihen mahtaisi olla avuksi. Sama ongelma kun oli viimeraskaudessakin, mutta mä vaan tyydyin kohtalooni ja kärvistelin vaivan kanssa loppuun asti... :rolleyes:
 
täälläkään ei uskota enään painoarvioihin ollenkaan..eikä ultraajien mittoihin kun mennyt mont kertaa päin honkia...kätilö osas viimeks tosi hyvin arvioida synnäril mun lapsen painon ennen käynnistytä arvioi 4,3kg ja poikahan syntyi siitä tunnin päästä ja oli 4250g =P ja esikosta arvioitiin että 3.3kg (kätilö käsillään) ja oli 3110g =P mutta sitten taas keskimmäinen lapsi arvioitiin alle 3 kiloiseksi "ei ole yli 3 kiloinen" ja oli 3810g =P ja toikin oli kätilön arvio käsillä..noh poika oli niin pitkä että sen takia heitti arvio todennäköisesti,oli 53cm...
täälläkin lisääntynyt valkovuoto...tänää en oo vuotanut verta jesss..mutta mitä pidemmälle raskaudes mennään niin voipi vuodella runsaamminkin kun etinen istukka
 
Viimeksi muokattu:
Kesähaave kun kerroit tosta ekasta potkusta niin mä oon sitten sen lukemisen jälkeen makoillu sängyllä kaikissa eri asennoissa ja koittanut havaita liikkeitä vaikka ei ne vielä pitkään aikaan varmaan tunnu :LOL:

Millon ootte tuntenu ekoja liikkeitä ekasta vauvasta? Ymmärsin että vähän myöhemmin ne tuntee kun seuraavista, mutta voihan ne silti tuntea just rv15 aikaan?

Melkein varasin jo yksityiselle ultra-ajan kahen viikon päähän. Jännittää vähän varata sitä kun maksaa kuitenkin niin paljon ja eivät välttämättä näe kumpi on tulossa. Mun pitäis kyllä nyt varmaan haudata toi ylimääränen ultra-idea ja keskittyä enemmän joulujuttuihin :D

Lindacandy + Hemmo 13+1 :heart:
 
Minä tunsin ekasta joskus rv 18 ja tokasta siis jo rv 15.. Tänään tyyppi tais monottaa tohon dopplerin sondi-osaan kun kuului niin jämäkkä TUMPS. Ja sitten taas ne normaalit sydänäänet.

Oli vähän sellainen protestipotku: Älä äiti kokoajan vakoile, täällä ollaan. :heart: Mutta minkäs tekee, varmaan menee vakoillessa ennekuin liikkeet alkaa tuntea.
 
Mä tunsin ekasta raskaudesta rv 15 jotain aavistuksia, sitten taas viikon päästä ja lopulta rv18 oon merkannu olleeni potkuista satavarma. Nyt mä olen tuntenut jo monesti vaikka ja mitä, mutten ollenkaan jaksa tässä vaiheessa liikkeiksi uskoa. Ekat oli kai joskus rv 10+ kun täälkin ihmettelin ja siitä lähtien on harvakseltaan jotain hipsuja tuntunut. Varmaan kuitenkin jotain muuta kuin vauva viel täs vaiheessa...
 
Vitsit tätä väsymystä EDELLEEN! Päivän jaksan tohottaa normaalisti, mut nyt on parina päivänä jääny päikkärit väliin ja oon ollu 16-17 alkaen ihan pois pelistä. Ennen kymppiä sänkyyn, mut uni ei tuu ennen kuin mies valuu nukkumaan. Sit tosiaan aamuyön vessakäynniltä tulee valvottua 1-3h ajatusten parissa tai talon ääniä kuunnellen.

Meil on aika erikoisia ja erityisiä naapureita, pitävät kuka mitäkin meteliä kellonajoista riippumatta... Voi olla, et tääl alkaa kesän tullen tapahtua kaikkea jännää, jos mua vauvan lisäks valvottaa joku ulkopuolinen tekijä...

Tulispa jo ilta... Zzzz...
 
Pe
Hei, kävin lueskelemassa teidän juttujanne täällä ja ihan uteliaisuuttani kyselen että mikä on varhaisultra missä moni näyttäis käyvän ennen neuvolaa ja miksi käytte siellä? :D
 
pe itse ainakin kävin varhaisultrassa 6+6 raskausviikolla, koska halusin saada selvyyden onko tuolla masussa oikeasti eloa. Pitkän yrityksen jälkeen oli pakko saada varmistus. Toinen syy oli, kun minulla ei ollut juurikaan raskausoireita.. tietenkin pelkäsin pahinta. Ensimmäisessä neuvolassa ei meillä ainakaan ultrattu ja edelleen odottelen sitä ensimmäistä kaupungin tarjoamaa ultraa, joka on minulla raskausviikolla 12+6. Olisi ollut aivan kamalaa odottaa kolme kuukautta, ennenkuin näkee onko pikkuinen kunnossa. Nyt varhaisultrasta oli yli kuukausi, ja tämä väli tuntuu aivan liian pitkältä :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä