Heissan! Olen tätä ketjua jo jonkin aikaa seuraillut mutta nyt vasta liityn joukkoon.
Vähän taustaa:
Olen 25 vuotias ja ensimmäinen tulossa. Raskautuminen oli sellainen odotettavissa olevan yllätys
Ehkäisyttömyyttä takana 1,5 vuotta mutta mitään yrittämistä ei ole ollut. Lisäksi viikko ennen positiivista raskaustestiä kävi ilmi että olisi jotain PCO:n tapaista mulla. Raskauden kestosta ei ole tarkkaa arviota eikä myöskään laskettua aikaa vaikka käytiin ultrassa tänään. Lääkäri veikkasi että 11-13 viikkoa olisi mittarissa mutta ennemmin kuitenkin 12-13. Viimeiset menkat joskus kesäkuussa... Pituutta kaverilla oli kuitenkin jo 6,5 cm, mikä viittaisi ainakin tohon 13 viikkoon kaksplussan "raskaus viikko viikolta" sivun mukaan. Tyyppi oli ihan ihmisen näköinen ja kaikki osat näytti olevan oikeilla paikoillaan
Tosi outo ja ihmeellinen fiilis näin ensikertalaisena. Outoa ajatella että nyttenkin se vaan tuolla sisällä on puuhailemassa kaikkea. Sukupuoltakin se lääkäri jo veikkaili vaikka sanoikin että olisi ehkä maailman aikaisimmin tehty oikea arvio. En siis pidä sitä mitenkään varmana mutta hän oli näkevinään pienen pippelin
Oireista sen verran että pahoinvointia ja oksentamista on ollut ja on edelleen. Välillä olen ollut ihan masentunut koko hommasta koska olo on ollut niin huono. Nyt tuntuu kuitenkin siltä että valoa sieltä tunnelin päästä saattaa löytyä
Välillä kirpaisee tuolta alavatsasta, jos vaikka aivastan väärässä asennossa tms. Ja mahalla nukkuminen tuntuu jo vähän omituiselta vaikka varsinaista mahaa eli ole yhtään. Ja kaikista "ihanimpana" on rintoihin ilmestynyt jo nyt vähän arpia.
Että näin
Huomenna mennään kätilölle, joka täällä Islannissa (niin asun Islannissa paikallisen avomiehen kanssa) hoitaa neuvolahommat. Ehkä saan sitten selvyyttä tuohon laskettuu aikaan hmm.
Kiva että olette olemassa täällä ja tsemppiä kaikille kovasti!