* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Miijane: okei ihanaa,pääset sinäkin ennen rakenneultraa sitten katsomaan onko kaikki ok! =) mullakin ois ollut rakenne vasta 31.1 enkä kyllä sinne asti voi odottaa..minäkin hiukka huolissaan noista sykkeistä..mun lapsilla olleet ennen paljon korkeemmat! kuiteskin jotai 150luokkaa...
tuo anita tukivyö on kyllä tosi pieni..siis mullakin s-kokoisia ja ovat mulle pieniä..vaikka oon itekkin pieni ni silti! mulla käytössä M-koko tästä lähtien,se on huomattavasti isompi!!=)
 
Mulla on ekasta pojasta ollut matalahkot sykkeet (just tota 120 luokkaa) ja ihan terve oli. Mutta oli masussa TOSI rauhallinen ja on vieläkin., Nykyisellä on melkein 150-160+ koko ajan ja se ihmetyttää taas minua. Kait ne silti on ok.

Tänään tuli otettua oman äitin kanssa yhteen (sellainen marttyyrimussuttaja välillä) ja kyllä taas olen tyytyväinen että mulla on poikia. :D Jää sellaiset äiti-tytär-kuviot tekemättä. Omalla äidilläni oli myös omaan äitiinsä tosi vaikea symbioottinen suhde, joten koen, että senkin takia en toivo erityisesti tyttöä.. Terkuin lapsuudentraumat.com.

Mutta jos masutyyppi tyttönen on, niin sitten koen sen sillä tavalla, että pitää yrittää muokata erilainen, terveempi suhde häneen. Huolettaa vain kovin sellaisen onnistuminen, koska minulla ei ole hyvää suhdetta äitiini. :(

He jotka murehtivat sitä, että mitkä tuntemukset ovat normaaleja, niin kolmannen odottajana voin sanoa, että ei sitä tiedä vieläkään. Mun kaikki raskaudet on ollu erilaisia. Toivottavasti kuitenkin kaikkien huolet ovat turhia. Ja tulehdukset on onneksi helppo hoitaa. Tsemppiä!

Ja se, että tuleeko kaikista odottajista hysteerisiä äitejä, niin ehkä jollain lailla. Itse pidän aika tiukkaa kuria kotona ja kyläpaikassa ollaan kyläpaikan tavoilla. Mutta itsekin vanhana koiranomistajana ihan säikähdin sitä miten merkityksettömiä lemmikit yhtäkkiä olivatkaan lapseen verrattuna, vaikka ennen ne oli tärkeintä elämässä. Eli lapsi muuttaa prioriteetteja, ainakin suurimman osan. (tämä on siis omaa empiiristä tutkimustani)
 
Limperi mä saan varmaan kaikki talon mammat kimppuuni, jos komennan muksua samaan tyyliin kun noita koiria... Täytyy varmaan harjoitella vähän pehmeempää äänenkäyttöä ja lempeempää katsetta :D

evamaria kuulostaa bakteerilta jos haiskahtaa seksin jälkeen. Menee pois antibioottikuurilla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Moi kaikki!

Kauheasti tullut tekstiä! Yritän muistaa edes jotain kommentoida. Täällä on joulua vietetty rauhallisissa merkeissä ja kyläilyt on nyt onneksi saatu päätökseen ja saadaan olla ihan perheen kesken.

Minulla on ennestään 1 lapsi (4v) ja miehellä 2 lasta (7v + 4v), joten meillä on melkein kaksoset, noilla meidän nelivuotiailla on vain kuukausi ikäeroa. Ja tämä tuleva lapsi on siis meidän ensimmäinen (ja aika varmasti viimeinen) yhteinen lapsi.
En kyllä jaksa ymmärtää, miten se lapsiluku kenellekään kuuluu ja vaikka ei toisten valintoja ymmärtäisikään, niin voisi ainakin yrittää pitää suunsa kiinni.

Minä olin tänään sokerirasituksessa ja juurikin PCOS:n takia. En kokenut sitä kyllä mitenkään kauheana kokeena, olin varannut ajan heti aamuksi ja minulla oli uusi joululahjaksi saatu kirja mukana, meni 2 tuntia tosi nopsaan. Siinä puolivälissä kyllä rupesi ihan hirmuisesti väsyttämään, mutta ilmeisesti kuuluu asiaan..?

Ootteko soitellut neuvolaan noista kaikista labratuloksista vai odotatteko kiltisti seuraavaan neuvola-aikaan asti, että kuulette tulokset?

Oliko se Tuulentyttö, kenellä oli ultra ystävänpäivänä? Sama täällä! :) En malta odottaa, että näen tämän pikkuruisen taas siinä ruudulla.

Minä valittelin täällä, että vauvamasu puuttuu. No, nyt se on pompsahtanut ihan yhtäkkiä esiin, ei ole enää pelkkiä makkaroita! Jee!

Ja ensimmäiset liikkeet tunsin jouluaattona. Ihan hentoisia olivat, mutta ovat nyt jo vahvistuneet selkeiksi liikkeiksi. Ihanaa, so happy :heart:

Eipä tässä kai muuta. Ihania viimeisiä vuoden 2012 päiviä teille kaikille!

Linneat 14+5
 
Ps. Koirien kiusaamisen sijaan meillä on ollut "ongelmana" ihmisten kiusaaminen. Meidän tenava nimittäin on kinuamassa lähes kenen tahansa syliin ihan missä tahansa, jos sille vain erehtyy hymyilemään, juttelemaan tai edes katsomaan vähän pidempään. Oon välillä miettinyt, että onkohan tuo nyt ihan normaalia, on pitänyt neuvolassakin kysyä, mut on käynneillä aina unohtunut. En nimittäin ole tuommoisiin lapsiin ennen törmännyt, mun kokemus pienistä lapsista on se, että ne poikkeuksetta vierastavat etenkin vieraita ihmisiä, mikä on ihan helkkarin viisastakin, ja lisäks katsovat jonkin aikaa tuttujakin ihmisiä, ennen kuin uskaltautuvat kontaktiin. Mut tää meidän tuntuu leikkivän kenen tahansa kanssa ja lähtevänsä kenen tahansa matkaan. Kelpaa pihan röökimuija yhtä hyvin kuin kauppakeskuksen aasialaismutsi. Dear Eki, onko lapseni normaali?
 
meillä on kans jokainen penska sellainen että menis kenen tahansa matkaan =) eivät vierasta sitten yhtään! =)
kiitos tiedosta Hööpi,pitääkin mennä lääkäriin ja kysästä antibiootti=) mä olen kärsinyt monet vuodet emätintulehduksista..ne vaan jostain syystä uusivat ja uusivat ja varsinkin raskausaikana..esikon odotuksen aikana mulla oli peräti 7 emätintulehdusta!!mutta silloin kävin uimassa monta kertaa viikossa ja sitten lopussa kun jätin käymättä niin tulehduksetkin loppuivat!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Koirista vielä: lenkkeillessähän koululaiset usein kysyvät, saako koiraa silittää. Meidän koira on kiltti, mutta pelkää ja pakenee vieraita lapsia, jos ne tulevat liian äkäisesti lapsille ominaiseen tyyliin lähelle, pyörät sinkoillen, vauhdilla, silmiin tuijottaen ja kädet ylhäällä ojossa. Mä kuitenkin yritän isompia lapsia käyttää vähän hyväkseni koiran totuttamisessa, eli opastan rauhallisesti, miten koiraa lähestytään oikein, sekä annan muksuille myös koiranameja, jos sattuu olemaan mukana. Kerron myös, miksi koira pelkää ja miksi sitä ei saa väkisin yrittää lähestyä, eli pihan penikka heitti sitä kepillä, kun ruippana oli vielä onneton pennunrääpäle.

Tämä ei tietenkään onnistu koiran kanssa, joka pelkää rähisemällä.
 
Tässä esittelin juuri miehelle tutkimusta närästyksen ja vaavin hiuksien määrän yhteydestä. Mulla kun kolme peikkolasta, mustat pitkät hiukset ollut jokaisella ja närästys ihan kamalaa, loppuu kuin seinään synnytykseen. Miehen lapset taas olleet täysin kaljuja. "Raukka" luulee, että taas tulee kalju, sanoin, ettei kyllä taida tulla, JOS vanhat merkit pitää paikkansa. Mä kärsin 24/7 närästyksestä, mutta en ota siihen mitään lääkettä. Se on semmoinen periaate juttu, kuuluu raskauteen. :LOL:

Laitan teillekin linkin siitä. Äidin närästys tietää tuuheatukkaista lasta -

Miehen vanhin poika jäi tänne yöksi. Ihanaaa, kun kaikki tulee hyvin toimeen.

Mä en ole vaa´alla käynnyt, jätän järkytyksen neuvolaan. ;) Tässä muuten jouluaaton masukuvia. :)

Aijaa.com - 2412

Aijaa.com - massu2412, 15

PS. Kateltiin leffaa, niin Usko tervehti isäänsä parilla potkulla, kun mieheni piti kättänsä miun kummulla. :heart: Voiko nainen olla onnellisempi? Mä olen ihan hirveen onnellinen, vaikka nämä liitoskivut ja närästys ovatkin kiusana.
 
Viimeksi muokattu:
Me ei meinata selvittää sukupuolta, koska mies ei halua. Mä kyllä haluaisin, mutta täytyy kunnioittaa tuon raxun toivetta. :)
Minäkin jo tunnen hennot liikkeet :heart: ekassa raskaudessa tunsin vasta rv 20, ja nyt mulla on luultavasti istukka edessä, joten se saattaa haitata liikkeiden tuntemista ja sydänäänten kuuntelua. Näin ainakin ultraava kätilö sanoi..

Joulupöydässä söin maksalaatikkoa ihan huoletta, mutta graavikalat ym jätin syömättä. Herkut kyllä maistuu ja vaatteet kiristää... :( en kyllä meinaa mennä vaakalle ennenkuin seuraavassa neuvolassa 7.1.

T. Dynamite ja pikku-Telle rv 15+2
 
tuulentyttö Mulla vaan sen verran kokemusta matkustelusta, kun tässä raskaudessa oltiin Teneriffalla, kun oli vk:lla 8! ;) Oltiin varattu matka ennen kuin tiesin raskaudesta, eikä ruvettu sitä sitten perumaan vaikka vähän jännitti lähtee... :) Hyvin kuitenkin meni reissu, mitä nyt iltapv:llä nukuin 2-4h päikkärit ja illalla närästi kauheesti, mutta aamut ja päivät oli tosi hyviä! :D Mutta se hyvä puoli oli kun oli lomalla, että sai ainakin levätä, kun olin alkuraskaudesta niin väsynyt... :LOL:
Lapsiluvusta olen aina ajatellut, että 3-4 lasta olisi hyvä määrä... Mutta katsotaan nyt miten menee, kun tämän ensimmäisenkin alulle saanti kesti 3,5v! :| Jos aina menee noin kauan, niin tulee jo ikäkin vastaan... Itse pidän 40vuotta rajana! Tällä hetkellä olen onnellinen, jos saadaan edes tämä yksi turvallisesti syliin asti! :heart:

tiuhti Kurjaa tuollainen! :'( Toivottavasti tulehdeus pian helpottaa... :hug:
Niin sukupuolen me haluamme tietää, jos vaan saadaan näkyviin! :D

Miltsu87 Saapa nähdä millainen äiti minusta tulee, mutta luulen ettei ainakaan nyt sellaista että lapset saa tehdä mitä haluaa...;) Kaksi urospuolista koiraa opettaneet pitämään kovaa kuria! :D Itsellä kokemus lapsista ja koirista se, että vanhemmat jotka eivät ole itse tottuneet koiriin tai ylipäätänsä eivät tiedä niistä mitään eivät osaa myös lapsiaan komentaa/ohjata oikeassa kohtaan tai saati lukea koiraa... Silloin saa itse kyllä olla koko ajan varpaillaan ja silmät selässäkin! :| Toinen vaihtoehto on sitten ne vanhemmat, jotka totuttaneet lapset siihen että koiralle saa tehdä mitä haluaa eli heillä itsellään koira jota saa retuuttaa miten lystää... Ja kun omasta mielestä koira ei missään nimessä ole lelu ja sen omaa rauhaa täytyy kunnioittaa! :mad: Näitä molempia tyyppejä löytyy kaveripiiristä, valitettavasti... Se kyllä hankaloittaa kyläilyä! Mutta olen tehnyt aina niin, että koirat saavat käydä katsomassa ketä vieraita tuli ja siinä minun valvonnassa lapset saavat silittää sen jälkeen koirat menee joko ulos tai koiraportin taakse. Olen sanonut lapsille, että koirat ovat nyt väsyneitä ja nukkuvat eikä niitä silloin saa häiritä... Tähän asti mennyt läpi! ;)

Toinen juttu on sitten esim. siskon lapset, jotka tottuneet ihan pienestä asti koiriin meillä ja mummolassa. Toinen 3v ja osaa jo tosi hienosti lähestyä koiraa ei huuda ja juokse koiraa kohti vaan tarjoaa kättä ensin haisteltavaksi ja vielä altapäin, tosi hellyyttävä! ;) Toinen 7kk ei juuri vielä välitä, mutta on saanut kokeilla turkkia ja meidän koirat lähinnä haistaa vaipan! :D Toki siskollanikin on ollut parikin koiraa ennen lapsia, että tietää miten lapsia ohjaa eli ei ole yksin mun vastuulla... Ja osaa myös lukea koiria eri tavalla kuin sellainen jolla ei ole ikinä koiraa ollut...
Mutta itse olen sitä mieltä, että oli lapset omia tai vieraita niin varsinkaan pienenä ei voi jättää koiran kanssa kahdestaan, onhan kyse kuitenkin eläimestä jolla tietyssä mielessä alkukantaiset vaistot! Mitä vain voi siis sattua, koskaan ei voi olla liian varovainen...;)
 
Huomenta!

Vielä kyssäri teille, jotka ovat matkustelleet raskaana. Mitä vältitte ulkomailla ollessanne? Raakoja ruokia tietty, mutta entäs salaatteja, marjoja jne? Kävittekö uimassa? Mulla ei oo a tai b hepatiitti rokotteita ja neuvolan täti sano, että ei sais ottaakaan raskaana ollesssa. Toisaalta netistä löytyy tietoa, että hepatiittirokotteeet olis ok myös raskaana ollessa. Sitten kun katselin hepatiittien oireita, niin sanottiin, että hepatiitit (a ja b) on kiusallisia vaivoja mutta vaarattomia raskaana oleville.. Että mikäs sitten olisi hyvä ja oikein. Ja kuinka yleinen se hepatiitti sitten kuitenkaan on.

Ärsyttävää, luulen, että pitää käydä vielä tohtorilla työterveydessä kyselemässä noista rokotteista jne. Harmittaa kun ilo lomasta menee tämmöisten juttujen miettimiseen. Tukisukat pitää ainakin hommata lentokoneeseen.
 
Tukisukat koneeseen. Pyydät peittoja ja tyynyjä raskauteen vedoten (tosin osalla yhtiöistä varattava etukäteen). Juo paljon vettä lennon aikana, ja kävele käytävillä. Jos tulee supistuksia, infoa emoja.

Kohteessa maitotuotteet (jäätelöt, majoneesi, maitojuomat) ja jääkuutiot pahimpia pöpöpesäkkeitä. Salaatit useimmiten ok. Vältä seisovia pöytiä, niissä usein pöpöjä (olleet liian kauan esillä).

Mä sain Intiassa merivedestä silmään pöpön. Kaveri sai uima-altaasta kuukausia kestäneen ripulin. Nämä siis Intiassa, missä hygienia erittäin heikkoa. Ehken Intiaan lähtisi raskaana ollessani. ;) Muut kohteet on ok.
 
Kylläpäs mulla on joulunaika kiireistä; en olekaan moneen päivään ehtinyt tänne juttuja lukemaan. Ja kun joulu saatiin vietettyä niin meillä alkoi samantien remontti, tekemistä riittää siis siinäkin. Huoh.

Tosi kurjaa minkälaisia kommentteja monet ovat saaneet sukulaisilta liittyen raskauteen ja lapsilukuun. Kohteliasta olisi onnitella ja pitää mölyt mahassaan. Me kerrtoon aattona miehen mummolle 90.v tulevasta kolmosesta ja hän ei meinannut millään uskoa ja vähän töksäyttelikin sitten, tuumaili että miksi piti vielä tehdä kun pojat jo niin isoja ja ettei olla enää nuoria (32v). Noh, mä oikeastaan annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kyseinen mummo on vähän höpsö, laitoin sen ja iän piikkiin noi jutut.

Mulla on toka neuvola 4.1 ja toivottavasti silloin pääsen ekaa kertaa kuulemaan sydänäänet, neuvolassa varmasti selviää myös karu totuus painonnoususta. Toki on masukin kasvanut mutta tuntuu että olisi lihonut, levinnyt ja löystynyt ihan kauttaaltaan. Treenaamassa en ole jaksanut käydä koko joulukuussa, kukahan mut pakottais salille..

Oireita ei juurikaan nyt ole. Sama vanha iho-ongelma tosin vaivaa eikä ole helpottunut yhtään, finniä ja aknea puskee edelleen. Tosi kurjaa näyttää tältä.. :(

Mä oisin ihan kamalasti halunnut lähteä matkalle ens keväänä, mutta taitaa kaikki remontit syödä meidän rahat, ehkä sit lohdutukseksi käydään ruotsin risteilylle, vaikken niistä kyllä erityisesti välitäkään.

Annintähti 15+6
 
Mä ajattelin matkalla syödä sitä mitä syön kotonakin, sen suuremmin asiaa ajattelematta. Ehkä lämpimissä paikoissa tosiaan maitotuotteet ja likaisten kraanavesien maissa jääpalat sitten syyniin :) Jos noista rokotteista miettii, en tiedä miten työterveyslääkäri osaa vastailla, tai sitten mun työterveyslääkärit on aina olleet vähän sekundaa :D Kai niillä joku käsitys on, mutta varmasti paras taho selvitellä etukäteen noista rokotteista tulevia vaikutuksia sikiölle on se teratologinen tietopalvelu! :) Ja matkailuklinikka, esim. Helsingissä on yksi Aavan toimipiste. postitalossa. Siellä tuntuu olevan sen luokan matkarokote asiantuntija että ei toista ole.

Annintähti
mullekin pukkaa vielä finnejä, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin aiemmin!! Kyllä tää varmaan helpottaa itse kullakin... toivottavasti.

Mä tahdon sen sukupuolen nyt kyllä selvittää. Eilen ostin bodyn :D Musta se oli ihan unisex-nallebody, ehkä jos on pakko jotenkin päätellä sen perusteella sukupuolta niin mun mielestä se olisi poikabody. Mies taas siitä että onpas tyttömäinen :D Syke neuvolassa oli 140, voiko sitä päätellä jotain? Ei varmaan... eikä varmaan mahan muodostakaan (aivan totaalisen pyöreä). Mä en malta millään rakenneultraan, mutta kai se on maltettava. Ja aivan varmasti kysyn sukupuolta :) Tahdon ostella ja valmistautua!

Naene 17+4
 
Me taidetaan hukkua vauvantavaramereen ennen kuin pikkunen edes pääsee ulos yksiöstään. Meillä on jo hommattuna vähän vaatteita, pinnasänky, syöttötuoli ja sitteri.. Taidan tyhjentää lisää kauppoja nyt alennusmyynneissä :)

Lapsiluvusta Me kyllä halutaan ihan niin monta lasta kun vaa meille suodaan :) Mulla on 8 sisarusta ja mun äidillä on 7 sisarusta, joten suursuku ollaan :D

Lindacandy ja Hemmo 16+5 :heart:
 
Huuuuh lapsen synttäreistä selvitty! Kylläpä tuntuu selässä ja ihan poikki. Mutta pääasia jotta laps tyytyväinen :)

Meille nämä juu viimoset lapset :D :D

Meillä ei kyllä lapset eikä koirat saa tehä mitä vaan, ei kotona eikä kylässä. Ja tänää kun oli paljon vieraita olivat koirat aidan takana.

Mutta nyt saunaa kohti :) 15+6
 
Lapsiluvusta: Olen aina halunnut suuren perheen. Vähintään 3 lasta, mielummin vaikka 5. Meitä on sisaruksia 4 ja se on ollut mielestäni aivan sopiva luku! Mies on taas ainoa lapsi ja joskus minusta tuntuu kurjalle, kun hän ei voi kokea samanlaista sisarusten rakkautta ja huolenpitoa mitä minä koen.
Täytyy vaan toivoa, että saadaan seuraavat lapset vähän helpommin. Ensimmäistä on nyt yritetty 1/2010 alkaen ja matkalla on koettu tosiaan yksi myöhäinen km ja kaksi varhaista. Kolme vuotta sitten luulin, että odottaisin nyt jo ehkä toista lasta, mutta eihän se niin mennyt. Elämä on opettanut että lapsia ei hankita, ne saadaan. Ja jos me saadaan vaan yksi, niin se on sitten niin. Toivon, että saataisiin edes se yksi.

Sukupuolta ei olla ajateltu selvittää. Mutta jos miehellä muuttuu matkan varrella mieli, niin en pistä hanttiin. Toisaalta olis ihana, jos se pysyisi salassa loppuun asti! :)
Tykkään erityisesti vanhankansan ennustuksista sukupuolen suhteen.
Nyt mulla on iho ja hiukset todella hyvässä kunnossa -> enteilis poikaa.
Mutta sitten mahaan on alkanut kasvaa tummia karvoja (YÖK) -> enteilis tyttöä.
Linea negraa ei vielä näy. Tuossa edellisessä keskenmenneessä raskaudessa se oli todella selkeästi erottuva rv7 alkaen. Mutta enhän mä tiedä kumpiko sekään vauva olisi ollut (meni kesken rv10).

-iitu 14+4
 
Mullakaan ei edelleenkään näy linea negra, edellisessä odotuksessa näkyi himmeänä jo yritysaikana ja tummui vaan.

Mutta käytiin tänään lätkäpeliä katsomassa, en erityisemmin kannata mitään joukkuetta, mut silti liikutuin ihan kyyneliin kun pelaajat tulivat jäälle. On se lätkä niin herkkä laji! :D Loppupeli sentäs meni ilman suurempia tunnekuohuja, oishan se ollu jo noloa siel vollottaa maaleista ja jäähyistä...
 
Minä haluaisin kaksi tai kolme lasta, mieluummin kolme. Miehelle riittäisi kuulemma yksi, hän onkin ainoa lapsi eikä ymmärrä yhtään miten ihana on ollut kasvaa jonkun kanssa. Eipä tuo kuulemma vastaan laita vaikka useampi tulisi :) Itse ajattelin jos meille vaan suodaan niin haluaisin kaksi lasta suht koht peräkkäin ja kolmatta voi sitten harkita joskus uudelleen. Saas sitten nähdä kun tämänkin raskauden alulle panoon meni 1,5 vuotta.

Vitsit mulla meni siitä muutaman päivän sairastamisesta ja makoilusta iskias jumiin :/ yritin tänään lämmitellä lihakset ja venytellä kunnolla niin olikin jo nyt todella haastavaa. Yllätyin koska ei tuo maha niin iso ole mutta selkää kiertäen venytellessä tuntuu että mahassa jää joku väliin :D

Sitten sellainen kysymys, onko muilla emätin lyhentynyt? Kuuluuko se asiaan jo nyt? Olen useamman viikon ajan jo huomannut että seksin aikana tökkii tuonne kohdun suulle.. Mieskin sanoin samaa. Alkaa vaan pelottaa pysyykö tuo vauva tuolla sisällä jos heti paikat antaa periksi.

Niin onko kukaan innokas ensi kuun päivittäjä vai jatkanko vielä? :)

Tässä mielenkiintoinen linkki kaikille emättimen bakteeritasapainon kanssa taisteleville ja asiasta kiinnostuneille:
http://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn_fi_uef-20121007/urn_nbn_fi_uef-20121007.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Mä voin ilmoittautua helmikuulle päivittelemään vaikka! Tai ens viikko menee pitkälti ollessa koneella mahd vähän, joten ei tulisi seurattua tarpeeksi :) Ja tammikuulle osuu kolmekymppissynttärit ja siihen liittyvät "bileet" (ei ne nyt oikeita bileitä ole kun ei saa juopotella :D) ja meinaan lähteä reissuun itsekseni jahka sen päivämäärän keksin, koko aika tullut kalenteriin esteitä aiotuille päiville. Kyllä mä vielä lähden, ennen maaliskuuta lähden aivan varmasti.

Kyllä mulle pari lasta kelpaisi. Jotenkin jos olisi vain yksi lapsi, kaikki odotukset tai mitkälie kohdistuu vaan siihen yhteen, se yksi olisi kaikki kaikessa. Ei se jotenkin tunnu hyvältä, kaksi se olla pitäisi :) Kolmesta en tiedä, kattoo sitten. Mulla olisi tuolla työpuolella ambitioita joita raskaudet sinänsä vähän häiritsee ettei nyt ihan koko aika viittisi olla poissa.

Mikä tuo oli että jos mahaan kasvaa tummia karvoja olis tyttö tulossa? Mulle nyt ei tummia karvoja kasva yhtään mihinkään mutta vaaleita karvoja on mahassa, paljon :-D Mä en malta yhtään odottaa sitä tietoa sukupuolesta, nythän sen kai ultrasta selkeästi näkisi. Mutta ei tässä ole enää kauaa rakenneultraan, kyllä mä sen maltan odottaa. Mutta jotenkin mun mieli ohjaa haluamaan enemmän ehkä toista sukupuolta. Että onkohan se kellään "ihan sama kumpi kunhan on terve"-ajatus ihan puhtaasti niin? Varmasti molemmat sukupuolet käy ihan yhtä hyvin loppupeleissä mutta nyt tarvitaan jotain mielikuvia jostain. Ne jotka kykenevät odottamaan syntymään asti sukupuolen selvittämispuuhissa ovat mun kärsimättömissä silmissäni sankareita :D

Skidi potkiskeli tänään kun katselin leffaa, aiemmin tunsin jotain pari viikkoa sitten mutta nyt sitten isommin!

Naene 17+4
 
Voi, en mäkään olis esikkoraskaudessa malttanut pitää sukupuolta salassa! Halusin aivan ehdottomasti tietää, minkä väriset vaunut ostan, millaisen kotiutumisasun, millaisia pussilakanoita, leluja, sisustustarvikkeita jnejnejne. Vaikka toisaalta jotkin hankinnat pyrin pitämään unisex-meiningeissä, jos näitä tulis lisää. En mä vaan taas vaunukaupoilla kelannut, ettei sinkkuvaunuilla tee mitään kahden pienen kanssa, joten väriskaalalla ei olis ollut kyllä kerrassaan mitään väliä. Olisin mieluummin ottanut violetit vaunut, mut ferrarin punainen sopi minusta kummallekin, pojalle pitäis vaan sit tuunata rekkarit ja jotain liekkejä. :D

Tästä toisesta nyt sitten ei oteta sukupuolta selville. Vähän eri tavalla, mut kun kaikki tarpeellinen on valmiina, niin mitä väliä.

Mulla oli aivan ihana aamu! Unta riitti pitkään, mies nousi muksun kanssa keittelemään kahvit ja puurot. Sit mua tultiin herättelemään suukkosateella. Ihana kun tuo pikkuinenkin yrittää pusuja antaa, joko alahuuli pitkänä tai sitten suu ammollaan. :D Työns iskän pois ja kiljui "eiii", ja tuli itse antamaan äidille pusun. Ihanat rakkaat mulla, ja kohta tulee yks lisää! Voi tätä onnea...

Aamulla löytyi myös kohtu selvästi. Eihän se ollut yhtään taas siel, missä kuvittelin! Mä jotenkin molemmissa odotuksissa oon venannu, et milloin se lähtee työntymään häpyluun päälle ja suoraa alavatsasta, mut edelleen mulla on kuopalla maha häpyluun päällä, sen sijaan kun aamulla vatsan imi sisään, niin kohtu jäi ihan selvästi kovaks kummuks navan alle. Ja näin se tosiaan tais esikoisestakin olla. Minä ja mun anatomiatietouteni...

Neminka 16+3?
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja *Elba*

Yhteistyössä