tuulentyttö Mulla vaan sen verran kokemusta
matkustelusta, kun tässä raskaudessa oltiin Teneriffalla, kun oli vk:lla 8!
Oltiin varattu matka ennen kuin tiesin raskaudesta, eikä ruvettu sitä sitten perumaan vaikka vähän jännitti lähtee...
Hyvin kuitenkin meni reissu, mitä nyt iltapv:llä nukuin 2-4h päikkärit ja illalla närästi kauheesti, mutta aamut ja päivät oli tosi hyviä!
Mutta se hyvä puoli oli kun oli lomalla, että sai ainakin levätä, kun olin alkuraskaudesta niin väsynyt...
Lapsiluvusta olen aina ajatellut, että 3-4 lasta olisi hyvä määrä... Mutta katsotaan nyt miten menee, kun tämän ensimmäisenkin alulle saanti kesti 3,5v! :| Jos aina menee noin kauan, niin tulee jo ikäkin vastaan... Itse pidän 40vuotta rajana! Tällä hetkellä olen onnellinen, jos saadaan edes tämä yksi turvallisesti syliin asti! :heart:
tiuhti Kurjaa tuollainen! :'( Toivottavasti tulehdeus pian helpottaa... :hug:
Niin
sukupuolen me haluamme tietää, jos vaan saadaan näkyviin!
Miltsu87 Saapa nähdä millainen äiti minusta tulee, mutta luulen ettei ainakaan nyt sellaista että lapset saa tehdä mitä haluaa...
Kaksi urospuolista koiraa opettaneet pitämään kovaa kuria!
Itsellä kokemus lapsista ja koirista se, että vanhemmat jotka eivät ole itse tottuneet koiriin tai ylipäätänsä eivät tiedä niistä mitään eivät osaa myös lapsiaan komentaa/ohjata oikeassa kohtaan tai saati lukea koiraa... Silloin saa itse kyllä olla koko ajan varpaillaan ja silmät selässäkin! :| Toinen vaihtoehto on sitten ne vanhemmat, jotka totuttaneet lapset siihen että koiralle saa tehdä mitä haluaa eli heillä itsellään koira jota saa retuuttaa miten lystää... Ja kun omasta mielestä koira ei missään nimessä ole lelu ja sen omaa rauhaa täytyy kunnioittaa!
Näitä molempia tyyppejä löytyy kaveripiiristä, valitettavasti... Se kyllä hankaloittaa kyläilyä! Mutta olen tehnyt aina niin, että koirat saavat käydä katsomassa ketä vieraita tuli ja siinä minun valvonnassa lapset saavat silittää sen jälkeen koirat menee joko ulos tai koiraportin taakse. Olen sanonut lapsille, että koirat ovat nyt väsyneitä ja nukkuvat eikä niitä silloin saa häiritä... Tähän asti mennyt läpi!
Toinen juttu on sitten esim. siskon lapset, jotka tottuneet ihan pienestä asti koiriin meillä ja mummolassa. Toinen 3v ja osaa jo tosi hienosti lähestyä koiraa ei huuda ja juokse koiraa kohti vaan tarjoaa kättä ensin haisteltavaksi ja vielä altapäin, tosi hellyyttävä!
Toinen 7kk ei juuri vielä välitä, mutta on saanut kokeilla turkkia ja meidän koirat lähinnä haistaa vaipan!
Toki siskollanikin on ollut parikin koiraa ennen lapsia, että tietää miten lapsia ohjaa eli ei ole yksin mun vastuulla... Ja osaa myös lukea koiria eri tavalla kuin sellainen jolla ei ole ikinä koiraa ollut...
Mutta itse olen sitä mieltä, että oli lapset omia tai vieraita niin varsinkaan pienenä ei voi jättää koiran kanssa kahdestaan, onhan kyse kuitenkin eläimestä jolla tietyssä mielessä alkukantaiset vaistot! Mitä vain voi siis sattua, koskaan ei voi olla liian varovainen...