* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Lisää ärsyttäviä kommentteja..

Isäni eilen kysyi, mitä "Vanhan akan päässä pyöri, kun tällä iällä tähän tilaan hankkiuduin?" Tyydyin olemaan hiljaa ja vaihdoin huonetta.. Jotain noin mautonta osasinkin odottaa vanhempieni suusta. Yksikin tuommoinen kommentti lisää, niin häivyn täältä (mummolassa) saman tien takaisinh Espooseen.
Sanoin äidilleni asiasta ja mainitsin, että joskus olisi parempi pitää mölyt mahassa. Äitini vastasi siihen, ettei iskä semmoinen ole. Joopa joo.. Aaargh.

No ei ne kommentit sitten siihen loppuneet. Miehen ex-vaimo sai kilarit (hänellä tosin jo lapsi toisen miehen kanssa, petti aikoinaan miestäni useaan otteeseen ja uhkasi jopa itsemurhalla, jos jättää hänet. No uusi ukko saanut ihan eri version ja koska ei puhu suomea, niin ei ymmärrä keskusteluista mitään).
No miehen ex sanoi eka, etten ole raskaana. En voi olla. Ja, kun mies selitti, että kyllä näin on haukkui mut ja sanoi, että tulee kikkarapäinen neekerilapsi. Tähän voinen sanoa, että lause kertoo enemjmän kuin tuhat sanaa sen sanojasta..
Olen tälle exälle punainen vaate. Huoraava lentoemjäntä, joka ei muuta työtä saanut.. Että sellaista.
Pisti vihaksi moiset kommentit ja täytyy kyllä sanoa, että nautin kyllä 110% totuudesta ja siitä, että mieheni ei hänen kanssaan suostunut neljättä tekemään ja nyt meille on semmoinen suotu.

Tuli jopa semmoinen asia mieleen. Mieheni saanut kolome aikaisempaa lasta heti. Nythän me kävimme tutkimukset läpi ja miehelläni todettiin epämuodostuneet ja huonosti liikkuvat siittiöt ja niitä oli erittäin vähän. Raskautuminen luomusti ei ole mahdotonta, mutta erittäin epätodennäköistä.
No tää ex on kätilö ja tullut jo vuosia sitten mieleen, onko hän syöttänyt miehelle jotain siittiöitä tappavaa, kun mieheni ei suostunut laittamaan putkia kiinni.. Aika kaukaa haettua, mutta tuli taas mieleen eilisten kommenttien myötä.

Ex osti jopa ex-anoppilleen neljännestä lapsesta mummolahjan!!!! Miettikää sitä! Nainen on niin kateellinen ja mua vastaan. Mä vaan voin kiittää häntä, koska päästi maailman parhaan miehen käsistään pettämällä häntä useiden miesten kanssa. Mun onni! ;)

Tulipas taas avauduttua. Onneksi miehen lapset pitää mun puolia ja haluavat kaikki muuttaa oman äitinsä luota pois.. Kertoo jo paljon.

Näkyykö muilla muuten jo liikkeet ulkopuolelle? Mä näen ja tunnen möyrinnän. Mieskin pari potkua tuntenut. Anoppi sanoi, että ennen laskettiin laskettuaika myös liikkeistä, 5kk eteenpäin.
Laskin huvikseen, esikosta tunsin ulkopuolelle(mies siis tunsi) potkut 20.8.1999 ja esikko syntyi 16.1.2000.

MiiJane ja Usko 15+
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane on sulla kestämistä! No nokka pystyssä vaan :) Tuli tossa mieleen jos se miehes ex on noin lortto ollut niin onko ne lapset varmasti hänen? Tuntuu kyllä oudolta että siittiöt nyt huonokuntoisia ja aiemmin napannut heti..
 
miijane mulla tuli ihan sama mieleen ku elballa. Jos haukkui sua heti pettäjäksi niin todennäköisesti oma lehmä ojassa.. Jos sitä ottaa päähän, että sä sait miehen kanssa aikaiseksi lapsen ja hän ei ainuttakaan...
 
Pikainen vastaus puhelimella. On heidän kolme lastaan selkeästi myös miehen. Mutta jos akka suivaantui, kun mieheni kieltäytyi nelosesta.. Mä oon varma, että sillä eukolla on jotain tekemistä siittiöiden laadun ja vähyyden kanssa.
Avioeroakin se pitkitti unohtamalla (myönsi tehneensä tahalleen) raksittaa yhden kohdan. Tämä siis Norjassa. Mieheni meni jonnekin virastoon selvittää asian. Ajoi 1600km, kun muuten ero olisi pitkittyny toiset kaksi vuotta..
 
Viimeksi muokattu:
Exät on sitten ihania! Omani kanssa en ole eron jälkeen ollut missään tekemisissä, mut miehen ex jaksoi kyllä vetää shownsa loppuun asti. Mut eipä siitä sen enempää.

Tämä odottava äiti palautti juuri turkkaripyörteen Hesen kassalle, ei ollut tarpeeksi karkkia! No, sain onneks uuden. :D
 
Huh, kun näitä juttuja lukee, ni itsehän on päässyt vallan helpolla omassa elämässään. Silloin aikanaan kun meidän (mun ja exän) ero tuli voimaan, ni oltiin jo niin täynnä toisiamme molemmat, et mitään mustasukkasuuksia ei ollut. Exä on jo tehnyt uuden vauvankin nykyisensä kanssa ja olen heidän puolestaan onnellinen. (vaikka olenkin ollut raskaana yhtä aikaa tän nykyisen rouvan kanssa ja saanut keskenmenoja) Elämä on vähä liian lyhyt katkeroitumiseen.

Mulla on nyt maailman paras mies. Ja exäkin vaikuttaa onnelliselta, mitä sitä nyt silloin tällöin näkee. En kauheesti murehdi muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Pyrin olemaan teflonia, muhun ei muiden jurputukset pahemmin tartu. Tai näin ainakin yritän elää (usein yritykseksi jää..)

Vauvan sukupuoli minuakin mietityttää päivä päivältä enemmän. Varsinkin vauvanvaateosastolla. Toisaalta tyttö olisi hauska kun sellaista ei ennästään ole. Ja jos ja kun tämä jää viimeiseksi, niin jäänkö jostain paitsi, jos minusta ei ikinä tule tytön äiti.. Sitten taas mietin omaa äitisuhdettani ja olen ihan tyytyväinen jos tulokas onkin poika. Luulen, et mies toivoo vähä enempi poikaa. Tää on hänen eka ja suunnteltu vika lapsi kuitenkin. Ehkä tuo tyttären saaminen on sellainen typerä haavekuva jostain oman lapsuuden elämisestä uudelleen ja prinsessavaatteista.. Vaikka sukupuoli ei läheistä tai hyvää suhdetta takaa. Useat äiti-tytär suhteet ovat vaikeita..

Tämmöisiä mietintöjä tänään. :)
 
LuNa Tervetuloa! :) Mihis lahdessa mennään synnyttämään? Ja faceen jos haluat niin emiliainen hoitaa sen puolen, laittele yksäriä.

Tervetuloa joukkoon myös Mimmii!

Te jotka menevät (tai ovat joskus käyneet) Brunolle rakennetsekkaukseen, minkäs hintainen tuo käynti on? Itse aloin harkita käyntiä kun näin viime yönä niin kauhean painajaisen meidän pikkusen istukka ja napanuorarakenteista...Heräsin itkukurkussa ja hetki meni että tajusin kaiken olleen onneksi vain unta.
 
Mä varaudun n.150€ pietiin, kun Bruno tekee ultran. Onhan se paljon rahaa, mutta kaikki tieto on sen arvoista. Ja saan vaavin tarvikkeita melkein ilmaitteeksi broidin perheeltä, joten se 150€ tulee säästöä jo niistä.

Älkää välittäkö kirjoitusvirheistä, tää puhelin heittää ihme sanoja.
 
Viimeksi muokattu:
tosta napanuorasta tuli mieleen että mun kuopuksella oli erikoinen napanuora (liian paksu ja pitkä jne jotain muutakin siinä oli pielessä) en vaan muista mikä sen erikoisen napanuoran nimi olikaan..siitä mulle vaan kätilö ja lääkäri mainitsi muutamaan kertaan...
 
kävin femedassa kerran myös jollain muulla vanhemmalla mieslääkärillä ultrassa verenvuodon takia ja hinta oli hänellä vaan 62 € =P mutta Bruno on kyl kai paras ja parhaat laitteet jne että siksi suosittelen häntä =)
 
Ja keskimmäisen odotusaikaina menin kokoarvioon. Nytkin kyllä koko kiinnostaa loppuraskaudessa. Mulla nyt mm.tyroksiinilääkitys, joten haluan että rakenteet tutkitaan hyvin. Mulla niin rankkoja synnytyskokemuksia ja lasten tehohoitoja huonon hoidon tuloksena, joten mille kelpaa tässä asiassa vain paras. Ehkä voin sit hieman rauhoittua kauhukuvien kanssa..
 
Harvemmin käyn tääl lueskelemassa, mutta olisiko fb-ryhmä olimassa jo ehkä niin voisi ihan "kasvokkain" kirjoitella?
Mä taas toivon että ei mennä facebookkiin, mä ainakin tykkään tästä tietystä anonyymiteetistä minkä tällä palstalla voi säilyttää vs. facebook-ryhmä jossa ollaan nimellä ja kuvalla.
Joten toivon että kaikki keskustelu ei siirry facebookkiin vaan jatkettaisiin täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
MInä eilen siirryin fb:seen ja nyt vähän kaduttaa jo.. Helpompaa on anonyymina kirjoitella. Katsotaan kuinka kauan viihdyn.

Ootteko muuten nähnyt vauvasta unia? Minä näin viime yönä, että hän oli syntynyt ja olin ihan tajuttoman onnellinen.. :heart:

Koska tutkin mielelläni kaikkea, niin olen alkanut ennustelemaan sukupuolta sen "nub theoryn" perusteella :LOL:.. Näkyykö teillä minkälainen nuppi siinä 12 viikon np kuvassa? Minäkin luulin alunperin, että mitään ei näy, kunnes kävin in.genderin sivuilla, johon ihmiset postaa noita ultrakuvia ihan sadoittain. Mua kiinnostaa kaikki tämmönen.

Samoin kun alkoi kiinnostamaan tilastot siitä, että jos varhaisultrassa näkyy viikkojaan vastaava alkio ja sydän lyö, keskenmenon riski on tosi pieni. Ja kaikki meistä on ainakin näille viikoille selvinnyt, joilla varhaisultra ok? Ihan mielenkiintoinen otanta. Toisaalta tää ketju on onnekkaita naisia täynnä, koska kellään ei ole esim. seulat hälyttäneet tms. (ilmeisesti?) Toisaalta ois kiva päästä juttelemaan teidän kanssa ihan livenä kun tää mun ajatusten virta ei tuu kauheen selkeesti täällä esiin. :D

Ihanaa uuttavuotta teille kaikille äideille! Tulevana vuonna me saadaan meidän vauvat!
 
Kyllä tällä puolella on paljon enemmän juttelua kuin facebookissa :D Enkä mäkään halua kokonaan facebookkiin siirtyä kun tää on nii mukava :) Jotenkin paljon helpompi kirjottaa tänne :D

Eilen menin alennusmyyntien mukana ja ostin sitten vauvan vaatteita 120 eurolla :whistle: Tosiaan ostin vaan toiselle sukupuolelle vaatteita ;) Saatiin koottua pinnasänkykin, kokosin se silleen että jäin sisälle loukkuun ensin... Nyt on maailman söpöin sleepi meillä :LOL:

Ihan mahdotonta että ollaan jo näin pitkällä :heart:

Sitten poksahdan
Lindacandy ja Hemmo 17+0 POKSPOKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83 ja Naene
Heips! :wave:

Tervetuloa LuNa ja Mimmii ! :flower: Hyvin mahtuu porukkaan :)

Linneat Ihana masu :heart: Mulla on aika samankokoinen.

Mä ainakin tykkään kirjoitella täällä enkä ole katoamassa faceen.

Ah, alennusmyynnit.. Oon ollut aina tosi huono niissä. Yleensä löydän aina jotain kivaa ja nostan katseeni niin siinä lukee "kevään uutuuksia" :D Haluaisin Lindexiin, mutta lähin on 60 kilsan päässä. Taapero tarvitsisi uusia vaatteita, kun taas näyttää kaikki kiristävän. Tämä on vaan jotenkin hankala vaihe, kun lapsi on 87 senttiä, että ostaako vielä vauvojen 92:ia vai siirtyisikö jo leikki-ikäisten puolelle. Jotenkin haluaisin "pitää vielä vauvani" ;)

(.) Raskaudessa on nyt jotenkin seesteinen vaihe. Mitään oireita ei sen kummemmin ole kuin masun ja rintojen kasvu ja liikkeet ei vielä oikein tunnu. Pari kertaa olen tässä joulun aikaan tuntenut jotain, mutta ne ovat vielä niin hentoisia yksittäisiä tuntemuksia, että en ole vielä varma ovatko ne varmasti vauvan liikkeitä. Väsymys vaan edelleen vaivaa. Hirveesti ei mitään ylimääräisiä jaksa tehdä. Mulla olisi pitkä työlista, mitä pitäisi tehdä ennen kuin vauva syntyy. No, ehkä mä ehdin vielä...

Mikäs muuten olisi päivän menu? Aina vaan nakkeja ja perunasaalaattia, vai? :whistle:

Oikein onnellista uutta vuotta 2013 kaikille mammoille ja masuasukeille! :popcorn:

rockstone & mini 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
HEi missä te käytte noissa alennusmyynneissä ostamassa vauvakamaa kuten sittereitä ja pinnasänkyjä yms? Stockalla kävin, ei siellä mitään ole alennuksessa. Enkä muuta keksi kun olen tyhmä. :D

Meikä on töissä uudenvuoden aamuun asti. Vähän menee oman alan ulkopuolelle mutta menkööt muut juhlimaan viinoinensa tai perheinensä uutta vuotta, mä oon töissä isännöimässä. Mikä ei sinänsä ole paskempaa koska siitä saa tuplatunnit saldoon, ja saa katsella uudenvuoden juhlallisuuksia sisätiloista! Jos ulkona sataa niin ei harmita. :)
 
Minä en ole hankkinut vauvalle oikeastaan mitään vielä.. :whistle: Eilen löysin kirpparilta tosin kesähatun hänelle.. puna-valko raidallisen missä on pieni pehmoinen lippa. Ostan aika paljon kirppiksiltä vauvoille, nekun on yleensä tosi vähän käytettyjä ja siistejä.

Vaunuja en taas osta käytettynä, meinaan ostaa uudet yhdistelmät. Mieleni tekee tummanpunaisia kärrejä, mielestäni sopivat pojallekin ihan yhtä hyvin. Autonistuimen, isofixein ja rattaineen saan kaverilta. Pinnasänkyä en ole varma ostanko ollenkaan nyt alussa, olen yleesä pitänyt vauvan vieressä öisin. Minusta helpompaa sillätavalla.

Kantoreppuja, liinoja sun muita härpäkkeitä en osaa käyttää, on jääneet aina nurkkiin pölyttymään. Sitterin tarvitsisin ainakin. Ja ammeen vauvalle. Hoitopöytä on mielestäni ollut melko turha, vaipat vaihtuu aika usein sängynpäällä/ sylissä/lattialla/missä milloinkin. Nuorimmaisella oli hoitopöytä pakastimen päällä. Siis sellainen pehmustettu alusta vain siinä. :D Vauvoille ja vauvaperheille myydään mielestäni aika paljon kaikkea turhaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87 ja Fatu
Naene lekmer.fi, babystyle.fi, vaunuaitassa on jotain alennuksia... Mä shoppailen netissä kun täällä metsän keskellä ei oo kunnon kauppoja :) Pinnis ei kyllä ollu alennuksessa, mutta kaikkee muuta voi löytää aika mukavaan hintaan :)

Uusivuos alotetaan ihan meidän pienen perheen kesken, eli mies, minä, masuasukki ja koira :) Ihan vaan kotona ollaan, ei oo edes raketteja :p Ihanaa ajatella että meiden vauvavuosi alkaa kohta :)

Kuka muuten päivittää ens kuun pinoa? :O Mä olen niin tunari tommosissa etten mä ainakaan uskalla ruveta siihen :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Hoitopöytää ei minustakaan tarvitse, etenkään jos hoitoalustan saa just pesukoneen tai pakastimen päälle. Meillä on kyllä hoitopöytä, missä laatikosto. Sitä käytettiin kyllä paljon, kun sellainen kerta oli ja laatikoissa menivät vauvan vaatteet nätisti, kun kaikki kaapit olivat täynnä omia romuja ja rytkyjä.

Kaikki kantohärpäkkeet jäivät myös käyttämättä. En oppinut, eikä vauva tykännyt. Oli niin tarkkaa, missä asennossa häntä sai mahakipuineen pitää... Sen sijaan sitteri ja koliikkikeinu heijasivat ensimmäiset kuukaudet tuntikaupalla päivittäin. :D

Me saatiin ristiäislahjaksi hieno kokoontaitettava vauva-amme, jossa oli myös hoitotaso. Käytettiin kahdesti, vauva kävi suihkussa isän sylissä ja taapero polskuttaa edelleen toisinaan tiskialtaassa, kun oikein sotkee ruokapöydässä. Taloyhtiön saunassa on tavallinen vauva-amme, kyl se minusta on kaikista kätevin, eikä siinä selkä tule kipeäks kun istuu reilusti viereen.

Tämmösiä havaintoja meillä!
 

Yhteistyössä