Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

Sari: Eihän ne tauot haittaakaan, mutta omatuntoa kolkuttaa ihan törkeästi.. jo ihan teidänkin vuoksi kun niin touhukkaasti olen täällä tätä porukkaa hoputtanut siihen saakka kunnes kohdalle osui tuo katkos flunssan takia... Mutta itseni vuoksi minä tätä treeniä loppujen lopuksi teen ja omassa hyvinvoinnissa tämä kaikki näkyy.. ärh!

Esikoinen 3-veekin on viimeisen viikon aikana kysellyt, että jumpataanko äiti?? Minä olen aina keksinyt hienosti jonkin muun tekemisen tai touhun, joka muka on pitänyt tehdä ennen sitä ja sitten se jumppa on jäänyt.
 
"Sari"
JM ripped level1, day 5 tehty. Lankussa kestin enää vain 2,5 minuuttia. 3 min on ennätys. Lisäksi kyykkyjä 125 kpl ja 4,6 km kävely-hölkkälenkki. Kuntoilupuoli siis kunnossa, mutta herkuttelua en ole edelleenkään saanut aisoihin.
 
Sello harmaana
Ripped kakkosviikko korkattu. Hiki tippui nenän päästä, vaikka kaikista liikkeistä ei ihan täyttä tehoa näin ekalla kertaa saakkaan irti.
Liikaa lankkuja, kädet huutaa hoosiannaa :/
 
Huhhuh. Rapakuntoinen, parikytä kiloa ylipainoinen kuolemaa tekevä valas täältä sohvan uumenista, moro! Tein just ensimmäisen treenin shredistä, ja huhhei. Mutta selvisin hengissä! Ellen nyt sit kuukahda tähän sohvalle... Kaikkia punnerruksia en saanut tehtyä, kädet ovat aiva äärettömän huonossa lihaskunnossa. Painoina puolen litran limupullot, ja tuntuivat raskailta kuin lyijy. Pohkeissa tuntui hypyissä törkeää kipua, ja oli pakko huilia niissäkin jossain vaiheessa.

Mittanauhaa en löytänyt, vaaka on rikki. Arvelisin lähtöpainon olevan kuitenkin ehkä 88 kg? Pituutta on 166 cm, eli hyvä tavoitepaino olis ehkä siellä 66 kg paikkeilla. Ajattelin koukata kaupan kautta ja hommata sellaisen kehonkoostumus vaa'an, jos sillä näkis sit tuloksia helpommin. Ensimmäinen toive olis, että pääsis tästä kamalasta vatsasta eroon, näytän siltä kuin olisin viimeisilläni tiinenä! Tietty kunnon kohotuskin on tavoitteena, tällä kunnolla hauta kutsuu varmasti jo kuuskymppisenä ja olis ihan kiva selvitä vähän pidempään. Ja mielellään ilman diabetestä tai nivelvaivoja...

Kyykkyhaasteen aloitin toissapäivänä, alkutaso 40 kyykkyä, eilen 45.

Kesäks ei varmaan ihan bikinikuntoon ole toiveita, mutta jos kehtais vaikka jätesäkissä rannalle? Olen harkinnut myös burkha-mallisen uikkarin tilaamista netistä. :D

Vaan pohjalta ei ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin. Siispä leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
 
"Anne"
Jesjee, 30days shredin 1leveli suoritettu! Kivasti eilen otti pohkeisiin, tänään oli aika namimaiskis pomppia. Vaikka kengät jalassa oon jumpannu. No ei voi minkään, otsan kuivatus ja salille jalkatreeniä tekemään! Viikonlopun varmaan pidän taas välissä, jos se level2 on kuitenkin rankempi..
 
"Sari"
Tänään en ehtinyt tehdä yhtään mitään, kun piti siivota viikonloppuvieraita varten. Tuskin ehdin treenata koko viikonloppuna, kun pitää kestitä yökyläilijöitä ja siinä sivussa juhlitaan synttäreitä. Menee siis mässinkien puolelle. Vannon ja vakluutan palaavani viimeistään maanantaina ruotuun.
 
Rouva V
Kiitti treeni video linkeistä :)

Mulla alkaa maistuun treeni puulta, vaa-an lukema ei näytä lupaavalta, mittanauhaan ei edes kannata vielä koskea... Omasta mielestä en kyllä oo edes mässäilly. Lankkukaan ei tänään luonnistunut. Häätyy yrittää kaivaa motivaatiota jostain.
 
"Paa"
Gwenhwyfar, tervetuloa mukaan! Yllättävän nopsaan sen (lihas)kunto siitä paranee, kun alkuun pääsee :)

Ja Black Milk kans jatkaan treeniä! Mulla paras motivaatio on seistä peilin edessä vähissä vaatteissa; sen verran alkaa ällöttää että on pakko tehdä jotain.. :D Vertaistuki täältä on myös aika kova juttu, jotenkin tekee mieli itekkin jatkaa kun muut saavat tuloksia.

Eilen oli taas välipäivä, kun oltiin ristiäisissä ja kotiuduttiin vasta iltamyöhään.. 18/30 kuitenkin tänään ja liikaa makean mättämistä noin ylipäänsä. En tiedä uskaltaako tässä edes mittanauhaan tarttua :D
 
Tänään pidin lepopäivän shredistä, lihakset on niin kipeenä, mutta kävin sen sijaan reippaalla puolen tunnin kävelylenkillä ja tein kyykyt 60 kpl.

Millain te syötte kun näitä jumppahaasteita teette? Ihan normaalisti, vai jonkun ohjeen mukaan (jutta, karppaus, 5:2 tms)?
 
"Anne"
Ihan normaalisti syön. Vajetta noin 500kcal per vuorokausi paitsi lauantaina syön kulutuksen mukaan. Käyn salilla 3x viikossa ja käytän kyllä proteiinijauhetta ja msm-jauhetta palautumisen nopeuttamiseen ja prodemäärän täyttämiseen. Muutoin kotiruokaa, salaattilounaita, hedelmiä.
 
"Vaapula"
Korkkasin minäkin tänään ripped lvl2sen. Musta tuntuu et rippedissä valuu hiki enemmän kun shredissä (vaikka ihan kiitettävää oli sielläkin). Mulla on myös kipeytynyt ihan uudet lihakset reisistä ja pepusta. Tykkäsin noista liikkeistä vaikka minusta shredissä oli jotenkin selkeämpiä liikkeitä kautta linjan.

Eipä muuta, jatkakaa. :)
 
Sello harmaana
Rippedin kakkosviikosta puolet (3) takana ja puolet edessä.
Muistelen, et shredissä en jaksanut tehdä niitä lankkuhaarahyppyjä alussa melkein ollenkaan ja nyt tossa ei ole mitään ongelmaa :) Ihanaa tää edistyminen.

Mä lasken kaloreita kiloklubissa, eli syön viidesti päivässä, puoli kiloa kasviksia per päivä ja punnitsen kaiken syömäni, että oppisin ottamaan oikeita määriä. Kalorivaje n. 400-500 päivässä (imetän myös vielä, että koitan joskus jättää vajetta vähän pienemmäksi).
 
"Sari"
Mullä on jäänyt nyt sukulaisvieraiden takia kolme päivää treeniä väliin. Huomenna pitäisi jatkaa ja vuorossa olisi rippedin level-1:n viimeinen päivä.

Kävin tänään pienellä kävelylenkillä ja kauhukseni huomasin, että toinen jalka oli kipeä. Liikavarvas on aloittanut vihoittelun monen vuoden hiljaiselon jälkeen. Ihan kamalaa, jos en pääse enää kävely- ja juoksulenkeille. Toivottavasti vaivaisenluu rauhoittuu.

Koko viikonloppu on mennyt herkuttelun merkeissä. En uskalla käydä vaa'alla saati katsoa peiliin. Kaapista kaivan löysimmät kuminauhavyötäröhousut. Kumma, miten äkkiä maha pullahtaa esiin ja läskit alkavat tursuta. Huomenna on ihan pakko aloittaa tarkempi linja taas myös ruokavalion kanssa. Lisää kasviksia ja karkit pannaan.
 
Rouva V
Tänään pääsis Shredin level 3. kimppuun, vaihtelu virkistää. Juoksulenkeillä en ole käynyt kohta viikkoon, mutta tauko on auttanut jalkakipuihin, jee. Jospa illalla pääsis vähän lenkkeilyn makuun, ellei tuo vesisade ylly. Eilen lankkua 2,5min meni, mutta onhan se hirveetä :) Mies yritti vieressä lankuttaa, pääs 46 sek.

En ole laskenut kaloreita yms. joten tarkkoja määriä en tiiä. Ehkä kiloklubin vois ottaa käyttöön ja tarkistella paljon sitä oikeasti syö. Viikonlopun virvonta palkat kyllä maistui itsellekin liian hyvin. Vaa'alla en ole uskaltanut käydä, kun ei sen trendi ainakaan laskeva ole ollut. V
 
Mulla on ollut treenaamisessa ainakin parin viikon tauko. :ashamed: Mahatauti-flunssa katkaisi sen, sit lasten tautien hoitaminen ja oma väsymys, sitten muut kiireet, ja nyt kun tilanteet on helpottaneet niin on enää sitten puhdista ja sitkeydestä kiinni se jatko...seliseli.

Mutta yritän jatkaa, on tuosta treenistä ollut niin paljon hyötyä. Elikä shred 2:sta jatkan...toivottavasti löydän uudestaan ne lihakset taas makkaroiden alta.
Nää pidemmät tauot on pahoja. :/
 
Sello harmaana
Kannattaa tosiaan laskea niitä kaloreita hetken, jos mielestään syö muuten terveellisesti, mut paino ei laske. Mä söin vissiin liian vähän ja paino jumi sen vuoksi. Kun lisäsin kaloreita vähän, alkoi paino taas tippua.
 
No, nyt on shred 2-treeniä puskettu pitkästä aikaa. Voimaosuudet meni samalla tavalla kuin ennen taukoa, mutta cardioissa huomasin että kunto on rapistunut viikkojen aikana. Mutta siis se Anitan osuus meni ihan kivasti.

On se jännä, että vaikka kuinka olisi välillä käynnistysvaikeuksia niin kertaakaan en ole treenin jälkeen katunut sitä huhkimista, olo on aina mahtava sen jälkeen. :)
 
Mua ihmetyttää lähinnä se, miten nopeesti puol tuntia menee. Joinain hetkinä tuntuu, että ne haarahypyt ja punnerrukset kestää ikuisuuden, mutta sit sitä kuitenkin ihan hämmästyy, että nytkö jo loppuvenytykset! Saas nähdä miten tänään hiki irtoo, kun eilen oli taukoa ja tänään tosi pitkä duunipäivä. Hiukan hirvittää myös ne 65 kyykkyä...
 
"Anne"
Kolmas päivä tuli väliä kyllä nyt tohon Shred:iin. 2per viikko oli tarkotus, mutta tänään olikin pitkä päivä koulussa, enkä ehtinyt ennen enkä jälkeen jumpata. Mies tuli samaan aikaan mun kanssa kotiin, enkä vaan pysty jumppaamaan jos se on kotona, tuntuu tyhmältä. Just ja just olen crossannut tossa mutta silloinkaan ei kehtaa täysiä vetää.
 
Rouva V
Sellon innostamana KiloKlubi otettu uudelleen käyttöön täälläkin, aika heikolta tämä päivä näyttää, mutta onneksi voi vaan parantaa. Kiire lasten kanssa aiheuttaa selkeästi napostelua ja leivän puputtamista.

Level 3. korkattu, tuntui yllättävän helpolta olin varautunut pahimpaan. Josko toisen treenin vielä tähän vetäis kun jäi vähän ylimääräisiä paukkuja.
 
"Sari"
Kiva, että ollaan saatu uusia kuntoilijoita mukaan joukkoon.

Kolmen päivän tauon jälkeen jatkoin taas ripped-treeniä, tason 1 viimeinen päivä. Ihan hyvin meni. Kehitystä on selvästi tapahtunut tauoista huolimatta, koska se liike, jossa astutaan vuorotellen eri sivulle ja nostetaan samalla kädet suoraan eteen (painojen kanssa) oli shredissä ihan tappava, nyt ei tuntunut juuri missään.

Olen käyttänyt 1,5 kg:n painoja, pitänee hankkia 2 kilon painot seuraavaksi. 1,5 litran limupulloja voi pitää varapainoina tukalimpien liikkeiden varalle. Pitää palauttaa 1,5 kg painot takaisin äidilleni, kun ne ovat vain lainassa.

Kuntotreenin lisäksi tein 100 kyykkyä ja 2,5 min lankutusta. 4,6 km lenkki meni pääasiassa kävellen.
 
"Paa"
Level 2 shrediä takana ja hyvä niin, alkoi vähän tympiä. Huomenna todennäköisesti vapaapäivä ja torstaina sitten level 3. Nyt lähden vielä samalla hikoilulla lenkille. Pitää kuntoilla vähän ekstraa, koska huomenna on yhdet synttärit eli ts. kakkua naamaan kuin viimeistä päivää.
 
Kathryn
Aloittelin teidän kanssa huhtikuun haastetta täällä taka-alalla. Tein sitä shrediä neljä päivää (meni jo ihan hyvin järkkyhuonosta kunnosta huolimatta), mutta viidentenä päivänä ei enään oikean jalan jalkapöytä kestänyt haarahyppyjä. Mulla siis ilmeisesti rasitusmurtuma ja kuntoilut jäissä kun ei paljon pysty jalalle varaan. Ketuttaa niin että näkyy punaista.

Mutta siis se miks nyt kirjoitan, niin osaisko joku sanoa mitä tein väärin? Luulisin osaavani haarahyppyjä tehdä, mutta ilmeisesti en kuitenkaan..
 
"una"
päivä 3 level 3:sta. huh :D ihan sika kiva tää level 3. paitsi että siinä meinaa kuolla,mutta muuten :D sikspäkki näkyy jo!! sais vaan noi pikku mahalöllöt vielä pois ja reisissä ei tunnu että kauheesti näkyis,vaikkakin mies sanoi kun hieroi että ne tuntuu tosi "jänteviltä" .kai siinä sit jotai tapahtuu :D
 

Yhteistyössä