Kesäkuntoon kotitreenillä! Huhtikuun startti!

Rouva V
Aloittelin teidän kanssa huhtikuun haastetta täällä taka-alalla. Tein sitä shrediä neljä päivää (meni jo ihan hyvin järkkyhuonosta kunnosta huolimatta), mutta viidentenä päivänä ei enään oikean jalan jalkapöytä kestänyt haarahyppyjä. Mulla siis ilmeisesti rasitusmurtuma ja kuntoilut jäissä kun ei paljon pysty jalalle varaan. Ketuttaa niin että näkyy punaista.

Mutta siis se miks nyt kirjoitan, niin osaisko joku sanoa mitä tein väärin? Luulisin osaavani haarahyppyjä tehdä, mutta ilmeisesti en kuitenkaan..
Onko sulla ollut kengät jalassa? Voisko olla liian kova alusta?
 
"Sari"
Rippedin level-2 korkattu. Nämä tasosta toiseen siirtymiset laittaa aina koville. Paria liikettä en pystynyt tekemään kunnolla. Lisäksi kävelyä tänään n. 1,5 h verran.

Syömiset täysin retuperällä. Suklaata ja jäätelöä vedetty taas urakalla. Tarvitsisin jonkun sähköpannan, joka iskee heti, kun laitan herkkuja suuhuni. Olen niin vihainen itselleni, kun torpedoin kovan aherrukseni tulokset mässäilyllä.
 
Kathryn
Onko sulla ollut kengät jalassa? Voisko olla liian kova alusta?

Ei ollut kenkiä, paljain jaloin tein ja laminaatilla. Olisko noin yksinkertainen syy? Käyttääkö kaikki muut kenkiä?

No, nyt koitan pitää jalan levossa ja toivon sen pian paranevan, josko pääsisin mukaan touko- tai viimeistään kesäkuun starttiin mukaan mikäli porukka vielä jatkaa.
 
"Sari"
Kathryn: mulla on ollut sellaiset pehmeät lampaannahkatohvelit jalassa. Eivät luista ja pehmentävät iskua. Kesäksi pitää keksiä jotain muuta, ettei jalat paahdu.

Rippedin level-2 day 2 tehty. Hiki lensi ja välillä puuskututti tosissaan. Ajan puutteen vuoksi tein tänään vain 2,3 km juoksulenkin. Hyötyliikuntaa tuli harrastettua pyöräilyn muodossa ja päivällä tein toisen jumpan.
 
Sello harm.
Ripped week2 purkissa.
Tänään ei meinannut kulkea, ei sitten ollenkaan. Mietin jo eka kierroksella, et jätänkö kesken, mut sitten taistelin sinnillä loppuun saakka.
Mulla jää nämä treenit aina tänne klo 21 tienoille, jolloin päivällisestä on jo 4-5h, mut iltapalaa ei viitti syödä ennen jumppaa ja olo on muutenkin kaikinpuolin väsynyt. Huomisesta tulee nyt ainakin välipäivä sitten ja aloittelen sen kolmosviikon pe tai la.

Pitääkin käydä kurkkimassa taas liikkeet etukäteen, niin ei mee ensimmäinen kerta aivan harakoille.
 
Sello harmaana
Voi apua.
Katsoin ton kolmosviikon etukäteen ja näyttää siltä, että sen jälkeen ei kävellä rappusia tai taivuta vessanpöntölle istumaan :D Aika kovaa kyykkyrääkkiä näytti olevan edessä.

Joudun kyllä muokkaamaan tuota treeniä aika paljon, kiitos yhden jalan kyykkyjen, hyppyjen ja askelkyykkyhyppyjen. Että saa nähdä millaisen treenin mä tuosta vielä saan.

Ärsyttää niin paljon, kun tosi monissa liikkeissä on jotain, mikä ei sovi tuolle mun polvelle.
Nytkin tein kakkosviikosta yhden(!) kerran ne lankkuhypyt (missä hypätään kyykkyyn lankussa ja takas) vaikeimman mukaan, enkä mukautettuna, niin polvea särkee toista päivää niin kovaa, ettei meinaa uskaltaa varata koko painoa jalalle ollenkaan.

Sitten jotkut hyppynaruhypyt, haara-perus, lankkuhaarahypyt, polvennostojuoksut jne. ei rasita tota polvea ollenkaan. Mystistä.
 
"Anne"
Sello: Mulla tosi usein vihoitteleva polvi. Ennen saattoi olla niin kipeä, ettei voinut kuin päivän maata sängyssä tyyny polven alla, kun kaikki sattui. Aloin käyttämään MSM-jauhetta, tilasin iHerb:istä. On auttanut paljon. Ajan 2h päivässä ja polvi kipeytyi siitäkin ja kytkimen painaminen oli tuskaa. Nyt en edes muista milloin viimeksi olisi auton ajamisesta kipeytynyt.
 
"Paa"
En oikeen tiedä mitä mieltä ois tosta level 3:sta. Vatsalihasliikkeet oli tosi lepsuja ja hyppyjä oli paljon. No 9 päivää vielä tätä ja sitten jotain muuta. Noi hypyt on vaan niin tappavia mun polville, että menee vähän maku koko hommasta. Joogaa en aio tehdä, muuten olisin varmaan koittanut sitä yoga meltdownia. Täytyy vähän tutkia muita vaihtoehtoja.
 
kertokaa
Itse teen leve l2 nyt. kertokaa onko teillä mitä suunnitelmia kuntoiluun sitten kun koko levelit on tehty?
Itse olen rapakuntoinen ja nyt saanut vähän intoa kuntoilemiseen. Olisi sääli 30 vrk jälkeen vaan lopettaa... En oikein itse osaa yhdistellä/keksiä liikkeitä. Tavoitteena olisi joku 2-3 kertaa viikossa tapahtuva kotikuntoilu. Onkohan Jilianilla muita sopivia ohjelmia? Voiko tollaisa haasteita tehdä vaan peräjälkeen, mites tauot?
 
"Anne"
Voit tehdä noita haasteita peräjälkeen. Youtube on pullollaan ohjelmia joista yhdeistelemällä voit tehdä itselle sopivan jumpan pari kolme kertaa viikossa tehtäväksi. Esim 15min abs 10min buttworkout (vai miten se kirjoitettiin) päälle joku 15min HIIT tms.

Mä en vielä tiedä mitä teen tuon haasteen jälkeen. Menee about 3viikkoa vielä että nuo 17päivää tuosta suoritan. Sitten on 3viikko aikaa mille voi keksiä jotain ja sitten mä en varmaan kotona jumppaakaan kuukauteen juurikaan kuin crossausta, koska mies on kesälomalla ja sen verran jo tunnen, että eiköhän tuo kotisohvalla maadu sitten päivät pitkät jaloissa.
Kehtaan juuri ja juuri crossata miehen kotona ollessa :D
Mutta joo, enhän mä kuitenkaan liikkumista kokonaan lopeta, se vähintään 3x viikossa salilla käyn kuitenkin, voipi olla että kesällä on enemmän enegiaa, ja sen kuukauden käyn 5x viikossa, kun voi käydä vaikka heti aamusta.
 
Sello harmaana
Mähän tein ton Shredin perään (pari välipäivää) tän Ripped haasteen.

Jatkossa ajattelin tehdä treenin tai kaksi noista haasteista silloin tällöin ja tietty muitakin Jillianin jumppia niin, että tulis 3-5 kertaa viikossa tehtyä jotain kunnon ylläpitämiseksi.

Anne: mulla ei ihan noin kipeä ole ja oli selkeetä, että se kipeytyi, kun aloin lenkkeillä pitkästä pitkästä aikaa. Näissä Jillianin treeneissä se ei vihoittele kamalasti, mutta kaikki kovasti polveen kohdistuvat hypyt ja yhden jalan kyykyt pitää jättää tekemättä. Askelkyykyt oon yleensä tehnyt staattisena, eli ilman sitä ylösalasliikettä.
 
"Sari"
Minä teen shredin jälkeen nyt rippediä ja seuraavaksi aion tehdä ekan sivun linkeistä löytyviä vatsa-, reisi-pakara- ja käsitreenejä.

Tänään kunnostauduin lopultakin myös ruokavalion suhteen. En ole syönyt mitään makeaa, jos yhtä salmiakkia ei lasketa. Heti näkyy vatsassa, se on selvästi litteämpi, kun ei ole herkutellut.

Treenivuorossa oli rippedin week 2, päivä 3. Juoksu alkaa taas kulkemaan, vaikka vauhti ei ole vielä ihan huipputasoa. 4,6 km meni kuitenkin jo aika kevyesti.
 
"Anne"
3x tällä viikolla tehty 30day shrediä. Tänään en tee, vatsalihakset on niin kipeät kerrankin. Oli ilmeisesti sali+ salilla tehdyt vatsat+ shredi liikaa. Ylavatsalihakset kipeät niin että kylkiluitakin koskee :D
 
"Viva"
Olen tehnyt pian Shreadin level kakkosen loppuun. Vaihteluna väliin on ollut Jillianin Banish fat boost metabolism (hauska jumppa, paljon kardiota), sitten eilen ei niin viisaana tein Jillianin No more trouble zonesin. Voi morjes, nyt vatsalihakset huutavat hoosiannaa kilpaa pakaroiden kanssa. Ans kattoo miten käy tämän päivän shreadin kanssa. voi olla ettei mamma pysty alkuunkaan liikkumaan enempää kuin kaukosäätimen painaminen vaatii. Kantsii testata toi Trouble zones, jos haluaa haastetta. Sitä oli silti kiva tehdä ja tuli mahtava fiilis, kun sen sai tehtyä ilman helpotuksia.
 
Rouva V
Day 24 tehty, lankku ei kyllä mennyt kerralla 3,5min, hääty ottaa pikku paussi välissä. Pitkästä aikaa kävin juoksemassa 6,5km, saas nähdä missä kunnossa jalat on huomenna. Pyhien jälkeen hakeudun jalkoineni hierojalle, josko sieltä sais avun.

Millainen toi Ripped on? Onko siinä tarkoitus pitää aina viikkojen välissä taukoa? Tuo Banis fat boostikin kuulostaa herkulta, täytyy siihen perehtyä paremmin. Shreadin loppu alkaa häämöttää ja uutta treeniä täytyy jo mietiskellä. Nyt olen välillä aina etusivulle linkattuja treenejä kokeillut haasteen ohella, mutta olis ehkä helpompaa noudattaa orjallisesti jotain tiettyä, ettei lähe lipsumaan.
 
Sello harmaana
Millainen toi Ripped on? Onko siinä tarkoitus pitää aina viikkojen välissä taukoa?
Mä oon tehnyt yhtä viikkoa aina 6 kertaa, pitäen jossain välissä yhden lepopäivän.
Esim. niin että ke-to-pe teen week2 treeniä, la lepopäivä, su-ma-ti week2 ja sitten se on siinä. Ke jatkuu suoraan ilman taukopäivää week3 ja sitten tota kuusi kertaa, johonkin väliin se yksi tauko.
 
"una"
4 pvää ois jäljellä shrediä. mulla on vaan niskat niiiiiin jumissa ku niin paljon lankkuliikkeitä etten saa venyttelemälläkään niitä rennoiksi :/ however nyt meni jo mountainclimbersit läpi ilman hengähdystaukoa ja muutenkin.vain nuo rockstar hypyt otti hengen päälle. sivuttaiset vatsalihakset on kuin kiveä :D oon tosi tyytyväinen tähän ja kun loppuu niin sixweek sixpack sitte perään. :D
 
"Sari"
Mulla jäi eilen kuntotreeni ja juoksulenkki kokonaan väliin. Olin jo lenkkikuteet niskassa ja menin ulos, kunnes täydellisen aurinkoinen kesäpäivä sekoitti pääni ja käännyin kannoillani takaisin vaihtamaan bikinit päälle. Nautin pihalla auringosta tunnin verran aurinkotuolissa löhöten ja lehteä lukien.Ihanaa laiskottelua.

Rentoutumishetkeni ei haitannut, koska söin tosi vähän ja harrastin illalla yli 4 h muita rankkoja liikuntalajeja (tanssia ja seksiä).
 
"Viva"
Pystyin irvistellen eilen kuitenkin tekemään Shreadin. Mahtavaa oli, kun tänään ei paikat enää olleetkaan kipeät. Tänään vielä jumppa tekemättä. Mieli tekisi hyökätä toisen kerran No more trouble zonesin kimppuun.

Taustaa sen verran, että olen jo aiemminkin Jillianin jumppia tehnyt. Sairaus välissä pakotti tauolle. Nyt olen 1,5 kk pudottanut painoani ja aloin kuntoilemaan uudelleen noin kuukausi sitten. Tuloksena tällä hetkellä -8 kg. Toinen samanmoinen vielä pudotettavana.
 
"Paa"
Level 3, day 3. Koitan saada viimeiset päivät ilman välipäiviä tehtyä, niin pääsee äkkiä seuraavan haasteen kimppuun! Nälkä kasvaa selkeesti syödessä, suuri ongelma vaan on, että mikä haaste on seuraava, kun hyviä vaihtoehtoja piisaa.
 
"Anne"
Viikonloppu taukoa. Huomenna jos jatkaisi, ehkä, jos miehen saa pois jaloista.
Muistakaa juoda!!! Itse olen juonut pari litraa vettä päivässä, vaikka liikuntmäärät nousseet 3-4h->7-8h
Kolme päivää podin tuossa kuvotusta, sekavuutta ja pyörrytystä kunnes sain parina viimeisenä päivänä juotua yli kolme litraa vettä ja kivennäisvettä päivässä.

Mutta! Todellakin jatkan! Tänään kävin vaakalla, paino on pudonnut yli puoli kiloa ja vatsanseudulla muutoksen huomaa selvästi jo nyt! Mittasin vielä niin vyötäröstä on jo pari senttiä hävinnyt. Takana pari päivää sitten 13/30 Shred:iä.
 
"Viva"
Anne, mulla oli sama ongelma. Oksetti ja huono olo, päänsärkyä. Veden ja kivennäisveden lisääminen auttoi. Hieno homma vyötärön kaventuminen! Pitäisi varmaan itsekin mitata edes vyötärö. Farkuista ja takeista huomaa jo, että väljyyttä on vaatteissa. Vyöhönkin pitänyt tehdä pari reikää. :)
 

Yhteistyössä